HWSW Informatikai Kerekasztal: Kétkeréken VII. - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (139 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Kétkeréken VII. a bringás különítmény Értékeld a témát: ***** 1 szavazás

#2361 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2016. 11. 15. 11:08

Üzenet megtekintéseIdézet: chris77 - Dátum: 2016. 11. 15. 11:21

Állatul néz ki :up:
És mi van, ha valahol megszakad a hófolyam, mert pl letakarították? Ott hogyan viselkedik?


Most volt 2 hét jeges-havas hideg (-5 és -8 fok reggel). Ezen a héten felolvadt és ömlik az eső, míg plusz 5 fok van kábé. A sima nedves aszfalton kicsit bizonytalan az abroncs, amikor elkezded dönteni a kecskét, akkor érezni, hogy kígyózik picit. Mondjuk nem döntöm úgy, mint a MotoGP ördögök. Az előző szezonban használtam január 16-tól kábé március végéig ilyet, nem vesztettem belőle szegecset. Mondjuk farolni nem szoktam vészhelyzetet leszámítva. Cserébe viszont teljes erőből tekerek amikor csak tudok.

Igen hangos, valamint nehezebb tekerni. Kábé egy fokozattal alacsonyabbat választok most.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2362 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2016. 11. 15. 11:09

Üzenet megtekintéseIdézet: -NoVa- - Dátum: 2016. 11. 15. 12:00

Ott viszonylag hamar igényed lesz ilyenekre:
Kép

Ezek már talán nem feszítik ki magukat a külsőből, jó vastag peremük van. 10+ éve még nem volt opció, úgyhogy egy kisebb külsőre húzott nagyobb külsőbe rakott facsavar volt a sípályás gumiszett, pár erősebb fékezés után meg lehetett pótolni a hiányzókat.



A 2015-ös kölcsön szett jól bírta. Mondjuk nem faroltam.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2363 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2016. 11. 16. 09:01

Flanders?

Kép

Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2364 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2016. 11. 27. 15:44

https://youtu.be/s1qLwIn9IxE

Reggeli rutin munkába menet. Előtte ovi.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2365 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2016. 12. 13. 19:03

Beszéltem egy finn kollégával. A csóka épített egy városi bringának kinéző cuccot. Egyenes kormány, "hagyományos" váz. Picit megerősítve. Elöl dupla tárcsafék, hátul szimpla. Hátul moped abroncs, elöl sima megerősített bringás abroncs.

Az ok prózai. A svédeknél elfogadott 250W teljesítménynél picit erősebb a gép. Nem sokkal, csak 9 kW-al. Ruszki ESC és motor van benne. Lehet sokféle nyomatékgörbét programozni. De a lényeg változatlan. A maximális sebesség a kábé 110 kg-os finnel a nyeregben megfelelő testtartás esetén kábé 110 km/h... :eek:

A fékek ezt nem annyira bírják, először "légfék" kell, szépen fel kell egyenesedni, aztán amikor elkopott a sebesség és már csak kábé 80 körül gurul, akkor lehet elkezdeni fékezni óvatosan. Szakaszosan. Vagyis hirtelen fék nem játsszik.

A csóka nem teljesen normális, most talált egy 14,5 kW-os motort, készül lassan a V2 bringa. Szerintem meg fog halni, ha nem stimmel minden.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2366 Felhasználó inaktív   Grillo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.631
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2016. 12. 13. 21:03

Üzenet megtekintéseIdézet: enpera - Dátum: 2016. 12. 13. 19:03

Beszéltem egy finn kollégával. A csóka épített egy városi bringának kinéző cuccot. Egyenes kormány, "hagyományos" váz. Picit megerősítve. Elöl dupla tárcsafék, hátul szimpla. Hátul moped abroncs, elöl sima megerősített bringás abroncs.

Az ok prózai. A svédeknél elfogadott 250W teljesítménynél picit erősebb a gép. Nem sokkal, csak 9 kW-al. Ruszki ESC és motor van benne. Lehet sokféle nyomatékgörbét programozni. De a lényeg változatlan. A maximális sebesség a kábé 110 kg-os finnel a nyeregben megfelelő testtartás esetén kábé 110 km/h... :eek:

A fékek ezt nem annyira bírják, először "légfék" kell, szépen fel kell egyenesedni, aztán amikor elkopott a sebesség és már csak kábé 80 körül gurul, akkor lehet elkezdeni fékezni óvatosan. Szakaszosan. Vagyis hirtelen fék nem játsszik.

A csóka nem teljesen normális, most talált egy 14,5 kW-os motort, készül lassan a V2 bringa. Szerintem meg fog halni, ha nem stimmel minden.

Mekkora kereke van hátul. Robogó kerék nem nagyon van szerintem 16-17 colnál nagyobb. Állat lehet, ilyen fékezési körülmények között ezzel közlekedik pályán kívül is?
KomposztWC

#2367 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2016. 12. 14. 18:38

Üzenet megtekintéseIdézet: Grillo - Dátum: 2016. 12. 13. 21:03

Mekkora kereke van hátul. Robogó kerék nem nagyon van szerintem 16-17 colnál nagyobb. Állat lehet, ilyen fékezési körülmények között ezzel közlekedik pályán kívül is?


Nem tudom milyen kerék van rajta, mert ha sima robogót gondolok, akkor az ritkán nagyobb annál amit írsz. Szerintem a csóka durván össze fogja törni magát vagy akár böribe is kerülhet, ha tényleg így megy a bringával. Ha megcsinálja a 14,5 kW-os modellt, akkor szerintem hamar vége lesz.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2368 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 01. 09. 08:00

50 triathlon 50 nap alatt :eek:
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2369 Felhasználó inaktív   chris77 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.255
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 02. 06. 09:17

Na tegnap kipróbáltam a havas/hólatyakos terepet, de nem szögesgumival..
Kemény volt. :)
Elesni nem estem el. Egyszer sikerült a túl alacsonyra választott sebesség miatt eldőlnöm.
Aztán szép lassan kitapsztaltam, hogy mi a kulcsa az egésznek. A LENDÜLET!!
Persze nem úgy kell menni, mint az állat, de semmiképp se lassan.
Olyan ütemben kell haladni, hogy mire már beszakadna és szétcsúszna alattad a hó te már tovább sikolj..
Nagyon nagy élmény volt. Mindenkinek ajánlom. :up:

#2370 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 02. 06. 14:32

Üzenet megtekintéseIdézet: chris77 - Dátum: 2017. 02. 06. 09:17

Na tegnap kipróbáltam a havas/hólatyakos terepet, de nem szögesgumival..
Kemény volt. :)
Elesni nem estem el. Egyszer sikerült a túl alacsonyra választott sebesség miatt eldőlnöm.
Aztán szép lassan kitapsztaltam, hogy mi a kulcsa az egésznek. A LENDÜLET!!
Persze nem úgy kell menni, mint az állat, de semmiképp se lassan.
Olyan ütemben kell haladni, hogy mire már beszakadna és szétcsúszna alattad a hó te már tovább sikolj..
Nagyon nagy élmény volt. Mindenkinek ajánlom. :up:


Ha nincs lefagyva, akkor a szegecs nem igazán segít. Nekem az volt a durva, amikor a letaposott hó megolvadt, megfagyott és a sótól kásássá vált. Ez letolták hótolóval, majd megtaposták még és utána egy nehezen definiálható állagú massza lett belőle. A kásás rész néha "beszakadt" a kerék alatt, néha pedig gurult rajta a kerék szépen. Ha beszakadt, akkor alatt volt egy bordás lefagyott réteg is, ami véletlenszerűen balra vagy jobbra dobta a beszakadt kereket. Mivel klipsszel bringázom, ezért néha nagyon-nagyon hirtelen kellett kilépni a klipszből, hogy ne taknyoljak. 30 mm-es abroncs van télen, a nyári 28 mm-es. Lehet, hogy széles MTB kerékkel nem lett volna ennyire durva. De a sárhányóm alá nem fér be 30 mm-nél szélesebb abroncs.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2371 Felhasználó inaktív   chris77 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.255
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 02. 06. 18:18

Na valami hasonló kásás jeges foson mentem át tegnap én is a rómain.
És persze 'okosan' szigorúan 4,5-5bar-ra fújt kerekekkel.. :omg: :)

#2372 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 02. 06. 18:34

Üzenet megtekintéseIdézet: chris77 - Dátum: 2017. 02. 06. 18:18

Na valami hasonló kásás jeges foson mentem át tegnap én is a rómain.
És persze 'okosan' szigorúan 4,5-5bar-ra fújt kerekekkel.. :omg: :)


A sivatagban is lapos kerékkel mennek.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2373 Felhasználó inaktív   chris77 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.255
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 02. 07. 07:46

Üzenet megtekintéseIdézet: enpera - Dátum: 2017. 02. 06. 18:34

A sivatagban is lapos kerékkel mennek.

Biciklivel?! FatBike-al, vagy egyéb?

#2374 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 02. 07. 07:59

Üzenet megtekintéseIdézet: chris77 - Dátum: 2017. 02. 07. 07:46

Biciklivel?! FatBike-al, vagy egyéb?


Terepjáróval. De nagyon laza talajon nem feltétlenül hiba az alacsony nyomás.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2375 Felhasználó inaktív   chris77 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.255
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 02. 07. 08:57

A terepjárós trükköt én is ismertem. Azt hittem már bringával is csapatható.. :)

#2376 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 04. 01. 12:57

Van egy Nishiki Pro SLD bringám, ezzel járok melóba egész évben. Néha eltörik a hátsó kerékben egy küllő. Sima furvinyek küllők vannak a felniben. A felni maga jól bírja a kiképzést egyébként.
28"-os kerék, 28 mm széles abroncs van rajta. Én 93 kg vagyok pucéran, felszereléssel és a laptopos hátizsákkal mondjuk 105-re saccolom. Nem ugratok, nincs padka, bringaúton haladok.

Ilyen felhasználás esetén lenne értelme már csak a látvány kedvéért is aero (propelleres) küllőkre átfűzni a kereket?

Vagy a legjobb valami erős küllőt venni és azzal újrafűzetni az egész kereket?
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2377 Felhasználó inaktív   Coppermine 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.166
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 04. 04. 11:29

Üzenet megtekintéseIdézet: enpera - Dátum: 2017. 04. 01. 13:57

Van egy Nishiki Pro SLD bringám, ezzel járok melóba egész évben. Néha eltörik a hátsó kerékben egy küllő. Sima furvinyek küllők vannak a felniben. A felni maga jól bírja a kiképzést egyébként.
28"-os kerék, 28 mm széles abroncs van rajta. Én 93 kg vagyok pucéran, felszereléssel és a laptopos hátizsákkal mondjuk 105-re saccolom. Nem ugratok, nincs padka, bringaúton haladok.

Ilyen felhasználás esetén lenne értelme már csak a látvány kedvéért is aero (propelleres) küllőkre átfűzni a kereket?

Vagy a legjobb valami erős küllőt venni és azzal újrafűzetni az egész kereket?


~300k ez a bringa ? 11 kilós ... csak 3 kilóval könnyebb, mint a Kona-m, ami XC-re van. Az hittem, ez legalább 10kg alatt van bőven :think:

#2378 Felhasználó inaktív   -NoVa- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.854
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 04. 04. 11:43

Üzenet megtekintéseIdézet: Coppermine - Dátum: 2017. 04. 04. 12:29

~300k ez a bringa ? 11 kilós ... csak 3 kilóval könnyebb, mint a Kona-m, ami XC-re van. Az hittem, ez legalább 10kg alatt van bőven :think:


Túrabringa nem a könnyítésre megy rá, hanem az élettartamra. Más világ. Volt 9 kilós XC gépem, amikor még 73 kiló alatt volt a versenysúlyom. V fékek, 1 kiló körüli DT radiális kékszett, 800 grammos Manitou Black Elite Air teleszkóp, és 1400 grammos Giant XTC váz. Most 87 kilósan terepre nem mennék vele, így most az össztelós Giant NRS + Scareb Elite + Mavic kerekek ~13 kilóját "cipelem". Vagy a 7 kilós pályaversenygépet :)

Küllőtörésem 10+ éve nem volt, úgyhogy egy átfüzetés bármi más típusra mindenképp megérheti, az aero profil nem számít ebben. A tövénél ugyanolyan kerek, mint bármi más, csak az anyaga tér el. Legalább újracentírozzák, lehet, hogy ott túl feszes volt egy terület.
...
"Lelkem sötét odvában megdöglött a bagoly."
"Bringa által vész mind, ki bringát ragad."

#2379 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 04. 04. 12:21

Üzenet megtekintéseIdézet: Coppermine - Dátum: 2017. 04. 04. 11:29

~300k ez a bringa ? 11 kilós ... csak 3 kilóval könnyebb, mint a Kona-m, ami XC-re van. Az hittem, ez legalább 10kg alatt van bőven :think:


Én még 5500 SEK-ért vettem, azóta felment az ára rendesen.
Ha akármit választhatnék, akkor alighanem egy Canyon cyclocross gépet vennék. Ez svéd színben kapható, ezzel boldog is lennék. Mondjuk a mostanival is boldog vagyok. Valami elképesztően jól fut, most raktam vissza a nyári abroncsot.

Tudod mikor nehéz a bringa? Amikor mögötte van a 2-személyes utánfutó (12 kg az is), meg benne a két bunkó. Már bőven 30 kg felett van a két gyerek. Na, úgy nehéz :)
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2380 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 04. 04. 12:22

Üzenet megtekintéseIdézet: -NoVa- - Dátum: 2017. 04. 04. 11:43

Túrabringa nem a könnyítésre megy rá, hanem az élettartamra. Más világ. Volt 9 kilós XC gépem, amikor még 73 kiló alatt volt a versenysúlyom. V fékek, 1 kiló körüli DT radiális kékszett, 800 grammos Manitou Black Elite Air teleszkóp, és 1400 grammos Giant XTC váz. Most 87 kilósan terepre nem mennék vele, így most az össztelós Giant NRS + Scareb Elite + Mavic kerekek ~13 kilóját "cipelem". Vagy a 7 kilós pályaversenygépet :)

Küllőtörésem 10+ éve nem volt, úgyhogy egy átfüzetés bármi más típusra mindenképp megérheti, az aero profil nem számít ebben. A tövénél ugyanolyan kerek, mint bármi más, csak az anyaga tér el. Legalább újracentírozzák, lehet, hogy ott túl feszes volt egy terület.


Köszi! Ha megint törik, akkor újrafűzetem.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

Téma megosztása:


  • (139 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó