HWSW Informatikai Kerekasztal: MISTRAL, Garancia??!, Mistral vállalt garanciáiról! - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (75 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

MISTRAL, Garancia??!, Mistral vállalt garanciáiról! Értékeld a témát: -----

#1221 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 16:33

Idézet: Warton - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 15:53

Én kíváncsi vagyok rá, nekem elküldhetnéd. :) Kösz! :respect:

'nnyémáninnen  :D
Laikusoknak írt tanmese, neked már megvolt az adagod anno. Eriggy a sarokba  :p
Nemhogy te is terjesztenéd a ZiGéT  :smoker:
„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#1222 Felhasználó inaktív   Casoli 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 10:05

Idézet: N0zer0 - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 12:48

A vételár visszafizetése nem a kereskedő büntetése...

Keményen a kereskedő büntetése, ugyanis te visszaköveteled x idő után az eredeti vételárat, míg a nagyker kicseréli a kiskernek a terméket egy típusban hasonló, azonos vagy jobb teljesítményű tudásu termékre, aminek mondjuk az aktuális ára a visszakapott vételárad fele. Szerencsétlen kisker meg aktuális áron próbálja értékesíteni az üzletben. Vagyis a kisker elbukja a különbözetet.

Szóval te is a nem kívánatos ügyfelek közé tartozol, képes vagy csődbetaszítani akár egy céget mert te a jogszabályokból élsz  :smoker:. Kb ezért sem fejlődik a gazdaság, mert hasonló emberek mint te kihúzzák a kereskedők zsebéből a pénzt, így kevesebb jut fejlesztésre, raktárkészletre. Másik topicban meg siránkozunk hogy semmi nem kapható.

Ezen kellene már elgondolkozni.

Az autós példa meg nem helytálló ugyanis egy autó ára több millióban értendő, nem tízezrekben. Miért nem autóalkatrészekről beszélünk? Ha meghibásodik valami a garis autóban akkor alkatrészt cserélnek nem autót. Te csak egy alkatrészt vittél vissza nem egy egész számítógépet.

Szerkesztette: Casoli 2006. 08. 21. 10:10 -kor


#1223 Felhasználó inaktív   Warton 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 11.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 10:33

N0zer0 olvasd el Casoli hozzászólását és megérted miért nem szólok hozzá a témához!

Casoli: A kiskereskedőben fel sem merül az, hogy olyan terméket árusítson, ami nem megy tönkre fél év után? Például tápból miért kell mindenféle szart árulni, amiről mindenki tudja, hogy csak idő kérdése, hogy mikor megy tönkre, és csupán szerencse kérdése, hogy a sz.gépben mit tesz még tönkre. Ráadásul a szerencsétlen hozzánemértő vásárlóra még rá is tukmálják a szart. Utána meg sírnak amikor valaki a jogát akarja érvényesíteni. :rolleyes: N0zer0 jogi kérdésekben foglalt állást, míg Te szociológiai problémákat vetsz fel. Ahogy Yoisten "Számtechben minden ár lefele megy." megjegyzése is gazdasági jellegű és a jogtól baromi messze áll. Így tkp elbeszéltek egymás mellett.

Minden jót!

#1224 Felhasználó inaktív   Casoli 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 10:40

Idézet: Warton - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 11:33

N0zer0 olvasd el Casoli hozzászólását és megérted miért nem szólok hozzá a témához!

Casoli: A kiskereskedőben fel sem merül az, hogy olyan terméket árusítson, ami nem megy tönkre fél év után? Például tápból miért kell mindenféle szart árulni, amiről mindenki tudja, hogy csak idő kérdése, hogy mikor megy tönkre, és csupán szerencse kérdése, hogy a sz.gépben mit tesz még tönkre. Ráadásul a szerencsétlen hozzánemértő vásárlóra még rá is tukmálják a szart. Utána meg sírnak amikor valaki a jogát akarja érvényesíteni. :rolleyes: N0zer0 jogi kérdésekben foglalt állást, míg Te szociológiai problémákat vetsz fel. Ahogy Yoisten "Számtechben minden ár lefele megy." megjegyzése is gazdasági jellegű és a jogtól baromi messze áll. Így tkp elbeszéltek egymás mellett.

Minden jót!

Nem tudsz olyan terméket és márkát mondani amiből ne lenne rossz példány. Tehát ez is badarság hogy nem érdemes olyat árulni ami olcsó...

Főleg ha arra van igény. Ha nem lenne kapható 4e forintos táp, valószínű negyedannyi gép se lenne magyarországon. Az jobb lenne? A net árak is mindjárt 3x annyiba kerülnének, mert nem lenne annyi előfizető.

#1225 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 11:19

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 11:05

Szóval te is a nem kívánatos ügyfelek közé tartozol, képes vagy csődbetaszítani akár egy céget mert te a jogszabályokból élsz  :smoker:

Igen csődbe taszítom, ha az igazsághoz az kell. Biztosan egy vételár visszafizetése fog majd egy teljes üzletet csődbe taszítani  :omg:  Te a szerődési láncolatot (gyártó-nagyker-kisker-fogyasztó) kezeled rosszul. Ez olyan, mint egy dominósor. Szerinted a dominósornak a fogyasztóra kell dőlnie, az ő nyakába boruljon minden szar?
Pont fordítva: annak a nyakába boruljon, aki keverte! Szépen visszafelé a gyártó felé. Nem kell hulladékot gyártani, árulni. Ha mégis megteszik, vállalják a kockázatot, kalkulálják be előre a negatív folyamatok hatásait is.

Ez nem jogászkodás kérdése. A kisembert, a fogyasztót csak a saját kis pénze (és az azon vásárolt cikk) érdekli, nem a felsőbbrendű markorgazdasági és szociológiai folyamatok. Ő gyenge, örül, ha a saját problémáit meg tudja oldani. Én magánemberként, mint mindenki más, az én magánérdekeimet tartom szem előtt. Nem egy kereskedőt sajnálgatok, nem nyelem le az őt terhelő veszteséget.

Ráadásul kereskedő lévén te elfogult vagy, ámbár vágod a fát magad alatt magánemberként. Kereskedőként neked létérdeked, hogy pénzt ne adj vissza. De ha ez a mentalitás teljesen elterjed, akkor magánemberként vásárolva te is pórul fogsz járni, ha vásárlóként betérsz egy boltba, ami nem a tiéd.

A jogot nem nagyon érdekli a gazdaság, noha a jogszabályok kialakításánál valamelyest figyelembe veszik a nemzetgazdaság érdekeit is, ha adódik rá jogi lehetőség. A jog az jog, funkciója nem a gazdaság serkentése, hanem társadalmi rend fenntartása, az emberi konfliktusok szakszerű, logikus leépítése. A jogot nem érdekli a költséghatékonyság: a rend és az igazság minden pénzt megér, anyagilag nem fejezhető ki, elvi jelentőségű. A társadalmat a jog tarja össze, anélkül azonnal anarchiába dőlne. A káoszban pedig a gazdaság és a pénz nem fog érni semmit, nincs hol elkölteni. Ezért a jogi szempontok megelőznek minden más szempontot, a gazdaságit is.

Pont az a baj a globalizációval is, hogy elanyagiasítja a világot, elfelejti a világ, hogy az emberi élet, a társadalom nemcsak pénzből áll. Az anyagi javak mellett vannak más meghatározó, összetartó tényezők: hagyományok, kultúra, egyház, művészetek, stb. A pénzalapúság összerondított ezek közül jó néhányat: elég arra gondolni, hogy nem az a zene/film lesz sikeres, amelyik szakmailag értékes, hanem amelyik mögött több pénz/reklám áll, minél több profitot hozva. Üzleti befektetéssé kezd silányulni minden: már a miniegyázak is házalnak. A tudományos kutatásokból is azokat finanszírozzák, ami haszonnal kecsegtet. A jogot is kezdi korrodálni a pénzalapú lobbi, lassan le is fogja gyűrni. Rossz belegondolni, ha mi lesz, ha ez a folyamat is "sikerrel" lezárul.

Lehetne sorolni itt még sok mindent. Egy a lényeg: a vételár visszfizetésekor a jogot kell követni, jogi kérdés, csak jogi érvek jönnek szóba. A gazdaságnak a jog már eleve adott. Nem a jognak kell igazodnia a gazdasághoz. Ráadásul az a szabály, amiről vitatkozunk, még gazdasági szemmel nézve is korrekt, már levezettem korábban.

Szerkesztette: N0zer0 2006. 08. 21. 12:16 -kor

„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#1226 Felhasználó inaktív   INT21H 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.085
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 11:28

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 11:05

...Szóval te is a nem kívánatos ügyfelek közé tartozol, képes vagy csődbetaszítani akár egy céget mert te a jogszabályokból élsz  :smoker:. Kb ezért sem fejlődik a gazdaság, mert hasonló emberek mint te kihúzzák a kereskedők zsebéből a pénzt, így kevesebb jut fejlesztésre, raktárkészletre. Másik topicban meg siránkozunk hogy semmi nem kapható.
...

Ez komoly? :eek:
Szerintem áruljon mindenki krumplit. Azzal kevesebb a baj.
Egyébként szvsz. nem ezért nincs választék, hanem mert a vásárlók túl árérzékenyek.
"Hanyatló kultúránknak az egyik legkórosabb eleme a járandósági felfogás (entitlement culture) ami szerint az állampolgárnak jár minden, az is, amiért soha életében nem fizetett."

"I meditate diligently every morning. The subjects are life and love. I quit after 3 seconds."

#1227 Felhasználó inaktív   KergeK@csa 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.004
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 13:21

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 11:05

Szóval te is a nem kívánatos ügyfelek közé tartozol, képes vagy csődbetaszítani akár egy céget mert te a jogszabályokból élsz  :smoker:. Kb ezért sem fejlődik a gazdaság, mert hasonló emberek mint te kihúzzák a kereskedők zsebéből a pénzt, így kevesebb jut fejlesztésre, raktárkészletre.

Na nehogymár azért hagyjam, hogy a kereskedő átvágjon, mert szegény különben tönkremenne.
Ha nem tud vinni egy céget, csak úgy, hogy csal, átbassza a vevőit, akkor menjen csődbe, húzza le a rolót.

Ez a letolás egyszerűen szánalmas, igazi Mistral-tipusú hozzáállás a vevőhöz...

Én, mint vevő szeretnék elnézést kérni, hogy nem szeretném, ha a kereskedő az éntőlem ellopott, elcsalt pénzén fejlesztené a cégét.

#1228 Felhasználó inaktív   Casoli 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 13:35

pff, én többet ide nem írok. :eek:

#1229 Felhasználó inaktív   Jahno 

  • vérképkeretezés occsón
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 109.369
  • Csatlakozott: 2001. jan. 15.

Elküldve: 2006. 08. 21. 13:58

Idézet: KergeK@csa - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 14:21

Én, mint vevő szeretnék elnézést kérni, hogy nem szeretném, ha a kereskedő az éntőlem ellopott, elcsalt pénzén fejlesztené a cégét.

Jahh, de mondjuk ha valahol rendes garis követelményekkel megkapod ugyanazt a cuccost 20-30%-al drágábban, akkor gondolom ott fogsz vásárolni.

Mert én beleszámolom a szopószorzótényezőt, ha valami romlik, akkor nem éri meg pcsöölni vele, kuka, kap másikat, csókolom, csak haladjunk. De be meg is rettennek néha a konfigok árán.

Oszt lehet vitatkozni, de míg a legolcsóbban kell mindig minden, addig ez így fog működni, mert esetleg kereskedő nem is számol a garis szopásokkal előre.
Make love not Wor.

#1230 Felhasználó inaktív   KergeK@csa 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.004
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 16:43

Idézet: Jahno - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 14:58

Jahh, de mondjuk ha valahol rendes garis követelményekkel megkapod ugyanazt a cuccost 20-30%-al drágábban, akkor gondolom ott fogsz vásárolni.

Mert én beleszámolom a szopószorzótényezőt, ha valami romlik, akkor nem éri meg pcsöölni vele, kuka, kap másikat, csókolom, csak haladjunk. De be meg is rettennek néha a konfigok árán.

Oszt lehet vitatkozni, de míg a legolcsóbban kell mindig minden, addig ez így fog működni, mert esetleg kereskedő nem is számol a garis szopásokkal előre.

Nekem belefér 10% töblet, cserébe azért, hogy ne szopjak a garival.
3 testőr, Users, Alien, ezekkel eddig nem volt gondom. :) (igaz, garis gondom sem sok volt eddig az alkatrészeimmel. :))

A kereskedő magángondja meg nem érdekel. Ő döntött úgy, hogy céget akar, hardverekkel akar kereskedni, gondolom belevette, hogy mennyiért tudja beszerezni az árút, mennyiért tudja továbbadni, és beleszámolta a kockázati tényezőket is.
Úgy ne vigye le az árakat, hogy közbe átb*ssza a vevőt, és legkevésbé ne fogja utána a vevőkre, hogy miattatok kell átvernem titeket.
Ha nem tudja a törvényeket betartva csinálni olyan alacsony áron, hogy megérje, akkor vigye feljebb az árakat, vagy zárja be a boltot.

#1231 Felhasználó inaktív   Jahno 

  • vérképkeretezés occsón
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 109.369
  • Csatlakozott: 2001. jan. 15.

Elküldve: 2006. 08. 21. 17:02

Idézet: KergeK@csa - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 17:43

Ő döntött úgy, hogy céget akar, hardverekkel akar kereskedni, gondolom belevette, hogy mennyiért tudja beszerezni az árút, mennyiért tudja továbbadni, és

Ha nem tudja a törvényeket betartva csinálni olyan alacsony áron, hogy megérje, akkor vigye feljebb az árakat, vagy zárja be a boltot.

Törvények meg útközben változnak, vagy éppen nincsenek kerekre kidolgozva pár témakörben.
Make love not Wor.

#1232 Felhasználó inaktív   Warton 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 11.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 17:07

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 11:40

Nem tudsz olyan terméket és márkát mondani amiből ne lenne rossz példány. Tehát ez is badarság hogy nem érdemes olyat árulni ami olcsó...

Ki mondta, hogy ne árulj olyat ami olcsó? Idézz kérlek! Azt mondtam nem kéne szart árulni, pl. szar tápokat Vargáné, Codegány, Mercury stb. De más termékekből is pontosan tudja a kereskedő, hogy mi a szar és mi nem és minek nagyobb a valószínűsége, hogy tönkremegy. Így a kereskedőnek sem kellene garanci dolgokkal bajlódnia és az ügyfelek is elégedettek lennének és legközelebb is abban a boltban vásárolnának.

#1233 Felhasználó inaktív   wep 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 573
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 18:15

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 16., szerda - 15:16

Kereskedelemben dolgozom, és teljes mértékben elutasítom ezt az "eredeti árat visszafizetni" gondolkodásmódot. Ha ez így lenne, évente nulla forint ráfizetéssel tudnám ápgrédelni a gépemet mindig a legtutibb hardverre :)


"Mistral ismét bizonyított.

Levásárolhattam egy 2 év garis Asus lapot, ami kb a másfeledik évében járthatott.

Erre amit vásároltam helyette, csak 3 nap garanciát adtak. Merthogy szerintük ez a jogszabály. Nevetséges komolyan. Ha még folytatódna a gari akkor is legalább fél év garanciának kell maradnia.

A legszarabb hogy ez ellen semmit nem lehet tenni. Vicc az egész bolt, remélem csődbe megy egyszer. Egyébként sincs semmi választékuk."



A Mistral meg a garanciaidő újraindulásáról szóló törvényt is elutasítja a Te esetedben.
Szerintem a Te hozzáállásod sem más, csak ebben a konkrét esetben Téged érint hátrányosan a dolog, ezért nem tetszik.

Szerkesztette: wep 2006. 08. 21. 18:16 -kor

Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség, gyakorlatilag viszont van.

Nincs ez elb*szva, csak másra lesz majd jó..

#1234 Felhasználó inaktív   KergeK@csa 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.004
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 19:55

Idézet: Jahno - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 18:02

Törvények meg útközben változnak, vagy éppen nincsenek kerekre kidolgozva pár témakörben.

Akkor is abba lehet hagyni a kereskedést, ha nem tudja valaki betartani a törvényeket.

Amúgy 30-40%-kal nagyobb árat nem igazán indokolhatna a garancia-gond, hisz az kb azt jelentené, hogy minden második-harmadik cucc tönkremegy az adott termékből (ami elég magas arány), és akkor a magasabb árrés fedezi a tönkrement cuccok árát.
Mondhatnám azt is, hogy eléggé hihetetlenül magas aránynak tűnik.

Arról nem is beszélve, hogy a kisker meg mehet a nagykerhez, ott is van valami garancia, stb.

#1235 Felhasználó inaktív   vipi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.186
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 23:10

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 11:05

Keményen a kereskedő büntetése, ugyanis te visszaköveteled x idő után az eredeti vételárat, míg a nagyker kicseréli a kiskernek a terméket egy típusban hasonló, azonos vagy jobb teljesítményű tudásu termékre, aminek mondjuk az aktuális ára a visszakapott vételárad fele. Szerencsétlen kisker meg aktuális áron próbálja értékesíteni az üzletben. Vagyis a kisker elbukja a különbözetet.

Szóval te is a nem kívánatos ügyfelek közé tartozol, képes vagy csődbetaszítani akár egy céget mert te a jogszabályokból élsz  :smoker:. Kb ezért sem fejlődik a gazdaság, mert hasonló emberek mint te kihúzzák a kereskedők zsebéből a pénzt, így kevesebb jut fejlesztésre, raktárkészletre. Másik topicban meg siránkozunk hogy semmi nem kapható.

Ezen kellene már elgondolkozni.

A kereskedő legyen az nagy- vagy kiskereskedő egy "átjáró" a gyártó és a vevő között. Bemehetnénk a gyárba is és ott megvehetnénk a cuccot, de ez kényelmetlen, kialakult tehát a kereskedés...

Ilyen szempontból a kereskedőnek irreleváns minden garanciális történet, a gyárat bünteti (joggal, hisz ő gyártott sz*rt) egy visszavitt termék, nem a kereskedőt. A gond ott van, hogy a kereskedési láncban a kiskeren és a nagykeren keresztül zajlik minden, így IDŐLEGESEN ők is rosszul járnak, de hangsúlyozom, ez csak időleges!

Ezt pedig nem érzem plussz büntetésnek, a kereskedő nem gyárt semmit, nem vesz semmit, csak közvetít. Pénzt a közvetítésért és a kapcsolódó feladatok ellátásáért kap. Ezen feladatok pl. a beszerzés, szállítás, raktározás, stb... Ezért nem kell a gyárba menni egy alkatrészért a vevőnek. És ennek a közvetítési feladatnak teljes értékű része a garancia is, azzal sem a vevőt kellene visszaküldeni a taiwani gyárba, azzal a felkiáltással, hogy én a kereskedő mosom kezeim. A vételkor nincs vége a közvetítésnek! Ennek értelmében a garanciális átfutás alatti teherrel pedig ugyanúgy számolni a kell, mint a szállítási, tárolási és egyéb a kereskedéshez kapcsolódó tételekkel.


Garanciális esetben pedig még 1x mondom, fel sem merülhet, hogy a vevő károsít meg valakit. Ő fizetett egy termékért ami önhibáján kívül elromlott, vagyis nincs jó terméke!!! Ez a kiindulási alap, és erre triviális a fenti állítás.

Sem a kisker "átmeneti" ráfizetéséért nem vagyok felelős - ne az én hitelemből éljen a bolt, sem a gyártó valós káráért nem vagyok felelős - rosszat gyártott, az ő baja. Sem a kisker sem a gyár nem úgy születik, hogy a vevők összedobják a pénzt, majd azután építik/nyitják meg a gyárat/boltot és a vevő várja, hogy majd kap egyszer egy jó terméket a pénzéért.

Legyártják a cuccot - pénzbe kerül a gyárnak, szállítják, tárolják, stb... - pénzbe kerül a kiskernek...
majd a LEGVÉGÉN veszi meg a vevő, aki mindent kifizet: gyártási, szállítási, stb költséget. Ez így megy a mai világban, tehát a garanciánál is ezt az utat kellen követni, nem az "előre fizet és majd kap valamit" elvet.

Idézet

Az autós példa meg nem helytálló ugyanis egy autó ára több millióban értendő, nem tízezrekben. Miért nem autóalkatrészekről beszélünk? Ha meghibásodik valami a garis autóban akkor alkatrészt cserélnek nem autót. Te csak egy alkatrészt vittél vissza nem egy egész számítógépet.

Mondtam, hogy ne kössetek bele az autós példa részletetibe. Nyilván egy autót soha nem cserélnek, hiszen az esetek 99%-ában javítható. A példa lényege csak az volt, hogy egy sztechtől eltérő termék megmutassa, hogy mennyire más és más minden termék valós ÉRTÉKE, attól függetlenül, hogy papíron milyen teljesítménye van és mennyibe kerül.

Szerkesztette: vipisrac 2006. 08. 21. 23:19 -kor


#1236 Felhasználó inaktív   nyunyu 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.070
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 00:32

Idézet: KergeK@csa - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 20:55

Arról nem is beszélve, hogy a kisker meg mehet a nagykerhez, ott is van valami garancia, stb.

Nem feltetlenul.

Kereskedonek szive joga annal a nagykernel vasarolni, aki gari nelkul, felaron arulja ugyanazt, mint a hivatalos importor.
Viszont ettol fuggetlenul neki a vegfelhasznalo szamara kotelezo megadnia a kotelezo jotallast.

Amugy a fogyved torveny/rendeletek csak a vegfelhasznalot vedik, a kereskedelmi lancban resztvevo CEGEKET viszont NEM!
Cegek egymas kozt ugy szerzodnek ahogy akarnak, amirol meg nincs szerzodes, abban a PTK az iranyado.
Ha meg nem ertenek egyet, akkor a birosag majd eldonti, kinek van igaza.

De ettol meg a vevodet kartalanitanod kell a jogszabaly szerint, hiaba ul a nagyker mar 3 honapja a megjavitando cuccon, es te nem tehetsz ez ellen semmit.
Maximum keresel masik nagykert, aki nem szopat.

Ha ugyanis nagyon hobologsz, akkor legkozelebb nem te kapod meg az utolso szem processzort a raktarrol, hanem "sajnos elfogyott".

Jartunk mar igy nagykerrel, Dlink printszerver volt a vita targya, vettunk kettot, egyik sem mukodott rendesen. Visszavittuk, ra sem neztek, nem cserelik. Fonokom addig verte a tamtamot, hogy nagy kegyesen a Dlink termekfelelos ranezett a statisztikaira, am legyen, belefer a hibaszazalekba, ugyhogy csereljuk, persze megint meg sem neztek, hogy tenyleg szar. Adtak ket bontatlant, aztan finoman a tudtunkra hoztak, hogy legkozelebb NEM fognak cserelni.
Na, azota sem vasaroltunk ott egy gorbe szeget sem. Van eleg nagyker rajtuk kivul is.

Mondanom sem kell, a csere Dlink printszervereink most masfel ev multan kerultek elo a szekrenyunk melyerol, termeszetesen ezek is csak 5 percig mukodnek, aztan lehet kihuzni a konnektorbol, hogy megint menjen...

Szerkesztette: nyunyu 2006. 08. 22. 00:34 -kor


#1237 Felhasználó inaktív   nyunyu 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.070
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 00:42

Idézet: KergeK@csa - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 17:43

Úgy ne vigye le az árakat, hogy közbe átb*ssza a vevőt, és legkevésbé ne fogja utána a vevőkre, hogy miattatok kell átvernem titeket.

Ebben mondjuk igazad van.

Csak a Mistral felek pont arra epitenek, hogy az Gipsz Jakab kepes azert elsetalni hozzajuk, mert naluk 100Ft-vel olcsobb ugyanaz az alaplap.
Ha az atlag juzer nem lenne ennyire garasoskodo, akkor nyilvan nem biztos, hogy ezek a cegek talpon tudnanak maradni.
Persze ehhez a fogyasztoi ontudatnak kene erosodnie, hogy ami gyanusan olcso, azt nem veszem meg, mert valoszinuleg buzlik valahol.

Szerkesztette: nyunyu 2006. 08. 22. 00:43 -kor


#1238 Felhasználó inaktív   adamsky 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 766
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 06:25

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 11:05

Az autós példa meg nem helytálló ugyanis egy autó ára több millióban értendő, nem tízezrekben. Miért nem autóalkatrészekről beszélünk? Ha meghibásodik valami a garis autóban akkor alkatrészt cserélnek nem autót. Te csak egy alkatrészt vittél vissza nem egy egész számítógépet.

Autos példa rosz
pl:) ha eromlik egy autoban mondjuk valami, amit mondjuk 1 honapja vettél, legyen mondjuk fékbetét.
Visszaviszed, és akkor a kereskedőnek mondjuk nincsen, ezért felajánlja hogy hát fékbetét az nincs de levásárolhatod, mondjuk ablaktörlőre

Vicces lenne mi?? féked az nincs de ablaktörlőd 4 is lesz.

Persze hogy visszakapod a pénzt és elmész másikhoz megveszed ott, ha ott mondjuk a felét éri, akkor nyertél rajta egyszerü.

amugy senki nem mondta hogy ha elromik egy alkatrész az egész gépet cseréljék ki.

Sajnos ez van . A törvény ilyen el kell fogadni, vagy előbb utobb mindennel igy lesz
PL:
mosogép helyett veszel porszivot levásárolás miatt
de sorolhatnák más területen is ilyen dolgokat

#1239 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 09:43

Kicsit OFF, de autónál is csak annyiban más a helyzet, hogy elég sok dolog lehet, ami a "jelentéktelen hiba" kategóriájába esik - egy autó értékéhez képest mondjuk a megkarcolt műszerfal vagy a megvágott üléshuzat ilyen. Ilyenkor nem lehet elállni a szerződéstől, de a cseréjét vagy megfelelő mértékű árleszállítást lehet kérni. Viszont van olyan hiba is, ami miatt az egész autó cseréjét kérheted, pl. kiderül egy véletlen folytán, hogy a vadiújan vett autódnak kicsit megkoccolták az elejét még mielőtt megvetted, csak szépen megjavították (valós sztori), vagy éppen kezdettől fogva ugyanaz a - javíthatatlan és komoly - hiba áll fenn. Megint konkrét példa: motornál a kormánya kezdettől fogva "beszitál", ami balesetveszélyes és nyilvánvalóan gyári, konstrukciós hiba - ilyenkor a csere sem oldja meg a gondot, ezért visszajár az eredeti vételár.

Szóval ugyanazok a szabályok vonatkoznak a nagyobb értékű dolgokra is, mint autó vagy motor, legfeljebb ritkább az olyan mértékű hiba (szerencsére), ami miatt jogosulttá válna a fogyasztó az elállásra.
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#1240 Felhasználó inaktív   Casoli 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 10:02

Idézet: adamsky - Dátum: 2006. aug. 22., kedd - 7:25

Autos példa rosz
pl:) ha eromlik egy autoban mondjuk valami, amit mondjuk 1 honapja vettél, legyen mondjuk fékbetét.
Visszaviszed, és akkor a kereskedőnek mondjuk nincsen, ezért felajánlja hogy hát fékbetét az nincs de levásárolhatod, mondjuk ablaktörlőre

Vicces lenne mi?? féked az nincs de ablaktörlőd 4 is lesz.

Persze hogy visszakapod a pénzt és elmész másikhoz megveszed ott, ha ott mondjuk a felét éri, akkor nyertél rajta egyszerü.

amugy senki nem mondta hogy ha elromik egy alkatrész az egész gépet cseréljék ki.

Sajnos ez van . A törvény ilyen el kell fogadni, vagy előbb utobb mindennel igy lesz
PL:
mosogép helyett veszel porszivot levásárolás miatt
de sorolhatnák más területen is ilyen dolgokat

Nagyon sok a ferdítés, nekem tényleg ez az utolsó hozzászólásom.

Rossz a példád, ugyanis egyrészt nem a kereskedő mondja meg hogy mit tudsz helyette vásárolni, hanem a fogyasztó választ.

Másrészt ha nincs x fajta fék akkor vehetsz y fajtát. Nem is értem hogy jön ide az ablaktörlő. Ha nincs gyári fékbetét, akkor van jobb, más márkabeli típus. Itt van az hogy kedves user nem fogadja el mert olyan napja van.

Nem is tudom minek magyarázom, sokak hozzáállásával van a gond.

Téma megosztása:


  • (75 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó