HWSW Informatikai Kerekasztal: Gyorshajtás - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (216 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Gyorshajtás Értékeld a témát: -----

#4121 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 13:17

Idézet: Omega - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 14:03

:Đ Keresztbe tett lábakkal tényleg nehézkes vezetni. :pokeas2:

Jóvanna, fáradt voltam, hagyattokmár ezzel :p
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#4122 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 13:20

Idézet: Arp - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 14:08

Engem is büntettek meg emiatt, azt mondták csak lakott területen kívül lehet ködlámpát használni.

Hát kár volt befizetned a büntetést. A legújabb KRESZ--ben is benne van, hogy a látási viszonyoktól függ, említést sem tesznek arról, hogy városban nem lehet.
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#4123 Felhasználó inaktív   Arp 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.426
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 13:23

Idézet: jrpryv - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 13:20

Hát kár volt befizetned a büntetést. A legújabb KRESZ--ben is benne van, hogy a látási viszonyoktól függ, említést sem tesznek arról, hogy városban nem lehet.

Zsebbe ment a bünti. Épp moziba mentünk és ha nekiáll kekeckedni lekéssük a filmet.

#4124 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2005. 01. 12. 13:24

A KRESZ szerint akkor van elsőbsége a gyalogosnak, ha lelép a zebrára.


Idézet

Magatartás a gyalogosokkal szemben

43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.

(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg.

(3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti.

(4) A vezetőnek fokozottan ügyelnie kell az úttesten

          a) villamos megállóhelynél levõ járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között áthaladó gyalogosok, továbbá

          b) egyedül vagy csoportosan haladó (áthaladó) gyermekek, illetőleg koruk, testi fogyatékosságuk vagy más ok miatt saját biztonságukra ügyelni felismerhetõen nem képes személyek

biztonságának a megóvására.


Az nem tiszteletlenség másokkal szemben, hogy a meg nem értett butaságainkkal folyamatosan bombázzuk őket, ugye?
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#4125 Felhasználó inaktív   leslie 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.039
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 13:49

Idézet: MisterY - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 10:42

Szerencsére a nagyobb nyugateurópai városokban már ezeket a túlméretezett monstrumokat extra adókkal büntetik. Ezek nem a belvárosokba valók. :reklamacio:

Igen, de nyugatabbra milyen utak vannak? Csokolom, a Bp-i utakra pont, hogy az ilyen batar terepjarok valok.
Az nevet utoljára, aki először üt.

#4126 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 13:53

Idézet: lameXpert - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 14:24

A KRESZ szerint akkor van elsőbsége a gyalogosnak, ha lelép a zebrára.




Az nem tiszteletlenség másokkal szemben, hogy a meg nem értett butaságainkkal folyamatosan bombázzuk őket, ugye?

Ez nem tiszteletlenség, nemis vettem annak. Ugyanakkor én nemis mondtam mást ezügyben. A szabályzatis ugyanazt írja, amit én mondtam, csak máshogy megfogalmazva. Ha lelép a gyalogos, megkell állni és evidens, hogy ehez olyan sebeséggel kell haladni, hogy meglehessen álni, viszont, ha nem lép le nemkell megállni (ezt a szabályzat sem írja). És azis tény, amit mondtam, hogy ezért bizony (ha valaki megáll egy zábránál, úgy, hogy a gyalogos nem lép le) hibapontot vonnak le (az más kérdés, hogy ez szerintemis hülyeség, dehát mondjuk nem ez az egyetlen ilyen a vizsgáztatási gyakorlatban).  :up:
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#4127 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2005. 01. 12. 14:09

De hát ha lassan megyek, akkor megtévesztettem őket és lelépnek! Ha meg gyorsan, akkor hogyan adom meg a kötelező elsőbbséget?
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#4128 Felhasználó inaktív   Drummaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.156
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 14:15

Idézet: leslie - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 13:49

Igen, de nyugatabbra milyen utak vannak? Csokolom, a Bp-i utakra pont, hogy az ilyen batar terepjarok valok.

:up: Itt Fehérváron is vannak olyan útszakaszok, hogy az embenek teljesen világháborús feelingje van a látványtól, s mihelyt ráhajt rájön, hogy tényleg egy tank kéne. Egyrészről mert az bírná a strapát, másrészről meg az önkormályzat felé fordítva a tornyot megérdezni, hogy miért, mikor a súlyadót ELVILEG azért találták ki, hogy az abból befolyt összegeket az utakra fordítsák. :mad:

#4129 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2005. 01. 12. 14:15

Idézet: Drummaster - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 11:30

Tudom, hogy a hátsó ködlámpám milyen atom fénnyel világít, nagyon zavaró lehet, ha másfél méterről kell bámulni egy piros lámpánál. Szóval nem törik le a kezem, hogy ki-be kapcsolgassam attól függően, hogy milyen forgalmi viszonyok között vagyok.

Laci, nagyon szépen hangzik... de nem lehet általános követelményé tenni. Fizikailag sem, pszichológiailag sem praktikus ez a kapcsolgatás. Sajna ez az az eset - a többi millió más mellett - amikor bizony az "optimalizáció" a "mi okoz kevesebb kárt" elvét jelenti. :)
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#4130 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 14:16

Idézet: lameXpert - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 15:09

De hát ha lassan megyek, akkor megtévesztettem őket és lelépnek! Ha meg gyorsan, akkor hogyan adom meg a kötelező elsőbbséget?

Hát ezaz! Pontosan ezért nincs túlsok értelme ennek a szabálynak (vagy sokkal inkább annak, ahogy ezt a szabályt értelmezik a viszgáztatók). Mondjuk azért az életben ezt belehet tartani.
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#4131 Felhasználó inaktív   Drummaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.156
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 14:23

Idézet: lameXpert - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 14:15

Laci, nagyon szépen hangzik... de nem lehet általános követelményé tenni. Fizikailag sem, pszichológiailag sem praktikus ez a kapcsolgatás. Sajna ez az az eset - a többi millió más mellett - amikor bizony az "optimalizáció" a "mi okoz kevesebb kárt" elvét jelenti. :)

Persze, hogy nem kell kötelezővé tenni. Csak egy kis odafigyelés kérdése. Valaki írta itt, hogy városon kívül is lekapcsolja a ködlámpát, ha beéri egy másik autó. Ez is csak odafigyelés kérdése.

#4132 Felhasználó inaktív   Locutus 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.147
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 14:44

Idézet: lameXpert - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 14:09

De hát ha lassan megyek, akkor megtévesztettem őket és lelépnek! Ha meg gyorsan, akkor hogyan adom meg a kötelező elsőbbséget?

Fékezéssel  :confused:  :think:

#4133 Felhasználó inaktív   MisterY 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.979
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 14:45

Idézet: jrpryv - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 13:53

És azis tény, amit mondtam, hogy ezért bizony (ha valaki megáll egy zábránál, úgy, hogy a gyalogos nem lép le) hibapontot vonnak le (az más kérdés, hogy ez szerintemis hülyeség, dehát mondjuk nem ez az egyetlen ilyen a vizsgáztatási gyakorlatban).  :up:

A gyalogosnak ugye akkor van elsőbbsége a zebránál, ha már lelépett az útra. DE EZT Ő NEM TUDJA!

Akkor is elédléphet, ha nincs elsőbbsége, sajnos számítani kell erre.
Velem fordult már elő, hogy azért ütöttem el majdnem valakit, mert állt fent a zebránál a járdán és hevesen integetett, hogy mehetek. Az ő takarásából viszont elémlépett valaki. Megúsztuk, de nem sokon múlott. Ugyan mennyi esélyem lett volna bebizonyítani, hogy nem én voltam a hibás, ha ilyen esetek előfordulhatnak, mint ez a tűzoltóautós? :(

#4134 Felhasználó inaktív   Locutus 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.147
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 14:46

Idézet: Drummaster - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 14:23

Persze, hogy nem kell kötelezővé tenni. Csak egy kis odafigyelés kérdése. Valaki írta itt, hogy városon kívül is lekapcsolja a ködlámpát, ha beéri egy másik autó. Ez is csak odafigyelés kérdése.

Ez pont olyan dolog, minthogy egyesek országúton is basznak lekapcsolni a reflektort, ha valaki feltűnik szemből... :(
Aztán utána párszáz méteren csak a foltok keringenek az ember szeme előtt.

#4135 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 14:50

Idézet: fram - Dátum: 2004. szept. 12., vasárnap - 11:49

Idézet

Idézet (Omega @ 2004. szept. 12., vasárnap - 7:24)
Végigolvastam a tegnapi vitát. Nagyon jó volt.

Most akkor azon kívül, hogy ha gyalogátkelőhelyen gázol egy gépjárművezető, nagy valószínűséggel ráhúzzák a vizeslepedőt, s a azon kívül, amit Yocee beidézett, hol van a dolog (gyalogos elsőbbsége már a lelépés előtt) egyértelműen leírva, betartandó szabályként? 


Idézet

Idézet 
Az úttal kapcsolatos fogalmak

a) [244]Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút) .

b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló – az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt – része; a gyalogút azonban nem járda.

c) Úttest: az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része.


A gyalogos nem onnantól vesz részt a közlekedésben, mikor lelép az úttestre. Az úton halad ugyanúgy, mint a járművek, csak nem az úttesten, hanem a járdán.

Idézet

Idézet 
Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában.


Kereszteződés: jármű halad az úton, áthalad a kereszteződésen, majd továbbhalad

Gyalogosátkelőhely: gyalogos halad az úton, áthalad a zebrán, majd továbbhalad

Elsőbbség kereszteződésben:

Idézet

Idézet 
(3) Útkereszteződést járművel csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy a vezető eleget tehessen elsőbbségadási kötelezettségének és e tekintetben másokat a jármű sebességével ne tévesszen meg.


Idézet

Idézet 
Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. 


Az elsőbbség nem onnantól "kezdődik", mikor behajt a jármű a kereszteződésbe. Nem kényszerítheted satufékre (sem). Elsőbbség: továbbhaladási jog

Elsőbbség kijelölt gyalogosátkelőhelyen:

Idézet

Idézet 
(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg.


Idézet

Idézet 
Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában. 


Elsőbbség: továbbhaladási jog. Nem akadályozhatod meg, hogy a gyalogos az úttest túloldalán lévő járdán haladjon tovább. Nem kényszerítheted megállásra (sem).

Kép

Kép

Mindkét tábla olyan helyet jelöl, ahol az elsőbbségadás kötelező más jármű ill. gyalogos számára. Szükség esetén akár megállással is biztosítani kell a másik közlekedő fél elsőbbségét [továbbhaladási jogát].

Összeáll a kép?

¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#4136 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 14:51

Idézet: Locutus - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 14:46

Ez pont olyan dolog, minthogy egyesek országúton is basznak lekapcsolni a reflektort, ha valaki feltűnik szemből... :(
Aztán utána párszáz méteren csak a foltok keringenek az ember szeme előtt.

Tessék neki villogni! Be szokott válni...

#4137 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2005. 01. 12. 14:53

Idézet: Drummaster - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 14:23

Persze, hogy nem kell kötelezővé tenni. Csak egy kis odafigyelés kérdése. Valaki írta itt, hogy városon kívül is lekapcsolja a ködlámpát, ha beéri egy másik autó. Ez is csak odafigyelés kérdése.

Megette a fene - ha tényleg ködben vagy - arra figyelsz, hogy valaki utolért-e...
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#4138 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 14:55

Idézet: MisterY - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 14:45

A gyalogosnak ugye akkor van elsőbbsége a zebránál, ha már lelépett az útra. DE EZT Ő NEM TUDJA!

NEM, EZT TI NEM AKARJÁTOK ELOLVASNI EGYSZER SEM. OTT VAN MEGINT, TESSÉK ELOLVASNI.

Megérteni is szabad.
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#4139 Felhasználó inaktív   MisterY 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.979
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 15:01

Idézet: Locutus - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 14:46

Ez pont olyan dolog, minthogy egyesek országúton is basznak lekapcsolni a reflektort, ha valaki feltűnik szemből... :(
Aztán utána párszáz méteren csak a foltok keringenek az ember szeme előtt.

Az ilyeneknek én is villogok, ha kell, többször is.

De ugyanígy rávillogok azokra is, akik rossz látási viszonyok mellett (sötét, eső, köd, etc.) lámpa nélkül közlekednek.  A szomorú, hogy gyakran fogalmuk sincs, mit próbálok jelezni nekik... :(

#4140 Felhasználó inaktív   Satriani 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.863
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 15:02

Idézet: lameXpert - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 14:53

Megette a fene - ha tényleg ködben vagy - arra figyelsz, hogy valaki utolért-e...

...és mi van, ha észreveszed? :) Még csak bele sem kell nézni a visszapillantóba...

Téma megosztása:


  • (216 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó