HWSW Informatikai Kerekasztal: Cell (by Sony, Toshiba and IBM) - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (92 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Cell (by Sony, Toshiba and IBM) Valóban forradalmi lesz? Értékeld a témát: -----

#61 Felhasználó inaktív   max-pain 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 23. 13:03

Heteken belul sok dolog kiderul majd a Cell-rol.

http://isscc.org/isscc/

IEEE International Solid-State Circuits Conference

Next Event
ISSCC 2005
February 6-10, 2005
San Francisco Marriott Hotel
San Francisco, CA

#62 Felhasználó inaktív   max-pain 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 02. 14:15

IBM's Cell at ISSCC next week: I'll be there

http://arstechnica.c...50201-4572.html

#63 Felhasználó inaktív   Asker 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.563
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 04. 12:40

AMD and Intel should be worried about Cell

Szerkesztette: Asker 2005. 02. 04. 12:40 -kor

"I was a Marine in the invasion of Iraq. It was 2 years before I could watch any type of violent movie. War truly is hell. Killing, bleeding, dying and crying are terrible, and great. If you fight for glory and power you are evil and will die in vain. I and every other warrior fought for each other. For family, for friends, for the US, for Sparta."

#64 Felhasználó inaktív   Asker 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.563
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 04. 13:04

Idézet ([Chris)
,2005. jan. 21., péntek - 14:33] Nemi fejtegetes/erdekesseg. Hat ha a fele bejon es tenyleg a walkmenbe is ezt raknak, akkor kutyavilag lesz itt. Kivancsi leszek a cell based workstation hogy fog muzsikalni. Ha a PU-t igaba lehetne fogni general purpose cpu-kent, az sokat dobna a dolgon, de ez meg nem fix, ahogy a figura szavaibol kivettem.
Ja, a link: http://www.blachford...ells/Cell1.html

"
If over clocked sufficiently (over 3.0GHz) and using some very optimised code (SSE assembly), 5 dual core Opterons directly connected via HyperTransport should be able to achieve a similar level of performance in stream processing - as a single Cell.

The PlayStation 3 is expected to have have 4 Cells.
"

:eek:  :eek:  :eek:  :eek:  :eek:  :eek:

Dúrva!

Azért elég hihetetlen hogy akkora ugrás lenne hogy 10 db / 5*dualcore/  több mint 3 Ghzes Opteron tudná csak "megközelíteni"

Ha a Cell tényleg olyen jó mint amilyennek a linkben le van írva akkor befellegzett mind az Intelnek AMD-nek /mármint teljesítmény terén/
és az XBOX nak is ha a következő  generáció hacsak nem a Cell-re épül.
Remélem megjelenik desktopon is mint processor és lesz hozzá chipkészlet is.
Már most elkezdhetek gyűjteni rá.  :cool:

A Sony hülyére fogja keresni magát  :D  :D 
ui:  azért nehezen tudom elhinni hogy 4,6Ghz mikor az Intel a 4et se bírja kinyögni....
      és fogyasztásnál, hőtermelésnél is háromszor csíptem meg magam hogy igaz-e?
:confused: 
"I was a Marine in the invasion of Iraq. It was 2 years before I could watch any type of violent movie. War truly is hell. Killing, bleeding, dying and crying are terrible, and great. If you fight for glory and power you are evil and will die in vain. I and every other warrior fought for each other. For family, for friends, for the US, for Sparta."

#65 Felhasználó inaktív   hvuk 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.857
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 04. 13:41

Én csak azt nem értem, hogy mi a fenére fogják használni ezt a bődületes számítási kapacitást a PS3-ban? Csak azt tudom elképzelni, hogy a 4 központi processzor fogja végezni az összes vektorgrafikai számítást és a grafikus kártyára már csak a shaderek maradnak. Mert egyébként iszonyúan unatkoznának a processzorok, még akkor is, ha mondjuk real-time szóbeli parancsokkal lehetne utasítani a gépet. Mindenre bőven elég lenne egy processzor.
Athlon 64 939 2 GHz Winchester mag, GigaByte NF4 K8N Ultra-9 (passzív chipset), GigaByte X800 (passzív), 2x512 KingMax HC 500 MHz, Hitachi 160 Gb, NEC 3520, Coolink BAT01VS (1040 ford.), Chieftec 420W, Chieftec ház, Samsung 193P TFT monitor

#66 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 02. 04. 13:41

Kizárt dolog, hogy ebből general usage computer lenne. Ez mindig is célgép fog maradni, A/V dolgokra. Ez a Cell egy Power architektúrára alapozott mag köré épített rettenet. Az egyes cellek Power mag körül mennek 4,6 GHz-en talán, mivel ahogy hallom, rendkívül egyszerű a felépítésük. Kevés dolgot csinálnak, de azt kurva gyorsan. Lehet, hogy development és visualisation gépekbe kerül ilyen, de hogy ebtből nem lesz tömegPC az is biztos. Viszont a PlayStation 3 talán kiválthat egy otthoni szórakoztató PC-t már (web, audio-video lejátszás vagy akár szerkesztés, játék). Viszont kétlem, hogy egy új moduláris PC-architektúra születne. Különféle eszközökbe bekerül, lehet, persze.

#67 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 02. 04. 13:50

Idézet: hvuk - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 13:41

Én csak azt nem értem, hogy mi a fenére fogják használni ezt a bődületes számítási kapacitást a PS3-ban? Csak azt tudom elképzelni, hogy a 4 központi processzor fogja végezni az összes vektorgrafikai számítást és a grafikus kártyára már csak a shaderek maradnak. Mert egyébként iszonyúan unatkoznának a processzorok, még akkor is, ha mondjuk real-time szóbeli parancsokkal lehetne utasítani a gépet. Mindenre bőven elég lenne egy processzor.

Jajj, ne már. Azért a mai grafika nagyon messze van az élethűtől, vagy az AI az emberi intelligencia szimulációjától. Ha a Final Fantasy movie real-time renderelődne egy PS3-on, az már elképesztő volna (nem is lesz ilyen) és még mindig messze járnánk a realisztikusságtól. Vagy vegyük a fizikát és a megváltoztatható környezetet. Egy mai gép órákig/napokig számolná egy lövedék valóban pontos haladási útját és a becsapódást egy komplex modellben (levegő jellemzői, lövedék jellemzői, anyag jellemzői). Vagy beszéljünk egy versenyautó mezőny realisztikus viselkedéséről és a pálya és annak környezetének élethű modellezéséről.

#68 Felhasználó inaktív   hvuk 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.857
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 04. 15:06

Idézet: special - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 14:50

Jajj, ne már. Azért a mai grafika nagyon messze van az élethűtől, vagy az AI az emberi intelligencia szimulációjától. Ha a Final Fantasy movie real-time renderelődne egy PS3-on, az már elképesztő volna (nem is lesz ilyen) és még mindig messze járnánk a realisztikusságtól. Vagy vegyük a fizikát és a megváltoztatható környezetet. Egy mai gép órákig/napokig számolná egy lövedék valóban pontos haladási útját és a becsapódást egy komplex modellben (levegő jellemzői, lövedék jellemzői, anyag jellemzői). Vagy beszéljünk egy versenyautó mezőny realisztikus viselkedéséről és a pálya és annak környezetének élethű modellezéséről.

Triviális, hogy a valóság igazi modellezésétől még messze vagyunk, de szerinted a játékgépek használói tipikusan azok közül kerülnek ki, akik szimulátorokkal játszanak és élnek-halnak minél reálisabb fizikáért? Az élethű grafika nagy részéért a graf. kártya a felelős, kivéve, ha az csak egy egyszerű 2D kártya, ami megjeleníti a jeleneteket.

További gond, hogy az élethű fizika/grafika nem csak processzorteljesítmény, hanem memória kérdéseket is felvet. És ebben nem lesz túl erős tudtommal a PS3.

Azt meg gondolom te sem hiszed komolyan, hogy egy milicesundum alatt lefutó lövedékszámító és egy napokig futó algoritmus eredménye között egy játékban bármi észrevehető különbség lenne.
Athlon 64 939 2 GHz Winchester mag, GigaByte NF4 K8N Ultra-9 (passzív chipset), GigaByte X800 (passzív), 2x512 KingMax HC 500 MHz, Hitachi 160 Gb, NEC 3520, Coolink BAT01VS (1040 ford.), Chieftec 420W, Chieftec ház, Samsung 193P TFT monitor

#69 Felhasználó inaktív   max-pain 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 04. 15:49

Idézet: hvuk - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 15:06

Triviális, hogy a valóság igazi modellezésétől még messze vagyunk, de szerinted a játékgépek használói tipikusan azok közül kerülnek ki, akik szimulátorokkal játszanak és élnek-halnak minél reálisabb fizikáért?

Igen, egyre tobben azok kozul :smoker:

#70 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 02. 04. 15:59

Idézet: hvuk - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 15:06

Triviális, hogy a valóság igazi modellezésétől még messze vagyunk, de szerinted a játékgépek használói tipikusan azok közül kerülnek ki, akik szimulátorokkal játszanak és élnek-halnak minél reálisabb fizikáért? Az élethű grafika nagy részéért a graf. kártya a felelős, kivéve, ha az csak egy egyszerű 2D kártya, ami megjeleníti a jeleneteket.

További gond, hogy az élethű fizika/grafika nem csak processzorteljesítmény, hanem memória kérdéseket is felvet. És ebben nem lesz túl erős tudtommal a PS3.

Azt meg gondolom te sem hiszed komolyan, hogy egy milicesundum alatt lefutó lövedékszámító és egy napokig futó algoritmus eredménye között egy játékban bármi észrevehető különbség lenne.

Amíg nincs, addig nem (élnek-halnak érte). Pont alátámasztod az érvelésemet azzal, hogy szerinted nem sok számít a jobb grafika. Igaz. A retrokonzolok még ma is komoly pénzt visznek, nem véletlenül kapni a MediaMarktban PSX-es játékokat. Viszont most hadd ne kezdjem sorolni, hogy milyen játékoknál számít a grafika, és hogy melyiket válassza a nép. Most nem arról beszélek, hogy mondjuk valaki azért játszik a Doom III-mal, vagy a HL2-vel, mert egyiknek-másiknak jobb a grafikája, bár biztos ez is sokat nyom a latban. Itt most arról van szó, hogy egy-egy konzolgenerációnál akkora ugrást kell produkálni, mint a Doom I és a Doom III között. Itt nem szép lassú evolúcióról van szó, mint a PC-nél, ahol 3 éven belül is alig észrevenni a grafika fejlődését, hanem bazi nagy leapfrogokról. De hamarosan meglátjuk, mit is produkál a 4 Cell. A grafchip éhségét pedig ne becsüld alá. Nyilván a számítási teljesítményhez lesz méretezve a kapacitása. Azt sem szabad elfelejteni, bár ez grafchip-függő inkább, hogy a következő generációnál már illik HD felbontást adni. Oda pedig azért, ha nem akarjuk csak ugyanazt a képet magasabb felbontásban renderelni, ami steril hatást fog eredményezni, illik néhányszor több háromszöget kiszámolni.

#71 Felhasználó inaktív   max-pain 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 04. 16:09

Idézet: special - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 15:59

De hamarosan meglátjuk, mit is produkál a 4 Cell.

Vagy nem ;)

#72 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 02. 04. 16:23

Idézet: max-pain - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 16:09

Vagy nem ;)

Jááááj.:) Hamarosan az 1-2 év! :D

#73 Felhasználó inaktív   max-pain 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 04. 16:26

Idézet: special - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 16:23

Jááááj.:) Hamarosan az 1-2 év! :D

Nem azert :)
Egyre tobb ember szerint nem valoszinu a 4 Cell a PS3-ban. 1-2 valoszinubb...

#74 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 02. 04. 16:29

Idézet: max-pain - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 16:26

Nem azert :)
Egyre tobb ember szerint nem valoszinu a 4 Cell a PS3-ban. 1-2 valoszinubb...

Jaaaa....akkor hvuk is megnyugszik legalább.:)

#75 Felhasználó inaktív   Asker 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.563
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 04. 21:48

Idézet: hvuk - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 15:06

Triviális, hogy a valóság igazi modellezésétől még messze vagyunk, de szerinted a játékgépek használói tipikusan azok közül kerülnek ki, akik szimulátorokkal játszanak és élnek-halnak minél reálisabb fizikáért? Az élethű grafika nagy részéért a graf. kártya a felelős, kivéve, ha az csak egy egyszerű 2D kártya, ami megjeleníti a jeleneteket.

További gond, hogy az élethű fizika/grafika nem csak processzorteljesítmény, hanem memória kérdéseket is felvet. És ebben nem lesz túl erős tudtommal a PS3.

Azt meg gondolom te sem hiszed komolyan, hogy egy milicesundum alatt lefutó lövedékszámító és egy napokig futó algoritmus eredménye között egy játékban bármi észrevehető különbség lenne.

A PS3 ban Rambus XDR lesz . Tudtommal ennek elég gyorsnak kéne lennie, a maiakhoz képest.

Szerkesztette: Asker 2005. 02. 04. 21:51 -kor

"I was a Marine in the invasion of Iraq. It was 2 years before I could watch any type of violent movie. War truly is hell. Killing, bleeding, dying and crying are terrible, and great. If you fight for glory and power you are evil and will die in vain. I and every other warrior fought for each other. For family, for friends, for the US, for Sparta."

#76 Felhasználó inaktív   Asker 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.563
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 04. 21:51

Szerintetek valószínű hogy a Cell bezabálná a hájend piac prociait? /supercomputing meg ilyenek, vagy teszem azt a Cray és tsai elkezd ilyenekre építeni/

Szerkesztette: Asker 2005. 02. 04. 21:52 -kor

"I was a Marine in the invasion of Iraq. It was 2 years before I could watch any type of violent movie. War truly is hell. Killing, bleeding, dying and crying are terrible, and great. If you fight for glory and power you are evil and will die in vain. I and every other warrior fought for each other. For family, for friends, for the US, for Sparta."

#77 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 02. 05. 13:09

Idézet: Asker - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 21:51

Szerintetek valószínű hogy a Cell bezabálná a hájend piac prociait? /supercomputing meg ilyenek, vagy teszem azt a Cray és tsai elkezd ilyenekre építeni/

Nem, mert nem general purpose. Lehet, hogy építenek majd belőle szuperszámítógépet mindenféle elképzelhetetlen teraflops/s teljesítménnyel, de pl. mainframe-ek, e-commerce adatbázis és tranzakciórendszerek nem olyan területek, ahova egy ilyen architect be tudna törni. Nem alkalmas rá. Másrészt pedig hiába a Power mag, attól még új ISA, portolni kellene az alkalmazásokat a soft vendoroknak. Azt pedig nem teszik csak úgy meg, nézd meg az IA-64 esetét, mennyire nyögvenyelősnek látszik az indulása a kiforrott ISA-k mellett. Újabb kérdés, hogy ki áll mögé? Az IBM-nek ott a Power, a Sony nem player, a Toshiba...hát ha lenne benne lehetőség, akkor talán a Toshiba. De valószínűtlen, hogy egy-két custom-built gépen kívül, amelyet aranyáron mérnek majd, megérné vele foglalkozn.

Szerkesztette: special 2005. 02. 05. 13:13 -kor


#78 Felhasználó inaktív   hvuk 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.857
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 05. 15:26

Idézet: special - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 17:29

Jaaaa....akkor hvuk is megnyugszik legalább.:)

:nevet2:

Nem, akkor feltehetek egy új köcsögöt a köcsögfára, mivel megint igazam volt. :D
Athlon 64 939 2 GHz Winchester mag, GigaByte NF4 K8N Ultra-9 (passzív chipset), GigaByte X800 (passzív), 2x512 KingMax HC 500 MHz, Hitachi 160 Gb, NEC 3520, Coolink BAT01VS (1040 ford.), Chieftec 420W, Chieftec ház, Samsung 193P TFT monitor

#79 Felhasználó inaktív   hvuk 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.857
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 05. 15:28

Idézet: Asker - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 22:48

A PS3 ban Rambus XDR lesz . Tudtommal ennek elég gyorsnak kéne lennie, a maiakhoz képest.

Nem a sávszélességre gondoltam, hanem a mennyiségére. Az szerintem nem lesz több fél gigánál, az meg egy sokmillió poligonos brutál fizikát alkalmazó nagy tereket kezelő progihoz kevés.
Athlon 64 939 2 GHz Winchester mag, GigaByte NF4 K8N Ultra-9 (passzív chipset), GigaByte X800 (passzív), 2x512 KingMax HC 500 MHz, Hitachi 160 Gb, NEC 3520, Coolink BAT01VS (1040 ford.), Chieftec 420W, Chieftec ház, Samsung 193P TFT monitor

#80 Felhasználó inaktív   Asker 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.563
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 05. 21:08

Idézet: hvuk - Dátum: 2005. febr. 5., szombat - 15:28

Nem a sávszélességre gondoltam, hanem a mennyiségére. Az szerintem nem lesz több fél gigánál, az meg egy sokmillió poligonos brutál fizikát alkalmazó nagy tereket kezelő progihoz kevés.

AZ első reviziókba valszínű sztem is az 512, de amondó vagyok ,hogy a  PS4 megjelenéséig  fog az még 1024 lenni.
"I was a Marine in the invasion of Iraq. It was 2 years before I could watch any type of violent movie. War truly is hell. Killing, bleeding, dying and crying are terrible, and great. If you fight for glory and power you are evil and will die in vain. I and every other warrior fought for each other. For family, for friends, for the US, for Sparta."

Téma megosztása:


  • (92 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó