Idézet: Adam84 - Dátum: 2008. jún. 15., vasárnap - 10:52
A levélben az szerepelt, hogy ha hűséggel veszed igénybe a szolgáltatást, és áremelkedés miatt bontasz hűséget, akkor a UPC nem követelheti a felmondás napja utáni kedvezményeket. Ezt nem is tette. Csupán a hűségeden szereplő -a felmondás napjáig igénybevett- kedvezményeket terhelte be.
A levélben az áremelkedésre nem volt hivatkozás, szerintem nézd meg. A levél azt írta, hogy
ha a változás az előfizető számára hátrányos, akkor.... felmondhatja a rá vonatkozó szerződést.
Idézet
Ha idézed az EHT-ből ezt a részt, akkor talán objektív vita folyhat közöttünk jogi szempontból. (Az erkölcs ugyebár egyáltalán nem számít ebben az esetben, hiába piszkálja a csőrödet a dolog.)
Egyelőre ott tartottunk, hogy
szerinted (ld. korábbi hsz-od) az ÁSzF a hűségidő alatt a szolgáltató számára
bármilyen változást, változtatást lehetővé tesz, amit a hűséget vállaló ügyfél tűrni köteles
vagy a szolgltató jogosan szankcionálja a szolgáltatás lemondását.
Ehhez képest írtam, hogy az Eht hivatkozott paragrafusa szerint ha az érintett szolgáltatásban az ügyfél számára hátrányos változás lép életbe, akkor az ügyfél attól elállni jogosult. Ez szerepel a UPC levelében is.
Ha lennél szíves először a Te állításodat valamivel alátámasztani, az enyémre egyelőre megteszi a UPC levelének hivatkozott része is, ami utalt az Eht-ra.
Bármilyen, STB-sítés a következő ok miatt burkolt áremelés:
1. A levélben megadott időig (a levélben jelzett módon június végéig) megtörténik az STB-k kihelyezése, és az üfsz tájékoztatása szerint ettől kezdve már csak az STB-n nézhető az HBO.
2.
Ezért, ha a kiépített, egynél több vételi helyen akarod nézni, akkor a többlet STB-k díját fizetned kell. Továbbá, mivel az STB-vel a videó kiesik az STB előtti funkcionalitásából, ezért ha felvenni is szándékozik az ügyfél, akkor egy PVR-res STB-re kell előfizetnie. Mind a második alap, mind egy PVR-es STB dobozonként 750-1000Ft körüli, és akkor nem beszéltünk a
tényleges szolgáltatásbővülést igérő HD-s STB-ről.
Idézet
Hiába gondolod te azt, hogy az analóg HBO megszűnése, és a digitális HBO bevezetése "burkolt áremelés", ez jogilag nem állja meg a helyét, mert két különböző szolgáltatásról beszélünk, így jogilag is külön kell kezelni őket.
Ugye pontosan, hogy nem: az analóg HBO előállítója és tartalma
azonos az STB-n foghatóval. Az, hogy
árukapcsolás jelleggel a digitális HBO tartalom már csak az HBO II-vel fogható, az nem javít, hanem ront a dolgon: az ügyfél meglévő előfizetése egy adott szolgáltatásra szól, amihez valamit hozzácsapva (akár kéri, akár nem), a duplájára emelik a szolgáltatás alapárát. Az, hogy egy ilyen bejelentésre a lemondás a reagálás, gondolom nem számít nagy csodának.
És ugye azt még vegyük hozzá, hogy aki egyébként HBO előfizető, az valószínűleg több szolgáltatásban is ügyfele a UPC-nek, tehát valószínűleg a lehetősége és a UPC szolgáltatáskínálatának maximumát fizeti elő. Ha a UPC megpróbálja "kierőszakolni" a többletszolgáltatáson felüli többletdíj vállalását, akkor arra az ügyfél kétféleképpen reagálhat, ha nem akar többet költeni a UPC-re: 1) A kapcsolódó alapszolgáltatást csökkenti vagy mondja le, 2) Más UPC-s szolgáltatást fog csökkenteni, vagy lemondani, ha az az új többletszolgáltatás annyira jó, hogy akarja. Tehát, eleve kérdéses, hogy az ilyen "rátukmálós" szolgáltatásbővítés (ld. telefon és net csomagok változásait is) összességében mennyit hoz a konyhára a UPC-nek, ha hoz egyáltalán.
Idézet
Úgy ahogy az esetedben sem mozdult az analóg HBO ára sehová, hanem egy újonnan bevezetett szolgáltatás, a digitális HBO ára került bele az ÁSZF-be.
Induljunk ki a példádból, ami rossz: a mostani Telefon Alap hűséggel 1000Ft. Az új csomagokban a
legolcsóbb telefon 1300Ft, tehát a hűség lejártakor nyilván gondolkodóba esik az ügyfél ezen a +30%-on. De a különbség, hogy a hűség lejártáig a mostani telefonszolgáltatás változatlanul elérhető marad, és nem jön a UPC a "tárcsás telefon átállással", hogy jövő hónaptól elkezdik kiszálíltani a tárcsás telefont, előfizetésenként egy jár, a régi telefonodat meg eldobhatod. Többlet telefoncsatlakozások tárcsás telefonnal való ellátása alapkészülékre 750Ft/hó, üzenetrögzítős 1000 Ft/hó, kihangosítós 1500 Ft/hó. (És mivel a szolgáltatáshoz alapból a sima tárcsás készülék jár, ezért ha már az első készüléket is rögzítősnek akarod, akkor eleve +1000Ft/hóval kell számolni....)
A konkrét esetben bejelentett változások viszont az aktuális szolgáltatás igénybevételét is érintik ( = STB-t kihozzák, attól kezdve nézd azon az HBO-t, és ne vegyél fel videóra, ha nem vettél PVR-sre előfizetést, és mindezt többletzolgáltatás nélkül. Ha ez nem tetszik, van 15 napod lemondani a szolgáltatást. Pont.
Másrészt, ha elfogadjuk feltételezésként, amit leírtál (a nem jogfolytonos, egymáshoz nem kapcsolódó analóg és digitális hbo), akkor
semmilyen korábbi UPC szolgáltatás sem folytatása, utódja, hanem
egészen más szolgáltatás lesz attól kezdve, hogy átbrand-ezik. Láthtóan nem így gondolják pl. a netes és telefonos szolgáltatásokat illetően, mert ott az újak bevezetésével a régiek a hűségidők végéig azonos tartalommal és áron használhatók. Csak a TV-nél ilyen magabiztosak: azon a téren, ahol kisebb konkurrenciával kell számolniuk, ott jobban el vannak engedve. Amióta országosan közel bárhol van dróttalan net, versenyképes áron, és drótosnet, a telefonról nem beszélve, azóta ezekben a szolgáltatásokban jobban kell igyekezniük - ez sem erkölcs kérdése. A szolgáltatói image értékét nem a Kapitány-imitációk fogják emelni, hanem az ügyfelek által érzékelt szolgáltatói ( = üzletfél) magatartás.
Idézet
Ki mondta, hogy köteles vagy set-top-boxot használni? Június 30-ig simán nézhetted volna analógon,
A levél után néhányszor beszéltem az ügyfélszolgálattal, hogy meséljenek a részletekről. Elmondták, hogy időpontot egyeztetnek, és két héten belül jön a techie és felszereli a dobozt. Hogy ezen túl mi lesz, mit szűrőznek ki, mit nem szűröznek ki stb. azóta is vitatják többen, de a tájékoztatás szerint (és bocs, akármit mondasz, sajnos amit az ÜFSz mond, azt nekem, mint ügyélnek
el kell hinnem, még akkor is, ha többször, egymásnak ellentmondóakat mondanak), a felszereléstől kezdve már csak a digitális HBO megmaradását mondták. Hogy általában a hálózatról meg mit, hogyan kapcsolnak le és mikor, az érdektelen, mivel most sincs analóg HBO ott, ahol nincs rá előfizetés - mert előfizetés nélkül ki van szűrőzve - tehát
technikailag lehetséges, amit az ÜFSz mondott.
Szerkesztette: llamada 2008. 06. 15. 10:33 -kor