idézet:
Ezt írta h1ghland3r:
Szerintem peldat lehetne venni pl. az autoiparrol. Azert ott is meg lehetett ertetni a vasarlokkal a dizel vs. benzinmotor kerdest, meg azert jopar fogalmat kepesek voltak legalabb alapszinten megismertetni meg a laikusokkal is. Ha az autoknal is leragadtak volna a procimarketing szintjen, akkor az auto tipusjelzesek igy neznenek ki: Opel180, BMW250, Renault200 .....
[/quote]
Tudtommal nincs 180 lovas Opel és nincs 200 lovas Renault sem. A BMW-t nem tudom, de szerintem olyan sincs. A többivel egyetértek.![]()
AMD Hammer -- harmadik rész
#401
Elküldve: 2004. 03. 17. 13:35
#402
Elküldve: 2004. 03. 17. 13:39
idézet:
Ezt írta hvuk:
Tudtommal nincs 180 lovas Opel és nincs 200 lovas Renault sem. A BMW-t nem tudom, de szerintem olyan sincs. A többivel egyetértek.[/quote]
off:
Bukta: [url="http://"http://www.opel.hu/action/infocat?model=0V&cat=Tech&expBar=1&cntryCd=HU&langCd=hu&webSiteId=GBPHU&model=0V"]http://www.opel.hu/a...xpBar=1 =HU&langCd=hu&webSiteId=GBPHU&model=0V://http://www.opel.hu/action/infocat?m...=GBPHU&model=0V[/url]
A 2.6-os Ecotec-et nézd. a többit most nincs kedvem megkereseni
Update: Renaultból a 3.0 V6-os 210 pacis, BMW 735i 272 lovas
/off
[ 2004. március 17.: Atti szerkesztette a hozzászólást ]
#403
Elküldve: 2004. 03. 17. 13:43
idézet:
Ezt írta Rive:
Nem erről szólt az a hozzászólás.
Mindig lesz olyan alkalmazás, ami valamelyik procinak jobban 'fekszik'. Ez a lényeg.
[ 2004. március 17.: Rive szerkesztette a hozzászólást ][/quote]
Én vettem az üzenet lényegét, csak pontosítottam az egyéb infókat. Ha a K8 széria a kódoló/dekódoló programokban is ledolgozza a hátrányát, akkor már csak a 3D modellező programok maradnak az Intelnek. És akkor azért egy esetleges viszonyszám aránylag jó leírja a teljesítményt.
A gond ott van, hogy a megahertz sem jó, a PR rating sem, de egy bizonyos tesztprogi alapján történő rangsorolás sem jó. PEdig valahogy a szegény átlagusereknek el kellene tudniuk igazodni. Teoretikusan jó megoldás lenne, ha az egyes alkalmazáscsoportokon belüli tesztekkel kialakítanának egy-egy viszonyszámot és a PR rating 3-4 ilyen szám sorozata lenne. A csoportok lehetnének mondjuk: játékok, multimédia/tömörítés, 3D grafika, office. És a Pr rating egy ilyen számnégyes lenne, pl. 3600/3000/2800/3200, ez mondjuk egy A64 3200+ értékei (csak nagyjából, mielőtt beleköttök!).
#404
Elküldve: 2004. 03. 17. 13:43
idézet:
Ezt írta Fiery:
Kicsit rosszul latod a szitut. A Centrinot eleve nem a fullsize notebook piacra szanja az Intel; es mellesleg a Centrino igazi slagertermek (a maga a piaci szegmenseben: vekony- es subnotebook piac), viszik mint a cukrot...
Fiery[/quote]
Ezeket nem tudom honnan veszed. Nézz kicsit szét az Intel oldalán, hova van a Centrino pozícionálva. Egyébként meg, ha nem igaz, hogy a Centrino nem fogy elég jól, akkor mégis mi az oka a modellszámozás bevezetésének?
És ennek mi az oka?
[url="http://"http://zdnet.com.com/2100-1103-5162671.html"]Intel kicks off Centrino campaign[/url]
[ 2004. március 17.: special szerkesztette a hozzászólást ]
#405
Elküldve: 2004. 03. 17. 13:44
idézet:
Ezt írta Atti:
off:
Bukta: [url="http://"http://www.opel.hu/action/infocat?model=0V&cat=Tech&expBar=1&cntryCd=HU&langCd=hu&webSiteId=GBPHU&model=0V"]http://www.opel.hu/a...xpBar=1 =HU&langCd=hu&webSiteId=GBPHU&model=0V://http://www.opel.hu/action/infocat?m...=GBPHU&model=0V[/url]
A 2.6-os Ecotec-et nézd. a többit most nincs kedvem megkereseni
Update: Renaultból a 3.0 V6-os 210 pacis, BMW 735i 272 lovas
/off
[ 2004. március 17.: Atti szerkesztette a hozzászólást ][/quote]
Az Opelt buktam.A többivel viszont igazam van, mert én is tudtam a 210 lovas rönóról, de az ugye nem 200 lovas?
![]()
![]()
#406
Elküldve: 2004. 03. 17. 13:45
[ 2004. március 17.: hvuk szerkesztette a hozzászólást ]
#407
Elküldve: 2004. 03. 17. 13:50
idézet:
...
Az IntelliStation A Pro névre keresztelt konfigurációt májustól szállítja a vállalat. Az IBM úgy véli, az Opteron-alapú rendszer kiváló ár-teljesítmény mutatóval rendelkezik és vonzó lehet a tervezőmérnökök számára. A gyártó szerint az IntelliStation A Pro elsősorban azon cégek és felhasználók érdeklődésére számíthat, akik nem tudják megfizetni a drága RISC rendszereket, de szükségük van a 64 bites felépítés előnyeire, például a 4 Gbyte-nál több memóriára. Az IntelliStation A Pro legfeljebb 16 Gbyte memóriát képes fogadni.
... [/quote]
#408
Elküldve: 2004. 03. 17. 14:45
Vajon az Intel azért dobja-e ezt a vonalat, mert rájöttek arra, hogy a frekvencia eddigi ütemben történő növelése nem lehetséges? Ezt alátámasztja a Prescott alacsony skálázhatósága, és a vélhetően alacsony kihozatali arány. Továbbá ezt erősíti meg az, hogy a mobil processzoroknál már nem a P4 irányvonalat követik (illetve nem elsősorban azt nyomatják), továbbá a PR rating bevezetésére is könnyen lehet, hogy a P4 kihalása miatt van szükség. Ne felejtsük el, hogy egy ilyen jelölés bevezetése és a "MHz a király" jelszó kiverése a tömegek fejéből nem megy egyik pillanatról a másikra, azt már érdemes 1-2 évvel a váltás előtt elkezdeni.
Az is kérdés, hogy vajon a K9 milyen vonalat fog követni? Véleményem szerint továbbra sem extra hosszú pipeline lesz benne, én az egész műveletvégző egységet 18-20-ra becsülöm. Gondolom már az AMD is rájött arra, hogy a P4 zsákutca, persze jó kérdés, hogy erre vajon mikor jöttek rá, a fejlesztés megkezdése előtt vagy után?
[ 2004. március 17.: hvuk szerkesztette a hozzászólást ]
#409
Elküldve: 2004. 03. 17. 15:06
idézet:
Ezt írta hvuk:
Tudtommal nincs 180 lovas Opel és nincs 200 lovas Renault sem. A BMW-t nem tudom, de szerintem olyan sincs. A többivel egyetértek.[/quote]
Ezt rosszul tudtad. Gyári Clio-t elég megvizslatni, tud az többet is![]()
#410
Elküldve: 2004. 03. 17. 15:10
idézet:
Ezt írta hvuk:
Nem tudom olvastátok-e [url="http://"http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20040316084519.html"]ezt a hírt[/url]? Már több hasonló jellegű, az Intel középtávú processzorterveivel kapcsolatos hírt lehetett olvasni és ez elgondolkodtatott. Az összesben végül is arról van szó - ha jól értem -, hogy az Intel mintegy 2-3 éven belül dobni fogja a P4 vonalat és vele együtt az extrém hosszú pipeline-t is és visszatér a "konvenciális" CPU-khoz. Ami több szempontból is érdekes és izgalmas kérdéseket vet fel.
Vajon az Intel azért dobja-e ezt a vonalat, mert rájöttek arra, hogy a frekvencia eddigi ütemben történő növelése nem lehetséges? Ezt alátámasztja a Prescott alacsony skálázhatósága, és a vélhetően alacsony kihozatali arány. Továbbá ezt erősíti meg az, hogy a mobil processzoroknál már nem a P4 irányvonalat követik (illetve nem elsősorban azt nyomatják), továbbá a PR rating bevezetésére is könnyen lehet, hogy a P4 kihalása miatt van szükség. Ne felejtsük el, hogy egy ilyen jelölés bevezetése és a "MHz a király" jelszó kiverése a tömegek fejéből nem megy egyik pillanatról a másikra, azt már érdemes 1-2 évvel a váltás előtt elkezdeni.
Az is kérdés, hogy vajon a K9 milyen vonalat fog követni? Véleményem szerint továbbra sem extra hosszú pipeline lesz benne, én az egész műveletvégző egységet 18-20-ra becsülöm. Gondolom már az AMD is rájött arra, hogy a P4 zsákutca, persze jó kérdés, hogy erre vajon mikor jöttek rá, a fejlesztés megkezdése előtt vagy után?
[ 2004. március 17.: hvuk szerkesztette a hozzászólást ][/quote]
Vszín az intel frekikben is lesz egy esés (pl. 2.6-3 GHz köré) 1-2 év múlva (most azért elég nagyot csaptam a hasamra) és addig feledtetni kéne a GHz-mezsört.
#411
Elküldve: 2004. 03. 17. 15:28
#412
Elküldve: 2004. 03. 17. 15:28
idézet:
Ezt írta hvuk:
Tudtommal nincs 180 lovas Opel és nincs 200 lovas Renault sem. A BMW-t nem tudom, de szerintem olyan sincs. A többivel egyetértek.[/quote]
MEGAOFF ON
En konkretan vegsebesseggel gondoltam a szamozast, nem loerovel. Egyebkent uj M5 BMW V10: 500LE.
Ez az aprocska felreertes is jol mutatja mirol van szo.
![]()
![]()
![]()
![]()
MEGAOFF OFF
h1ghland3r
#413
Elküldve: 2004. 03. 17. 15:29
idézet:
Ezt írta Olasz:
Ezt rosszul tudtad. Gyári Clio-t elég megvizslatni, tud az többet is[/quote]
Még egyszer, lassan írom le, hogy te is megértsd!
Az a motor nem 200 lovas! Így aztán nem is fogják "Renault 200"-nak hívni. Max. "Renault 200+"-nak!![]()
#414
Elküldve: 2004. 03. 17. 15:32
idézet:
Ezt írta Ytse:
Pénteken jelentik be hivatalosan ezt a modellszámozás-dolgot. Szerintem egy számkombináció lesz, ami utal az órajelre, a front side busz sebességére és a cache méretére, de semmiképpen "PR rating".[/quote]
Gondolom valami olyasmi képlet lesz, hogy: órajel * front side busz négyzetgyöke * 2-es alapú logaritmusa a cache-nek.![]()
#415
Elküldve: 2004. 03. 17. 15:39
idézet:
Ezt írta hvuk:
Még egyszer, lassan írom le, hogy te is megértsd!
Az a motor nem 200 lovas! Így aztán nem is fogják "Renault 200"-nak hívni. Max. "Renault 200+"-nak![/quote]
![]()
#416
Elküldve: 2004. 03. 17. 19:14
idézet:
Ezt írta Atti:
off:
Bukta: [url="http://"http://www.opel.hu/action/infocat?model=0V&cat=Tech&expBar=1&cntryCd=HU&langCd=hu&webSiteId=GBPHU&model=0V"]http://www.opel.hu/a...xpBar=1 =HU&langCd=hu&webSiteId=GBPHU&model=0V://http://www.opel.hu/action/infocat?m...=GBPHU&model=0V[/url]
A 2.6-os Ecotec-et nézd. a többit most nincs kedvem megkereseni
Update: Renaultból a 3.0 V6-os 210 pacis, BMW 735i 272 lovas
/off
[ 2004. március 17.: Atti szerkesztette a hozzászólást ][/quote]
Ugyan... IMHO messze tobb 200 hp feletti BMW van, mint alatti - BMW North America, LLC:
330i Sedan, 330xi Sedan: 225 hp
330Ci Coupe, 330Ci Convertible: 235 hp
530i Sedan: 225 hp
545i Sedan, 545i 6-speed Sedan: 325 hp
645Ci Coupe, 645Ci Convertible: 325 hp
745i Sedan, 745Li Sedan: 325 hp
760Li Sedan: 438 hp
X3 3.0i SAV, X5 3.0i SAV: 225 hp
X5 4.4i SAV: 315 hp
X5 4.8i SAV: 355 hp
Azaz MINDEN 3L ill. nagyobb BMW mar min. 225 loeros.![]()
#417
Elküldve: 2004. 03. 17. 19:16
idézet:
Ezt írta h1ghland3r:
MEGAOFF ON
En konkretan vegsebesseggel gondoltam a szamozast, nem loerovel. Egyebkent uj M5 BMW V10: 500LE.
Ez az aprocska felreertes is jol mutatja mirol van szo.
![]()
![]()
![]()
![]()
MEGAOFF OFF
h1ghland3r[/quote]
Az M- ill. Z-sorozatot nem is szamolom, hiszen azok mar eleve sebessegre tuningolt sorozatok...![]()
#418
Elküldve: 2004. 03. 17. 19:49
idézet:
MEGAOFF ON
En konkretan vegsebesseggel gondoltam a szamozast, nem loerovel. Egyebkent uj M5 BMW V10: 500LE. [/quote]
idézet:
Ezt írta T2k:
OFF
Az M- ill. Z-sorozatot nem is szamolom, hiszen azok mar eleve sebessegre tuningolt sorozatok...[/quote]
az új BMW M5 az "a" bizonyos sorozat, amiről beszélsz.
a Z meg roadster, van köztük 200Le is...(max 350 talán...)
ON
#419
Elküldve: 2004. 03. 17. 20:55
idézet:
Ezt írta Miracle:
az új BMW M5 az "a" bizonyos sorozat, amiről beszélsz.
[/quote]
Veled mi van... “M” stands for Motorsport.
M3 Coupe, M3 Convertible: 333 hp
Te vmit erosen beneztel... :confused:
idézet:[/quote]
a Z meg roadster, van köztük 200Le is...(max 350 talán...)
ON
Itt meg VEGKEPP: a Z-ben rendre (2.5, 3.0) ugyanugy 184 meg 225 hp van, mint a tobbiekben...
[url="http://"http://www.bmwusa.com/vehicles/Z4/30i/?dNav_loc=_root.z4.c30i.cdefault"]http://www.bmwusa.co...4.c30i.cdefault[/url]
[ 2004. március 17.: T2k szerkesztette a hozzászólást ]
#420
Elküldve: 2004. 03. 17. 21:13
idézet:
Ezt írta special:
Ezeket nem tudom honnan veszed. Nézz kicsit szét az Intel oldalán, hova van a Centrino pozícionálva. Egyébként meg, ha nem igaz, hogy a Centrino nem fogy elég jól, akkor mégis mi az oka a modellszámozás bevezetésének?
És ennek mi az oka?
[url="http://"http://zdnet.com.com/2100-1103-5162671.html"]Intel kicks off Centrino campaign[/url]
[ 2004. március 17.: special szerkesztette a hozzászólást ][/quote]
Tokmind1, az intel eredetileg hova akarta pozicionalni a Centrinot.
Mellesleg, az intel ott bukta be nagyon a koncepciot, hogy borzasztoan erolteti a Centrino brandet. Emiatt egy P4 procira epulo cucc eleve nem kapja meg a Centrino jelzest -- ennek ellenere azonban joval olcsobban aruljak, mint egy Centrino notebookot (most a merettol tekintsunk el).
A Centrino ott ut nagyot, ahol a wifi jol jon (pl. ha csak 1 PCMCIA slot van a gepben -- pl. subnotebookok) es/vagy ahol a hosszu uzemido fontos. Ez megint nem a fullsize (plane a desktop replacement) notebookok piaca.
Mas lenne az egesz, ha a Centrinoval nem forrna ennyire ossze a Pentium M proci, vagyis ha a procit kulon is el lehetne adni gazdasagosan.
Fiery
[ 2004. március 17.: Fiery szerkesztette a hozzászólást ]

Súgó
A téma zárva.














