Na én is itt vagyok ám, csak szét volt kapva a gép, mert csináltam az új lefogatót a vízhűtéshez, meg UV-folyadékkal töltöttem fel a rendszert!
A vákuum készítésen áll vagy bukik a rendszer hatásfoka és működése.
Ugyan is ha túl nagy a vákuum a rendszerben,akkor alacsony lesz a forráspont,elforr az összes folyadék,de mivel a hideg oldal egyszerre nem tud sok hőt elvonni,nem csapódik vissza a folyadék gőze.Magyarán ha szoba hőfokon forr a víz,akkor a bordának is szobahőfok alatt kell lennie,különben nem csapódik ki újra és besül a rendszer.Ezért van hogy 50 fok környékére lövik be a működési határt,így biztos hogy hidegebb lesz a borda,ezéltal beidul a heatpipe is.
Ezt forralással elég nehéz...Nem reprodukálható a módszer,kicsit alkimista lenne.
De ezen a héten beugrik a majom a vízbe,meglátjuk mi sül/nem sül ki.
/Hank/
Szerintem meg az a lényeg, hogy vákuumot csinálunk (az én módszeremmel) és ekkor egy idő után beáll egy egyensúly, ami a blokk és a csövek hőmérsékletváltozása következtében felbomlik. Vagyis nincs szó itt semmiféle beállításról, mert ez automatán történik. Csak gondolj bele! Amikor nem megy a fűtés, akkor egyensúly van, de ha beindul a fűtés akkor forrni kezd a víz, vagy legalább is párolog, és ha kellően hideg a cső fala, akkor lecsapódik a víz, ekkor tovább olytatódik a forrás. Ha a csővet nem hűtjük rendesen, vagy már beáll egy másik egyensúly a cső hőmérsékletében (pl 20 fokos szobában 30 fokos a cső), akkor a víz később kezd el forrni, mert nagyobb a vízgőz nyomása a nagyobb hőm. miatt. Értitek???? Szerintem minden más megoldás magasabb maghőmérsékletet jelent.
Tehát ha nyáron 30 fokos a szoba hőm.-ete, akkor alapból magasabb a forráspontja a víznek, így a mag is melegebb lesz.
TEHÁT! Nem fog elforrni ha alacsony a nyomás és van sok víz, mert a légüres helyet kitölti a vízgőz, ami megakadályozza a további forrást. Szerintem!!
-------------------------------------------------------------
Ha megvan a nyomás akkor esetleg a szelep alatt össze lehet nyomni a csövet(célszerű már előre összeszűkíteni) és leforrasztani, a szelepet pedig levágni.
/Chosen1/
Ez bizony jó ötlet, én is így terveztem, csak azt nem tudom, hogy rögzítsem a cső végébe a szelepet, mert nekem olyan szelepem van, amiben valami kis golyó van és azt nem lehet szétszedni, tehát a forrasztás nem jöhet szóba.
Ja és az autószelep szerintem nem jó mert min. 2-3 bár nyomáson lehet őket átnyomni.
---------------------------------------------
A szelepekről kevés az infóm, - azt a golyos szelepet (amiről a topikban olvastam) hol lehet venni?
/Veriakilis/
Nézd meg kerékpárboltben, vagy autós boltban. A másik szelep szerintem nem lesz jó!
----------------------------------------------------
Viszont a sima szelep (autó gumi szelep) nem jó!
Az akkor nyit csak, ha rátekered a pumpa végét,- abban van egy pöcök, ami benyomja a szelepet.
Másfajta szelep kell.
/Veriakilis/
Nem mindegyik olyan.
--------------------------------------------------------
Magyarán a legjobb esetben sem lesz 50 foknál hidegebb a proci hőmérséklete
/Mono/
Ja, egy oldalon láttam értékeket a HP-ra és ott volt 50-70 fokig mérték! Egy kicsit sok....