HWSW Informatikai Kerekasztal: Gyorshajtás V. - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (124 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Gyorshajtás V. Értékeld a témát: -----

#401 Felhasználó inaktív   Diopapa 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.220
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 10:02

Idézet: Kory - Dátum: 2006. máj. 5., péntek - 10:59

Az újabb fajta dízel zöldkártyákra már nem írnak előbefecskendezési szöget... és itt nem ír full gázas mérésről, pedig van.
--
Talán a "K" valami Korom vagy Kelvin :D lehet, az érték meg az 1 méter füstben található koromrészecskék száma :D

Kiváncsi vagyok hogyan mérnek elgyújtást annál a kocsinál amit mondjuk állítja megának. Vagy hol nézik meg  a gyertákat, az enyémen pl fél órás bontás mire hozzáférhető lesz....
National Organization of Men Against Amazonian Masterhood

#402 Felhasználó inaktív   Sipi- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.928
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 10:03

Hétfőn megy az Almera is műszaki+zöld kártyára.
Van egy kis alapjárati nyűgje (amit műr írtam korábban, hogy felpörgetés után először 400-ra esik le a fordulat, majd onnan megy vissza pár másodperc alatt 700-ra). Ettől még átmegy ugye mindkettőn?

#403 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 10:09

Idézet: Diablovazze - Dátum: 2006. máj. 5., péntek - 11:02

Kiváncsi vagyok hogyan mérnek elgyújtást annál a kocsinál amit mondjuk állítja megának. Vagy hol nézik meg  a gyertákat, az enyémen pl fél órás bontás mire hozzáférhető lesz....

Sehogy, ezek csak "szabályok" :) Részben-sőt gyakorlatilag a te felelősséged hogy átmenjen a kocsi, rendben legyen, max. a légszűrőt szokták kérdezgetni.

#404 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 10:24

Idézet: Diablovazze - Dátum: 2006. máj. 5., péntek - 11:02

Kiváncsi vagyok hogyan mérnek elgyújtást annál a kocsinál amit mondjuk állítja megának. Vagy hol nézik meg  a gyertákat, az enyémen pl fél órás bontás mire hozzáférhető lesz....

Ott van leírva.
Ha jól értelmeztem, olyan esetekben, amikor különleges műszer kell az autóhoz, akkor a márkakereskedésnek kéne megcsinálnia, mert annak van hozzá diagnosztikai felszerelése hozzá.

Olvasom a neten a szabályozást, de ez tipikus esete annak, hogy a jogszabályi megfogalmazás olyan messze van a gyakorlattól, mint a két sarkvidék egymástól.

És nem is érdekel senkit, lényeg, hogy fizesd be a pénzt. A KPM is, ha megfog az úton, elbux a mérésen, csak annyit tesz, hogy lekorlátozza a zöldkártyádat, így megint mehetsz újat kiállíttatni pénzért.
Ezen kívül nem büntetnek, csak kirívóan nagy füstokádás esetén, ami szemmel láthatóan laikusnak is egyértelműen határértéken túl van.

#405 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 10:33

Idézet: Sipi- - Dátum: 2006. máj. 5., péntek - 11:03

Hétfőn megy az Almera is műszaki+zöld kártyára.
Van egy kis alapjárati nyűgje (amit műr írtam korábban, hogy felpörgetés után először 400-ra esik le a fordulat, majd onnan megy vissza pár másodperc alatt 700-ra). Ettől még átmegy ugye mindkettőn?

Igen, át fog menni. Főleg, ha ZT műszakira viszed, nem KPM-hez.

Ha a motordiagnosztikán elbukik, attól még kap műszakit, csak a régi zöldkártyádat korlátozzák 15 napra. Miután eljössz, bemész az első szerelőhöz, hogy csinálja meg. Ha nem tudja belőni, vagy nem akarod, hogy elállítsa az autót, 3 üveg sörért pluszba akkor is kapsz igazolólapot.

Anno az öreg Ladámon eltekertük, nem lehetett beállítani érték alá. Visszaállítottuk, hogy menjen rrendesen és egy másik autót mértünk le, az lett kinyomtatva, osz kalap.

Akár a mai napon csak forgalmival és a régi zöldkártyával+ a hatósági díjjal kocsi nélkül csináltatok, ha kell.
Még jatt se kell hozzá.

Szomorú, de így megy.

#406 Felhasználó inaktív   JonesC 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.957
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 10:33

Idézet: Diablovazze - Dátum: 2006. máj. 5., péntek - 10:49

Most nem azért de nem nagyon kerülök 2500 fordulat fölé városon kívül sem (120-nál pörög 2000-2200-at), és 6500-nál van a tiltás.  :p Miért is kéne rommápörgetni a benzineseket? Vagy még mindíg van itt olyan aki azt állítja, hogy a benzinesek a környezetszennyezőbbek?  :think:  :confused:

Te valami másik csatornát nézel  :Đ

Ki beszélt a benzines autókról. A kérdés az volt, miért kell a közlekedésben többnyire alacsony fordulatú dízeleket tiltásig nyomni.
world, my finger, is on the button...
Határozottan egyetértek az enyémmel megegyező véleményekkel!
Éheztesd a fákat! Csökkentsd a co2 kibocsátást!

Idézet

Hi mi name is Paco frome Mexico, please sorry for mi bad inglisco. Mi dead cousine frm america told me how to winned at Lauge of Legan and made me win against bots. My cousin deaded yesterday thogh,but im ok because i sexed his sister. pls no copy pastarino. bye

#407 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 10:38

Idézet: JonesC - Dátum: 2006. máj. 5., péntek - 11:33

Te valami másik csatornát nézel  :Đ

Ki beszélt a benzines autókról. A kérdés az volt, miért kell a közlekedésben többnyire alacsony fordulatú dízeleket tiltásig nyomni.

Na, ha jól olvastam, akkor a korom csúcsértéket kell mérni, azt meg trepnivel, túlpörgetéssel hozzák ki.

#408 Felhasználó inaktív   Diopapa 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.220
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 10:39

Idézet: JonesC - Dátum: 2006. máj. 5., péntek - 11:33

Te valami másik csatornát nézel  :Đ

Ki beszélt a benzines autókról. A kérdés az volt, miért kell a közlekedésben többnyire alacsony fordulatú dízeleket tiltásig nyomni.

Már meg lett válaszolva. Valószínüleg magasabb fordulaton jön elő valami a motor jellegéből adódóan, ami a  benzinesnél nincs. Értelmezni kéne amit mondtam.... :think: Arra próbáltam rávilágítani, hogy valószínüleg nem azért kell benyomni tövig a gázpedált, mert az az üzemszerü használat. Erre próbáltam utani, de úgy néz ki nem sikerült....
National Organization of Men Against Amazonian Masterhood

#409 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 10:46

Na, ha valakit érdekel és türelme is van, itt a komplett szabályozás:

LINK

Jó hosszú.

#410 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 11:00

Itt a füstölési érték kiszámításának EU rendelete  :D :

6. A FÜSTÖLÉSI ÉRTÉKEK SZÁMÍTÁSA

6.1. Bessel-algoritmus

A 6.3.1. pont szerint konvertált pillanatnyi füstérték leolvasásokból Bessel-algoritmus útján kell kiszámítani az 1 másodperces átlagértékeket. Az algoritmus egy aluláteresztő másodrendű szűrőt emulál, használata iterációs számítást igényel az együtthatók megállapításához. Ezek az együtthatók a füstölésmérő rendszer válaszidejétől és a mintavétel gyakoriságától függenek. Ezért ha a rendszer válaszideje és/vagy a mintavétel gyakorisága megváltozik, a 6.1.1. pontot meg kell ismételni.

6.1.1. A szűrő válaszidejének és a Bessel-állandónak a számítása

A szükséges Bessel-válaszidő (tF) a füstölésmérő rendszernek a III. melléklet 4. függeléke 5.2.4. pontjában leírtak szerinti fizikai és elektromos válaszidejétől függ, és az alábbi összefüggésből számítható:

tF = 1 - tp2 + te2

ahol:

tp = a fizikai válaszidő, s

te = az elektromos válaszidő, s

A szűrő levágási frekvenciájának (fc) becslésére szolgáló számítások 0,01 s-nál nem hosszabb idő alatt bekövetkező 0-ról 1-re ugró bemenetet vesznek alapul (lásd a VII. mellékletet). A válaszidő úgy van meghatározva, mint az az idő, ami azon két időpont között telik el, amikor ennek az ugrásnak a során a Bessel-kimenet eléri a 10 %-ot (t10) és amikor eléri a 90 %-ot (t90). Ezt az fc iterációjával kell megkapni, amíg t90-t10≈tF nem lesz. Az fc első iterációját az alábbi képlet adja meg:

fc = π 10 × tF

Az E és K Bessel-állandókat a következő egyenletekkel kell kiszámítani:

E = 11 + Ω × 3 × D + D × Ω2

K = 2 × E × D × Ω2 - 1 - 1

ahol:

D = 0,618034

Δt = 11/mintavételi gyakoriság

Ω = 1tan π × Δt × fc

6.1.2. A Bessel-algoritmus számítása

E és K értékének felhasználásával az 1 mp-es Bessel átlagolt válaszidőt egy Si ugró bemenetre az alábbiak szerint kell kiszámítani:

Yi = Yi - 1 + E × Si + 2 × Si - 1 + Si - 2 - 4 × Yi - 2 + K × Yi - 1 - Yi - 2

ahol:

Si-2 = Si-1 = 0

Si = 1

Yi-2 = Yi-1 = 0

A t10 és t90 időket interpolálni kell. A t90 és a t10 közötti időkülönbség meghatározza az ehhez az fc értékhez tartozó tF válaszidőt. Ha ez a válaszidő nem közelíti meg eléggé a kívánt válaszidőt, az iterációt folytatni kell addig, amíg a tényleges válaszidő a kívánt válaszidőhöz 1 %-on belüli közelségbe nem kerül, az alábbiak szerint:

t90 - t10 - tF ≤ 0,01 × tF

6.2. Az adatok kiértékelése

A füstmérési értékek mintáit legalább 20 Hz gyakorisággal kell venni.

6.3. A füst meghatározása

6.3.1. Az adatok konvertálása

Mivel minden füstölésmérő alapvető mért értéke a fényáteresztés, a füstértékeket a (τ) fényáteresztésről a (k) fényelnyelési együtthatóra kell konvertálni az alábbiak szerint:

k = - 1LA × ln 1 - N100

és

N = 100 - τ

ahol:

k = a fényelnyelési együttható, m-1

LA = tényleges optikai úthossz a készülék gyártójának megadása szerint, m

N = fényelnyelés, %

τ = átlátszóság, %

A konverziót el kell végezni bármilyen további adatfeldolgozás előtt.

6.3.2. A Bessel átlagolt füstérték kiszámítása

A helyes fc levágási frekvencia az, ami a tF kívánt szűrő-válaszidőt eredményezi. Ha ezt a frekvenciát a 6.1.1. pontban leírt iterációs eljárással meghatározták, a megfelelő E és K Bessel-állandók kiszámíthatóak. Ekkor a Bessel-algoritmust kell alkalmazni a füst pillanatnyi jelére (k-érték), a 6.1.2. pontban leírtak szerint:

Yi = Yi - 1 + E × Si + 2 × Si - 1 + Si - 2 - 4 × Yi - 2 + K × Yi - 1 - Yi - 2

A Bessel-algoritmus rekurzív jellegű. Így bizonyos Si–1 és Si–2 kezdeti bemenő értékekre és Yi–1 és Yi–2 kezdeti kimenő értékekre van szükség az algoritmus elindításához. Ezek 0-nak vehetők fel.

A három, A, B és C fordulatszám minden terhelési fokozatában minden egyes füst jelének egyedi Yi értékei közül ki kell választani az Ymax legnagyobb 1 mp-es értéket.

6.3.3. Végeredmény

Az (SV) átlagos füstértékeket az egyes ciklusokra (vizsgálati fordulatszámokra) az alábbiak szerint kell kiszámítani:

Az A vizsgálati fordulatszámra: SVA = (Ymax1,A + Ymax2,A + Ymax3,A) / 3

A B vizsgálati fordulatszámra: SVB = (Ymax1,B + Ymax2,B + Ymax3,B) / 3

A C vizsgálati fordulatszámra: SVC = (Ymax1,C + Ymax2,C + Ymax3,C) / 3

ahol:

Ymax1, Ymax2, Ymax3 = legnagyobb 1 mp-es Bessel átlagos füstérték a három terhelési lépcső mindegyikére

A végleges értékeket a következőképpen kell kiszámítani:

SV = (0,43 × SVA) + (0,56 × SVB) + (0,01 × SVC)

[1] A vizsgálati pontokat a véletlen kiválasztás elfogadott statisztikai módszerével kell kiválasztani.

[2] A vizsgálati pontokat a véletlen kiválasztás elfogadott statisztikai módszerével kell kiválasztani.

[3] C1 egyenértékre alapozva.

És a komplett szabályzás: LINK

Befejeztem, ez már nekem sok  ;)

Szerkesztette: !Rooland! 2006. 05. 05. 11:03 -kor


#411 Felhasználó inaktív   JonesC 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.957
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 11:07

Idézet: Diablovazze - Dátum: 2006. máj. 5., péntek - 11:39

Már meg lett válaszolva. Valószínüleg magasabb fordulaton jön elő valami a motor jellegéből adódóan, ami a  benzinesnél nincs. Értelmezni kéne amit mondtam.... :think: Arra próbáltam rávilágítani, hogy valószínüleg nem azért kell benyomni tövig a gázpedált, mert az az üzemszerü használat. Erre próbáltam utani, de úgy néz ki nem sikerült....

Valóban nem sikerült, de ezen nem veszünk össze  :Đ
world, my finger, is on the button...
Határozottan egyetértek az enyémmel megegyező véleményekkel!
Éheztesd a fákat! Csökkentsd a co2 kibocsátást!

Idézet

Hi mi name is Paco frome Mexico, please sorry for mi bad inglisco. Mi dead cousine frm america told me how to winned at Lauge of Legan and made me win against bots. My cousin deaded yesterday thogh,but im ok because i sexed his sister. pls no copy pastarino. bye

#412 Felhasználó inaktív   Diopapa 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.220
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 11:09

Idézet: JonesC - Dátum: 2006. máj. 5., péntek - 12:07

Valóban nem sikerült, de ezen nem veszünk össze  :Đ

;)  :)
National Organization of Men Against Amazonian Masterhood

#413 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 12:31

Idézet: tolvaly - Dátum: 2006. máj. 5., péntek - 9:25

A rendőrök az adónkból vásárolt eszközökkel a saját vagyonukat gyarapítják.

Na, írj még ilyen marhaságokat...
Gondolkoztál már ma?

#414 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 12:33

Idézet: *Macika* - Dátum: 2006. máj. 5., péntek - 13:31

Na, írj még ilyen marhaságokat...

Megint szép jó reggelt kedves fórumtárs! Hasadra sütött a nap?  :D

#415 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 12:39

Idézet: !Rooland! - Dátum: 2006. máj. 5., péntek - 13:33

Megint szép jó reggelt kedves fórumtárs! Hasadra sütött a nap?  :D

Jóreggelt ;)

Nem sütött a hasamra, és ezért harapok! Mindenkit! ;)
Gondolkoztál már ma?

#416 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 12:44

Idézet: *Macika* - Dátum: 2006. máj. 5., péntek - 13:39

Jóreggelt ;)

Nem sütött a hasamra, és ezért harapok! Mindenkit! ;)

Nagyon helyes, harapjál!
Ébredés után egy kiadós reggeli bearanyozza a napot  :)

És hogy ne legyen  :offtopic: : vezetés közben, főleg gyorshajtva senki ne egyen szalonnás rántottát, mert balesetveszélyes!!!

#417 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 12:45

Idézet: tolvaly - Dátum: 2006. máj. 5., péntek - 9:25

A rendőrök az adónkból vásárolt eszközökkel a saját vagyonukat gyarapítják.
Felérne egy átokkal.

Legyen akkora a legnagyobb vagyonod, mint egy utcai gyalogrendőrnek!


Azt tudni kell, hogy a lehetséges legnagyobbat kaszálók (tehát NEM mindegyik!) azok az irodán dolgozó szabálysértési előadók.
Valamiért a férfiak a férfiasságuk méretének radikális csökkenéseként élik meg a jogosítvány bevonását, ennek elkerülésére szinte bármekkora pénzeszközt hajlandók mozgósítani.
Gondolkoztál már ma?

#418 Felhasználó inaktív   Mikeee 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.642
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 13:09

Idézet: *Macika* - Dátum: 2006. máj. 5., péntek - 13:45

Felérne egy átokkal.

Legyen akkora a legnagyobb vagyonod, mint egy utcai gyalogrendőrnek!


Azt tudni kell, hogy a lehetséges legnagyobbat kaszálók (tehát NEM mindegyik!) azok az irodán dolgozó szabálysértési előadók.
Valamiért a férfiak a férfiasságuk méretének radikális csökkenéseként élik meg a jogosítvány bevonását, ennek elkerülésére szinte bármekkora pénzeszközt hajlandók mozgósítani.

Aha persze, a haverom valahogy nem ezt látta amikor gyakszin volt. (rendőrszakközépbe járt pestre egy évig). Hanem, hogy a gyalogos illetve az autós járőrök aki élt és mozgott mindenkit lehúztak. Kezdve az autósoktól, az aluljáróba pénzváltó arabokon át a láthatóan feketén érkezett románokig mindenkit. Jobb napokon 30-50 ezreket kaszálva.

#419 Felhasználó inaktív   !Rooland! 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 13:20

Idézet: Mikeee - Dátum: 2006. máj. 5., péntek - 14:09

Aha persze, a haverom valahogy nem ezt látta amikor gyakszin volt. (rendőrszakközépbe járt pestre egy évig). Hanem, hogy a gyalogos illetve az autós járőrök aki élt és mozgott mindenkit lehúztak. Kezdve az autósoktól, az aluljáróba pénzváltó arabokon át a láthatóan feketén érkezett románokig mindenkit. Jobb napokon 30-50 ezreket kaszálva.

Gondolom nem csekket adtak, elintézték "helyszíni" kp. megoldással.

#420 Felhasználó inaktív   Drummaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.156
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 05. 13:22

Idézet: *Macika* - Dátum: 2006. máj. 5., péntek - 13:45

Valamiért a férfiak a férfiasságuk méretének radikális csökkenéseként élik meg a jogosítvány bevonását, ennek elkerülésére szinte bármekkora pénzeszközt hajlandók mozgósítani.

Tényleg? Én pl nem tudnék dolgozni járni jogsi - tehát autó - nélkül. Nem sok köze van hozzá a férfiasságomnak, de most hogy mondod, valóban nem tűnik hormonzavaros szamár méretűnek... ;)

Téma megosztása:


  • (124 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó