ez volta baj! Nagy durranás, és mire kikapcsoltam a tápot, már lángolt a feszstab IC is... Ezek után kétségbesés... Vajon mit qrtam el? Átnáztem mindent! Az alaplapot kikaptam lemezzel együtt, hogy megnézzem, mi ért a házhoz. Semmi! Kezdtem megnyugodni.
Nagyító elő... alaplap átnéz... kb félperc keresés után rátaláltam egy feszültség stabilizátor IC-re aminek a kollektorát úgy forrasztották rá az alaplapra, hogy az egy a közelében található felületszerelt kondenzátor lábára lett ráhúzva. Megnyugvás, és hívtam aqua-át. Nagyon segítőkész emberke mondta, hogy Hétfőn szervíz. Mai napon végre sor került rá! Ügyfélnek mondtam, hogy kis késés lesz a géppel. Kollégám felvitte a lapot. Szervíz fogadta.
Előzetes várakozásaimmal ellentétben nem voltak segítőkészek. Első körben köcsög szervízes arra hivatkozott, hogy égési sérült alaplapot nem köteles kicserélni! Túlfeszültség okozta károsodás garancia kizáró ok!
Gondoljuk csak végig! Én tettem rá túlfeszültséget azzal, hogy gyári hibás volt, és be mertem kapcsolni... Csak! Ha nem kapcsolom be, akkor nem robban, és nem viszem vissza hozzátok. Kollégám megmutatta a szemmel is jól kivehető átlógó forrasztást... Erre hapsikám jött a gyorstalpalón betanított szöveggel:
"Ezeket a lapokat gépek rakják össze, és előfordulhatnak kisebb átfolyások, de azok nem okozhatnak ilyen károsodást."
Ha nem aludni járt volna be a suliba, és a fizika órán nem a nőkön járt volna az esze, akkor tudná, hogy nem szerencsés összeérinteni még a 4.5 voltos lapos elemet sem, mert az is kisül kis szikrák jelenlétében... Kis monológom után, melyben ecseteltem, hogy rendszeres vásárlójuk vagyunk (céges, illetve magán jellegű), és minden hónapban rendelünk tőlük minyimum 30ezer ft értékben, emeberünk megint kitalált egy kifogást, amivel a saját szervízük felkészültségét hivatott lejáratni.
Tehát szerinte a kollektort összekötő ónhidacska szerintük nem biztos, hogy nem volt azonos potenciálon a kondenzátorral... Mivel valósznűleg nekik anyit jelent a panel huzalozása, mint a burdában egy hímzésrajz, így valószínűleg nem tudta volna megnézni, hogy potosan ellentétes potenciálja volt a kettőnek. Most mivel nem emlékszem a kollektor típusára, nem akarok hülyeséget írni, de mihelyst nálam lesz az alaplap leírom, hogy mekkora feszültséggel, árammal dolgozik.
Amin leginkább kiakadtam az az volt, hogy előadta, hogy ők nem árulnak javított cuccokat, és csak minőségit. Az nem lehet, hogy a gyárból úgy kerüljön ki egy alkatrész, hogy azt nem tesztelik. Ha dolgozott volna valaha az IBM-nél, tudná, hogy a teszt az nem úgy néz ki, hogy összeszerelik a cumót egy számítógépbe, hanem rádugják egy ellenőrző kütyüre, ami végig futtat egy tesztet, és utána vagy oké, vagy nem. Ha nem oké, akkor megy vissza javításra. Javítást általában megoldják és javított alkatrész kerül a felhasználóhoz a tudta nélkül. kb 50%-os esélye van az embernek javított alkatrészt kapni a beszállítótól... vagy az, vagy nem... ráadásul mivel mi is nagy mennyiségben vásárulunk több féle terméket, mi sem ellenőrizzük a vásárlás után az alaktrészt, hogy nincsen-e valami hibája. Ha valami elpukkan, nekünk kell megoldani. Nem szokásunk ráverni senkire, mivel a beszállító 99%-ban cserél mindent. Talán 1-2 alkalommal volt, hogy a cégünk nyelte le a hibát. Megy minden vissza a gyártóhoz. Ha nem tudnám, hogy mi folyik egy úgy nevezett szervíz esetén, pláne, ha a cumót a cég nagymennyiségben vásárolja, akkor nem sírna a szám. Havi százas tétel esetén olyan kedvezményeket kapunk mi is a beszállítónktól, hogy el sem hittem... és mivel nem kis összegű megrendelést szoktunk leadni, így a garanciális eljárás sem úgy néz ki, ahogyan egy normális esetben. Többnyire felvisszük a cumót, és adnak másikat, mert számít a pénzünk, és nem csak akkor amikor fizetünk vele, hanem miután már elhoztuk a cumót is. A jól működő biznisz alapja, hogy nem szivatom meg az ügyfelünket, hanem intézem normálisan a garanciális vizsgálatokat. Nem tudom megérteni, hogy miért nem tudja visszaküldeni, ha egyszer megvették tőlük, és teljesen biztos, hogy gyári forrasztási hiba miatt szállt el az alaplap. Ha úgy érzik, hogy nem az okozta a hibát, legalább megpróbálhatnák az alaktrészt ellenőriztetni. Első körben úgy is kiderül, hogy a rövidzár valójában rövidzár-e... Csak egy műszert kellett volna elővenni! Rátenni a forrasztásra, és megnézni mit mér. Mivel annyit sem voltak hajlandóak, hogy ránézzenek,így csak a rosszindulatot, vagy a vevők leszarását, és a hozzá nem értést tudom felhozni indokként... Ezek után elgondolkodtató, hogy rendeljünk-e valamit tőlük, hiszen hasonló áron máshol is megkapjuk az összes cumót, és máshol a szervíz sem megy ilyen nyögvenyelősen... Marha dühítő ez az egész eljárás! Tanulatlanság, hozzá nem értés, és beképzeltség... nah meg pénzéhség!
Ezek után kíváncsi lennék ezek közül hányan szereztek a gábordénesen diplomát...
Mivel a dolog nem az én alaplapomat érintette, hanem másét, így sokkal mélyebben érintett a dolog. Ha velem történik ez, akkor semmi gond, mert enm a pénz miatt, hanem a kiesett idő, és a sok szenvedés, illetve a jóhírünk miatt dühített fel a dolog. Pénzügyileg nem vág földhöz, de nekem még számít az ügyfél, aki fizet a szolgáltatásunkért, és már egy jó hónapja a gépe miatt nem tudja kihasználni. Dühít, mert szerencsétlen teljesen béna, hozzá em értő, és őt próbálják jól átvágni. Látszott rajta, hogy nem tudja hogyan kell egy gépet összerakni, és majd ha gond lesz, akkor lerázzák annyival, hogy nem ért hozzá, minek nyúl bele...
Üdv!
Hetyke
Szerkesztette: Ladis 2007. 07. 09. 19:37 -kor