 Idézet: Virus9AX - Dátum: 2011. 07. 29. 14:58
Idézet: Virus9AX - Dátum: 2011. 07. 29. 14:58
Kb a te által oly sokszor említett problémához közelíteném. Mintha akadozó hatást keltene a játékmenetbe, legalábbis számomra.
Aki valaha is picit komolyabban játszott FPS játékkal az tudja miről beszélek, 60Hz hoz képest a játék sokkal folyékonyabb hatást kelt 75Hz futtatva.
Pont ez a baj, elvették a drivertől a vsync kezelést, de a fejlesztő nem ír normális vsyncet. Innentől kezdve a driverben egy út marad a játékokban alkalmazott vsynchez szabni a frissítési frekvenciát, ha már a vsync nem szabható a frissítési frekvenciához.
A nem hinném, hogy ez általánosan így lenne. Egy-két jól sikerült kivétel akad, és természetesen gratula a fejlesztőknek a minőségi munkáért, de a VGA-gyártóknak nem a minőségi kivételekhez kell szabni a rendszert, hanem a tömegszeméthez.
 Idézet: vipi - Dátum: 2011. 07. 29. 15:01
Idézet: vipi - Dátum: 2011. 07. 29. 15:01
60Hz-ről épp a TFT-s topicban volt megemlékezés most. Játékban pl. szintén nem tudják megoldani, hogy ne legyen függő az irányítás és ahhoz kevés a 60Hz, minden játék érezhetően nagyobb laggal irányítható 60Hz-es megjelenítésnél, mint vsync off-al. Vsync nélkül meg nézheted a tearing-et, Míg monitoron ez csak kellemetlen kicsit, addig nagy kijelzőn, TV-n - aminek a terjedése a trend manapság - halál, kifolyik a szemed tőle. Legalábbis az enyém...
Így hírtelen nem tudom. Az biztos, hogy a több kijelzős képremegés a memória órajelének csökkentése következtében történik. Erre nem lesz egyhamar gyógyír. Pontosan ezért fixálják a driverek a VGA-k órajelkapuját a középső szintre, ha több kijelző van a GPU-ra kötve. Ez nem csak az AMD-nél van így, hanem mindenhol. A HD 5000-nél az első pár driverben ez nem volt bekapcsolva, és például el is ment a kép több kijelzőnél, mert túl sokat esett a GDDR5 órajel High és Low power state mellett. Azóta két kijelző mellett az UVD órajel a minimum szint maximum memória-órajellel.
Nem a 60 Hz a baj, hanem a vsync kontrollja. Régen azért nem volt ez baj, mert a VGA-gyártók driverben irányíthatták ezt az egészet. A Windows 7 viszont átadta a vsync kontrollját a fejlesztőknek, hogy azt programból irányíthassák. Ez az elején baromi jó ötletnek tűnt, de nagyon nem működik a gyakorlatban. A rosszul megírt vsync okozta lagokat a driverben úgy próbálják csökkenteni, hogy nem engedik a 60/120 Hz-nél eltérő frissítési frekvenciákat. Ez egyértelműen nem jó út, de az MS elvette a drivertől a vsync kontrollját, vagyis vagy ezt választják, vagy a nagy lagolást. Ezért van téma arról, hogy a Windows 8-ban visszaadják a vsync kontrollját a grafikus drivernek, vagy legalábbis megadják a gyártóknak a lehetőséget, hogy a program vsync megoldását sajáttal írják felül.
Szimplán hoztak az MS-nél egy rossz döntést a Win 7-re, de már ezen nem lehet változtatni, mert a teljes WDDM 1.1 felületet cserélni kellene, amire jelenleg nincs mód. Az update persze megoldható, csak a teljes WDDM 1.1 felület specifikációit újra kell konfigurálni, amire a gyártóknak reagálni kell új driverekkel. Ráadásul lecserélt WDDM felület azt eredményezné, hogy lenne egy driver az 1.1-es és az új felületre is, függetlenül attól, hogy egy Windowsról beszélünk.
Szerkesztette: Abu85 2011. 07. 29. 14:32 -kor

 Súgó
 Súgó
 
			
		 A téma zárva.
 A téma zárva.
 
							  
								



















