HWSW Informatikai Kerekasztal: Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

  • (68 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? Értékeld!

#1001 Felhasználó inaktív   Virus9AX 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.611
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 02. 15. 13:11

Aliens Colonial Marines

Ez egy szörnyűség. Grafika képekről jól nézett ki, szép effektek, normális modellek és texturák. DE! Amint elnidult a játék már tudtam hogy gáz van, az átvezető videó is gyér minőségű volt de ezért reménykedtem. EGyébként a pályák egyes részein egész tetszetősen néz ki de úgy átlagba éppen hogy csak megüti a minimum szintet. Az előző AVP grafikája is jobb volt ennél, sőt ha hasoníltani kellene valmaihez akkor átlagba a modelek és texturák részletessége kb a régi AVP 2 es szintet karcolja.(monitorokon a kuszó szövegek elmosott pacák, ehhez képest már a leggagyibb játékban is olvasható szövegeket látunk a monitorokon kijelzőkön stb...)
És itt még nem volt vége a szörnyűségeknek. A hangok is olyan gagyik hogy az már sértés, pulse rifle hangja még szinronban sincs az animációval meg akadozik stb... talán a 99-es piacos tetriszből szebb hangok jöttek ki.
Fizikáról nem is beszélek mert mint olyan nincs, modell animációk szintugy.
Nem értem miért ennyire gyér a fentebb említett részletek, mert a lehetőség meglett volna rá asszem UE motor hajtja habár lehet a pénzsóvár nyomik csak a régit vették meg hozzá ránézésre 2.x vagy nagyon max a 3.0 valamelyik alpha verzióját.
Történet...pfff... van egyátalán? Én nem vettem észre lezuhanunk lövöldözünk lefutjuk a kötelező elvesztünk 1-2 barátot kört aztán megmenekülünk és mindezt ugy hogy semmi infot nem kapunk mi miért történt/történik a végén meg csak pislogtam hogy kúszik fel a credtis lista.....

Ennek a játéknak annyi köze van az Alien történethez hogy azokat kell lőni amikor éppn nem emberek.

Eleinte bizalommal áltam neki és gondoltam meglezs a hangulat és akkor lehet majd jókat CO-OP -olni benne de nem repült az egész a gépről miután a rekrodhosszúságú ( kb 2órás) játékmenet véget ért.

Szánalom milyen s&@rkupachoz használták fel az Alien univerzumot.

2/10 (azrét mert legalább probléma nélkül feltelepül)

#1002 Felhasználó inaktív   M@Xtreme 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.497
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 02. 17. 08:46

Én 1-1.5 órát bírtam vele, és rájöttem hogy számomra ez lesz a legjobb alternatíva:

Kép


Brutálisan fos, felháborítóan trehány összecsapott "munka".

#1003 Felhasználó inaktív   BoGab 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 16.399
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 02. 17. 15:34

Nekem akkor kezdett gyanús lenni a dolog, amikor az egyik magyar bolt küldött egy mailt, hogy adnak kupont, amivel olcsóbban vehetem meg a játékot, akkor némi guglizás után kiderült, hogy nem jófejségből küldték :)

Azért ez elég szomorú. A Gearboxtól ennél sokkal többet vár az ember...
Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...

We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.

Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!

#1004 Felhasználó inaktív   M@Xtreme 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.497
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 02. 25. 15:14

Kép

Crysis fanok ne olvassák tovább.

Bevallom őszintén nekem különösebb bajom soha nem volt a szériával. Azt adta, amit vállalt. Az első rész kifejezetten tetszett, a másodikkal is el lehetett lenni, bár érezhetően gyengébb volt mint az előd.
..és most sokak örömére megjelent a sorozat új tagja, a Quake4 Crysis 3.

Komolyan mondom régen játszottam már ennyire repetitív és unalmas játékkal.

- Történet az úgy kb nincs, egy rohadt nagy káosz.

- A játékmenet mész-lősz, amivel semmi baj nem lenne ha legalább élvezetes lenne a dolog, de nem az. Köszönhető ez főleg annak hogy a játék teljesen elment egy zs kategóriás Sci-fi irányba. Összesen kb 1 vagy max 2 pálya volt ami világosban játszódik, a többi mind vak sötétbe. Ha valaki emlékszik a Quake 4 utolsó misszióira, hát kb ez ugyanolyan. (ami biztos jó, csak nem itt) Ez az idegen fegyverekkel való bohóckodás szerintem kritikán aluli lett. A dolgot még tetézi hogy sok esetben az ember szart sem látt mert körülötte 200an lőnek, és kb 50 dolog robbanik egyszerre.

- A grafika az, amire panasz nem lehet, viszont nálam ennek sem sikerült megmenteni a játékot.
Az egész alatt kb olyan érzésem volt, mintha egy multi központú játékkal játszanék botok ellen, ahol egymás után randomra az orromba vagdosta a pályákat. Üres, 0 motivációval.

Szőrös szívű leszek, de:
4/10

Szerkesztette: M@Xtreme 2013. 02. 25. 15:16 -kor


#1005 Felhasználó inaktív   Drat 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.520
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 02. 25. 20:08

Üzenet megtekintéseIdézet: M@Xtreme - Dátum: 2013. 02. 25. 15:14



Crysis 3



Szőrös szívű leszek, de:
4/10

Így van-így van, bár én azt is kiemeltem volna hogy már megint annyi (ha nem több) buggal adták ki ezt a csodát is mint az előző részt, hulladék a köbön
"There's room at the top they're telling you still
But first you must learn how to smile as you kill"

#1006 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 03. 03. 00:27

Crysis (2007)

Szinte .felfoghatatlan, hogy már ennyire régen jelent meg a Crysis, pedig az emlékezetemben mintha tegnap lett volna, hogy kétvállra fektette a gépeinket. Egyszer végigjátszottam már amikor megjelent, de csak egyszer. Azt hiszem ez már önmagában jelzi, hogy nem nagyon fogott meg a játék.

Igazából nem rossz, egészen addig a pontig amíg katonák az ellenfelek. Onnantól, hogy az alienek bejönnek nekem nem tetszett a játék. Inkább csak kötelességtudatból játszottam tovább, hogy letudjam.

A játékot mindennemű mod, és tweak nélkül játszottam, ennek oka az, hogy nem akartam a játékmenetet esetleg befolyásolni, a másik, hogy nem találtam könnyen telepíthető általános grafikai javító modot hozzá. Avagy amit találtam az mind halott link volt.

Ennek ellenére, hogy szűz játékkal toltam, és a legeslegfrissebb verzióval, mégis hemzseg a bugoktól. Kis túlzással a játék során majdhogynem többször haltam meg bug miatt mint ahányszor lelőttek, pedig legnehezebb fokozaton játszottam.

A játékmenet ahogy írtam addig tetszett amíg katonákkal kell harcolni, az a része a játéknak szinte teljesen megegyezik FarCry-al. De tapasztalataim szerint grafikán kívül nincs semmi előrelépés, sőt inkább visszalépések vannak. Az ellenfelek AI-ja ritka buta, néha mintha nem is lenne, a katonák se komplettek, de a zöld úszkáló izék komolyan deficitesek agyilag.

A játékmenet szempontjából egy dolog nem tetszik, a nanosuit. Lehet, hogy ez így furán hangzik, mert a készítők ezt tartják a trademarkjuknak meg a mesterművüknek, és ennek kéne kiemelnie a sok közül a játékot, én mégis gyűlölöm. Történet és játékmenet szempontjából is. Túlságossan arra van kihegyezve a játék, hogy használni kelljen. Pl ha cloak-ot használsz az előtted 1 m-re állló katona se vesz észre. Anélkül viszont elbúlyhatsz bárhová sasszem brigád simán észrevesz 5km-ről 6 bozóton át. FarCry-ban azért sokkal egészségesebb volt az egyensúly, el tudtál bújni, de mégse volt túl egyszerű elbújni. Itt viszont cloak nélkül képtelenség elbújni azzal meg túl könnyű. Vagyis sehogy se olyan nagy élmény a játék.

Akkor a bugokról néhány szót: A játék során számtalanszor akadtem el tereptárgyakban, ragadtam be falakba, vagy éppen lépcsőkbe néha a legártatlanabb helyeken. Sőt néha egy-egy ballépés azonnali halált okoz. Nagyon vicces, amikor 20 katona lemészárlása után, egy lépcsőfordulóban halsz meg. Persze járművel is ugyanolyan könnyen be lehet akadni a legkisebb tereptárgyba is. Úgyhogy jó messzire kell kerülni mindent, még tankkal is. Aztán láttam agy nélküli ellenfeleket, akiknek nem jutott ai az észosztásnál, mert csak álltak mozdulatlanul. Láttam sérthetetlen ellenfelet. Igazából több bug nincsen, de ezekből bőven kijut ahhoz, hogy lehúzza a játékélményt.

Ami a történetet illeti viszonylag nagy nulla a játék. Próbáltak a végén valami érzelmi kötődést szimulálni a karakterek között, de ez totál hiteltelen volt, mivel a játék során majdnem 0 interakciód van velük, az átvezető képsorokat beleértve is.

A boss fight a játék végén a régi scrollozódódós és platform játékokra emlékeztetett, nosztalgikus volt, de bármelyik átlag ellenfél több gondot okozott a játékban mint a főellenség.

A grafika még mai szemmel se csúnya, de persze már nem kiemelkedő.


+
  • Játékmenet (alienek előtt)
  • Viszonylag nagy arzenál (tank, vtol, autó, soksok változatos fegyver)
-
  • Játékidő 10 óra legnehezebb szinten
  • Játékmenet (alienes rész)
  • Történet nem eléggé hangsúlyos, túl kevés interakció az npc-kel
  • gyakorlatialg nincs vége a játéknak, hanem olyan mintha egy első epizódot fejeztél volna csak be.



összhatás: 5.5/10

#1007 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 03. 04. 22:59

Crysis Warhead (2008)

Mivel ez gyakorlatilag egy kiegészítő vagy újabb módi szerint akár DLC-nek is lehetne nevezni, így sokmindenben nem különbözik a sima Crysis-tól.


+
  • Játékmenet végig jó szerencsére (szinte végig katonákkal kell harcolni, 1-2 hely van ahol alienek az ellenfelek, de azok a pályák is valahogy jobbak mint sima Crysisban
  • Viszonylag nagy arzenál (tank, vtol, autó, soksok változatos fegyver)
  • Sokkal jobb karakter, és sokkal összeszedettebb történet, persze a 0-hoz képest nem tudom ez mekkora érdem
  • Pályák sokkal átgondoltabbak és élvezetesebbek
-
  • Játékidő 5 óra legnehezebb szinten
  • Ezt anno full stand-alone játékként árulták :omg:



összhatás: 6.5/10

#1008 Felhasználó inaktív   Virus9AX 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.611
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 03. 06. 11:04

Ezt azt hiszem teljesen a magyar brigád csinálta, ha jól emlékszem.
Viszont a graf az gyengébb mint az elődje mégis magasabb gépigény.

#1009 Felhasználó inaktív   Drat 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.520
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 03. 06. 22:40

Tomb Raider (2013)

Pro:

+ Remek látvány, jó fizika
+ Minőségi animációk (a hajnál döntse el mindenki maga hogy ez ide sorolható-e)
+ Nagyon hangulatos helyszínek, süvítő szél, eső, hó, minden ami kell
+ Profi szinkron
+ Jól megkomponált átvezetők
+ Lara még sosem volt számomra ennyire szimpatikus
+ némi felnőtt tartalom (vér, gore stb)
+ nagyon jól belőtt irányítás
+ kifizetődő lopakodás, illetve precíz célzás vagy stealth takedown, de akinek ez nem fekszik az nincs rákényszerítve, lehet durrogtatni a sörétest is, de nekem igazán az íj jött be
+ fejleszthető felszerelés és jó időben, jól adagolt új gear/mozdulat stb..
+ kellemes zene
+ a hangok nagyon rendben vannak
+ a story nekem elég volt de azért nem egy akkora vasziszdasz, igazából a "Larává válás" és az emellett futó fősztori adja a játék gerincét, és ez egy rebootnál teljesen renben is van, nem volt hiányérzetem
+ filmszerű beütés
+ a játékidő nekem nagyjából elég volt, pedig nem kutattam fel az összes gyűjthető tárgyat (azért a tombokat bejártam, és örültem is hogy voltak, úgyhogy ezekért jár a piros pont)

Con:
- kellemes a zene, de ugyanakkor eléggé felejthető is
- nem vagyok annyira a QTE részek nagy híve
- sokszor túl könnyű a harc, illetve a puzzle szerű részek sem jelentenek kihívást (érződik picit a causal irány, de legalább nem kap agyfaszt az ember, és gördülékony az egész játékmenet)
- Larán kívül nekem a többi karakter/szereplő eléggé semmilyen/felejthető
- a filmszerűség picit a játékmenet rovására megy és sokszor érzi az ember hogy dejó lenne ha már elengednék a kezünket és játszhatnánk (meg hát egyeseknek túl nagy lehet az átvezetők gyakorisága is)


Összességében: nagyon-nagyon tetszett az új TR, az idei év eddigi felhozatalából nálam eddig ez az abszolút kedvenc (remélem azért a hó végén az új BioShocktól is lerepül majd a hajam)

9/10
"There's room at the top they're telling you still
But first you must learn how to smile as you kill"

#1010 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 03. 06. 22:56

Nekem mindig ez volt bajom már a legelső tomb raiderrel is, hogy egyszerűen nem ugyanarra az ütemre jár az agyam mint a készítőknek. Most is már szinte a legelején elakadtam és fogalmam sincs mit kéne csinálni, már mindent felgyújtottam magam körül, mégse történik semmi :)

Mi az a QTE?

Szerkesztette: Mumia 2013. 03. 06. 22:57 -kor


#1011 Felhasználó inaktív   Drat 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.520
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 03. 06. 23:28

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2013. 03. 06. 21:56

Nekem mindig ez volt bajom már a legelső tomb raiderrel is, hogy egyszerűen nem ugyanarra az ütemre jár az agyam mint a készítőknek. Most is már szinte a legelején elakadtam és fogalmam sincs mit kéne csinálni, már mindent felgyújtottam magam körül, mégse történik semmi :)

Mi az a QTE?

QTE: Quick Time Event, amikor gyorsan nyomogatod az 'E' gombot, vagy jó időben nyomod le az 'F'-t stb :)
"There's room at the top they're telling you still
But first you must learn how to smile as you kill"

#1012 Felhasználó inaktív   Drat 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.520
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 03. 07. 10:23

Mass Effect 3 - Citadel DLC

Bah, nem igazán jött be, az eleje borzasztó lapos, a közepe egész jó de nagyon rövid és kevés a vége meg...

SPIOLER:

..az a party, minek? :omg:

SPOILER OFF

Összességében ez nagyon gyenge volt, ahhoz képest hogy ez az utolsó single DLC a játékhoz, meg 5 gigát foglal, ez szinte egy nulla, nudli...annyira szar hogy ha mégegyszer nekimegyek a játéknak legszivesebben kivenném ezt a tartalmat, teljesen komolytalan blőd bénázás
"There's room at the top they're telling you still
But first you must learn how to smile as you kill"

#1013 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 03. 07. 11:09

Én még csak most kezdtem el, de nem tűnik annyira rossznak mint amit a trailer alapján gondoltam.

#1014 Felhasználó inaktív   Drat 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.520
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 03. 07. 11:21

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2013. 03. 07. 10:09

Én még csak most kezdtem el, de nem tűnik annyira rossznak mint amit a trailer alapján gondoltam.

Áldásom rátok ^^
"There's room at the top they're telling you still
But first you must learn how to smile as you kill"

#1015 Felhasználó inaktív   M@Xtreme 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.497
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 03. 08. 14:08

Kép

Végre itt van, megérkezett. :) Igazából már az első trainer megjelenése óta piszkosul vártam a játékot, mert már valamilyen szinten abból kiderült, hogy valami igazán jó dolog készül a fejlesztők konyhájába.

A megjelenést első körben 2012-re tervezték, ám a dolog átcsúszott 2013-ra.

A történet szerint egy békésnek induló kutatóexpedíció során , egy igencsak eldurvuló vihar gyakorlatilag porrá zúza a hajónkat, és pár túlélővel egyetembe a partra sodor minket a víz, pontosan arra a szigetre, aminek a felfedezésére indultunk.
Ám mint kiderül a szigetlakók nem épp vendégszerető polgárok, így kezdetét veszi a szemet szemért mozgalom. :)
Rutinosabb Tomb Raider játékosoknak nem mondok azzal új dolgot hogy az eddigi részekben minden esetben a pisztolyunk (Desert Eagle) volt a legjobb barátunk. Hát ezzel a hagyománnyal a készítők most szakítottak, ugyanis a stukkert íjra cserélték, ami szerény véleményem szerint jó ötlet volt.
Természetesen ettől függetlenül találunk majd a játék során egyéb élet kioltásra szakosodott eszközt is, de mégis a nyíl kapta a legmeghatározóbb szerepet.

Manapság szinte egy játékból sem hiányozhat a fejlődési rendszer, ez az új TR-ben sem lehet másképp. Skill pontokat az elejtett állatok, lelőtt ellenfelek, illetve az elrejtett ládák rejtenek.
Ezen kívül belekerült a játékba egy scavenger rendszer is, ezekre szintén a fent említett módokon tehetünk szert, és a fegyverek fejlesztésére költhetjük őket.

Maga a látványvilág csodálatos, panasz nem lehet rá. Tudom közhely, de sokszor már tényleg olyan érzése van az embernek, hogy egy filmet néz, és nem érti hova lehet még ez után fejlődni.
Persze ennek meg van az ára is. Ha mindent be akarunk kapcsolni, igencsak izmos gépre lesz szükségünk.

Itt külön kiemelném az AMD új üdvöskéjét, a TresFX technológiát, ami a haj fizikai szimulációját hivatott végezni, ám szerintem még inkább érdekes stádiumban van, mintsem a használhatóba. Sajnos még rettenetesen kiforratlan, bugos, és fps zabáló.
Véleményem szerint láttunk már hasonló megoldást az NV-től Physx-el megtámogatva, és negyed ennyi erőforrást nem igényelt. (..és mellé nem csak a hajra volt hatással)

Bár ez az irány már teljesen más mint amit az eddigi TR játékoktól megszoktunk, de nem feltétlenül rossz a kezdeményezés, sőőt.

Ami tetszett:
- Remekül eltalált izgalmas fordulatokkal teli játékmenet.
- Lara élethűbb, érzelmekkel telibb mint valaha.
- Gyönyörű látványvilág
- Profi szinkronhangok
- Jól összerakott animáció
- Hangulatos átvezetők.

Ami nem tetszett:
-Bár sokkal jobb a helyzet mint az elődöknél, de az AI-n még lenne mit javítani.
- Kiforratlan TresFx technológia.
- Kicsit talán könnyűre sikeredett (még hardon is) főleg a "boss-ok".
- Messze még a folytatás :)

9.5/10

#1016 Felhasználó inaktív   Virus9AX 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.611
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 03. 08. 15:11

Egyébként ez most tkp hova tehető időpont tekintetében? Nekem eddig full olyan érzésem van mintha az összes rész elé sorolhatnánk, mintha itt válna Lara az igai Tomb Raider-ré.

Tressről meg annyit hogy ha physx en lett volna ahol nem NV kártya van ott még ennél is erőforrás zabálóbb lett volna. Illetve a gépigényis jobban kedvez az GCN-nek (Full HD ba FXAA, tessaláció, tressfx off és tökéletesen fut, ha minden gép ennyire lenne eltalálva gépigény/grafikai szinten az maga lenne a kánaán)

#1017 Felhasználó inaktív   M@Xtreme 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.497
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 03. 08. 17:44

szted miért reboot néven reklámozták? :D

#1018 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 03. 08. 17:47

Mass Effect 3: Citadel DLC(2013)

Mi sem bizonyítja jobban, hogy nem olyan rossz ez a tartalom mint ahogy sokan beállítják mint az a tény, hogy tegnap vagyis ma hajnali egyig játszottam vele, mert nem bírtam abbahagyni.

Amivel a legjobban jellemezhető az egész, az, hogy "itt semmi sem az, aminek látszik"

Az első és legfontosabb dolog amit tisztázni szeretnék, hogy valójában okot adnak a csapatnak arra, hogy a Citadel-en "lazsáljanak", miközben élet halál harc folyik, és nem pusztán arról van szó mint amit a trailer sejtet, hogy beleszarnak mindenbe és elmennek partyzni egyet. Arról lehet vitatkozni, hogy ez az indok mennyire jó vagy nem jó, mindenesetre nekem elég volt arra, hogy a DLC-vel kapcsolatos fenntartásaimat eloszlassa.

A kiegészítő egyértelműen két különálló részre különíthető el, az egyik része az összeesküvéses történetszál, a másik a csapattagokkal lógás.

Első körben az összeeskövüvéses részről szeretnék szólni, ami szerintem a DLC gyengébben sikerült fele. Eleinte nagyon furának hatott ahogy indult a történet, nem tudtam eldönteni, hogy ezt most komolyan kell vellenem vagy ez is inkább valami viccesre vett dolog lesz. De aztán később egyértelművé teszik, hogy igenis ez véresen komoly dolog. Van egy küldetés, amiben biztonsági kamerákat meg őröket kell kicselezni, ami szerintem jól sikerült, csak sajnos annyira rövid, hogy mire ráéreztem az ízére és kezdtem volna élvezni már vége is lett. Mivel nem sok (0?) lopakodós küldetés volt eddig ME-ben így ez mindenképpen unikum. Sajnálatos módon ezen kívül nem sok újat nyújt a szotry rész mert ezen kívül csak a megszokott tűzharcokból áll a játékmenet, meg néhány vicces beszólásból a csapat részéről azzal kapcsolatban, hogy kit vigyél magaddal egy-egy küldetésre. A harcok a Citadel egyébként elérhetetlen karbantartási részein és az Tanács arhívumában játszódnak le nagyrészt. A legnagyobb problémám a harcokkal hogy az ellenfelek gyakorlatilag 1:1-ben a Cerberus katonák akik csak egy kicsit új kinézetet kaptak, de egyértelműen azonosítható az összes egység. Szóval gyakorlatilag elintézték az új tartalmat annyival, hogy legyártottak pár új skint ezeknek, mivel az egyésgek ugyanazok a viselkedési rutinok meg az AI maradhatott 1:1-ben a sima Cerberusos katonáké. A történet szerint valami zsoldos csoport tagjai, amit az alliance-ból kirúgott katonák alkotnak. De ez a része a leghihetetlenebb számomra a történetnek, mert ha tényleg egy komoly fakció akkor hogyhogy eddig sose hallottunk a létezésükről említés szintjén sem, és egyáltalán miért követik a fazont aki vezeti őket ellened? Hiszen pénz nem kerül szóba egyáltalán.

A történet egy eléggé kiábrándító bossfight-al ér véget, ami agyon van scriptelve. Akárhogy játszol ugyanakkor és ugyanúgy ér véget, és amíg nem jött el az ideje a végnek a játék szerint addig hiába lövöd a főellenséget állandóan visszatöltődik az élete maximumra ha eléggé leviszed. Mire a játék végre engedte, hogy véget vessek a harcnak már vagy 6-8x megölhettem volna ha nem ugrott volna vissza maxra a pajzsa meg az élete látszólag minden ok nélkül.

Természetesen azért nem élvezhetetlen a dolog, belecsempésztek egy-két jó momentumot meg beszólást, de a harcok a copy&paste miatt semmiben se különböznek az alapjátékbeli cerberus elleni harcoktól.

Amit próbáltak sugallni előzetesekben, hogy 2-nél több csapattaggal lehet menni benne simán átverés. Ugyanis ugyanúgy két embert tudsz csak magaddal vinni az összes küldetésben, csak a többiek is csinálnak valamit eközben, de erről csak rádión keresztül értesülsz, meg néha látod őket rohangálni mint pók a falon, de ennyi. Gyakorlatilag az ME2 végjátékával megegyező módon kell elképzelni.

A másik számomra kiábrándító dolog, hogy csak és kizárólag az alapjátékban is meglevő társakat viheted küldetésekre. Tehát ugyanúgy nem viheted magaddal Mirandát, Jacket, vagy Samarát, vagy bárkit aki addig se volt választható az alapjátékban. Pedig a DLC beharangozójában egyértelműen erre utaltak, hogy újra harcolhatsz a régi társak oldalán. Én egyértelműen arra vártam, hogy a sztori során lesz erre lehetőség, hát egy nagy lófaszt. Csak valami "harci szimulációban" (amit egyébként még ki se próbáltam) lehet őket választani álllítólag.


Szóval ennyit a DLC első feléről, a másik részben már nincs történet ez gyakorlatilag tiszta fanservice, semmi más. Ez még 3 részre bontható. Első körben szabadon bejárhatod a Citadel egy új részét, ahol hány helyre el tudsz menni, de szerintem ez a rész nem túl érdekes, így szót sem fecsérelek ilyen casinókra meg egyéb bugyuta minigamekre. Ami a lényeges rész, hogy találkozhatsz itt ismerősökkel vagy a legénység tagjaival, akár véletlenszerűen, vagy meghívás után. Legtöbb esetben ezek a random találkozások viszont vagy kiábrándítóak és/vagy nagyon rövidek. E mellett lehetőséged van néhány bútor lecserélése a lakásban amit kaptál. (de ez rész még bugos is, mert nekem visszaállt alap berendezésre miután lecseréltem egy csomó mindent) Még egy érdekes része a lakásnak az ott szétszórt feljegyzések Anderson részéről. Ezek nagyon tetszettek. (Szerintem Keith David a legjobb szinkronszínész az egész sorozatban, nagyon jól adja elő Anderson-t)

Még két dologra kell kitérni, az első a lehetőség, hogy bizonyos csapattagokat vagy ismerősöket meghívhatsz egy kis elbeszélgetésre. Anélkül hogy spoilerekbe mennék csak annyit tudok mondani, hogy ezeknek a minősége nagyban függ attól, hogy kit hívsz meg, némelyik nagyon jó, de mások meg eléggé semmilyenek ilyen szempontból. Ezek a meghívási lehetőségek folyamatosan oldódnak fel a játék során, ahogy megcsinálsz valamit úgy nyílik meg egy-egy új lehetőség.

És az utolsó dolog az a bizonyos party amit szervezhetsz. Nekem a hangulata nagyon furának hatott, szinte alig van élet, mindenki egyhelyben áll, néhányan részegednek (itt azért van néhány jó poén) De ettől függetlenül az egésznek inkább volt halotti tor érzete mint buli hangulata. Éppen ezért szerintem sokkal jobban működött volna a játék végére téve amikor valódi veszteségeket gyászolnak. De így a játék közepére bedobva egyszerűen nem tudom hová tenni. Nagyon fura amikor másnap reggel mindenki visszasétál a Normandyra.

+
  • Néhány nagyon szép karaktermomentum
  • Vicces párbeszédek
  • feelgood hangulat
  • Sok lehetőség a csapattagokkal való beszélgetésre
  • Plusz tartalom a romantikus szálon
  • Anderson feljegyzései
-
  • A történet része nem egy nagy szám
  • A cerberus katonák újrahasznosítása
  • Csak az alapjátékban is szereplő társakat lehet küldetésekben választani.
  • Néhány karakter eléggé béna szöveget és/vagy jelenetet kapott.

Összességében vállalható a dolog, de csak a történet miatt nem érdemes vele foglalkozni, ha viszont látni akarsz néhány jó karaktermomentumot, meg hány vicces visszautalást, akkor azért mindenképpen érdemes végigcsinálni.

7/10


Szerkesztette: Mumia 2013. 03. 08. 17:47 -kor


#1019 Felhasználó inaktív   Drat 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.520
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 03. 08. 17:47

DmC - Vergil's Downfall DLC

- nagyon bejött akárcsak az alapjáték, Vergil marha erős és nagyon jól kalibrálták be a mozdulatait és képességeit. Sajnos a DLC viszont nagyon rövid, de ugyanúgy mint az alapnál itt is kapunk egy rakás nehézségi szintet, illetve kevert és erősebb ellenfeleket, úgyhogy még párszor szerintem végigküzdöm magam rajta. Intenzív az egész és nagyon szórakozatató volt (ismét) számomra. Végig jól éreztem magam, de igazán berakhattak volna még pár pályát, ez így kicsit kevéske volt és tartalmatlan, pláne ha már ilyen jól kidolgozták Vergil harcmodorát akkor némi túlórával még össze lehetett volna dobni néhány pályaelemet, így a story (ami nem sok) hosszabításának kiagyalása nélkül is akár élvezhettük volna tovább még ezt a nagyon gördülékeny és fun gameplayt (teszem azt még néhány platform még néhány hullám ellenség - nem hiszem hogy túl sok energia kellet volna még hozzá).
"There's room at the top they're telling you still
But first you must learn how to smile as you kill"

#1020 Felhasználó inaktív   Drat 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.520
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 03. 08. 17:54

"a főellenséget állandóan visszatöltődik az élete maximumra ha eléggé leviszed."

- a sarokban jelzi hogy van medi-gel-je, azokat használja

"Tehát ugyanúgy nem viheted magaddal Mirandát, Jacket, vagy Samarát, vagy bárkit aki addig se volt választható az alapjátékban."

- Én Wrex-et magammal tudtam vinni

Szerkesztette: Drat 2013. 03. 08. 17:57 -kor

"There's room at the top they're telling you still
But first you must learn how to smile as you kill"

Téma megosztása:


  • (68 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó