7808-as stabilizátor bekötése / ventilátor szabályzó
				
						#281
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 08. 09. 14:31
Ugyanott vagy. Aki meg nem tudja megcsinálni maga, annak jó.
Köszönöm. Ennyi!
				
						#282
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 08. 09. 14:35
Idézet: Öregszem - Dátum: 2004. aug. 9., hétfő - 15:31
Ugyanott vagy. Aki meg nem tudja megcsinálni maga, annak jó.
aki nem annak igen... de ha azt vesszük, hogy én spórolok rajta 180at (desmucig vagyok...
 ) és az enyém nyákraszerelt, akkor jobban jártam...
 ) és az enyém nyákraszerelt, akkor jobban jártam...  
						
						
				
						#283
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 08. 09. 14:39
És minden jó, ha a vége jó.
Köszönöm. Ennyi!
				
						#284
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 08. 16. 07:56
Egy jó mod a kis feszültség előállítására 7808 stabilizátor IC nélkül:
Vetyónegatív kábel a +3,3Voltra Pozitívot +12Voltra
12-3,3= 8,7Volt-on jár a vetyó!
Másik kellemes hatása, hogy a vetyó árama csökkenti a +3,3Voltos ág terhét...
Szerkesztette: Supageo 2004. 08. 16. 07:56 -kor
				
						#285
						
								 
							  
								
						
					
				
				
						
						
							 Elküldve: 2004. 08. 16. 08:08
 
						
						Elküldve: 2004. 08. 16. 08:08
					
Idézet: Supageo - Dátum: 2004. aug. 16., hétfő - 8:56
miért nem :confused:
Idézet

Idézet
Vetyónegatív kábel a +3,3Voltra Pozitívot +12Voltra
12-3,3= 8,7Volt-on jár a vetyó!
Annyira talán nem is jó...
 Biztos nem írtad volna meg ezt a hozzászólást, ha elolvastad volna a topikot.
 Biztos nem írtad volna meg ezt a hozzászólást, ha elolvastad volna a topikot.
						
						
				
						#286
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 08. 18. 14:12
Idézet: reandre - Dátum: 2004. aug. 9., hétfő - 15:24
 
  
kapcsolási rajzot tudnál mutatni, akár priviben is, persze ha nem ipari titok

esetleg egy elkészült darabról képet
				
						#288
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 08. 19. 07:42
 
						
						
				
						#290
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 08. 19. 10:58
 én is valami hasonlón töröm a fejem (pgyafi féle 7805-ös változatot építetted meg?), bár design szempontjából nagyon tetszik még ez is
  én is valami hasonlón töröm a fejem (pgyafi féle 7805-ös változatot építetted meg?), bár design szempontjából nagyon tetszik még ez is  
						
						Szerkesztette: Laslie 2004. 08. 19. 11:26 -kor
				
						#291
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 08. 19. 14:25
Idézet: reandre - Dátum: 2004. aug. 18., szerda - 17:00
Esetleg tudsz képet mutatni az általad elkészített ventiszabályzóról?
				
						#292
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 08. 23. 08:05
Idézet: Sipi- - Dátum: 2004. aug. 8., vasárnap - 13:23
Ez jó? (ha jól emlékszem ez rövid ideig 12V-ot ad a ventinek, hogy elinduljanak, utánna a potis feszt).

Az lenne a kérdésem, hogy ebben a formában jelent-e gondot, ha a ventillátort a tranyó emitter ágára kötöm, vagy cseréljem le azt egy PNP BD140-re?
Erre a közös föld miatt volna szükségem, hogy a fordszámot is rá tudjam kötni az alaplapra.
				
						#293
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 08. 23. 08:51
Köszönöm. Ennyi!
				
						#294
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 08. 23. 09:17
Idézet: Öregszem - Dátum: 2004. aug. 23., hétfő - 9:51
A kollektor ágat jobban lehet terherlni, mint az emittert?
 :confused:
  :confused: Nem vagyok egy elektronikai zseni, de úgy tudom, hogy a tranzisztor úgy működik mint egy kapcsoló, ha a bázisra megfelelő áramot engedünk, akkor kinyit az emitter-kollektor ága és áram folyik keresztül rajta, egyedül a polaritásra kell figyelni. Na már most ebben az esetben ugyan akkora áram folyik keresztül az emitter ágon is mint a kollektor ágon, tehát én úgy gondolom - a hozzá értőbbek javítsanak ki -, hogy a ventit az emitter ágba helyezve is ugyanúgy kellene működnie ennek a kapcsolásnak.
				
						#295
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 08. 23. 10:08
Mindenesetre ebben a kapcsolásban az emitterágba nem teheted.
Köszönöm. Ennyi!
				
						#296
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 08. 23. 10:10
Idézet
Megindokolnád miért!
 
						
						Szerkesztette: Laslie 2004. 08. 23. 10:11 -kor
				
						#297
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 08. 23. 10:14
Idézet: Laslie - Dátum: 2004. aug. 23., hétfő - 10:17
Ilyen felvezetéssel nem tudom, mit fogadsz el indoklásnak.
Disszertációt nem fogok írni.
Röviden: elmegy a tranyó munkapontja.
Köszönöm. Ennyi!
				
						#298
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 08. 23. 10:19
A közös föld miatt fontos ez, fordszám mérés alaplapon.
				
						#299
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 08. 23. 10:23
-kicseréled a tranyót
-megfordítod az elkót
-megfordítod a venti polaritását
-megfordítod a tápfeszt.
És máris földön van a venti.
Köszönöm. Ennyi!
				
						#300
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2004. 08. 23. 10:28

Annyit hadd kérdezzek még, hogy ha jól sejtem akkor az eredeti kapcsolásban a venti fordszámmérő vezetékét nem lehet az alaplapra kötni? (vagyis lehet
 csak nem szabad)
 csak nem szabad)
						
						Szerkesztette: Laslie 2004. 08. 23. 10:32 -kor

 Súgó
 Súgó
 
			
		 A téma zárva.
 A téma zárva.












