Asztali TFT-k
#2684
Elküldve: 2004. 12. 29. 21:45
A készülék a legsötétebb környezeti háttér mellett és teljes képernyős „fekete” háttérkép esetén is tökéletesen homogén, bevilágítás mentes képet ad.
(Megj.: Persze nem teljesen matt fekete, de ha jól tudom, a TFT-k egyik legmegoldhatatlabbank tűnő technológiai kihívása az, hogy nem képesek teljesen fekete képet produkálni. Ám ha jól sejtem, ez a CRT-knél is egy kis problémát jelent.)
Világos környezetben - az-az nem is olyan feltétel mellett, ahogyan az LG-t néztem - egy általam „vizsgált” Samsung SyncMaster 710T elég durván előhozta a bevilágítás jelenségét. (szép nagy szűrke kifli effekt a kijelző felső tartományában.)
Körkérdés:
És a ti TFT-tek hogy áll EZZEL az esetleges „hiba jelenséggel”?
#2685
Elküldve: 2004. 12. 29. 22:05
Idézet: Peetie - Dátum: 2004. dec. 28., kedd - 22:44
Sajnos nem jól tudod!
* mechanikai sérülés esetén NEM KÖTELES (és tapasztalatom szerint nem is fogja) kicserélni a forgalmazó a terméket, legyen szó bármilyen termékről. (Erről már írtam egy általad is látogatott topicban, csak sajnos úgy látszik, te NEM olvastad el figyelmesen ezt a részt. [Csak más részeket és más okból...]
* A gyárók nagy részének álláspontja szerint (amit a forglamazó is követ) 5 pixelhiba alatt NEM KÖTELES visszacserélni a TFT LCD monitort. (Ez több áruházban jól olvashatóan fel van tüntetve pont a monitorok mellett.)
* Ennek ellenére mindent meglehet próbálni. A jelszó: KEDVESEN. (Erről már kifejtettem az álláspontom egy másik topicban, saját tapasztalatból beszélek.)
Vero! Sok sikert, próbáld azért meg! Ha vásárlói tanács kell, adhatok pár nálam bevált praktikát, persze csak E-mailen, hogy ne tartsuk fel a topicot. Szóval szívesen segítek, ha kell.

#2686
Elküldve: 2004. 12. 29. 22:50
Idézet: MadWhite - Dátum: 2004. dec. 29., szerda - 21:45
A készülék a legsötétebb környezeti háttér mellett és teljes képernyős „fekete” háttérkép esetén is tökéletesen homogén, bevilágítás mentes képet ad.
(Megj.: Persze nem teljesen matt fekete, de ha jól tudom, a TFT-k egyik legmegoldhatatlabbank tűnő technológiai kihívása az, hogy nem képesek teljesen fekete képet produkálni. Ám ha jól sejtem, ez a CRT-knél is egy kis problémát jelent.)
Világos környezetben - az-az nem is olyan feltétel mellett, ahogyan az LG-t néztem - egy általam „vizsgált” Samsung SyncMaster 710T elég durván előhozta a bevilágítás jelenségét. (szép nagy szűrke kifli effekt a kijelző felső tartományában.)
Körkérdés:
És a ti TFT-tek hogy áll EZZEL az esetleges „hiba jelenséggel”?
Szia MadWhite!
Nekem is 710T-m van.Egy alig látható minimális "bevilágítás" látszik csak a széleken (kb:2-3 mm)
Ettől eltekintbe nagyon jó, és egyenletes a "feketéje".
Bye!
#2687
Elküldve: 2004. 12. 30. 00:09
Idézet: MadWhite - Dátum: 2004. dec. 29., szerda - 22:05
* mechanikai sérülés esetén NEM KÖTELES (és tapasztalatom szerint nem is fogja) kicserélni a forgalmazó a terméket, legyen szó bármilyen termékről. (Erről már írtam egy általad is látogatott topicban, csak sajnos úgy látszik, te NEM olvastad el figyelmesen ezt a részt. [Csak más részeket és más okból...]
* A gyárók nagy részének álláspontja szerint (amit a forglamazó is követ) 5 pixelhiba alatt NEM KÖTELES visszacserélni a TFT LCD monitort. (Ez több áruházban jól olvashatóan fel van tüntetve pont a monitorok mellett.)
* Ennek ellenére mindent meglehet próbálni. A jelszó: KEDVESEN. (Erről már kifejtettem az álláspontom egy másik topicban, saját tapasztalatból beszélek.)
Vero! Sok sikert, próbáld azért meg! Ha vásárlói tanács kell, adhatok pár nálam bevált praktikát, persze csak E-mailen, hogy ne tartsuk fel a topicot. Szóval szívesen segítek, ha kell.

Jah, mindenre en sem emlekezhetek...


"Minden probléma megoldására több módszer létezik. Van amelyik elegáns, és van amelyik működik - ha nem is tökéletesen."
#2688
Elküldve: 2004. 12. 30. 05:47
Idézet: Peetie - Dátum: 2004. dec. 29., szerda - 7:52
Te és én már két jó pont az LG-nek.
"az LG jó" - rulez!

#2689
Elküldve: 2004. 12. 30. 06:20
Idézet: Peetie - Dátum: 2004. dec. 29., szerda - 23:09

Ez nem így van, kedves Peetie!

A gyártók is így gondolkodnak. Nekik az-az érdekük, hogy meglegyél elégedve a termékükkel, hogy te magad élőszóban is reklámot csinálhass nekik, öregbítve így a JÓ gyártók goodwilljét. S hogy legközelebb is az ő terméküket vásárold. Hiszen a gyártók is jól tudják: egy elégedett vevő elmondja elégedettségét vagy 2-3 tucat embernek, de egy elégedetlen vevő akár 30 tucatnak is...
Gyártói oldal: a manapság olyan elterjedt ISO minőségbiztosítási rendszerek (melyek sajnos sokak által még csak divat szintjén ismertek, avagy „kell és kész”) egyik alapköve pont a termék nyomon követése a gyártás menetében. (Azért merek írni a minőségbiztosítási menedzsmentről, mert "véletlenül" kaptam ilyen képzést IS


Szóval egy ISO minőségbiztosítási rendszer keretében akkreditált gyártó cég esetén nagyon is komolyan gondolják, hogy hibátlan terméket kapj.
Eladói oldal: Nos mire a monitor a bolt polcára kerül, esetleg több szállító cégen is keresztül megy, sőt talán olyanokon is, melyeknél az ISO rendszer még nem biztosított (megj.: vagy ha igen, akkor csak „úgy” meg van csinálva, mert ha nem lenne, nem működhetnének. Személyes megj.: az ún. „csak úgy ISO” cégeknek, akik az ISO-ben elírtakat nem tartják be, én visszavonnám az akkreditációját, ha én egy akkreditáló cég vezetője lennék) A kereskedő nem tudhatja, hogy az esetlege4s mechanikai sérülés mikor keletkezett (beszállítás előtt, vagy a boltból való elszállítást követően te általad) így NEM fogja visszacserélni.
Fogyasztóvédelmi aspektusok: Ma Magyarországon a FVF minőségellenőrző laboratóriuma nem képes megállapítani, hogy egy mechanikai sérülés MIKOR keletkezett. (Ha megtudná állapítani, akkor kauzálisan igazolható lenne, hogy az a vásárlást követően, vagy előtte keletkezett, és jogosan reklamálhatnál.) A FVF álláspontja szerint, a vásárlónak a FV Törvényben foglaltak szerint kell eljárnia: A vásárló kötelezettsége, hogy a vásárlandó terméket a vásárlás alkalmával szemrevételezéssel megtekintse, azt alaposan szemügyre véve. A vásárlással egyfajta szerződés jön létre az eladó és a vevő között, ahol a szerződés tárgyát jelen esetben a vásárlandó termék képezi. A szerződés tárgyát illetően pedig az érintett feleknek meg kell bizonyosodniuk. Jelen esetben leginkább a vevőnek kell bizonyosságot szereznie, hiszen ő fogja „megfizetni” a termék „árát”. Ő fog „ráfizetni” ha nem jár el körültekintően a vásárlás metódusakor.
További fogyasztóvédelmi tanácsok tarifái:
Írások E-mailben: 5 perc gépelés – 1 piros pöttyös sima csokis túró rudi

Akadékoskodó levelezőknek a felár: fikázásonként plusz egy darab mazsolás tejcsokis piros pöttyös túró rudi
Kedvezmény visszatérő ügyfeleknek: egyénre szabott.


#2690
Elküldve: 2004. 12. 30. 09:17
Intel 486 DX2 @ 66 MHz, 2x512 MD DDR2, 2x200 GB MAXTOR SATA hwRAID0, 2x36 GB IBM U2W SCSI HDD, S3 Trio 3D VGA 4 MB RAM, 16x Pioneer 108D DVD, 14" analóg VGA monitor... nagyfloppy meghajtó, stb...stb...
#2691
Elküldve: 2004. 12. 30. 09:49

#2692
Elküldve: 2004. 12. 30. 09:56
Idézet: MadWhite - Dátum: 2004. dec. 29., szerda - 23:05
A legtöbb TFT gyártó az ISO 13406-2 Class II szabványt követi melyben le van irva, hogy melyik tipisú hibánál hány hibás pixel kell a cseréhez, de az nem 5 db.
#2693
Elküldve: 2004. 12. 30. 10:06
Idézet: Anonymus23 - Dátum: 2004. dec. 29., szerda - 12:29
Hogy is megy ez? :confused: Nekem is van egy hibám LG1730B-n. Gondoltam már rá, hogy valami szoftverrel esetleg "meg lehetne tornáztatni"...

#2694
Elküldve: 2004. 12. 30. 10:55
Idézet: Pikkolo - Dátum: 2004. dec. 30., csütörtök - 9:56
Pl. Acer-nél már egy rossz helyen levő dead-pixel esetén is visszaveszik a terméket. Samsungnál is, úgy hallottam. Ez utóbbinál azonban még kettő, kevésbé feltűnő helyen található dead-pixel esetén sem veszik vissza a monitort. Ezeket itt helyben hallottam.

#2695
Elküldve: 2004. 12. 30. 14:13
Idézet: Omega - Dátum: 2004. dec. 30., csütörtök - 11:55

Mi az, hogy rossz helyen? A fentebb emlitett szabvány ezt nem emliti, persze a gyártó lehet normális és ilyen esetekben is kicserélheti.
Szerkesztette: Pikkolo 2004. 12. 30. 14:14 -kor
#2696
Elküldve: 2004. 12. 30. 16:36
Idézet: Pikkolo - Dátum: 2004. dec. 30., csütörtök - 8:56
Én fogysztóvédeli oldalról közelítettem meg a helyzetet.
A legtöbb áruházban (pl. MM) egy ehhez hasonló felirat olvasható:
Üzletünk összhangban a gyártói utasítással az 5 vagy annál kevesebb pixelhibás TFT LCD monitort nem tudja visszacserélni.
Na akkor hogy is van ez kérem szépen?
Félretályékoztat az eldó?
Vagy félretályékoztat a gyártó?
Kik is az a "legtöbb TFT gyártó"?
Milyen is az-az ISO szabvány, ami nem kötelező érvényű minden gyártóra? :confused:
Valaki kérem öntsön tiszta vizet a pohárba. Mert azt hiszem ez nekünk, TFT LCD felhasználóknak eléggé fontos kérdéseket jelentenek. (Hogy pl. egyetlen egy pixelhiba esetén garanciában cserélik -e a monitort, VAGY erre-arra hivatkozva elhajtanak a picskuszba...)

Szerkesztette: MadWhite 2004. 12. 30. 16:39 -kor
#2697
Elküldve: 2004. 12. 30. 18:28
Idézet: MadWhite - Dátum: 2004. dec. 30., csütörtök - 16:36
Vagy félretályékoztat a gyártó?
Nem tudom, de felretajekoztatni igy szoktak.

szerk. sot, lehet kulon is kene irni ?


Szerkesztette: Peetie 2004. 12. 30. 18:28 -kor
"Minden probléma megoldására több módszer létezik. Van amelyik elegáns, és van amelyik működik - ha nem is tökéletesen."
#2698
Elküldve: 2004. 12. 30. 18:41
Idézet: Peetie - Dátum: 2004. dec. 30., csütörtök - 17:28

szerk. sot, lehet kulon is kene irni ?


Hogy megnyugodj:
Félre tájékoztat
(((És az nem szúrja a szemed, hogy sokszor csak fikázni szoktál egy írást, és ha kell, még a halottba is belekötsz? Te soha nem vétel hibát? Mert ha igen, akkor talán először te önmagadnak kellene hogy szúrja a szemedet, s ha már tökéletes (megvilágosult) ember leszel, akkor szúrhatná s szemed mások hibája is. De megsúgom, akkor már nem fogja szúrni a szemed semmi sem…)))
#2699
Elküldve: 2004. 12. 30. 19:05
Idézet: MadWhite - Dátum: 2004. dec. 30., csütörtök - 18:41
Félre tájékoztat
(((És az nem szúrja a szemed, hogy sokszor csak fikázni szoktál egy írást, és ha kell, még a halottba is belekötsz? Te soha nem vétel hibát? Mert ha igen, akkor talán először te önmagadnak kellene hogy szúrja a szemedet, s ha már tökéletes (megvilágosult) ember leszel, akkor szúrhatná s szemed mások hibája is. De megsúgom, akkor már nem fogja szúrni a szemed semmi sem…)))
NC. De ezt altalanos iskolaban tanitjak...Es ez nem olyan netes helyesirasi hiba, hogy roviditek eztazt meg egybeirok pardolgot.
MIndenesetre en itt befejeztem a veled valo tarsalgast, es a hozzaszolasaidra valo barmilyen nemu reagalast.
"Minden probléma megoldására több módszer létezik. Van amelyik elegáns, és van amelyik működik - ha nem is tökéletesen."
#2700
Elküldve: 2004. 12. 30. 19:56
Idézet: MadWhite - Dátum: 2004. dec. 30., csütörtök - 17:36
Na akkor hogy is van ez kérem szépen?
Félretályékoztat az eldó?
Vagy félretályékoztat a gyártó?
Kik is az a "legtöbb TFT gyártó"?
Milyen is az-az ISO szabvány, ami nem kötelező érvényű minden gyártóra? :confused:
Itt irnak az emlitett ISO szabványról: http://www.albacomp.hu/te_LCDhiba.asp
2 fekete v. 2 fehér v. 5 szines esetén csere (felbontástól függően)
Szerkesztette: Pikkolo 2004. 12. 30. 19:57 -kor
#2701
Elküldve: 2004. 12. 30. 19:57
Idézet: Pikkolo - Dátum: 2004. dec. 30., csütörtök - 14:13
Arra akartam célozni, hogy a szabvány sz@rt sem ér, mert nem olyan dolgokat ír (elő), amelyek a gyakorlati életben értelmesek.

Ui.: rossz hely=pofádva 'virító' fekete képpont'.

#2702
Elküldve: 2004. 12. 30. 19:58
Idézet: Omega - Dátum: 2004. dec. 30., csütörtök - 20:57

Ui.: rossz hely=pofádva 'virító' fekete képpont'.

jah, kb.
jobb volt amit a samsung egyből cserélte rossz pixel esetén, most kurva iso bekeret
#2703
Elküldve: 2004. 12. 30. 20:00
Idézet: Pikkolo - Dátum: 2004. dec. 30., csütörtök - 19:58
jobb volt amit a samsung egyből cserélte rossz pixel esetén, most kurva iso bekeret
Így igaz.

Ezért írtam, amit. Gyakorlati tapasztalat. ISO 'ajánlás' marhára kevés, a gyakorlat többet számít.

És hadd ne mondjam, jó helyen kell vásárolni...
Szerkesztette: Omega 2004. 12. 30. 20:02 -kor