HWSW Informatikai Kerekasztal: A PC-s játékok kora leáldozott - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

  • (111 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

A PC-s játékok kora leáldozott A cikkel kapcsolatos hozzászólások

#1031 Felhasználó inaktív   Krinyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.253
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 07. 09:30

Idézet

Console and portable software sales: $6.2 billion, up 8% from 2003 [4]
PC game sales: $1.1 billion, down 2% from 2003 [6]

No komment. :D

Krinyo
72792 óra, 6649 anyag, 11 376 878 karakter (6772 A4-es oldal) = az én HWSW-m

#1032 Felhasználó inaktív   szabinar 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.925
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 07. 15:34

PC-sek, gyoztunk!!!

"NPD Funworld figures show year-on-year drop of 24 per cent.

NPD Funworld has published September game sales data for the US market, revealing that console software sales are down 24 per cent from the same period last year.
The figure for software sales stands at USD 347 million compared to USD 458 million in September 2004. Volume sales were also down by 27 per cent"

The NPD Group ez is...

Szerkesztette: szabinar 2005. 11. 07. 15:35 -kor


#1033 Felhasználó inaktív   szabinar 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.925
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 07. 16:05

Idézet: bomlat - Dátum: 2005. nov. 6., vasárnap - 22:21

...
These figures are sales in dollars, not units...


Retail PC game sales have been declining slightly each year since about 1998, but this fact should be taken with a grain of salt: the retail sales numbers from NPD do not include sales from online downloads, nor subscription revenue for games like MMORPGs....

PC-s jatekokbol hatalmas a valasztek a 99centes kategoriaban is, szoval a darabszam hasznalhatobb lettvolna mint a $ ertek...

Az MMORPG-k nepszerusege pedig sohasem latott csucson van, ergo ez a statisztika erdekes, csak eppen jelentosege nincs, mert az eddig is nyilvanvalo volt mindenki szamara, hogy a konzolos jatekok eladasa novekszik, a PC-s jatekoke csokken (egyenes aranyban az MMORPG-k elofizetoi szamanak emelkedesevel talan? ;) )

#1034 Felhasználó inaktív   Krinyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.253
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 07. 16:44

Idézet

PC-s jatekokbol hatalmas a valasztek a 99centes kategoriaban is, szoval a darabszam hasznalhatobb lettvolna mint a $ ertek...

Persze, a fejlesztoknek feltetlenul az a fontos, hogy a regi, hordozoaron eladott jatekokbol hany cent esik le, nem pedig az, hogy a friss, jo aron ertekesitett szoftverbol sok fogyjon... :D

Krinyo
72792 óra, 6649 anyag, 11 376 878 karakter (6772 A4-es oldal) = az én HWSW-m

#1035 Felhasználó inaktív   bomlat 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 575
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 07. 20:14

http://biz.gamedaily...article_id=8854

Ey sajna csak a 2004-es mozgásokat mutatja.

PC games market declining?
Taking a closer look at the data reveals that console software sales reached $5.2 billion (up from $4.9 billion) on 160.7 million units, portable software sales expanded to a record $1.0 billion (up from $903 million) on 42.3 million units, and PC game sales were $1.1 billion (45 million units), which is down from the $1.2 billion total that PC games posted in 2003. Despite the long-awaited releases of high profile titles like id Software's Doom 3 or Valve Software's Half-Life 2, the PC market only accounted for 15% of overall console and PC software sales. And only two PC games managed to surpass 500,000 units sold. In 2003, total PC game sales represented about 17% of the market.


There also still appears to be a divide in the demographic between PC game buyers and console gamers. While more console gamers—over 30%—purchased action games over other genres and 17.8% purchases sports titles, PC gamers were more likely to buy strategy titles (26.9%), children's entertainment games (20.3%) and shooter games (16.3%).

Anita Frazier, Entertainment Industry Analyst at the NPD Group, believes that the rapid pace of technology has all but allowed consoles to catch up to their PC brethren, and that this could be one of the major reasons for the recent decline in PC game sales.

"Consoles are getting so much better with rich graphics; the gaming experience on consoles has improved so much and it used to be that the really hardcore stuff was on the PC because it was just a better experience. But I think the console systems are offering a more robust and vivid gaming experience...and most people don't have PCs sitting in their living rooms," Frazier explained to GameDAILY BIZ.

Although Frazier acknowledges that there will always be a handful of "AAA" titles, she doesn't think 2005/2006 will be much better for the PC games market. "I actually don't see it rebounding. I think it's just a natural evolution of the video game space... the less hot titles are doing less and less business," she said.

Economic factors
Because the console market has become such a big generator of revenue, more and more publishers seem to be shifting their business away from the PC, or at the very least are including console titles when they used to be PC-only. "I think there already has been [a shift]. Definitely, there were publishers that had most of their business on PC and they made a real concerted effort to go into the console space," Frazier told GameDAILY BIZ.

Publishing for the PC does have its advantages, though. "Because of the platform fees, the margins aren't as good. That's why those [PC] titles despite their lower numbers can be really, really profitable. They still have to be 'AAA' content... but just the console platform fee alone makes the economic picture different for those games," said Frazier.
The Computer is your friend.
Trust The Computer

#1036 Felhasználó inaktív   szabinar 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.925
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 07. 20:19

"Blizzard Entertainment®, Inc. today announced that World of Warcraft®, its subscription-based massively multiplayer online role-playing game (MMORPG), has surpassed 1.5 million paying customers in China - just a month following the game's commercial launch on June 7, 2005. The critically acclaimed World of Warcraft has now achieved another significant milestone as the largest MMORPG in the world, with more than 3.5 million global customers."

Ez csak egy fejleszto, egy jateka...

A haldoklo uzeni, hogy nem olvassa ezt a topicot :D

#1037 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 11. 07. 22:31

Idézet: szabinar - Dátum: 2005. nov. 7., hétfő - 20:19

"Blizzard Entertainment®, Inc. today announced that World of Warcraft®, its subscription-based massively multiplayer online role-playing game (MMORPG), has surpassed 1.5 million paying customers in China - just a month following the game's commercial launch on June 7, 2005. The critically acclaimed World of Warcraft has now achieved another significant milestone as the largest MMORPG in the world, with more than 3.5 million global customers."

Ez csak egy fejleszto, egy jateka...

A haldoklo uzeni, hogy nem olvassa ezt a topicot :D

hogy én ezt nem vettem észre:D  az se zavarjon, hogy már volt ebben a topikban WoW adat, úgy nézem, frisebb is.

hány ekkora mmorpg van? abból hány fejlesztő/kiadó él meg? az mekkora hányada az iparnak? a fejlesztési költségek a hardverek erősödésével és a fogyasztói elvárásokkal hogyan alakulnak?

ráadásul az eggyel korábbi postodban le is van írva tömören a lényeg, persze azt "elfelejtetted" kiboldozni.

rúgkapa, rúgkapa, dear friend.

#1038 Felhasználó inaktív   Etele 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 19.713
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 07. 23:04

Már megint ez a lekezelő hangnem. :( Broáf.

Bár megfogadtam, hogy nem írok ide - ez a post is felesleges, mert vagy 15 oldal óta csak egymás baszogatása megy :( - de azt azért megjegyezném, hogy a téma szempontjából nem irrelevánsak a MMO(RPG)-k eladási/előfizetői adatai.

Ugyanis ez lehet az egyik lehetséges út, hogy a PCs játékok kora mégse áldozzon le. :think:

RE: olyan 15-20 oldal erejéig megint nem postolok... :D De lehet hogy lesz az 50 is. :D

Szerkesztette: Etele 2005. 11. 07. 23:06 -kor


#1039 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 07. 23:15

Idézet: Krinyo - Dátum: 2005. nov. 7., hétfő - 16:44

Persze, a fejlesztoknek feltetlenul az a fontos, hogy a regi, hordozoaron eladott jatekokbol hany cent esik le, nem pedig az, hogy a friss, jo aron ertekesitett szoftverbol sok fogyjon... :D

Krinyo

Azért nem feltétlenül azokról van szó. Lehet nálunk azok fogynak inkább, de USA-ban nagyon nagy piaca van a budget játékoknak.  Más kérdés, hogy az ottani budget játékok itt 7-8e forint körül jelennek meg a polcokon, ami nem igazán budget. Bár ha igaz, hogy az új generációs konzol játékok ára a 20 ezres határt nyaldoshatja, akkor lehet át kell értékelni a budget játék fogalmát :D vagy inkább  :mad:

Szerkesztette: Mumia 2005. 11. 07. 23:17 -kor


#1040 Felhasználó inaktív   bomlat 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 575
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 08. 06:22

Nem lehetne linkeket írni,és azokat megvitetni fellengős hozzászolások helyett?
The Computer is your friend.
Trust The Computer

#1041 Felhasználó inaktív   Samott 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.035
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 08. 10:14

Ars Technica: Cross-platform game development and the next generation of consoles

Samott
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out. | exHWSW - Értünk mindenhez IS @ PH!

#1042 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 11. 08. 11:06

Idézet: bomlat - Dátum: 2005. nov. 8., kedd - 6:22

Nem lehetne linkeket írni,és azokat megvitetni fellengős hozzászolások helyett?

:D Még a legelsőt sem sikerült.

#1043 Felhasználó inaktív   Krinyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.253
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 08. 12:26

Idézet

NVIDIA'S flagship Geforce 7800 GTX card with 512 MB is expected next Monday the 14th of November,and we have some pricing details about how many greenbacks this card will cost. Nvidia has priced this card at high as $649.

Ennyibol ket kov. gen Xbox 360 konzolt lehet a ho vegen megvenni...

Krinyo
72792 óra, 6649 anyag, 11 376 878 karakter (6772 A4-es oldal) = az én HWSW-m

#1044 Felhasználó inaktív   bomlat 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 575
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 08. 21:45

Idézet: Krinyo - Dátum: 2005. nov. 8., kedd - 11:26

Ennyibol ket kov. gen Xbox 360 konzolt lehet a ho vegen megvenni...

Krinyo

Ami annyit jelent hogy a sony/ms nem tudja optimálisan lefedni a teljes piacot (szegmentálás).

Szvsz a konzol business modell nekem nem igazán tűnik hosszab ideig életképesnek.
The Computer is your friend.
Trust The Computer

#1045 Felhasználó inaktív   JonesC 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.957
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 08. 21:55

Idézet: bomlat - Dátum: 2005. nov. 8., kedd - 21:45

Ami annyit jelent hogy a sony/ms nem tudja optimálisan lefedni a teljes piacot (szegmentálás).

Szvsz a konzol business modell nekem nem igazán tűnik hosszab ideig életképesnek.

??  :rolleyes:
world, my finger, is on the button...
Határozottan egyetértek az enyémmel megegyező véleményekkel!
Éheztesd a fákat! Csökkentsd a co2 kibocsátást!

Idézet

Hi mi name is Paco frome Mexico, please sorry for mi bad inglisco. Mi dead cousine frm america told me how to winned at Lauge of Legan and made me win against bots. My cousin deaded yesterday thogh,but im ok because i sexed his sister. pls no copy pastarino. bye

#1046 Felhasználó inaktív   bomlat 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 575
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 08. 22:19

Idézet: JonesC - Dátum: 2005. nov. 8., kedd - 20:55

??  :rolleyes:

Bemegyek a boltba 252180 Ft-vel,és tudok venni egy TV-t ami nagyjábol 1000 Ft-s pontoságal a kivánt tartománybe van.Ugyanez igaz akkor is ha 42 520 Ft-val megyek be.
A sony/ms/nintendo trio esetében vagy megveszem/vagy nem veszem meg a terméket.Ha megveszem,akkor is csak minimális mozgásterem van a "prémiumba".
Pl azok a videókártyák melyekröl néhányam beszélnek ennek a szegmentálódásnak az eredményei.
The Computer is your friend.
Trust The Computer

#1047 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 11. 08. 22:58

Idézet: bomlat - Dátum: 2005. nov. 8., kedd - 22:19

Bemegyek a boltba 252180 Ft-vel,és tudok venni egy TV-t ami nagyjábol 1000 Ft-s pontoságal a kivánt tartománybe van.Ugyanez igaz akkor is ha 42 520 Ft-val megyek be.
A sony/ms/nintendo trio esetében vagy megveszem/vagy nem veszem meg a terméket.Ha megveszem,akkor is csak minimális mozgásterem van a "prémiumba".
Pl azok a videókártyák melyekröl néhányam beszélnek ennek a szegmentálódásnak az eredményei.

jóságosisten, jóságosisten! :D


azért azt ugye észrevetted, hogy a konzolt olcsóbban megkapod, sőt a merrill lynch becslése szerint olcsóbban legyártják, mint amennyiért a egy aktuálius csúcsvideokártyát megkapsz a boltban: egy komplett gép olcsóbb, mint a pc egyetlen darabja.

szegmentálás pedig teljesítmény tekintetében nem lehet egy generáción belül, hiszen a fix számítástechnikai hardver az üzleti modell egyik alapköve, ez biztosít rengeteg előnyt a konzumerpiacon a pc-iparral szemben.

másrészt pedig igenis van szegmentálás: szolgáltatások, képességek (merevlemez, játékok, filmek, vezérlők, webkamera, billentyűzet etc) alapján, időben és árazással (innovators, early adopters, followers stb.), és generációk között pedig megvalósul, amit te akarsz ráerőltetni: az előző generáció válik a budgetté. sőt ha ezt kibővítjük az egész konzoliparra, akkor a gyártók is eltérő árszegmensbe fognak esni, úgy néz ki a helyzet. szóval ha betérsz a tekkóba, akkor a pénzednek megfelelő csomagot veheted meg, márha árulják. a videokártya, processzorok egyébként ugyanúgy időben és árban szegmentálnak, azaz lefölöző árazási taktikát követnek.

de ha ezen túltesszük magunkat, akkor viszont a játékok, szolgáltatások jönnek, mert végeredményben azok fogják eladni a gépeket. a népek meglátják a halo3-at, killzone2-t vagy az mgs4-et, és farokfelcsapva futnak a doltba.

#1048 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 08. 23:00

Idézet: special - Dátum: 2005. nov. 8., kedd - 22:58

a népek meglátják a halo3-at, killzone2-t vagy az mgs4-et, és farokfelcsapva futnak a doltba.

Üres zsebbel futhatnak :D

#1049 Felhasználó inaktív   bomlat 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 575
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 09. 06:56

Oké,egszerű példa:bemegyek a boltba,és hány féle PS2-t tudok vásárolni?1 félét,mivel a hozzácsomagolt bundled softot nem lehet igazán különbségnek hínvi.
Van valami gyenge probálkozás különböző színű konzolok kiadására,de az elérhető árprémium itt is eléggé szánalmas.

A TV-nél,prociknál,autóknál ha bemegyek a boltba 25000,2500000 vagy 1500000 Ft-val akkor mindenképpen tudok valamit venni a pénzemért.

Ez nem nekem jó,hanem agyártónak,talán még ezt kell meglátni.
A konzolok viszont vastag támogatással születnek,ami annyit tesz hogy a költségeket minden módon igyekeznek faragni,ami ezt a szegmentálást nem teszi lehetővé.

Az alapja az egésznek hogy a konzolok üzleti modelljehosszab távon nem tünik életképesnek.Gyakorlatilag az egyetlen olyan konzol cég,amely képes lehet hoszabb távon fentartani a konzolja versenyképeségét,az az MS,de valószínüleg neki is irdatlan pénzekbe kerül majd,és ugye mostanába kezdtek a részvényesek rászálni.
(ja,mert nem szabad elfeledni,hogy a következő konzol generációk 3-4 évig csak viszik a pénzt,méghozzá egyre gyorsuló ütembe amikor a mérleg átfordul.)
Közbe viszont a játékosok elvárásai eljutottak/eljutnak olyan szintig hogy bármilyen hiba hasbaakaszthatja acéget (SEGA).
És jelen pillanatban a fejlesztési költségek exponenciálisan kúsznak felfelé.
The Computer is your friend.
Trust The Computer

#1050 Felhasználó inaktív   bomlat 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 575
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 09. 07:01

There is also the issue that was raised by Naughty Dog cofounder Jason Rubin in a talk he gave in 2003. He noted that in moving from the PS1 platform to the PS2, the polygon count increased by a factor of 50, the refresh rate doubled, and screen resolution increased by a factor of 2.5. Discounting new special graphical effects that were also added, this is a 250x increase in graphic detail. However, consumers did not perceive a 250-fold increase in graphics quality! From a player's point of view, the quality jump was noticeable but not earth-shattering. The leap from this generation of consoles to the next may well involve a similar increase in graphical complexity yet only a modest jump in perceived quality. While dedicated gamers will certainly notice the difference, casual gamers may have a harder time realizing exactly why the next generation is so much better than the existing one.

Rubin pointed out that this trend may actually benefit gaming in the long run. If graphical differences are no longer so profound, gamers may gravitate towards games that have new and unique game play, or have superior storytelling. Instead of bickering over technical specs like antialiasing or frame rate, future gamers may spend most of their time discussing which games moved them the most emotionally.

The issue of spiraling game development costs and the increasing consolidation and power of the giant publishers still needs to be addressed, however. Many game developers have expressed concern that innovation is being squeezed out in the push for bigger and slicker sequels and licensed properties. The solution to this problem has not yet been found, but something tells me that if anyone has the creativity and brainpower to solve it, it is the game developers themselves.


http://arstechnica.com/articles/paedia/har...splatform.ars/7
The Computer is your friend.
Trust The Computer

Téma megosztása:


  • (111 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó