Idézet: danez11 - Dátum: 2012. 03. 28. 13:49
Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? Értékeld!
#941
Elküldve: 2012. 03. 28. 21:27
Az összetartás olyan erõ, ami hegyeket képes megmozgani. Feltéve, hogy legalább a fele egy irányba tolja. (Idézet egy régi CoV-ból)
#942
Elküldve: 2012. 03. 29. 07:28
Idézet: hajsza - Dátum: 2012. 03. 28. 22:27
Szerintem a játékbeli karaktere jutott át Mexikóba.
és szerintem pedig a játékot nem vette elő.

PSN ID: geneMTS
A férfiak és a fiúk között nincs más különbség, csak a játékok ára. // A munka nem f@sz, állhat napokig.[/center]
A férfiak és a fiúk között nincs más különbség, csak a játékok ára. // A munka nem f@sz, állhat napokig.[/center]
#943
Elküldve: 2012. 03. 29. 09:06
"Komplexen kell vizsgálni a stratégiai kérdéseket" Unknown corporate droid
Battle tag: Nevl#2658
Battle tag: Nevl#2658
#945
Elküldve: 2012. 04. 09. 15:38
LA Noire
Nem sok jót hallottam erről a játékról a megjelenését követően, de mégis megfogott az, hogy végre van egy játék, ami a rendőrök szemszögéből mutatja meg a bűncselekményeket. Összességében nagyon alacsony elvárásokkal kezdtem neki a játéknak.
Az LA Noire a 40-es évek második felének Amerikájába kalauzolja el a játékost, egy rendőr bőrébe bújva először járőrözgetni kell majd egyszerűbb bűncselekményeket kell megoldani, majd idővel egyre komplikáltabbakat. A játék Los Angelesben játszódik egy hatalmas szabadon bejárható területtel. Bár a terület szabadon bejárható sajnos ugyanúgy mint a Maffia2-ben itt se sok mindent lehet csinálni benne. A játék egy idő után eléggé monotonná válik hiszen az alábbiakat kell végigcsinálni küldetésről küldetésre:
Nos a játék tényleg valami teljesen újszerű játékmenetet tesz le az asztalra, amivel eddig még sosem találkoztam. A kivitelezés azért nem teljesen tökéletes, de remélhetőleg jönnek majd további ilyen és ehhez hasonló játékok.
pozitívumok
negatívumok
Összességében nálam 90%-os játék, már csak azért is mert az elmúlt pár évben nem sok játék végigviteléhez volt türelmem. Mindenkinek ajánlom, aki szeretne egy nem túl akciódús, ám annál érdekesebb játékkal játszani, viszont ehhez elengedhetetlen a megfelelő szintű angol tudás.
Nem sok jót hallottam erről a játékról a megjelenését követően, de mégis megfogott az, hogy végre van egy játék, ami a rendőrök szemszögéből mutatja meg a bűncselekményeket. Összességében nagyon alacsony elvárásokkal kezdtem neki a játéknak.
Az LA Noire a 40-es évek második felének Amerikájába kalauzolja el a játékost, egy rendőr bőrébe bújva először járőrözgetni kell majd egyszerűbb bűncselekményeket kell megoldani, majd idővel egyre komplikáltabbakat. A játék Los Angelesben játszódik egy hatalmas szabadon bejárható területtel. Bár a terület szabadon bejárható sajnos ugyanúgy mint a Maffia2-ben itt se sok mindent lehet csinálni benne. A játék egy idő után eléggé monotonná válik hiszen az alábbiakat kell végigcsinálni küldetésről küldetésre:
- el kell menni a tett helyszínére
- össze kell szedni a tárgyi bizonyítékokat
- a bizonyítékokból szerzett további címekre kell menni
- ott is összeszedni a bizonyítékokat és kihallgatni a tanúkat
- utána rács mögé dugni azt, aki nagyon gyanús
Nos a játék tényleg valami teljesen újszerű játékmenetet tesz le az asztalra, amivel eddig még sosem találkoztam. A kivitelezés azért nem teljesen tökéletes, de remélhetőleg jönnek majd további ilyen és ehhez hasonló játékok.
pozitívumok
- viszonylag szép grafika, kezelhető gépigény mellett
- újszerű, korábban még sosem látott játékstílus
- nagyon jó sztori
- hangulatos
- jó hangeffektek, zene
- a mostani játékokhoz képest elég hosszú több mint 20 órás játékidő
negatívumok
- monoton játékmenet
- béna melléküldetések
- üres város
- dramaturgiai hibák a történetben
Összességében nálam 90%-os játék, már csak azért is mert az elmúlt pár évben nem sok játék végigviteléhez volt türelmem. Mindenkinek ajánlom, aki szeretne egy nem túl akciódús, ám annál érdekesebb játékkal játszani, viszont ehhez elengedhetetlen a megfelelő szintű angol tudás.
Szerkesztette: Warton 2012. 04. 09. 15:38 -kor
#946
Elküldve: 2012. 04. 12. 09:17
Starcraft II - Wings of Liberty
Azt hiszem az RTS kategóriában 3-4 név van, amivel játszottam, ebből 2 kötött le igazán Dune 2 és a C&C Red Alert, a többit kb 1 óra után halálra untam.
Mivel az első részből csak néhány küldetést játszottam végig a történetet csak szőr mentén ismertem, ettől függetlenül egy ekkora nevet azért mégiscsak kijátszik az ember.
A grafikára és látványra sok időt nem kell pazarolni, remekül meg van csinálva, hangulata ott van a videók blizzardhoz méltón profik.
A történet érdekes, bár elég kiszámítható, ügyesen belekevertek valamennyi RPG elemet is, jó volt, hogy az "anyahajón" lehetett császkálni, beszélni az emberekkel.
A játékmenet a szokásos, nem vagyok nagy RTS szakértő, de nem sok különbséget láttam a Dune 2 óta, építs, fejlessz, gyűjts minél több alapanyagot, csókolom. Normalon játszottam végig, leszámítva egy küldetést, ahol a sok különálló sziget+queen of blades miatt csak repülve lehetett megoldani, végig Marine+Medic+Marauder (vagy mi az a rakéta vetős gyalogos egység) hármast gyártottam. kb 40 fős unittal mindent leradíroztam percek alatt és csak a gyalogos egységeket kellett fejleszteni. Gondolom hard és brutal fokozaton már nem lehet ennyivel megúszni, de az nem hoz lázba. Tetszett az is, hogy a vége felé lehetett Protoss küldetéseket is csinálni, bár nagyon fura, hogy a terranoknál évezredekkel fejlettebb civilizáció nem tudja javítani az épületeit és nincs semmilyen gyógyítás a gyalogos egységeknek, a pajzs jó dolog, de ha egyszer lelőtték rólad pá-pá
Az utolsó küldetés elég keményre sikeredett, de addigra már elvesztettem a lelkesedésem, túlzottan monotonná vált a game számomra, viszont kb 85%-s töltésnél egyszerűen elleptek a zergek és CD-n volt a nova, így újrakezdés helyett cheateltem egyet.
Elég klisés, de azért hangulatos lett a befejezés, ahogy elnéztem a Heart of the Swarm trailerjét nem lesz happy end a történet, azért a bosszú szál helyett valami mást is kitalálhattak volna (ami ráadásul elviekben már megvolt a Brood Warsban vagy mi).
8/10 mert le tudott kötni RTS létére
Azt hiszem az RTS kategóriában 3-4 név van, amivel játszottam, ebből 2 kötött le igazán Dune 2 és a C&C Red Alert, a többit kb 1 óra után halálra untam.
Mivel az első részből csak néhány küldetést játszottam végig a történetet csak szőr mentén ismertem, ettől függetlenül egy ekkora nevet azért mégiscsak kijátszik az ember.
A grafikára és látványra sok időt nem kell pazarolni, remekül meg van csinálva, hangulata ott van a videók blizzardhoz méltón profik.
A történet érdekes, bár elég kiszámítható, ügyesen belekevertek valamennyi RPG elemet is, jó volt, hogy az "anyahajón" lehetett császkálni, beszélni az emberekkel.
A játékmenet a szokásos, nem vagyok nagy RTS szakértő, de nem sok különbséget láttam a Dune 2 óta, építs, fejlessz, gyűjts minél több alapanyagot, csókolom. Normalon játszottam végig, leszámítva egy küldetést, ahol a sok különálló sziget+queen of blades miatt csak repülve lehetett megoldani, végig Marine+Medic+Marauder (vagy mi az a rakéta vetős gyalogos egység) hármast gyártottam. kb 40 fős unittal mindent leradíroztam percek alatt és csak a gyalogos egységeket kellett fejleszteni. Gondolom hard és brutal fokozaton már nem lehet ennyivel megúszni, de az nem hoz lázba. Tetszett az is, hogy a vége felé lehetett Protoss küldetéseket is csinálni, bár nagyon fura, hogy a terranoknál évezredekkel fejlettebb civilizáció nem tudja javítani az épületeit és nincs semmilyen gyógyítás a gyalogos egységeknek, a pajzs jó dolog, de ha egyszer lelőtték rólad pá-pá

Az utolsó küldetés elég keményre sikeredett, de addigra már elvesztettem a lelkesedésem, túlzottan monotonná vált a game számomra, viszont kb 85%-s töltésnél egyszerűen elleptek a zergek és CD-n volt a nova, így újrakezdés helyett cheateltem egyet.
Elég klisés, de azért hangulatos lett a befejezés, ahogy elnéztem a Heart of the Swarm trailerjét nem lesz happy end a történet, azért a bosszú szál helyett valami mást is kitalálhattak volna (ami ráadásul elviekben már megvolt a Brood Warsban vagy mi).
8/10 mert le tudott kötni RTS létére

"Komplexen kell vizsgálni a stratégiai kérdéseket" Unknown corporate droid
Battle tag: Nevl#2658
Battle tag: Nevl#2658
#947
Elküldve: 2012. 04. 18. 09:17
Uncharted 2 - Among Thieves (PS3)
Elődjéhez hasonlóan remek, a történet Indiana Jones és a Tomb Raider keveréke, erősen klisés storyval, cserébe remek grafikai és játékmeneti megoldásokkal.
Hangulata viszont elképesztően jó, a környezetet remekül megcsinálták és tulajdonképp csak egyetlen hely volt a játékban ahol a "cső" játékvezetés zavaró volt.
Ami viszont a game szinte felülmúlhatatlan erénye az a zenéje... most is azt hallgatom, hihetetlenül eltalálták.
9/10 nálam (ha a végére nem hozzák be az öld meg és állj át a sötét oldalra, de nem mert Te jó gyerek vagy, majd a kék szuperszörnyek megteszik befejezést akkor lenne 10
)
Elődjéhez hasonlóan remek, a történet Indiana Jones és a Tomb Raider keveréke, erősen klisés storyval, cserébe remek grafikai és játékmeneti megoldásokkal.
Hangulata viszont elképesztően jó, a környezetet remekül megcsinálták és tulajdonképp csak egyetlen hely volt a játékban ahol a "cső" játékvezetés zavaró volt.
Ami viszont a game szinte felülmúlhatatlan erénye az a zenéje... most is azt hallgatom, hihetetlenül eltalálták.
9/10 nálam (ha a végére nem hozzák be az öld meg és állj át a sötét oldalra, de nem mert Te jó gyerek vagy, majd a kék szuperszörnyek megteszik befejezést akkor lenne 10

Szerkesztette: Nevl 2012. 04. 18. 09:17 -kor
"Komplexen kell vizsgálni a stratégiai kérdéseket" Unknown corporate droid
Battle tag: Nevl#2658
Battle tag: Nevl#2658
#948
Elküldve: 2012. 04. 20. 06:53
Fallout: New Vegas
Akinek tetszett a Fallout 3 ez is fog. Akinek már az sem tetszett ez sem fog.
Nálam 95%, csak azért mert párszor kifagyott, de annyira nem zavaró, mert a játék folyamatosan ment így max pár perc gémpléjt vesztettem csak.
Akinek tetszett a Fallout 3 ez is fog. Akinek már az sem tetszett ez sem fog.
Nálam 95%, csak azért mert párszor kifagyott, de annyira nem zavaró, mert a játék folyamatosan ment így max pár perc gémpléjt vesztettem csak.
#949
Elküldve: 2012. 04. 20. 07:22
Idézet: Warton - Dátum: 2012. 04. 20. 07:53
Fallout: New Vegas
Akinek tetszett a Fallout 3 ez is fog. Akinek már az sem tetszett ez sem fog.
Nálam 95%, csak azért mert párszor kifagyott, de annyira nem zavaró, mert a játék folyamatosan ment így max pár perc gémpléjt vesztettem csak.
Akinek tetszett a Fallout 3 ez is fog. Akinek már az sem tetszett ez sem fog.
Nálam 95%, csak azért mert párszor kifagyott, de annyira nem zavaró, mert a játék folyamatosan ment így max pár perc gémpléjt vesztettem csak.
Én most tolom, szerintem nagyon jó, bár érezni rajta hogy kevés volt a büdzsé, és emiatt elég bugos is sajnos.
Asus M4A785TD-V Evo, AMD Phenom II X4 960T @ X6, 8GB Geil Leggera DDR3, MSI R6870 Hawk, OCZ Vertex 4 128 GB, WD Caviar Black 1TB, WD Caviar Green 1TB , Pioneer BDR-206D, Asus PA246Q, Corsair VX550, Antec Three Hundred
#950
Elküldve: 2012. 04. 23. 11:15
Idézet: Warton - Dátum: 2012. 04. 20. 07:53
Fallout: New Vegas
Akinek tetszett a Fallout 3 ez is fog. Akinek már az sem tetszett ez sem fog.
Nálam 95%, csak azért mert párszor kifagyott, de annyira nem zavaró, mert a játék folyamatosan ment így max pár perc gémpléjt vesztettem csak.
Akinek tetszett a Fallout 3 ez is fog. Akinek már az sem tetszett ez sem fog.
Nálam 95%, csak azért mert párszor kifagyott, de annyira nem zavaró, mert a játék folyamatosan ment így max pár perc gémpléjt vesztettem csak.
nekem nem jött be. pedig az F3-at imádom. (megvettem pc-re az F3-at, majd a goty-t is, utána ps3-ra is goty-t.)
PSN ID: geneMTS
A férfiak és a fiúk között nincs más különbség, csak a játékok ára. // A munka nem f@sz, állhat napokig.[/center]
A férfiak és a fiúk között nincs más különbség, csak a játékok ára. // A munka nem f@sz, állhat napokig.[/center]
#951
Elküldve: 2012. 04. 23. 13:08
Duty Calls (2011)

Nem is tekinthető igazi játéknak, csak egy CoD paródia és Bulletstorm reklám. Nagyon rövid, néha lehet rajta röhögni. A grafikája elég furcsa, beállítások nincsenek, de erre a kb. 5 percre megfelelt...
Értékelés: -

Nem is tekinthető igazi játéknak, csak egy CoD paródia és Bulletstorm reklám. Nagyon rövid, néha lehet rajta röhögni. A grafikája elég furcsa, beállítások nincsenek, de erre a kb. 5 percre megfelelt...
Értékelés: -
Szerkesztette: Qwerty4 2012. 04. 23. 13:10 -kor
Qwerty4
#952
Elküldve: 2012. 04. 24. 08:58
Blades of Time

Ez sem az a játék amiről évek múlva is beszélni fognak, de egy próbát talán megér. Nem túl hosszú, 7-8 óra játékidő lehet benne. Különösebb erőfeszítés nélkül egy nap alatt végig lehet játszani.
A helyszínek változatosak és egyediek. Ami egy pont után nem kifejezett pozitívum, A középkori fantasy kardozós varázslós világából hirtelen egy 18. századi kalózregénybe illő dzsungelbe, majd egy poszt apokaliptikus sivatagban később pedig sci-fi fantasy steampunk környezetbe ugrunk. A vége fele pedig mindezt egyszerre vágja hozzánk a játék. A karakter mindig az alkalomhoz illő ruhában feszít, túl sok testreszabás nincs, fix külső, fix skillek, amit akkor kapsz amikor a játék úgy akarja. Ha picit lineárisabb lenne elég volna egy gombot nyomkodni végig. Az irányítás amúgy megszokható (controller erősen ajánlott) A képességek között az idő visszatekerése elég jó ötletnek tűnik, elsőre.
Karakterünk bármikor (majdnem bármikor) visszatekerheti az időt, ekkor az eredetileg végrehajtott cselekvés ismét végrehajtódik, de mi közben egész mást csinálhatunk. Az idő attól a pontól folytatódik ahova visszatekertük. ezt többször megismételhetjük, sőt szükséges is bizonyos fejtörők megoldásához, egyszerre 4-5db is rohangálhat belőlünk a pályán. Már ha sikerül követni milyen sorrendben, melyik cselekvést kell végrehajtani.
A harcok pörgősek, van sok combo és többféle lőfegyver ami hack and slashből szép lassan tp shootert csinál.
Legalábbis a vége fele már főleg csak lőttem. Összességében megéri a játékidőt, de végig olyan érzésem volt, a fejlesztők nem tudják eldönteni mit is szerettek volna csinálni, tps-t vagy hack and slasht, high fantasyt vagy sci-fit, steampunkot vagy történelmi fantasyt.
pozitívumok:
+szép grafika
+változatos környezet
+idő visszatekerés
+gyors motor (bár vsync egyelőre bugos)
Ami nem tetszett:
-lineáris játékmenet egyféle megoldással
-kaotikus világ
-túl sok vizuális effect
-checkpoint alapú mentés, nem lehet visszamenni.

Ez sem az a játék amiről évek múlva is beszélni fognak, de egy próbát talán megér. Nem túl hosszú, 7-8 óra játékidő lehet benne. Különösebb erőfeszítés nélkül egy nap alatt végig lehet játszani.
A helyszínek változatosak és egyediek. Ami egy pont után nem kifejezett pozitívum, A középkori fantasy kardozós varázslós világából hirtelen egy 18. századi kalózregénybe illő dzsungelbe, majd egy poszt apokaliptikus sivatagban később pedig sci-fi fantasy steampunk környezetbe ugrunk. A vége fele pedig mindezt egyszerre vágja hozzánk a játék. A karakter mindig az alkalomhoz illő ruhában feszít, túl sok testreszabás nincs, fix külső, fix skillek, amit akkor kapsz amikor a játék úgy akarja. Ha picit lineárisabb lenne elég volna egy gombot nyomkodni végig. Az irányítás amúgy megszokható (controller erősen ajánlott) A képességek között az idő visszatekerése elég jó ötletnek tűnik, elsőre.
Karakterünk bármikor (majdnem bármikor) visszatekerheti az időt, ekkor az eredetileg végrehajtott cselekvés ismét végrehajtódik, de mi közben egész mást csinálhatunk. Az idő attól a pontól folytatódik ahova visszatekertük. ezt többször megismételhetjük, sőt szükséges is bizonyos fejtörők megoldásához, egyszerre 4-5db is rohangálhat belőlünk a pályán. Már ha sikerül követni milyen sorrendben, melyik cselekvést kell végrehajtani.
A harcok pörgősek, van sok combo és többféle lőfegyver ami hack and slashből szép lassan tp shootert csinál.
Legalábbis a vége fele már főleg csak lőttem. Összességében megéri a játékidőt, de végig olyan érzésem volt, a fejlesztők nem tudják eldönteni mit is szerettek volna csinálni, tps-t vagy hack and slasht, high fantasyt vagy sci-fit, steampunkot vagy történelmi fantasyt.
pozitívumok:
+szép grafika
+változatos környezet
+idő visszatekerés
+gyors motor (bár vsync egyelőre bugos)
Ami nem tetszett:
-lineáris játékmenet egyféle megoldással
-kaotikus világ
-túl sok vizuális effect
-checkpoint alapú mentés, nem lehet visszamenni.
#953
Elküldve: 2012. 06. 02. 22:44
Max Payne (2001)
Eredetileg úgy terveztem, hogy végigjátszom a sorozat első két részét mielőtt kijön a három, hogy frissen vághassak bele az újba. Nos ez idő hiányában elmaradtt Hogy akkor miért játszottam most mégis végig ezt? Mert elkezdtem délelőtt a 3-al ismerkedni, és olyan szinten kiábrándító volt, hogy inkább elővettem a játék első részét, és nem bántam meg. Százszorta élvezetesebb és kielégítőbb játékélményt nyújt mint ifjú leszármazottja.
A grafikától eltekintve még ma is simán megállná a helyét, sőt nemcsakhogy megállná, a legtöbb csilivili újdonság fel se állhat mellette.
+
Értékelés:
grafika/megvalósítás: 6/10 (2001-es szemmel)
történet/hangulat: 10/10
játékmenet/irányítás: 9/10
összhatás: 9/10
Eredetileg úgy terveztem, hogy végigjátszom a sorozat első két részét mielőtt kijön a három, hogy frissen vághassak bele az újba. Nos ez idő hiányában elmaradtt Hogy akkor miért játszottam most mégis végig ezt? Mert elkezdtem délelőtt a 3-al ismerkedni, és olyan szinten kiábrándító volt, hogy inkább elővettem a játék első részét, és nem bántam meg. Százszorta élvezetesebb és kielégítőbb játékélményt nyújt mint ifjú leszármazottja.
A grafikától eltekintve még ma is simán megállná a helyét, sőt nemcsakhogy megállná, a legtöbb csilivili újdonság fel se állhat mellette.
+
- Történet
- Játékmenet
- Van Rendes Nagybetűs mentés, nem checkpoint alapú baromság
- Hangulat
- Narrálás
- Egyértelmű, és jól használható fegyverváltás (ezt a 3. rész tükrében mindenképpen úgy éreztem, hogy ki kell emelnem)
- Rövid
- Néhol kicsit túl erős a kihívás. (Az ellenfelekbe egy teljes tár kell, te meg 1-2 lövéstől meghalsz)
Értékelés:
grafika/megvalósítás: 6/10 (2001-es szemmel)
történet/hangulat: 10/10
játékmenet/irányítás: 9/10
összhatás: 9/10
#954
Elküldve: 2012. 06. 03. 15:21
Max Payne 2: The Fall of Max Payne (2003)
Ha már az első rész megvolt akkor legyen meg ez is gondoltam. Ezt úgy is összvissz egyszer játszottam eddig végig. Így most már kétszer. Akkor senki se gondolta volna, hogy a következő részre több mint 8 évet kell várni, és arra sem, hogy nem a remedy lesz a fejlesztő. De erről majd írok, ha sikerül agybaj nélkül végigjátszani a 3. részt, amire nem sok esély van.
Az első részhez képest nem sok változás történt, jobb grafika, (jobban kidolgozott karakterek és többszörös textúra felbontás). E mellett néhány fejezetben vannak társaid, (és itt a társak még ha ritkán is vannak, tényleg segítenek nem pedig hátráltatnak) Könnyebb is lett a játék, ami inkább üdvözítő mint hátrány, aki hajat akar tépni játsza végig újra a feloldódó nehezebb szintek valamelyikén. Vagy játszon a 3. résszel (bár az nem a nehézség miatt, hanem az irányítás elfuseráltsága miatt idegőrlő)
A játék még az első résznél is rövidebb azt végigjátszottam 8 óra alatt kb. hhhez elég volt 5 is.
+
Értékelés:
grafika/megvalósítás: 7/10
történet/hangulat: 8/10
játékmenet/irányítás: 10/10
összhatás: 8/10
Ha már az első rész megvolt akkor legyen meg ez is gondoltam. Ezt úgy is összvissz egyszer játszottam eddig végig. Így most már kétszer. Akkor senki se gondolta volna, hogy a következő részre több mint 8 évet kell várni, és arra sem, hogy nem a remedy lesz a fejlesztő. De erről majd írok, ha sikerül agybaj nélkül végigjátszani a 3. részt, amire nem sok esély van.
Az első részhez képest nem sok változás történt, jobb grafika, (jobban kidolgozott karakterek és többszörös textúra felbontás). E mellett néhány fejezetben vannak társaid, (és itt a társak még ha ritkán is vannak, tényleg segítenek nem pedig hátráltatnak) Könnyebb is lett a játék, ami inkább üdvözítő mint hátrány, aki hajat akar tépni játsza végig újra a feloldódó nehezebb szintek valamelyikén. Vagy játszon a 3. résszel (bár az nem a nehézség miatt, hanem az irányítás elfuseráltsága miatt idegőrlő)
A játék még az első résznél is rövidebb azt végigjátszottam 8 óra alatt kb. hhhez elég volt 5 is.
+
- Grafika
- Játékmenet
- Van Rendes Nagybetűs mentés, nem checkpoint alapú baromság
- Hangulat
- Narrálás
- Egyértelmű, és jól használható fegyverváltás (ezt a 3. rész tükrében mindenképpen úgy éreztem, hogy ki kell emelnem)
- Valóban segítő társak, nem csak dísznek vannak és még meg is bírják védeni magukat.
- Bizonyos pályákon több karaktert is irányítasz.
- Megfelelő nehézségi szint
- Rövid
- A történet az első részhez képest elég egysíkú és fordulatmentes
- Egy kivételével az összes főbb szereplő az első részből van átemelve beleértve a jó és a rossz oldalt egyaránt.
- Nincs semmi komoly előrelépés az első részhez képest a havok fizika implementálásán kívül.
Értékelés:
grafika/megvalósítás: 7/10
történet/hangulat: 8/10
játékmenet/irányítás: 10/10
összhatás: 8/10
#955
Elküldve: 2012. 06. 03. 15:58
jó kis MP összefoglalók, bár én anno akkoriban mind2 résznél lehidaltam a látványon 
- a MP2-t minden nehézségi szinten nagyon nagy élvezettel játszottam végig, nem éreztem semmi frusztrációt és:
SPOILER: Legnehezebb fokozaton Mona életben marad : )
- így talán mégnagyobbat üt a zseniális zárómondat
" I had a dream of my wife,
She was dead, but it was alright"

- a MP2-t minden nehézségi szinten nagyon nagy élvezettel játszottam végig, nem éreztem semmi frusztrációt és:
SPOILER: Legnehezebb fokozaton Mona életben marad : )
- így talán mégnagyobbat üt a zseniális zárómondat
" I had a dream of my wife,
She was dead, but it was alright"
Szerkesztette: Drat 2012. 06. 03. 16:06 -kor
"There's room at the top they're telling you still
But first you must learn how to smile as you kill"
But first you must learn how to smile as you kill"
#956
Elküldve: 2012. 06. 04. 00:09
Max Payne 3 (2012)
Nagy nehezen mégis sikerült végigszenvednem magamat rajta. Bár hazudnék ha azt mondanám az egész szenvedés volt, de a játék iskolapéldája annak, hogy hogyan lehet egy amúgy jónak induló játékot néhány rossz dizájneri döntéssel idegőrlő hülyeséggé tenni.
Kezdjük rögtön azzal, hogy ez a játék csak és kizárólag nevében Max Payne, a játék története szempontjából akárki lehetne a címszereplő, ugyanis semmi köze a korábbi játékokhoz, nem folytatása azoknak. Ha hasonlítani akarom valamihez, akkor ami a leginkább ráilik hasonlat az a John Rambo. Az is egy kései folytatása egy régi franchise-nak, amiben hatalmas a bodycount, és alapjában véve nem is olyan rossz, de semmi köze a korábbi filmekhez (játékokhoz).
A noir hangulatból az égvilágon semmi sem maradt, ahogy a képregény stílusú átvezetőket is dobták. Alig van éjszakai küldetés a játékban. Ez a játék egy sima tps, semmi extrát nem tud felmutatni. Persze van benne bullet time, de ez minden ami megmaradt a korábbi max payne játékok stílusából. A hangulat leginkább egy délamerikai kartelll/drog ügyletes játékot idéz, ami önmagában nem lenne rossz, ha nem egy max payne film noir story-t várna az ember.
Véleményem szerint a legnagyobb baja történet szempontjából a játéknak, hogy abszolut semmi sikerélményt nem nyújt. Szinte minden küldetésed kudarccal zárul benne, de még a végső nagy leszámolás se nyújt semmilyen katarzist vagy erkölcsi felemelkedést, mivel abszolut nem sajátod az ügy amiért kűzdesz. Kivonsz a forgalomból egy korrupt politikust, meg egy korrupt rendőrt aki a saját személyes hadseregének használja a swat-ot. Na bumm, délamerikában van belőlük másik ezer. Ahogy az egyik karakter ki is mondja a játék közben, you're not making any difference.
Egy olyan játékban ahol jöttment nyikhajok szórakoznak max payne-el, meg kizsebelik az utcán és az égvilágon semmit nem tud tenni ellene, szép kis hős, ezzel azanosuljon a játékos? Sőt ezt tetézve még állandóan ilyen önsajnáló megjegyzései vannak, szedd már össze magad te szerencsétlen. Ennél már csak az idióta húzásai jobbak, amik ellen nem tehetsz semmit. Ja és ami a leginkább idegesített, hogy akárhányszor felszedsz a játék folyamán fájdalomcsilllapítót minden alkalomra jut valami idióta beszólása azzal kapcsolatban. Komolyan néha úgy éreztem, mintha ez a játék a korábbi két rész paródiája lenne.
Szóval ennyit a történetről, most akkor essen szó a játékmenetről. Nem is tudom hol kezdjem a felsorolását az apró de annál zavaróbb készítői figyelmetlenségeknek.
Ami legelsőként említést érdemel az mindenképpen az, hogy a játékban nincs rendes mentési lehetőség, csak és kizárólag checkpointok vannak. Hogy ez miért lett így, csak tippelni tudok, vagy dizájneri döntés, vagy fejlesztési idő spórolás. Ugyanis egy rendes mentés komoly programozást igényel, hogy minden apró mozzanatot ami történik a játéktérben pontosan rögzítsen a játék. Ugyanakkor checkpoint esetén az égvilágon semmit nem rögzít a játék (jelen esetben még a health mennyiségét sem). Csak előre definiált kezdőpontok vannak a pályákon és kész. Nem igényel semmi különösebb beavatkozást azon kívül, hogy ha elérsz egy pontig akkor aktiv lesz a következő cp. Ha jól van megvalósítva a cp alapú mentés akkor csak kevéssé idegesítő, itt sajnos nem ez a helyzet. Rengeteg esetben olyan ritkán és olyan rosszul elhelyezettek a chekpointok, hogy az ember szénné idegesíti magát mire túljut egy-egy részen. Pl van egy nehéz ellenfél, akkor az nem rögtön cp után van, nem, általában jó messze tőle, hogy ha netán sikerül megölnie akkor végigcsinálhasd újra és újra az előtte levő részt, amiben egyébként semmi különösebb kihívás nincs, csak repetitív és idegesítő. Én nem vagyok a kihívás ellen egy játékban, de az nem kihívás, hogy bizononyos pályarészeket 10x 20x csináltam meg, hanem agyrém.
Aztán itt van a célzási rendszer, amivel nincs semmi gond egészen addig amíg nem váltasz bullet time módra, amitől nem csak az idő lassul le, hanem a célzás is, így gyakorlatilag nincs is haszna a játékban, mert mire odairányítod a célkeresztet az ellenfélre ugyanúgy szitává lőnek mintha nem használnád. Az egyetlen hatékony módszer, ha bt nélkül nagyjából becélzod az ellent majd utána bekapcsolod a finomhangoláshoz.
És akkor a sebzési rendszer, ez még egy iszonyat idegőrlő a játékban. Nem tudom mi alapján, talán random generátorral, de véletlenszerű, hogy egy-egy lövés mennyit sebez. Rajtad is meg az ellenfeleken is. Néha 1 lövés leviszi több mint a hp felét. Néha meg közvetlen közelről soroznak és alig fogy az életed. Ugyanez igaz fordítva is. Néha egy kispisztolylövéssel leszedsz egy ellenfelet, máskor meg egy ugyanolyan ellenfél 3 tár után is még felkel. Aztán ott vannak a páncélozott ellenfelek amiknél abszolut csak a szerencsén múlik, hogy meg tudod e ölni. Ugyanis még most se tudom mitől haltak meg amikor sikerült megölnöm őket, mert semmit se csináltam másképp mint előtte 26x amikor meg se rezdültek hiába eresztettem beléjük az összes töltényemet.
A játékban van fedezékrendszer is, amivel az egyetlen baj, hogy mire megszoktam, hogy hogy működik végigájtsozttam a játékot. Abszolut nem interaktív, ha fedezékben vagy, akkor cssak a fedezékgomb újboli megnyomásával tudsz kijönni onnan. És soksozr előfordul, hogy olyan rossz a kamerakezelés fedezékben, hogy egyszerűen nem tudod támadni az ellenfeleket onnan. És a fedezékből fedezékbe ugrálás sincs megvalósítva a játékban. És mvel rohadt lassú kimászni fedezékből, ha látod, hogy gránát repül feléd nyugodtan töltsd vissza az álllást azonnal, esélyed sincs elmenekülni.
Van még egy új feature a játékban ez a last man standing nevű cucc, ami azt jelenti, hogy ha van painkillered, de egy ellenfél lelőne, akkor nem halsz meg, hanem egyfajta párbaj jön az adott ellenféllel, és ha lelövöd, akkor a painkiller ugyan elhasználódik, de túléled a dolgot. Az ötlet alapjában véve nem rossz, gondolom azért tették bele, hogy ne legyen annyi halál, és ne szabdalja ez annyire szét a játékmenetet. A gond a megvalósítás. A már említet fedezékrendszeres gond miatt, sokszor előfordul, hogy beadja a játék a last man standing-et de nem tudok rácélozni az adott ellenfélre az előttem levő tereptárgy miatt. Ilyenkor nem tehetek mást minthogy lassított felvételben végignézem ahogy meghalok, ugyanis okos módon, ha már elindult a standoff akkor a játék nem engedi használni a töltés opciót EZ mekkora marhaság? Így a funkció amit azért tettek bele, hogy folyamtos legyen a játék pont azt éri el, hogy nem folyamatos mert megszakítja és várnom kell, ahelyett hogy tölthetném be az előző cp-t.
És ha már megszakításoknál tartunk a játék 5mp-enként bead egy animációt, gyakorlatilag minden 2. ajtónyitás egy animáció. De ezzel e legnagyobb gond, hogy minden animációnál visszavált a progam alap fegyverre. Még akkor is HA AHHOZ A NYOMORULT FEGYVERHEZ LŐSZER SINCS.
Aztán ami engem még zavart, az, hogy a játékban mindnekinek mindenhol van egy hadserege. Az utcán menve hullámokban özönlenek feléd az ellenfelek, de bemenve egy random épületbe is 50 fegyveres vár rád. Abszolut semmi realitás nincs benne, olyan mennyiségű ellenfél van. Én pl 1700 kill felett jártam mire végigvittem. És ha ez nem lenne elég ahhoz, hogy a játék nyomatékosítsa benned, hogy ez csak játék, és még véletlenül se éld bele magad. A tűzharcok után Max-en minden golyónyom látszik. Ami valami iszonyú illúzióromboló. Mert ha terminátort kellene irányítani akkor jó lenne ez, hiszen tudom, hogy az tovább tud menni 32 találat után is. De itt miért kell ezt? Miért nem tudnak meghagyni az illúziumban, hogy a főhösnek akkora szerencséje van mint a filmekben és valóban senki sem találja el, vagy ha mégis akkor csak súrolja a lövés?
Egyébként a pályák kidolgozottsága elég jó, azzal együtt, hogy totálisan líneáris a játék, nem érzed magad bezárva.
+
Értékelés:
grafika/megvalósítás: 9/10
történet/hangulat: 5/10
játékmenet/irányítás: 2/10
összhatás: 6/10
Nem hiszem hogy valaha a bübös életben újra előveszem, pedig az eleje a játéknak egész jó hangulatú volt, de onnan végig lejtmenet kisebb dombokkal.
Nagy nehezen mégis sikerült végigszenvednem magamat rajta. Bár hazudnék ha azt mondanám az egész szenvedés volt, de a játék iskolapéldája annak, hogy hogyan lehet egy amúgy jónak induló játékot néhány rossz dizájneri döntéssel idegőrlő hülyeséggé tenni.
Kezdjük rögtön azzal, hogy ez a játék csak és kizárólag nevében Max Payne, a játék története szempontjából akárki lehetne a címszereplő, ugyanis semmi köze a korábbi játékokhoz, nem folytatása azoknak. Ha hasonlítani akarom valamihez, akkor ami a leginkább ráilik hasonlat az a John Rambo. Az is egy kései folytatása egy régi franchise-nak, amiben hatalmas a bodycount, és alapjában véve nem is olyan rossz, de semmi köze a korábbi filmekhez (játékokhoz).
A noir hangulatból az égvilágon semmi sem maradt, ahogy a képregény stílusú átvezetőket is dobták. Alig van éjszakai küldetés a játékban. Ez a játék egy sima tps, semmi extrát nem tud felmutatni. Persze van benne bullet time, de ez minden ami megmaradt a korábbi max payne játékok stílusából. A hangulat leginkább egy délamerikai kartelll/drog ügyletes játékot idéz, ami önmagában nem lenne rossz, ha nem egy max payne film noir story-t várna az ember.
Véleményem szerint a legnagyobb baja történet szempontjából a játéknak, hogy abszolut semmi sikerélményt nem nyújt. Szinte minden küldetésed kudarccal zárul benne, de még a végső nagy leszámolás se nyújt semmilyen katarzist vagy erkölcsi felemelkedést, mivel abszolut nem sajátod az ügy amiért kűzdesz. Kivonsz a forgalomból egy korrupt politikust, meg egy korrupt rendőrt aki a saját személyes hadseregének használja a swat-ot. Na bumm, délamerikában van belőlük másik ezer. Ahogy az egyik karakter ki is mondja a játék közben, you're not making any difference.
Egy olyan játékban ahol jöttment nyikhajok szórakoznak max payne-el, meg kizsebelik az utcán és az égvilágon semmit nem tud tenni ellene, szép kis hős, ezzel azanosuljon a játékos? Sőt ezt tetézve még állandóan ilyen önsajnáló megjegyzései vannak, szedd már össze magad te szerencsétlen. Ennél már csak az idióta húzásai jobbak, amik ellen nem tehetsz semmit. Ja és ami a leginkább idegesített, hogy akárhányszor felszedsz a játék folyamán fájdalomcsilllapítót minden alkalomra jut valami idióta beszólása azzal kapcsolatban. Komolyan néha úgy éreztem, mintha ez a játék a korábbi két rész paródiája lenne.
Szóval ennyit a történetről, most akkor essen szó a játékmenetről. Nem is tudom hol kezdjem a felsorolását az apró de annál zavaróbb készítői figyelmetlenségeknek.
Ami legelsőként említést érdemel az mindenképpen az, hogy a játékban nincs rendes mentési lehetőség, csak és kizárólag checkpointok vannak. Hogy ez miért lett így, csak tippelni tudok, vagy dizájneri döntés, vagy fejlesztési idő spórolás. Ugyanis egy rendes mentés komoly programozást igényel, hogy minden apró mozzanatot ami történik a játéktérben pontosan rögzítsen a játék. Ugyanakkor checkpoint esetén az égvilágon semmit nem rögzít a játék (jelen esetben még a health mennyiségét sem). Csak előre definiált kezdőpontok vannak a pályákon és kész. Nem igényel semmi különösebb beavatkozást azon kívül, hogy ha elérsz egy pontig akkor aktiv lesz a következő cp. Ha jól van megvalósítva a cp alapú mentés akkor csak kevéssé idegesítő, itt sajnos nem ez a helyzet. Rengeteg esetben olyan ritkán és olyan rosszul elhelyezettek a chekpointok, hogy az ember szénné idegesíti magát mire túljut egy-egy részen. Pl van egy nehéz ellenfél, akkor az nem rögtön cp után van, nem, általában jó messze tőle, hogy ha netán sikerül megölnie akkor végigcsinálhasd újra és újra az előtte levő részt, amiben egyébként semmi különösebb kihívás nincs, csak repetitív és idegesítő. Én nem vagyok a kihívás ellen egy játékban, de az nem kihívás, hogy bizononyos pályarészeket 10x 20x csináltam meg, hanem agyrém.
Aztán itt van a célzási rendszer, amivel nincs semmi gond egészen addig amíg nem váltasz bullet time módra, amitől nem csak az idő lassul le, hanem a célzás is, így gyakorlatilag nincs is haszna a játékban, mert mire odairányítod a célkeresztet az ellenfélre ugyanúgy szitává lőnek mintha nem használnád. Az egyetlen hatékony módszer, ha bt nélkül nagyjából becélzod az ellent majd utána bekapcsolod a finomhangoláshoz.
És akkor a sebzési rendszer, ez még egy iszonyat idegőrlő a játékban. Nem tudom mi alapján, talán random generátorral, de véletlenszerű, hogy egy-egy lövés mennyit sebez. Rajtad is meg az ellenfeleken is. Néha 1 lövés leviszi több mint a hp felét. Néha meg közvetlen közelről soroznak és alig fogy az életed. Ugyanez igaz fordítva is. Néha egy kispisztolylövéssel leszedsz egy ellenfelet, máskor meg egy ugyanolyan ellenfél 3 tár után is még felkel. Aztán ott vannak a páncélozott ellenfelek amiknél abszolut csak a szerencsén múlik, hogy meg tudod e ölni. Ugyanis még most se tudom mitől haltak meg amikor sikerült megölnöm őket, mert semmit se csináltam másképp mint előtte 26x amikor meg se rezdültek hiába eresztettem beléjük az összes töltényemet.
A játékban van fedezékrendszer is, amivel az egyetlen baj, hogy mire megszoktam, hogy hogy működik végigájtsozttam a játékot. Abszolut nem interaktív, ha fedezékben vagy, akkor cssak a fedezékgomb újboli megnyomásával tudsz kijönni onnan. És soksozr előfordul, hogy olyan rossz a kamerakezelés fedezékben, hogy egyszerűen nem tudod támadni az ellenfeleket onnan. És a fedezékből fedezékbe ugrálás sincs megvalósítva a játékban. És mvel rohadt lassú kimászni fedezékből, ha látod, hogy gránát repül feléd nyugodtan töltsd vissza az álllást azonnal, esélyed sincs elmenekülni.
Van még egy új feature a játékban ez a last man standing nevű cucc, ami azt jelenti, hogy ha van painkillered, de egy ellenfél lelőne, akkor nem halsz meg, hanem egyfajta párbaj jön az adott ellenféllel, és ha lelövöd, akkor a painkiller ugyan elhasználódik, de túléled a dolgot. Az ötlet alapjában véve nem rossz, gondolom azért tették bele, hogy ne legyen annyi halál, és ne szabdalja ez annyire szét a játékmenetet. A gond a megvalósítás. A már említet fedezékrendszeres gond miatt, sokszor előfordul, hogy beadja a játék a last man standing-et de nem tudok rácélozni az adott ellenfélre az előttem levő tereptárgy miatt. Ilyenkor nem tehetek mást minthogy lassított felvételben végignézem ahogy meghalok, ugyanis okos módon, ha már elindult a standoff akkor a játék nem engedi használni a töltés opciót EZ mekkora marhaság? Így a funkció amit azért tettek bele, hogy folyamtos legyen a játék pont azt éri el, hogy nem folyamatos mert megszakítja és várnom kell, ahelyett hogy tölthetném be az előző cp-t.
És ha már megszakításoknál tartunk a játék 5mp-enként bead egy animációt, gyakorlatilag minden 2. ajtónyitás egy animáció. De ezzel e legnagyobb gond, hogy minden animációnál visszavált a progam alap fegyverre. Még akkor is HA AHHOZ A NYOMORULT FEGYVERHEZ LŐSZER SINCS.
Aztán ami engem még zavart, az, hogy a játékban mindnekinek mindenhol van egy hadserege. Az utcán menve hullámokban özönlenek feléd az ellenfelek, de bemenve egy random épületbe is 50 fegyveres vár rád. Abszolut semmi realitás nincs benne, olyan mennyiségű ellenfél van. Én pl 1700 kill felett jártam mire végigvittem. És ha ez nem lenne elég ahhoz, hogy a játék nyomatékosítsa benned, hogy ez csak játék, és még véletlenül se éld bele magad. A tűzharcok után Max-en minden golyónyom látszik. Ami valami iszonyú illúzióromboló. Mert ha terminátort kellene irányítani akkor jó lenne ez, hiszen tudom, hogy az tovább tud menni 32 találat után is. De itt miért kell ezt? Miért nem tudnak meghagyni az illúziumban, hogy a főhösnek akkora szerencséje van mint a filmekben és valóban senki sem találja el, vagy ha mégis akkor csak súrolja a lövés?
Egyébként a pályák kidolgozottsága elég jó, azzal együtt, hogy totálisan líneáris a játék, nem érzed magad bezárva.
+
- Grafika (talán mégis jobb mint a gta4 elismerem)
- Pályadizájn
- Nem kell hozzá erőmű
- Totálisan sikerélménymentes történet, csak a frusztrációdat növeli chapterről chapterre. Kűzdesz valamiért órákon át, majd a végén egy animációban 1mp-alatt elveszik az egészet tőled. A játék 3/4-e időpazarlás mert kudarc kudarc hátán.
- Az első perctől kezdve nyilvánvaló, hogy ki a badguy, direkt vártam, hogy nehogy ő legyen, ne húzzák meg ezt az olcsó klisét, de nem. Sajnos csalódnom kellett, papímasé karakterek.
- Idegesítő játékmenetbeli hiányosságok és dizájneri ballépések amiktől az egész játék kínszenvedéssé válik élvezet helyett.
- Idióta színeltolás effekt amivel a részegséget próbálják vizualizálni (jelzem nekik, hogy a részegés nem abból áll, hogy rózsaszínű keretet látsz a tárgyak körül)
Értékelés:
grafika/megvalósítás: 9/10
történet/hangulat: 5/10
játékmenet/irányítás: 2/10
összhatás: 6/10
Nem hiszem hogy valaha a bübös életben újra előveszem, pedig az eleje a játéknak egész jó hangulatú volt, de onnan végig lejtmenet kisebb dombokkal.
Szerkesztette: Mumia 2012. 06. 04. 00:17 -kor
#957
Elküldve: 2012. 06. 05. 12:30
Grand Theft Auto IV Ballad of Gay Tony (PS3)
Szeptember óta megvan a Complete Edition de most jutottam el odáig, hogy befejezzem a három történetet. Az alapot kétszer, a TLAD-et szintén kétszer vittem végig. De ez mindig kimaradt. Pedig ez ütött a legnagyobbat!
GTA-k közül mindig is a Vice City tetszett a legjobban és a TBOGT visszahozta egy kicsit azt a hangulatot. Színes, zajos, luxus élet elképesztő figurákkal. A zenék baromi jók voltak (Vladivostok FM, K109 és Self Actualization a kedvenc) a szinkron is telitalálat!
Végre nem voltak unalmas egykaptafa missziók, hosszas fel-alá rohangálások a város egyik feléből a másikba. Változatos és igazi gta-s őrült küldetések.
A 3 főhős közül egyértelműen Luis volt a legszimpatiusabb. Vagány, laza, energikus. De a többi főszereplő is kegyetlen jó lett. Tony, Yusuf, a két Kibbutz... Öröm volt végignézni az átvezető videókat! Némelyiken könnyesre röhögtem magam.
A grafika is egyértelműen ebben a részben a legjobb. Nincs a homályos, szemfárasztó kép! Élettel teliek a színek. Az alapjáték komor esős szürkesége és a TLAD szépiás agyrém képe után élvezet volt csak úgy krúzolni a városban. (Faggio-n ülve és a chill out adót hallgatva
)
Az új járgányok klasszak, hátmég a fegyverek. Ötletes mellékfeladatok tovább emelték az adrenalinőrült pörgést. A történet is a helyén van a befejezés pedig végre nem drámai! Keserédes finálé jobb szájízt hagyott meghagyva a reményt, hogy egyszer még összefutunk a Maisonette 9 brand-el akár a Holdon is XD
Szeptember óta megvan a Complete Edition de most jutottam el odáig, hogy befejezzem a három történetet. Az alapot kétszer, a TLAD-et szintén kétszer vittem végig. De ez mindig kimaradt. Pedig ez ütött a legnagyobbat!
GTA-k közül mindig is a Vice City tetszett a legjobban és a TBOGT visszahozta egy kicsit azt a hangulatot. Színes, zajos, luxus élet elképesztő figurákkal. A zenék baromi jók voltak (Vladivostok FM, K109 és Self Actualization a kedvenc) a szinkron is telitalálat!
Végre nem voltak unalmas egykaptafa missziók, hosszas fel-alá rohangálások a város egyik feléből a másikba. Változatos és igazi gta-s őrült küldetések.
A 3 főhős közül egyértelműen Luis volt a legszimpatiusabb. Vagány, laza, energikus. De a többi főszereplő is kegyetlen jó lett. Tony, Yusuf, a két Kibbutz... Öröm volt végignézni az átvezető videókat! Némelyiken könnyesre röhögtem magam.
A grafika is egyértelműen ebben a részben a legjobb. Nincs a homályos, szemfárasztó kép! Élettel teliek a színek. Az alapjáték komor esős szürkesége és a TLAD szépiás agyrém képe után élvezet volt csak úgy krúzolni a városban. (Faggio-n ülve és a chill out adót hallgatva

Az új járgányok klasszak, hátmég a fegyverek. Ötletes mellékfeladatok tovább emelték az adrenalinőrült pörgést. A történet is a helyén van a befejezés pedig végre nem drámai! Keserédes finálé jobb szájízt hagyott meghagyva a reményt, hogy egyszer még összefutunk a Maisonette 9 brand-el akár a Holdon is XD
#958
Elküldve: 2012. 06. 06. 18:53
Max Payne 3
A Rockstar egy nagyon profi játékot rakott össze, megkockáztatom hogy az egyik legjobb kidolgozott játék ami valaha készült. Minden a helyén van, elképesztő animációk, fegyverfizika, átvezetők, zene stb.
Viszont az is biztos, hogy a játék hangulata teljuesen más mint az első kettőé. Persze ez nem teljesen igaz, hisz Max továbbra is Max, remek narrálás de a környezet más. A visszaemlékezésekben azért visszaköszön a régi hangulat.
Ez szerintem egyébként nem is baj, ami zavar viszont az maga a történet, ami úgy gondolom nem sikerült olyan jól (bár a vége fantasztikus lett) elsősorban azért mert nincs semmi érzelmi kapcsolat egyik karakterrel sem Max kivételével, és azt is nehéz elhinni, hogy mindazt amit Max megtesz a játékban a többiekért valóban azért teszi mert olyan nagyon fontosak számára azok a bizonyos emberek.
Bár van pár apróság ami nem tetszett (last standben az esetek felében nem tudok célozni mert a fegyvert épp másfelé néz és túl sok idő átfordulnia, az hogy meglátszanak a golyónyomok és amikor már 6 darab van a mellkasodban még akkor is fel alá rohangálsz
A grafika maga nem nagy szám de azért a GTA4-et messze felülmúlja, viszont ami tényleg nagy szám az a pályák megtervezése. Le a kalappal a rockstar előtt, de tényleg.
Összeségében egy erős 8.5-ös. 7 és fél óra ami Max Payne mércével rendben van, de sajnos maga a sztori érzelmileg elmaradt a szokásostól. Pótléknak van multiplayer, de nekem nem tetszik, túl átlagos.
A Rockstar egy nagyon profi játékot rakott össze, megkockáztatom hogy az egyik legjobb kidolgozott játék ami valaha készült. Minden a helyén van, elképesztő animációk, fegyverfizika, átvezetők, zene stb.
Viszont az is biztos, hogy a játék hangulata teljuesen más mint az első kettőé. Persze ez nem teljesen igaz, hisz Max továbbra is Max, remek narrálás de a környezet más. A visszaemlékezésekben azért visszaköszön a régi hangulat.
Ez szerintem egyébként nem is baj, ami zavar viszont az maga a történet, ami úgy gondolom nem sikerült olyan jól (bár a vége fantasztikus lett) elsősorban azért mert nincs semmi érzelmi kapcsolat egyik karakterrel sem Max kivételével, és azt is nehéz elhinni, hogy mindazt amit Max megtesz a játékban a többiekért valóban azért teszi mert olyan nagyon fontosak számára azok a bizonyos emberek.
Bár van pár apróság ami nem tetszett (last standben az esetek felében nem tudok célozni mert a fegyvert épp másfelé néz és túl sok idő átfordulnia, az hogy meglátszanak a golyónyomok és amikor már 6 darab van a mellkasodban még akkor is fel alá rohangálsz
Spoiler
de a pozitivumok messze felülmúlnak minden rosszat. A profi játékmenet, a kihivás (nincs visszatöltödő életerő, jaj) a remek bullet time/shootdodge és még sorolhatnám. A grafika maga nem nagy szám de azért a GTA4-et messze felülmúlja, viszont ami tényleg nagy szám az a pályák megtervezése. Le a kalappal a rockstar előtt, de tényleg.
Összeségében egy erős 8.5-ös. 7 és fél óra ami Max Payne mércével rendben van, de sajnos maga a sztori érzelmileg elmaradt a szokásostól. Pótléknak van multiplayer, de nekem nem tetszik, túl átlagos.
JóSebesség
#959
Elküldve: 2012. 06. 17. 19:26
Idézet: d15a5t3r - Dátum: 2012. 06. 05. 13:30
Grand Theft Auto IV Ballad of Gay Tony (PS3)
Szerintem is a Gay Tony a legjobb a GTA4-ből, kár hogy pont ez jött ki legutolsónak, így már annyit játszottam a másik kettővel, hogy erre nem sok kedvem maradt. De nem baj hamarosan itt az 5., ami remélem az lesz aminek a 4.-et vártam. Azaz hatalmas mennyiségű content lesz benne, és nem csak a fő szál lesz azt csá. Hanem remélem visszahozzák a mentős tűzoltós küldetéseket is. Meg egyéb értelmes mellékküldetéseket is tesznek bele. És végre lehessen telefonon küldetést vállalni, ne kelljen már minden egyes megcsinált után visszamenni ahhoz a város tufelén levő telefonhoz.
#960
Elküldve: 2012. 06. 18. 22:01
Max Payne 3 (PS3)
Max Payne, a klasszikus akció game! Az első TPS játékom volt pc-re. Kemény pillanataival maradandó élményt nyújtott. A második is megállta a helyét, bár elmaradt az a katarzis, amit az első okozott. És sok-sok év után elérkezett a három.
A dupla beretta ismét elő került és kezdetben megint egy nő körül forog minden. Megéri-e a véres küzdelem? Mindenképpen! Ha ezt Max elszúrja, akkor soha az életben nem fog felépülni melankóliájából.
Brazilia, napsütés, latin zene. Hogy passzol ez a régi Max Payne hangulatához? Egész jól! Max mindig is egyedül volt, mióta elvesztette szeretteit és legjobb barátját. De igazán ebben a részben van piszkosul egyedül egy ismeretlen helyen, kegyetlen emberek között. Így akcióba lendül és delíriumos állapotban mészárlásba kezd.
Testőrként éli mindennapjait lezüllött, gyógyszerfüggő főhősünk. Befolyásos gazdag család védelmezése a feladata. Nappal penthouse banketten, éjszaka zajos nightclub-ban figyeljük a család fiatal, partiarc tagjait. Ez nem Max-nek való feladat. De egy pénzes családnak sok az ellensége! Ha pedig fegyver dördül az öreg ex-zsaru felölti régi énjét.
A történet egész jól alakul, sok piszkos fordulattal és igencsak nyomasztó titokkal, amit tovább tetéznek a mesterien kidolgozott pályák és átvezető videók. Naturális az ábrázolás és brutálisak a jelenetek. Masszív 18-as karika! A fizikai motor átkozottul jól fest, öröm volt belassítva végig nézni a rosszfiúk pusztulását.
Változatos helyszíneken fordulunk meg, egy-két igencsak szokatlan szakasszal (Max Payne-ben még nem nagyon daráltunk száguldó járművekről)
A zenék remekül passzolnak az adott szituációkhoz. Bár a régi ismerős dal csak a menüben csendül fel, megvoltam nélküle. A szinkron is teljesen rendben van. Brazil ellenfeleink portugálul nyomják a szövegeiket ezzel is erősítve a magunkra utaltság érzését.
Mindezek remekül hangzanak, de akadt sajnos probléma is a játékkal. Például már közepes nehézségen is izzasztó tud lenni 1-2 szakasz. Ráadásul egy lövéstől is kifeküdhetünk, attól függően, hol találtak el minket.
A munició igencsak szűken van porciózva és a játék vége felé több fejlövéssel tudunk csak kifektetni egy-egy rosszfiút. Sokszor nem is maradt lőszerem.
Átvezetők után a játék átvált egykezes fegyverre. Akkor is, ha nincs lőszer! Ez olyankor kellemetlen, ha a játék nem engedi visszaváltani a kétkezes puskára. Így lassított vetődés közben lőnék, de csak üresen kattog a beretta. Öngól!
Újítás a fedezékbe bújás, de sajna Max lomha alak, nehezen mozog ezek között. Ráadásul előfordul, hogy nem tudunk rendesen célozni.
Ha súlyos lövést kapunk belassul a játék és van pár másodpercünk leszedni a támadónkat. Itt viszont volt hogy nem tudtam becélozni a támadót. Hosszasan nézhettem Max elhalálozását.
Az átvezetők elnyomhatatlanok, van hogy többször végig kell nézni ugyan azt a jelenetet, ha kinyiffanunk.
Technikai gondok is akadtak rendesen: elment a hang, vagy be sem indult egy-egy szkript (Yacht-os pályán totál üres volt a hajó!)
Sokan furcsálták a mindenhol csapatostul támadó ellenfeleket. Tény, hogy baromi sok van belőlük, de a frusztráló az, amikor egy szál fos pisztollyal kell kiállni 5-6 full testpáncélos zsoldossal szemben. Plusz odahajítanak pár füstgránátot és még a fedezékek is széttörnek. Hát köszi R*!
Sok a negatívum, de a hangulat, a látványos audio-vizuális élmény és a történet nem eresztett a tv elől! Élvezetes, pörgős akcióbomba!
Biztosan neki fogok zuhanni még jópárszor, de szigorúan EASY-n
Az első végigjátszás túlélés volt. Következőnek szórakozni szeretnék.
Hogy megállta-e a helyét az első két rész után? Szerintem igen. Megvan a komor hangulata. Főleg mivel olyan témát boncolgat, ami igencsak nyomasztó és elgondolkodtató.
Max Payne, a klasszikus akció game! Az első TPS játékom volt pc-re. Kemény pillanataival maradandó élményt nyújtott. A második is megállta a helyét, bár elmaradt az a katarzis, amit az első okozott. És sok-sok év után elérkezett a három.
A dupla beretta ismét elő került és kezdetben megint egy nő körül forog minden. Megéri-e a véres küzdelem? Mindenképpen! Ha ezt Max elszúrja, akkor soha az életben nem fog felépülni melankóliájából.
Brazilia, napsütés, latin zene. Hogy passzol ez a régi Max Payne hangulatához? Egész jól! Max mindig is egyedül volt, mióta elvesztette szeretteit és legjobb barátját. De igazán ebben a részben van piszkosul egyedül egy ismeretlen helyen, kegyetlen emberek között. Így akcióba lendül és delíriumos állapotban mészárlásba kezd.
Testőrként éli mindennapjait lezüllött, gyógyszerfüggő főhősünk. Befolyásos gazdag család védelmezése a feladata. Nappal penthouse banketten, éjszaka zajos nightclub-ban figyeljük a család fiatal, partiarc tagjait. Ez nem Max-nek való feladat. De egy pénzes családnak sok az ellensége! Ha pedig fegyver dördül az öreg ex-zsaru felölti régi énjét.
A történet egész jól alakul, sok piszkos fordulattal és igencsak nyomasztó titokkal, amit tovább tetéznek a mesterien kidolgozott pályák és átvezető videók. Naturális az ábrázolás és brutálisak a jelenetek. Masszív 18-as karika! A fizikai motor átkozottul jól fest, öröm volt belassítva végig nézni a rosszfiúk pusztulását.
Változatos helyszíneken fordulunk meg, egy-két igencsak szokatlan szakasszal (Max Payne-ben még nem nagyon daráltunk száguldó járművekről)
A zenék remekül passzolnak az adott szituációkhoz. Bár a régi ismerős dal csak a menüben csendül fel, megvoltam nélküle. A szinkron is teljesen rendben van. Brazil ellenfeleink portugálul nyomják a szövegeiket ezzel is erősítve a magunkra utaltság érzését.
Mindezek remekül hangzanak, de akadt sajnos probléma is a játékkal. Például már közepes nehézségen is izzasztó tud lenni 1-2 szakasz. Ráadásul egy lövéstől is kifeküdhetünk, attól függően, hol találtak el minket.
A munició igencsak szűken van porciózva és a játék vége felé több fejlövéssel tudunk csak kifektetni egy-egy rosszfiút. Sokszor nem is maradt lőszerem.
Átvezetők után a játék átvált egykezes fegyverre. Akkor is, ha nincs lőszer! Ez olyankor kellemetlen, ha a játék nem engedi visszaváltani a kétkezes puskára. Így lassított vetődés közben lőnék, de csak üresen kattog a beretta. Öngól!
Újítás a fedezékbe bújás, de sajna Max lomha alak, nehezen mozog ezek között. Ráadásul előfordul, hogy nem tudunk rendesen célozni.
Ha súlyos lövést kapunk belassul a játék és van pár másodpercünk leszedni a támadónkat. Itt viszont volt hogy nem tudtam becélozni a támadót. Hosszasan nézhettem Max elhalálozását.
Az átvezetők elnyomhatatlanok, van hogy többször végig kell nézni ugyan azt a jelenetet, ha kinyiffanunk.
Technikai gondok is akadtak rendesen: elment a hang, vagy be sem indult egy-egy szkript (Yacht-os pályán totál üres volt a hajó!)
Sokan furcsálták a mindenhol csapatostul támadó ellenfeleket. Tény, hogy baromi sok van belőlük, de a frusztráló az, amikor egy szál fos pisztollyal kell kiállni 5-6 full testpáncélos zsoldossal szemben. Plusz odahajítanak pár füstgránátot és még a fedezékek is széttörnek. Hát köszi R*!
Sok a negatívum, de a hangulat, a látványos audio-vizuális élmény és a történet nem eresztett a tv elől! Élvezetes, pörgős akcióbomba!
Biztosan neki fogok zuhanni még jópárszor, de szigorúan EASY-n

Hogy megállta-e a helyét az első két rész után? Szerintem igen. Megvan a komor hangulata. Főleg mivel olyan témát boncolgat, ami igencsak nyomasztó és elgondolkodtató.