HWSW Informatikai Kerekasztal: MISTRAL, Garancia??!, Mistral vállalt garanciáiról! - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (75 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

MISTRAL, Garancia??!, Mistral vállalt garanciáiról! Értékeld a témát: -----

#1201 Felhasználó inaktív   Yoisten 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.728
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 19. 17:07

Nem ismerem pontosan ezt az "eredeti vételár vissza törvényt", de ha egy beszart alkatrész helyett a delikvensnek egy jobbat ajánlanak fel (mivel ugyanolyat mondjuk nem gyártanak) és ő nem fogadja el, szerintem simán rávarrható, hogy nyerészkedni akar. Mert tényleg.
Mutassatok egyébként akár csak egy ítéletet is, ahol az eredeti vételár megfizetésére kötelezték volna a boltot és mondjuk 4 év alatt lezárult. Nyilván van ilyen, de kérdés, hogy megéri-e? Mert az oké, hogy marha okosak vagyunk, meg felkészültek jogi szempontból, de megéri egy alkatrészért 4-5 évig perekkel bohóckodni, mert nem volt jó az újabb/más színű vga csak azon az alapon, hogy márpedig a törvény ezt és ezt mondja?

Továbbá azt sem tudom, hogy van most a szg. alkatrész besorolva. Régebben valami gebasz volt vele, de azt hiszem ezt már megoldották.

Aztán egy ilyen bírósági ügyben hamar előkerülhet, hogy nézzük a szakszerű beszerelést igazoló számlát. Ha nincs, akkor biztos, hogy kellő gondossággal járt el a user? Vagy neki zéró felelőssége van, akár kalapáccsal is berakhat egy vga-t?

Amúgy a mistralból úgy néz kivették a pénzt azok, akik eddig ott mosták tisztára. Nyilván találtak egy hatékonyabb módot erre. Eltűntek -az amúgy roppant szórakoztató- Gerzsenyi fivérek zsírjó beszólásai is.

#1202 Felhasználó inaktív   bogdan 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 18.631
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 19. 17:39

ellenben szerintem sem gyakori, hogy jobbat ajanlanak fel, es ezt nem fogadja el a felhasznalo. (butasag is egyebkent, hiszen ugy viszem a szervizbe a hibas kutyut, hogy feltetelezem, hogy megjavitjak. ha e helyett egy ujabb modelt kapok, akkor miert sirankoznek?)

a problema ugyanis ott szokott lenni, hogy nem ez tortenik. mondjuk az uj kutyut a kereskedo (azonos, vagy ujabb verziot), de nem akarja meghosszabitani a garanciat. pedig mivel az egeszet cserelte ujra indulna.

vagy mondjuk van neki uj verzio, de o ugy erzi, hogy en ezzel aranytalanul nyerne a vevo az uzleten, igy inkabb egy "hasonlo" termeket kinal fel, es kardoskodik a mellett, hogy meg igy is jol jartam, hiszen szebb, gyorsabb keszuleket kap. (mikozben neki fontosabb esetleg a markanev, megbizhatosag.) persze o ezt megteheti -- szive joga --, de a vevo is megtehetem -- ez meg az o szive joga --, hogy azt megsem nyilvanitja azonos vagy jobb minosegu cserenek. ha csak nem egyertelmu, hogy a masik termek sokkal jobb, akkor ehhez a kereskedo nem ragaszkodhat.

olyan meg amugy nem nagyon van, hogy nincs ujabb hasonlo de jobb termek. max a kereskedonek faj erte a szive. es vackol azon, hogy most a sokkal jobbat adja oda, vagy fizesse vissza a vetelarat, amibol a vevo azonnal megveszi a jobbat, es meg marad is neki. szerintem igy a szabalyozas, hogy raadasul a kereskedo valaszthat teljesen tisztesseges.

abban meg semmi furcsa nincs, ha nem leven azonos vagy jobb termek a vevo visszakovetelven a penzet azonnal megveszi a neki felajanlott, de el nem fogadott termeket feleannyiert. hiszen o mar nem birtokol olyan jo termeket, mint amiert eredetileg fizetett, igy termeszetes, hogy kara penzben terul meg. (ha nem lenne igaz, hogy a termek rosszabb, akkor a csere is megtortent volna!)
a forum ma:
"Ez van bazdmeg, ha nem tetszik, el lehet menni."

#1203 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 19. 21:57

No remélem pár hónap múlva felmutathatok egy jogerős ítéletet, ha nem is épp mustárék ellen...  :D Eddig kb. egy évnél tartok, kamatok ketyegnek, és hozzáteszem én sok olyan egyezségi lehetőséggel is éltem, amit akár ki is hagyhattam volna (vásárlók könyve, felszólító levél, békéltető testület...). Zsúfolt bíróságokkal megvert fővárosunkban a perré alakulástól számított olyan 5 hónappal későbbre ki is tűzték a tárgyalást, ez egész gyors szerintem, főleg mert ebből két hónap a nyári ítélkezési szünet. A többit meglátjuk, az inkriminált cég topikjába majd beírom, mi volt. :) Egyébként tudok olyanról is, aki a topik névadóját perli, tudtommal jól áll eddig.

Az én "ellenfelem" meg sem próbált felajánlani másikat, még úgy sem, hogy kifejezetten megmondtam, ott helyben raktáron lévő milyen (olcsóbb!) cuccra vásárolnám le... Szóval szerintem is elfogadja a legtöbb ember, ha jobbat kínálnak az elromlott helyett, és nem fogja a filléreket nézni, csak jusson már túl a dolgon.

szerk: Az "eredeti vételáras szabály" tkp a Ptk, de inkább itt nem megyek bele részletesen. Egyébként az egész EUban kötelező egy irányelv alapján a 2 év szavatosság, első 6 hónapban fogyasztóra kedvező bizonyítási teherrel (ha nem tudja bizonyítani, hogy elrontottad, akkor javít/cserél/visszafizet), plusz kifejezetten teljes vételár visszatérítése van kikötve, bár a tagállamok engedélyezhetik a használatból eredő értékcsökkenés levonását. Azt tudom, hogy mi nem tértünk el - bár sok kereskedő szeretné -, a Ptk-ban konkrétan és világosan, betű szerint szerepel, hogy a kereskedő nem követelheti a használatból eredő értékcsökkenés megtérítsését, és már jó régen így van ez.

Szerkesztette: Ariadne 2006. 08. 19. 22:15 -kor

Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#1204 Felhasználó inaktív   KergeK@csa 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.004
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 19. 22:27

Idézet: Yoisten - Dátum: 2006. aug. 19., szombat - 18:07

Nem ismerem pontosan ezt az "eredeti vételár vissza törvényt", de ha egy beszart alkatrész helyett a delikvensnek egy jobbat ajánlanak fel (mivel ugyanolyat mondjuk nem gyártanak) és ő nem fogadja el, szerintem simán rávarrható, hogy nyerészkedni akar. Mert tényleg.

Már miért is?
A törvény amúgy azért van így, mert ha tönkremegy egy cuccom, és garanciás, akkor ne lehessen kötelezni rá, hogy egy olyan cégnél vásároljak (mégha csak a visszajáró pénzt is), akinek termékével megjártam.
Az én pénzem, és ha visszajár, akkor nem a bolt döntheti el, hogy hol vásárolhatom le, hanem egyedül én!

#1205 Felhasználó inaktív   bogdan 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 18.631
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 19. 23:12

nem egeszen. ha ad cserekeszuleket, akkor nem hivatkozhatsz arra, hogy megrendult a bizalmad a termek irant. (ha mar 5x-re cserelik, akkor esetleg..)

a teljes vetelar csak akkor van, amikor nem tudja a kereskedo kicserelni, es nem azert, amit irtal, hanem egy sokkal alapabb jogi elv miatt: ez esetben "visszacsinaljatok" az uzletet. o visszakapja a hibas arut, Te a penzt. indultok ujra a startrol. aztan ki ki eldonti, hogy mit csinal.
a forum ma:
"Ez van bazdmeg, ha nem tetszik, el lehet menni."

#1206 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 06:29

Idézet: Yoisten - Dátum: 2006. aug. 19., szombat - 18:07

Nem ismerem pontosan ezt az "eredeti vételár vissza törvényt"

A Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény negyedik része, azon belül is konkrétan "A hibás teljesítés" rész. Ez a Ptk. 305-312. szakaszait fedi le. A neten több helyen meg lehet nézni, a vonatkozó rész elég rövid. A fél topik erről szól.

Idézet: Yoisten - Dátum: 2006. aug. 19., szombat - 18:07

de ha egy beszart alkatrész helyett a delikvensnek egy jobbat ajánlanak fel (mivel ugyanolyat mondjuk nem gyártanak)

Négy eset lehet:
- felajánlanak a vevőnek egy műszakilag mindenben jobb terméket jobb híján, amelynek az ára a vásárolt termék eredeti árát meghaladja. Ilyen túlzottan nemes cselekedet egyik kereskedő sem fog végrehajtani, mert ez neki többe van, mint az eredeti vételár visszafizetése.
- felajánlanak a vevőnek egy műszakilag mindenben jobb terméket jobb híján, amelynek az ára a vásárolt termék eredeti árával egyezik meg. Ekkor a kereskedőnek mindegy, mert ennyi erővel a vételárat is visszaadhatja, ugyan ott lesz pénzben. Sőt, a visszafizetett vételárra nem kell újra jótállást adnia.
- felajánlanak a vevőnek egy műszakilag mindenben jobb terméket jobb híján, amelynek az ára a vásárolt termék eredeti árát nem éri el. Ekkor árkülönbözet keletkezik a vásárló hátrányára, ugyan jobb, de "értéktelenebb" terméket kap. Ezt az árkülöbözetet a kereskedő igyekszik megtartani, ezzel gazdagodni. Azt akarja, hogy ez az árkülönbözet nála "felejtődjön" De milyen jogon teheti ezt meg? A kereskedő ettől a ponttól kezdve rosszhiszemű, innentől fogva be is lehet fejezni a vásárló kritizálását.
- felajánlanak a vevőnek egy műszakilag mindenben jobb terméket jobb híján, amelynek az ára a vásárolt termék eredeti árát meghaladja. Mint írtam, ez a kereskedőnek többe kerülne. De mondjuk a különbözetet megfizetteti a vásárlóval.
Ez levásárlásra kényszerítés. A magyar kereskedő fifikáns, igyekszik magához láncolni a vevőt. Nem képes beismerni, hogy "bukta az üzletet", a jog adta esélyeit már eljátszotta. A jog szerint a vevő oldalán a szerződést érintő érdekmúlás következik be. A vételár visszajár neki és a vevőre van bízva mit kezd vele. Lehet, hogy már az adott vásárló nem is akar PC-s terméket, hanem időközben kell neki a lé lakbérre, vagy el akarja inni. Jogi szempontból nem is lényeges.

Persze ha csak (figyelemmel az eredeti vételárra, a kereseti viszonyokra, más boltok áraira) "kicsit" kéne ráfizetni, azt épeszű vásárló meg szokta tenni, ha tényleg kell neki hasonló termék gyorsan. De neki ebbe nem kötelező belemenni. KergeK@csa jól magyaráz. Azért mert a vásárló egyszer betért a boltba, a boltnak nem adódik joga a vásárló helyett dönteni.

Vannak kedvező bírósági ítéletek, kár, hogy nem ismerjük őket. A Homáron lehetett olvasni, hogy a jótállási idő megrövidül című ügyeskedés nem jött be a Mistralnak. Ez kapásból egy bírósági ítélet. Ariadne ügyében is lesz egy. Jómagam a Mistralt fogom perelni hamarosan, napokon belül adom be a fizetési meghagyást. 4 évig egy ilyen egyszerű per nem tarthat, ha a törvényi határidőket nézzük.

Idézet: Yoisten - Dátum: 2006. aug. 19., szombat - 18:07

de kérdés, hogy megéri-e?

Határozottan megéri, ha igazunk van és érdekeink elegendően súlyos sérelmet szenvedtek. Csak szórakozásból és törvényszövegen való lovaglásból nem igazán szoktak pert indítani.

Idézet: Yoisten - Dátum: 2006. aug. 19., szombat - 18:07

Továbbá azt sem tudom, hogy van most a szg. alkatrész besorolva. Régebben valami gebasz volt vele, de azt hiszem ezt már megoldották.

Javították 2003-ban. Régebben vitás volt a laza megfogalmazás miatt. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletének 20. pontjában már világosan fogalmaz.

Idézet: Yoisten - Dátum: 2006. aug. 19., szombat - 18:07

Aztán egy ilyen bírósági ügyben hamar előkerülhet, hogy nézzük a szakszerű beszerelést igazoló számlát. Ha nincs, akkor biztos, hogy kellő gondossággal járt el a user? Vagy neki zéró felelőssége van, akár kalapáccsal is berakhat egy vga-t?

Előkerülhet, de nem tipikus. A mai PC-s alkatrészek nagy zömét nagyon könnyű beszerelni, a csatlakozók csak egy módon csatlakozhatnak, idiótákra is gondoltak. Ha valamelyik gyogyós mégis kalapáccsal egyengeti bele vagy elbénázza, az a terméken eléggé meg fog látszódni: repedés, törés, belefolyt paszta, égésnyom. Jótállás ilyenkor már ránézésre ugrik is.

Idézet: Yoisten - Dátum: 2006. aug. 19., szombat - 18:07

Amúgy a mistralból úgy néz kivették a pénzt azok, akik eddig ott mosták tisztára. Nyilván találtak egy hatékonyabb módot erre. Eltűntek -az amúgy roppant szórakoztató- Gerzsenyi fivérek zsírjó beszólásai is.

Ez jó hír. A zsírjó beszólások azért nekem is hiányoznak.
„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#1207 Felhasználó inaktív   bogdan 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 18.631
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 06:43

ezt nem ertem:

"- felajánlanak a vevőnek egy műszakilag mindenben jobb terméket jobb híján, amelynek az ára a vásárolt termék eredeti árát nem éri el. Ekkor árkülönbözet keletkezik a vásárló hátrányára, ugyan jobb, de "értéktelenebb" terméket kap. Ezt az árkülöbözetet a kereskedő igyekszik megtartani, ezzel gazdagodni. Azt akarja, hogy ez az árkülönbözet nála "felejtődjön" De milyen jogon teheti ezt meg? A kereskedő ettől a ponttól kezdve rosszhiszemű, innentől fogva be is lehet fejezni a vásárló kritizálását."

ha a kereskedo az altalad leirtnal ROSSZABB termeket adna a vasarlonak, nevezetesen egy pont ugyanolyat, mint amit o anno vasarolt (azaz kepes azonos termekre cserelni), akkor az is a kereskedo nyereszkedese? akkor, az altalad leirt logika alapjan meg tobbet nyer. pedig a garancialis cserere nem szoktunk ugy nezni, mint kereskedoi nyereszkedesre..

gondold at meg egyszer ezt a pontot, es latni fogod, hogy nincs ebben nyereszkedes!

szerintem ugy helyes (es a torveny is ezt mondja ki), hogy a kereskedo szabadon valaszthatja meg, hogy (nem leven azonos) jobb termeket ad, vagy penzt fizet vissza. ha a jobb termek ara nem egyezik meg az eredeti vetelarral, attol meg senki nem fog sem nyereszkedni, sem rafizetni.
a forum ma:
"Ez van bazdmeg, ha nem tetszik, el lehet menni."

#1208 Felhasználó inaktív   vipi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.186
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 08:28

Idézet: bogdan - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 7:43

ezt nem ertem:

"- felajánlanak a vevőnek egy műszakilag mindenben jobb terméket jobb híján, amelynek az ára a vásárolt termék eredeti árát nem éri el. Ekkor árkülönbözet keletkezik a vásárló hátrányára, ugyan jobb, de "értéktelenebb" terméket kap. Ezt az árkülöbözetet a kereskedő igyekszik megtartani, ezzel gazdagodni. Azt akarja, hogy ez az árkülönbözet nála "felejtődjön" De milyen jogon teheti ezt meg? A kereskedő ettől a ponttól kezdve rosszhiszemű, innentől fogva be is lehet fejezni a vásárló kritizálását."

ha a kereskedo az altalad leirtnal ROSSZABB termeket adna a vasarlonak, nevezetesen egy pont ugyanolyat, mint amit o anno vasarolt (azaz kepes azonos termekre cserelni), akkor az is a kereskedo nyereszkedese? akkor, az altalad leirt logika alapjan meg tobbet nyer. pedig a garancialis cserere nem szoktunk ugy nezni, mint kereskedoi nyereszkedesre..

gondold at meg egyszer ezt a pontot, es latni fogod, hogy nincs ebben nyereszkedes!

szerintem ugy helyes (es a torveny is ezt mondja ki), hogy a kereskedo szabadon valaszthatja meg, hogy (nem leven azonos) jobb termeket ad, vagy penzt fizet vissza. ha a jobb termek ara nem egyezik meg az eredeti vetelarral, attol meg senki nem fog sem nyereszkedni, sem rafizetni.

A problémát ott látom, hogy kizárólag értékben gondolkodtok.
A törvény világosan leírja, hogy a garanciális csere ugyanolyan terméket kell, hogy jelentsen.
A jobb/rosszabb, stb termék már más terméket jelent, aminek innentől az ára már csak másodlagos kérdés. Elsődlegesen az érdekes, hogy ez megfelel-e a vevőnek, hiszen annak idején ő nem egy később véletlenszerűen kiválasztott termékre akart pénzt kiadni. Ez természetes szerintem.

Nyilván nem kell ecsetelnem, hogy pc alkatrész esetében hányféle gyártótól jön ki "ugyanolyan" (árú és teljesítményű), de mégsem ugyanolyan termék. Pár referenciaterméktől eltekintve szinte minden érdemileg (funkcionalitásra) különbözik, a különbözőség pedig a vevőnek korántsem biztos, hogy jó. Ha nincs funkcionális különbség, akkor pedig a gyártó/márka is számíthat...

Tehát én továbbra sem értem az érték/teljesítmény alapján való cserekényszert mire alapozzátok.
A vevő egy bizonyos termékért/szolgáltatásért adott pénzt, cserénél mindenképpen az a kiindulási alap, hogy a vevő dönt, mi neki a megfelelő és ebben kár vitatkozni vele. Sokan egyéni, abszolút logikamentes preferenciákra is támaszkodnak, ami szintén joguk (attól függetlenül is, hogy sok esetben hülyeség) és nem vita tárgya. A vételár visszafizetés pedig a legegyszerűbb megoldás, abból bármilyen  terméket vehet, ez már teljes egészében a vevő dolga - ez az általános értékmérő lényege. :)


Végül egy kicsit sarkosított példa, elrugaszkodva a sztehctől - talán jobban érzékelhető:

Ha veszel egy Audi-t, majd garacniális csere után "mással", de árban/értékben egyeztetve próbálják pótolni, akkor már korántsem biztos, hogy beéred egy hasonló árú, teljesítményű, vagy épp annál jobb Skodával vagy akármivel...

A márkák nyilván csak példák, de sztem itt jobban érzitek a termékek közti különbséget ár/érték aránytól függetlenül is.


ontopic: Mistral.
Én a héten voltam náluk szerződés elállás ügyében, természetesen sikertelenül. Egyértelmű a hozzáállásuk: én mondtam a ptk és a korm. rendelet alapján a jogaimat, ők azt mondták nem így van.
Én mondom tovább...ők tagadnak. Nyilvánvaló, hogy hiába mondok bármit, igazam ott helyben nem lesz, hiába beszélnek hülyeséget. A bíróság tud dönteni, remélik hogy addik nem megy el a vevő. Ennyi.

Bevallom én is elálltam, mert levásároltam épp szükséges, garancia szempontból irreleváns termékekre, az eredetit pedig máshol fogom megvenni. (itt ezután egy csavart sem fogok venni)

De természetesen ha van lehetőség nem hagynám annyiban az ügyet. Persze nem ezt az egyedi ügyet, hisz ez lezárult, viszont felmerült bennem a gondolat, hogy talán általános vizsgálatnak és jogi következménynek is helye, lehetősége (azt hiszem az fvf-en olvastam vmi ilyesmiről "közérdekű bejelentés" címszó alatt).

Tehát általános bejelentés alapján szankcionálini őket, hiszen esettől függetlenül megállapítható, hogy jogszabályellenes a kereskedési tevékenységük. Az pedig mégsem járja, hogy nyílt jogszabálysértéssel működik egy cég arra alapozva, hogy akinek nem tetszik egyedileg a bíróságon döntesse el, hogy tényleg az volt-e.

Alapvető jogokat nem biztosítanak:

-elállás joga, ami elég triviális
-garanciaidő folytatása levásárlás, tehát MÁS termék választása esetén is
-és persze egyéb "apróságok" (Engem eleve el akartak küldeni melegebb éghajtlatra, mondván, hogy szgép alkatrész nem tartós fogyasztási cikk - ugyanúgy hiába mondtam, hogy 2005-től már biztosan az a melléklet szerint is.)

Szóval a kérdés az lenne a témában jártasoktól, hogy ilyenre tényleg van-e lehetőség.


ps: Még egy dolog eszembe jutott. Anno egy 17-es LG monitornál sikeresen elálltam a szerződéstől. Az sem volt egyszerű, pedig gyárilag hibás volt. A bolt természetesen nem ismerte el, pedig egy korai cserével megúszták volna... Volt márkaszervíz, bevizsgálás, cserére jogosító papír a végén, ami alapján már cserélték is volna - de pechjükre akkor már (kb. 6 hónap után) nem volt azonos típus, csak a bolt által úgymond "utódjának" nevezett típus. Az utódról azt kell tudni, hogy az eredeti monitor 90k-jához képest 6 hónap után 45k-ba került. :D Természetes, hogy köze nem volt az eredetihez műszakilag (akkoriban jöttek be a TFT-k és a CRT-ből elkezdtek mindent kispórolni, hogy árban verjék őket), bár kétségtelen, hogy más ennél megfelelőbb típus sem volt az LG kínálatában. Tehát hülye lettem volna elfogadni, a vételárat visszakaptam és vettem 65k-ért egy 3év helyszíni garis, a korrekt ügyintézésről és egyébként is minőségéről híres Iiyama monitort.

Ha úgy tetszik jól jártam, mert 90k helyett fél év múlva 65-ért vettem egy jobb (szolgáltatásokban) monitort, de erről én nem tehetek. Akkor esett éppen az áruk, én 6 hónappal korábban akartam vásárolni, nem akkor. Ha pedig még azt is hozzáveszitek, hogy fél évet szívtam 90k kiadása ellenére a monitorhasználat közben (szó szerint szívtam, mert fókuszhibája volt - vagyis homályos volt a kép.), kb 2x vittem vissza (20kg) a boltba a monitort bevizsgálásra/elutasításra, majd 1x a márkaszervízbe...

#1209 Felhasználó inaktív   bogdan 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 18.631
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 10:26

"A törvény világosan leírja, hogy a garanciális csere ugyanolyan terméket kell, hogy jelentsen."

nincs elottem a torveny, de nem ezt mondja ki, hanem az "ugyanolyan vagy jobb" cseret! termeszetesen igazad van abban, hogy a "jobb" az vevofuggo, de vannak egyfelol evidens esetek (a peldaddal elve amikor az Audi helyett Mercedest adnanak, de raadasul egy magasabb osztalyban levot), vagy pedig egyszeruen a vevo nyilatkozata, hogy mit tekint jobbnak, es miert. az altalad leirt okok miatt (kisporolt anyag) az LG mar nem volt azonos vagy jobb, de az Iilyama mar egyertelmuen jobb volt.

a helyes cselekedet az lett volna, ha az altalad megvett Iilyamara cserelik, amirol nyilatkozol, hogy "jobb", es penzt nem kapsz vissza. itt igazsagtalan volt, hogy maradt 24k-d, ennyivel igenis megkarositottad a kereskedot. (nem igy lenne, ha most azt mondanad, hogy az Iilyama, amit vettel sem olyan jo a szemedben, mint az elromlott LG.)

************************************************
a Mistral kerdesben: ok felajanlottak egy megoldast (szivuk joga), amit Te elfogadtal (szived joga). mit akarsz Te ezen feljelenteni? (kizarolag jogi szempontbol mutatom!) az o vedekezesuk, es ezt minden birosag el fogja nekik ismerni, hogy a torvenyben eloirt modon egyuttmukodesre szolitottak fel, es azt Te elfogadtad. ez van.
a forum ma:
"Ez van bazdmeg, ha nem tetszik, el lehet menni."

#1210 Felhasználó inaktív   Yoisten 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.728
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 10:36

Azt azért mindenki tudja, hogy ilyen méretű cégeknél nem 1-2 kft intézi a dolgokat, hanem sok. Magyarul te perelsz egy jogi személyt, aki ha éppen úgy akarja, tönkremehet. Teszem azt ha begyűlik 40-50 ilyen elmarasztaló, jogerős ítélet (gondolom már csak időhúzásból és végigtolják a fellebezéseket), akkor vajon nem fogja-e a kereskedő "kiüríteni" az adott kft-t és jogutód nélkül felszámoltatni? Még akkor is, ha az ilyen cserebere-fogadom művelet ugyanannyiba fáj neki, mint a kifizetések. Már csak azért is, hogy a perelő júzer szopjon.
Tehát vajon ki fizeti meg mondjuk 2-3 év perelési és egyéb költségeidet, ha az alperes tönkremegy és a felszámoláskor marad nála három kisflopi?

#1211 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 10:37

Idézet: bogdan - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 7:43

ha a kereskedo az altalad leirtnal ROSSZABB termeket adna a vasarlonak, nevezetesen egy pont ugyanolyat, mint amit o anno vasarolt (azaz kepes azonos termekre cserelni), akkor az is a kereskedo nyereszkedese? akkor, az altalad leirt logika alapjan meg tobbet nyer. pedig a garancialis cserere nem szoktunk ugy nezni, mint kereskedoi nyereszkedesre..

gondold at meg egyszer ezt a pontot, es latni fogod, hogy nincs ebben nyereszkedes!

szerintem ugy helyes (es a torveny is ezt mondja ki), hogy a kereskedo szabadon valaszthatja meg, hogy (nem leven azonos) jobb termeket ad, vagy penzt fizet vissza. ha a jobb termek ara nem egyezik meg az eredeti vetelarral, attol meg senki nem fog sem nyereszkedni, sem rafizetni.

Igen, akkor a kereskedő pénzügyileg nézve többet nyer, ráadásul törvény erejénél fogva. Ha ez előfordul, akkor a kereskedőnek mákja van és vételár visszafizetése helyett kötelező csere van. (hacsak nincs más törvényi kizáró körülmény, de ez most itt az egyszerűség kedvéért felejtős)

Ha a kereskedő tud adni ugyanolyat mint a régi, akkor nincs gond, mert annak nem az értékét, hanem az érték helyett az "ugyanolyanságát" kell nézni. Sőt akkor köteles elfogadni a vevő az ugyanolyat, annak ellenére, hogy árszempontból (már jól lement az ára) rosszul jár látszólag. A vevőnek ilyenkor nem jár jobb, be kell érnie az ugyanolyannal.

A szóhasználatod rossz: a vevő a példádban nem ROSSZABBAT kap, hanem ugyanolyat. Az ugyanolyan fogalmilag nem lehet rosszabb. Persze relatíve az ugyanolyan az újakhoz (jobbakhoz) képest rosszabb. Emiatt értetted félre, belezavarodtál az egyedüli értékszempontba.

Fontos a sorrend, a törvény előírja: ha lehetséges akkor csere (csakis ugyanolyanra, az sem számít ha jócskán lement az ára) az "ugyanolyanság" miatt. Ha csere lehetetlen akkor eredeti vételár visszafizetése van és értékszempontból nézve ez a szabály logikus, erre írtam a 4 logikai lehetőséget.

Persze mindez a valóságban nem ilyen bonyolult, csak a szkeptikusok kedvéért bonyolódtunk így bele az elméleti lehetőségek mérlegelésébe. A törvény ilyen egyszerűen fogalmaz:

Idézet

Ptk. 306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Megjegyzés : a kicserélés ugyanolyra cserélést (újbóli teljesítést) jelent, az elállás pedig vételár visszafizetését. A "elsősorban" jelzi, hogy a négy dolog között sorrend van, amit tartani kell. A sorrend betartása egyébként a kereskedőt védi.
Az ugyanolyanságot az eset körülményeit nézve kell meghatározni, nem mechanikusan érteni. Természetesen nem lesz "más", ha terméknek pl. csak a modellszámozása tér csak el, de minden lényeges szempontból (teljesítmény, tudás, esztétika, tartósság, egyéb) megfelel az eredetinek.

(ezért nem szeretek jogi topikba írni... mindig baromi hosszú vita, értetlenkedés kerekedik ki belőle)
„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#1212 Felhasználó inaktív   Yoisten 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.728
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 10:49

Idézet: N0zer0 - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 6:29


Idézet

Négy eset lehet:
- felajánlanak a vevőnek egy műszakilag mindenben jobb terméket jobb híján, amelynek az ára a vásárolt termék eredeti árát meghaladja. Ilyen túlzottan nemes cselekedet egyik kereskedő sem fog végrehajtani, mert ez neki többe van, mint az eredeti vételár visszafizetése.


Számtechben minden ár lefele megy.

Idézet

- felajánlanak a vevőnek egy műszakilag mindenben jobb terméket jobb híján, amelynek az ára a vásárolt termék eredeti árával egyezik meg. Ekkor a kereskedőnek mindegy, mert ennyi erővel a vételárat is visszaadhatja, ugyan ott lesz pénzben. Sőt, a visszafizetett vételárra nem kell újra jótállást adnia.


Ha te ezt nem fogadod el és a kereskedő tudja bizonyítani, hogy te nem fogadtad el, szerintem vesztett ügyed van. Nyerészkedni akartál és tényleg.

Idézet

- felajánlanak a vevőnek egy műszakilag mindenben jobb terméket jobb híján, amelynek az ára a vásárolt termék eredeti árát nem éri el. Ekkor árkülönbözet keletkezik a vásárló hátrányára, ugyan jobb, de "értéktelenebb" terméket kap. Ezt az árkülöbözetet a kereskedő igyekszik megtartani, ezzel gazdagodni. Azt akarja, hogy ez az árkülönbözet nála "felejtődjön" De milyen jogon teheti ezt meg? A kereskedő ettől a ponttól kezdve rosszhiszemű, innentől fogva be is lehet fejezni a vásárló kritizálását.


Ha jobb terméket ajánlanak fel és te nem fogadod el, megint nyerészkedni akarsz (ti. pénzt akarsz vissza, mikor te terméket vettél és kapnál egy jobbat).

Idézet

- felajánlanak a vevőnek egy műszakilag mindenben jobb terméket jobb híján, amelynek az ára a vásárolt termék eredeti árát meghaladja. Mint írtam, ez a kereskedőnek többe kerülne. De mondjuk a különbözetet megfizetteti a vásárlóval.


Jogilag ez már biztosan gázos, de még mindig ésszerű kompromisszumnak tartom.


Azon is lehet vitatkozni, hogy szerinted mi a jobb termék, meg mondjuk a bolt szerint. Ha egy gyártó a 1702-es monitorja után kihoz egy új 1703-ast, akkor aligha fogod bebizonyítani, hogy az egy szarabb termék, meg kispórolták belőle az anyagot. Azzal is nehéz vitatkozni, hogy ha egy adatlapon ugyanolyan, vagy jobb értékek szerepelnek, akkor az most jobb-e.
Márkaváltásnál már lehetnek gondok, de szerintem ha egy paramétereiben jobb alkatrészt ajánlanak fel, elég nehéz a márkának értéket adni, főleg, hogy 99% tajvani.

#1213 Felhasználó inaktív   Yoisten 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.728
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 11:00

Idézet

Persze ha csak (figyelemmel az eredeti vételárra, a kereseti viszonyokra, más boltok áraira) "kicsit" kéne ráfizetni, azt épeszű vásárló meg szokta tenni, ha tényleg kell neki hasonló termék gyorsan. De neki ebbe nem kötelező belemenni. KergeK@csa jól magyaráz. Azért mert a vásárló egyszer betért a boltba, a boltnak nem adódik joga a vásárló helyett dönteni.


Egy kereskedő nem gyárt szinte semmilyen terméket, tehát nem tudsz a megrendült bizalomra hivatkozni. Max a tajvani n+1-ik gyártóban való bizalmadról lehet szó, de aki kicsit is benne van a témába az tudja, hogy alkatrész fronton nincsen abszolút megbízhatóság. Egy neves gyártó top (új) termékével sokkal több zűr van/lehet, mint egy kisebb cég pár éves darabjával.

Idézet

Vannak kedvező bírósági ítéletek, kár, hogy nem ismerjük őket. A Homáron lehetett olvasni, hogy a jótállási idő megrövidül című ügyeskedés nem jött be a Mistralnak. Ez kapásból egy bírósági ítélet. Ariadne ügyében is lesz egy. Jómagam a Mistralt fogom perelni hamarosan, napokon belül adom be a fizetési meghagyást. 4 évig egy ilyen egyszerű per nem tarthat, ha a törvényi határidőket nézzük.


Tudod ez olyan, mint az amerikai nő meg a mikróban szárított macska esete. :) A Homáron írtakat meg nehogy már komolyan vegyem...
A 4 évet hasból írtam, de ha azt veszsük, hogy Ariadné most van 1 évnél és még elsőfokú tárgyalás sem volt, akkor a 2-3 évet nem tartom túlzásnak. Biztosa van valami csűréscsavarás amivel lehet húzni a dolgot. Pl. megváltoztatja a levelezési címét a kft évente háromszor. Tuti, hogy nem fogják időben utolérni a tértivevényes levelek.


Idézet

Javították 2003-ban. Régebben vitás volt a laza megfogalmazás miatt. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletének 20. pontjában már világosan fogalmaz.

Ez legalább valami. De azért vicces, hogy erre is ennyit kellett várni.


Idézet

Előkerülhet, de nem tipikus. A mai PC-s alkatrészek nagy zömét nagyon könnyű beszerelni, a csatlakozók csak egy módon csatlakozhatnak, idiótákra is gondoltak. Ha valamelyik gyogyós mégis kalapáccsal egyengeti bele vagy elbénázza, az a terméken eléggé meg fog látszódni: repedés, törés, belefolyt paszta, égésnyom. Jótállás ilyenkor már ránézésre ugrik is.


Ugye ha szénné ég valamilyen alkatrészed, még az is lehet simán a gyártó hibája. Ezt mondjuk nagyon nehéz lenne bizonyítani szerintem. Ilyen esetekre egyébként érdemes otthoni biztosítást kötni, mert kisebb dolgokat a biztosítok általában kifizetnek. (tipikusan ilyen a villámverte modem, táp).

#1214 Felhasználó inaktív   KergeK@csa 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.004
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 11:04

Idézet: Yoisten - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 11:49

Ha jobb terméket ajánlanak fel és te nem fogadod el, megint nyerészkedni akarsz (ti. pénzt akarsz vissza, mikor te terméket vettél és kapnál egy jobbat).ani.

Elismétlem mégegyszer, amit írtam, ami a törvény álláspontja:
"A törvény amúgy azért van így, mert ha tönkremegy egy cuccom, és garanciás, akkor ne lehessen kötelezni rá, hogy egy olyan cégnél vásároljak (mégha csak a visszajáró pénzt is), akinek termékével megjártam.
Az én pénzem, és ha visszajár, akkor nem a bolt döntheti el, hogy hol vásárolhatom le, hanem egyedül én!"

Nem köthet a cég magához, amikor én nem akarok az ügyfelük lenni.
Ez a törvény szava, szellemisége, tehát a bíróság eszerint dönt.

#1215 Felhasználó inaktív   bogdan 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 18.631
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 11:15

de mitol jarnal rosszabbul, mintha egy ugyanolyanra cserelik? mert akkor mar nem all meg az allaspontod. nem mondhatod, hogy nem kersz ugyanolyanra cseret, mert nem akarsz toluk vasarolni!

szoval NEM, nem jar vissza automatikusan.
a forum ma:
"Ez van bazdmeg, ha nem tetszik, el lehet menni."

#1216 Felhasználó inaktív   bogdan 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 18.631
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 11:21

Idézet: N0zer0 - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 10:37

A szóhasználatod rossz: a vevő a példádban nem ROSSZABBAT kap, hanem ugyanolyat. Az ugyanolyan fogalmilag nem lehet rosszabb. Persze relatíve az ugyanolyan az újakhoz (jobbakhoz) képest rosszabb. Emiatt értetted félre, belezavarodtál az egyedüli értékszempontba.
nezd, en igen precizen fogalmaztam: "altalad leirtnal ROSSZABB", tehat felreertettel sajnos, es az elso 2 mondatod hibasan kerult ide. a 3. mondat fogalmazza meg, hogy mit ertettem alatta, es nem, nem zavarodtam bele. egy konkret kerdest tettem fel, amire valaszolnod kene.

(persze valaszoltal, hogy igen, jobban jar, amit egyfelol nem ertek, hiszen azert jol nem jar egy cserevel, masfelol ha jobban is jar, ez a torveny szerinti ut. miert lenne hibas, ha ennel kevesbe jarna jol, a vevo meg jobban jarna? hol van abban a hiba?)

Idézet

Megjegyzés : a kicserélés ugyanolyra cserélést
ez nem derul ki az altalad idezett szovegbol! mashol az "azonos vagy jobb" kitetel szokott szerepelni. Te meg megtiltanad a kereskedonek, hogy egy jobbra cserelve ne veszitsen annyit? mikozben a vevo is jol jar, hiszen jobb helyzetben lesz, mint egy sima cserenel? (itt termeszetesen olyan "jobb"-rol beszelek, amit a vevo is jobbnak ertekelt!)
a forum ma:
"Ez van bazdmeg, ha nem tetszik, el lehet menni."

#1217 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 11:48

Idézet: Yoisten - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 11:49

Számtechben minden ár lefele megy.

Ha te ezt nem fogadod el és a kereskedő tudja bizonyítani, hogy te nem fogadtad el, szerintem vesztett ügyed van. Nyerészkedni akartál és tényleg.

Ha jobb terméket ajánlanak fel és te nem fogadod el, megint nyerészkedni akarsz (ti. pénzt akarsz vissza, mikor te terméket vettél és kapnál egy jobbat).

Ezek szerint a négy darab esetet nem értetted meg. Olvassad át mégegyszer, meg lehet érteni, hogy nincs nyereség senki részéről. Pont azért írtam le ilyen bonyolultan, hogy rávilágítsak egy egyszerű és igazságos szabály logikájára és ne hagyjak kétségeket. Nem tudom mit nem lehet rajta megérteni  :confused:
A vételár visszafizetése nem a kereskedő büntetése, hanem az eredeti (szerződést megelőző) állapot visszaállítása, érzelem és nyerészkedésmentes egyenlítés.

A többiben egyetértünk, mármint a "monitor 1702 vs. 1703" ügyében. A gyakorlatban mindig az adott eset szabja meg az "ugyanolyanságot". Márkaváltásnál szerintem sem lesz ugyanolyan. Minden körülményt és elvárást meg kell vizsgálni a konkrét ügyben. Általánosságban nem lehet dönteni. Itt jön be az emberi és szakmai mérlegelés, a vitás határeseteknél.
Ennek ellenére én azt vettem észre, hogy a gyakorlatban előforduló esetek túlnyomó többségében egy mp alatt eldönthető, hogy ugyanolyan-e vagy sem, egyszerűen adja magát a PC-s piac jellegzetességei miatt.

A szakszerű beszerelésben is lényegében egyetértünk, csak ott egy kicsit túloztál. Indokolatlanul ijesztgeted vele a jövőbeli perlekedőket.
A perhosszúság relatív. Megyénként, bíróságonként változik. Speciel Bp-en kell a legtöbbet várni, a bíróságok túlterheltsége miatt. Egyet nem szabad elfelejteni: lehet hogy elhúzódik, de a követelésed az idő alatt a jegybanki alapkamattal kamatozik. Ki lehet bírni, előbb-utóbb meglesz az eredmény. Persze kényelmetlen és jobb lenne, ha nem kerülne perre sor, mindenki energiát spórolna meg. De ez is jobb, mint a semmi, jobb mintha hagyná magát az ember küzdelem nélkül lefejni.
„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#1218 Felhasználó inaktív   vipi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.186
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 11:50

Idézet: bogdan - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 11:26

"A törvény világosan leírja, hogy a garanciális csere ugyanolyan terméket kell, hogy jelentsen."

nincs elottem a torveny, de nem ezt mondja ki, hanem az "ugyanolyan vagy jobb" cseret! termeszetesen igazad van abban, hogy a "jobb" az vevofuggo, de vannak egyfelol evidens esetek (a peldaddal elve amikor az Audi helyett Mercedest adnanak, de raadasul egy magasabb osztalyban levot), vagy pedig egyszeruen a vevo nyilatkozata, hogy mit tekint jobbnak, es miert. az altalad leirt okok miatt (kisporolt anyag) az LG mar nem volt azonos vagy jobb, de az Iilyama mar egyertelmuen jobb volt.

a helyes cselekedet az lett volna, ha az altalad megvett Iilyamara cserelik, amirol nyilatkozol, hogy "jobb", es penzt nem kapsz vissza. itt igazsagtalan volt, hogy maradt 24k-d, ennyivel igenis megkarositottad a kereskedot. (nem igy lenne, ha most azt mondanad, hogy az Iilyama, amit vettel sem olyan jo a szemedben, mint az elromlott LG.)

************************************************
a Mistral kerdesben: ok felajanlottak egy megoldast (szivuk joga), amit Te elfogadtal (szived joga). mit akarsz Te ezen feljelenteni? (kizarolag jogi szempontbol mutatom!) az o vedekezesuk, es ezt minden birosag el fogja nekik ismerni, hogy a torvenyben eloirt modon egyuttmukodesre szolitottak fel, es azt Te elfogadtad. ez van.

Sztem még mindig elbeszélünk egymás mellett.
Azt szerettem volna megértetni, hogy nincs ilyen, hogy JOBB TERMÉK, ha más termékről van szó.
Általában mindenki aszerint dönt, hogy neki egyedileg mi a jobb, és NINCS ABSZOLÚT SKÁLA.

A szélsőséges, de sztem szemléletes példa folytatásod is tipikus: az Audi-Mercedes felállásban milyen alapon állítod, hogy jobb az utóbbi? Teljesen egyénfüggő! De még ha nem is az lenne, akkor is elég merész kijelentés, hiszen igencsak vannak egyforma típusok benne... Még márkafüggetlenül, tisztán teljesítmény alapján is problémás ilyet kijelenteni, de jobban ne menjünk bele....

A példámat sem érted: a monitornál nem volt Iiyama csere lehetőségem, az egyetlen választási lehetőség a gyengébb LG volt, vagy más hasonlóan gyenge típus. Ugye nem azt akartod mondani, hogy miután visszakaptam a pénzt és elmentem Pest másik végébe, máshol megvenni az Iiyama monitort, a különbözettel vissza kellett volna jönnöm a boltba és elszámolni vele?!

A korábbi hozzászólásokban van igazság, én nem károsítottam meg senkit! A kiskert a nagyker, a nagykert a gyár károsította, tehát közvetve a gyártó okolható mindenért. Vagy szerinted én vagyok a hibás, amiért rossz monitort gyártottak nekem? Én nem bank vagyok, aki ad 90e Ft hitelt a gyárnak (kiskeren és nagykeren keresztül) fél évre előre, mire esetleg megkapom a hibátlan monitorom.

Én:
-akkor vettem, akkori áron, és pontosan azt a monitort, mert....
-...nem fél év múlva akartam venni és nem egy másik típust
-de nem akartam rosszat kapni sem
-nem akartam fél évig kis felbontásban bámulni a fókuszhiba miatt, ha így akarom használni, eleve gyengébb típust veszek 2/3 árért!
-nem akartam fél év alatt 3x végigvinni a fél városon, monitor nélkül maradni a bevizsgálás idejére

Kíváncsi vagyok a fenti pontokról mi a véleményed? Természetes velejárója egy vételnek, vagy esetleg van rá esély, hogy nem azt kaptam a pénzemért, amit kellett volna? Ha az utóbbi van, akkor bizony MEGKÁROSÍTÁSRÓL VAN SZÓ! És ha megkárosítás, akkor ez az én megkárosításom, abszolút nem a kiskeré!

Remélem így már kicsit egyértelműbb a kép. Azt hiszem ott hibázod el a gondolatmeneted, hogy csak pénzbeli értéket és pénzbeli kárt feltételezel. Roppant egyszerű, ha én szolgáltatok, gyártok, értékesítek valamit mindenki szabadon választ, hogy igénybe veszi-e az adott áron. De ha igénybe vette, és mégsem kapta meg, onnantól semmilyen jogom nincs ítélkezni a választása felett. Afelett, hogy károsítom-e a őt, ha 1 hónapig javítom a termékét, cserénél megfelel-e neki egy másik típus paraméterei, vagy akár a színe....

Újabb hülye példa a színről: fekete bőrkanapéd javíthatatlanul "elromlik". Nincs jogod elállni, ha adnak egy "ugyanolyan", csak épp rózsaszín darabot? Ez árban valószínűleg forintra ugyanannyit ér, "teljesítményben", funkcionalitásban is tökeletesen ugyanaz, mégsem ugyanaz a két termék. Ott pl a szín is egy ilyen fontos paraméter.... ami pl. nyilván egy HDD esetén finoman szólva is mellékes.


Nem érted a Mistralos esetet sem. Először SEMMIT nem fogadtam el, de nincs mit tenni bírósági út nélkül. Én azt mondom jogom van rá, ők azt mondták, hogy "nincs és különben is a Föld lapos!!!" ÉS? Mondhatták ezt is, semmit nem tudok tenni! Csak a bíróság dönthet....
Ezután, mivel nem tudtam várni, és nem okozott nekem anyagi veszteséget (csak idegit, és időbelit) ezért BELEEGYEZTEM a FELAJÁNLOTT MEGOLDÁSBA!
Tiszta sor, ezután az én ügyemmel nincs mit tenni! Nem is emiatt akarok elégtételt, de ezt le is írtam. Olvasd el újra a post végét, én ÁLTALÁNOS szankicóról beszétem, nem az én egyedi esetem szankcionálásáról. Írtam, hogy erre olvastam valami lehetőséget, és azt is, hogy miért tartanám helyesnek: Mert nem fenntartható magatartás, hogy egy kereskedelmi egység jogszabállyal ellentétes módon működjön, és csak utólag lehessen őket elkapni.

Ez olyan mintha pl. legális pénzmosodát lehetne nyitni, és addig működhetne, amíg minden egyes sértett be nem pereli őket. Aki nem perel, az pedig hiába károsították meg törvénytelenül.

#1219 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 13:23

Idézet: bogdan - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 12:21

N0zer0: ugyanolyan...

ez nem derul ki az altalad idezett szovegbol! mashol az "azonos vagy jobb" kitetel szokott szerepelni. Te meg megtiltanad a kereskedonek, hogy egy jobbra cserelve ne veszitsen annyit? mikozben a vevo is jol jar, hiszen jobb helyzetben lesz, mint egy sima cserenel? (itt termeszetesen olyan "jobb"-rol beszelek, amit a vevo is jobbnak ertekelt!)

Nincs "azonos vagy jobb" kitétel. A szövegből tényleg nem derül ki, jogos észrevétel.

Most írtam egy ultrahosszú hozzászólást, amit mégse postolok el, nem fórumra való, túl hosszú. Maradjunk annyiban, hogy hidd el: az "ugyanolyan" a helyes kitétel, ami sajnos a törvényfelépítes miatt nem is érhető tetten a törvényben sehol szó szerint. Elhiheted, hogy nem terjesztenénk többen is, ha kitaláció lenne.

Röviden mégis: a szerződéskötéskor (veszel valamit = adásvételi szerződést kötsz) fixálódik a szerződésben "a dolog", az "a bizonyos" dolog, amit köteles az eladó szolgáltatni. A szerződés egyik eleme (tartalma), a szerződés tárgya lesz, jogilag megpecsételődik. A szerződést a felek azonban közösen (egyező akarattal) kötik, ezért csak közösen, egyező akarattal (egyetértéssel) módosíthatják. Kicseréléskor újra kell teljesíteni a szerződésben már lefixált, rögzített dolgot. Mással nem lehet teljesíteni az eladónak, mert az utólagos, egyoldalú szerződésmódosítás lenne, önkényes eltérés a szerződésben foglaltaktól. Egyoldalú szerződésmódosítás nincs (ez jogi alapelv).

Idézet

Ptk. 205. § (1) A szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre.
Ptk. 240. § (1) Ha jogszabály kivételt nem tesz, a felek közös megegyezéssel módosíthatják a szerződés tartalmát, vagy megváltoztathatják kötelezettség-vállalásuk jogcímét.
Ptk. 365. § (1) Adásvételi szerződés alapján az eladó köteles a dolog tulajdonát a vevőre átruházni és a dolgot a vevő birtokába bocsátani, a vevő pedig köteles a vételárat megfizetni és a dolgot átvenni.

Ha annyira kíváncsi vagy, kérésedre privátban elküldöm a hosszú hozzászólást csak neked. Ha van energiád elolvasod, bár nem sok esélyt adok rá, hogy meg is világosodsz tőle. Ahogy ismerlek úgyis belekötnél.
Nem értem egyesek miért ilyen hitetlenek. Talán mégse kéne jogi topikokhoz hozászólnom...

Ui: persze lehet kötni szerződést alternatív szolgáltatásra is (a kötelezett "más"-sal is teljesíthet) speciális feltételek mellett, de boltban ilyet nem szoktak kötni.
Szemléletesebben: a bemész egy boltba valamit venni, te AZT akarsz venni (csakis azért veszed meg azt, más neked nem kell), nem a bolból valamit vagy hasonlót. (Ha tönkremegy, akkor jó lesz majd helyette esetleg más/hasonló is ... teljesen nevetséges  :D  :omg: )

Szerkesztette: N0zer0 2006. 08. 20. 13:41 -kor

„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#1220 Felhasználó inaktív   Warton 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 11.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 14:53

Idézet: N0zer0 - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 14:23

Ha annyira kíváncsi vagy, kérésedre privátban elküldöm a hosszú hozzászólást csak neked. Ha van energiád elolvasod, bár nem sok esélyt adok rá, hogy meg is világosodsz tőle. Ahogy ismerlek úgyis belekötnél.

Én kíváncsi vagyok rá, nekem elküldhetnéd. :) Kösz! :respect:

Téma megosztása:


  • (75 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó