TESCO Gazdaságos benzin
#401
Elküldve: 2005. 05. 30. 07:50
#402
Elküldve: 2005. 05. 30. 18:57
Idézet: pjotr007 - Dátum: 2005. máj. 30., hétfő - 8:50
....és a minősége ???
#403
Elküldve: 2005. 05. 31. 06:48
Idézet: groop - Dátum: 2005. máj. 30., hétfő - 19:57
Jó jó lehet kekecdni mindenban...

#404
Elküldve: 2005. 05. 31. 18:29
Idézet: pgyafi - Dátum: 2005. máj. 26., csütörtök - 18:56
A trabisnak azért nincs pénze mert elosztogatja! A bmw-snek meg azért van pénze mert nem szórja el itt-ott!
Akkor fordítsuk meg!
A Trabantos azért marad Trabantos, mert jólelkű, átérzi a szegények helyzetét és megpróbál a maga módján segíteni nekik.
A BMW-s egy végletekig önző típus, mindenkitől sajnálja a pénzt, csak maga számít saját magának.
Biztos, hogy ezt akartad leírni?
#405
Elküldve: 2005. 05. 31. 18:33
Idézet: pjotr007 - Dátum: 2005. máj. 30., hétfő - 8:50
Amikor nekem az 1.9 TD Citroën BX-em volt (1995-2000), akkor is habzott a gázolaj, pedig akkor még híre sem volt TESCO-s benzinkútnak. Habzott a Shellnél, habzott az Aralnál, a Totalnal, mindenütt. Kis idő múlva abbahagyta a habzást, lehetett még majd 6-8 litert belenyomni.
#406
Elküldve: 2005. 05. 31. 18:35
Idézet: pgyafi - Dátum: 2005. máj. 26., csütörtök - 21:28
És? Irígy vagy rájuk?
Csináld Te is, amit ők. Állj ki napi 18 órában kéregetni. Majd Te is fogsz olyan jól keresni, mint ők!
#407
Elküldve: 2005. 06. 14. 09:41
Nem tudja valaki véletlenül, hogy most mennyi (és holnap, 2005.06.15. után mennyi lesz) Tesco kutakon a 95-ös, ólmozatlan benzin ára?
Sajnos lehetetlenség őket elérni telefonon, állandóan egy "furcsa" foglalt jelzéssel kidob (telszám az oldalukról van).
Köszi előre is!
axl.Fsi
" ... Begbie didn't do drugs either. He just did people ... "
#408
Elküldve: 2005. 06. 14. 09:43
#409
Elküldve: 2005. 06. 21. 11:28
Idézet: Diablovazze - Dátum: 2004. aug. 12., csütörtök - 15:28

Jó hogy nem érzel semmi különbséget mer nincs is ugyanazt tankolsz mint más benzinkútnál. Ezt is a Mol látja el benzinnel, mint a többi benzinkutat /kivébe OMv mer az hozat magának(ha jól tudom)/.
#410
Elküldve: 2005. 06. 21. 11:32
Idézet: groop - Dátum: 2005. máj. 26., csütörtök - 23:22
Dieselt tankolt már valaki Tesco-éknál ? Milyen?
Ezt az étolajos dieselt már én is hallottam csak nem találtam róla semmit.
Linket tudna valaki ide vágni, hogy mit hol kell hozzá megvenni milyen a mocinak ár stb.
Ugyanaz mint a többi kútnál, csak itt is mint a banzinnél nincs rajta annyi adó.
Mer a benzin M-on is kb 100-130 Ft között megy vhogy, csak nagyon sok rajta az adó(állam bácsi)+nyereség.
#411
Elküldve: 2005. 06. 21. 15:28
Idézet: MiLord - Dátum: 2005. jún. 21., kedd - 12:28
Ez teljesen így van, igazad van!

#412
Elküldve: 2005. 07. 01. 20:24
Idézet: Buga_Laci - Dátum: 2005. jún. 21., kedd - 14:28

Ezt apám is így gondolta, amíg a Focus alapjáratát el nem állította a Jet-es benya. Nem volt meg az oktánszáma...

#413
Elküldve: 2005. 07. 01. 22:50

#414
Elküldve: 2005. 07. 02. 06:25
Idézet: dradi - Dátum: 2005. júl. 1., péntek - 21:24

Ez legenda, ilyet a benya nem tud...
Valami beszart apád autójában amikor olyan benzint tankolt és ennyi. De ok okozati összefüggés nem lehet közte.
Mondom ezt gépészmérnökként.
#415
Elküldve: 2005. 07. 02. 06:39
Idézet: Brummogo - Dátum: 2005. júl. 2., szombat - 6:25
Valami beszart apád autójában amikor olyan benzint tankolt és ennyi. De ok okozati összefüggés nem lehet közte.
Mondom ezt gépészmérnökként.
Hát a mai (és 10 éves) motorok érzékelik az oktánszámot (kopogást) és az előgyujtást átálitják, nem lesz tökéletes de nem árt legalább a motornak a szar benzin. A baj akkor van a ha utánna újra "szuper" benzint tankolsz mert nem mindig áll vissza (itt ugyanis nics olyan jel mint a kopogás az elektronikának kéne próbálkoznia hogy hol a határ. az meg már számitógép...
#416
Elküldve: 2005. 07. 02. 09:18
Idézet: nnandor - Dátum: 2005. júl. 2., szombat - 7:39
Elárulod hogyan?
#417
Elküldve: 2005. 07. 02. 09:40
Idézet: MiLord - Dátum: 2005. jún. 21., kedd - 12:28
Hat csak megsugom, hogy a Tesco mar a kezdetektol ugy hozatja a bengat es nem a MOLtol veszi

#418
Elküldve: 2005. 07. 02. 10:19

Idézet
Az ezévre kiadott benzin minőségtanúsítványok alapján:
Idézet
MOTORBENZINEK
Mabanaft Hungary Kft. 2352/2005 2005.01.01. 2005.12.31. Slovnaft a.s. Bratislava
Mabanaft Hungary Kft. 2353/2005 2005.01.01. 2005.12.31. Česká Rafinérská
Szóval Slovnaft.

Idézet
Bratislava ÚNS - MOL-Slovnaft - Podun. Biskupice ... (MOL-Slovnaft). 146266, oo,
(Bratislava-) Podunajské Biskupice [ 131-1 , 131-2 ], Biskupice, ...
Szóval világért sem a MOL-tól veszi. A duma jó...

#419
Elküldve: 2005. 07. 02. 11:47
Idézet: joe39 - Dátum: 2005. júl. 2., szombat - 9:18
persze az alábbiak a LADA barátikör oldalárol származnak szives köszönettel:
de már 22 éves opeleken is széria volt.
Mint láttuk a nagyobb előgyújtás nagyobb égési csúcsnyomáshoz és így égéshőmérséklethez vezet. A lángfront maga előtt tolva ősszesűrítheti a még elégetlen keveréket olyan nagy nyomásra, ahol az felrobban. Ennek a detonációnak a terjedési sebessége olyan nagy, hogy a lökéshullámok óriási erővel ütik meg a dugattyút, a hengerfalat és a gyújtógyertyát. Ez az égésmód túlterhelést jelent az alkatrészek számára, ezért előbb vagy utóbb meghibásodáshoz vezet. A kopogás másik hátránya, hogy a magas hőmérséklet az alkatrészek túlhevüléséhez vezet, ami viszont a következő sűrítési ciklusban még a gyújtási pont előtt elindíthatja az égést. Tehát a detonációs égés öngerjesztő folyamat. A pulzáló nyomás az égéstérben teljesítménycsökkenéshez vezet, mivel az energia egy részét a szerkezeti elemek elnyelik, és hő illetve hang formájában adják le. A felsoroltakból jól látszik, hogy a kopogás jelenségét lehetőleg el kell kerülni.
Ha a hengerfej vibrációja meghalad egy kezdeti szintet, akkor még az előgyújtás csökkenésével az égés- és az alkatrészhőmérséklet is csökkenthető. A túlhevült égéstér az előgyújtás további csökkentését kívánhatja meg, mielőtt a henger kellőképpen lehülve egy normális égési ciklust tud végrehajtani. A megoldás tehát egy az előgyújtást több lépcsőben csökkentő, majd több lépcsőben visszaállító gyújtáskorrekció.
detonációs égés érzékelésére egy piezokristályt alkalmaznak, aminek a kimeno feszültségéből adott frekvenciát áteresztenek, erosítenek, majd egyenirányítják. Ez a kimenő egyenfeszültség jellemző az égés során létrejövő lökéshullámok erősségére, és így előre jelezheti a kopogásos égést. A hengerenkénti kopogásszabályozáshoz ismerni kell az adott henger számát, és két független jeladó használata javasolt, a hengerek közé a hengerfejre, vagy a motorblokkra építve. Ez a módszer azonban megdrágítaná a rendszert, ezért a mostani verzió egy érzékelőt tartalmaz. Minden motornak megvan a saját frekvenciája, amin a kopogásból eredő lengések létrejönnek. Ez a frekvencia a 2-6 kHz nagyságrandjébe esik.
****A kopogásérzékelő egy piezo mikrofon, amely epoxigyantába ágyazva lesz a hengerfejre erősítve. A cél az volt, hogy a kristály és a motor együttrezgését biztosítandó, a felerősítés merev legyen. Ezt egy előfeszített csavarkötés biztosítja. A szűrő és az egyenirányító a vezérlőegységben található, a jel kivezetése árnyékolt kábellel történik. A piezomikrofon tartalmaz egy belső erősítőt, amelyet DC feszültséggel kell táplálni.****
A jeladó úgy jeleníti meg a kopogást, mint a normához képest nagy egyenfeszültséget. A feszültség normaértéke állítható, és kisérletek útján minden motorhoz hozzá kell igazítani. Amint a feszültség meghalad egy értéket, az adott AdvRetardX változó értékét 20-al növeljük. Ez 3.5 fokos előgyújtáscsökkenést fog eredményezni az adott hengernél. Minden hengerhez tartozik egy számláló, ami az adott henger lehűtéséért felelős. Az előgyújtás csökkentése után ez a számláló el lesz indítva. Ha letelik, akkor az AdvRetardX változót csökkentjük minden 10ms-ban, amíg el nem éri a nullát. Ha közben újabb kopogás lép fel, akkor újra 20-at hozzá kell adni az AdvRetardX értékéhez, és a számlálót újraindítani. A hűtési időzítés legnagyobb értéke 200ms lehet, az AdvRetardX legnagyobb értéke pedig 60. Ezzel a legnagyobb előgyújtáscsökkentés értéke 10.5 fok lehet.
#420
Elküldve: 2005. 07. 02. 12:44
Idézet: nnandor - Dátum: 2005. júl. 2., szombat - 12:47
de már 22 éves opeleken is széria volt.
Köszönöm. Jó zavaros, szokás szerint. A 22 éves Opel szériákkal együtt.

És akkor most visszaáll vagy sem?

Idézet
Idézet