Idézet: FőDudu - Dátum: 2012. 04. 12. 14:04
High Risk Website Blocked
Location: www.biodizel.info/pd_tdi.htm
Access has been blocked as the threat Mal/HTMLGen-A has been found on this website.
sophos anti-virus
Sokan kérték, hogy írjak a PD-TDI ről!
..
.
.
.
Trance-FM ?
Tisztában vagyok azzal, hogy mindenkinek más erről az álláspontja, így hát megírom, " ahogy én látom" stílusban. A régi rendszerű befecskendezőnek van egy nagy előnye a szervizelés szempontjából. A harmincas évek elején valaki kitalálta, hogy kár lenne a csúcs hibája miatt kidobni az egész porlasztót. Csináljuk meg menetesre és tegyünk bele egy aprócska alkatrészt, ami üzem közben majd elhasználódik.( porlasztócsúcs 2800 Ft ). Aztán ha az tönkremegy tekerjük szét és csak azt a pici alkatrészt kell kicserélni, maga a ház menthető.
A mai PD-TDI befecskendezőkben kompakt összeállították az adagolóelem, a fúvóka és az vezérlő egy részét. Ez azt jelenti, hogy bármelyik részegység hibája esetén az egészet ki kell dobni.
( Hengerenként 185.050 Ft ). Ez a tervezési irányelv nem saját ötlet, valószínű, hogy az Oroszoktól lopták.....
A hidegháború idején a Szovjet Kiev anyahajóra terveztek helyböl felszálló Jak 38 - as vadászgépeket. A repülőgépeken elöl és középen egy egy emelő, hátul egy toló hajtómű volt. Ez azért volt remek konstrukció, mert mindhárom hajtómű hibátlan működésére szükség volt a leszálláshoz. Bármelyik hajtómű meghibásodása mindenképpen a gép elvesztéséhez vezetett. A sérült gép vagy nem jutott el az anyahajóig, vagy nem tudták letenni a fedélzetre. Brilliáns !
Szerintem kb. itt tartunk most......
A PD-TDI fejegységet nem javítják, a három fő részegysége miatt háromszoros az esélye egy esetleges hiba bekövetkezésének. Furcsa dolog, hogy a marketingesek által annyira magasztalt, végtelenül preciz és intelligensnek kikiáltott befecskendezőegysége hiba esetén mindig kompletten landol a kukában. A felhasználók szempontjából egy 185 ezres alkatrészt kidobni iszonyú nagy pazarlás és semmilyen értelmes indokkal nem támasztható alá.
Hiába takarítunk meg 100 kilométerenként 1 liter üzemanyagot, ha 200.000 km után félmillió forintos javítási számlával távozunk a szervízből. Ilyenkor osztva szorozva rájövünk, hogy egy 8000 cm3 Amerikai autóval is járhatnánk. Egy Magyarországi tíz éves, jó minőségű dízel gépkocsi átlagos forgalmi értéke 800 ezer forint. Egy himi humi benzinkútnál betankolt felütött gázolaj miatt tönkrement autónál nem lesz értelme az új alkatrészt megvenni és néhány apró alkatrész miatt gondolkozhatunk majd, az amúgy hibátlan gépkocsi leselejtezésén. Egyetlen reményünk az lesz, hogy a PD-TDI befecskendezővel ellátott autók egyéb alkatrészei is legalább annyira drágák és sérülékenyek és még ép befecskendezővel érkeznek ezek a kocsik a bontótelepekre. Így majd lehetőségünk lesz onnan beszerezni.
Napjainkban a szervízekben nem autószerelők dolgoznak, hanem alkatrészcserélők. Jelenlegi trend szerint a PD-TDI alkatrészt nem terveznek javíthatóra, a kompakt egységhez nem szállítanak belső felújító készleteket. Így hiba esetén az egész a vastelepen landol...
Miért?
A gyáraknak komoly bevételük van az utólagos szervízelésből is. Minél bonyolultabb rendszert konstruálnak, annál kisebb az esélye, hogy egy Fuscher & Klappner szerelőműhelyben meg tudják javítani, valamint azt, hogy az alkatrész utángyártását egy Spanyol, esetleg Olasz cég megkísérelné. Így kénytelen a vevő megvenni azt gyári áron.
A befecskendezést vezérlő érzékelőkből is van néhány, ami általában váltakozva mondja fel a szolgálatot. Ennek kiszűrésére csak a gyár által forgalmazott kontroll számítógép képes, ami csak a márkaképviseleteknél fellelhető. Egy autószerelő az alkatrészek mechanikai kopását tudja csak megvizsgálni, az érzékelők muködését computer híján nem! Egy gyár manapság így védi le saját termékét és így kényszeríti be az autóst, a saját szakműhelyébe.
Ami ott van, az maga a rablás. Csak annyi a különbség, hogy a pénztárosnak nincs harisnya a fején. A szervíz tisztában van a tulajdonos kiszolgáltatottságával és üzleti szempontból ki is használja. Egy befecskendezési hibával begurult autó javítási számlája ritkán ússza meg 200 ezer forint alatt. Ebbe is csak egy kontroll, néhány érzékelő és egy finomhangolás fér bele. Főbb egység cseréje már nem!
A motor üzemanyag megtakarításának legfőbb oka a számítógép által adagolt üzemanyag szabályozása. Mi sokszor már nem is tudunk gázt adni. A jobb lábunkkal egy rádiókban is használatos potmétert forgatunk, ami csak a szándékunkat közli a vezérlő rendszerrel. Aztán az érzékelők összeülnek, megtanácskozzák mitévők legyenek. Ha nincs az elutasításnak különösebb oka akkor rábólíntanak, és máris adagolják az üzemanyagot. Ez nagyon jó dolog, amíg működik.........
Mit is csinálnak ezek igazából?
A benzinessel ellentétben itt nem a keverék a lényeg, hiszen a dizelmotornál nem kell tartani semmilyen számadatot, vagy elméleti keverési arányt. Vannak a motor szempontjából értelmetlen gázpedál állások. Alacsony fordulaton, emelkedőn teljesgáz, hidegen huzatgatás a csúcsteljesítmény közelébe. Ilyenkor a motorba fecskendezett üzemanyag arányában nem kapunk vissza teljesítményt. A számítógép megálljt parancsol a pazarlásnak.
Azt már kevesen tudják, hogy egy kis odafigyeléssel mi is el tudjuk végezni a computer munkáját. Ez nem igényel professzionális vezetési tudást, erre pár év alatt bárki képes, aki nem akar állandóan rohanni mindenhová és nem pörgeti 3000 fölé a motort . Tehát a motor elekrtonikának tulajdonított 1.5 literes fogyasztás megtakarítást alapból levehetjük 0.5 literre.
Ha ebből a szögből nézzük akkor már nemhogy nem gazdaságos, hanem egyenesen hülyeség egy rendszert így megbonyolítani.
A 6 mm átmérőjű gömbvasból készült gázrudazat nem fog olyan gyakran elromlani, mint a megannyi érzékelő, a vezérlőegység, a computer és a motorra akasztott sok marketing csingilingi......
Viszont így vagy úgy mindenképp el kell ismerni, hogy a PD -TDI és a commonrail 0.5 liter üzemanyagot megspórol a hagyományos befecskendezővel szemben. Ez nagyon jó, a környezetvédelemnek. Az alkatrészek eladása pedig jól jön a gyáraknak.
Ősszegezve, ezután az üzemanyag multiknak befizetett pénz egy része, most az autó multik zsebébe kerül.
Nagyon jó lenne már egy olyan irányú fejlesztés is, ami a fogyasztót teszi központba.
A 80 - as évek közepén amikor tanuló voltam, azzal hülyítettük egymást az iskolában, hogy hozd ki a raktárból az elektro-mechanikus-hidro-buzerátort......
Akkor nem is gondoltam volna, hogy ezt egyszer megvalósítják.
Csúcstechnológia a PD - TDI?
Szerintem még nem. Majd csak akkor lesz az, ha a fejegységeket 15.000 Forintért adják a szervízek.
......Azt rebesgetik, hogy a PD-TDI evolúciós zsákutcának bizonyult és a VW-AUDI 2008-ban áttér a Commonrail-re. Elképzelhető, hogy ez a hír a nyugalom megzavarására szolgáló dezinformáció, de mielőtt kifizetsz 8-10 milliót, nézz utána mi igaz belőle. Ha igaz, akkor amit ma csúcstechnológiának mondanak, az holnapra kifutott típus lesz. Ebből adódóan ezen autók forgalmi értéke zuhanni fog. A kockázatok és mellékhatások elkerülése érdekében érdeklődj orvosodnál, gyógyszerészednél!