HWSW Informatikai Kerekasztal: AMD Athlon 64/FX - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (142 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

AMD Athlon 64/FX Értékeld a témát: -----

#301 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 15:18

Hát nemtom. Multkor ugye volt az a sima A64-es 3DMark 2001SE rekord is 2500Mhz-en.
25000 pontal.. Ott egyszerű kalkulálni, mert kb 10x annyi pont, ahány Mhz... :D
De ez Fx... Szóval ezt megcsekkolnám 3d-s alkalmazások alatt 3.3GHz-en...
Már eleve jóval magasabb az órajel is... Ráadásul Dual Chanel... Egyszóval nem semmi.. Kár, hogy G450-el tesztelték...
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#302 Felhasználó inaktív   miz 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 699
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 16:56

Hát igen, ehhez képest egy 4 gigás P4 kismiska bárhol bármikor.

Üdv.: miz
HOME:Abit NF7;XP 1800+,1,5V@12*200,1,8V;256Mb PC3200 Winbond,256Mb PC3200 Apacher dualban;C3D 9800PRO;vizhutes saját terv.;Quantum Fireball 15;Maxtor 80;Samsung 160;SONY CD-RW CRX210E1;LG 4160B;Philips 109S20/S40N;Aopen QF50C;Chieftec CT420A
A két hely között: Dell Inspiron 5100
WORK:Intel 865 PERL "Rock lake";P4 3.0 HT;2x512 PC3200 Hyundai;C3D 9800PRO;Samsung 80;Fujitsu 20";Noname 250W

#303 Felhasználó inaktív   FCs 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.729
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 17:07

idézet:
Ezt írta miz:
Hát igen, ehhez képest egy 4 gigás P4 kismiska bárhol bármikor.

Üdv.: miz
[/quote]

jah, de a p4 nitrogénnel bőven 5ghz felett jár..

#304 Felhasználó inaktív   Pitbull 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.656
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 17:34

Streaming jellegűvé tenni az MI-t vagy a fizikáért felelős motort SZVSZ eléggé bajos. Hugom mutatott néhány MI matemetikai megoldást, hát biza az minden csak nem streaming. Tömény matematikai képlet az egész.
Hazafi vagyok nem "Demokrata".

#305 Felhasználó inaktív   rode 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 887
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 17:38

idézet:
Ezt írta FCs:


jah, de a p4 nitrogénnel bőven 5ghz felett jár..
[/quote]

Nemtom, amít találtam az 5,13 Ghz volt, amivel csináltak Superpi az 4,87 és az is valamivel gyengébb mint a 3,3Ghz Athlon FX, 29s

[ 2003. október 09.: rode szerkesztette a hozzászólást ]

#306 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 17:39

idézet:
Ezt írta rode:


Nemtom, amít találtam az 5,13 Ghz volt, amivel csináltak Superpi az 4,87 és az is valamivel gyengébb mint a 3,3Ghz Athlon FX, 29s
[/quote]

Ezt SZVSZ fejezzuk be itt, nincs ertelme arrol flame-elni, hogy minusz 100 fokon melyik proci a gyorsabb...


Fiery

#307 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 17:48

idézet:
Ezt SZVSZ fejezzuk be itt, nincs ertelme arrol flame-elni, hogy minusz 100 fokon melyik proci a gyorsabb... [/quote]

Csak humorosan megjegyzem, hogy te kezdted. :) Amugy igazad van, nem kellene flamet csinálni.
Én mindössze megjegyeztem, hogy szép eredmény. És Rekord.
Azt, hogy milyenek a P4-es eredmények már nem én kezdeményeztem. :)
De semmi gond. Igazad van.

Mindenesetre én szeretnék itthonra egy 2.2-es Fx-et. :)
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#308 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 18:00

[url="http://"http://www.theinquirer.net/?article=12013"]http://www.theinquir.../?article=12013[/url]

:cool:


Fiery

#309 Felhasználó inaktív   hvuk 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.857
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 18:21

Végeztem némi kutatómunkát. Na jó, doktorit azért nem írok belőle. :D Ugye azon folyik a vita, hogy a játékprogramok esetén a streamesítés mennyit hozhat a "konyhára", azaz profitálnak-e belőle és ha igen, akkor mennyit. Az Anandtech-en néztem utánna, hogy mennyit gyorsultak a P4-en az XP-hez képest az SSE/SSE2 optimalizációval a különféle stream jellegű alkalmazások. Ez nyilván felső becslést ad a játékprogramok lehetséges gyorsulására, mivel azok nyilvánvalóan kevésbé stream-esíthetőek, mint egy coder/decoder program.

Az eredmény az lett, hogy az optimalizáció eredményeképpen maximum kb. 25-30%-os gyorsulás volt elérhető (HT-val együtt). A játékok szerintem ennek a fele-harmadát fogják gyorsulni, azaz esetükben mintegy 10-12%-os gyorsulás várható maximum. Ez viszont jó hír az AMD-nek, hiszen ez azt jelenti, hogy a jövő - erősen SSE/SSE2 optimalizált - játékai esetén sem marad le az Athlon 64 a P4 mögött, azaz kb. elég lesz az órajelet arányosan növelni (a P4-hez képest).

És ekkor még nem vettem figyelembe azt, hogy már a jelenlegi játékok jó része is használja az SSE/SSE2-t, azaz az esetleges gyorsulás még ekkora sem lesz. Én valahova 5-10% közé teszem.

Ps. Rive! Tényleg, szerintem is jogos a kérdés, hogy honnan veszed, hogy éppen a HL2 és a D3 lesz az a program, amely már tényleg kihasználja az SSE/SSE2 képességeit? A többi mostanában megjelenő játék, mint például az Unreal 2, miért nem ilyen? Van erről valami infód?

[ 2003. október 09.: hvuk szerkesztette a hozzászólást ]
Athlon 64 939 2 GHz Winchester mag, GigaByte NF4 K8N Ultra-9 (passzív chipset), GigaByte X800 (passzív), 2x512 KingMax HC 500 MHz, Hitachi 160 Gb, NEC 3520, Coolink BAT01VS (1040 ford.), Chieftec 420W, Chieftec ház, Samsung 193P TFT monitor

#310 Felhasználó inaktív   Blade Runner 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 261
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 18:38

idézet:
Ezt írta hvuk:

Ez nyilván felső becslést ad a játékprogramok lehetséges gyorsulására, mivel azok nyilvánvalóan kevésbé stream-esíthetőek, mint egy coder/decoder program.
És ekkor még nem vettem figyelembe azt, hogy már a jelenlegi játékok jó része is használja az SSE/SSE2-t, azaz az esetleges gyorsulás még ekkora sem lesz. Én valahova 5-10% közé teszem.
[/quote]
Ez is csak akkor igaz szvsz, ha a fejlesztők lusták arra, hogy tiszteségesen lecsekkeljék és rádolgozzanak a procira ami a gépeben van. Egy ügyes programozó rá tud optimalizálni az AMD-s SSE/SSE2 megvalósításra is, és akkor 0 lesz a különbség.
idézet:

Ps. Rive! Tényleg, szerintem is jogos a kérdés, hogy honnan veszed, hogy éppen a HL2 és a D3 lesz az a program, amely már tényleg kihasználja az SSE/SSE2 képességeit? A többi mostanában megjelenő játék, mint például az Unreal 2, miért nem ilyen? Van erről valami infód?

[ 2003. október 09.: hvuk szerkesztette a hozzászólást ]
[/quote]
Egy játék motorban nagyon nehéz stream-elhető részeket találni. Majd minden rész tele van loop-okkal és elágazásokkal, ami nem teszi igazán stream baráttá a kódot. Szigorúan magánvéleményem, hogy a két féle procira történő stream optimalizáció helyett inkább a VGA oldalán kotorásznak, ott komolyabb különbséget lehet kisebb energia befektetéssel kipréselni. Elképzelhető olyan mazochoista kódoló is persze, aki a VGA ÉS STREAm technikát alkalmazza együtt, de az ilyen játékokmindig is elenyésző kisebbségben lesznek a piacon (ha lesznek). (Azt ugye nem kell mondanom, hogy a játékok fejlesztése véges mind időben, mind emberi erőforrásban és a cégek oda koncentrálják a fejlesztést , ahol a legnagyobb a megtérülés.)
Blade

#311 Felhasználó inaktív   georged 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 266
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 18:57

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem,hogy milyen nagy a sebesség különbség a sima A64 és az A64FX között? Nem érdemeseb megvárni az FXet??? És persze mennyi az ára?
[AMD Athlon 64 3200+ Venice] [Asus A8N-SLI] [2x 512MB DDR 400 Kingmax] [7600GT 256MB PCI-E] [2x 80GB Samsung SATA2] [Samsung 52/32/52/16] [LG GSA-4167B]     [Q-Tec 550W 2-Fan Gold] [Sony 3.5 FDD] [Logitech X-220 (2.1)] [Philips 109B5 19']

#312 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 19:18

idézet:
Ezt írta georged:
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem,hogy milyen nagy a sebesség különbség a sima A64 és az A64FX között? Nem érdemeseb megvárni az FXet??? És persze mennyi az ára?
[/quote]

Egy alaplap+CPU+memoria kombo lenyegesen tobbe kerul a jelenleg A64FX eseteben (tobb mint dupla ar!), mar ha a sima A64-hez hasonlitjuk. A sebessegkulonbseg pedig max. 20 %, tipikusan kb. 10-15 %.


Fiery

#313 Felhasználó inaktív   hvuk 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.857
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 19:22

idézet:
Ezt írta Blade Runner:
Ez is csak akkor igaz szvsz, ha a fejlesztők lusták arra, hogy tiszteségesen lecsekkeljék és rádolgozzanak a procira ami a gépeben van. Egy ügyes programozó rá tud optimalizálni az AMD-s SSE/SSE2 megvalósításra is, és akkor 0 lesz a különbség.[/quote]

Rive (és Elric) állítása az, hogy ha a játékok is SSE/SSE2 optimalizáltak és streamesítettek lesznek, akkor lényegesen gyorsabban fognak futni P4-en, mint A64-en, mivel előbbinek nagyobb az órajele. Erre példák a különböző kódoló/dekódoló programok. Eszerint hiába optimalizálják az A64-re (kapcsolják be az SSE2-őt ott is), ez nem segít rajta (játékok alatt).

idézet:
Ezt írta Blade Runner:

Egy játék motorban nagyon nehéz stream-elhető részeket találni. Majd minden rész tele van loop-okkal és elágazásokkal, ami nem teszi igazán stream baráttá a kódot. Szigorúan magánvéleményem, hogy a két féle procira történő stream optimalizáció helyett inkább a VGA oldalán kotorásznak, ott komolyabb különbséget lehet kisebb energia befektetéssel kipréselni. Elképzelhető olyan mazochoista kódoló is persze, aki a VGA ÉS STREAm technikát alkalmazza együtt, de az ilyen játékokmindig is elenyésző kisebbségben lesznek a piacon (ha lesznek). (Azt ugye nem kell mondanom, hogy a játékok fejlesztése véges mind időben, mind emberi erőforrásban és a cégek oda koncentrálják a fejlesztést , ahol a legnagyobb a megtérülés.)
[/quote]

Ez az én véleményem is. Szerintem az SSE2 nem segít igazán a játékokon, legalábbis nem akkora mértékben, mint azt várnánk. És szerintem a jelenlegi játékok már kihasználják az SSE/SSE2-ben rejlő lehetőségek nagy részét, drámai gyorsulás e miatt már nem várható. És ténylegesen felmerül a streamesítés költsége is, mert nem biztos, hogy megéri a befektetett energiát.
Athlon 64 939 2 GHz Winchester mag, GigaByte NF4 K8N Ultra-9 (passzív chipset), GigaByte X800 (passzív), 2x512 KingMax HC 500 MHz, Hitachi 160 Gb, NEC 3520, Coolink BAT01VS (1040 ford.), Chieftec 420W, Chieftec ház, Samsung 193P TFT monitor

#314 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 19:25

idézet:
Ezt írta georged:
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem,hogy milyen nagy a sebesség különbség a sima A64 és az A64FX között? Nem érdemeseb megvárni az FXet??? És persze mennyi az ára?
[/quote]

Nalunk nincs minden, ergo a [url="http://"http://www.pricewatch.com"]www.pricewatch.com[/url] -rol szemezgettem:

A64FX-51: $758
Asus SK8N: $222
Kingston 1 GB Reg. ECC DDR400: $399
* Total: $1379

A64 3200+: $399
Asus K8V Deluxe: $139
Samsung 1 GB Unbuffered DDR400: $170
* Total: $708

Ja, es egy kis erdekesseg ugyanonnan:

AXP 3200+: $431
Asus A7N8X Deluxe v2.0: $119
Samsung 1 GB Unbuffered DDR400: $170
* Total: $720


Fiery

[ 2003. október 09.: Fiery szerkesztette a hozzászólást ]

#315 Felhasználó inaktív   fLeSs 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 12.165
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 19:28

idézet:
Ezt írta Fiery:
Nalunk nincs minden, ergo a [url="http://"http://www.pricewatch.com"]www.pricewatch.com[/url] -rol szemezgettem:

A64FX-51: $758
Asus SK8N: $222
Kingston 1 GB Reg. ECC DDR400: $399
* Total: $1379

A64 3200+: $399
Asus K8V Deluxe: $139
Samsung 1 GB Unbuffered DDR400: $170
* Total: $708


Fiery
[/quote]Szerencsére ez jövőre változni fog. A memó ugye alapból, és vszínűleg az alaplapok is olcsóbbak lesznek, nomeg ha végre az AMD nem csak néhány ezer darab FX-et fog gyártani, akkor annak is csökken remélhetőleg majd az ára. Én megvárom az FX-et. Bár, franc tudja, inkább megvárom a 0.09-es A64 FX-et, azt legalább lehet majd rendesen tuningolni is :)

#316 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 19:31

idézet:
Ezt írta fLeSs:
Szerencsére ez jövőre változni fog. A memó ugye alapból, és vszínűleg az alaplapok is olcsóbbak lesznek, nomeg ha végre az AMD nem csak néhány ezer darab FX-et fog gyártani, akkor annak is csökken remélhetőleg majd az ára. Én megvárom az FX-et. Bár, franc tudja, inkább megvárom a 0.09-es A64 FX-et, azt legalább lehet majd rendesen tuningolni is :)[/quote]

Ez pontosan igy van, de most a kerdes a jelenlegi A64FX-re vonatkozott :) Azt termeszetesen mindenkepp ki kell emelni, hogy jovore gyokeresen valtozni fog a helyzet ;)


Fiery

#317 Felhasználó inaktív   fLeSs 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 12.165
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 20:48

Fiery: amikor tuningoltad a procidat, emeltél feszkót? Én ha emelem a feszkót a BIOS-ban, nem változik semmi. Tehát elvileg emelem, de gyakorlatilag nem emelődik meg, legalábbis a BIOS-ban a feszkóértékeknél semmi nem változik. Vagy én vagyok láma? :)
PS: MSI K8T800-ról beszélek...

#318 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 20:54

idézet:
Ezt írta fLeSs:
Fiery: amikor tuningoltad a procidat, emeltél feszkót? Én ha emelem a feszkót a BIOS-ban, nem változik semmi. Tehát elvileg emelem, de gyakorlatilag nem emelődik meg, legalábbis a BIOS-ban a feszkóértékeknél semmi nem változik. Vagy én vagyok láma? :)
PS: MSI K8T800-ról beszélek...
[/quote]

Epp most jatszok a CoreCenterrel, ebben semmi hatasa a dolognak. Remelem, nincs valami elbaltazva a BIOS-ban, netan az alaplapon :)


Fiery

#319 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 20:59

CMOS Setup-ban is hiaba allitom a Vcore-t, semmi eredmeny :mad:


Fiery

#320 Felhasználó inaktív   fLeSs 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 12.165
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2003. 10. 09. 21:07

idézet:
Ezt írta Fiery:
CMOS Setup-ban is hiaba allitom a Vcore-t, semmi eredmeny :mad:[/quote]Erről beszéltem... Ez mitől van vajon?

Téma megosztása:


  • (142 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó