HWSW Informatikai Kerekasztal: Richard Burns Rally - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

  • (384 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 383
  • 384
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Richard Burns Rally (Az első topic folytatása)

#7671 Felhasználó inaktív   KZKZKZ 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.207
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 15. 08:01

Idézet: ChrisX - Dátum: 2005. aug. 14., vasárnap - 20:12

Szerintem ez egy tökéletes példa.
Nekem is volt már számtalanszor amikor hirtelen kellett fékeznem és víztócsán megúszott az autó, kb:90-nel mentem és egy dekát nem lassult csak csúszott ugyanazzal a tempóval tovább.

Nos ez azért volt, mert a vizet a kerék vájatai szorítják ki a kerék alól forgás közben. HA nem forog, akkor nem tudja kipréselni a vizet.

Viszont ebből az egy esetből nem kellene általánosítani, pl slick gumi betonon tuti nem így viselkedik!

Szerkesztette: KZKZKZ 2005. 08. 15. 08:02 -kor

k s

#7672 Felhasználó inaktív   Melorin 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.624
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 15. 08:26

Akkor most én is hozzászólok ehhez a témához.
Nem igaz mit nem lehet ezen érteni?! Álló kerék=nagyobb fékút.

Sőt, nekem még olyan is volt idén télen, hogy mentem kocsival olyan úton, hogy rá volt az útra fagyva a letapadt hó+esett az ónoseső és le kellett volna fordulnom a 21-es főútról a benzinkút felé.
50-es tempó és alig-alig elkezdtem nyomni a féket erre elkezd vonyítani a gumi. Na mondom itt sem fogok letérni...
Mentem tovább, hogy majd akkor a legközelebbi kereszteződésnél ismét megpróbálkozok.
Na mondom itt már jó messze elkéne kezdeni lassulni fék nélkül. Maradt a motorfék. Visszacsaptam 4-ből 3-ba, szép lassan engedtem fel a kuplungot, nehogy hirtelen lassuljon, és még igy is majdnem lemásztak az útról az első kerekek... :eek:
Szóval mindíg max. annyira kell a féket nyomni, amig még nem állnak meg a kerekek, mert ha megáll, akkor hirtelen veszít a tapadásából a dolog.
Vegyünk egy példát. Adott egy szánkó, meg rajta valami teher(nem lajkakutya ;) ),
Ha megakarod mozdítani, elég nagy erőt kell kifejteni. Viszont ha már mozgésba hoztad, és csúszik, könnyedén siklik. Ugyanezt képzeld el fordítva, fékezésnél...
[HFRT]Melorin,Fecni
Fotóim
Weblapom+Verseim

#7673 Felhasználó inaktív   Melorin 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.624
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 15. 08:37

Papa_G Hozzászólás ideje: 2005. márc. 2., szerda - 0:20
Sziasztok!
Én egy nem túl régi rbr-s ember vagyok. Miután sikeresen levetkőztem a cmr-s berögződéseket, megnyertem a bajnokságokat. úgyhogy elkezdtem keresni időket, hogy legyen miért harcolni. Találtam ám. Dobtam is 4 hátast. eccerre. úgyhogy elkezdtem edzeni. Kiválasztottam 2 pályát. A sulisat meg a francia 1-est. Azóta is gyúrok. Jobb lettem de ezek a rekordok igen messziek. a sulison max egy 1:15:73-at tudtam menni. Ha látványosan megyek ha nem, nem tudok javulni már.
Namost a kérdésem az lenne nem e tudtok valami tanácsot adin vezetéstechnikailag. Bármit ami segíthet. Letöltöttem ahonnan írtátok ilyen setupokat, de így is csak ennyire futotta.
1:12. Milyen űridő ez?
Na ennyit szerettem volna. Remélem valaki megszán.
Amúgy megnéztem az eredménylistákat. Hát boldogság önti el a szívem,  hogy mostmár nem a finn hanem a magyar a rallys nemzet. Gratula!
Előre is köszi. Tsá.
 

Papa_G Hozzászólás ideje: 2005. márc. 2., szerda - 12:51
Na Heló!
Már meginénvagyok. Cóval. Én nem csak ezeken mentem eddig. Csak az utóbbi pár napban többet mentem rajta mint a többin. Azért akartam ezen próbálkozni, mert nekem az ő replay-eikből (vagy hogy kell ezt leírni?) az tünt ki, hogy mintha gyorsabbak lennének az egyenesekben, és a kanyarsebességük is gyorsab, és nem tudok rájönni miért. Mintha a hangjuk is más lenne. De ha nem az iskola akkor mondjuk az usa 1-es ott is csak 2:00-t tudok kb. a japánokról nem beszélnék mert mikor eső volt igen felidegesítettem magam rajta. Ott pl. ahol 2:45 a rec ott nekem 3:00 Mondjuk azon csak vagy 5-6 szor mentem. A havasokban aszittem milyen király vagyok. höhh. hát annyira nem. Bár erre csak mostanában jöttem rá. Azért kérdezlek titeket, mert nekem annyira nincs időm sokat játszani. De azért ezek az idők mindenképen nagy kihívások. Hosszabb szakaszokon is próbálkoztam a francia 2-esen csak 5:10-et tudtam menni. Mondjuk ott a sok hajtű miatt elég érdekes a max-ot hozni. Meghát hibáztam is kicsiket.
Szóval nem csak azon megyek. Ahhoz meg hogy az időimet felrakjam, még kevés vagyok úgyérzem.
km-enként 3 mp. Az elég húzós.
Eszembe jutott pár dolog:
A gázféket alkalmazzátok? És ha igen milyen helyzetekben?
Kézit sokat használtok e?
Alacsony vagy magas fordulaton váltotok el?
Meg ilyesmi. Ha valami eszetekbe jut akkor megköszönöm.
Na majmég írok ha van valami.
Heló-heló!
ui: hogy kell képet betenni a fejemnek a helyére? 

Papa_G Hozzászólás ideje: 2005. márc. 2., szerda - 13:38
Szóval akkor az tűnik az egyetlen megoldásnak, hogy sokat kell gyakorolni.
Amúgy ez a feltöltéses dolog is nehézkes lesz nekem mert angolul, alig tudok valamit.
Meg a lényegét se tudom, hogy mik ezek a minuszok nektek. Mármint ezek mióta elkezdtétek, vagy bizonyos időn belül? mert akkor ehhez már közel se lehet kerülni. Úgyhogy csak a recordok maradtak. De mire belejövök, mégjobbak lesznek.
A gáz pumpálás az alap szerintem egy rallys játékban, csak az a nem mindegy milyen helyzetben. Gondolom csak kanyarban.
Ja még egy aztán nem fárasztalak ezzel:
Fékút rövidítrésére nincs valami trükkös dolog? 

PpG

Szerkesztette: Melorin 2005. 08. 15. 08:40 -kor

[HFRT]Melorin,Fecni
Fotóim
Weblapom+Verseim

#7674 Felhasználó inaktív   PPeter 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 11.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 08. 15. 08:43

Itt folytatódik.

Téma megosztása:


  • (384 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 383
  • 384
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó