HWSW Informatikai Kerekasztal: Milyen autót érdemes venni? -30- - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (17988 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 4535
  • 4536
  • 4537
  • 4538
  • 4539
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Milyen autót érdemes venni? -30- és hogyan kell megszerelni? Értékeld a témát: ****- 32 szavazás

#90721 Felhasználó inaktív   nke 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 14:08

Üzenet megtekintéseIdézet: Gabibácsi - Dátum: 2012. 04. 12. 14:00

a katalizátor kiszedése azért tényleg fejbelövendő kategória ...

Honnan tudod hogy a tiedben van? Egy rossz lambda szonda sokkal többet szennyez.

Motorhoz teljesen gyári E-betűs műszaki vizsgán is elfogadott katalizátor kiiktatós kipufogó rendszert vettem. Betartom a szabályokat?

Mi szennyez jobban? Az apró nem látható korom, vagy a nagy szemcse, amit ha még a csökkentett fogyasztással is súlyozunk mennyiségileg kevesebb is?
Teljesen legális egy L50-es Ifával is mászkálni abban sincs katalizátor, se dpf, se egr.

#90722 Felhasználó inaktív   nke 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 14:09

Üzenet megtekintéseIdézet: FőDudu - Dátum: 2012. 04. 12. 14:04

High Risk Website Blocked

Location: www.biodizel.info/pd_tdi.htm
Access has been blocked as the threat Mal/HTMLGen-A has been found on this website.

sophos anti-virus





Sokan kérték, hogy írjak a PD-TDI ről!



..

.

.

.



Trance-FM ?


Tisztában vagyok azzal, hogy mindenkinek más erről az álláspontja, így hát megírom, " ahogy én látom" stílusban. A régi rendszerű befecskendezőnek van egy nagy előnye a szervizelés szempontjából. A harmincas évek elején valaki kitalálta, hogy kár lenne a csúcs hibája miatt kidobni az egész porlasztót. Csináljuk meg menetesre és tegyünk bele egy aprócska alkatrészt, ami üzem közben majd elhasználódik.( porlasztócsúcs 2800 Ft ). Aztán ha az tönkremegy tekerjük szét és csak azt a pici alkatrészt kell kicserélni, maga a ház menthető.


A mai PD-TDI befecskendezőkben kompakt összeállították az adagolóelem, a fúvóka és az vezérlő egy részét. Ez azt jelenti, hogy bármelyik részegység hibája esetén az egészet ki kell dobni.
( Hengerenként 185.050 Ft ). Ez a tervezési irányelv nem saját ötlet, valószínű, hogy az Oroszoktól lopták.....

A hidegháború idején a Szovjet Kiev anyahajóra terveztek helyböl felszálló Jak 38 - as vadászgépeket. A repülőgépeken elöl és középen egy egy emelő, hátul egy toló hajtómű volt. Ez azért volt remek konstrukció, mert mindhárom hajtómű hibátlan működésére szükség volt a leszálláshoz. Bármelyik hajtómű meghibásodása mindenképpen a gép elvesztéséhez vezetett. A sérült gép vagy nem jutott el az anyahajóig, vagy nem tudták letenni a fedélzetre. Brilliáns !

Szerintem kb. itt tartunk most......

A PD-TDI fejegységet nem javítják, a három fő részegysége miatt háromszoros az esélye egy esetleges hiba bekövetkezésének. Furcsa dolog, hogy a marketingesek által annyira magasztalt, végtelenül preciz és intelligensnek kikiáltott befecskendezőegysége hiba esetén mindig kompletten landol a kukában. A felhasználók szempontjából egy 185 ezres alkatrészt kidobni iszonyú nagy pazarlás és semmilyen értelmes indokkal nem támasztható alá.

Hiába takarítunk meg 100 kilométerenként 1 liter üzemanyagot, ha 200.000 km után félmillió forintos javítási számlával távozunk a szervízből. Ilyenkor osztva szorozva rájövünk, hogy egy 8000 cm3 Amerikai autóval is járhatnánk. Egy Magyarországi tíz éves, jó minőségű dízel gépkocsi átlagos forgalmi értéke 800 ezer forint. Egy himi humi benzinkútnál betankolt felütött gázolaj miatt tönkrement autónál nem lesz értelme az új alkatrészt megvenni és néhány apró alkatrész miatt gondolkozhatunk majd, az amúgy hibátlan gépkocsi leselejtezésén. Egyetlen reményünk az lesz, hogy a PD-TDI befecskendezővel ellátott autók egyéb alkatrészei is legalább annyira drágák és sérülékenyek és még ép befecskendezővel érkeznek ezek a kocsik a bontótelepekre. Így majd lehetőségünk lesz onnan beszerezni.

Napjainkban a szervízekben nem autószerelők dolgoznak, hanem alkatrészcserélők. Jelenlegi trend szerint a PD-TDI alkatrészt nem terveznek javíthatóra, a kompakt egységhez nem szállítanak belső felújító készleteket. Így hiba esetén az egész a vastelepen landol...

Miért?

A gyáraknak komoly bevételük van az utólagos szervízelésből is. Minél bonyolultabb rendszert konstruálnak, annál kisebb az esélye, hogy egy Fuscher & Klappner szerelőműhelyben meg tudják javítani, valamint azt, hogy az alkatrész utángyártását egy Spanyol, esetleg Olasz cég megkísérelné. Így kénytelen a vevő megvenni azt gyári áron.

A befecskendezést vezérlő érzékelőkből is van néhány, ami általában váltakozva mondja fel a szolgálatot. Ennek kiszűrésére csak a gyár által forgalmazott kontroll számítógép képes, ami csak a márkaképviseleteknél fellelhető. Egy autószerelő az alkatrészek mechanikai kopását tudja csak megvizsgálni, az érzékelők muködését computer híján nem! Egy gyár manapság így védi le saját termékét és így kényszeríti be az autóst, a saját szakműhelyébe.
Ami ott van, az maga a rablás. Csak annyi a különbség, hogy a pénztárosnak nincs harisnya a fején. A szervíz tisztában van a tulajdonos kiszolgáltatottságával és üzleti szempontból ki is használja. Egy befecskendezési hibával begurult autó javítási számlája ritkán ússza meg 200 ezer forint alatt. Ebbe is csak egy kontroll, néhány érzékelő és egy finomhangolás fér bele. Főbb egység cseréje már nem!
A motor üzemanyag megtakarításának legfőbb oka a számítógép által adagolt üzemanyag szabályozása. Mi sokszor már nem is tudunk gázt adni. A jobb lábunkkal egy rádiókban is használatos potmétert forgatunk, ami csak a szándékunkat közli a vezérlő rendszerrel. Aztán az érzékelők összeülnek, megtanácskozzák mitévők legyenek. Ha nincs az elutasításnak különösebb oka akkor rábólíntanak, és máris adagolják az üzemanyagot. Ez nagyon jó dolog, amíg működik.........


Mit is csinálnak ezek igazából?

A benzinessel ellentétben itt nem a keverék a lényeg, hiszen a dizelmotornál nem kell tartani semmilyen számadatot, vagy elméleti keverési arányt. Vannak a motor szempontjából értelmetlen gázpedál állások. Alacsony fordulaton, emelkedőn teljesgáz, hidegen huzatgatás a csúcsteljesítmény közelébe. Ilyenkor a motorba fecskendezett üzemanyag arányában nem kapunk vissza teljesítményt. A számítógép megálljt parancsol a pazarlásnak.

Azt már kevesen tudják, hogy egy kis odafigyeléssel mi is el tudjuk végezni a computer munkáját. Ez nem igényel professzionális vezetési tudást, erre pár év alatt bárki képes, aki nem akar állandóan rohanni mindenhová és nem pörgeti 3000 fölé a motort . Tehát a motor elekrtonikának tulajdonított 1.5 literes fogyasztás megtakarítást alapból levehetjük 0.5 literre.

Ha ebből a szögből nézzük akkor már nemhogy nem gazdaságos, hanem egyenesen hülyeség egy rendszert így megbonyolítani.
A 6 mm átmérőjű gömbvasból készült gázrudazat nem fog olyan gyakran elromlani, mint a megannyi érzékelő, a vezérlőegység, a computer és a motorra akasztott sok marketing csingilingi......

Viszont így vagy úgy mindenképp el kell ismerni, hogy a PD -TDI és a commonrail 0.5 liter üzemanyagot megspórol a hagyományos befecskendezővel szemben. Ez nagyon jó, a környezetvédelemnek. Az alkatrészek eladása pedig jól jön a gyáraknak.

Ősszegezve, ezután az üzemanyag multiknak befizetett pénz egy része, most az autó multik zsebébe kerül.
Nagyon jó lenne már egy olyan irányú fejlesztés is, ami a fogyasztót teszi központba.
A 80 - as évek közepén amikor tanuló voltam, azzal hülyítettük egymást az iskolában, hogy hozd ki a raktárból az elektro-mechanikus-hidro-buzerátort......
Akkor nem is gondoltam volna, hogy ezt egyszer megvalósítják.
Csúcstechnológia a PD - TDI?

Szerintem még nem. Majd csak akkor lesz az, ha a fejegységeket 15.000 Forintért adják a szervízek.

......Azt rebesgetik, hogy a PD-TDI evolúciós zsákutcának bizonyult és a VW-AUDI 2008-ban áttér a Commonrail-re. Elképzelhető, hogy ez a hír a nyugalom megzavarására szolgáló dezinformáció, de mielőtt kifizetsz 8-10 milliót, nézz utána mi igaz belőle. Ha igaz, akkor amit ma csúcstechnológiának mondanak, az holnapra kifutott típus lesz. Ebből adódóan ezen autók forgalmi értéke zuhanni fog. A kockázatok és mellékhatások elkerülése érdekében érdeklődj orvosodnál, gyógyszerészednél!

#90723 Felhasználó inaktív   FőDudu 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.705
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 14:11

Üzenet megtekintéseIdézet: nke - Dátum: 2012. 04. 12. 15:08

Honnan tudod hogy a tiedben van? Egy rossz lambda szonda sokkal többet szennyez.

Motorhoz teljesen gyári E-betűs műszaki vizsgán is elfogadott katalizátor kiiktatós kipufogó rendszert vettem. Betartom a szabályokat?

Mi szennyez jobban? Az apró nem látható korom, vagy a nagy szemcse, amit ha még a csökkentett fogyasztással is súlyozunk mennyiségileg kevesebb is?
Teljesen legális egy L50-es Ifával is mászkálni abban sincs katalizátor, se dpf, se egr.

A lenyeg a kornyezetvedelmi besorolason van.
A te autodat nem atmeno kipufogoval terveztek, mert kormol. Pont.

A ketutemu autokat miert vettek be roncsauto program kereteben? Hogy csokkentsek a szennyezest.

#90724 Felhasználó inaktív   leslie 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.039
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 14:12

Üzenet megtekintéseIdézet: Ivan Drago - Dátum: 2012. 04. 12. 14:49

A gázösszetevőket meg leszarják, ott erősen hinni kell, hogy úgy van, mint amit a gyár mondd :D


Ez a szomorú. Ezt kéne mérni, és ez alapján adni a színes ragacsokat a rendszámra.
Az nevet utoljára, aki először üt.

#90725 Felhasználó inaktív   Gabibácsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 69.513
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 14:12

Üzenet megtekintéseIdézet: nke - Dátum: 2012. 04. 12. 15:08

Honnan tudod hogy a tiedben van? Egy rossz lambda szonda sokkal többet szennyez.

Motorhoz teljesen gyári E-betűs műszaki vizsgán is elfogadott katalizátor kiiktatós kipufogó rendszert vettem. Betartom a szabályokat?

Mi szennyez jobban? Az apró nem látható korom, vagy a nagy szemcse, amit ha még a csökkentett fogyasztással is súlyozunk mennyiségileg kevesebb is?
Teljesen legális egy L50-es Ifával is mászkálni abban sincs katalizátor, se dpf, se egr.


Mert van. Nem szedtem ki.
--- Internet is just a bigger floppy disk ---

#90726 Felhasználó inaktív   leslie 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.039
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 14:18

Üzenet megtekintéseIdézet: FőDudu - Dátum: 2012. 04. 12. 15:11

A ketutemu autokat miert vettek be roncsauto program kereteben?


Mert kikoptak az utakról. :)
Az nevet utoljára, aki először üt.

#90727 Felhasználó inaktív   nke 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 14:24

Üzenet megtekintéseIdézet: FőDudu - Dátum: 2012. 04. 12. 14:11

A lenyeg a kornyezetvedelmi besorolason van.
A te autodat nem atmeno kipufogoval terveztek, mert kormol. Pont.

A ketutemu autokat miert vettek be roncsauto program kereteben? Hogy csokkentsek a szennyezest.

Még az elejével egyet is lehetne érteni, de

Azért hogy vegyél másik ótót és írasd át 100,000Ft-ért, kössél rá drágább biztosítást, vegyél bele sokkal drágább alkatrészeket, hogy az államnak több bevétele legyen.
A környezetvédelem a legutolsó szempont, párom pont ebben a szakmában dolgozik.

#90728 Felhasználó inaktív   nke 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 14:29

ótógyárak politikája:

Megérkezett hozzánk a computervezérelt dízelmotor!!
Szinte hihetetlen, hogy egy ilyen erőforrásnál képesek elérni hétköznapi szinten 5000 - es percenkénti fordulatot.

Csak azt nem értem miért?

Erre eddig sem volt szükség. A dízelmotort a lassú járás, alacsony fogyasztás és a megbízhatóság jellemezte. Ezzel a megoldással szerintem elkéstek egy kicsit. A 80 - as évek gyorsulgatásainál talán nagy hasznát vettük volna. A mai energia inséges időkben abszolut nem gazdaságos egy dízelmotort 5000 - ig pörgetni. Ráadásul Európa nagyvárosaiban a csúcsforgalom alatt egy autó átlagsebessége 17 Km/ora.
Országútra sem kell erőgép. Egy 90 Km/órával közlekedő 1 tonna súlyú, átlagos légellenállású gépkocsinak 12 lóerőre van szüksége a folyamatos haladáshoz. Ehhez az ötödik sebességre és valamivel alapjárat fölötti gázpedál állásra van szükség. Erre manapság egy alap dízelmotor is képes. A jól bevált rendszert mégis lecserélik.

Miért?

Véleményem szerint eltértek a tevezési irányelvektől. Ismerkedjünk meg egy kicsit a tervezőasztallal. Egy autógyár a régi, jól bevált típusait fejeszti tovább. A hibátlanul működő részegységek mellé illeszti az újabb fejlesztéseket. Ezeknek minden esetben kapcsolódniuk kell egymáshoz, hiszen a gyártás folyamatossága ezt megköveteli. Egy konstrukciós hiba sokszor csak évek múlva derül ki, amikor már 24.000 autó hagyta el a futószallagot.
Amikor egy teljesen új autót beharangoznak, akkor valójában egy ismert típus továbbfejlesztett változatával, egy új kabáttal ellátva kapjuk meg. A legtöbb részegység valamelyik típusban már sikeresen teljesített. Az ablakemelő ebből, a dugattyú és a generátor abból a típusból került át.

Rengeteg új fejlesztés van folyamatban, de az óvatosság miatt nem cserélik le ezek nagyobb százalékát. Minden egyes jónak ítélt ötlet tartalmazhat buktatókat és egy 80% - ban új autónál sokkal nagyobb eséllyel következhet be. Egy ilyen hibás széria tíz évre vetheti vissza a gyár hírnevét és ezzel óvatosan duhajkodnak. Másrészről a dugattyús motor elérte a fizikai korlátait és sok forradalmi találmány már nem várható. Sok fogyasztás csökkentő segédberendezés van raktáron, ami már működés közben is bizonyított. Fúvóka előmelegítő, ultrahang rezonátoros üzemanyag beporlasztó, részterhelés szabályzó stb. Ezek nem tudományos fantasztikumok, hanem már megvalósított dolgok. Hogy mikor találkozunk ezekkel?

Mindennap találkozunk, hiszen minden új, most bemutatott rendszer egy ideig a polcon volt. Azonban sok rendszer ott is marad. Rengeteg megvalósított ötlet nem került sorozatgyártásba és maradt a polcon végleg.
Az egyik berendezés aránytalanul drága lenne a várható megtakarításhoz képest. Ameddig a gyártás költségeit nem tudják lefaragni, nem kerül sorozatgyártásba.
A másik üzembiztonsága nem megfelelő és emiatt többet költenénk a javításra, mint amennyit az üzemanyagon spórolnánk.
A harmadik berendezés csak laboratóriumi körülmények között muködik, ugyanis a berendezés nagy és nehéz, az autó magával cipelve emiatt elfogyasztaná a megspórolt üzemanyagot.

Amikor egy rendszert lecserélnek egy másikra, mérlegelni kell a régi hátrányait és számbavenni a jövőbeli alkalmatlanságát. Egy működő részegységet megpróbálnak mindenáron a lehető leghosszabb ideig gyártani, beépíteni. Erre van beállva a gyártósor és ennek a lecserélése mindig tízmilliókba kerül ( euroban ).
Amikor egy bevált rendszert teljes egészében átalakítanak, tucatnyi pozitív hatással kell, hogy az új részegység bírjon. Így most te is el tudsz gondolkozni azon, hogy jó ötlet volt - e a PD-TDI - t levenni a polcról.......

De milyen egy jó autó? Hogyan kell megtervezni?

Itt jönnek be a képbe a marketingesek.......
A tervezőasztalnál ma már olyan emberek is helyet kapnak, akik nem értenek a kocsikhoz. Ők azok, akik egy autógyár távlati terveit koordinálják és határozzák meg a mérnököknek, a fejlesztési irányvonalat. A rablógazdálkodás szemlélete minden egyéb szempontot felülír. Egy gépjárműnél előre kell gondolkozni, hiszen a szervizelés, valamit alkatrész utánpótlása a gépjármű értékesítése után a gyárnak még további 20 évig biztosítja a bőséges bevételi forrást. Itt jön közbe fogyasztói társadalom. Néha egy terméket önköltségi, vagy alacsony haszonnal is értékesít, mert később a szervizelésből megél.
A fejlesztések a nagyobb bevételre koncentrálnak és a profit érdekében sokszor idióta dolgokat eröltetnek csak azért, mert így nagyobb a haszon, vagy valami könnyebben eladható. Az ilyen dolgok sokszor képesek az eredeti feladatokról is elfordítani a fejlesztési irányvonalat.

Ennek megértéséhez nem kell messze mennünk. Példaképpen be kell nyúlnunk a zsebünkbe és elővenni a mobiltelefonunkat.

Ma már mindegyik kifordítható, szétcsúsztatható, leemelhető, vagy szétnyitható. Teljesen alkalmatlan a külső behatásokkal szemben. Szines, kívül bellűl elhelyezett dupla kijelző, két oldali ledsorral, híváskor villog és szirénázik, mint egy mentőautó. A legfontosabb gombjával állandóan csatlakozni akar a méregdrága 06 90 - es vonalra, hogy idióta dolgok letöltésére ösztönözzön. Ez a művelet hardveresen van a telefonba égetve, a menüben átállítani nem lehet.
Ki tudja hányszor nyomtam meg a zsebemben véletlenül. A beépített fényképező értékelhetetlen képet csinál, igazából csak a buci fejem ismerhető fel rajta, fél méterről.
Játékok foglalják el a memória nagy részét, amin pálcikaemberek ugrálnak ide - oda. Törölni nem lehet. Ezek a hülyeségek terhelik a rendszert, pedig ezt a megbízhatóság, az akkumulátor és a kapacitás rovására megy. Ezek az extrák csak arra jók, hogy a szolgáltató mindennap tudjon turkálni a zsebünkben......
Bármi meglepő, már 15 fogadott SMS - nél betellik a cash memória és onnantól többet nem fogad.

Gyakorlatilag megvetettek velem valamit, és arra ösztönöznek, hogy a hintában ülve nyomkodjam egésznap, mint egy hülyegyerek.
Közben ne felejtsük el azt az apróságot, hogy a jelen kor telekommunikációs csúcstermékéről beszélünk!!! Azt hiszem már te is gondolod mit akarok mondani. A magam részéről nem hiszem el, hogy ezt a sok gyerekded faszságot egy GSM szakember vagy egy matematikus építené bele, aki képes a harmadik dimenzióban is gondolkodni, valamint a föld körüli keringő műholdak, adatátvitelét koordinálni.
Mi a 14 - 18 éveseknek gyártott telefonokat kapjuk, mert ez az a vásárlóréteg, amire érdemes manapság tervezni.
Nagyjából így van az autóknál is. Nem az a fontos, hogy mi a jó, hanem mi hozza a legtöbb pénzt.

Milyen jó az elektomos ülés, az állandó reggeli állítgatások alkalmával eddig kimerülve indultunk munkába......
Hatalmas ugrás a vízcseppekkel vezérelt ablaktörlő, mert az eső a sofőrnek egyébként nem tűnne fel!
És van már 2200 bar nyomáson muködő számítógép által vezérelt befecskendezési rendszerünk is. Érzékelők, drótok, villanymotorok, kontrollámpák.

Ezek a legfontosabb hiányosságai ma egy autónak?

Itt vannak ellenpéldának a régi állólámpás Mercedesek. A mai anyagokkal és technológiával képesek lennének az akkori alapötlettel úgy elkészíteni, hogy 50 évig lehetne gazdaságosan, aprópénzböl üzemeltetni.

Ma már tudunk az acélnál keményebb és az alumíniumnál is könnyebb porcelánból dugattyút készíteni. A titán hajtókar az kovácsoltvashoz képest fele olyan vastag és negyed annyi súlya van.
A hengert keménykrómozva háromszoros élettartalommal lehetne számolni. Ennek a koncepciónak egyetlen hátránya van. Az autógyárak 10 - 20 - 30 és 40 év múlva is ontják majd a járműveket és egy 50 éves élettartamra tervezett autóval 30 év múlva, a kereslet hiánya miatt saját magukat nyírnák ki a gyárak. Ezt manapság senki sem engedheti meg magának.

A PD-TDI - Commonrail fejlesztésektől 10% megtakarítást vártak 1.000.000 Ft - os plusz alkatrészköltség mellett.
( Persze az alkatrészek eladási árán számolva ). Ha a fele pénzt értelmesebb dologra költötték volna, ugyanezt az eredményt más téren is elérhetnék, tökéletes üzembiztonság mellett.

A régebbi autók fogyasztása egy picivel magasabb. Viszont ez nem a befecskendező elmaradottsága miatt van elsődlegesen. Egy gépjármű 100 kilométeres haladásánál a motor erejének 75 százaléka a légellenállás leküzdésére megy el. A mai gömbölyű aerodinamikai formák igen kedvezően hatnak a fogyasztásra. Másrészről a méhsejt elrendezéssel merevített, újabb, elvékonyított karosszériák 15-20 %-kal könnyebbek. ( Karambolnál ezért lesznek hamar elemcserések és 40 kilométeres becsapódásnál már totálkárosak. )
Összegezve amikor egy 2006 - os gyártású commonrail vagy pd-tdi autó fogyasztását összehasonlítjuk egy régebbi típussal, ezeket is vegyük figyelembe.

#90729 Felhasználó inaktív   FőDudu 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.705
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 14:32

Üzenet megtekintéseIdézet: nke - Dátum: 2012. 04. 12. 15:24

A környezetvédelem a legutolsó szempont, párom pont ebben a szakmában dolgozik.

Pedig az elkovetkezo par evben az lesz az aranybanya...
Nalunk is megy rendesen - csak szemetbol 110k m3 keletkezik nalunk.
Szeparaljuk is vagy 6 fele helyre, de ettol meg sok. Most jon a kompresszalas meg hasonlo dolgok.

Szerkesztette: FőDudu 2012. 04. 12. 14:36 -kor


#90730 Felhasználó inaktív   qnadam 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 33.070
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 14:36

Üzenet megtekintéseIdézet: nke - Dátum: 2012. 04. 12. 15:29

Ennek megértéséhez nem kell messze mennünk. Példaképpen be kell nyúlnunk a zsebünkbe és elővenni a mobiltelefonunkat.

Ma már mindegyik kifordítható, szétcsúsztatható, leemelhető, vagy szétnyitható. Teljesen alkalmatlan a külső behatásokkal szemben. Szines, kívül bellűl elhelyezett dupla kijelző, két oldali ledsorral, híváskor villog és szirénázik, mint egy mentőautó. A legfontosabb gombjával állandóan csatlakozni akar a méregdrága 06 90 - es vonalra, hogy idióta dolgok letöltésére ösztönözzön. Ez a művelet hardveresen van a telefonba égetve, a menüben átállítani nem lehet.
Ki tudja hányszor nyomtam meg a zsebemben véletlenül. A beépített fényképező értékelhetetlen képet csinál, igazából csak a buci fejem ismerhető fel rajta, fél méterről.
Játékok foglalják el a memória nagy részét, amin pálcikaemberek ugrálnak ide - oda. Törölni nem lehet. Ezek a hülyeségek terhelik a rendszert, pedig ezt a megbízhatóság, az akkumulátor és a kapacitás rovására megy. Ezek az extrák csak arra jók, hogy a szolgáltató mindennap tudjon turkálni a zsebünkben......
Bármi meglepő, már 15 fogadott SMS - nél betellik a cash memória és onnantól többet nem fogad.

Gyakorlatilag megvetettek velem valamit, és arra ösztönöznek, hogy a hintában ülve nyomkodjam egésznap, mint egy hülyegyerek.
Közben ne felejtsük el azt az apróságot, hogy a jelen kor telekommunikációs csúcstermékéről beszélünk!!! Azt hiszem már te is gondolod mit akarok mondani. A magam részéről nem hiszem el, hogy ezt a sok gyerekded faszságot egy GSM szakember vagy egy matematikus építené bele, aki képes a harmadik dimenzióban is gondolkodni, valamint a föld körüli keringő műholdak, adatátvitelét koordinálni.
Mi a 14 - 18 éveseknek gyártott telefonokat kapjuk, mert ez az a vásárlóréteg, amire érdemes manapság tervezni.

a többi részéhez nem szólnék hozzá, mert annyira nem értek hozzá, de ez a telefonos rész... minek pofázik bele olyanba, amiről fogalma sincs, és kever össze több év különbségéből dolgokat. ezt jól összefoglalja a "cash memóriás" mondat :omg:
de fikaszínű ma a horizont, a polipok eszegetik a pici lábam
papírhajó vagyok, most esek szét, az egész mégis bazmeg, de szép - Elefánt

#90731 Felhasználó inaktív   nke 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 14:36

Értékeljük a marketingesek munkáját!

Milyen irányvonalat határoznak meg?



A marketingesek fejlesztési irányvonalai teljesen ellenkeznek egy mérnökével. Egy új autó tervezésénél fontos szempont, hogy alkalmazzuk az előző típusnál kapott technikai vívmányokat, eredményeket. Ez biztosítja azt, hogy ne kelljen minden autó tervezését a nulláról kezdeni.

Egy jó mérnök megpróbál olcsó, egyszerű, minimális karbantartást igénylő, csereszavatos alkatrészekkel ellátott autót tervezni.
A marketiges drága, bonyolult, csak szakszervízben javítható, specifikus alkatrészekkel ellátott autót akar látni a szalonokban.

De melyik a jobb?

Egy autó, az élete során rengeteg hibával találja szembe magát. Ezeket előre be lehet kalkulálni. A szervízekben töltött kényszerpihenő sokszor függ a beszerezhető alkatrészek árától és a beszerzési lehetőségektől. Egy autógyár általában 10 - 20 típust kínál a piacon. Az alkatrész utánpótlás könnyítése és a fenntartási költségek lefaragása érdekében célszerű lenne minél több autóba, csereszavatos alkatrészt beilleszteni.
Az alkatrészeket kétszer, háromszor túlméretezik, hogy a szélsőséges igénybevételnek is megfeleljenek. Így egy bizonyos súlyhatár és teljesítmény kereten bellűl alkalmas lenne arra, hogy több hasonló kategóriájú autóban is ellássa feladatát.
Ebből adódóan a hetvenes nyolcvanas években nem volt 1500 - as Lada kerékcsapágy, csak Lada kerékcsapágy volt.
Az összes Zsiguli ugyanazt a méretet használta, a legkisebb autósboltban is kapható volt, ennek ellenére egyetlen ember sem halt meg a kerékcsapágy túlterhelésből bekövetkezett baleset folytán.
Külföldön sem kellett kétségbeesni. A csapágy mérete illeszkedett az SKF szabványhoz tehát a világ összes csapágygyárának termékével helyettesíthető volt mind az öt földrészen.
Az SKF csapágyszabvány nem különleges dolog, gyakorlatilag milliméterben az egész méreteket jelenti.
Tehát mondjuk a külső méretlépcsők alakulása milliméterben a következő: 40 - 45 - 50 - 55 - 60 - 65 Milyen okos ötlet.......


Akkor ezt most nevezhetjük a mérnökök technikai vívmányának?

A legújabb gépkocsik kerékcsapágyai még véletlenül sem egyeznek. A befoglaló méretük nem egész szám, nem 50 milliméter, hanem 51.356 ezred. Most mondhatnánk azt, hogy ez a precíz tervezés eredménye, de azt is, hogy egy kapitális faszság. Gondolom nem lep meg a hír, hogy ezt a méretet sehol máshol a világon nem használják és csak az az egy autógyár forgalmazza. Ebből adódóan a vételára nagyjából ötszörös - tízszeres egy 50 milliméteres szabvány csapágyhoz képest .............

Tovább is van, mondjam még?

Egy autó vízpumpája nagyjából 5 liter hűtvizet forgat. Átlagosan minden 10 lóerőre kell 5 deciliter. Az 1200 - as és a 1600 köbcentiméteres gépkocsik hűtővíz térfogata között két liter különbség sincs. Így egyetlen vízpumpa képes lenne mindkét motor hűtővizét keringetni.

Most tenném neked fel a kérdést!
Vajon melyik az a gyár, amelyik az összes típusában ugyanazt a vízpumpát használta?
Igen, jó a válasz!!!! Milyen okos ötlet......

Akkor ezt most nevezhetnénk a mérnökök technikai vívmányának?

Érdekes módon a legújabb gépkocsik vízpumpái sem nagyon egyeznek, csak kísérletiesen hasonlítanak egymásra. A különbség nem számottevő, csak néhány apróság, ami szemetszúr és ami miatt nem csereszavatos:

1) A vízpumpát felfogató hat furat közül kettő 5 milliméterrel arréb van, így oda nem lehet a csavarokat betekerni.

2) A vízpumpa tengely 4 milliméterrel kíjebb van mint a másik, így a meghajtó szíj nem fut......

3) A vízpumpa tengely 5 milliméterrel feljebb van, ezért a vezérmuszíjat nem lehet megfeszíteni..

4) A vízpumpa tengely 2 milliméterrel vastagabb, ezért a tárcsa nem illeszkedik.

Persze mondhatnád azt, hogy ez a precíz fejlesztés eredménye, de azt is, hogy ..........................


Egy autóban több ezer alkatrész van. A régebbi gyártmányok típusai között 90 százalék volt a csereszavatos alkatrészek aránya, ez ma már 10 százalék alatt van.

Miért?

A gyár szemszögéből a legoptimálisabb az lenne, ha egy alkatrészt nem vennénk meg autóbontóban, hanem kizárólag a gyár által forgalmazott pótalkatrészt vásárolnánk meg. A közlekedési balesetek és a komoly műszaki hibák jóvoltából pár év után az autóalkatrészek fellelhetők a bontótelepeken is. Ez komoly konkurencia egy gyárnak és a gépkocsik folyamatos elhullása miatt az új alkatrészek eladása akadozik. Súlyosbítják a helyzetet azok a cégek, akik az alkatrész utángyártásból élnek. A gyár utólagos alkatrészforgalma e tevékenységek következtében a negyedére - ötödére esik vissza.

A marketingesek feladata ezen javítani. Megnehezítik az alkatrészek egyéb helyről történő beszerzését.

Egy adott típusból minél kevesebb bontott vízpumpa, vagy vezérműtengely van forgalomban, annál kisebb a matematikai esélye, hogy be tudunk szerezni valahol. Lehet, hogy előbb utóbb az ember ráakadna, de ez elég időigényes feladat és sokszor az erre fordított erőforrások túllógnak a várható eredményen. Így a harmadik rohangálással, telefonálgatással töltött nap után megunjuk és veszünk egy gyári újat, ötszörös áron!

Ezekkel a tervezési irányelvekkel a gyár bevételei is emelkednek, de gépkocsi fenntartási költségei is ugrásszerűen megnőnek.

Ez az a vonal, amit a marketingesek eröltetnek.

Szerintük jó ötlet!
Szerintem nem......

#90732 Felhasználó inaktív   nke 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 14:39

Üzenet megtekintéseIdézet: FőDudu - Dátum: 2012. 04. 12. 14:32

Pedig az elkovetkezo par evben az lesz az aranybanya...
Nalunk is megy rendesen - csak szemetbol 110k m3 keletkezik nalunk.
Szeparaljuk is vagy 6 fele helyre, de ettol meg sok. Most jon a kompresszalas meg hasonlo dolgok.

Amíg az ellenőrző hatóságok benyelik, hogy egy év alatt 0 m3 hulladék keletkezett egy komoly ipari létesítménynél (titkárnő elbaszta a bevallást), addig miről beszélünk? Ez itt Magyarország, heló...

#90733 Felhasználó inaktív   nke 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 14:41

Üzenet megtekintéseIdézet: qnadam - Dátum: 2012. 04. 12. 14:36

a többi részéhez nem szólnék hozzá, mert annyira nem értek hozzá, de ez a telefonos rész... minek pofázik bele olyanba, amiről fogalma sincs, és kever össze több év különbségéből dolgokat. ezt jól összefoglalja a "cash memóriás" mondat :omg:

Akkor neked új mobil, és modern autó kell tele elektronikával. Nekem marad az 5 éves telefon fényképező nélkül, és a 10 éves autó kurblis ablakkal, amit meg tudok javítani ha kell.

#90734 Felhasználó inaktív   Gabibácsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 69.513
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 14:43

mert mi az a cash memória? :think:
--- Internet is just a bigger floppy disk ---

#90735 Felhasználó inaktív   Samott 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.035
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 14:48

Üzenet megtekintéseIdézet: rupic - Dátum: 2012. 04. 12. 14:13

Na most tényleg pici kötekedésként. Vezetsz. Tuti biztos, hogy át kell látnod egy személyautó első hátsó szélvédőjén, ha előtted van? Ha tudod akkor mondj egy példát rá amikor előnyödre válhat, ha "keresztüllátsz" egy kicsi autón. Mert ugye a nagyokon nem lehet. Mi van tönkretéve?

En speciel nem birkamodra, az elottem kozlekedo feklampajat szugeralva vezetek, hanem elorebb is figyelek. Ha a kocsogje lefoliazza (mert ugy rajul nez ki) akkor tonkreteszi az amugy jo autojat. Furgon olyan amilyen, de egy gyarilag atlathato auto lefoliazva... na az szemetseg. (nem kell a hiszti azoktol, akiknek atlatszik a folian keresztul is: nem roluk van szo)

Samott
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out. | exHWSW - Értünk mindenhez IS @ PH!

#90736 Felhasználó inaktív   FőDudu 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.705
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 14:52

Üzenet megtekintéseIdézet: Samott - Dátum: 2012. 04. 12. 15:48

En speciel nem birkamodra, az elottem kozlekedo feklampajat szugeralva vezetek, hanem elorebb is figyelek. Ha a kocsogje lefoliazza (mert ugy rajul nez ki) akkor tonkreteszi az amugy jo autojat. Furgon olyan amilyen, de egy gyarilag atlathato auto lefoliazva... na az szemetseg. (nem kell a hiszti azoktol, akiknek atlatszik a folian keresztul is: nem roluk van szo)

Samott

Kocsog mind :) Mondjuk ki ami a nyelvunkon van...

#90737 Felhasználó inaktív   leslie 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.039
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 14:58

Üzenet megtekintéseIdézet: nke - Dátum: 2012. 04. 12. 15:41

Akkor neked új mobil, és modern autó kell tele elektronikával. Nekem marad az 5 éves telefon fényképező nélkül, és a 10 éves autó kurblis ablakkal, amit meg tudok javítani ha kell.


5 éves teló? Van képed arcolni ilyen új cuccal. :) Enyémet 2001 január 1-én mutatta be a siemens. :) Mondjuk nincs még 10 éves, de nem sok kellhet neki.
Az nevet utoljára, aki először üt.

#90738 Felhasználó inaktív   Coppermine 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.166
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 15:02

Üzenet megtekintéseIdézet: leslie - Dátum: 2012. 04. 12. 15:58

5 éves teló? Van képed arcolni ilyen új cuccal. :) Enyémet 2001 január 1-én mutatta be a siemens. :) Mondjuk nincs még 10 éves, de nem sok kellhet neki.



én is egy régi 2004-es Nokiával futkozok :Đ

-C0pp3rM!n3-

#90739 Felhasználó inaktív   -NoVa- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.854
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 15:05

Mázlisták! Nektek legalább van telefonotok. Mi viszont százötvenen
éltünk egy cipősdobozban az út közepén. :Đ
...
"Lelkem sötét odvában megdöglött a bagoly."
"Bringa által vész mind, ki bringát ragad."

#90740 Felhasználó inaktív   qnadam 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 33.070
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2012. 04. 12. 15:06

Üzenet megtekintéseIdézet: nke - Dátum: 2012. 04. 12. 15:41

Akkor neked új mobil, és modern autó kell tele elektronikával. Nekem marad az 5 éves telefon fényképező nélkül, és a 10 éves autó kurblis ablakkal, amit meg tudok javítani ha kell.

jó hogy megértetted, miről beszélek
de fikaszínű ma a horizont, a polipok eszegetik a pici lábam
papírhajó vagyok, most esek szét, az egész mégis bazmeg, de szép - Elefánt

Téma megosztása:


  • (17988 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 4535
  • 4536
  • 4537
  • 4538
  • 4539
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó