Elküldve: 2004. 08. 10. 21:37
Hi!
Előkészületek
1. Venned kell 1 liter akkusavat, ami 38-40%-os(fokos).
2. Kell egy fecskendő, minimum 5ml-es legyen.
3. Kell egy 12-24Vig fokozatmentesen szabályozható tpegység.(Ez csak akkor kell, ha sokat állt az aku, és újra kellene polarizálni[ezt majd lentebb])
4. Kell még egy digi multiméter, lehetőleg áramot is mérjen.
5. Vedd magad elé az akkut, a kupakokat feszítsd fel minél kíméletesebben, az alattuk található gumisapkát távolítsd el.
Savazás
1. A cellákat töltsd fel saval úgy, hogy ha fentről lámpával belevilágítol, kb. 2-3 mm-el lepje el az elektródákat.
2. 2 percenként ellenörzöd a szintet, ha nem lepi be, akkor utántöltöd. Max 20 percig.
(Tapasztalat alapján cellánként 50-100ml sav "nyelődik el")
3. Ha már nem vesz fel több savat a kötőanyag, akkor a felesleges savat vissza kiszívod a cellákból. A kötőanyagnak "nedves kinézetűnek" kell lennie
4. Vársz kb. 30 percet és multiméterrel mérj feszt az akku kapcsain, esetleg ízzót is tehetsz rá.
5. Most próbatöltést adsz neki. Visszateszed az UPS-be, de még ne tedd az akkura vissza a kupakokat.
6. Az árammérőt beiktatod az áramkörbe, sorosan az akku egyik kapcsa, és az UPS oda vezető kábele közé.
7. Helyezd áram alá az UPS-t. Ha 0,2-1A közötti töltőáram mérhető, akkor nem kell polarizálni, az akku visszakupakolható, beépíthető az UPS-be, feltöltés után használható.
Az őjrapolarizálásra holnapig kitalálom a számotokra legegyszerűbb módszert, ami legkevésbé balesetveszélyes.