Idézet: BoGab - Dátum: 2007. dec. 12., szerda - 19:37
Most jön, amikor nem gondolkodó lehülyéz :Đ
2 évente új architektúra, konzoloknál ez 4-5 év. Tehát a régi hwre is gondolni kell. Piaclefedés-> nem azonos teljesítményű cpuk/gpuk. Elég ha fenti sse-s példámra gondolsz, ha most nagyon optimalizálni akarsz, akkor írsz kódot sse3-ra, ssse3-ra és sse4-re és ez csak intel, mazohista sz*rakodik a 3dnow-val is

Konzolnál fix, rá kitalált or, na most ezt adagold be msnek

Nem akarok hülyességet mondani, én már régen programoztam, de szvsz ez nem ilyen bonyolult ahogy te leírod. A SIMD utasításkészletek támogatását olyan progikba szokták beépíteni, ahol van értelme velük dolgozni, tehát ahol nagy adatcsomagokon/tömbökön akarsz egyazon műveletet végrehajtani, ezek ugye desktop használatnál általábab a videókódolók meg a fotó/filmfeldolgozók (veszel pl. x-szer y képpontot, és ezzel csinálsz vmit) szoktak lenni.
A támogatott utasításkészletek lekérdezése elég egyszerű (cpuid + regiszter értékének lekérdezése), ha ecx/edx/akármi regiszter értéke xy, akkor az SSE2/SSE3/SSSE3/stb. támogatott, ha nem, akkor nem támogatott. Ha támogatott, akkor ideugrasz, ha nem, akkor odaugrasz (mármint a programkódban

Szóval a lényeg, hogy ezt csak egyszer kell leprogramozni, utána egy új SIMD megjelenésével csak bővíteni kell a programot.
Asszem.

szerk: látom a hsz-emnek nem volt sok értelme, de mostmár mind1.

Szerkesztette: fLeSs 2007. 12. 12. 22:44 -kor