HWSW Informatikai Kerekasztal: KRESZ II. - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (1051 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 386
  • 387
  • 388
  • 389
  • 390
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

KRESZ II. Értékeld a témát: ***** 2 szavazás

#7741 Felhasználó inaktív   debaj 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 29.476
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:26

Idézet: Carmaged - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:17

Ugyanolyan életszerűtlen, mint ez a mozgalom. :)

Miért? Ha csak az lesz az eredménye, hogy pár autós inkább lassít, mint hogy idézésekkel b*szogassák hónapokon át, már megérte. :)

#7742 Felhasználó inaktív   Warrior 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.246
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:36

Idézet: blabla* - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:12

...
sárga lámpánál meg kell állnom, ha biztonságosan meg tudok állni. ez padlófékre is vonatkozik (feltéve hogy nem jön mögöttem senki)? ...

Nem. A forgalom alapvetően nem hirtelen dolgokról szól, még akkor sem, ha javasolt a dinamikus közlekedés.
Padlóféket vészhelyzeten kívül nem nagyon kell nyomni. Értelemszerűen a váratlan esemény is vészhelyzet.

A biztonságos megállás meg egyáltalán nem padlóféket jelent, hisz ha neked ott és akkor kell pl. 25 m (ahogy Carmaged kolléga is írta), akkor 25m-ről nincs értelme fékezni, mert ott biztonsággal megállni nem feltétlen lehet, azaz túl kell "méretezni" a távolságot, lehet mondani, hogy 30-40 méterre ha sárga, akkor belefékezhetsz, nyugodtan meg tudsz állni. Annál jóval közelebb nem is szabad adott esetben fékezni (ha jönnek hátul), sőt, igyekezni kell átjutni a kereszteződésen. Persze van egy határ, ahol az ember épp nem tudja. Csak lazán. A számok csak fiktív értékek. Nyilván mindentől függenek.

Nekem azt tanították anno, hogy minél nyugisabban, minél finomabban tudsz egy manővert megcsinálni, annál jobb - ettől még lehetsz határozott, gyors, és dinamikus. Csak előrelátni kell. Térben és időben. Semmit se hirtelen.
"Hey Ripley, don't worry. Me and my squad of ultimate badasses will protect you! Check it out! Independently targeting particle beam phalanx. Vwap! Fry half a city with this puppy. We got tactical smart missiles, phase-plasma pulse rifles, RPGs, we got sonic electronic ball breakers! We got nukes, we got knives, sharp sticks..."

#7743 Felhasználó inaktív   Warrior 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.246
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:37

Idézet: debaj - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:26

Miért? Ha csak az lesz az eredménye, hogy pár autós inkább lassít, mint hogy idézésekkel b*szogassák hónapokon át, már megérte. :)

Igen, ezzel talán a morál is változni kezd. Annak ellenére, hogy a szabály már x éve meg van írva.
"Hey Ripley, don't worry. Me and my squad of ultimate badasses will protect you! Check it out! Independently targeting particle beam phalanx. Vwap! Fry half a city with this puppy. We got tactical smart missiles, phase-plasma pulse rifles, RPGs, we got sonic electronic ball breakers! We got nukes, we got knives, sharp sticks..."

#7744 Felhasználó inaktív   blabla* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.227
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:37

Idézet: Eleanor - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:15

Azért nyugodtan kérd vissza az iskolapénzt....  és add vissza a jogosítványt.  ;)



minden tiszteletem a tiéd, hogy döntési szituban 1 mp alatt ez alapján végigszámolod (miközben felméred azt is, hogy vannak-e mögötted, hányan, milyen távolságban és mekkora sebességgel halad) :respect: azt feltételeztem, hogy mint gyakorlott vezető, akinek nap-mint-nap többször döntést kell hoznia hogy átmenjen-e a sárga lámpánál vagy megálljon előtte, azonnal tudod ezt fejből. :)
"A lélek úgy teljes ha testtelen.           
A test akkor egész ha meztelen."   
  
Daily Calvin and Hobbes     Minél pontosabban tervezel, annál keményebben talál el a véletlen.

#7745 Felhasználó inaktív   Sparow2 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.143
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:46

Idézet: Eleanor - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 8:44

Zebra esetén a gyalogos csak féktávon kívül léphet le, hiszen az autós akár megállással is köteles a gyalogos elsőbbségét biztosítani...

Öööö ...
Ha valaki belép eléd, amikor már csak 2 méterre vagy a zebrától, akkor hogyan volna féktávon kívül???

#7746 Felhasználó inaktív   Eleanor 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 19.620
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:46

Idézet: blabla* - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:37

minden tiszteletem a tiéd, hogy döntési szituban 1 mp alatt ez alapján végigszámolod (miközben felméred azt is, hogy vannak-e mögötted, hányan, milyen távolságban és mekkora sebességgel halad) :respect: azt feltételeztem, hogy mint gyakorlott vezető, akinek nap-mint-nap többször döntést kell hoznia hogy átmenjen-e a sárga lámpánál vagy megálljon előtte, azonnal tudod ezt fejből. :)

Minden tiszteletem mellett komolyan mondom, hogy add vissza a jogosítványt...

Ezt ugyanis nem menet közben kell számolni, hanem a jogosítvány megszerzésekor felfrissíteni, hiszen az iskolában - természetesen ott is teljesen feleslegesen - meg kellett volna tanulni, és egyszer kiszámolni három esetre. Azután viszont elég tudni, körülbelülre.  :smoker:
 
 
Ha az agyatok fele akkora lenne, mint az arcotok… zsenik lennétek.. (T.B.)
 

#7747 Felhasználó inaktív   blabla* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.227
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:48

Idézet: Carmaged - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:18

Hát, az legyen 15m/s. Kb. egy másodperc az észleléstől számított idő a teljes fékerő felépüléséig, az 15m, meg kb. 10 méteren állsz meg. Legyen kb. 25m.

a bizonytalansági faktorom legalább 1mp (ezt szemelőtt tartva vezetek egyébként), ezzel már 40m, az kb 10 autóhossz. 25m kb 6 autóhossz, ezen belül ha jól értem nem kell megállnom a sárgánál (feltéve hogy a forgalom lehetővé teszi a max megengedett sebességgel való haladást).

40-50m rémlett egyébként, ami soknak tűnt kicsit - ezért kérdeztem.
"A lélek úgy teljes ha testtelen.           
A test akkor egész ha meztelen."   
  
Daily Calvin and Hobbes     Minél pontosabban tervezel, annál keményebben talál el a véletlen.

#7748 Felhasználó inaktív   Eleanor 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 19.620
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:51

Idézet: Sparow2 - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:46

Öööö ...
Ha valaki belép eléd, amikor már csak 2 méterre vagy a zebrától, akkor hogyan volna féktávon kívül???

öööö, még egyszer segítek:

Idézet

Elsőbbség a zebrán:

xx. §

(1) A gyalogos érkezési irányától függetlenül elsőbbséget kell adni a zebrán

b) az olyan útról érkező járművel, amelyen a zebra  előtt "Elsőbbségadás kötelező"  jelzőtábla van, a keresztező zebrához érkező gyalogos részére....

 
 
Ha az agyatok fele akkora lenne, mint az arcotok… zsenik lennétek.. (T.B.)
 

#7749 Felhasználó inaktív   Warrior 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.246
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:51

Idézet: blabla* - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:37

...

Én azt szokom csinálni, hogy a fékezést hol intenzívebben, hol lájtosabban kezelem.

Ha olyan a hangulat, akkor mint a nagypapa, 200 méteren lassulok 50-ről, ha meg olyan, akkor 15 méteren. Nem tudom, nálam ilyan hangulat-dolog ez, persze tudatalatt alkalmazkodva a környezethez... Remélem... :)

Azt akartam kinyögni, hogy ne a pontos távolság érdekeljen, hanem fékezz rá párszor határozottabban, vezetés közben, hamarosan "érezni" fogod, mennyi távolság kell ahhoz, hogy meg tudj állni. Ezt számokkal már csak utólag és sajnálatosan lehet igazolni. Nem a számok a lényeg, hanem hogy te érezd, az autód mennyire teljesít, hogyan viselkedik. Néhány intenzívebb fékezés után szerintem könnyebb lesz.

Én néha megcsúsztatom a gumikat is picit, nem direkt, hanem túl intenzívre sikerül a fékezés. Nem mondom, hogy követendő példa, de azért szerintem segít abban, hogy tudd, meddig "mehetsz el" fékerőben, stb. Magyarul: alkalmazkodsz az autóhoz, amit vezetsz.
"Hey Ripley, don't worry. Me and my squad of ultimate badasses will protect you! Check it out! Independently targeting particle beam phalanx. Vwap! Fry half a city with this puppy. We got tactical smart missiles, phase-plasma pulse rifles, RPGs, we got sonic electronic ball breakers! We got nukes, we got knives, sharp sticks..."

#7750 Felhasználó inaktív   blabla* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.227
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:52

Idézet: Eleanor - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:46

Minden tiszteletem mellett komolyan mondom, hogy add vissza a jogosítványt...

Ezt ugyanis nem menet közben kell számolni, hanem a jogosítvány megszerzésekor felfrissíteni, hiszen az iskolában - természetesen ott is teljesen feleslegesen - meg kellett volna tanulni, és egyszer kiszámolni három esetre. Azután viszont elég tudni, körülbelülre.  :smoker:

körülberülre tudtam (40-50m volt a fejembem), ami soknak tűnt egy kicsit (ld előző postomat) ezért gondoltam hogy rákérdezek és itt valaki biztosan fogja tudni. ;)

bár úgy látom az nem csak kivételes pasi szokás hogy először kiakad, értetlenkedik, majd kioktat, leszól és a végén nem válaszol az eredetileg feltett kérdésre.  :D

Szerkesztette: blabla* 2009. 09. 10. 10:19 -kor

"A lélek úgy teljes ha testtelen.           
A test akkor egész ha meztelen."   
  
Daily Calvin and Hobbes     Minél pontosabban tervezel, annál keményebben talál el a véletlen.

#7751 Felhasználó inaktív   Warrior 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.246
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:54

Idézet: blabla* - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:52

körülberülre tudtam (40-50m volt a fejembem), ami soknak tűnt egy kicsit (ld előző postomat) ezért gondoltam hogy rákérdezek és itt valaki biztosan fogja tudni. ;)

Gyakorolni, és gyakorolni...

ps.: ennek a távolságnak a nagysága elméleti, ugyanis akkora szórása van, hogy ami egyik ember számára természetes, a másik számára már lehetetlen. Van, aki jó reflexből azonnal hatékonyan fékez, s 50-55-ről megáll pl. 15 m alatt simán. Van, akinek mindez nagyobb távolságot jelent, mert más a stílusa, más a járgány, más a lelkiállapota, meg mivel másik ember. Van, akinél ez az előbbi 15m már 30m. Ez normális, a lényeg, hogy tudd nagyjából, hogy neked mennyi az annyi. Meg ott abban az időpontban, azon körülmények között.

Szerkesztette: Warrior 2009. 09. 10. 09:57 -kor

"Hey Ripley, don't worry. Me and my squad of ultimate badasses will protect you! Check it out! Independently targeting particle beam phalanx. Vwap! Fry half a city with this puppy. We got tactical smart missiles, phase-plasma pulse rifles, RPGs, we got sonic electronic ball breakers! We got nukes, we got knives, sharp sticks..."

#7752 Felhasználó inaktív   Boba 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 24.741
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:56

A necces az, hogy lehet nekem valami kenyelems megallas a mogottem jovonek pedig satufek iszonyatos anyazassal... vagy mert nem olyan jok a fekei vagy mert jobban meg van pakolva. Mindenesetre minden sargas megallasnal lesem a visszapillantot, hogy a mogottem jovo is megtud-e allni... meg egyaltalan meg akar-e. Lehet arra szamit, hogy meg atcsuszunk mindketten.
Ő lesz az adott idő alatt a legtöbb japán kutya!

#7753 Felhasználó inaktív   Eleanor 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 19.620
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 09:58

Idézet: Boba - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:56

A necces az, hogy lehet nekem valami kenyelems megallas a mogottem jovonek pedig satufek iszonyatos anyazassal... vagy mert nem olyan jok a fekei vagy mert jobban meg van pakolva. Mindenesetre minden sargas megallasnal lesem a visszapillantot, hogy a mogottem jovo is megtud-e allni... meg egyaltalan meg akar-e. Lehet arra szamit, hogy meg atcsuszunk mindketten.

Ha neked nem megy, majd segít...
 
 
Ha az agyatok fele akkora lenne, mint az arcotok… zsenik lennétek.. (T.B.)
 

#7754 Felhasználó inaktív   Warrior 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.246
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 10:01

Idézet: Boba - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:56

A necces az, hogy lehet nekem valami kenyelems megallas a mogottem jovonek pedig satufek iszonyatos anyazassal... vagy mert nem olyan jok a fekei vagy mert jobban meg van pakolva. Mindenesetre minden sargas megallasnal lesem a visszapillantot, hogy a mogottem jovo is megtud-e allni... meg egyaltalan meg akar-e. Lehet arra szamit, hogy meg atcsuszunk mindketten.

Igen, elég nagy eltérések lehetnek. Főleg, ha a mögötted jövő későn észlel, mert újságot hajtogat, vagy CD-t keres... Van ilyen is bőven.

Nagyon fontos a tükör a manőverek előtt, ahogy írod is.  A lényege: az interakció, a köröttes forgalom folyamatos figyelése.

Ha időben észlel az ember, van ideje gondolkodni, tükörbe nézni, s annak megfelelően cselekedni. Én pl. ritkán fékezek úgy, hogy nem tudom, vannak-e mögöttem, avagy sem. Állandóan a tükröt sasolom. Tiszta paranoia.
"Hey Ripley, don't worry. Me and my squad of ultimate badasses will protect you! Check it out! Independently targeting particle beam phalanx. Vwap! Fry half a city with this puppy. We got tactical smart missiles, phase-plasma pulse rifles, RPGs, we got sonic electronic ball breakers! We got nukes, we got knives, sharp sticks..."

#7755 Felhasználó inaktív   Warrior 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.246
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 10:02

Idézet: Eleanor - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:58

Ha neked nem megy, majd segít...

Jó is az a vonatozás... :)
"Hey Ripley, don't worry. Me and my squad of ultimate badasses will protect you! Check it out! Independently targeting particle beam phalanx. Vwap! Fry half a city with this puppy. We got tactical smart missiles, phase-plasma pulse rifles, RPGs, we got sonic electronic ball breakers! We got nukes, we got knives, sharp sticks..."

#7756 Felhasználó inaktív   Sparow2 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.143
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 10:03

Idézet: Eleanor - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 9:51

öööö, még egyszer segítek:


És akkor a zebránál szerinted 2 km/h sebességgel szabad elhajtani autóval?
Ha már olyan közel vagy, hogy nem tudsz megállni, akkor a gyalogosnak sincs elsőbbsége. (Meg kell győzödnie, hogy veszélytelen-e az átkelőhelyre  lépnie)

#7757 Felhasználó inaktív   Sparow2 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.143
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 10:04

Idézet: Warrior - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:01

... Én pl. ritkán fékezek úgy, hogy nem tudom, vannak-e mögöttem, avagy sem. Állandóan a tükröt sasolom. Tiszta paranoia.

Ez a normális.
Tudnod kell, hogy mi történik mögötted is.

#7758 Felhasználó inaktív   blabla* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.227
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 10:08

Idézet: Warrior - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:51

Én azt szokom csinálni, hogy a fékezést hol intenzívebben, hol lájtosabban kezelem.

Ha olyan a hangulat, akkor mint a nagypapa, 200 méteren lassulok 50-ről, ha meg olyan, akkor 15 méteren. Nem tudom, nálam ilyan hangulat-dolog ez, persze tudatalatt alkalmazkodva a környezethez... Remélem... :)

Azt akartam kinyögni, hogy ne a pontos távolság érdekeljen, hanem fékezz rá párszor határozottabban, vezetés közben, hamarosan "érezni" fogod, mennyi távolság kell ahhoz, hogy meg tudj állni. Ezt számokkal már csak utólag és sajnálatosan lehet igazolni. Nem a számok a lényeg, hanem hogy te érezd, az autód mennyire teljesít, hogyan viselkedik. Néhány intenzívebb fékezés után szerintem könnyebb lesz.

Én néha megcsúsztatom a gumikat is picit, nem direkt, hanem túl intenzívre sikerül a fékezés. Nem mondom, hogy követendő példa, de azért szerintem segít abban, hogy tudd, meddig "mehetsz el" fékerőben, stb. Magyarul: alkalmazkodsz az autóhoz, amit vezetsz.

köszönöm a jótanácsokat, az előző postodban is. fékezni tudok, lámpánál (sárgánál is) megállni is. :) ilyen alapvető dolgokkal nincs gondom (mások visszajelzése alapján sem :Đ). már a reakció időm is elég jó, feltéve hogy nem bizonytalanodom el... persze sokat kell még fejlődni, és gyakorolni.

a reggeli szituban egy lámpás kereszteződésnél zöld volt a lámpa és toltam neki rendesen hogy még átérjek. kb 4-5 autónyi távolság lehetett még előttem amikor sárgára váltott. padlófékkel még jó eséllyel meg tudtam volna állni (nem jött mögöttem senki). nem álltam meg, valószínűleg már piroson mentem át. azon gondolkodtam hogy vajon mennyire védhető ilyen szituban az az álláspont hogy biztonsággal nem tudtam volna megállni és hogy mennyire várható el hogy sárga lámpánál padlófékkel álljon meg az autós (ez utóbbiról azt gondolnám hogy nem várják el, ua miatt amit te is írtál - csak vészhelyzetben indokolt).
"A lélek úgy teljes ha testtelen.           
A test akkor egész ha meztelen."   
  
Daily Calvin and Hobbes     Minél pontosabban tervezel, annál keményebben talál el a véletlen.

#7759 Felhasználó inaktív   blabla* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.227
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 10:12

Idézet: Boba - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:56

A necces az, hogy lehet nekem valami kenyelems megallas a mogottem jovonek pedig satufek iszonyatos anyazassal... vagy mert nem olyan jok a fekei vagy mert jobban meg van pakolva. Mindenesetre minden sargas megallasnal lesem a visszapillantot, hogy a mogottem jovo is megtud-e allni... meg egyaltalan meg akar-e. Lehet arra szamit, hogy meg atcsuszunk mindketten.

ez természtes, egyébként is folyamatosan figyelni kell a tükröket.  én általában irányváltoztatásnál is előbb indexelek, csak utána fékezek (a legtöbb autós ezt fordítva csinálja) és mielőtt kiteszem az indexet mégegyszer belenézek a tükörbe.
"A lélek úgy teljes ha testtelen.           
A test akkor egész ha meztelen."   
  
Daily Calvin and Hobbes     Minél pontosabban tervezel, annál keményebben talál el a véletlen.

#7760 Felhasználó inaktív   Boba 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 24.741
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 09. 10. 10:23

Idézet: Eleanor - Dátum: 2009. szept. 10., csütörtök - 10:58

Ha neked nem megy, majd segít...

:nevet2:
Ő lesz az adott idő alatt a legtöbb japán kutya!

Téma megosztása:


  • (1051 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 386
  • 387
  • 388
  • 389
  • 390
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó