Idézet: Trebron09 - Dátum: 2011. 05. 28. 18:13
Ez azt jelenti, hogy a jövőben aki Intel rendszeren gondolkodik annak el kell felejteni a komolyabb grafikát?

Az Nvidiának meg tudtommal "csak" ARM-e lesz.
A távolabbi jövőben eleve nem lesz hagyományos értelemben vett grafikus kártya. Ahogy eltűnt a matematikai koprocesszor, úgy eltűnik a külön GPU is. 2013 után már a grafikus kártya jelentősége eléggé alacsony lesz, hiszen a teljes piac 10-15%-át fogja adni, amiért tulajdonképpen nem éri meg versenyezni. A 85-90%-ot az IGP teszi majd ki. Carmack nemrég nyilatkozott ezzel kapcsolatban, hogy az IGP-ben óriási potenciál van, ha a gyártók lehetővé teszik a low-level elérést, azaz a driver nélküli programozást. Gondolj bele. A Sandy Bridge számítási teljesítménye nagyobb a PS3-nál és az xBox 360-nál is. A Llano erre még jobban rátesz. Ha nem korlátozná a feldolgozást az API és a driver, akkor már nem lenne VGA, mert nem lenne szükség a teljesítményre. A legjobb grafikus driver az lenne, ha nem lenne grafikus driver.

Persze ezt könnyebb mondani, mint megvalósítani, de az API fejlesztése szempontjából kritikus fontosságú a rendszerek low-level elérhetősége. A DX11-gyel a legjobb eredményeket a Faraxis érte el. A renderjük 15000 draw callt kezel 60 FPS-sel. Ez nagyon jónak számít PC-n, sőt kiemelkedőnek, de egy konzolon játszva hozol 20000+ draw callt, és ez jelzi, hogy az API mennyire korlátozó. Lehetővé kell tenni a következő generációs API-kban az alkalmazás számára a hardver jobb kihasználását, vagy jobb direkt elérését. Az OpenGL-ben erre vannak példák. Ott az NV_shader_buffer_load és az NV_vertex_buffer_unified_memory kiterjesztés, ami azt szolgálja, hogy direkten kezelhető legyen a parancspuffer. Az eredmény nagyon is jó. Ilyen irányba kellene lépkedni.
Nem számít, hogy az NV-nek ARM-ja lesz. Azon ugyanúgy futni fog a Windows 8 és az alkalmazásokat is könnyen lehet ARM-ra portolni. Tulajdonképpen, ha nem használsz a programon belül valamilyen valami architektúrához köthető specifikus funkciót, akkor csak újra kell fordítani az alkalmazást. Mivel már eleve megkülönböztetünk a PC-ben x86-ot és x86-64-et, így ezt a helyzetet már most érdemes kerülni, és alapvetően kerülik is.
Szerkesztette: Abu85 2011. 05. 28. 17:10 -kor