Cell (by Sony, Toshiba and IBM) Valóban forradalmi lesz?
#61
Elküldve: 2005. 01. 23. 13:03
http://isscc.org/isscc/
IEEE International Solid-State Circuits Conference
Next Event
ISSCC 2005
February 6-10, 2005
San Francisco Marriott Hotel
San Francisco, CA
#62
Elküldve: 2005. 02. 02. 14:15
#63
Elküldve: 2005. 02. 04. 12:40
#64
Elküldve: 2005. 02. 04. 13:04
,2005. jan. 21., péntek - 14:33] Nemi fejtegetes/erdekesseg. Hat ha a fele bejon es tenyleg a walkmenbe is ezt raknak, akkor kutyavilag lesz itt. Kivancsi leszek a cell based workstation hogy fog muzsikalni. Ha a PU-t igaba lehetne fogni general purpose cpu-kent, az sokat dobna a dolgon, de ez meg nem fix, ahogy a figura szavaibol kivettem.
Ja, a link: http://www.blachford...ells/Cell1.html
"
If over clocked sufficiently (over 3.0GHz) and using some very optimised code (SSE assembly), 5 dual core Opterons directly connected via HyperTransport should be able to achieve a similar level of performance in stream processing - as a single Cell.
The PlayStation 3 is expected to have have 4 Cells.
"






Dúrva!
Azért elég hihetetlen hogy akkora ugrás lenne hogy 10 db / 5*dualcore/ több mint 3 Ghzes Opteron tudná csak "megközelíteni"
Ha a Cell tényleg olyen jó mint amilyennek a linkben le van írva akkor befellegzett mind az Intelnek AMD-nek /mármint teljesítmény terén/
és az XBOX nak is ha a következő generáció hacsak nem a Cell-re épül.
Remélem megjelenik desktopon is mint processor és lesz hozzá chipkészlet is.
Már most elkezdhetek gyűjteni rá.

A Sony hülyére fogja keresni magát


ui: azért nehezen tudom elhinni hogy 4,6Ghz mikor az Intel a 4et se bírja kinyögni....
és fogyasztásnál, hőtermelésnél is háromszor csíptem meg magam hogy igaz-e?
:confused:
#65
Elküldve: 2005. 02. 04. 13:41
#66
Elküldve: 2005. 02. 04. 13:41
#67
Elküldve: 2005. 02. 04. 13:50
Idézet: hvuk - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 13:41
Jajj, ne már. Azért a mai grafika nagyon messze van az élethűtől, vagy az AI az emberi intelligencia szimulációjától. Ha a Final Fantasy movie real-time renderelődne egy PS3-on, az már elképesztő volna (nem is lesz ilyen) és még mindig messze járnánk a realisztikusságtól. Vagy vegyük a fizikát és a megváltoztatható környezetet. Egy mai gép órákig/napokig számolná egy lövedék valóban pontos haladási útját és a becsapódást egy komplex modellben (levegő jellemzői, lövedék jellemzői, anyag jellemzői). Vagy beszéljünk egy versenyautó mezőny realisztikus viselkedéséről és a pálya és annak környezetének élethű modellezéséről.
#68
Elküldve: 2005. 02. 04. 15:06
Idézet: special - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 14:50
Triviális, hogy a valóság igazi modellezésétől még messze vagyunk, de szerinted a játékgépek használói tipikusan azok közül kerülnek ki, akik szimulátorokkal játszanak és élnek-halnak minél reálisabb fizikáért? Az élethű grafika nagy részéért a graf. kártya a felelős, kivéve, ha az csak egy egyszerű 2D kártya, ami megjeleníti a jeleneteket.
További gond, hogy az élethű fizika/grafika nem csak processzorteljesítmény, hanem memória kérdéseket is felvet. És ebben nem lesz túl erős tudtommal a PS3.
Azt meg gondolom te sem hiszed komolyan, hogy egy milicesundum alatt lefutó lövedékszámító és egy napokig futó algoritmus eredménye között egy játékban bármi észrevehető különbség lenne.
#69
Elküldve: 2005. 02. 04. 15:49
Idézet: hvuk - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 15:06
Igen, egyre tobben azok kozul

#70
Elküldve: 2005. 02. 04. 15:59
Idézet: hvuk - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 15:06
További gond, hogy az élethű fizika/grafika nem csak processzorteljesítmény, hanem memória kérdéseket is felvet. És ebben nem lesz túl erős tudtommal a PS3.
Azt meg gondolom te sem hiszed komolyan, hogy egy milicesundum alatt lefutó lövedékszámító és egy napokig futó algoritmus eredménye között egy játékban bármi észrevehető különbség lenne.
Amíg nincs, addig nem (élnek-halnak érte). Pont alátámasztod az érvelésemet azzal, hogy szerinted nem sok számít a jobb grafika. Igaz. A retrokonzolok még ma is komoly pénzt visznek, nem véletlenül kapni a MediaMarktban PSX-es játékokat. Viszont most hadd ne kezdjem sorolni, hogy milyen játékoknál számít a grafika, és hogy melyiket válassza a nép. Most nem arról beszélek, hogy mondjuk valaki azért játszik a Doom III-mal, vagy a HL2-vel, mert egyiknek-másiknak jobb a grafikája, bár biztos ez is sokat nyom a latban. Itt most arról van szó, hogy egy-egy konzolgenerációnál akkora ugrást kell produkálni, mint a Doom I és a Doom III között. Itt nem szép lassú evolúcióról van szó, mint a PC-nél, ahol 3 éven belül is alig észrevenni a grafika fejlődését, hanem bazi nagy leapfrogokról. De hamarosan meglátjuk, mit is produkál a 4 Cell. A grafchip éhségét pedig ne becsüld alá. Nyilván a számítási teljesítményhez lesz méretezve a kapacitása. Azt sem szabad elfelejteni, bár ez grafchip-függő inkább, hogy a következő generációnál már illik HD felbontást adni. Oda pedig azért, ha nem akarjuk csak ugyanazt a képet magasabb felbontásban renderelni, ami steril hatást fog eredményezni, illik néhányszor több háromszöget kiszámolni.
#71
Elküldve: 2005. 02. 04. 16:09
Idézet: special - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 15:59
Vagy nem

#73
Elküldve: 2005. 02. 04. 16:26
Idézet: special - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 16:23


Nem azert

Egyre tobb ember szerint nem valoszinu a 4 Cell a PS3-ban. 1-2 valoszinubb...
#75
Elküldve: 2005. 02. 04. 21:48
Idézet: hvuk - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 15:06
További gond, hogy az élethű fizika/grafika nem csak processzorteljesítmény, hanem memória kérdéseket is felvet. És ebben nem lesz túl erős tudtommal a PS3.
Azt meg gondolom te sem hiszed komolyan, hogy egy milicesundum alatt lefutó lövedékszámító és egy napokig futó algoritmus eredménye között egy játékban bármi észrevehető különbség lenne.
A PS3 ban Rambus XDR lesz . Tudtommal ennek elég gyorsnak kéne lennie, a maiakhoz képest.
Szerkesztette: Asker 2005. 02. 04. 21:51 -kor
#76
Elküldve: 2005. 02. 04. 21:51
Szerkesztette: Asker 2005. 02. 04. 21:52 -kor
#77
Elküldve: 2005. 02. 05. 13:09
Idézet: Asker - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 21:51
Nem, mert nem general purpose. Lehet, hogy építenek majd belőle szuperszámítógépet mindenféle elképzelhetetlen teraflops/s teljesítménnyel, de pl. mainframe-ek, e-commerce adatbázis és tranzakciórendszerek nem olyan területek, ahova egy ilyen architect be tudna törni. Nem alkalmas rá. Másrészt pedig hiába a Power mag, attól még új ISA, portolni kellene az alkalmazásokat a soft vendoroknak. Azt pedig nem teszik csak úgy meg, nézd meg az IA-64 esetét, mennyire nyögvenyelősnek látszik az indulása a kiforrott ISA-k mellett. Újabb kérdés, hogy ki áll mögé? Az IBM-nek ott a Power, a Sony nem player, a Toshiba...hát ha lenne benne lehetőség, akkor talán a Toshiba. De valószínűtlen, hogy egy-két custom-built gépen kívül, amelyet aranyáron mérnek majd, megérné vele foglalkozn.
Szerkesztette: special 2005. 02. 05. 13:13 -kor
#78
Elküldve: 2005. 02. 05. 15:26
Idézet: special - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 17:29


Nem, akkor feltehetek egy új köcsögöt a köcsögfára, mivel megint igazam volt.

#79
Elküldve: 2005. 02. 05. 15:28
Idézet: Asker - Dátum: 2005. febr. 4., péntek - 22:48
Nem a sávszélességre gondoltam, hanem a mennyiségére. Az szerintem nem lesz több fél gigánál, az meg egy sokmillió poligonos brutál fizikát alkalmazó nagy tereket kezelő progihoz kevés.
#80
Elküldve: 2005. 02. 05. 21:08
Idézet: hvuk - Dátum: 2005. febr. 5., szombat - 15:28
AZ első reviziókba valszínű sztem is az 512, de amondó vagyok ,hogy a PS4 megjelenéséig fog az még 1024 lenni.