HWSW Informatikai Kerekasztal: TESCO Gazdaságos benzin - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (29 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

TESCO Gazdaságos benzin

#401 Felhasználó inaktív   pjotr007 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 861
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 30. 07:50

Gázolajat sokat tankolok gépekbe is és az bezony habzik, egy gépnél látni a tartálybana szintet, ha beleteszem apisztolyt és otthagyom, akkor miután abbahagyta a töltést egy prc múlva még egy min. 5 litert bele tudok tölteni, de ez függhet a hőmérséklettől, szóval a tele tank nem mindig tele tank...

#402 Felhasználó inaktív   groop 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.558
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 30. 18:57

Idézet: pjotr007 - Dátum: 2005. máj. 30., hétfő - 8:50

Gázolajat sokat tankolok gépekbe is és az bezony habzik, egy gépnél látni a tartálybana szintet, ha beleteszem apisztolyt és otthagyom, akkor miután abbahagyta a töltést egy prc múlva még egy min. 5 litert bele tudok tölteni, de ez függhet a hőmérséklettől, szóval a tele tank nem mindig tele tank...

....és a minősége ???

#403 Felhasználó inaktív   CDDVD 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 136
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 31. 06:48

Idézet: groop - Dátum: 2005. máj. 30., hétfő - 19:57

....és a minősége ???

Jó jó lehet kekecdni mindenban...  :reklamacio:
BITTORRENT FOREVER!

#404 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 31. 18:29

Idézet: pgyafi - Dátum: 2005. máj. 26., csütörtök - 18:56

Ezen érdemes tovább gondolkodni!
A trabisnak azért nincs pénze mert elosztogatja! A bmw-snek meg azért van pénze mert nem szórja el itt-ott!

Akkor fordítsuk meg!

A Trabantos azért marad Trabantos, mert jólelkű, átérzi a szegények helyzetét és megpróbál a maga módján segíteni nekik.
A BMW-s egy végletekig önző típus, mindenkitől sajnálja a pénzt, csak maga számít saját magának.

Biztos, hogy ezt akartad leírni?
Gondolkoztál már ma?

#405 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 31. 18:33

Idézet: pjotr007 - Dátum: 2005. máj. 30., hétfő - 8:50

Gázolajat sokat tankolok gépekbe is és az bezony habzik, egy gépnél látni a tartálybana szintet, ha beleteszem apisztolyt és otthagyom, akkor miután abbahagyta a töltést egy prc múlva még egy min. 5 litert bele tudok tölteni, de ez függhet a hőmérséklettől, szóval a tele tank nem mindig tele tank...

Amikor nekem az 1.9 TD Citroën BX-em volt (1995-2000), akkor is habzott a gázolaj, pedig akkor még híre sem volt TESCO-s benzinkútnak. Habzott a Shellnél, habzott az Aralnál, a Totalnal, mindenütt. Kis idő múlva abbahagyta a habzást, lehetett még majd 6-8 litert belenyomni.
Gondolkoztál már ma?

#406 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 31. 18:35

Idézet: pgyafi - Dátum: 2005. máj. 26., csütörtök - 21:28

50-100Ftokból nagyon sok koldus többet keres mint havi átlag fizetés...

És? Irígy vagy rájuk?
Csináld Te is, amit ők. Állj ki napi 18 órában kéregetni. Majd Te is fogsz olyan jól keresni, mint ők!
Gondolkoztál már ma?

#407 Felhasználó inaktív   axl.Fsi 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 989
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2005. 06. 14. 09:41

Sziasztok!

Nem tudja valaki véletlenül, hogy most mennyi (és holnap, 2005.06.15. után mennyi lesz) Tesco kutakon a 95-ös, ólmozatlan benzin ára?
Sajnos lehetetlenség őket elérni telefonon, állandóan egy "furcsa" foglalt jelzéssel kidob (telszám az oldalukról van).
Köszi előre is!
Udv,
axl.Fsi

" ... Begbie didn't do drugs either. He just did people ... "

#408 Felhasználó inaktív   Jazzos 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 978
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 14. 09:43

Hétvégén 251, vagy 252 volt a 95-ös. Sztem ők is kb. 2 forinttal fogják emelni.
"Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség. Gyakorlatilag viszont van!"

#409 Felhasználó inaktív   MiLord 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 7
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 21. 11:28

Idézet: Diablovazze - Dátum: 2004. aug. 12., csütörtök - 15:28

Én is T€sco-s benzint tankolok pár hónapja, még sem érzem semmivel sem rosszabbnak a kocsi teljesítményét. ;)

Jó hogy nem érzel semmi különbséget mer nincs is ugyanazt tankolsz mint más benzinkútnál.  Ezt is a Mol látja el benzinnel, mint a többi benzinkutat /kivébe OMv mer az hozat magának(ha jól tudom)/.

#410 Felhasználó inaktív   MiLord 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 7
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 21. 11:32

Idézet: groop - Dátum: 2005. máj. 26., csütörtök - 23:22

Bocsi de nem volt erőm végigolvasni valahol kb. a 9 oldalnál kezdtem.
Dieselt tankolt már valaki Tesco-éknál ? Milyen?
Ezt az étolajos dieselt már én is hallottam csak nem találtam róla semmit.
Linket tudna valaki ide vágni, hogy mit hol kell hozzá megvenni milyen a mocinak ár stb.

Ugyanaz mint a többi kútnál, csak itt is mint a banzinnél nincs rajta annyi adó.

Mer a benzin M-on is kb 100-130 Ft között megy vhogy, csak nagyon sok rajta az adó(állam bácsi)+nyereség.

#411 Felhasználó inaktív   mizsepizse22 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.695
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 21. 15:28

Idézet: MiLord - Dátum: 2005. jún. 21., kedd - 12:28

Jó hogy nem érzel semmi különbséget mer nincs is ugyanazt tankolsz mint más benzinkútnál.  Ezt is a Mol látja el benzinnel, mint a többi benzinkutat /kivébe OMv mer az hozat magának(ha jól tudom)/.

Ez teljesen így van, igazad van! :D

#412 Felhasználó inaktív   dradi 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 35
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 01. 20:24

Idézet: Buga_Laci - Dátum: 2005. jún. 21., kedd - 14:28

Ez teljesen így van, igazad van! :D

Ezt apám is így gondolta, amíg a Focus alapjáratát el nem állította a Jet-es benya. Nem volt meg az oktánszáma...  :eek:  A szervízben jó pízért beállították. Sajnos ehhez manapság már nem elég egy csavarhúzó...

#413 Felhasználó inaktív   Asker 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.563
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 01. 22:50

MOL Tempo Diesel RULZ :D
"I was a Marine in the invasion of Iraq. It was 2 years before I could watch any type of violent movie. War truly is hell. Killing, bleeding, dying and crying are terrible, and great. If you fight for glory and power you are evil and will die in vain. I and every other warrior fought for each other. For family, for friends, for the US, for Sparta."

#414 Felhasználó inaktív   Brummogo 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 44
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 02. 06:25

Idézet: dradi - Dátum: 2005. júl. 1., péntek - 21:24

Ezt apám is így gondolta, amíg a Focus alapjáratát el nem állította a Jet-es benya. Nem volt meg az oktánszáma...  :eek:  A szervízben jó pízért beállították. Sajnos ehhez manapság már nem elég egy csavarhúzó...

Ez legenda, ilyet a benya nem tud...
Valami beszart apád autójában amikor olyan benzint tankolt és ennyi. De ok okozati összefüggés nem lehet közte.
Mondom ezt gépészmérnökként.

#415 Felhasználó inaktív   nnandor 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 214
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 02. 06:39

Idézet: Brummogo - Dátum: 2005. júl. 2., szombat - 6:25

Ez legenda, ilyet a benya nem tud...
Valami beszart apád autójában amikor olyan benzint tankolt és ennyi. De ok okozati összefüggés nem lehet közte.
Mondom ezt gépészmérnökként.

Hát a mai (és 10 éves) motorok érzékelik az oktánszámot (kopogást) és az előgyujtást átálitják, nem lesz tökéletes de nem árt legalább a motornak a szar benzin. A baj akkor van a ha utánna újra "szuper" benzint tankolsz mert nem mindig áll vissza (itt ugyanis nics olyan jel mint a kopogás az elektronikának kéne próbálkoznia hogy hol a határ. az meg már számitógép...

#416 Felhasználó inaktív   joe39 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 4.804
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 02. 09:18

Idézet: nnandor - Dátum: 2005. júl. 2., szombat - 7:39

Hát a mai (és 10 éves) motorok érzékelik az oktánszámot (kopogást) és az előgyujtást átálitják, ....

Elárulod hogyan?

#417 Felhasználó inaktív   aXXon 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 33
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 02. 09:40

Idézet: MiLord - Dátum: 2005. jún. 21., kedd - 12:28

Jó hogy nem érzel semmi különbséget mer nincs is ugyanazt tankolsz mint más benzinkútnál.  Ezt is a Mol látja el benzinnel, mint a többi benzinkutat /kivébe OMv mer az hozat magának(ha jól tudom)/.

Hat csak megsugom, hogy a Tesco mar a kezdetektol ugy hozatja a bengat es nem a MOLtol veszi  :cool:

#418 Felhasználó inaktív   joe39 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 4.804
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 02. 10:19

Szóval nem a MOL-tól veszi. A duma jó... :)

Idézet

A Tesco tervei szerint évente évi tíz új áruházat épít Magyarországon, és ezek mellett már benzinkút is kialakít majd. Paul Kennedy, a Tesco Global Áruházak Rt. vezérigazgatója emellett azt sem tartja kizártnak, hogy a hipermarketektől teljesen elkülönülten is építenek, illetve működtetnek majd olyan töltőállomásokat, ahol a szokásos árnál literenként 10 forinttal olcsóbban lehetne tankolni abból az üzemanyagból, amelyet a lánc a Mabanaft Hungária Kft.-től vásárol.


Az ezévre kiadott benzin minőségtanúsítványok alapján:

Idézet

Határozott időre kiadott Minőségtanúsítványok jegyzéke
MOTORBENZINEK


Mabanaft Hungary Kft. 2352/2005 2005.01.01. 2005.12.31. Slovnaft a.s. Bratislava

Mabanaft Hungary Kft. 2353/2005 2005.01.01. 2005.12.31. Česká Rafinérská


Szóval Slovnaft. :)

Idézet

Zeleznicná trat Bratislava ÚNS - MOL-Slovnaft - Podunajské Biskupice
Bratislava ÚNS - MOL-Slovnaft - Podun. Biskupice ... (MOL-Slovnaft). 146266, oo,
(Bratislava-) Podunajské Biskupice [ 131-1 , 131-2 ], Biskupice, ...


Szóval világért sem a MOL-tól veszi. A duma jó... :)

#419 Felhasználó inaktív   nnandor 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 214
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 02. 11:47

Idézet: joe39 - Dátum: 2005. júl. 2., szombat - 9:18

Elárulod hogyan?

persze az alábbiak a LADA barátikör oldalárol származnak szives  köszönettel:
de már 22 éves opeleken is széria volt.

Mint láttuk a nagyobb előgyújtás nagyobb égési csúcsnyomáshoz és így égéshőmérséklethez vezet. A lángfront maga előtt tolva ősszesűrítheti a még elégetlen keveréket olyan nagy nyomásra, ahol az felrobban. Ennek a detonációnak a terjedési sebessége olyan nagy, hogy a lökéshullámok óriási erővel ütik meg a dugattyút, a hengerfalat és a gyújtógyertyát. Ez az égésmód túlterhelést jelent az alkatrészek számára, ezért előbb vagy utóbb meghibásodáshoz vezet. A kopogás másik hátránya, hogy a magas hőmérséklet az alkatrészek túlhevüléséhez vezet, ami viszont a következő sűrítési ciklusban még a gyújtási pont előtt elindíthatja az égést. Tehát a detonációs égés öngerjesztő folyamat. A pulzáló nyomás az égéstérben teljesítménycsökkenéshez vezet, mivel az energia egy részét a szerkezeti elemek elnyelik, és hő illetve hang formájában adják le. A felsoroltakból jól látszik, hogy a kopogás jelenségét lehetőleg el kell kerülni.
Ha a hengerfej vibrációja meghalad egy kezdeti szintet, akkor még az előgyújtás csökkenésével az égés- és az alkatrészhőmérséklet is csökkenthető. A túlhevült égéstér az előgyújtás további csökkentését kívánhatja meg, mielőtt a henger kellőképpen lehülve egy normális égési ciklust tud végrehajtani. A megoldás tehát egy az előgyújtást több lépcsőben csökkentő, majd több lépcsőben visszaállító gyújtáskorrekció.


detonációs égés érzékelésére egy piezokristályt alkalmaznak, aminek a kimeno feszültségéből adott frekvenciát áteresztenek, erosítenek, majd egyenirányítják. Ez a kimenő egyenfeszültség jellemző az égés során létrejövő lökéshullámok erősségére, és így előre jelezheti a kopogásos égést. A hengerenkénti kopogásszabályozáshoz ismerni kell az adott henger számát, és két független jeladó használata javasolt, a hengerek közé a hengerfejre, vagy a motorblokkra építve. Ez a módszer azonban megdrágítaná a rendszert, ezért a mostani verzió egy érzékelőt tartalmaz. Minden motornak megvan a saját frekvenciája, amin a kopogásból eredő lengések létrejönnek. Ez a frekvencia a 2-6 kHz nagyságrandjébe esik.

****A kopogásérzékelő egy piezo mikrofon, amely epoxigyantába ágyazva lesz a hengerfejre erősítve. A cél az volt, hogy a kristály és a motor együttrezgését biztosítandó, a felerősítés merev legyen. Ezt egy előfeszített csavarkötés biztosítja. A szűrő és az egyenirányító a vezérlőegységben található, a jel kivezetése árnyékolt kábellel történik. A piezomikrofon tartalmaz egy belső erősítőt, amelyet DC feszültséggel kell táplálni.****

A jeladó úgy jeleníti meg a kopogást, mint a normához képest nagy egyenfeszültséget. A feszültség normaértéke állítható, és kisérletek útján minden motorhoz hozzá kell igazítani. Amint a feszültség meghalad egy értéket, az adott AdvRetardX változó értékét 20-al növeljük. Ez 3.5 fokos előgyújtáscsökkenést fog eredményezni az adott hengernél. Minden hengerhez tartozik egy számláló, ami az adott henger lehűtéséért felelős. Az előgyújtás csökkentése után ez a számláló el lesz indítva. Ha letelik, akkor az AdvRetardX változót csökkentjük minden 10ms-ban, amíg el nem éri a nullát. Ha közben újabb kopogás lép fel, akkor újra 20-at hozzá kell adni az AdvRetardX értékéhez, és a számlálót újraindítani. A hűtési időzítés legnagyobb értéke 200ms lehet, az AdvRetardX legnagyobb értéke pedig 60. Ezzel a legnagyobb előgyújtáscsökkentés értéke 10.5 fok lehet.

#420 Felhasználó inaktív   joe39 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 4.804
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 02. 12:44

Idézet: nnandor - Dátum: 2005. júl. 2., szombat - 12:47

persze az alábbiak a LADA barátikör oldalárol származnak szives  köszönettel:
de már 22 éves opeleken is széria volt.

Köszönöm. Jó zavaros, szokás szerint. A 22 éves Opel szériákkal együtt. :)

És akkor most visszaáll vagy sem? :)

Idézet

Ha a hengerfej vibrációja meghalad egy kezdeti szintet, akkor még az előgyújtás csökkenésével az égés- és az alkatrészhőmérséklet is csökkenthető. A túlhevült égéstér az előgyújtás további csökkentését kívánhatja meg, mielőtt a henger kellőképpen lehülve egy normális égési ciklust tud végrehajtani. A megoldás tehát egy az előgyújtást több lépcsőben csökkentő, majd több lépcsőben visszaállító gyújtáskorrekció.


Idézet

Hát a mai (és 10 éves) motorok érzékelik az oktánszámot (kopogást) és az előgyujtást átálitják, nem lesz tökéletes de nem árt legalább a motornak a szar benzin. A baj akkor van a ha utánna újra "szuper" benzint tankolsz mert nem mindig áll vissza (itt ugyanis nics olyan jel mint a kopogás az elektronikának kéne próbálkoznia hogy hol a határ. az meg már számitógép...


Téma megosztása:


  • (29 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó