HWSW Informatikai Kerekasztal: Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

  • (68 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? Értékeld!

#1041 Felhasználó inaktív   galbalazs87 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 566
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 07. 10. 09:27

"Csak még azt nem döntöttük el: PS3 avagy 4
legyen a 'szerencsés' kiválasztott." Ha a Beyond: Two Souls-szal akarsz játszani, akkor miért kérdés a PS3/PS4? A PS4 nem lesz visszafelé kompatibilis.

Szerkesztette: galbalazs87 2013. 07. 10. 09:27 -kor


#1042 Felhasználó inaktív   Alkonyat 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Facebook tag
  • Hozzászólások: 9
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 07. 10. 13:44

Üzenet megtekintéseIdézet: galbalazs87 - Dátum: 2013. 07. 10. 10:27

"Csak még azt nem döntöttük el: PS3 avagy 4
legyen a 'szerencsés' kiválasztott." Ha a Beyond: Two Souls-szal akarsz játszani, akkor miért kérdés a PS3/PS4? A PS4 nem lesz visszafelé kompatibilis.


Úgy értesültem, bizonyos módon megoldható, hogy fusson rajta...Még én is utána kell nézzek.

#1043 Felhasználó inaktív   Alkonyat 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Facebook tag
  • Hozzászólások: 9
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 07. 10. 13:45

Üzenet megtekintéseIdézet: Alkonyat - Dátum: 2013. 07. 10. 14:44

Úgy értesültem, bizonyos módon megoldható, hogy fusson rajta...Még én is utána kell nézzek.

Köszönöm mindenesetre a hozzászólást.

#1044 Felhasználó inaktív   BoGab 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 16.399
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 07. 10. 19:10

Üzenet megtekintéseIdézet: Alkonyat - Dátum: 2013. 07. 10. 14:44

Úgy értesültem, bizonyos módon megoldható, hogy fusson rajta...Még én is utána kell nézzek.


Igen, majd cloudból. Én a helyedben simán vennék egy ps3at, cloudos megoldás kb halva született, ha használható is lesz max olyan 5-10 év múlva, bár az input laggal akkor sem tudom mit csinálnak majd...
Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...

We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.

Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!

#1045 Felhasználó inaktív   Alkonyat 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Facebook tag
  • Hozzászólások: 9
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 07. 11. 07:49

Üzenet megtekintéseIdézet: BoGab - Dátum: 2013. 07. 10. 20:10

Igen, majd cloudból. Én a helyedben simán vennék egy ps3at, cloudos megoldás kb halva született, ha használható is lesz max olyan 5-10 év múlva, bár az input laggal akkor sem tudom mit csinálnak majd...

Köszönöm az információt. Nekem is enyhén szólva kissé gyanús ez a gaikai 'felhőcucc'. :)
Egyszer, ha viszont kiforrja majd magát, - gondolom -, klassz lehet, lesz.




#1046 Felhasználó inaktív   Nevl 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.868
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 07. 23. 13:49

Bulletstorm PS3 (wall of text sorry)

Painkiller nekem kimaradt, így a kiadó "nagy előzménye" cím nekem nem mondott semmit. Cynical Brit bemutatóját láttam a játékról, aki olyan gyermeki lelkesedéssel vitte végig azt a 20 percnyi gameplay-t, hogy úgy éreztem nekem is ki kellett próbálnom.
PSN-en 9európezóért el lehetett hozni, ami jó ár volt, így meg is vettem.

A játék tulajdonképpen a műfaj legjavát ötvözi: nulla történet mellé ad nekünk - ha jól rémlik - 8 féle nevetséges fegyvert, óceánnyi vért, sok agyatlan ellenséget, még náluk is klisésebb és agyatlanabb főhőst, nevetséges keménykedő párbeszédeket és a legváltozatosabb és brutálisabb kivégzéseket.

A történet hervasztó, de komolyan, még valami zs kategóriás NDK pornófilmben is több elképzelés van mint ebben, a párbeszédeket szerintem óvodás gyermekek konfliktusai alapján írták csak feldúsították már-már szürreális káromkodásokkal. A karakterek egyetlen személyiség jegye pedig a nevük, mert, hogy semmilyen épkézláb érzelmet, mélységet nem vittek bele az biztos... Emellé a pálya tervezés kínosan lineáris, bármilyen más játékot ez tönkre is tenne. Tökéletes példa erre az egyik hidas jelenet, az út valami giga meredélyt hidal át ezen kell átmenni, bazi nagy lyuk éktelenkedik értelem szerűen az úton, de nem eshetsz bele, mert bár a teljes szélességét bejárhatod ott pont le kell fordulni kicsit balrább...

DE... mindez egyáltalán nem lényeg... :D

A kevés cutscene-el összepároztatott feszes tempó, jó zenék és szép helyszínek kombinálva a nevetségesen brutális harcrendszerrel és beszólásokkal nem engedik, hogy olyan apróságokon törd a fejed, mint, hogy az AI milyen buta és jaj miért nem mászhatok fel arra a lámpapóznára. Nem vagyok agresszív típus, nem tervezem GTA-s tapasztalataim miatt M16 vásárlását sem, sőt nem is élvezem legtöbbször az ilyen erőszakot játékokban, de valahogy ez a game a leggyermekibb énjét hozza ki az emberből.
Az ellenfelet fúrófejjel a mellkasában felrúgod egy kaktuszra, majd felrobbantod egy gránáttal a haverjaival együtt, amit mindenféle vicces titulussal honorál a játék... doom és duke nukem 3d legszebb pillanatait idézte.

Pont azt adja, amit elvársz valahol a játékoktól... úgy érzed mintha 14 lennél és van miért lelkesedni.

8/10 a vége nálam, de must have kategória így is.

Szerkesztette: Nevl 2013. 07. 23. 13:51 -kor

"Komplexen kell vizsgálni a stratégiai kérdéseket" Unknown corporate droid
Battle tag: Nevl#2658

#1047 Felhasználó inaktív   EV6 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.700
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 08. 03. 09:06

Black Mesa

Zseniális. Lehet, hogy csak a nosztalgia mondatja ezt velem, de HL rajongóként iszonyú élmény volt újrajátszani azt, amit még win98-on nyomtam több, mint egy évtizeddel ezelőtt, csak épp meglehetősen modern kinézettel. Szigorúan nézve, mivel HL2 engine, a grafika nem éri el azt a szintet, mint egy mai AAA kategóriás játék, de amit lehet, kihoztak belőle a srácok, szép és hangulatos. Irják a honlapon, hogy nem az volt a cél, hogy centinként újraalkossák az eredetit, hanem hogy megtartsák a storyline-t, ez tényleg így sikerült, sokszor gondolkodtam közben, hogy ez a helyszín vajon eltér, vagy csak elfelejtettem, hogy milyen volt 15 éve. Zene, hangok is hibátlanok, minden úgy szól, mint az eredetiben, csak sokkal szebben, előbbiből mondjuk lehetne 2-3x ennyi.

Ha kimondotan hibát kellene keresni benne, akkor két dolgot találtam. Az egyik, hogy enyhén bugos, párszor a pályán belüli töltésekbe belefagyott, és talán 1-2-szer a mentett állást visszatöltve, nem ott találtam magam, ahol kellett volna, ezzel együtt nem problámásabb, mint kb. bármelyik fizetős játék 1.0 verziója. A másik, a létrákon mászás, ezen javíthattak volna, mert olyan, mint a 2000 környéki FPS-ek mindegyike, lefelé többnyire inkább esni sikerül, mint mászni, ha meg már fogom a létrát, néha az istennek se sikerül elengedni.

Mindent összevetve az apró hibák ellenére nálam 10/10, aki szereti a HL szériát, annak kötelező.
processzort tervezni gyartani nem kulonosebben nehez, csak tapasztalat es penz kell hozza, a tudas fonn van a neten - vers
Én mágussá, ezzel a köznapi értelemben véve polihisztorrá váltam. - Gyula2222
...a végtelen felénél túl helyezkednek el... - flashdesignor
...jönnek a további tovább konkretizálások egészen addig, h egy egy adott esetben pontosan mik és hogyan vannak. - Gyula2222

#1048 Felhasználó inaktív   Nevl 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.868
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 08. 05. 11:46

The Last of Us (PS3... what else?) SPOILER ALERT!

Ha aznap írom meg eme szösszenetet, amikor befejeztem lehet rávágom, hogy ez eddigi gamer pályafutásom legjobb játéka és pont.

Mostanra inkább csak az egyik legjobb, amivel eddig játszottam.

Az alap történet ék egyszerű, zombik, anarchia, emberiség a tönk szélén, gyermekét elvesztő kiégett apuka, kő kemény csaj csempész társ/szerető?, félig ártatlan kislány aki immunis, mentsd meg.
Mindez könnyen fogyasztható és szerethető keretet ad a gamenek, zseniális a részletektől lesz. A gyönyörűen és részletesen kidolgozott helyszínek, a mozi szerű élmény, amiben még az olyan részletekre is figyelnek, hogy a zombik előtti társadalomból visszamaradjanak olyan finomságok, mint mozi, színházi plakátok ikonikus zenék stb. A karakterek nem sablonosak, bár nem is mondanám őket épp egyedinek, cserébe így sokkal könnyebben tudsz azonosulni velük, ráadásul rendkívül jól bántak "fejlődésükkel". Jól felépítették jellemüket és gondolkodásukat, az egyszerű munkásgyerek, aki elvesztette élete értelmét, megjárta a rendőröket, a rablóbandákat és a lázadókat is, az apokalipszis után született kislány, aki mindenre rácsodálkozik, ugyanakkor önnön sorsa miatti aggodalom rányomja a bélyegét minden mozzanatára. Kettejük kapcsolatának fejlődése olyan atmoszférát teremt és a játékos érzelmeivel is olyan mesterien bánik, amit eddig nagyon kevés játék tudott felmutatni.

Mivel mostanra kb minden harmadik játék/film/sorozat, ami megjelenik zombikkal, vagy ezek valamilyen variációjával foglalkozik nagy újdonság nincs benne, rablóbandák, kannibálok, diktatórikus állam csökevények és hadsereg stb. Mégis valahogy a jól átgondolt karaktereken keresztül olyan realitást kölcsönöz az egésznek, amit kevés hasonló témájú szórakoztató termék tud felmutatni.

A Last of Us igazából engem ezek kombinációjával varázsolt el. Többször ültem úgy a TV előtt (pl. amikor a kannibál banda elkapja a csajt, vagy, amikor felébredsz a kórházban), hogy cseszd meg ezért még kinyírok mindenkit, elhagyva a szokásos settenkedős, nyilazós, hátbabökős finomkodást szimplán lemészároltam egy kisebb hadsereget hol fegyverrel, hol megbízható feltuningolt baltámmal :)
Jót mosolyogtam a végén is, az írók ügyesen fejezték be a történetet, sokat nem kell, de azért elgondolkodik rajta az ember és mindenki magának döntheti el, hogy tetszik-e vagy sem. Ezen komoly hőzöngés is volt fórumokon.

Játék mechanikailag sok újítás nincs benne, a pozitívum számomra inkább az, hogy, ami viszont benne van az jól átgondolt, könnyen használható és jól illik a világba. Lőszerrel óvatosan kell bánni, többször előfordul, hogy ha egy pillanatra megfeledkezel magadról ripsz-ropsz elfogy a töltény aztán három feléd rohanó baltás kannibál előtt kell a tasiból elővenni a másik fegyvert. Van benne 1-2 fura ötlet, pl. a monster vagy milyen nevű távcsöves magnumban alap helyzetben csak 1 töltény fér el WTF??? A lángszóró megtalálásakor már-már pszichopatákat megszégyenítő vigyor ült ki arcomra, de sajna csalatkoznom kellett közel használhatatlan rövid hatótávja miatt. Ezek azonban mellékesek.

A karakterek mozgása jól ki lett dolgozva, bár nem egészen olyan pontos néhol, mint szeretném, az ellenfelek nem hülyék, csak néhány furcsaság van (pl. sosem hangolják össze az NPC-k a támadást csak úgy tűnik néhány scriptelt jelenetnél), kevés a mozis button smasher jelenet, inkább átvezetésnek használják és a harc legtöbbször real time. Van 1-2 vicces baki a gameben, pl. a klickerek, rohadt érzékenyek a hangokra, ennek ellenére áll egymással szemben úgy 1 méter távolságban két klicker az első ledöföd, ami rohadt hangos reccsenő/szakadó hang kísér, de a társa mit sem sejtve tovább klickel :D Ezek a lényeg elviekben csak hallás alapján mozognak, ennek ellenére, ha egyszer észrevesznek, elsprintelsz 100 méterre és elbújsz valami mögé akkor is azonnal neked futnak woot?

Nem tudom mennyi ideig tartott a végigjátszás, érzésre 20-30 óra között, de elég szöszölős tempóban haladtam.

10/10 csak ajánlani tudom minden PS3 tulajnak :)

Szerkesztette: Nevl 2013. 08. 05. 11:52 -kor

"Komplexen kell vizsgálni a stratégiai kérdéseket" Unknown corporate droid
Battle tag: Nevl#2658

#1049 Felhasználó inaktív   chris77 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.255
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 08. 10. 10:49

Üzenet megtekintéseIdézet: Nevl - Dátum: 2013. 08. 05. 12:46

The Last of Us (PS3... what else?) SPOILER ALERT!

Ha aznap írom meg eme szösszenetet, amikor befejeztem lehet rávágom, hogy ez eddigi gamer pályafutásom legjobb játéka és pont.
..

És így, hogy nem aznap írtad melyiket neveznéd helyette inkább annak?!

#1050 Felhasználó inaktív   Nevl 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.868
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 08. 12. 12:35

Hmmm nem tudom, túl hosszú a lista, de szerintem Fallout 2.
"Komplexen kell vizsgálni a stratégiai kérdéseket" Unknown corporate droid
Battle tag: Nevl#2658

#1051 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 08. 13. 22:10

Nemrégiben fejeztem be a shadowrun-t, de egyszerűen nincs már kedvem ennek a halott fórumnak a kedvéért átültetni magyarra az értékelést, úgyhogy ha valakit érdekel idecopyzom az angolt.

Shadowrun Returns (2013)

Spoiler


#1052 Felhasználó inaktív   chris77 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.255
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 08. 15. 19:42

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2013. 08. 13. 23:10

Nemrégiben fejeztem be a shadowrun-t, de egyszerűen nincs már kedvem ennek a halott fórumnak a kedvéért átültetni magyarra az értékelést...

Kár :(

#1053 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 08. 19. 22:08

Nem gondoltam, hogy valaki még aktív olvasó itt, majd ha lesz időm átírom.

#1054 Felhasználó inaktív   JacoB 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.320
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 08. 19. 22:57

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2013. 08. 19. 22:08

Nem gondoltam, hogy valaki még aktív olvasó itt, majd ha lesz időm átírom.

Hogyhogy angolul írtál tesztet ? :)
! Hala Madrid !
Rise & Grind

#1055 Felhasználó inaktív   M@Xtreme 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.497
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 08. 20. 06:22

Gondolom valami külföldi oldalra/forumra szánta, csak bemásolta ide is. ;)

#1056 Felhasználó inaktív   BoGab 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 16.399
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 08. 20. 10:06

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2013. 08. 19. 23:08

Nem gondoltam, hogy valaki még aktív olvasó itt, majd ha lesz időm átírom.


Nem udvarlásként, de sztem a te review-id azok közt vannak, ami miatt megéri még ide benézni...

Szerkesztette: BoGab 2013. 08. 20. 10:07 -kor

Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...

We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.

Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!

#1057 Felhasználó inaktív   chris77 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.255
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 08. 20. 10:24

Üzenet megtekintéseIdézet: BoGab - Dátum: 2013. 08. 20. 11:06

Nem udvarlásként, de sztem a te review-id azok közt vannak, ami miatt megéri még ide benézni...

+1 :up:

#1058 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 08. 20. 14:11

Shadowrun Returns (2013)

Ez a játék egy igazi kickstater-es sikertörténet, a célként kitúzött összeg majdnem ötszörösét sikerült bezsebelniük a fejlesztésre a támogatókon keresztül, tavaly tavasszal. Így jónéhány bónusz cél is bekerült a játékba. És a fejlesztők meg is csinálták amit ígértek, egy remek játékot hoztak össze. Jó lenne ha az összes játék ilyen lenne. Természetesen nem arra gondolok, hogy ilyen stílusú legyen minden játék, hanem ilyen jól összerakott.

A játék sok ismerős, külön-külön már-már közhelyes dolgot tartalmaz, de hogy egy játékban találkozzunk ezekkel az újdonság. Vannak benne elfek, emberek, törpék, trollok, orkok, mágia, varázslat, sámánok, kardok, egy fantasy játék minden kelléke megtalálható benne. Csakhogy ez nem egy szimpla fantasy játék, ugyanis egy disztópikus jövőben játszódik. Ami azt jelenti, hogy a törpök nincsenek arra korlátozva hogy csatabárdokkal harcoljanak, mint egy átlag fantasyban. Itt könnyedén összefuthatsz egy sörétes puskát lóbáló ork hackerrel is akár. Akár hogy is nézem ez egy nagyon izgalmas alapfelállás. Mi lehet királyabb mint egy zord külsejű puskával felszerelt orkkal hentelni a rosszfiúkat?

A játék klasszikus izometrikus nézetű rpg, körökre osztott harccal. Aki ismeri a Jagged Alliance-ot, vagy a Fallout széria korábbi részeit azok rögtön kiismerik magukat benne. De legelőször is azt kell megemlítenem, hogy a karakterek avatarjai eszméletlenül jól vannak megrajzolva. Ez főként annak köszönhető, hogy ezek nem csili-vili 3d-s modellek, hanem klasszikus két dimenziós rajzok. És legtöbbjük remekműnek is nevezhető. Sajnos a játéktérben megjelenő másukról a karaktereknek már nem mondható el ugyanez. Eléggé elnagyoltak, de ezt a hiányosságot ügyesen leplezi a játék azzal, hogy korlátozva van a zoomolás, így csak madártávlatból látod őket. Onnan nézve pedig nem annyira zavaró, hogy néhány kivételtől eltekintve egyáltalán nem vagy alig hasonlítanak az avatarjukra a karakterek.

A játéknak eléggé hatalmas képesség fája van, ami első ránézésre riasztónak hathat, én is megrémültem tőle, de szerencsére hamar kiismerhető, és rájössz, hogy karaktertől függően úgyis csak néhány specifikus képességet fogsz fejleszteni. Én a bevezetőnek megfelelően egy orkkal kezdtem neki a játéknak és a shotgun-al kapcsolatos képességeket fejlesztettem főként. De később a hackelésre is tettem néhány pontot. Itt fontosnak tartom megemlíteni, hogy legtöbb játékban a kinézetük miatt nem szoktam ork meg troll és hasonló fajú karaktereket indítani, de itt a jó rajzok miatt egyáltalán nem merült fel bennem ez a viszolygás.

A karakteredet számos irányba tudod fejleszteni, lehetsz közelharci specialista, lehetsz mesterlövész, de mágus, vagy sámán is. És van még egy specializáció amivel máshol nem nagyon találkoztam, ez pedig a drón specialista, aki különféle harci robotokat tud irányítani. És természetesen nem maradhat el a hacker sem. De mivel a hackelés csak a mátrixban használható (ha most ráncolod a homlokod, akkor szólok, hogy a Shadowrun jóval a Wachowski fivérek előtt használta már ezt a kifejezést) Így nem túl jő ötlet vegytiszta hackernek fejleszteni a karaktered, mert a való világban hasznavehetetlen lesz, márpedig kevesebb mint a játék tizedét vagy még kevesebbet töltöd a mátrixban.

Beszéljünk a harcról. Ahogy említettem körökre osztott, vagyis minden karakternek van egy bizonyos egységnyi akciópontja, amivel gazdálkodhat. ÉS miután az összes karaktered felhasználta az akciópontjait, vagy úgy döntesz nem használod fel a maradékot az irányítás átkerül az ellenfélhez, és ő is hasonlóan tesz. Vagyis leginkább stratégiai játékról beszélünk, úgy kell pozícionálni az embereidet a játéktérben, hogy viszonylag védettek legyenek de ugyanakkor támadni is tudjanak adott esetben. Nem szerencsés hagyni hogy egy nyílt tér közepén fogyjon el egy karakter akciópontja. Ezen kívül persze egy rakás támadó és védekező varázslat és képesség van még a játékban. Szóval a taktikusok paradicsomja a játék.

Érdekes módon ellentétes véleményeket olvastam a játék nehézségéről az interneten. Az eurogamer szerint annyira könnyű a játék, hogy lehetetlen meghalni bárhol, míg a kotaku azt írja, hogy nagyon nehéz a harc. Véleményem szerint egyik se igaz. Tény, hogy nem túl nehéz a játék, ha a megfelelő társakat és felszerelést viszed minden küldetésre, akkor viszonylag könnyű, szóval az Eurogamer közelebb áll az igazsághoz, de ha egy kicsit nem figyelsz oda akkor elég könnyen lehetetlen szituációban találod magad. Szóval semmiképp sem lehetetlen meghalni benne. Ha hűbele módjára rohansz akkor eléggé hamar megtapasztalod ezt.

Még nem mondtam el, hogy hogyan kell embereket toborozni a különböző küldetésekhez. Valójában a játék legelején fix, hogy kikkel csinálod a küldetéseket, csak később kapsz lehetőséget, saját csapat választására. Onnantól fogva viszont így megy ez: Hozzádvágnak egy bizonyos mennyiségű creditet a küldetés előtt, és akkor ezt plusz amit korábbról megmentettél pénzt használva bérelhetsz fel embereket, és fejlesztheted a saját felszerelésed. Maximálisan három embert bérelhetsz fel küldetésenként. De ha nagyon bátor vagy akár egyedül is nekiállhatsz egy küldetésnek, de szerintem ez még a játék legelején sem ajánlott. Vannak küldetések amit meg lehet csinálni 2 felbérelt emberrel, pl ha nem kell hackert vinni. A nyerő stratégia mindenképpen az ha a csapatban két kemény harcos van, és két támogató egység akik a háttérből adnak támogatást. Pl sebzés növelse, vagy célzás segítése, de a legfontosabb feladatuk mindenképpen a hp visszatöltése. Bár lehet medkiteket is használni, de ezek nagyon ritkák, úgyhogy mindig érdemes jópárat venni küldetések előtt, és minden karakternek adni. Ugyanis hiába van egy karakternél 5 medkit, ha egy másik csapattag sérült akkor csak úgy lehet gyógyítani, ha odamész hozzá azzal a karakterrel akinél van medkit. Ez így logikus is. A zsoldosok, vagyis "runnerek" felbérlése a Jagged Alliance-ban látottakkal szinte teljesen azonos. De azzal ellentétben itt a felbérelt zsoldosoknak szinte mindig jobb felszerelése van mint amit te tudnál nekik adni, így a legtöbb amivel szolgálhatsz nekik az általában 1-1 medkit fejenként. A zsoldosok ára itt is a képességeiktől függ, és ahogy fejlődnek lehet, hogy ugyanazt az embert később csak sokkal drágábban lehet felbérelni.

Ami a hackelést illeti, úgy van megoldva, hogy ha belépsz egy számítógépes rendszerbe akkor egy virtuális világba kerülsz, amit mátrixnak hívnak. Itt a való világban megszokott módon körökre osztott harc van, de nem hús vér ellenfelek hanem védelmi algoritmusok ellen, a fegyvereid pedig szintén programok, és vírusok. Ami izgalmassá teszi még a hackelést az az, hogy amíg egy karakter a mátrixban van addig a való világban teljesen védtelen, vagyis a többieknek kell megvédeniük a támadásoktól. Ilyen esetekben a körök váltakoznak a valós és virtuális világ között: 2 kör itt 2 kör ott.

Ami a történetet illeti egy relatíve hosszú kampányt tartalmaz a játék, ami elég jól van megírva, de sajnos a játék indie jellegéből adódóan szinkornszínészekre nem volt pénz, így a szövegeket olvasni kell minden esetben. Általában ez nekem egy óriaási negatívum bármilyen játékban. De szerencsére itt nincsenek hatalmas többoldalas szövegek, és a párbeszédek nagyon ötletesek és jól vannak megírva. Jobban mint sok könyvben amit olvastam. Kicsit olyan is a játék mintha egy jó könyvet olvasnál ugyanis sokszor, amikor találkozol egy NPC-vel nem csak a mondott szöveget kapod meg, hanem egy leírást is a karakter kinézetéről/viselkedéséről. Lehet ez nem tűnik nagy dolognak, de ennek köszönhetően szinte lemásznak a képről a 2D rajzolt avatarok, már már látod magad előtt teljes alakjukban a karaktereket. Maga a történet is elég érdekes ahhoz, hogy végig érdekfesztő maradjon, egy szimpla kiagyilkos kezdettől eléggé messzire jutnak a szálak a végére.

A fejlesztők nagyon sokat remélnek a közösségtől, hogy majd a játékosok készítenek új történeteket/kampányokat a játékhoz, ezért bekerült egy teljesen felszerelet pálya/küldetés szerkesztő a játékba. Amit én eddig nem próbáltam ki, úgyhogy arról nem tudok jót vagy rosszat mondani. De e mellett dolgoznak új kampányokon is amik sajnos csak fizetős DLC formályában lesznek elérhetőek. De itt legalább nem arról van szó, hogy kivágtak részeket a játékból, hogy aztán eladják day 1 dlc-ként hanem tényleg ennyivel készültek el a megjelenésre. És a játék ára se olyan, hogy ne férjen bele még pár dlc később.

A játék zenéje is említésre méltó, nincs ugyan túl sok, de ami van, az nagyon jó aláfestést biztosít a pályákhoz / szituációkhoz ahol felcsendül. Leginkább talán DeusEx zenéjéhez tudnám hasonlítani, bár nem annyira jó mint az de az irányzat hasonló.

De ahogy mondani szoktam 10/10 -es vagyis tökéletes játék márpedig nincs, és ez sem az. A beszédhangok hiányán és a gyengécske karaktergrafikán túl is van néhány említésre méltó probléma.

Harc közben a játék jópárszor kimerevedik amikor az AI -ra kerül a sor, ilyenkor hosszú mp-ig nem csinál semmit olyan mintha lefagyott volna, de 10-15 mp elteltével folytatódik a játék. A mentés checkpoint alapú a játékban, pedig egy ilyen körökre osztott játékban igazán nem egy bonyolult feladat a hagyományos mentés megvalósítása. Szóval a mentés az egyes pályarészek elején van. (általában 3- 4 ilyen rész van egy küldetésben) De a legnagyobb hibát a mentési rendszerben a saját káromon ismertem meg. Ha visszatöltesz egy korábbi állást, akkor az összes annál újabb mentés automatikusan törlésre kerül. Nem tudom hogy gondolták ezt komolyan. Persze van egy opció a játékban a mentés backupolására, de nem tudtam korábban mire való. Hát erre. Ha vissz akarsz tölteni egy korábbi állást először backupold a mentésed, ha nem akarod hogy törlődjön. Eszes megoldás.

A nézet teljesen fix, még függőleges tengely körül sem lehet elforgatni, ami azt eredményezi, hogy a pályáknak bizonyos részei állandó takarásban van. És áttetsző falakkal sem segíti a navigálást ezeken a részeken a játék.

Rengetegszer előfordul, hogy a karaktereddel véletlenül nem megtámadod az ellenfelet hanem odaküldöd hozzá. Ez különösen gyakori a mátrixban. E mellett a tárgyak használata/felszedése is nehézkes, mert az ikon amire kattintani kell etünedezik, és a kattintást se mindig regisztrálja a játék.

A felbérelhető zsoldosoknak nincs semmiféle személyisége az avatarjukon kívül, nincsen bemutatkozó szövegük, és nincsenek beszólásaik sem küldetések közben.

+
  • 2D Rajzok
  • Történet
  • Kiegyenlített harcok
  • Magával ragadó világ ami ötvözi a fantasy és cyberpunk elemeket
  • Remek írás
  • Egyértelmű és jól használható kezelőfelület
-
  • Nincsenek szinkronhangok
  • Mentési rendszer
  • Karakterek gyenge kinézete a játékban
  • Fent említett irányítási gondok
  • A játék teljesen líneáris, nincs mód felfedezni, vagy komoly mellékküldetéseket vállalni
  • Zsoldosoknak nincs személyisége
Értékelés:

grafika/megvalósítás: 7/10
történet/hangulat: 10/10
játékmenet/irányítás: 9/10

összhatás: 9/10


Ez a játék bizonyítéka, hogy ha kivesszük a nagyvállalati kapzsiságot, és rugalmatlanságot az egyenletből akkor még mindig lehet jó játékokat csinálni.

#1059 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 08. 20. 14:13

Üzenet megtekintéseIdézet: JacoB - Dátum: 2013. 08. 19. 23:57

Hogyhogy angolul írtál tesztet ? :)


M@Xtreme jól látja. Angol fórumra írtam eredetileg.

#1060 Felhasználó inaktív   chris77 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.255
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 08. 20. 19:17

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2013. 08. 20. 15:11

...
De a legnagyobb hibát a mentési rendszerben a saját káromon ismertem meg. Ha visszatöltesz egy korábbi állást, akkor az összes annál újabb mentés automatikusan törlésre kerül. Nem tudom hogy gondolták ezt komolyan. Persze van egy opció a játékban a mentés backupolására, de nem tudtam korábban mire való. Hát erre. Ha vissz akarsz tölteni egy korábbi állást először backupold a mentésed, ha nem akarod hogy törlődjön.
...


Köszönjük a magyar leírást is! :respect:
Ez alapján tuti hogy beszerzem. ;)

Erről a mentési backup megoldásról írhatnál még... Vagy adja magát ez alapján, hogy hol találom?

Téma megosztása:


  • (68 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

2 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 2 vendég, 0 anonim felhasználó