HWSW Informatikai Kerekasztal: Garancia tapasztalatok - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (49 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Garancia tapasztalatok átvert illetve elégedett vevők! Értékeld a témát: -----

#481 Felhasználó inaktív   Omega 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 47.832
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 01. 15. 19:25

Idézet: Fllash - Dátum: 2006. jan. 15., vasárnap - 18:36

Na nekem is lenne egy sztorim:NOKIA 6230!E

Nem, de az tuti, hogy ha én másodszorra vinném vissza valahova, akkor kicseréltetném, jogaszbályok ide vagy oda... :strong:

#482 Felhasználó inaktív   Joooe 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 180
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 01. 15. 20:00

Sajnos ebben nem elég konkrétak a jogszabályok  :(
Azonban a jótállással azt garantálja a forgalmazó, hogy az adott időtartam alatt hibátlanul fog működni a termék. A többszöri meghibásodás ezzel ugye nincs igazán összhangban. Persze lehetőség van meghibásodás esetén a szerződésszerű állapot helyreállítására javítani, de ha túl sokszor következik be, az jelentős kényelmetlenség, és ez a polgári törvénykönyv alapján (306. § 2.) ok lehet a szerződéstől való elállásra, azaz a vételár visszakövetelésére.

Nagyon fárasztó vagyok az ilyen fogyasztóvédelmis tapasztalatokkal? Szóljatok ha álljak le, abban hitben mondom, hátha érdekel valakit.
Engem érdekel az ilyesmi  :rolleyes:
Kemény és kitartó munka idővel meghozza gyümölcsét. A lustasag azonnal.

#483 Felhasználó inaktív   Omega 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 47.832
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 01. 15. 20:50

Éngem is érdekel, de nem szoktam okoskodni ennyit; DE azt ne várja el tőlem a törvényhozó (állam) és senki sem, hogy ha átb@sztak, akkor ügyvédet fogadjak, vagy ügyvéd módjára tudjam, mihez van jogom.
Fogom, visszaviszem és addig el nem jövök, amig nem kapom vissza a pénzem / nem cserélik újra. Ez a helyes hozzáállás. De ehhez olyan hozzáállás is kell. :)

Szerkesztette: Omega 2006. 01. 15. 20:50 -kor


#484 Felhasználó inaktív   Joooe 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 180
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 01. 15. 20:55

Én mint elméleti kisköcsög?
Menj a picsába, elég lett volna annyit mondai, hogy nem érdekel...

De ezért kérdeztem, hogy érdekel-e valakit.

szerk: jah a durvább részt kiszerkesztetted... de ami megmarad azt sem értem... eszemben sem volt okoskodni, erről a kérdésről volt szó, csak elmondtam amit tudok, és számomra a kérdést felvető helyében fontos lenne hogy, tudjam... Engem nagyon érdekel eza kérdéskör (fogyasztóvédelem), ezért beszélek gyakran erről. Omega egyszerűen nem értem ellenséges hozzállásod.. annyira meglepett, hogy még csak felháborodni sem tudtam... csak pislogok itt hogy most mi van?

Szerkesztette: Joooe 2006. 01. 15. 21:23 -kor

Kemény és kitartó munka idővel meghozza gyümölcsét. A lustasag azonnal.

#485 Felhasználó inaktív   Fllash 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 6
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 01. 15. 21:34

Hát igen
Engem speciál érdekelnek a fogyasztóvédelemmel kapxsolatos információk!Úgyhogy jöhet méf!
Egyébként ha legközelebb is meghal a telefon,akkor vagy addig verem az asztalt amíg nem adnak egy újat,vagy fogyasztóvédelem!
Lehet hogy már most is vernem kellett volna az asztalt??Csak ez a baj?Hogy sok ember nem tudja mit tehet meg és mit nem?De amúgy a garanciapapír már tele van,nem tudom hogx most hova fogják írni az indoklást?a hátoldalára??? :)  :)

#486 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 01. 16. 09:04

Idézet: Fllash - Dátum: 2006. jan. 15., vasárnap - 22:34

Hát igen
Engem speciál érdekelnek a fogyasztóvédelemmel kapxsolatos információk!Úgyhogy jöhet méf!
Egyébként ha legközelebb is meghal a telefon,akkor vagy addig verem az asztalt amíg nem adnak egy újat,vagy fogyasztóvédelem!
Lehet hogy már most is vernem kellett volna az asztalt??Csak ez a baj?Hogy sok ember nem tudja mit tehet meg és mit nem?De amúgy a garanciapapír már tele van,nem tudom hogx most hova fogják írni az indoklást?a hátoldalára??? :)  :)

Ahogy Joooe is írta, ha többször elromlik, ráadásul rövid idő alatt, akkor kérheted, hogy cseréljék ki egy másik készülékre, vagy - de csak ha ez nem megy vagy nem hajlandóak megtenni -, elállhatsz a szerződéstől, vagyis kérheted vissza a teljes vételárat.

Verd az asztalt, írj be a panaszkönyvbe, hozd el a másolatodat (van ahol ez is elég), írj felháborodott levelet a magyar központi forglmazónak, ilyenek. Ha nem hajlamosak semmire és el kell állnod, tedd meg szóban és írásban is (szintén panaszkönyv), majd küldj egy írásbeli felszólító levelet nekik, aztán fordulhatsz békéltető testülethez (ingyenes), aztán marad a fizetési meghagyás beadása, de nagyon nem tartom valószínűnek, hogy a Nokia hagyná eddig fajulni a dolgokat...  :)
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#487 Felhasználó inaktív   baltavari 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 11
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 01. 24. 22:57

Egész pontosan úgy van a történet, ha három napon belül meghibásodik a terméket, akkor az eladó dönti el, hogy kicseréli-e, vagy visszaadja-e a lóvét. 3 nap után pedig köteles javíttatni, és az 5.-ik javítás után vagy amennyiben nem javítható kapsz új terméket.
MSI K8N-SLI Platinum, Athlon 64 3500+, 2 GB Hynix DDR, BFGTech 6600GT 128 MB DDR3, 2 x 250 Sata II Raid (stripe), 2 x Pioneer 110, Coolink 450W, Casetek ház, 17" MAG TFT

ASUS P4C800-E Deluxe, 3.2 GHZ Prescott, 2 GB Hynix DDR, MSI NX6800 256 MB, 2 x 120 GB Raid, 200 GB Samsung, Sony DVD-RW, NEC combo, 17" AOC TFT 

Albacomp M360H notebook 

Asus Mypal 730w PDA

#488 Felhasználó inaktív   Captain Crash 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 446
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 01. 25. 06:22

Idézet

az 5.-ik javítás után vagy amennyiben nem javítható kapsz új terméket.


baltavari: Aha....persze....álmodj király lány! :tv: Kérlek legközelebb tájékozódj a jogszabályokról, akkor pontosabban fogod tudni, hogy mi a kötelezettsége a forgalmazónak és milyen jogok illetik meg a fogyasztót.

Szerkesztette: Captain Crash 2006. 01. 25. 06:22 -kor


#489 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 01. 25. 11:09

Idézet: baltavari - Dátum: 2006. jan. 24., kedd - 23:57

Egész pontosan úgy van a történet, ha három napon belül meghibásodik a terméket, akkor az eladó dönti el, hogy kicseréli-e, vagy visszaadja-e a lóvét. 3 nap után pedig köteles javíttatni, és az 5.-ik javítás után vagy amennyiben nem javítható kapsz új terméket.

Vagyis ezeket nem tudom, honnan veszed, mindenesetre biztosan nem a jótállásra vonatkozó szabályokból... Elvileg akárhányszor javíthatja, sajnos nincs meghatározva, mennyi után kellene cserélni. Az viszont meg van határozva, hogy ha a fogyasztónak jelentős kényelmetlenséget okoz a javítás, és a sokszori javítás mindenképpen az, akkor lehet kérni a cserét (ugyanolyanra), ha ez nem lehetséges, akkor pedig el lehet állni a szerződéstől (cucc visszaad, teljes vételár visszaad).

A 3 napon belüli dologgal meg az a helyzet, hogy ez idő alatt ha elromlik, és a vásárló cserét kér, a kereskedő nem hivatkozhat arra, hogy ez neki jelentős többletköltséget okoz (amire a 3 nap letelte után már hivatkozhat), hanem ki kell cserélnie. Ez a szabály.  :apple:
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#490 Felhasználó inaktív   Captain Crash 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 446
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 01. 26. 00:13

:) Reméltem, hogy le fogod írni.

#491 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 01. 26. 10:20

Idézet: Captain Crash - Dátum: 2006. jan. 26., csütörtök - 1:13

:) Reméltem, hogy le fogod írni.

Ez most teszt volt?  :think:  Te is pont ugyanúgy tudod a választ...
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#492 Felhasználó inaktív   Captain Crash 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 446
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 01. 26. 12:02

Dehogy volt teszt!  :lollypop:

  :offtopic: Eltelt a január, mikor megyünk iszogatni? :)

#493 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 01. 26. 13:58

Idézet: Captain Crash - Dátum: 2006. jan. 26., csütörtök - 13:02

Dehogy volt teszt!  :lollypop:

  :offtopic: Eltelt a január, mikor megyünk iszogatni? :)

Már nagyon időszerű lenne. :beer: Bár most már inkább meg kellene várni, amíg elmúlnak ezek a rettenet mínusz fokok (húú, most is épp -3-at mutat a hőmérőm :D ). Meg kellene hozzá FVF és a fogyvéd fórum is, összetrombitálni az embereket... Remélem februárra átlapátolják másik helyre és onnan jó lesz. Deezmostmárnagyonoff.
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#494 Felhasználó inaktív   bbence 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.196
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 28. 12:02

(Elnézést, hogy több helyre beírom, de az idő miatt fontos volna, hogy valamit megtudjak erről.)

Vettem a MM-ban egy Sennheiser PX 200-at. Volt ott PX 100 is, de abból csak fehér, az nem igazán tetszett. Olvastam, hogy a PX 100-ról audiofil oldalakon jobbakat írnak, de a PX 200 zárt és gondoltam hogy a kis kraftvoller bass nem árthat. Kipróbálni természetesen nem tudtam ott. Most hazahoztam, nem is rossz, egész szépen szól, nem túlozza el a basszust (szép hosszú lefutása van, nem dübörgő). Viszont a magasak mintha kicsit hangosak lennének, és a középhangok mintha túl halkak. Lehet, hogy én ezt a régi kis Altec Lansing ACS56 hangfalrendszeremhez hasonlítom, de észrevehető. Szerintetek 3 napon belül cserélné a MM, ha ezzel az indokokkal állok elő? Végülis a fehér PX 100 is megfelelő, ha annak kiegyensúlyozottabb a hangképe. Vagy hallottam olyat, hogy egy idő után "bejáratódnak" a fejhallgatók. Érdemes erre várni?
Debütáló albuma zenész barátomnak: http://brushy.meltingpot.hu - letölt, hallgat, élvez

#495 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 28. 13:51

Ha nem hibás, akkor nem kötelesek visszavenni. A 3 nap csak arra az esetre vonatkozik, ha hibás a termék.
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#496 Felhasználó inaktív   bogdan 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 18.631
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 28. 15:09

mar nincs torvenyi 3 nap. ergo nem feltetlenul akkor veszi csak vissza, ha hibas. meg kell nezni, hogy nekik mi a velemenyuk errol!
a forum ma:
"Ez van bazdmeg, ha nem tetszik, el lehet menni."

#497 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 28. 15:57

Idézet: bogdan - Dátum: 2006. jún. 28., szerda - 16:09

mar nincs torvenyi 3 nap. ergo nem feltetlenul akkor veszi csak vissza, ha hibas. meg kell nezni, hogy nekik mi a velemenyuk errol!

Rosszul tudod, van 3 nap, bár nem törvényi, kormányrendeleti, de ez mindegy. Szóval 151/2003. Korm. rendelet:

"7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."

A Ptk-ra utalás azért van benne, mert 3 munkanapon túl is viheted azzal, hogy please cseréljétek már ki, de erre mondhatja azt a kereskedő, hogy figyu, ez nekem többe kerülne, mint javítani, ezért javítom. És ezt köteles elfogadni a fogyasztó. Na a 3 munkanapon belül viszont rögtön cserélni kell (csere=ugyanolyanból másik példány), nincs mentség.

Szerkesztette: Ariadne 2006. 06. 28. 16:01 -kor

Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#498 Felhasználó inaktív   bogdan 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 18.631
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 29. 09:24

aha.. akkor ezt visszahoztak. mert biztos, hogy volt olyan idoszak, amikor megszunt a 3 napos cserekotelezettseg! koszonom az infot!
a forum ma:
"Ez van bazdmeg, ha nem tetszik, el lehet menni."

#499 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 29. 11:27

Szívesen, bármikor!  :) Szerintem arra gondolsz, amikor pár éve nagy csinnadrattával megszüntették a 3 napon belüli indoklás nélküli csere kötelezettségét, mert ez tényleg így volt régen sokáig, gyerekkoromból is emlékszem. Azóta viszont már csak a hibás és 3 napon belül visszahozott cuccnál van ez.
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#500 Felhasználó inaktív   hpx 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 556
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 29. 14:00

MM-ben ugy tudom barmilyen indok nelkul is visszaveszik 3 napon belul, de ha nem tettszik a hangja, akkor nem hiszem, hogy kukacoskodnanak.

Téma megosztása:


  • (49 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó