HWSW Informatikai Kerekasztal: Milyen autót érdemes venni? -30- - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (17988 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 4524
  • 4525
  • 4526
  • 4527
  • 4528
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Milyen autót érdemes venni? -30- és hogyan kell megszerelni? Értékeld a témát: ****- 32 szavazás

#90501 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 17:49

Idézet: nke - Dátum: 2012. 04. 11. 14:49

Taxizni nem elég egy alap autó? Végre valaki egyetért velem hogy csak elromlik az a pd elem.

A megkímélt/vigyáztam rá -gsi- nekem mást jelent. Motort se veszek úgy hogy ráégett gumidarabok vannak rajta :laugh:


Kipattintani belőle az 1.9 PD TDI-t, aztán belepattintani az 1.9 SDI-t. Valószínűleg plug and play, mert motor-motor mind a kettő :up:
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#90502 Felhasználó inaktív   potyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.610
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 18:03

Idézet: enpera - Dátum: 2012. 04. 11. 18:49

Kipattintani belőle az 1.9 PD TDI-t, aztán belepattintani az 1.9 SDI-t. Valószínűleg plug and play, mert motor-motor mind a kettő :up:

Autószerelőm mondott is ilyet, hogy ha a C5-jében meg találna dögleni a motoron valami drágább cucc (5-6 éves 1.6-os 110 lovas, az gondolom már közös nyomócsöves lehet), akkor kicseréli az egész motort egy régebbi adagolósra, azokhoz úgyis ért, tud hozzájuk mindent szerezni. Hogy hogyan papírozza le, azt nem tudom.
Én még nem láttam ilyet, aki ilyen gyorsan ilyen sok időt elpazarol!

#90503 Felhasználó inaktív   potyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.610
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 18:05

Idézet: leslie - Dátum: 2012. 04. 11. 14:44

Viszont filózóm a kocsijába egy ilyenen: http://www.vizmelegito-allofutes.com/
A gázolaj árakat elnézve, olcsóbb ezzel fél órát fűteni télen, mint álló helyben járatni a mocct 10-15 percet.

De miért járatja álló helyben? Induljon el és ne tapossa. Bár tudom, nőkkel nehéz az ilyesmit megértetni...
Én még nem láttam ilyet, aki ilyen gyorsan ilyen sok időt elpazarol!

#90504 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 18:06

Idézet: potyo - Dátum: 2012. 04. 11. 19:03

Autószerelőm mondott is ilyet, hogy ha a C5-jében meg találna dögleni a motoron valami drágább cucc (5-6 éves 1.6-os 110 lovas, az gondolom már közös nyomócsöves lehet), akkor kicseréli az egész motort egy régebbi adagolósra, azokhoz úgyis ért, tud hozzájuk mindent szerezni. Hogy hogyan papírozza le, azt nem tudom.

A helyedben váltanék szerelőt...

A Focus fórumon van egy guru (abban van ugyanez a motor), a többszöri tisztítás után elhunyó EGR-en és az elrepedő turbocsőn kívül nem nagyon szokott költséges gond lenni velük - egy márkaszerviz cserélne, ő javít. :-)

#90505 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 18:28

Idézet: potyo - Dátum: 2012. 04. 11. 19:05

De miért járatja álló helyben? Induljon el és ne tapossa. Bár tudom, nőkkel nehéz az ilyesmit megértetni...


Ha a kocsi elektromos hálózaton van éjszakára, akkor reggelre a motor részben fel lehet fűteni közel üzemmelegre. Ez sokkal jobb emissziót és jóval kedvezőbb fogyasztást is ad. Valamint a kopás is kevesebb lesz. Egy fontos dolog van: ki kell húzni mielőtt kitolat az ember a garázsból. Különben a csatlakozót erővel tépi ki (fordítja ki) a kocsi. Ha programozható állófűtés van, akkor az is sokat segít a hidegben. Újabb Volvo kocsikan a Volvo On Call extrával androidos és iOS telefonról lehet távolról is indítani a fűtést. Plusz van egy pár vicces szolgáltatás extrában.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#90506 Felhasználó inaktív   potyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.610
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 18:31

Idézet: Carmaged - Dátum: 2012. 04. 11. 19:06

A helyedben váltanék szerelőt...

A Focus fórumon van egy guru (abban van ugyanez a motor), a többszöri tisztítás után elhunyó EGR-en és az elrepedő turbocsőn kívül nem nagyon szokott költséges gond lenni velük - egy márkaszerviz cserélne, ő javít. :-)

Még csak az hiányozna, nagyon meg vagyok vele elégedve. Kb. az összes szomszédnak is ő szokott javítani, több ismerőst is hozzá irányítottam. Senki se említette, hogy gondja lenne vele, vagy ott hagyta volna. Illetve egynek nem tetszett a figura, de ő külön történet, ő élvezi, ha lehúzzák...

Az övével se volt még gond, lehet nemis gondolta ezt még teljesen végig, csak így egyszer beszélgettünk erről-arról és akkor említette. Egyszer volt nála valami ugyanolyan motoros Focus, azzal hozott haza, annak volt egy olyan nyűgje, hogy gázelvételkor még egy picit rágyorsított, mielőtt tényleg visszavette volna. Kicsit olyan volt, mint amikor a kezdő sofőr váltáskor elfelejti elvenni a lábát a gázpedálról :-D
Én még nem láttam ilyet, aki ilyen gyorsan ilyen sok időt elpazarol!

#90507 Felhasználó inaktív   potyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.610
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 18:33

Idézet: enpera - Dátum: 2012. 04. 11. 19:28

Ha a kocsi elektromos hálózaton van éjszakára, akkor reggelre a motor részben fel lehet fűteni közel üzemmelegre. Ez sokkal jobb emissziót és jóval kedvezőbb fogyasztást is ad. Valamint a kopás is kevesebb lesz. Egy fontos dolog van: ki kell húzni mielőtt kitolat az ember a garázsból. Különben a csatlakozót erővel tépi ki (fordítja ki) a kocsi. Ha programozható állófűtés van, akkor az is sokat segít a hidegben. Újabb Volvo kocsikan a Volvo On Call extrával androidos és iOS telefonról lehet távolról is indítani a fűtést. Plusz van egy pár vicces szolgáltatás extrában.

Ja, ez világos. Csak én nem járatnám egy helyben percekig indulás előtt.

Oda kell tenni a konnektort az autóval szembe, akkor kiálláskor simán kihúzza a konnektorból, nem tép ki semmit. Ha még olyan csigás is, mint a porszívóé, akkor magától be is húzza utána :idea:
Én még nem láttam ilyet, aki ilyen gyorsan ilyen sok időt elpazarol!

#90508 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 18:55

Idézet: potyo - Dátum: 2012. 04. 11. 19:33

Ja, ez világos. Csak én nem járatnám egy helyben percekig indulás előtt.

Oda kell tenni a konnektort az autóval szembe, akkor kiálláskor simán kihúzza a konnektorból, nem tép ki semmit. Ha még olyan csigás is, mint a porszívóé, akkor magától be is húzza utána :idea:


Vannak olyan megoldások, amikor a lökhárító oldalára teszik a csatlakozót, nem csak szemből lehet feltétlenül. Üresben járatni a hideg motort valóban nem tanácsos.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#90509 Felhasználó inaktív   rupic 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.302
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 18:55

Az ilyen elektromos vizet melegítő dolgok szerintem felesleges "parasztvakítás" kategóriába sorolhatóak.
Anno ifjabb koromban valóban voltak indítási gondok az IFa motoros és hozzá hasonló gépeknél. Keményen izzítottunk, kézzel kapcsolva az izzítást és vagy indult, vagy nem. A mostani koromokádó 6-os Golfomon elfordítom a kulcsot egy pillanatra, szigorúan kinyomott kuplunggal, mert kéri, és vagy azonnal röffen, vagy ha hideg van eltelik kb. 5 másodperc és akkor indít.
És nem kopog, zörög a motor mínusz 10 fokban sem. Ez nem azt jelenti, hogy azonnal padlógázzal indulok, de nem melegítgetem a motort. Illetve melegítem addig amíg lekaparom a jeget a szélvédőről. Max. 2 perc.
Erről szól a superstringek (tenzormátrixok) modell.

#90510 Felhasználó inaktív   Warrior 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.246
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 19:25

Idézet: enpera - Dátum: 2012. 04. 11. 19:55

... Üresben járatni a hideg motort valóban nem tanácsos.

Miért?
"Hey Ripley, don't worry. Me and my squad of ultimate badasses will protect you! Check it out! Independently targeting particle beam phalanx. Vwap! Fry half a city with this puppy. We got tactical smart missiles, phase-plasma pulse rifles, RPGs, we got sonic electronic ball breakers! We got nukes, we got knives, sharp sticks..."

#90511 Felhasználó inaktív   potyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.610
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 19:40

Idézet: Warrior - Dátum: 2012. 04. 11. 20:25

Miért?

Nagyon lassan melegszik be, a dízel főleg. A motor kopása meg hidegen a legnagyobb. Ezenkívül lehet, hogy a hideg olajat se épp úgy nyomja alapjáraton, ahogy kellene.
Én még nem láttam ilyet, aki ilyen gyorsan ilyen sok időt elpazarol!

#90512 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 20:21

Idézet: rupic - Dátum: 2012. 04. 11. 19:55

Az ilyen elektromos vizet melegítő dolgok szerintem felesleges "parasztvakítás" kategóriába sorolhatóak.
Anno ifjabb koromban valóban voltak indítási gondok az IFa motoros és hozzá hasonló gépeknél. Keményen izzítottunk, kézzel kapcsolva az izzítást és vagy indult, vagy nem. A mostani koromokádó 6-os Golfomon elfordítom a kulcsot egy pillanatra, szigorúan kinyomott kuplunggal, mert kéri, és vagy azonnal röffen, vagy ha hideg van eltelik kb. 5 másodperc és akkor indít.
És nem kopog, zörög a motor mínusz 10 fokban sem. Ez nem azt jelenti, hogy azonnal padlógázzal indulok, de nem melegítgetem a motort. Illetve melegítem addig amíg lekaparom a jeget a szélvédőről. Max. 2 perc.

Maradjunk annyiban, hogy nálunk nincs rá szükség. ;-)



#90513 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 20:23

Idézet: Warrior - Dátum: 2012. 04. 11. 20:25

Miért?


Nemrég volt a Totalcar-on egy egész cikk erről. Érdemes kíméletesen, de hamar elindulni. A percekig melegítés a legrosszabb. A modern dízelek kiegészítő fűtés (elektromos és/vagy kályha) nélkül kábé örökkévalóság múlva melegszenek be, addig csak kopik feleslegesen. Semminek nem jó a hidegjárat.

Ezért például normálisan karbantartott taxit sem baj venni, mert szinte mindig meleg volt. (legrosszabb városi legenda következik) Kollégám szomszédja vett 600k km-el egy V70-es taxit és belerakott még 100k-t azóta. Semmi baja. Megy, műszakin csak úgy átsiklik, mert karban volt tartva. Ami elkopott azt cserélték, ez a titka.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#90514 Felhasználó inaktív   potyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.610
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 20:30

Idézet: Carmaged - Dátum: 2012. 04. 11. 21:21

Maradjunk annyiban, hogy nálunk nincs rá szükség. ;-)

Kár, hogy nem csinált előtte olyat, hogy melegítés nélküli indítás. Lehet meg se moccant volna a főtengely :-)
Én még nem láttam ilyet, aki ilyen gyorsan ilyen sok időt elpazarol!

#90515 Felhasználó inaktív   Warrior 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.246
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 20:57

Idézet: potyo - Dátum: 2012. 04. 11. 20:40

Nagyon lassan melegszik be, a dízel főleg. A motor kopása meg hidegen a legnagyobb. Ezenkívül lehet, hogy a hideg olajat se épp úgy nyomja alapjáraton, ahogy kellene.

Mármint a modern dízel. Nekem volt 1 22 éves AX, az télen alapjáraton üresben 3 perc alatt már OK volt. mire lepucoltam az ablakokat, már meleget fújt bentre. Aztán lehetett indulni.
"Hey Ripley, don't worry. Me and my squad of ultimate badasses will protect you! Check it out! Independently targeting particle beam phalanx. Vwap! Fry half a city with this puppy. We got tactical smart missiles, phase-plasma pulse rifles, RPGs, we got sonic electronic ball breakers! We got nukes, we got knives, sharp sticks..."

#90516 Felhasználó inaktív   qnadam 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 33.070
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 21:12

Idézet: B_Csaba - Dátum: 2012. 04. 11. 17:54

Jól látod a témát :) Elég sűrűn viszem Havas Henriket, Bodrogi Gyulát, Liptai Claudiát, Bagi Ivánt, és még sorolhatnám :) Nem mind1 melyik kategóriába vagy, persze, ez nem mindig jó!




Szívemből beszélsz! :)

pedig nemrég láttam egy régiswift taxit, rendesen sárga rendszámmal :Đ
de fikaszínű ma a horizont, a polipok eszegetik a pici lábam
papírhajó vagyok, most esek szét, az egész mégis bazmeg, de szép - Elefánt

#90517 Felhasználó inaktív   blueboi69 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 51.483
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 21:16

Idézet: B_Csaba - Dátum: 2012. 04. 11. 13:26

De ez mostanság terjedt el hogy kicserélik garanciába, van olyan haverom akinek ráment a családja, mert hetente kiment egy PD fej és 150,000Ft-ért kezdte el cserélgetni, nyilván hitelből, sok-sok kamattal, haza is vágta, meg elvette a bank a kocsit :( stb....


Ott gyújtottam volna fel a gecibe. Nemhiszem, hogy nem talált volna olcsóbb megoldást. Ő is taxis?
BMWパワー
Kicsit nemfigyelek oda má' keresztbemegyek.
You laugh at me cos I'm different, I laugh at you coz you are the same
Kép
"Blubesz a szerelőmegoldóember és a törzsvendég. Grillnek kereke és motorházteteje van, innentől ért hozzá" by Jahno
"Ő is sok kilométerre sörözik. Meg valami luvnya hasáról szíjja a kokaint" by Jahno

#90518 Felhasználó inaktív   blueboi69 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 51.483
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 21:21

Idézet: Coppermine - Dátum: 2012. 04. 11. 16:29

nem folytja vissza a rendszert.

-C0pp3rM!n3-

fojtja
BMWパワー
Kicsit nemfigyelek oda má' keresztbemegyek.
You laugh at me cos I'm different, I laugh at you coz you are the same
Kép
"Blubesz a szerelőmegoldóember és a törzsvendég. Grillnek kereke és motorházteteje van, innentől ért hozzá" by Jahno
"Ő is sok kilométerre sörözik. Meg valami luvnya hasáról szíjja a kokaint" by Jahno

#90519 Felhasználó inaktív   blueboi69 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 51.483
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 21:34

Ma majdnem sikerült lekoccolni a mutyukit. :omg:
Jövünk haza muterral kórházból. Fordulok be a házhoz bevezető szervízútra, erre uccsó pillanatban megjelenik egy tolató autó. Simán megállok, gondoltam ő is. A nagy faszt, jön kifelé tovább. Muter elkezd sikítani meg kiabálni. Két kocsi között volt max fél méter, elkezdtem izomból tolatni én is, így mentettem meg a helyzetet. Csávó még jött kb 2 métert mikor megállt, addigra vette észre, hogy ott vagyok :omg: Az egész volt kb 5-7sec. Utána vállonveregettem magam, hogy volt ennyi lélekjelenlétem tolatni. Főleg, hogy a mutyukiban másik oldalt van a rüki.
Gondolom eszébe nem jutott megfordulni,hanem tükörből tolatott és valahogy holttérben lehettem vagy másik tükröt nézett vagy fasztudja.
BMWパワー
Kicsit nemfigyelek oda má' keresztbemegyek.
You laugh at me cos I'm different, I laugh at you coz you are the same
Kép
"Blubesz a szerelőmegoldóember és a törzsvendég. Grillnek kereke és motorházteteje van, innentől ért hozzá" by Jahno
"Ő is sok kilométerre sörözik. Meg valami luvnya hasáról szíjja a kokaint" by Jahno

#90520 Felhasználó inaktív   Coppermine 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.166
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 11. 21:54

Idézet: blueboi69 - Dátum: 2012. 04. 11. 22:21

fojtja


mea culpa.

-C0pp3rM!n3-

Téma megosztása:


  • (17988 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 4524
  • 4525
  • 4526
  • 4527
  • 4528
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó