HWSW Informatikai Kerekasztal: Cell (by Sony, Toshiba and IBM) - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (92 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Cell (by Sony, Toshiba and IBM) Valóban forradalmi lesz? Értékeld a témát: -----

#121 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 11:37

Idézet: vers - Dátum: 2005. febr. 9., szerda - 11:28

hát  megnövelték a workramot 256 kilobyte-ra ez végülis jo hir, meg minden  vectorproci rendelkezik saját dma-val igy turkálhat a fömemoriában ugy ahogy 
de mivan a nagy tömbökkel amiböl véletlen szerüen kéne olvasni?

Miért kéne bennük véletlenszerűen olvasni?  Az egész arról szól, hogy pl. a BLAS (vagy más efféle, pl. egy speciális fizikai motor ) könyvtári hívásainak a végrehajtását a központi procc kiadja bérmunkába. Az ilyen kisméretű, dedikált feladatú rutinok meg nem olvasnak véletlenszerűen :) Eleve, emiatt a kiszámíthatóság miatt tudtak egyáltalán elterjedni anno a vektorprocik :)

Szerkesztette: Rive 2005. 02. 09. 11:39 -kor

Elköltöztem :-)

#122 Felhasználó inaktív   h1ghland3r 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 565
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 11:55

Idézet: Rive - Dátum: 2005. febr. 9., szerda - 10:37

Miért kéne bennük véletlenszerűen olvasni?  Az egész arról szól, hogy pl. a BLAS (vagy más efféle, pl. egy speciális fizikai motor ) könyvtári hívásainak a végrehajtását a központi procc kiadja bérmunkába. Az ilyen kisméretű, dedikált feladatú rutinok meg nem olvasnak véletlenszerűen :) Eleve, emiatt a kiszámíthatóság miatt tudtak egyáltalán elterjedni anno a vektorprocik :)

Van valami permutacios lehetoseg a vektormuveleteknel is talan, de a permutaciot is 'a priori' ismerni kell.

#123 Felhasználó inaktív   vers 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.382
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 11:59

Idézet: h1ghland3r - Dátum: 2005. febr. 9., szerda - 10:55

Van valami permutacios lehetoseg a vektormuveleteknel is talan, de a permutaciot is 'a priori' ismerni kell.

heh? ezt kifejtenéd bövebben?
M-12 technology

www.m12technology.com

I'm CEO bitch

#124 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 12:01

Idézet: h1ghland3r - Dátum: 2005. febr. 9., szerda - 11:55

Van valami permutacios lehetoseg a vektormuveleteknel is talan, de a permutaciot is 'a priori' ismerni kell.

A speciális felhasználási területből adódóan az adatcsomagokra vonatkozó előzetes ismeretek némileg bővebbek, mint az általános lineáris algebrai rutinoknál :) Nem kell [rettentő X borzasztó] méretű mátrixokra is felkészülnöd :Đ

Ui.: igen, úgy gondolom, hogy pl. annak, amit ma 'fizikai motor'-nak hívunk, jelentős része fixen be lesz építve a PS3 OS-rétegébe, és csak nagyon kevés programozó lép majd túl ezeken. Bár ez kétségkívül felgyorsítja a játékok fejlesztését.

Szerkesztette: Rive 2005. 02. 09. 12:06 -kor

Elköltöztem :-)

#125 Felhasználó inaktív   vers 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.382
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 12:21

Kép
M-12 technology

www.m12technology.com

I'm CEO bitch

#126 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 12:43

Idézet: vers - Dátum: 2005. febr. 9., szerda - 12:21

(IMG)

Kép
Muris :)

Szerkesztette: Rive 2005. 02. 09. 12:43 -kor

Elköltöztem :-)

#127 Felhasználó inaktív   vers 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.382
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 13:02

Idézet: vers - Dátum: 2005. febr. 9., szerda - 11:21

Kép

azér a cellen látszik hogy sok pénzt és fejlesztést öltek bele, nem egy gyorsan összetákolt valamit kapunk mint pl a ps2 emotion engine-je esetében
de a vectorproci utasitásainak késleltetési ideje még mindig nem tetszik, egy pipeline leirás mondjuk nem jönne rosszul lehet akkor megváltozna a véleményem

egy kis érdekesség: a vectorprocikban van 128 darab 128 bites regiszter amit a DMA  tud irni olvasni és küldeni a buszon keresztül  bárhová
tehát nemcsak a fixramban képes molyolni, eddig ilyennel még nem találkoztam
M-12 technology

www.m12technology.com

I'm CEO bitch

#128 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 13:05

Idézet: Rive

Hááááát.... Szerintem meg inkább a matematikai (és néhány egyébb cél-) könyvtár dedikált vasba exportálása...
Es pontosan ennyi is egy VPU. matrixszorzas, konvolucio, blur, sztreccs, dct...

Idézet: Rive

Hijjnye... A TRIPS nem iefféle proci. Az egy egyszerűen végrehajtható utasításblokkokra éhes általános célú procikupac, aminek sok-sok független programszál kell, hogy jól működjön. Az optimalizációja inkább az SMP rendszerekéhez van közelebb, csak finomabb szemcsézettségű.
A TRIPS-et a vers altal fleszkeccsel architekurara hoztam fel, mint implementacios peldat, hogy lam nem hulyeseg amit vers kigondolt, mert van ilyen is.

Idézet: Rive

vektoros jellegű optimalizáció ezzel szemben kifejezetten jól fekszik a FORTRAN-nak.
Senki nem vitatta.

Idézet: Rive

Az Itanium pedig nem a vektoros jellegre keményen építő matematikai könyvtárakkal van bajban, hanem a buszrendszerrel és a konzervatív programok optimalizációjával. Az utóbbi probléma valóban közös minden vektor-jellegű processzorban.
Azert az Itanium egyik legfobb sarokkove a 3 parallel VE optimalis toltese adattal. Namost a TRIPS-ben 16x4 ilyen VE van, kulonbozo morph atmenettel amiknek az utemezese reszben a compiler reszben az OS feladata.  Az itanium oprtimalas is alapblokk reorderingrol szol nemi branch prediction-nel megspekelve forditasi idoben. TRIPS eseteben 5x os a potencialis parhuzamosithatosagi lehetoseg az Itaniumhoz kepest  meg a morphing kerdese => 1 nagysagrenddel bonyolultabb compiler.

Szerkesztette: SFIJ 2005. 02. 09. 13:20 -kor

νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#129 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 13:11

Idézet: Rive - Dátum: 2005. febr. 9., szerda - 12:01

[rettentő X borzasztó] méretű mátrixokra is felkészülnöd :Đ

kelleni kell, csak tudjuk, hogy tipikusan az un 'ritka' matrixok kategoriajaba esnek :D
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#130 Felhasználó inaktív   vers 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.382
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 13:15

"Es pontosan ennyi is egy VPU. matrixszorzas, konvolucio, blur, sztreccs, dct..."

játékhoz ez pont elég :)
de hogy lesz a cellböl server?
M-12 technology

www.m12technology.com

I'm CEO bitch

#131 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 13:16

Idézet: Rive - Dátum: 2005. febr. 9., szerda - 12:43

Kép
Muris :)

dobjak meg ide nehany ehhez kisertetiesen hasonlo cisco 10Gether switch belsot Diffserv/MPLS es egyeb gusztustalansagokkal megspekelve? ;)
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#132 Felhasználó inaktív   vers 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.382
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 13:17

neurális-hálozat szimulálásával mire lehet elég  ez a 8 vectorproci, valaki nem járatos a témában?
M-12 technology

www.m12technology.com

I'm CEO bitch

#133 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 13:18

Idézet: vers - Dátum: 2005. febr. 9., szerda - 13:02

de a vectorproci utasitásainak késleltetési ideje még mindig nem tetszik, egy pipeline leirás mondjuk nem jönne rosszul lehet akkor megváltozna a véleményem

streamelni/prefetchelnikoll majd az adatokat es a programokat. Mivel nem veges beallasu digitalis szabalyzokort akarsz vele csinalni, nagy gond nincs ezzel, hacsak az nem, hogy otvarul gusztustalan lesz ra kezzel optimalni.
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#134 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 13:30

Idézet: vers - Dátum: 2005. febr. 9., szerda - 13:17

neurális-hálozat szimulálásával mire lehet elég  ez a 8 vectorproci, valaki nem járatos a témában?

neuralis halozat tipusa valogatja art/bam, oja, perceptron(back prop), kohonen, CNN  es meg van egy rakat tipus elen az uberbrutal szamitasi igenyu de alakfelismeresre kivalo neocognitron-nal.
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#135 Felhasználó inaktív   vers 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.382
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 13:31

" nagy gond nincs ezzel, hacsak az nem, hogy otvarul gusztustalan lesz ra kezzel optimalni. "

szerintem  pont ezzel lesz gond mert nem sokan értenek az optimalizáláshoz ,
és az optimalizálás ekkora latency-kkel (6 cycle a load, 6 egy szorzás) tényleg gusztustalan
ps2-n csináltam  ott csak 4 volt a latency és ugy se volt könnyü
plusz még az optimalizálás  rengeteg idö, volt mikor 20 sort 1 napig raktam össze
viszont az tény ha sikerül összerakni a kodot jol akkor  nagyon gyors lesz ez a proci
M-12 technology

www.m12technology.com

I'm CEO bitch

#136 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 13:32

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. febr. 9., szerda - 13:05

Azert az Itanium egyik legfobb sarokkove a 3 parallel VE optimalis toltese adattal. Namost a TRIPS-ben 16x4 ilyen VE van, kulonbozo morph atmenettel amiknek az utemezese reszben a compiler reszben az OS feladata.  Az itanium oprtimalas is alapblokk reorderingrol szol nemi branch prediction-nel megspekelve forditasi idoben. TRIPS eseteben 5x os a potencialis parhuzamosithatosagi lehetoseg az Itaniumhoz kepest  meg a morphing kerdese => 1 nagysagrenddel bonyolultabb compiler.

A TRIPS esetében fel se merül, hogy egy thread törmelékeivel kell teletömni az összes VE-t. Lényegében ugyanannyi a compiler feladata, mint egy mezei SMP-rendszernél.

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. febr. 9., szerda - 13:16

dobjak meg ide nehany ehhez kisertetiesen hasonlo cisco 10Gether switch belsot Diffserv/MPLS es egyeb gusztustalansagokkal megspekelve? ;)


Minek, a lényeg úgyis jól látszik... Altalános célú processzort kisegíteni feladat-orientált botokkal nem új ötlet :)
Elköltöztem :-)

#137 Felhasználó inaktív   Rive 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.208
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 13:34

Idézet: vers - Dátum: 2005. febr. 9., szerda - 13:31

szerintem  pont ezzel lesz gond mert nem sokan értenek az optimalizáláshoz ,
és az optimalizálás ekkora latency-kkel (6 cycle a load, 6 egy szorzás) tényleg gusztustalan
ps2-n csináltam  ott csak 4 volt a latency és ugy se volt könnyü
plusz még az optimalizálás  rengeteg idö, volt mikor 20 sort 1 napig raktam össze

Idézet: Rive - Dátum: 2005. febr. 9., szerda - 12:01

...  úgy gondolom, hogy pl. annak, amit ma 'fizikai motor'-nak hívunk, jelentős része fixen be lesz építve a PS3 OS-rétegébe, és csak nagyon kevés programozó lép majd túl ezeken. Bár ez kétségkívül felgyorsítja a játékok fejlesztését.

Elköltöztem :-)

#138 Felhasználó inaktív   h1ghland3r 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 565
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 13:39

Idézet: h1ghland3r - Dátum: 2005. febr. 9., szerda - 10:55

Van valami permutacios lehetoseg a vektormuveleteknel is talan, de a permutaciot is 'a priori' ismerni kell.

Elorebocsatom, nem emlekszem ra, hogy merre olvastam a dologrol, de ugy remlik valamelyik vektorproci tette lehetove a dolgot. Az is lehet, hogy csak egy reg elavult dologrol beszelek.

Az a lenyeg, hogy letezik a vektor hosszaval egyezo meretu permutatcios vektor, amiben az eredeti vektorba mutato indexek vannak. A vektormuvelet vegrehajtasa nem sorban tortenik, hanem a permutacionak megfelelo sorrendben. Termeszetesen ha ket operandus van akkor mindkettohoz tartozik egy-egy permutacios vektor.

#139 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 13:51

Idézet: Rive - Dátum: 2005. febr. 9., szerda - 13:32

A TRIPS esetében fel se merül, hogy egy thread törmelékeivel kell teletömni az összes VE-t. Lényegében ugyanannyi a compiler feladata, mint egy mezei SMP-rendszernél.

Idézet: Elric

Tobb erdekesseg is volt benne szamomra, ami azert nem annyira meglepo. A 4x4-es matrix eseteben is a D-morph mukodes alatt, altalaban 4-es, 5-os IPC-t ernek el, ez konform az iparral, de bazi gyenge eredmeny, lassuk be. Persze jobbat nem is lehet csinalni. A T- es S-morph allapotban mar sokkal jobb az eredmeny, de ezt is varnank.

νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#140 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 02. 09. 13:55

Idézet: h1ghland3r - Dátum: 2005. febr. 9., szerda - 13:39

Elorebocsatom, nem emlekszem ra, hogy merre olvastam a dologrol, de ugy remlik valamelyik vektorproci tette lehetove a dolgot. Az is lehet, hogy csak egy reg elavult dologrol beszelek.

Az a lenyeg, hogy letezik a vektor hosszaval egyezo meretu permutatcios vektor, amiben az eredeti vektorba mutato indexek vannak. A vektormuvelet vegrehajtasa nem sorban tortenik, hanem a permutacionak megfelelo sorrendben. Termeszetesen ha ket operandus van akkor mindkettohoz tartozik egy-egy permutacios vektor.

aqz indexelt indirekt cimzes minositett esete :D
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

Téma megosztása:


  • (92 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó