S.M.A.R.T. - Mi micsoda? (avagy HDD-kről kicsit mélyebben)
#241
Elküldve: 2004. 05. 25. 22:20
#242
Elküldve: 2004. 05. 26. 08:00
Idézet: 2-More - Dátum: 2004. máj. 25, kedd - 23:20
Személy szerint ezúttal sem igazán értem, miről beszélsz, az viszont bizonyos, hogy a SMART-hoz nem sok köze van. Úgyhogy inkább igazad van, csak hagyd abba.

#243
Elküldve: 2004. 05. 26. 08:12
Idézet: 2-More - Dátum: 2004. máj. 25, kedd - 23:20
Na itt rohad a hal. Ezt fogyasztóvédelem elé lehet vinni, ugyanis ez TÖRVÉNY. Ilyen nincs, hogy egy kötelességükről lemondasz. Nyugi bele, hogy ebbe belesülnek, mert olyan pert raknak a nyakukba hogy bezárhatnak. Egy törvényt egy szaros papír nem bírál felül. Az autóhoz KAPSZ kezelési utasítást, tehát ólommentessel kell használnod. A vinyóhoz is kötelesek adni MAGYAR nyelvűt ennyi. Nincs papír, ami őket felmenti ez alól, mert TÖRVÉNY. Ha én aláíratok veled egy papírt, hogy mostantól zöld az ég, attól még kék marad...
#244
Elküldve: 2004. 05. 26. 08:49
Idézet: Csybe - Dátum: 2004. máj. 26, szerda - 9:00

Annyi köze van a smarthoz, hogy a smart adatok alapján nehéz érvényesíteni a garit.

#245
Elküldve: 2004. 05. 26. 10:47
Nem majd minden 20 forintos kinai softmodemhez csináltatnak magyar nyelvü leirást, amit csak a megfelelő szakmai háttérrel rendelkező tolmács csinálhat, nem kevés pénzért, nem kevés időráforditással. Szép álom ez a" magyar leirást mindenhez, különben lesz*opatlak a fogyasztóvédelemmel" hozzáállás, csak sajnos nem működik. De ha nagyon ráérsz, ajánlom próbáld ki.
#246
Elküldve: 2004. 05. 26. 18:38
Idézet: 2-More - Dátum: 2004. máj. 26, szerda - 11:47
Jó. Hidd ezt. Mert a törvény aztán bármilyen fecnivel felülírható. Ez mindent elmond arról, hogy mennyire vagy otthon a témában. Értsd már meg, hogy érvénytelen a hatálya egy ilyen szerződésnek.
SzaboZE
#247
Elküldve: 2004. 05. 26. 20:33
Nomost, azért én se tegnap jöttem le a falvédőről, és ha a törvény valamire ad jogot, de te, egy számla alapján, ami egyben egyfajta szerződés a vásárlásról, lemondasz arról eme törvény adta jogról, akkor onnantól kezdve te, ha az aláirásoddal igazoltad, hogy elfogadod a szerződésben foglaltakat, akár a fejed tetejére is állhatsz, a fogyasztóvédelemhez vagy akár magához az atyaúristenhez is elmehetsz panaszra, de akkor sincsen igazad. Nem igaz hogy egy ilyen egyszerü dolgot nem lehet felfogni, hogy ha egy szerzdősben foglaltakatat a felek közösen elfogadják, és annak az eladó fél maradéktalanul eleget tesz, lévén te lemondasz a leriásokhoz való jogodról, valamint az üzletnek tájékoztatási, tanácsadási kötelezettsége nincsen, innentől kezdve miről vitázunk, áruld már el? A törvény, főleg ebben az országban, ha nem tudnád, nem betonból van ugyanis.
#248
Elküldve: 2004. 05. 28. 22:57
#249
Elküldve: 2004. 05. 28. 23:31
Érdekes elméleti kérdés, hogy lemondok a magyar nyelvűről egy aláírással önként dalolva, de akkor a kisujjamból szopjam ki hogy kell a termékkel bánni hogy ne romoljon el? Én lemondhatok a magyar nyelvurol, es az nekem miert jo? Olcsobban adjak a termeket? Nem. Ergo en lemondok, oke, tudomasul veszem hogy nincs magyar nyelvu, de akkor ne sirjanak ha olyan dologba hal bele a vinyom, ami ha lett volna magyar nyelvu elkerulheto lett volna; sot tovabbmegyek, mivel az o hibajukbol halt meg a vinyom mert nem adtak magyar nyelvut, ezzel a karomat ok okoztak, ergo nekik kell kifizetni az osszes adatvisszaallitasi koltseget is. Lehetne ragozni de nem erdemes.
A mistrlaban dolgozol hogy igy veded oket?

#250
Elküldve: 2004. 05. 29. 10:15
Az eutanázia pont nem jó, de: hamár ragaszkodsz a példához, akkor: ugye jogod van az élethez. Ha lemondasz róla, ergo felkötöd magad, nos, ezt semmilyen törvény nem szankcionálja, jogod van lemondani az életedről, nem kényszerit rá senki, hogy élj, ha nem akarsz. Az eutanázia az, ha magad ezt nem tudod kivitelezni, egy vagy más okból. Ez a világon semmilyen törvénybe nem ütközik. Jó vicc lenne, ha a jogaidat, amivel nem kivánsz élni, rádkényszeritenék, nem? Jogod van gyereket vállalni, de ha nem akarsz, nem kell Vagy inkább kijön valaki a GYISMtől, és rákényszerit, hogy de akkor is?
Mint már kb 25x beirtam a dolgot fentebb, azt a eladó meg a gyártó a legmagasabbról sz*rja le, hogy te, mivel a vétellel lemondtál a leirásról, hogyan, miképp, baltával vagy lézerrel szereled e be a cuccod.
Én nem azt mondom, hogy ez igy egy baromi jó dolog, nehogy félreértsük egymást. Azt mondom, hogy aki ezt kitalálta, az nem volt olyan hülye, hogy egy ilyen egyszerü dolgoggal, mint a fogyasztóvédelmi törvény be nem tartása, meg lehessen szopatni. Ismételten mondom, a számitógépszerelésés nem olyan, mint a ágybavizelés, ha valaki nem jár utána, nem szerzi be a kellő információkat, hanem ha valami balul üt ki, veri magát a boltban, nos, ez nem a cég hibája.
Amugy, habár én személyesen utálom a mistralt, de valahol meg tudom érteni őket is. Tudod amikor az első próbanapodon valaki elkezd előtted a szervizben üvöltözni, meg leanyázni a fejedet, hogy a 30 méteres sorban miért nem az ő 10e forintos videokártya-problémája az első, és előtted ugy b*ssza földhüz a dobozt, hogy csak úgy döng, amikor gyakorlatilag éhbérért dolgozol abban a tetves lyukban,és minden sz*ros 14 éves jobban akar nálad mindent tudni,fenyegetőzik, szentségel, nos, akkor valahol meg lehet érteni azt, hogy nem csilingelő angyalkák fogadják az embert, és nem automatikusan hajbókolnak mindenki előtt, aki bejön valamilyen, akár jogos, akár jogtalan problémával. Az viszont igaz, hogy a tenger negativ tapasztalat miatt alapból hülyének néznek ők is mindenkit, de ha egyszer lehetőséged nyilik rá, érdemes ránézni a Mistral képarchivumára, hogy a fentebb emlegetett fenyegetődző, hozzánemértő pofátlan kis sudribunkók milyen összetört, elégetett, szanaszéjjel b*szott cuccokat próbált már ott garanciában kicseréltetni, adott esetben vágott az eladóhoz, a szervizeshez, igért be verést, rendőrt vagy fogyasztóvédelmet adott esetben.
Ismételten mondom, hogy nem szeretem azt a helyet, igaz rövöd ideig dolgoztam ott, de kicsit beleáttam abba, hogy mi megy a pult másik oldalán, nem csak azt látom hogy milyen kedvetlen az eladó, meg bazmegany*dat miért nincs díszdobozban 8játékkal 1Ftért semmi.
#251
Elküldve: 2004. 05. 29. 11:23
Idézet: 2-More - Dátum: 2004. máj. 29, szombat - 9:15
Szevasz!
Csak kitaláltam, hogy dolgoztál ott (!), mert ez magyarázatot ad a fordított logikára ami benned él e problémakörrel kapcsolatban, hiszen te alapból a bolt pártját fogod.
Tisztázzuk azt, hogy a Fogyasztóvédelem, az nem fenyegetőzés.
Egyáltalán nem az.
Az egy olyan szervezet, ami arra hivatott, hogy ha a vevőt valami módon az eladó (cég) becsapja, hozzájuk fordulhat jogorvoslatért. És álljunk meg egy pillanatra...CSAK hozzájuk fordulhat.
Viszont a Fogyasztóvédelem nem ad automatikusan igazat a vevőnek!
Amennyiben a vevő úgy érzi becsapták, akkor közli az eladóval, akinek kötelessége a kifogásolt terméket a vevő panaszával egyetemben a saját költségén felküldeni a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez.
Ott lezajlik egy vizsgálat. Miért fáj az neked ha netán a vevőnek adnak igazat?
Esetleg annak a "szaros?" 14 évesnek?
Nem fogom már többször leírni, de ha a bolt azzal spórolja magát halálba, hogy nincsen magyar nyelvű leírás, akkor ne sírjon, ha a vevőnek tönkremegy a terméke, ami elkerülhető lett volna akkor, ha a bolt nem csak a saját zsebének megtömésére törekszik.
Konkrét példa, mennyi ideig tart leirni magyarul és kinyomtatni, maradva a vinyós példánál, hogy a vinyót hűteni kell? 5 perc? Sok is? És ezt iratja alá a mistrál hogy nincs öt perce, holot unott pofával mászkál egész nap a sok embere a boltban (gondolom más boltokhoz hasonlóan)? Úgyhogy ne sírjanak.
Úgy látom csak te vagy akinek a véleménye ütközik a többiekével, és mint kiderült hogy megaláztatásaid sorozatát akarod kicsit visszaadni, nincs értelme tovább hadakozni, eredményre nem jutunk.
#252
Elküldve: 2004. 05. 29. 11:49
Az, hogy öt perc alatt, puszta szórakozásból kinyomtatnak egy szerviztapasztalatok feiratu könyvet, az neked mi? Nem véletlenül az hogy a vinyót hűteni kell?
Amugy, mint szintén mondottam volt, egy forditást, magyar nyelvü leriást angol nyelvüre, nem 5 perc megcsinálni, kezdve azzal, hogy csak szaktolmács csinálhat ilyet nem 2 forintért, azt el kell bíráltatni ugy az országban, mint a gyártónál, hogy elfogadják e. Szerinted azért nincsen, mert lusták hozzá, vagy talán azért, mert egy sz*ros forditást megcsináltattatni némiképp több mint egy százas, az átfutási idő meg néhány hónap. Gondolom netán azért nem fektetnek bele ennyit, mert mig a leriás magyarul elkészül, addig a cucc el is avul.
A forditott logika kitételt meg nem egészen értem. Talán az a baj, hogy láttam a másik oldalát is a dolognak? Mert itt enyhén nem az én úgymond forditott logikám a baj, hanem az, hogy azt, hogy mi a eladó kötelessége, azt mindenki k*rvára vágja, köpi, de hogy neki, mint vevő, mi a kötelesség, túl az elemi udvariassági szabályokon, arról persze nem sok szó esik. Egyszer, csak egyszer érdemes lenne elolvasni mi merre hány méter, nemcsak puffogtatni, hogy kinek mi a kötelező.
A vevőnek pl kötelessége meggyőződni arról, hogy az amit vesz, egyáltalában a saját cuccával kompatibilis e, mind fizikai méreteit tekintve,mint másegyéb szempontból. Ökörnagy betűkkel az is ott áll, hogy amennyiben nem szakszerü a vásárolt holmi üzembehelyezése, és emiatt tönkremegy, az NEM GARANCIÁLIS PROBLÉMA. A beszereléssel kapcsolatbana cégnek tájékozatatás kötelezettség nincsen. Egyiknek sem. Az csak egy bolt, olyan, mint a sarki közért, semmi több. Az eladó részéről az egy GESZTUS, ha szól, hogy héló,az abban nem megy, az úgy nem jó. Asszem a boltban sem kérdezik meg tejvásárláskor, hogy nem vagy e véletlenül laktózérzékeny, és nem forudlsz e fel a Millitől, ugyebár. Szaktanácsadás, nyugodtan nézd meg akárhol, különálló szolgáltatás, és mint olyan, néhányezer forintos óradíja vagyon.
#253
Elküldve: 2004. 05. 29. 12:06
Idézet: 2-More - Dátum: 2004. máj. 29, szombat - 10:49
Az, hogy öt perc alatt, puszta szórakozásból kinyomtatnak egy szerviztapasztalatok feiratu könyvet, az neked mi? Nem véletlenül az hogy a vinyót hűteni kell?
Amugy, mint szintén mondottam volt, egy forditást, magyar nyelvü leriást angol nyelvüre, nem 5 perc megcsinálni, kezdve azzal, hogy csak szaktolmács csinálhat ilyet nem 2 forintért, azt el kell bíráltatni ugy az országban, mint a gyártónál, hogy elfogadják e. (...)
Nyugi.
Ne magyarázd már meg azt, hogy azért nem nyomtattok ki egy sort, hogy hűtsétek a vinyót, mert azt csak szaktolmács fordíthatja le? Azt bezzeg aláiratjátok hogy nincs magyar nyelvű mi?
Fogd már fel hogy itt marha nagy ellentmondás van.
Ha nincs magyar nyelvű - a bolt elmehet a picsába ha reklamációra kerül sor.
Nem bonyolult dolog ez.
De többet már tényleg ne ragozom a témát, mint írtam fentebb reménytelen eset vagy

#254
Elküldve: 2004. 05. 29. 12:12
Idézet: mikk2000 - Dátum: 2004. máj. 29, szombat - 13:06
Ne magyarázd már meg azt, hogy azért nem nyomtattok ki egy sort, hogy hűtsétek a vinyót, mert azt csak szaktolmács fordíthatja le? Azt bezzeg aláiratjátok hogy nincs magyar nyelvű mi?
Fogd már fel hogy itt marha nagy ellentmondás van.
Ha nincs magyar nyelvű - a bolt elmehet a picsába ha reklamációra kerül sor.
Nem bonyolult dolog ez.
De többet már tényleg ne ragozom a témát, mint írtam fentebb reménytelen eset vagy

Nem fogja megérteni, részemről a téma lezárva

#255
Elküldve: 2004. 05. 29. 16:24
Látom okosabbak vagytok az üzletek tulajdonosainál, a fogyasztóvédelmi hatóságnál is jobban tudjátok, mi merre mennyi. Lehet vitatkzoni, anyázni továbbra is a szervizekben, de azért majd az arcotokról ugyan ráérő időtökben küldjetek majd egy képet, ha a magyarországon fellelhető számitástechnikai üzletekben majd egyszer ezzel a "nincs magyar leirás-menjetek a p*csába" dologgal előáltok.
Minden offense nélkül, részemről vége,de akkor tényleg legyen vége, k*rvára nem szeretek ugyanis ilyen "utolsó szó" huzavonákban résztvenni, ok?
#256
Elküldve: 2004. 05. 29. 21:08
Idézet: 2-More - Dátum: 2004. máj. 29, szombat - 17:24
Látom okosabbak vagytok az üzletek tulajdonosainál, a fogyasztóvédelmi hatóságnál is jobban tudjátok, mi merre mennyi. Lehet vitatkzoni, anyázni továbbra is a szervizekben, de azért majd az arcotokról ugyan ráérő időtökben küldjetek majd egy képet, ha a magyarországon fellelhető számitástechnikai üzletekben majd egyszer ezzel a "nincs magyar leirás-menjetek a p*csába" dologgal előáltok.
Minden offense nélkül, részemről vége,de akkor tényleg legyen vége, k*rvára nem szeretek ugyanis ilyen "utolsó szó" huzavonákban résztvenni, ok?
Szegénykém

#257
Elküldve: 2004. 05. 29. 23:27
Végigolvasva a cikkeket gépem akadozásai miatt rászántam magam a winyóim ellenőrzésére.
Nos ekkor jött a meglepetés a rendszerwinyómnál. A következő értékeket kaptam, képet melléklem.
Valaki aki tudja értelmezni kérném fűzzön hozzá megjegyzést. Most vigyem vissza garanciába vagy használjam nyugodtan még ? A winyó 80 Gb-os 8M / Ata100-as WD.
Csatolt fájl:
-
WD_800.jpg (0byte)
Letöltések:: 0
#258
Elküldve: 2004. 05. 30. 09:08
Idézet: hokusz* - Dátum: 2004. máj. 30, vasárnap - 0:27
Végigolvasva a cikkeket gépem akadozásai miatt rászántam magam a winyóim ellenőrzésére.
Nos ekkor jött a meglepetés a rendszerwinyómnál. A következő értékeket kaptam, képet melléklem.
Valaki aki tudja értelmezni kérném fűzzön hozzá megjegyzést. Most vigyem vissza garanciába vagy használjam nyugodtan még ? A winyó 80 Gb-os 8M / Ata100-as WD.
Ez a vinyó hibás. Arra viszont nem esküdnék meg, hogy kapásból cserélni fogják. Futass WD Data Lifeguard-ot, ha hibaüzenetet kapsz akkor nyert ügyed van.
#259
Elküldve: 2004. 05. 30. 13:49
Na végigment teszt de sajnos nemtalált hibát. Ezek után akkor mit tegyek ?
Merjek adatot tárolni rajta vagy se ? Ha visszaviszem akkor mivel állapítják meg 1 winyóról hogy jó vagy nem ? Tudom sok a kérdés de mit tegyek ?
#260
Elküldve: 2004. 05. 31. 07:45
Ez akkor már rossz HDD?