HWSW Informatikai Kerekasztal: Garancia tapasztalatok - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (49 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Garancia tapasztalatok átvert illetve elégedett vevők! Értékeld a témát: -----

#441 Felhasználó inaktív   nyunyu 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.070
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 20. 16:20

Idézet: Dispose - Dátum: 2005. dec. 20., kedd - 14:50

ez mondjuk egy TV, de gondolom erre is vonatkozik

Abban az esetben, ha elromlott/gyarilag rossz, es nem tudjak cserelni.

Abban az esetben nem, ha nem passzol a szine a butorzathoz.
Mert ugye regen indokolni sem kellett, es a boltos koteles volt 3 napon belul visszaadni az arat.
De ezt megszigoritottak par eve.

Szerkesztette: nyunyu 2005. 12. 20. 16:22 -kor


#442 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 20. 16:26

Meg fontos még kiemelni azt is, hogy 3 munkanap, és ezt (legjobb tudomásom szerint) az adott üzlet nyitvatartásával kell számolni. (Én mondjuk szívesebben számolnám h-p-ig munkanapnak...)
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#443 Felhasználó inaktív   Dispose 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.322
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 20. 21:18

Minden megoldódott, és nem a szinével volt a baj :D
holnap megy a kollégám és visszakapja a pénzt ;)

Szerkesztette: Dispose 2005. 12. 20. 21:18 -kor

"Másoljuk olyan helyre, ahol írásjogunk van."

#444 Felhasználó inaktív   nyunyu 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.070
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 20. 22:55

Idézet: Ariadne - Dátum: 2005. dec. 20., kedd - 16:26

Meg fontos még kiemelni azt is, hogy 3 munkanap, és ezt (legjobb tudomásom szerint) az adott üzlet nyitvatartásával kell számolni. (Én mondjuk szívesebben számolnám h-p-ig munkanapnak...)

Munkanap az, ami allamilag munkanap.

Vagyis ha hosszuhetveges unnepet kell ledolgozni elotte/utana szombaton, akkor a szombat lesz a munkanap helyette.

#445 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 21. 09:26

A munkanap mint olyan jelentése tudtommal nincs sehol meghatározva. Én is így számoltam eddig, de a fogyasztóvédelem szerint az adott bolt nyitvatartása számít. Bár mivel az üzletekben nem ismerik ezt az álláspontot, ezért lehet munkanapra mint h-p hivatkozni...  ;) (Azért megkérdezem még 1x, mert esetleg jól jöhet időnként a nyitvatartással számolni...)

Szerkesztette: Ariadne 2005. 12. 21. 09:32 -kor

Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#446 Felhasználó inaktív   Jahno 

  • vérképkeretezés occsón
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 109.369
  • Csatlakozott: 2001. jan. 15.

Elküldve: 2005. 12. 21. 11:05

Idézet: Ariadne - Dátum: 2005. dec. 21., szerda - 9:26

A munkanap mint olyan jelentése tudtommal nincs sehol meghatározva.

Dehogynem, www.magyarorszag.hu oldalon meg lehet szépen nézni, kihirdetik előre, törvényileg meghatározva, hogy államilag mi minősül melónapnak, meg mi nem. Ha akar, akkor nyitva lehet, ha lebetegedik az egész cég, akkor zárva lehet, de az munkanap és kész.
Make love not Wor.

#447 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 21. 11:35

Idézet: Jahno - Dátum: 2005. dec. 21., szerda - 12:05

Dehogynem, www.magyarorszag.hu oldalon meg lehet szépen nézni, kihirdetik előre, törvényileg meghatározva, hogy államilag mi minősül melónapnak, meg mi nem. Ha akar, akkor nyitva lehet, ha lebetegedik az egész cég, akkor zárva lehet, de az munkanap és kész.

Ha így lenne, kisebb üzleteknél a többnapos leltár előtt vásárlók mind nagyot szívnának...

Egyébként én is így tudtam, amíg nem hallottam az ellenkezőjét, ezért mondom, hogy megkérdezem újra, jól tudom-e.  ;)

(Én jogtárban kerestem, de az Mt-ben is csak a munkaszüneti napok vannak meghatározva, és az is csak arra a törvényre vonatkozik...)

szerk: itt a link klikk, amely szerint az adott kereskedelmi egység niytvatartása szerint számítandó. Ez mondjuk kedvezőbb és reálisabb is szerintem, tekintve hogy egyes üzletek folyton nyitva vannak, mások meg csak hétköznap 9-5-ig (ahova sosem tudok eljutni... :reklamacio: ), szóval nagy a szórás...

Szerkesztette: Ariadne 2005. 12. 21. 11:44 -kor

Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#448 Felhasználó inaktív   nyunyu 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.070
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 21. 14:55

Hivatalosan 3 munkanap van definialva, de ha az ido alatt a ceg nincs nyitva (pl. szabi), akkor a kiesett napok nem szamolodnak ebbe bele.

Vagyis nem bujhatnak ki a 3 munkanapon beluli garis csere alol azzal, hogy 1 honapig lebetegedett az egesz ceg, es nem voltak nyitva.

Vagyis nyitvatartasi idoben 3 munkanap a betartando :)

Szerkesztette: nyunyu 2005. 12. 21. 15:24 -kor


#449 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 21. 15:27

Idézet: nyunyu - Dátum: 2005. dec. 21., szerda - 15:55

Hivatalosan 3 munkanap van definialva, de ha az ido alatt a ceg nincs nyitva (pl. szabi), akkor a kiesett napok nem szamolodnak ebbe bele.

Vagyis nem bujhatnak ki a 3 munkanapon beluli garis csere alol azzal, hogy 1 honapig lebetegedett az egesz ceg, es nem voltak nyitva.

Vagyis nyitvatartasi idoben 3 munkanap a betartando :)

Akkor most végülis mindkettőnknek igaza van?  :D
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#450 Felhasználó inaktív   G.i.N.@ 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 37
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 22. 21:47

Sziasztok!

Kérdésem az lenne hogy hogyan tudom a gyártónál érvényesítetni a garanciát?
És ez milyen költségeket von magaután?
Konkrétan egy western digital winchestrerről lenne szó, amire az itthoni cég 1 évet adott a gyártó meg 5-öt.
Segítséget előre is köszi!

#451 Felhasználó inaktív   fasyrt 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 113
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 23. 00:41

És vajon vásárlás helyen lévő nyitvatartás szerinti munkanap, vagy a szervíz szerinti nyitvatartás munkanap?
Pl.: osán gazdaságos gépek.

#452 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 23. 10:05

Idézet: G.i.N.@ - Dátum: 2005. dec. 22., csütörtök - 22:47

Sziasztok!

Kérdésem az lenne hogy hogyan tudom a gyártónál érvényesítetni a garanciát?
És ez milyen költségeket von magaután?
Konkrétan egy western digital winchestrerről lenne szó, amire az itthoni cég 1 évet adott a gyártó meg 5-öt.
Segítséget előre is köszi!

Elvileg a gyártó által vállalt garanciát (jótállás) köteles átadni a kereskedő a vásárló felé, a 151/2003. kormányrendelet alapján. Csak ezt kicsit nehéz érvényesíteni, de mindenképpen a kereskedőtől kell követelni.

Ez az elv, de hallottam már vinyóknál olyanról, hogy tényleg rendezte a gyártó az ügyet és kicserélte, szóval inkább hagyom a pályát azoknak, akik erről tudnak mondani dolgokat...  :)

Fasyrt: 3 napon belül a kereskedőhöz kell visszavinni, mivel pont az a lényege, hogy NEM javítják - ezért az ő munkanapjuk...
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#453 Felhasználó inaktív   Joooe 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 180
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 23. 15:53

Sziasztok! :)

Egyszer én is megkérdeztem FVF-et erről, hogy pontosan hogy van ez a munkanap dolog, mi van akkor amikor a kereskedő nem tart nyitva meg ilyenek, most nem tudom megkeresni a választ mert nem megy a fórum...  :think:

A számtech cuccoknál én is úgy tudom a gyártó gyakran vállal a fogyasztó felé is garanciát, általában szériaszám alapján ezt le tudod kérdezni a weboldalon keresztül. Hogy ez hogy működik, azt a tőlük kell megkérdezni.

Jogszabályok és a normális gyakorlat alapján garanciát a vásálás helyén kell érvényesíteni.
Kemény és kitartó munka idővel meghozza gyümölcsét. A lustasag azonnal.

#454 Felhasználó inaktív   kisködmön 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 716
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 23. 16:00

Idézet: fasyrt - Dátum: 2005. dec. 23., péntek - 0:41

És vajon vásárlás helyen lévő nyitvatartás szerinti munkanap, vagy a szervíz szerinti nyitvatartás munkanap?
Pl.: osán gazdaságos gépek.

Három napon belül (is) az eladó dolga az ügyintézés.  ;)
A szakemberek jogos keserve, hogy nem szabad figyelmen kívül hagyniok a haszontalan dolgokat.

#455 Felhasználó inaktív   Joooe 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 180
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 23. 16:29

Idézet: Joooe - Dátum: 2005. dec. 23., péntek - 16:53

Jogszabályok és a normális gyakorlat alapján garanciát a vásálás helyén kell érvényesíteni.

Upsz ez félreérthető :) Ezt elsősorban a gyártóhoz fordulásra írtam, persze szerviznél is lehet ha a vásárló úgy akarja, de 3 munkanapon belül nincs értelme, hiszen javítani úgysem lehet, csak cserélni.
Úgy általában számtech cuccoknál nincs értelme szervizhez fordulni. :) Kivétel esetleg monitor vagy teljes gép, ami most eszembe jut...

Szerkesztette: Joooe 2005. 12. 23. 16:30 -kor

Kemény és kitartó munka idővel meghozza gyümölcsét. A lustasag azonnal.

#456 Felhasználó inaktív   RedRaven 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 720
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 26. 12:54

Sziasztok!
A napokban vettem egy piros revoltec neoncsövet, és az első bekapcsolásnál eldurrant.
Visszavittem, a srác azt mondta, nincs rá garancia, mert "filléres" tétel.(1300 Ft)
Ez így helyénvaló eljárás? :think:
Asus P5QL-E, Intel C2D E7300, Sapphire HD4850 TOXIC, 2X1Gb Geil Blackdragon 800 Mhz DDR2, Samsung 120GB HDD, Samsung 80GB HDD, Corsair450W, Aerocool GT-1000 GOLDEN TOWER,
Samsung DVD író, ACER AL1916W.

#457 Felhasználó inaktív   kisködmön 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 716
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 26. 13:12

Idézet: RedRaven - Dátum: 2005. dec. 26., hétfő - 12:54

Sziasztok!
A napokban vettem egy piros revoltec neoncsövet, és az első bekapcsolásnál eldurrant.
Visszavittem, a srác azt mondta, nincs rá garancia, mert "filléres" tétel.(1300 Ft)
Ez így helyénvaló eljárás? :think:

Garancia - jótállás - tényleg nincs rá. De:

Idézet

A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti : 

1. a fogyasztó nevét, címét,
2. a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,
3. a vásárlás időpontját,
4. a hiba bejelentésének időpontját,
5. a hiba leírását,
6. a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
7. a kifogás rendezésének módját (ha ez eltér a fogyasztó igényétől, ezt meg is kell indokolni).

A fogyasztónak meg kell kapnia a jegyzőkönyv másolatát , mert egyrészt ezen ellenőrizhetjük a panasz felvételét, másrészt könnyebb a kifogás bejelentésének igazolása. 
Ha a forgalmazó - jogszabályi kötelezettségének ellenére - nem akar jegyzőkönyvet felvenni, a vásárlók könyvébe tehetünk bejegyzést, és ezzel a fogyasztóvédelmi felügyelőséghez fordulhatunk. 
Amennyiben a forgalmazó azonnal nem tud a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről nyilatkozni, a jogszabály alapján három munkanapon belül köteles értesíteni álláspontjáról a fogyasztót . 

Kinek kell bizonyítania a hibát?   

A vásárlást követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén úgy kell tekinteni, hogy a hiba már a teljesítés (vásárlás) időpontjában megvolt, kivéve, ha a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ezért a hat hónapon belüli hiba esetén a forgalmazónak kell bizonyítania, hogy a vásárláskor még nem volt hibás a termék. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy amennyiben a forgalmazó nem fogadja el a vásárló panaszát, elutasítja az igényét, úgy a vásárló által - esetlegesen - indított bírósági eljárásban a forgalmazónak kell bizonyítania igazát. Fontos tudni, hogy a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást kellő időben közöltnek kell tekinteni (a forgalmazók gyakran arra hivatkoznak, hogy a fogyasztó elkésett a hiba bejelentésével)

A szakemberek jogos keserve, hogy nem szabad figyelmen kívül hagyniok a haszontalan dolgokat.

#458 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 26. 13:56

Idézet: RedRaven - Dátum: 2005. dec. 26., hétfő - 13:54

Sziasztok!
A napokban vettem egy piros revoltec neoncsövet, és az első bekapcsolásnál eldurrant.
Visszavittem, a srác azt mondta, nincs rá garancia, mert "filléres" tétel.(1300 Ft)
Ez így helyénvaló eljárás? :think:

Szia!

Jótállás tényleg nincs rá, de szavatosság igen. Ez alapján ugyanúgy cserélni kell vagy visszaadni az árát, csak egy különbség van: ha azt mondja, hogy a te hibádból durrant el, akkor sajna be kellene bizonyítanod, ami szakértői vizsgálattal lehet, és nem éri meg ennyi pénznél.

De ha ezt nem tudják és/vagy nyilvánvaló, hogy nem lehetett a te hibád, akkor egyszerűen mondd nekik, hogy szavatossgá alapján cseréljék ki, ez minden cuccra van, Ptk alapján, értékhatár nélkül. Ugyanúgy felel érte, ha hibásat adott el, mintha egy 80.000es videókártya lenne... Persze érvényesíteni ezt nehéz, ha ellenállnak, de a vásárlók könyve bejegyzést tudom ajánlani, ha harcos természet vagy... A bejegyzés másolatával lehet békéltető testülethez menni, nem kötelez sajna a határozatuk, de nyilvánosságra hozzák... Eddig talán érdemes elmenni, ha utána akarsz járni - eddig ingyenes a dolog... :)
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#459 Felhasználó inaktív   RedRaven 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 720
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 27. 06:46

Köszönöm Nektek!
:respect:
Asus P5QL-E, Intel C2D E7300, Sapphire HD4850 TOXIC, 2X1Gb Geil Blackdragon 800 Mhz DDR2, Samsung 120GB HDD, Samsung 80GB HDD, Corsair450W, Aerocool GT-1000 GOLDEN TOWER,
Samsung DVD író, ACER AL1916W.

#460 Felhasználó inaktív   zolforg 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 21
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 12. 29. 17:47

Idézet: ivanhoe - Dátum: 2005. dec. 5., hétfő - 15:20

a videokártya tuti hogy sz@r, csak azért nem cserélik, mert a bolt nagyker felé való garija már lejárt.

Nah nekem is kipurcant a videókártyám és egy csipről lepatant egy darab gondolom valamitől melege lett.
Kikapcsolás után nem volt hajlandó többet elindulni.
9 hónapos volt a drága (FX5900XT).A szervizes f*sz közölte ilyen hibára csak fél év garit ad a nagyker
és ennek ki kellett volna bukni 6 hónapon belül. A hülye videókari ezt meg nem tudta.
Mondom akkor miért van rá két év gari.Végül meggyanúsított,hogy biztos  menet közben bedugtam,piszkáltam stb...
Szóval elég pofátlan módon kezelte a helyzetet.
Többet biztos nem vásárolok náluk (aqua).

Téma megosztása:


  • (49 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó