HWSW Informatikai Kerekasztal: KRESZ II. - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (1051 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 385
  • 386
  • 387
  • 388
  • 389
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

KRESZ II. Értékeld a témát: ***** 2 szavazás

#7721 Felhasználó inaktív   DzsiAr 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.927
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 08:28

Idézet

(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.


Tehát olyan helyen ahol elsőbbsége van nem köteles meggyőződni, hogy zavarja e a járműforgalmat.
A valóság az, ami akkor sem tűnik el, ha már nem hiszünk benne.

#7722 Felhasználó inaktív   Warrior 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.246
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 08:30

Idézet: DzsiAr - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 9:28

Tehát olyan helyen ahol elsőbbsége van nem köteles meggyőződni, hogy zavarja e a járműforgalmat.

Ez igaz, de azért mégsem teremthet ő egymaga veszélyhelyzetet azzal hogy lelép, feltéve, hogy mindenki más abban a szituban szabályosan közlekedik.

Pl. nem "ugorhat autók elé", s ahogy Carmaged kolléga írta: nem léphet le akkor, ha az autósok b@sznak fékezni. Attól, hogy ők hibáznak, még neki nem lehet több "joga".

ps.: ja és még erre írtam, hogy igen, zavarhatja is az autósokat, hisz azoknak kutya kötelessége már messziről figyelni, s úgy közelíteni, hogy felkészüljenek...

Úgyhogy a zebra szélén álldogáló gyalogos mellett az úttesten elhúzó autósok 99%-ban szabályt sértenek. A maradék 1% az az, amikor az autós már nem tudna megállni. Olyankor ő nem sért szabályt, hisz féktávon belül van már a "helyzet". Videón kell az ilyet előre rögzíteni pár másodperccel, mert bizony fontos mozzanatok lehetnek a megelőző pillanatokban, amik az egész ügy értékelését megfordíthatják.

Szerkesztette: Warrior 2009. 09. 10. 08:33 -kor

"Hey Ripley, don't worry. Me and my squad of ultimate badasses will protect you! Check it out! Independently targeting particle beam phalanx. Vwap! Fry half a city with this puppy. We got tactical smart missiles, phase-plasma pulse rifles, RPGs, we got sonic electronic ball breakers! We got nukes, we got knives, sharp sticks..."

#7723 Felhasználó inaktív   kroozo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.900
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 08:31

Idézet: DzsiAr - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 9:28

Tehát olyan helyen ahol elsőbbsége van nem köteles meggyőződni, hogy zavarja e a járműforgalmat.

Ezt spec felreerted. Ez azt mondja, hogy olyan helyen meg kell gyozodni arrol, hogy lassitani sem kell az autosnak. Feljebb definialva van, hogy nem lehet ugy lelepni, hogy nem nezel korul.
And as we wind on down the road
Our shadows taller than our soul.


“It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living.”

#7724 Felhasználó inaktív   Iguana 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.336
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 08:31

Idézet: Mumia - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 9:11

Igen, ha van forgalomirányító, ami tilosat mutat, én egyéb helyzetről nem tudok, amikor gyalogos nem mehet át zebrán  :think:

Megkülönböztető jelzéssel érkező járműnek elsőbbsége van vele szemben is.
Egy alkoholista nyakpárna kalandjai amarra, meg túl: phulop.wordpress.com BBM channel: C00490982 Twitter: @phulopblog

#7725 Felhasználó inaktív   fram 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.034
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 08:33

Idézet: Carmaged - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 9:03

Ja, tehát akkor szűkítve a kört, a KRESZ-t szigorúan értelmezve a zebrán mozgó gyalogosnak van csak elsőbbsége, ha áll rajta, akkor nincs.

Jó emésztgetést. :)

Tényleg nem érzed, h valami nem stimmel a te értelmezésedben?
Ciciman is on borda

#7726 Felhasználó inaktív   Eleanor 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 19.620
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 08:42

Idézet: Carmaged - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 6:37

Arról vajon hallottak már, hogy csak a lelépett gyalogosnak van elsőbbsége? Mert így azért szépen csökken a szám.

Tehát szokás szerint megalkotod az új szabályt, hogy csak annak az elsőbbséggel bíró útvonalon haladó autónak van elsőbbsége, amelyik benn van a kereszteződésben...  :smoker:
 
 
Ha az agyatok fele akkora lenne, mint az arcotok… zsenik lennétek.. (T.B.)
 

#7727 Felhasználó inaktív   Eleanor 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 19.620
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 08:44

Idézet: Warrior - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 9:26

Így van. Pont erre kell a videó. Viszont ha féktávon kívül lép le, akkor már fordul a kocka.

Zebra esetén a gyalogos csak féktávon kívül léphet le, hiszen az autós akár megállással is köteles a gyalogos elsőbbségét biztosítani...
 
 
Ha az agyatok fele akkora lenne, mint az arcotok… zsenik lennétek.. (T.B.)
 

#7728 Felhasználó inaktív   Diopapa 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.220
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 08:44

Idézet: DzsiAr - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 9:18

De csak akkor léphet az úttestre, ha meggyőződött a veszélytelenségéről.
Hogyan léphet féktávolságon belül az autó elé, ha az autónak úgy kell megközelíteni a zebrát, hogy meg tudjon állni, ha lelépnek elé.

:nevet: :nevet2:  :omg:  :Đ  :Đ  :Đ
National Organization of Men Against Amazonian Masterhood

#7729 Felhasználó inaktív   Eleanor 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 19.620
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 08:48

Idézet: Carmaged - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 9:18

:confused:

Ha látja, hogy nem áll meg, de kilép kb. elé (mert az autós kikerüli), akkor nem győződött meg a veszélytelenségről.

Tudod, ez az első... majd utána minden egyéb.

Idézet

43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.
(3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti.

 
 
Ha az agyatok fele akkora lenne, mint az arcotok… zsenik lennétek.. (T.B.)
 

#7730 Felhasználó inaktív   kroozo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.900
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 08:48

Idézet: Eleanor - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 9:42

Tehát szokás szerint megalkotod az új szabályt, hogy csak annak az elsőbbséggel bíró útvonalon haladó autónak van elsőbbsége, amelyik benn van a kereszteződésben...  :smoker:

Mondjuk annak a szovegezeseben ha jol emlekszem pl "jobbrol erkezo" vagy ilyesmi van, nem pedig athalado. Ugyhogy a nyelvesz buveszkedes ott kevesbe jatszik ;)
And as we wind on down the road
Our shadows taller than our soul.


“It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living.”

#7731 Felhasználó inaktív   Eleanor 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 19.620
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 08:53

Idézet: kroozo - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 9:48

Mondjuk annak a szovegezeseben ha jol emlekszem pl "jobbrol erkezo" vagy ilyesmi van, nem pedig athalado. Ugyhogy a nyelvesz buveszkedes ott kevesbe jatszik ;)

Óóó, vannak itt nagy bűvészek... akik két mondatot már nem, de egyetlen egyet nagyon.

A "zebrán áthaladó gyalogos" elsőbbsége fogalom pontosan ugyanaz, mint csak akkor elsőbbséggel rendelkezni macisajttal vagy oktogonnal védett úton, ha benn vagy a kereszteződésben. Funkcionális analfabétizmus.

Egyébként pedig:

Idézet

Elsőbbség az útkereszteződésben

28. §

(2) A másik jármű érkezési irányától függetlenül elsőbbséget kell adni az útkereszteződésben

b) az olyan útról érkező járművel, amelyen az útkereszteződés előtt "Elsőbbségadás kötelező" vagy "Állj! Elsőbbségadás kötelező" jelzőtábla van, a keresztező - illetőleg a kiegészítő táblán vastag vonallal jelzett - útról érkező jármű részére;

Szerkesztette: Eleanor 2009. 09. 10. 08:55 -kor

 
 
Ha az agyatok fele akkora lenne, mint az arcotok… zsenik lennétek.. (T.B.)
 

#7732 Felhasználó inaktív   Eleanor 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 19.620
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 08:58

Egy sportcsokipapír minden kedves résztvevőnek, aki felidézi magában, hogy zebra megközelítésére is ez a szabály:

Idézet


(3) Útkereszteződést járművel csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy a vezető eleget tehessen elsőbbségadási kötelezettségének és e tekintetben másokat a jármű sebességével ne tévesszen meg.

 
 
Ha az agyatok fele akkora lenne, mint az arcotok… zsenik lennétek.. (T.B.)
 

#7733 Felhasználó inaktív   blabla* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.227
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:01

segítsetek pls! :) 50-55 km/h-val haladva mennyi a féktávolság?
"A lélek úgy teljes ha testtelen.           
A test akkor egész ha meztelen."   
  
Daily Calvin and Hobbes     Minél pontosabban tervezel, annál keményebben talál el a véletlen.

#7734 Felhasználó inaktív   JonesC 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.957
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:05

Idézet: blabla* - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:01

segítsetek pls! :) 50-55 km/h-val haladva mennyi a féktávolság?

Attól függ, mennyire nyomod a féket  :)
world, my finger, is on the button...
Határozottan egyetértek az enyémmel megegyező véleményekkel!
Éheztesd a fákat! Csökkentsd a co2 kibocsátást!

Idézet

Hi mi name is Paco frome Mexico, please sorry for mi bad inglisco. Mi dead cousine frm america told me how to winned at Lauge of Legan and made me win against bots. My cousin deaded yesterday thogh,but im ok because i sexed his sister. pls no copy pastarino. bye

#7735 Felhasználó inaktív   debaj 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 29.476
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:05

Idézet: Daihelyon - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 8:58

A gyalogos és kerékpáros soha nem lesz egyenrangú fél a közlekedésben...

Miért nem? (félmondat szándékosan kiragadva).

Nagyon jól értem, mit akarsz mondani, csak azt nem értem, hogyan illik a szövegkörnyezetbe. A zebrán általában a gyalogos füle mögé szarás van, az akció keretein belül csak a nekik járó elsőbbséget akarják kierőszakolni. És ez a szomorú, hogy erőszakolni kell, mert a szép szó már nem használ.

Azzal tökéletesen egyetértek, hogy a szabálytalan gyalogost/biciklist/rollerest satöbbi ugyanúgy büntetni kéne, mint a szabálytalan autóst. Csak sajnos ott is ugyanez a helyzet, amíg az autósok nem fognak össze valamilyen módon (most nem lábeltörésről beszélek, hanem valami jogi eljárásra, mondjuk pár polgárőr kiáll a legjellemzőbb útszakaszokra, aztán röpködnek a feljelentések), addig nem lesz változás. Ott az autósoknak lenne igazuk, ebben az esetben a gyalogosoknak van, csak nekik előbb jutott eszükbe, hogy lehet így is.

#7736 Felhasználó inaktív   blabla* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.227
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:12

Idézet: JonesC - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:05

Attól függ, mennyire nyomod a féket  :)

no igen... ez lett volna a következő kérdésem... egy tól-ig-et azért csak meg lehet rá határozni... :)

sárga lámpánál meg kell állnom, ha biztonságosan meg tudok állni. ez padlófékre is vonatkozik (feltéve hogy nem jön mögöttem senki)? :think: jó lenne tudni egy (legalább elméleti) féktávot, úgy jobban fel tudnám mérni hogy adott szituban mi a teendő  :lama:
"A lélek úgy teljes ha testtelen.           
A test akkor egész ha meztelen."   
  
Daily Calvin and Hobbes     Minél pontosabban tervezel, annál keményebben talál el a véletlen.

#7737 Felhasználó inaktív   blabla* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.227
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:14

Idézet: debaj - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:05

Azzal tökéletesen egyetértek, hogy a szabálytalan gyalogost/biciklist/rollerest satöbbi ugyanúgy büntetni kéne, mint a szabálytalan autóst.

ez igaz, gyalogosok (kerékpárosok) esetében azért fontosabb az összefogás, mert elsősorban akkor tudsz visszaélni a helyzettel ha ő az erőssebb. ez az esetükben az autókkal szemben nem áll fenn. :)
"A lélek úgy teljes ha testtelen.           
A test akkor egész ha meztelen."   
  
Daily Calvin and Hobbes     Minél pontosabban tervezel, annál keményebben talál el a véletlen.

#7738 Felhasználó inaktív   Eleanor 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 19.620
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:15

Idézet: blabla* - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:12

no igen... ez lett volna a következő kérdésem... egy tól-ig-et azért csak meg lehet rá határozni... :)

sárga lámpánál meg kell állnom, ha biztonságosan meg tudok állni. ez padlófékre is vonatkozik (feltéve hogy nem jön mögöttem senki)? :think: jó lenne tudni egy (legalább elméleti) féktávot, úgy jobban fel tudnám mérni hogy adott szituban mi a teendő  :lama:

Azért nyugodtan kérd vissza az iskolapénzt....  és add vissza a jogosítványt.  ;)


Idézet

Féktávolság

A féktávolság számítása:

s: féktávolság [m] (s=sR+sF)
sR: reakció út [m] (reakció idő alatt megtett út)
sF: fékút [m] (fékezés kezdetétől a megállásig megtett út)

Egyenes vonalú egyenletes mozgásnál:

sR=(v/3,6)tR/3,6

v: sebesség [km/h]
tR: reakció idő [s]

A mozgási energia átalakulásának elve alapján:

µmgsF=m(v/3,6)2/2

µ: súrlódási együttható [ ] (gumiabroncs és útfelület között)
m: jármű tömege [kg]
g: nehézségi gyorsulás [9,81 m/s2]

ebből:

sF=(v/3,6)2/2µg=0,004v2/µ

A féktávolság:

s=sR+sF

A. reakció
B. észlelés
C. döntés
D. cselekvés

 
 
Ha az agyatok fele akkora lenne, mint az arcotok… zsenik lennétek.. (T.B.)
 

#7739 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:17

Idézet: fram - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 9:33

Tényleg nem érzed, h valami nem stimmel a te értelmezésedben?

Ugyanolyan életszerűtlen, mint ez a mozgalom. :) Viszont betűről betűre igaz. :)

#7740 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:18

Idézet: blabla* - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:01

segítsetek pls! :) 50-55 km/h-val haladva mennyi a féktávolság?

Hát, az legyen 15m/s. Kb. egy másodperc az észleléstől számított idő a teljes fékerő felépüléséig, az 15m, meg kb. 10 méteren állsz meg. Legyen kb. 25m.

Téma megosztása:


  • (1051 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 385
  • 386
  • 387
  • 388
  • 389
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó