Elküldve: 2011. 07. 20. 14:56
Közös turisztikai koncepció
Ha bemegyünk egy-egy nagyobb, neves bevásárlóközpontba, akkor nem kerülheti el a figyelmünket, hogy törekedtek az azonos berendezkedésre.
Mindegy, a láncolat melyik áruházába térünk be, a virágboltot, kávézót, lottózót, dohányárust ugyanazon a helyen találjuk. A vásárlótér is pontosan ugyanúgy van kiépítve. Aki rendszeresen használja ezeket az áruházláncokat, kedveli az egységes felépítését, mert rutinból fordul a polcok irányába.
Az én elképzeléseim is hasonló koncepcióra épülnek.
Szó volt róla, hogy a társulásban résztvevő falvakat kerékpárút fogja összekötni.
Felsorolok néhány dolgot, ami a megvalósítandó projektbe beleférne, s alacsony költségvetésből létrehozható.
1. 6-8 méter magas emberpár, a helyi nemzetiségi öltözettel dekorálva. Anyaga kb. 5cm vastag fa és 1-1.5m szélesség, drótkötelekkel rögzítve. A dekorációt műanyag fóliára plotterrel ki lehet nyomtatni. Ha minden faluban jelen van a saját nemzetiségi ruházatával díszítve, akkor tagadhatatlanul látványos, és vonzó érdekesség.
2. Közvetlenül mellette igényes kivitelezésű, magas és fedett kilátó, melyen helyet kap a település óriás címere és a csúcsán a zászlaja. A kilátóban rögzített, időzített relével ellátott, pénzbedobós látcső.
3. Szintén ugyanazon a helyen, cementtel átitatott szalmabálákból épített vár-labirintus. A bálákat malterral egymáshoz lehet rögzíteni, rusztikusra vakolni, fehérre meszelni. A lényeg, hogy mindegyik vár azonos méretű és külsejű legyen. A vár sérüléseit olcsón és könnyen lehet pótolni.
4. Kihasználva a kor vívmányait, vissza lehet élni az interneten google maps-et vadászó és az érdekességeket fellelő emberek kíváncsiságával. Jelenleg a google earth programban 1 pixel 15X15 méter. 2012-re ígérte a cég, hogy 1 pixelt 4X4 méterre csökkentnek, s így nagyon részletes felbontással lehet a műholdas programot használni. A szalmavár mellett fehér kövekből óriás feliratot kell építeni, amit a szemfüles magyar és külföldi kíváncsiskodók megtalálnak, s maguktól terjeszteni kezdenek, mint különlegesség. Jelenleg is rengeteg oldalon osztják meg egymással a találatok gps koordinátáit. A felirat magyarul, és angolul is el kell, hogy készüljön. GYERE BÁNKRA! COME TO BÁNK! GYERE BERKENYÉRE! COME TO BERKENYE! Stb.
5. Felhőpászta éjszakára. A projektben résztvevő falvak mindegyike telepít egy felhőpászta reflektort, és éjszakára mindenki bekapcsolja úgy, hogy a csúcsa Rétság felett összetalálkozik. Ez első hallásra pénzpocsékolás, ám hosszútávon, ha már minden helyszínen kiépült a turisztikai blokk, akkor nem csak a projekt szimbóluma, de egyben nagyon látványos reklám felület. A média, rádió, újság kifejezetten kedveli az ilyen jellegű témát, csemegeként fogadja, így csak a reflektorok költségével belépőt vásárolhatunk a híradóba, s egyéb különlegességeket felvonultató műsorokba.
6. Minden helyszínen biztosítani kell bérelhető, családi bringóhintókat. A bringóhintókon ingyenes prospektus a bejárható útvonalakról, látványosságokról, térképpel, vállalkozások reklámjaival.
7. Nagyon fontos a folyamatos jelenlét az interneten. Reklámfilmek, jó hangulatú riportok, s beszámolók feltöltése a youtube-ra. Ingyen reklámfelület, s hatalmas látogatottságot lehet elérni, ha a film hordoz magában speciális tartalmakat, amit a felhasználók méhecske módjára szépen széthordanak a különböző közösségi oldalakon.
8. Helyből 100 méteres magasságba felszálló, drótkötéllel rögzített hőlégballon. Erre Budapesten már volt példa, de olyan magas árakkal dolgoztak, hogy kevesen használták ki. Egy személy felröpítése a magasba 8.000 Ft-ba került. Egyszerre 20 személyt tudtak szállítani. Ettől függetlenül különleges szolgáltatás, s igen látványos, ha egyszerre 4-5 hőlégballon van a levegőben ugyanabból a célból, s rádión tartják egymással a kapcsolatot.
9. A polgármesterek megbeszélésén már említettem, hogy olyan szolgáltatást kell nyújtani, ami érdekeltté teszi az idelátogatókat abban, hogy egy hétvégi pihenés keretén belül ellátogassanak minden egyes településre. Pl. Bánkon kapják a szállást, kerékpárt. Berkenyén az étkezést, Nógrádon fagylaltot, üdítőt, stb. Egy olyan komplex turista kártya, melynek bevételeiből részesül minden egyes település.
Nem szabad figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy a magyarországi települések elkeseredett küzdelmet folytatnak a hazai, vékonypénzű családokért, hogy odacsábítsák őket. Minden követ megmozgatnak, a legfurcsább egynapos fesztiválokat rendezik, hogy valamilyen szinten felhívják magukra a figyelmet. Ha közösen megteremtünk egy ilyen speciális micro térségi blokkot, önmagában a létrejötte reklámérték, s egyben a helybéli lakosok számára munkalehetőség.
Tisztelettel:
Zvolenszki Zoltán