HWSW Informatikai Kerekasztal: MISTRAL, Garancia??!, Mistral vállalt garanciáiról! - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (75 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

MISTRAL, Garancia??!, Mistral vállalt garanciáiról! Értékeld a témát: -----

#1241 Felhasználó inaktív   pgyafi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.686
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 13:08

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 22., kedd - 11:02

..
Másrészt ha nincs x fajta fék akkor vehetsz y fajtát. Nem is értem hogy jön ide az ablaktörlő. Ha nincs gyári fékbetét, akkor van jobb, más márkabeli típus. Itt van az hogy kedves user nem fogadja el mert olyan napja van.

Nem is tudom minek magyarázom, sokak hozzáállásával van a gond.

Ki mondja meg, hogy az a másik fékbetét az jobb? Kinek jobb?  Miért is kellene egy nem eredeti fékbetétet elfogadni a vevőnek?

Bizony, a kereskedők hozzáállásával gond van.

#1242 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 16:20

El kellene már fogadniuk a kereskedőknek, hogy a szabályok őket is kötik. És a szabályok azt mondják, hogy ha nem tud pont olyan másikra cserélni, vagy ezt nem tudja a vásárló számára elfogadható időn belül megtenni, vagy a csere sem oldja meg a gondot (pl. konstrukciós hiba), akkor bizony vissza kell fizetni a teljes vételárat. Ez le van írva feketén fehéren, tkp ugyan min vitatkozunk egyáltalán? :think:
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#1243 Felhasználó inaktív   INT21H 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.085
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 17:29

Idézet: Ariadne - Dátum: 2006. aug. 22., kedd - 17:20

... ugyan min vitatkozunk egyáltalán? :think:

Szvsz. az a probléma, hogy a fogyasztói jogokkal is vissza lehet élni.
Erre néhány kereskedő szerint az a megoldás, ha minden vásárlót szankcionálunk. :omg:

Szerkesztette: INT21H 2006. 08. 22. 17:31 -kor

"Hanyatló kultúránknak az egyik legkórosabb eleme a járandósági felfogás (entitlement culture) ami szerint az állampolgárnak jár minden, az is, amiért soha életében nem fizetett."

"I meditate diligently every morning. The subjects are life and love. I quit after 3 seconds."

#1244 Felhasználó inaktív   Yoisten 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.728
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 20:45

Akceptálom a törvény bötüjét, de tényleg jó lenne már egy bírósági ítéletet látni arról, hogy ezt a bíróság is úgy értelmezi, ahogy mi. :) A legjobb az lenne, ha valaki lobogtatná az eredeti vételárat, amit visszakapott az ügy után.

Ezen kívül ismét felhívnám a figyelmet a kisker mögött álló jogi személy fizetőképességére. Azt továbbra is tartom, hogy azon kiskerek, akik tényleg hagyják ilyen ügyeiket a bíróságra jutni (és most itt arra gondolok, amikor nincs igazuk) már csak passzióból is folytatni fogják a szopatást. Tehát mit csinál a jóember a jogerős ítélettel, ha történetesen pont az a cég megy csődbe, aki felé a követelése van?

Nagyon szép, hogy ilyen törvényeink vannak nekünk, de pont a lényeget nem látom. A törvény betarttatását, betarthatóságát. Kábé mint a kutyaszar. Arról is van passzus, mégis nyakig lehet benne gázolni bárhol.

#1245 Felhasználó inaktív   Yoisten 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.728
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 20:48

Idézet: INT21H - Dátum: 2006. aug. 22., kedd - 17:29

Szvsz. az a probléma, hogy a fogyasztói jogokkal is vissza lehet élni.
Erre néhány kereskedő szerint az a megoldás, ha minden vásárlót szankcionálunk. :omg:

Igen, ezt az elvet a mistral is nyíltan vállalja. Aki úgy csinál, mintha csalni akarna, azt megszopatják. Gondolom létezik egy ilyen belső utasítás féle, hogy kit kell garanciaspílernek billogozni. :)

#1246 Felhasználó inaktív   nyunyu 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.070
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 21:48

Idézet: Ariadne - Dátum: 2006. aug. 22., kedd - 10:43

Viszont van olyan hiba is, ami miatt az egész autó cseréjét kérheted, pl. kiderül egy véletlen folytán, hogy a vadiújan vett autódnak kicsit megkoccolták az elejét még mielőtt megvetted, csak szépen megjavították (valós sztori), vagy éppen kezdettől fogva ugyanaz a - javíthatatlan és komoly - hiba áll fenn. Megint konkrét példa: motornál a kormánya kezdettől fogva "beszitál", ami balesetveszélyes és nyilvánvalóan gyári, konstrukciós hiba - ilyenkor a csere sem oldja meg a gondot, ezért visszajár az eredeti vételár.

Ja, faterom le is verette a birosaggal a Volvo Truckson az altaluk felretervezett, igy gyarilag eletveszelyes teherauto konfiguracio arat+3 evnyi pereskedest+egyeb felmerulo koltsegeket.

Aztan vettunk a nekunk megitelt 40 millabol egy hasonlo parameterekkel (motorteljesitmeny, hajtaskeplet, platomeret, daruelrendezes) rendelkezo Scaniat, es a maradek penzbol meg uj potkocsira is futotta.

Akkor mi nyereszkedtunk volna, meg garanciaspilerek lettunk volna? Aham.

3 evig allt a telephelyunk sarkan az ujonnan 25millas teherauto, aztan csak nezegetni tudtuk, hasznalni nem.
Cseredarabot nem adtak, mi meg egy ido utan nem engedtuk, hogy tovabb ganyoljak az eleve elcseszett konstrukciot, meg megint fu alatt muszakiztassak le. (Legelso, forgalomba helyezes elotti muszakirol elbol kirugtak az autot, mert nem felelt meg a eloirasoknak, es balesetveszelyesnek itelte a hatosag. Aztan lepapiroztak 2 ora mulva az orszag masik vegeben, hogy at tudjak nekunk adni.)

Mondjuk a birosag sem allt a helyzet magaslatan, eredetileg egy idos biro targyalta az esetet a maga nyugis tempojaban, aztan nyugdijba ment, a helyette kirendelt fiatal birono meg technikai analfabeta volt, es emiatt a konkret bizonyitasi eljarast nullarol kellett kezdeni, mert meg a fekpedalt sem tudta megkulonboztetni a gazpedaltol.

De ezt a sztorit par eve mar reszletesen leirtam vagy itt, vagy a Gyorshajtas topikban.

Szerkesztette: nyunyu 2006. 08. 22. 22:18 -kor


#1247 Felhasználó inaktív   vipi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.186
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 22:42

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 22., kedd - 11:02

Nagyon sok a ferdítés, nekem tényleg ez az utolsó hozzászólásom.

Rossz a példád, ugyanis egyrészt nem a kereskedő mondja meg hogy mit tudsz helyette vásárolni, hanem a fogyasztó választ.

Másrészt ha nincs x fajta fék akkor vehetsz y fajtát. Nem is értem hogy jön ide az ablaktörlő. Ha nincs gyári fékbetét, akkor van jobb, más márkabeli típus. Itt van az hogy kedves user nem fogadja el mert olyan napja van.

Nem is tudom minek magyarázom, sokak hozzáállásával van a gond.

És arról mi a véleményed, amit én írtam: hogy a garanciális ügyintézés is a kereskedelmi folyamat része, nem csak az eladás és az azzal kapcsolatos feladatok.

#1248 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 24. 08:43

Idézet: Yoisten - Dátum: 2006. aug. 22., kedd - 21:48

Gondolom létezik egy ilyen belső utasítás féle, hogy kit kell garanciaspílernek billogozni. :)

Az eddig különböző fórumokon olvasott panaszok alapján ez röviden így hangozhat: "mindenki, akinek a gondját megoldani nekünk pénzbe kerülne, különös tekintettel a javíthatatlan és cserélhetetlen dolgokra, ahol pénzt sosem adunk visssza, ránk a Magyar Köztársaság jogszabályai ugyanis nem vonatkoznak"....  :down:
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#1249 Felhasználó inaktív   BigBear 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.425
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 24. 16:07

Idézet: Warton - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 18:07

Ki mondta, hogy ne árulj olyat ami olcsó? Idézz kérlek! Azt mondtam nem kéne szart árulni, pl. szar tápokat Vargáné, Codegány, Mercury stb. De más termékekből is pontosan tudja a kereskedő, hogy mi a szar és mi nem és minek nagyobb a valószínűsége, hogy tönkremegy. Így a kereskedőnek sem kellene garanci dolgokkal bajlódnia és az ügyfelek is elégedettek lennének és legközelebb is abban a boltban vásárolnának.

De mennyire nem igaz!

Ha nem árulsz olcsó dolgokat, a vevők 90%-a átmegy a szomszédba, ahol 20 Ft-tal olcsóbban megkapja a szart. Nagyon kis réteg az, aki tájékozott, tudja, hogy mit szeretne, egyáltalán, hogy mit is akar venni.
A kicsit jobb ugyanis a legtöbb esetben drágább. Lehet, hogy 20Ft-tal, de ez elég sok embernek. A másik meg, ha a szomszéd kereskedő elhiteti vele, hogy a Vargánya az milyen jó, nem csak olcsó, akkor te vagy a nagyon szemét, mert azt merted mondani, hogy az rosszabb, "minden bizonnyal" nyerészkedni akarásból.

Szerkesztette: BigBear 2006. 08. 24. 16:22 -kor

42

#1250 Felhasználó inaktív   Etele 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 19.713
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 31. 17:39

Szidjuk itt a Mistralt, közben meg van még bőven sunyi üzlet. :)

Pl. Vision Computers. :D

Rendeltem náluk egy egeret és a WiFi PCI-is karit, kb. 11k értékben. Webshopon keresztül. 5 percen belül megkaptam a visszaigazoló mailt. Mondom oké, akkor majd hívnak ha beszerezték a nagykerből (fel sem merült bennem, hogy raktárkészletet tartanak. :D )

Egy nap, semmi. Két nap, semmi. Harmadnap telefonálnak az üzletből, hogy megkapták a megrendelésemet (!) és legyek szíves befáradni és alőleget fizetni (!) a termékekre.
Mondom pardon? :D Webshopos rendelést átolvastam (mindig megteszem hogy ne érjenek meglepetések) és se ott, se a visszaigazoló mailben nem volt szó előlegről.
Figura hebegett-habogott, hogy ezek nem szokványos hardverek (bazz :Đ ) és hogy ezért.
Kérdezem (kíváncsiságból): ha előleget adok, akkor garanciát vállalnak arra, hogy x napon belül meglesz a termék illetve a megrendelt áron kapom meg?
Nem.
Mondom nem gondolják, hogy ez egy kicsit egyoldalú dolog, és enyhén komikus, én fizessek előleget, maguk meg semmiféle "garanciát" nem vállalnak?

Persze nem kértem a további üzletelésből, de hogy ne tudják rámverni a dolgot (nem mondtam le), e-mailt is írtam. Idézem, hogy plasztikusabb legyek...

Idézet

Kedves Vision!

Mivel ma informáltak róla, hogy a termékek beszerzése minimum 2-3 nap, és - ami természetesen a webshopos rendelésnél egy szóval sem volt említve - előleget is kérnek, úgy döntöttem, kíváncsiságból betérek egy másik üzletbe (ha úgy tetszik, a konkurenciájukhoz), és megnézem, ott is ilyen kondíciókkal tudnak-e kiszolgálni.
Nem.
Levették a polcról az önöknél is megrendelt eszközöket, és rögtön elvihettem, várakozás és előleg befizetése nélkül.

Tekintsék tárgytalannak a megrendelésemet, és - ha elfogadnak egyegyszerű vásárlótól egy jótanácsot - az előleg fizetését szíveskedjenek a honlapon is feltüntetni, mert amellett, hogy ennek törvényességével kapcsolatban is vannak kételyeim, a vevő félrevezetésének is tűnhet ha csak utólag derül ki ez a nem mellékes tény.

Maradok tisztelettel:

Szántó Attila


Igazam van, vagy igazam van? :)

Mellesleg az említett bolt a Lord.

#1251 Felhasználó inaktív   Viktorka 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 302
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 09. 01. 08:51

Idézet: Etele - Dátum: 2006. aug. 31., csütörtök - 18:39

Szidjuk itt a Mistralt, közben meg van még bőven sunyi üzlet. :)

Pl. Vision Computers. :D
...

Nem kötekedésképpen mondom, de a Visonban én még nem csalódtam. Elképzelhető, hogy boltja válogatja, valszeg mindegyik külön kis cég, de ahova én szoktam jáni vásárolni, előleg fizetés nélkül is hoznak bármit. Igaz, nem a neten keresztül rendelem, hanem bemegyek, és élőben. Garanciáztatással sem volt eddig még soha semmi gondom, ha nem müködött valami, azt szó nélkül cserélték. Sőt, egy elromlott billentyüzetet is kicseréltek, pedig volt már vagy két éves :)


Moszkva téri Mistral megszünt

#1252 Felhasználó inaktív   Etele 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 19.713
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 09. 01. 17:12

Elhiszem hogy nem kötekedsz, a zuglói Vision-ben nekem ez volt a tapasztalatom ,ezek után köszönöm szépen, nem kérek egyik boltjukból sem. Van kismilló másik PC-s szaküzlet. :)

#1253 Felhasználó inaktív   vipi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.186
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 09. 01. 20:11

Idézet: Etele - Dátum: 2006. szept. 1., péntek - 18:12

Van kismilló másik PC-s szaküzlet. :)

Én is így kezdtem, de az a baj, hogy ezzel az egyébként helyes hozzáállással már nincs is olyan sok bolt...
Nálam már van 4-5, ahova nem megyek be többet :D és ugye ezek általában a nagyobb boltok, több üzlettel...

#1254 Felhasználó inaktív   Etele 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 19.713
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 09. 01. 20:36

Nem mondom, az én "elkerülendő" üzletlistám is inkább bővül, mintsem csökken. :)

Mondjuk az a mák, hogy van egy régi jól bevált jóóóóóóóóó messze, egy korrekt közel, és egy olcsó is, szintén közel.
Na most háromból az egyikben csak van amit keresek. :)

Szerkesztette: Etele 2006. 09. 01. 20:36 -kor


#1255 Felhasználó inaktív   Blackdeath 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 840
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 09. 01. 20:56

ez érdekes! én idáig 1 csomó cuccot vettem a mistralnál, és kop-kop egyik sem volt rossz. :)

egyébként meg 100 szónak is 1 a vége: mindenhol utálják a garis ügyek intézését.

az ausztriai mistralt is úgy szidják, mint a bokrot. gondolom nem véltelenül.

ezek szerint európa szerte, sőt világszerte is utálják utálják a garis ügyek intézését.

Szerkesztette: Blackdeath 2006. 09. 01. 20:56 -kor

gigabyte ga-p55-us3l, intel core i5-750 + ac freezer 7 pro rev.2, apacer 4096mb (2*2gb) ddr3 golden cover 1333mhz kit, wdc blue 320 + 640gb, powercolor hd5850 1gb gddr5, sb audigy2 zs, tp-link tl-wn651g, nec ad-7203a, aerocool s9 pro + ac af12025l fan + corsair cx400w, 17" samsung syncmaster 730bf, win7 ultimate x64

#1256 Felhasználó inaktív   KergeK@csa 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.004
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 09. 01. 22:19

Idézet: Blackdeath - Dátum: 2006. szept. 1., péntek - 21:56

ez érdekes! én idáig 1 csomó cuccot vettem a mistralnál, és kop-kop egyik sem volt rossz. :)

egyébként meg 100 szónak is 1 a vége: mindenhol utálják a garis ügyek intézését.

1.) Nem tudom ez miért érdekes, nem azt mondta senki, hogy minden szar náulk, csak azt, hogyha tönkremegy, akkor gyakorlatilag a nullához konvergál az esélyed arra, hogy a törvényben szereplő jogaidat megadják neked.

2.) Az egy dolog, nem kell szeretni, de a vevőt átb*szni, törvényt megszegni attól nem kell.
Szerintem. ;)

#1257 Felhasználó inaktív   AndrewBoy 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.305
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 09. 01. 23:39

Nem garancia, de mégis mistral...

Ma tönkrement asszony gépében az elsa gladiac gts, nem egy mai kártya, eddig ment, szép eredményeket értem el vele annó. Gondoltam, hogy akkor nézzük mi van nyitva péntek este 6kor.
Gondoltam mistral, nézünk valami olcsó atit 10k környékén, netezésre hibátlan, még tv out is van rajta és akkor öröm és bódottá. Megnéztem a mistral honlapját, konkrétan 3 db video kártya volt, de néztem magamnak ramot és ha jól rémlik 1 db volt. 3 hónapja is ramot akartam venni de nem volt, elég üres volt az árlista, gondoltam uborkaszezon ezért ennyire üres.

Mi történik a Mistrallal? Miért nincs cuccos? ennyire gyorsan viszik? vagy ennyire nem likvid már a cég?

#1258 Felhasználó inaktív   sydoka 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 378
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 09. 02. 09:51

nemrég én is kerestem (volna) memóriát. nem volt egy se :}
amúgy nem sűrűn nézem az oldalukat, már csak az ie-only árlistájuk miatt se :}

#1259 Felhasználó inaktív   vipi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.186
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 09. 02. 09:53

Idézet: Blackdeath - Dátum: 2006. szept. 1., péntek - 21:56

ez érdekes! én idáig 1 csomó cuccot vettem a mistralnál, és kop-kop egyik sem volt rossz. :)

egyébként meg 100 szónak is 1 a vége: mindenhol utálják a garis ügyek intézését.

az ausztriai mistralt is úgy szidják, mint a bokrot. gondolom nem véltelenül.

ezek szerint európa szerte, sőt világszerte is utálják utálják a garis ügyek intézését.

Akkor szerencséd volt, adj hálát az égnek. :)

Ettől még ha elromolna vmi kegyetlenül megszívnád. A garancia valóban mindenhol mostoha gyerek, de ennyire sehol. A mistralban pofátlanul szarnak az összes rendeletre és szabályozásra.

#1260 Felhasználó inaktív   Blackdeath 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 840
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 09. 03. 21:24

Idézet: vipisrac - Dátum: 2006. szept. 2., szombat - 10:53

Akkor szerencséd volt, adj hálát az égnek. :)

Ettől még ha elromolna vmi kegyetlenül megszívnád. A garancia valóban mindenhol mostoha gyerek, de ennyire sehol. A mistralban pofátlanul szarnak az összes rendeletre és szabályozásra.

ha velem szaroznának, rájukborítanám a pultot! :D

nekünk össz-vissz 1szer volt garis ügyünk, egy divx-es LG DVD játékossal, és kb. 3 hónapig tartott, mire kicserélték a panelt benne, amit állítólag hollandiából hozatnak. de legalább megcsinálták.

ennyit az LG-ről, de legalább nem annyira patkányok, mint a mistralosok. :)
gigabyte ga-p55-us3l, intel core i5-750 + ac freezer 7 pro rev.2, apacer 4096mb (2*2gb) ddr3 golden cover 1333mhz kit, wdc blue 320 + 640gb, powercolor hd5850 1gb gddr5, sb audigy2 zs, tp-link tl-wn651g, nec ad-7203a, aerocool s9 pro + ac af12025l fan + corsair cx400w, 17" samsung syncmaster 730bf, win7 ultimate x64

Téma megosztása:


  • (75 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó