Idézet: Peetie - Dátum: 2004. dec. 29., szerda - 23:09
Ez a mechanikai seruleses dolog nekem azert fura. Ha veszek egy monitort 100+ezer forintert, akkor elvarom hogy az tokeletes legyen. Dehat a gyartok ugynezki nem igy gondolkodnak, legyen a vasarlo okos, es nezze meg mielott megveszi...

Ez nem így van, kedves Peetie!
A gyártók is így gondolkodnak. Nekik az-az érdekük, hogy meglegyél elégedve a termékükkel, hogy te magad élőszóban is reklámot csinálhass nekik, öregbítve így a JÓ gyártók goodwilljét. S hogy legközelebb is az ő terméküket vásárold. Hiszen a gyártók is jól tudják: egy elégedett vevő elmondja elégedettségét vagy 2-3 tucat embernek, de egy elégedetlen vevő akár 30 tucatnak is...
Gyártói oldal: a manapság olyan elterjedt ISO minőségbiztosítási rendszerek (melyek sajnos sokak által még csak divat szintjén ismertek, avagy „kell és kész”) egyik alapköve pont a termék nyomon követése a gyártás menetében. (Azért merek írni a minőségbiztosítási menedzsmentről, mert "véletlenül" kaptam ilyen képzést IS

) A köztudatban egy egyenlőség jelet tesznek az ISO és az azt definiáló termék vagy szolgáltatás tűrésértéken belüli minőségértékére. Az ISO több. Végigköveti pl. a TFT-t a beszállítói oldaltól az utolsó darab csavar szintjéig egészen addig, amíg a monitor el nem hagyja a gyártó üzem kapuit. Sőt, mindezt úgy, hogy később be lehessen azonosítani olyan dolgot is, hogy pl. 2004. augusztus 23-án az esti műszakban, hajnali 2 és 3 óra között Kiss Péter a 3484574955 sorozatszámú monitor összerakásánál vétett, mert a hátlap 3. csavarját nem húzta meg a megadott 50 N-os nyomatékkal. (Esetleg mert szerelmes volt, persze ezt nem fogja megadni az ISO.

)
Szóval egy ISO minőségbiztosítási rendszer keretében akkreditált gyártó cég esetén nagyon is komolyan gondolják, hogy hibátlan terméket kapj.
Eladói oldal: Nos mire a monitor a bolt polcára kerül, esetleg több szállító cégen is keresztül megy, sőt talán olyanokon is, melyeknél az ISO rendszer még nem biztosított (megj.: vagy ha igen, akkor csak „úgy” meg van csinálva, mert ha nem lenne, nem működhetnének. Személyes megj.: az ún. „csak úgy ISO” cégeknek, akik az ISO-ben elírtakat nem tartják be, én visszavonnám az akkreditációját, ha én egy akkreditáló cég vezetője lennék) A kereskedő nem tudhatja, hogy az esetlege4s mechanikai sérülés mikor keletkezett (beszállítás előtt, vagy a boltból való elszállítást követően te általad) így NEM fogja visszacserélni.
Fogyasztóvédelmi aspektusok: Ma Magyarországon a FVF minőségellenőrző laboratóriuma nem képes megállapítani, hogy egy mechanikai sérülés MIKOR keletkezett. (Ha megtudná állapítani, akkor kauzálisan igazolható lenne, hogy az a vásárlást követően, vagy előtte keletkezett, és jogosan reklamálhatnál.) A FVF álláspontja szerint, a vásárlónak a FV Törvényben foglaltak szerint kell eljárnia: A vásárló kötelezettsége, hogy a vásárlandó terméket a vásárlás alkalmával szemrevételezéssel megtekintse, azt alaposan szemügyre véve. A vásárlással egyfajta szerződés jön létre az eladó és a vevő között, ahol a szerződés tárgyát jelen esetben a vásárlandó termék képezi. A szerződés tárgyát illetően pedig az érintett feleknek meg kell bizonyosodniuk. Jelen esetben leginkább a vevőnek kell bizonyosságot szereznie, hiszen ő fogja „megfizetni” a termék „árát”. Ő fog „ráfizetni” ha nem jár el körültekintően a vásárlás metódusakor.
További fogyasztóvédelmi tanácsok tarifái:
Írások E-mailben: 5 perc gépelés – 1 piros pöttyös sima csokis túró rudi

Akadékoskodó levelezőknek a felár: fikázásonként plusz egy darab mazsolás tejcsokis piros pöttyös túró rudi
Kedvezmény visszatérő ügyfeleknek: egyénre szabott.