Made in Hungary
#1
Elküldve: 2002. 05. 06. 10:38
A7N8X VDD mod
"Nem azért szeretlek, aki te vagy, hanem azért, aki én vagyok melletted." Márquez
#2
Elküldve: 2002. 05. 06. 10:41

A7N8X VDD mod
"Nem azért szeretlek, aki te vagy, hanem azért, aki én vagyok melletted." Márquez
#3
Elküldve: 2002. 05. 06. 10:51
Édesanyám
A Tisza partján él egy özvegyasszony;
Szemébõl könnyet egyet se fakasszon
A nyomorúság, a gond és a bánat:
Ó áldd meg Isten, édes jó anyámat!
A Tisza partján él egy özvegyasszony...
Tudom, hogy bút hoz néki minden alkony,
Mert õ a jóság, szenvedés, a bánat:
Holtig siratja édes jó apámat!
#4
Elküldve: 2002. 05. 06. 14:58
Mit nekem te zordon Kárpátoknak
Fenyvesekkel vadregényes tája!
Tán csodállak, ámde nem szeretlek,
S képzetem hegyvölgyedet nem járja.
Lenn az alföld tengersík vidékin
Ott vagyok honn, ott az én világom;
Börtönéből szabadúlt sas lelkem,
Ha a rónák végtelenjét látom.
Felröpűlök ekkor gondolatban
Túl a földön felhők közelébe,
S mosolyogva néz rám a Dunától
A Tiszáig nyúló róna képe.
Délibábos ég alatt kolompol
Kis-Kunságnak száz kövér gulyája;
Deleléskor hosszu gémü kútnál
Széles vályu kettős ága várja.
Méneseknek nyargaló futása
Zúg a szélben, körmeik dobognak,
S a csikósok kurjantása hallik
S pattogása hangos ostoroknak.
A tanyáknál szellők lágy ölében
Ringatózik a kalászos búza,
S a smaragdnak eleven szinével
A környéket vígan koszorúzza.
Idejárnak szomszéd nádasokból
A vadlúdak esti szürkületben,
És ijedve kelnek légi útra,
Hogyha a nád a széltől meglebben.
A tanyákon túl a puszta mélyén
Áll magányos, dőlt kéményü csárda;
Látogatják a szomjas betyárok,
Kecskemétre menvén a vásárra.
A csárdánál törpe nyárfaerdő
Sárgul a királydinnyés homokban;
Odafészkel a visító vércse,
Gyermekektől nem háborgatottan.
Ott tenyészik a bús árvalyányhaj
S kék virága a szamárkenyérnek;
Hűs tövéhez déli nap hevében
Megpihenni tarka gyíkok térnek.
Messze, hol az ég a földet éri,
A homályból kék gyümölcsfák orma
Néz, s megettök, mint halvány ködoszlop,
Egy-egy város templomának tornya. -
Szép vagy, alföld, legalább nekem szép!
Itt ringatták bölcsőm, itt születtem.
Itt borúljon rám a szemfödél, itt
Domborodjék a sír is fölöttem.
Pest, 1844. július
Wick
#5
Elküldve: 2002. 05. 06. 15:25
Érdemes megnézni.Az oldal alján van a link a képhez.
[url="http://"http://www.elvtars.hu/ufo/feszty1.htm"]Feszty-körkép[/url]
Forrás: A saját oldalam.

------------
Hali UFO
#6
Elküldve: 2002. 05. 06. 16:40

Ez egy Pannonia P-20-as , készült Csepelen.

[ 2002. május 06.: -Kriszta- szerkesztette a hozzászólást ]
#7
Elküldve: 2002. 05. 06. 20:38
Idézet
.........Ez egy Pannonia P-20-as , készült Csepelen.
Vagy egy Csepel... készült Pannóniában?

Idézet

1950-ben kezdték meg a nagy sikerű 125-ös széria gyártását, először elöl-hátul lemezvillás kivitelben, később előre teleszkópvilla került, majd a hátsó kerék rugózását rövid ún. tuskó-teleszkópokkal oldották meg.
Szerkesztette: lameXpert 2004. 04. 03. 00:50 -kor
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#8
Elküldve: 2002. 05. 07. 19:16

Szerkesztette: lameXpert 2004. 04. 03. 00:51 -kor
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#9
Elküldve: 2002. 05. 09. 21:40
Szerkesztette: lameXpert 2004. 04. 03. 00:53 -kor
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#10
Elküldve: 2002. 05. 13. 20:09
Az elvet Heller László dolgozta ki, a berendezést Forgó László szerkesztette. Rendszerükkel az erőművek fontos problémáját, a takarékos vízfel- használást oldották meg. Találmányuk lényege az volt, hogy a vákuum-gőzt hideg víz befecskendezésével kondenzálták, cseppfolyósították. A még meleg víz az apróbordás hőcserélőbe került, ott lehűlt, és újból hasznosíthatóvá vált a folyamat ismétlődésekor. Az egész világon ismerik és alkal- mazzák rendszerüket.

Szerkesztette: lameXpert 2004. 04. 12. 10:21 -kor
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#11
Elküldve: 2002. 05. 14. 00:19
Csepel-(katonai-teher-)autó. (no pic.)
Nekem mindkettőből van!!


#12
Elküldve: 2002. 05. 14. 04:43
Szerkesztette: lameXpert 2004. 04. 12. 10:21 -kor
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#13
Elküldve: 2002. 05. 14. 11:04

A7N8X VDD mod
"Nem azért szeretlek, aki te vagy, hanem azért, aki én vagyok melletted." Márquez
#14
Elküldve: 2002. 05. 14. 18:37

Általános leírás:
Magyar gyártású (id. Rubik Ernő), teljesen fémépítésű, kétkormányos alapkiképzô (iskola) vitorlázógép. Szárnya egy főtartós, torziós orrborítással, a fôtartó mögött vászon borítással. Réselt csűrővel és Göppingen rendszeru féklappal van ellátva. A törzs félhéjszerkezetű, ezért részben vászon- borítású. A futó nem behúzható, nem fékezhető, torziós gumipogácsa rugózású. A kabintető egyrészes, oldalra nyíló. Csak az első ülés műszerezett. A lábpedálok nem állíthatók, az ülés vászon háttámlája a földön állítható. Két kioldója van, mindkettő automata.
Jelenleg az ország legtöbb klubjában ezt a típust használják a kezdő növendékek oktatására, ugyanis erre a feladatra ideális: könnyen vezethető, jóindulatú repülőgép, amely "megbocsátja" a kezdô pilóta kisebb- nagyobb "malőrjeit". Ugyan nem egy teljesítménygép, de a D-vizsga feltételeinek kirepülésére alkalmas.
Szerkesztette: lameXpert 2004. 04. 12. 10:31 -kor
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#15
Elküldve: 2002. 05. 14. 21:16

Szerkesztette: lameXpert 2004. 04. 12. 10:31 -kor
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."
#16
Elküldve: 2002. 05. 14. 21:24

Ma láttam egy müsort az egyik magyar bácsiról (sajnos nem emléxem a nevére), aki a holdautó feljesztésében jelentős részt vállalt!!

#18
Elküldve: 2002. 05. 14. 21:38

#19
Elküldve: 2002. 05. 14. 21:39

idézet:
A János-hegy tetején, Budapest legmagasabb pontján áll az 1908 és 1910 között épített Erzsébet kilátó. A kilátóból télen és nyáron egyaránt csodálatos kilátás nyílik Budapestre és környékére. Igazán tiszta időben szabad szemmel akár a 77 km-re lévő hegycsúcsok is láthatók.
A kilátót Schulek Frigyes tervei alapján, részben közadakozásból építették. A torony 23,5 m magas, teraszos elrendezésű, neoromán stílusú. Tetejére egy kb. száz lépcsőből álló csigalépcső vezet fel. A kilátó egész éven át látogatható.
A mai kőből épült kilátó helyén korábban fából épült messzelátó hely állt. A János-hegy már a XIX. században a fővárosban élők kedvelt kirándulóhelyévé vált. 1882-ben Erzsébet királyné is tett kirándulást a János-hegy tetejére. Az ő tiszteletére kapta nevét a ma is itt álló kilátó.[/quote]
[ 2002. május 14.: Netmaster szerkesztette a hozzászólást ]
#20
Elküldve: 2002. 05. 14. 21:44

Pen giants battled over the rights to Ladislo Biro's pen invention.
A Hungarian journalist named Ladislo Biro, invented the first ballpoint pen in 1938. Biro had noticed that the type of ink used in newspaper printing dried quickly, leaving the paper dry and smudge-free. He decided to create a pen using the same type of ink. The thicker ink would not flow from a regular pen nib and Biro had to devise a new type of point. He did so by fitting his pen with a tiny ball bearing in its tip. As the pen moved along the paper, the ball rotated picking up ink from the ink cartridge and leaving it on the paper. This principle of the ballpoint pen actually dates back to an 1888 patent owned by John J. Loud for a product to mark leather. However, this patent was commercially unexploited. Biro first patented his pen in 1938, and applied for a fresh patent in Argentina on June 10, 1943. (Ladislo and his brother Georg emigrated to Argentina in 1940.) The British Government bought the licensing rights to this patent for the war effort. The British Royal Air Force needed a new type of pen, one that would not leak at higher altitudes in fighter planes as the fountain pen did. Their successful performance for the Air Force brought the Biro pens into the limelight. Biro had neglected to get a U.S. patent for his pen and so even with the ending of World War II, another battle was just beginning..
Szerkesztette: lameXpert 2004. 04. 12. 10:32 -kor
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."