HWSW Informatikai Kerekasztal: Gyorshajtás - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (122 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Gyorshajtás Értékeld a témát: -----

#2241 Felhasználó inaktív   Diopapa 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.220
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 13. 11:18

Idézet: Lauda - Dátum: 2005. ápr. 13., szerda - 12:14

A gyakorlott vezetőknél 0.5-0.7 sec a reakcióidő, a kezdőknél kb. 1 sec. Ehhez még hozzáadódik a hidraulikus fékberendezés fékkésedelmi ideje (0.2 sec). Tehét, ha lelép eléd egy gyalogos, és te 50-el haladsz, 0.5+0.2=0.9 sec= 12.05 métert teszel meg addig, amíg a valós fékezés megkezdődik.

Velem van olyan néha, hogy látom, hogy fékez, meg lassít, de csak nézek rá és valamiért nem reagálok. :think: Van erre valami magyarázat? :confused: (Azon kívül, hogy hülye vagyok :D )
National Organization of Men Against Amazonian Masterhood

#2242 Felhasználó inaktív   mocsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.848
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 13. 11:45

Idézet: Lauda - Dátum: 2005. ápr. 13., szerda - 11:14

A gyakorlott vezetőknél 0.5-0.7 sec a reakcióidő, a kezdőknél kb. 1 sec. Ehhez még hozzáadódik a hidraulikus fékberendezés fékkésedelmi ideje (0.2 sec). Tehét, ha lelép eléd egy gyalogos, és te 50-el haladsz, 0.5+0.2=0.9 sec= 12.05 métert teszel meg addig, amíg a valós fékezés megkezdődik.

Plusz hosszabb tavon lanyhul a keszultseg, meg lasabb a reagalasod.
Where you come from... is gone.
Where you thought you were going to... were never there.
Where you are ain't no good, unless you get away from there!

#2243 Felhasználó inaktív   mocsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.848
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 13. 11:48

Idézet: fram - Dátum: 2005. ápr. 13., szerda - 11:11

És hogyan befolyásolja mindez, h nagyobb sebességnél messzebbre nézek?

Emberfüggő, autófüggő, útviszonyfüggő a reakcióidő ill. a féktáv.
Én nem mondok mást, minthogy adott embernél, adott autóval, adott körülmények között:
ha gyorsabban megy, messzebb néz.

És nem azért néz messze, mer közelebbre nem tud, hanem azért, h lehetőleg ne "kamikazeként száguldozzon". Ezért van az, h ha az előtted levő túl közel van hozzád, próbálod az az előtt haladót figyelni. Ezért nem szeretik sokan a dobozos ill. sötétített (ezért átláthatatlan) autókat, mert szeretnének előbbre/messzebbre nézni (azt érzik, h az autón túl is látniuk kéne ahhoz, h biztonságosnak érezzék a helyzetet), de a doboz miatt ezt nem tehetik meg.

Szal jöhet a 100 m, rendben, de ebbe hova jön szted?

Ugy hogy egyszeruen tudomast sem veszunk nagy sebessegeknel az elottunk levorol, csak ha mar kezdi kitakarni az elolttunk levo kilatast vesszuk eszre hiaba a feklampa.

Szerkesztette: mocsi 2005. 04. 13. 11:49 -kor

Where you come from... is gone.
Where you thought you were going to... were never there.
Where you are ain't no good, unless you get away from there!

#2244 Felhasználó inaktív   fram 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.034
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 13. 12:46

Idézet: mocsi - Dátum: 2005. ápr. 13., szerda - 12:48

Ugy hogy egyszeruen tudomast sem veszunk nagy sebessegeknel az elottunk levorol, csak ha mar kezdi kitakarni az elolttunk levo kilatast vesszuk eszre hiaba a feklampa.

Figyi, nem akarlak félreérteni.

Amit nem értek:

1. "tudomast sem veszunk nagy sebessegeknel az elottunk levorol"
Miért ne vennénk tudomást? Úgy érted, h nem veszem észre? Vagy nem foglalkozom vele, mert aszondom: "Áááá, az még messze van" ?
2. Én olyan vagyok, ha "kezdi kitakarni" (és nem látok elé), akkor lassítok anélkül is, h égne a féklámpa. Sok olyan autó mögött mentem már, aminek fékezéskor nem égett egyik féklámpája sem. Én spec. nem a féklámpát nézem (amikor nézem az előttem levő szituációt), hanem a járművek mozgását (+ az utat). Már megtanultam, nem szabad a féklámpára és/vagy az indexre hagyatkozni, ha tudni akarom, mire készül az előttem haladó.

upd: persze segítség a féklámpa, hogyne lenne az, de nem attól válik (számomra) láthatóvá és követhetővé az autó, ha felvillan a féklámpája ...

Szerkesztette: fram 2005. 04. 13. 12:50 -kor

Ciciman is on borda

#2245 Felhasználó inaktív   Lauda 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.860
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 13. 14:55

Idézet: Diablovazze - Dátum: 2005. ápr. 13., szerda - 12:18

Velem van olyan néha, hogy látom, hogy fékez, meg lassít, de csak nézek rá és valamiért nem reagálok. :think: Van erre valami magyarázat? :confused: (Azon kívül, hogy hülye vagyok :D )

Miért lennél hülye?
Velem olyan szokott lenni néha, hogy utolérek egy autót, és 5 perc után veszem észre, hogy 60-70-el megyek mögötte, persze se szembejövő, se semmi. :D  Ez általában akkor szokott lenni, mikor elgondolkodok valamin, nem igazán ott jár az eszem.
Ez, amit mondasz okozhatja fáradtság is, vagy a kellő figyelem hiánya. Ez nem jelenti azt, hogy figyelmetlen vagy, csak akkor épp más köti le a figyelmed, az aznapi történtek a munkahelyen, a családban. Mindenkivel előfordul, de általában időben észhez térünk, ha cselekedni kell.
A közlekedési balesetek 90%-ban a járművezető hibájából történnek. Nem vicc, ez a szomorú valóság!

#2246 Felhasználó inaktív   Lauda 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.860
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 13. 14:59

Idézet: mocsi - Dátum: 2005. ápr. 13., szerda - 12:45

Plusz hosszabb tavon lanyhul a keszultseg, meg lasabb a reagalasod.

Ezt sokminden befolyásolhatja. Növeli a reakcióidőt a fáradtság, kimerültség, megszokottság, idegesség, a veszély váratlansága.
A közlekedési balesetek 90%-ban a járművezető hibájából történnek. Nem vicc, ez a szomorú valóság!

#2247 Felhasználó inaktív   Lauda 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.860
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 13. 15:04

Most jut eszembe, nem hallottátok a balesetet, mikor a faszi előzött, és frontálisan összeütközött egy kamionnal?
Éjszaka, vagy nem tudom mikor történhetett, reggel mondta a rádió. Bent ült az egész család, ketten meghaltak, a többi is életveszélyes.
Ami a lényeg, hogy legalább tíz autós úgy elhajtott mellettük, hogy meg sem álltak megkérdezni mi a f&sz van, vagy mit tudnak segíteni. Komolyan mondom ijesztő, hogy mi autósok ennyire segítőkészek vagyunk, mikor bajba kerül a másik.
A közlekedési balesetek 90%-ban a járművezető hibájából történnek. Nem vicc, ez a szomorú valóság!

#2248 Felhasználó inaktív   Diopapa 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.220
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 13. 17:17

Idézet: Lauda - Dátum: 2005. ápr. 13., szerda - 15:55

Miért lennél hülye?
Velem olyan szokott lenni néha, hogy utolérek egy autót, és 5 perc után veszem észre, hogy 60-70-el megyek mögötte, persze se szembejövő, se semmi. :D  Ez általában akkor szokott lenni, mikor elgondolkodok valamin, nem igazán ott jár az eszem.
Ez, amit mondasz okozhatja fáradtság is, vagy a kellő figyelem hiánya. Ez nem jelenti azt, hogy figyelmetlen vagy, csak akkor épp más köti le a figyelmed, az aznapi történtek a munkahelyen, a családban. Mindenkivel előfordul, de általában időben észhez térünk, ha cselekedni kell.

Ez a másik mögött cammogás is ismerős... :D Én is néha perceket cammogok valaki mögött úgy, hogy nem előzöm meg. No meg olyan is szokott lenni, hogy elhagyok egy települést és nem gyorsítok fel 50-ről... :omg:
National Organization of Men Against Amazonian Masterhood

#2249 Felhasználó inaktív   Diopapa 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.220
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 13. 17:17

Idézet: Lauda - Dátum: 2005. ápr. 13., szerda - 16:04

Most jut eszembe, nem hallottátok a balesetet, mikor a faszi előzött, és frontálisan összeütközött egy kamionnal?
Éjszaka, vagy nem tudom mikor történhetett, reggel mondta a rádió. Bent ült az egész család, ketten meghaltak, a többi is életveszélyes.
Ami a lényeg, hogy legalább tíz autós úgy elhajtott mellettük, hogy meg sem álltak megkérdezni mi a f&sz van, vagy mit tudnak segíteni. Komolyan mondom ijesztő, hogy mi autósok ennyire segítőkészek vagyunk, mikor bajba kerül a másik.

:(
National Organization of Men Against Amazonian Masterhood

#2250 Felhasználó inaktív   Lauda 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.860
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 13. 18:57

Idézet: Diablovazze - Dátum: 2005. ápr. 13., szerda - 18:17

No meg olyan is szokott lenni, hogy elhagyok egy települést és nem gyorsítok fel 50-ről... :omg:

Tényleg, velem is előfordul néha. Biztos eszembe jut valami, és úgy elmerülök benn, hogy csak megyek-megyek és no reakció a külvilág felé. Rák tudja, hol jár ilyenkor az eszünk. :Đ
A közlekedési balesetek 90%-ban a járművezető hibájából történnek. Nem vicc, ez a szomorú valóság!

#2251 Felhasználó inaktív   tolvaly 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.583
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 13. 19:09

Idézet: Lauda - Dátum: 2005. ápr. 13., szerda - 19:57

Tényleg, velem is előfordul néha. Biztos eszembe jut valami, és úgy elmerülök benn, hogy csak megyek-megyek és no reakció a külvilág felé. Rák tudja, hol jár ilyenkor az eszünk. :Đ

Már a hüvelyváladékon :p
Ezt még nem éred föl, azt a kanyart ne is próbáld, maradj itt a helyeden.

#2252 Felhasználó inaktív   Lauda 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.860
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 13. 19:14

Idézet: tolvaly - Dátum: 2005. ápr. 13., szerda - 20:09

Már a hüvelyváladékon :p

:pokeas2:  :kma:  :nevet:
A közlekedési balesetek 90%-ban a járművezető hibájából történnek. Nem vicc, ez a szomorú valóság!

#2253 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 13. 19:19

Idézet: Mikeee - Dátum: 2005. ápr. 13., szerda - 10:32

Igen valamilyen szinten igaz, de ha nyugodta maradsz prímán el lehet szórakozni a felháborodásokon, amikor beírod, hogy gyorsan mentél, vagy mocskos rendőr! Imádom, mikor bizonygatják, hogy milyen éretlen vagyok, mert az öv csak értem van és a 90-es határt sokkal okosabb emberek hosszas munkával kiszámolták, hogy az éppen úgy jó és a harmincas táblánál mindig hatalmas veszélyben vagyok 50-nel! Ezektől csak jobb lesz a napom, és ezzel nem akarok megbántani senkit!

Tájékoztatásul: ez volt az utolsó postod, amit nem ignoráltam ebben a topicban.

Szerkesztette: Carmaged 2005. 04. 13. 20:04 -kor


#2254 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 13. 21:51

Idézet: fram - Dátum: 2005. ápr. 13., szerda - 10:32

Mármint most mire gondolsz? 1 mp alatt 42 m. Rendben. A közvetlen előttem levő 42 métert már feldolgozta az agy(am) 5-7 mp-cel korábban. Remélem, érthető.

Biztosíthatlak, hogy értem.
Gondolkoztál már ma?

#2255 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 13. 22:09

Idézet: Lauda - Dátum: 2005. ápr. 13., szerda - 12:14

A gyakorlott vezetőknél 0.5-0.7 sec a reakcióidő, a kezdőknél kb. 1 sec. Ehhez még hozzáadódik a hidraulikus fékberendezés fékkésedelmi ideje (0.2 sec). Tehét, ha lelép eléd egy gyalogos, és te 50-el haladsz, 0.5+0.2=0.9 sec= 12.05 métert teszel meg addig, amíg a valós fékezés megkezdődik.

Azért nem szerencsés, ha a legkisebb értékkel számolsz. Egy friss, kipihent ember esetén talán megállhat a fél mp reakcióidő, de egy kevésbé fittnél aligha.
Az az ember, aki belátja, hogy ő most nem 100%-osan fitt és ezért óvatosabban közlekedik, az már másban is körültekintő.
Gondolkoztál már ma?

#2256 Felhasználó inaktív   fram 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.034
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 13. 22:44

Idézet: *Macika* - Dátum: 2005. ápr. 13., szerda - 22:51

Biztosíthatlak, hogy értem.

Rendben.
Ciciman is on borda

#2257 Felhasználó inaktív   Locutus 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.147
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 14. 06:15

Idézet: Lauda - Dátum: 2005. ápr. 13., szerda - 19:57

Tényleg, velem is előfordul néha. Biztos eszembe jut valami, és úgy elmerülök benn, hogy csak megyek-megyek és no reakció a külvilág felé. Rák tudja, hol jár ilyenkor az eszünk. :Đ

Velem ez az autópályán jön elő néha (heti 700km átlaggal nem nehéz..), de ott is csak a Passattal. Szar nagy hajó, érzéketlen tuskó ami az utat illeti. Benyomom a tempomatot ahova sikerül, aztán elmerülök a gondolataimban. És akkor van olyan, hogy igy 2-3 percek, kilométerek esnek ki. Vagyis szerintem nem esnek ki, figyelek akkor is, csak egyszercsak jön egy pillanat, mintha "felébrednék" és körülnézek, hogy hol is vagyok. És akkor jut eszembe, hogy az elmúlt pár kilométeren semmire sem emlékszek :)

#2258 Felhasználó inaktív   mocsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.848
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 14. 06:54

Idézet: fram - Dátum: 2005. ápr. 13., szerda - 12:46

Figyi, nem akarlak félreérteni.

Amit nem értek:

1. "tudomast sem veszunk nagy sebessegeknel az elottunk levorol"
Miért ne vennénk tudomást? Úgy érted, h nem veszem észre? Vagy nem foglalkozom vele, mert aszondom: "Áááá, az még messze van" ?
2. Én olyan vagyok, ha "kezdi kitakarni" (és nem látok elé), akkor lassítok anélkül is, h égne a féklámpa. Sok olyan autó mögött mentem már, aminek fékezéskor nem égett egyik féklámpája sem. Én spec. nem a féklámpát nézem (amikor nézem az előttem levő szituációt), hanem a járművek mozgását (+ az utat). Már megtanultam, nem szabad a féklámpára és/vagy az indexre hagyatkozni, ha tudni akarom, mire készül az előttem haladó.

upd: persze segítség a féklámpa, hogyne lenne az, de nem attól válik (számomra) láthatóvá és követhetővé az autó, ha felvillan a féklámpája ...

Köszi

1. Mindkettő előfordulhat, elő is fordult már velem. Attól függ mennyire vagy fáradt, aznap hányszor cseszett le az asszony :D stb.
2. Pontosan, te is így teszel. sőt bevallom én akkor sem lépek rögtön a fékre, amikor az alőttem levőnek felvillan a lámpája. Általában bő követési távolságot tartok és sajnos amikor fáradt vagyok csak akkor kezdek el fékezni, amikor az autó elkezdi zavarni a korábbi kilátást körülötte, de mint írtad a féklámpára nem is lehet 100%-ban hagyatkozni.
Where you come from... is gone.
Where you thought you were going to... were never there.
Where you are ain't no good, unless you get away from there!

#2259 Felhasználó inaktív   Mikeee 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.642
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 14. 07:03

Idézet: Locutus - Dátum: 2005. ápr. 14., csütörtök - 7:15

Velem ez az autópályán jön elő néha (heti 700km átlaggal nem nehéz..), de ott is csak a Passattal. Szar nagy hajó, érzéketlen tuskó ami az utat illeti. Benyomom a tempomatot ahova sikerül, aztán elmerülök a gondolataimban. És akkor van olyan, hogy igy 2-3 percek, kilométerek esnek ki. Vagyis szerintem nem esnek ki, figyelek akkor is, csak egyszercsak jön egy pillanat, mintha "felébrednék" és körülnézek, hogy hol is vagyok. És akkor jut eszembe, hogy az elmúlt pár kilométeren semmire sem emlékszek :)

Ilyen velem is elő szokott fordulni! ;)

#2260 Felhasználó inaktív   Diopapa 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.220
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 14. 07:09

"Halálos előzés a 75-ös főúton
2005. április 13, szerda - [18:33]
Apa és 5 hónapos kislánya halt meg abban a Suzukiban, amely teherautónak ütközött kedden késő este a 75-ös főúton - közölte a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság. A személyautó Balástya irányából Szeged felé tartott, amikor egy jobbkanyarban a megkezdett sorozatos előzést nem tudta befejezni. A Suzuki és a szemből érkező pótkocsis teherautó frontálisan ütközött. A teherautó vezetőjét és a személyautóban utazó anyát súlyos sérülésekkel szállították kórházba. A Suzukit vezető apa és 5 hónapos kislánya a helyszínen életét vesztette. (Lánglovagok)"


Láttam a híradóban... :eek: Ezt mondtam a múltkor is: A f@szért kell beláthatatlan kanyarban előzni? Nem bír azzal a 70 lóerővel? Főleg egy csecsemővel. Idióta. :mad:

Itt sem a gyorshajtás volt a gond, hanem az emberi idiótaság.
National Organization of Men Against Amazonian Masterhood

Téma megosztása:


  • (122 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó