HWSW Informatikai Kerekasztal: ATi Catalyst összefoglaló topik - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (344 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 265
  • 266
  • 267
  • 268
  • 269
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

ATi Catalyst összefoglaló topik Értékeld a témát: ***** 2 szavazás

#5321 Felhasználó inaktív   Virus9AX 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.611
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 25. 12:04

Üzenet megtekintéseIdézet: Abu85 - Dátum: 2010. 10. 25. 13:15

Valami megoldást kell keresni az új AA lehetőségre. A fejlesztők láthatóan nem állnak úgy hozzá, hogy majd ők írnak egy a motorhoz illő technikát.
Az ATI-féle AutoLOD-RGSSAA az über képminőség, de basszus elviszi az FPS 70%-át. :closedeyes:
Az MSAA már most problémás, de a következő DX12-ben kvázi használhatatlan lesz, mert jön a mikropoligon rendering. Egy pixelnél is kisebb lesz egy háromszög, és ez kinyírja az MSAA teljesítményét. Ez a tervezett 1/2-ed triangle/pixel mellett rosszabb teljesítményt szül, mint az SSAA megvalósítás.
Gyakorlatilag a két elterjedt AA módnak tipli, így kell egy harmadik, ami jó lesz. Egyelőre az MLAA-ban látják a megváltót.

De jó még 1 effekt amitől még homályosabbak lesznek az amúgy is elmosott játékok csak hogy elrejtsék a nevetséges textúraminőségeket :/

#5322 Felhasználó inaktív   Abu85 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.149
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 25. 12:13

Üzenet megtekintéseIdézet: vipi - Dátum: 2010. 10. 25. 13:58

De pontosan hogy mos ez az MLAA... mert mondom, számomra ez egyelőre így semmitmondó. Az SSAA is most, csak előtte éleket is detektál. Ez? Ha igen akkor lassú lenne... ha nem akkor mindent elmos. Szóval a kérdés mindig a mosást megelőz algoritmus szvsz.

Amúgy mi ez a mikropoligonos cucc. Értelme?

Az MLAA az sokféle van. Az AMD driveres megoldása a pixeleket hasonlítja a környező pixelekhez, és módosítja a színeket, ha nagy az eltérés. Van egy másik megoldás, amit az AVP és a Metro 2033 használ. Ott a pixel egy shaderrel fel lesz bontva négy részre, és a négy subpixel színeinek átlagolása lesz a végső pixel. Ez driveresen nem alkalmazható általánosan. Be kell építeni a motorba.

Csatolva a példa. Ez a DX12-től lesz alkalmazható. Az eddigi adatok szerint két tesszellátor lesz a futószalagban, és a raszteres lépcső is át lesz dolgozva a követelményeknek megfelelően.

Csatolt fájl:


Szösszenetek és egyéb dolgok: katt

#5323 Felhasználó inaktív   vipi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.186
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 25. 13:30

Üzenet megtekintéseIdézet: Abu85 - Dátum: 2010. 10. 25. 13:13

Az MLAA az sokféle van. Az AMD driveres megoldása a pixeleket hasonlítja a környező pixelekhez, és módosítja a színeket, ha nagy az eltérés. Van egy másik megoldás, amit az AVP és a Metro 2033 használ. Ott a pixel egy shaderrel fel lesz bontva négy részre, és a négy subpixel színeinek átlagolása lesz a végső pixel. Ez driveresen nem alkalmazható általánosan. Be kell építeni a motorba.

Csatolva a példa. Ez a DX12-től lesz alkalmazható. Az eddigi adatok szerint két tesszellátor lesz a futószalagban, és a raszteres lépcső is át lesz dolgozva a követelményeknek megfelelően.

Ha sokféle MLAA van épp azért mondom, hogy a detektálása a a kérdéses. Az az egyedüli ami meghatározza a minőséget.

A mikropoigonos példával mit akartál megmutatni? Eddig is értettem mit jelent, azt nem látom miért jó ez. Azért, mert már geometria szinten lehet élsimítani?
(A másik kérdés meg az, hogy ez mennyire életképes mert nekem megint úgy tűnik a gyakorlatban használhatatlan dolgot találtak ki.)

#5324 Felhasználó inaktív   Abu85 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.149
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 25. 13:53

Üzenet megtekintéseIdézet: vipi - Dátum: 2010. 10. 25. 15:30

A mikropoigonos példával mit akartál megmutatni? Eddig is értettem mit jelent, azt nem látom miért jó ez. Azért, mert már geometria szinten lehet élsimítani?
(A másik kérdés meg az, hogy ez mennyire életképes mert nekem megint úgy tűnik a gyakorlatban használhatatlan dolgot találtak ki.)

A DX12-ben ez lesz az áttörés. Mondhatni Tesselation Done Right. :D Ehhez még a raszterizálást is ki kell combosítani, és le kell szokni a 2x2 grides feldolgozásról.
Amit mondani akartam vele, hogy az MSAA itt nem alkalmazható már, mert túl sok az él, és elviszi a teljesítményt.
Megmondom őszintén jelenleg a jó hatásfokú raszterizáláshoz 16 pixel kell háromszögenként. Maga a 2x2-es grid sem jól kezeli azokat az eseteket, ahol a háromszög kisebb 2x2 pixelnél. Ellenben a cél az hogy egy háromszög legyen egy pixel, és ehhez nagyon jelentős módosítások kellenek az API-ban. A fejlesztőknek ez az elképzelése. Ez egyébként utat nyithat a voxeles motoroknak is. Ráció van benne, és két tesszellátorral egy futószalagon használható is lesz.
Szösszenetek és egyéb dolgok: katt

#5325 Felhasználó inaktív   Ironjesus 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 342
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 25. 14:09

Üdv olyan problémám lenne hogy samsung full hd tvm 1080ra van állítva a felbontás és HA elsődlegesre* rakom a tv-t és pl AOE TAD-dal akarok játszani és beállítom ott is hogy 1080 legyen a felbontás akkor nem látszik egy kis rész a játékból de minden oldalról tehát olyan mintha nagyobb lenne a kép mint a tv vetítő felülete!
Szeretném a segítségeteket kérni a probléma megoldásához!
A segítséget előre is köszönöm!
*kiterjesztettbe használom

#5326 Felhasználó inaktív   Yany 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.718
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 25. 14:16

Tudna valaki csinálni nekem két screenshot-ot BC2-vel 1920x1200-as (vagy 1080-as) felbontásban egy adott helyzetben, hogy lássam, mi a különbség az MLAA-s és a pőre kép között? Nagyon köszi.

Már találtam is :)
NoAA: http://stfcc.org/pic...b3a324fdef9.png
MLAA: http://stfcc.org/pic...5d887e4eed1.png

Szerkesztette: Yany 2010. 10. 25. 14:25 -kor

Asrock Z68 Extreme3 Gen3 | Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz | 2x4 GB Kingston HyperX DDR3-1600/CL9 | ThermalRight Archon 140mm | Cooler Master Real Power M620 | Cooler Master RC-690 KWN1 | 128 GB Samsung 830 / 500 GB Western Digital SE16 | Pioneer 212D DVD | Sapphire Radeon HD7870 @ 1150/5400 | 24" Dell U2412M | Windows 7 Pro x64

Logout.hu blog

#5327 Felhasználó inaktív   Frosty 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.680
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 25. 14:24

Üzenet megtekintéseIdézet: Yany - Dátum: 2010. 10. 25. 15:16

Tudna valaki csinálni nekem két screenshot-ot BC2-vel 1920x1200-as (vagy 1080-as) felbontásban egy adott helyzetben, hogy lássam, mi a különbség az MLAA-s és a pőre kép között? Nagyon köszi.

Semmi. Nem megy DX10/11 alatt egyelőre.
Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K@4.5GHz,Corsair A70 cooler, 2*4GB Kingston HyperX Blu XMP 1600MHz @ 1.5V, Sapphire 7970 OC Dual-X, Asus Xonar DX, Corsair AX750 750W, Creative Megaworks 550, Samsung 1TB F1 HDD, Dell U2311H

#5328 Felhasználó inaktív   Valdy 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.453
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 25. 14:55

Üzenet megtekintéseIdézet: Yany - Dátum: 2010. 10. 25. 15:16

Tudna valaki csinálni nekem két screenshot-ot BC2-vel 1920x1200-as (vagy 1080-as) felbontásban egy adott helyzetben, hogy lássam, mi a különbség az MLAA-s és a pőre kép között? Nagyon köszi.

Már találtam is :)
NoAA: http://stfcc.org/pic...b3a324fdef9.png
MLAA: http://stfcc.org/pic...5d887e4eed1.png


Gta 4-ről tud valaki ilyen összehasonlító shotot?
Asus M4A785TD-V Evo, AMD Phenom™ II X4 960T @ X6, 8GB Geil Leggera DDR3, MSI R6870 Hawk, OCZ Vertex 4 128 GB, WD Caviar Black 1TB, WD Caviar Green 1TB , Pioneer BDR-206D, Asus PA246Q, Corsair VX550, Antec Three Hundred

#5329 Felhasználó inaktív   Yany 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.718
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 25. 15:14

Engem két gyengéje zavar ennek az MLAA-nak, az általános képminőségével amúgy simán elégedett lennék (főleg figyelembevéve a teljesítmény-igényét). Szóval az egyik, amikor épp egy pixelnyi vonal sem látszik ki valamilyen ferde élből, vagyis csak bizonyos szakaszok jelennek meg egy vonalból. Szerintem az aliasos kép legrondább jelenségéről van szó (számomra a legzavaróbb) és pont ezzel nem bír mit kezdeni. Ráadásul mozgásban ez még rondább mert vagy villogó hatást eredményez, vagy a megjelenített élből látható szakaszok vándorlása figyelhető meg a képen.

A másik jelenség egyszerűbb: a célkereszt. Gondolom nem is igényel mélyebb magyarázatot...
Asrock Z68 Extreme3 Gen3 | Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz | 2x4 GB Kingston HyperX DDR3-1600/CL9 | ThermalRight Archon 140mm | Cooler Master Real Power M620 | Cooler Master RC-690 KWN1 | 128 GB Samsung 830 / 500 GB Western Digital SE16 | Pioneer 212D DVD | Sapphire Radeon HD7870 @ 1150/5400 | 24" Dell U2412M | Windows 7 Pro x64

Logout.hu blog

#5330 Felhasználó inaktív   Ironjesus 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 342
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 25. 17:00

Üdv olyan problémám lenne hogy samsung full hd tvm 1080ra van állítva a felbontás és HA elsődlegesre* rakom a tv-t és pl AOE TAD-dal akarok játszani és beállítom ott is hogy 1080 legyen a felbontás akkor nem látszik egy kis rész a játékból de minden oldalról tehát olyan mintha nagyobb lenne a kép mint a tv vetítő felülete!
Szeretném a segítségeteket kérni a probléma megoldásához!
A segítséget előre is köszönöm!
*kiterjesztettbe használom

#5331 Felhasználó inaktív   Chabi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.060
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 26. 14:43

MLAA (MorphoLogical AntiAliasing) on the GPU using Direct3D9.0
http://www.gamedev.n...topic_id=585703

Kép

http://nicovize.pers...wnload/mlaa.zip
Az igazi mazochista az, aki közúti ellenőrzésnél leáll mögéd, pedig le se intették!
Nem jött össze neki, továbbküldték...

#5332 Felhasználó inaktív   M@Xtreme 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.497
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 26. 17:34

Erre mondják h nem eszik szinte semmit a speedből?

AA nélkül 2700 fps
AA-val 480 fps

Tényleg nem :-D

#5333 Felhasználó inaktív   Abu85 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.149
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 26. 17:48

Az AMD DirectCompute 5.0-s algoritmussal csinálja. Ott van Gather4 és LDS. Nagy előny. Egyébként valószínű, hogy a driveres megoldás SM5.0 alatt nem is lehetséges.
Szösszenetek és egyéb dolgok: katt

#5334 Felhasználó inaktív   tibee77 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 86
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 26. 23:02

Lenne 2 kérdésem.Az egyik, hogy dx 11-ben jobban futnak a játékok mint dx10-ben?Ez a dx 10 olyasmi átmenet volt mint anno a dx7 és a 9 között a 8?(remélem értitek miről gagyogok)Ha van értelme annak a mit mondok akkor ez azt jelenti, hogy ha van egy videókártyám ami dx10-et támogat max. akkor nem érdemes dx10ben játszanom hanem maradnom kéne a dx9-ben?
A második, hogy mostanában vettem egy hd 4870-et.A kérdésem az lenne, hogy mindig a legújabb catalyst-ot kell feltenni vagy próbálgatnom kéne a régebbi verziókat, hogy melyik a legoptimálisabb az én kártyámnak?Olvastam olyanokat hogy a 4000es szériának a legoptimálisabb catalyst a 9.12, azután már nincs előnye az újabb verzióknak sőt talán hátránya is van.

#5335 Felhasználó inaktív   Virus9AX 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.611
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 26. 23:27

Üzenet megtekintéseIdézet: tibee77 - Dátum: 2010. 10. 27. 01:02

Lenne 2 kérdésem.Az egyik, hogy dx 11-ben jobban futnak a játékok mint dx10-ben?Ez a dx 10 olyasmi átmenet volt mint anno a dx7 és a 9 között a 8?(remélem értitek miről gagyogok)Ha van értelme annak a mit mondok akkor ez azt jelenti, hogy ha van egy videókártyám ami dx10-et támogat max. akkor nem érdemes dx10ben játszanom hanem maradnom kéne a dx9-ben?
A második, hogy mostanában vettem egy hd 4870-et.A kérdésem az lenne, hogy mindig a legújabb catalyst-ot kell feltenni vagy próbálgatnom kéne a régebbi verziókat, hogy melyik a legoptimálisabb az én kártyámnak?Olvastam olyanokat hogy a 4000es szériának a legoptimálisabb catalyst a 9.12, azután már nincs előnye az újabb verzióknak sőt talán hátránya is van.

Mindig a legfrissebbet tedd fel.

#5336 Felhasználó inaktív   Yany 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.718
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 27. 13:40

10.10c
Asrock Z68 Extreme3 Gen3 | Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz | 2x4 GB Kingston HyperX DDR3-1600/CL9 | ThermalRight Archon 140mm | Cooler Master Real Power M620 | Cooler Master RC-690 KWN1 | 128 GB Samsung 830 / 500 GB Western Digital SE16 | Pioneer 212D DVD | Sapphire Radeon HD7870 @ 1150/5400 | 24" Dell U2412M | Windows 7 Pro x64

Logout.hu blog

#5337 Felhasználó inaktív   Virus9AX 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.611
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 27. 16:38

Üzenet megtekintéseIdézet: Yany - Dátum: 2010. 10. 27. 15:40


Fájl not found :D vagy mondhatom úgyis hogy FAIL found :D

#5338 Felhasználó inaktív   Yany 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.718
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 27. 18:36

LOL, tényleg. :laugh:
Még jó, hogy én meg sem próbáltam. :omg: Ami jól megy éppen, azt ne piszkálja az ember, ugyebár. Leragadtam a 10.5a-nál.
Asrock Z68 Extreme3 Gen3 | Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz | 2x4 GB Kingston HyperX DDR3-1600/CL9 | ThermalRight Archon 140mm | Cooler Master Real Power M620 | Cooler Master RC-690 KWN1 | 128 GB Samsung 830 / 500 GB Western Digital SE16 | Pioneer 212D DVD | Sapphire Radeon HD7870 @ 1150/5400 | 24" Dell U2412M | Windows 7 Pro x64

Logout.hu blog

#5339 Felhasználó inaktív   Chabi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.060
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 31. 07:48

HD 5000 series enable new features:

1. Install Catalyst v10.10c

2. Restart.

3. Run "regedit".

4. Go to: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Class\{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

5. Look inside and check your key. 0000, 0001, 0002, etc... The last one should be the one that Catalyst uses.

6. Change the following keys under [000x]:
"MLF_NA"="0"
"EnableUlps_NA"="0"
"SurfaceFormatReplacements_NA"="0"
"TFQ_NA"="0"
"DXVA_WMV_NA"="0"

And change the following keys under [000x\UMD]:
"MLF_DEF"="0"
"EnableUlps_DEF"="0"
"SurfaceFormatReplacements_DEF"="0"
"TFQ_DEF"="1"
"AntiAlias_DEF"="1"
"AntiAliasSamples_DEF"="0"

7. Run "MOM.exe Restart".

Done!
Start your Catalyst. You should now have:

-Morphological filtering.
-A.I Texture Filtering Quality.
-Surface Format Optimization.
-Windows Media Video Acceleration.
Az igazi mazochista az, aki közúti ellenőrzésnél leáll mögéd, pedig le se intették!
Nem jött össze neki, továbbküldték...

#5340 Felhasználó inaktív   nulla 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 221
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 10. 31. 12:38

Ez a 10.10c már megint egy trágya- voltam olyan naiv és azt gondoltam h 10.4 után felteszem most megitn a legújabbat, ha 3 hotfix van, csak sikerült jót csinálni... hát nem... már a crysis is szarakszik vele... (4870x2 win7-64)

Téma megosztása:


  • (344 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 265
  • 266
  • 267
  • 268
  • 269
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó