HWSW Informatikai Kerekasztal: A PC-s játékok kora leáldozott - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

  • (111 Oldal)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

A PC-s játékok kora leáldozott A cikkel kapcsolatos hozzászólások

#41 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 10. 27. 20:41

Mumia, ahogyan az előtted szóló megjegyezte, ma már ezek a garázscégek, lelkesedésből, meg aprópénzből gyártók egyre kevésbé rúgnak labdába. Az ok nagyon egyszerű, le is írtam: az erősebb gépek több lehetőséget adnak a kezedbe, de a több lehetőséget több munkába/időbe/pénzbe kerül kihasználni, hiába a RAD toolok stb. Ez azt eredményezi, hogy a profi csapatok és a lelkesek közötti szakadék egyre csak nő. Végeredményben saját vagy kockázati tőke nélkül csakis egy kiadó pénzéből lehet a jövő kor színvonalát  elérő videojátékot fejleszteni ma már. A többit nem ismétlem, eddig csak súlytalan böfögések hangzottak el a "long live pc-gaming" táborából. A PC-piac zsugorodik évek óta, a költségek, a konzolos büdzsék nőnek: hova vezet ez?

Konzolra is vannak egyébként budget játékok, olyan 4-6 ezer forint között.  Pl. a Cel Damage Overdrive az egyik legígéretesebb PS2-re. :D

#42 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 27. 21:11

Kb annyi budget játék van konzolra, amennyire haldoklik a PC játékpiac jelenleg. Évente 3-4 nagy név jelenik meg PC-re, ezt én nem nevezném haldoklásnak. Azelőtt sem volt több nagy durranás egy évben. A statisztikusoknak meg nem hiszek, trendek, meg tendenciák meg számok. Akár holnap megfordulhatnak, vagy más olvasatában egészen mást jelenthetnek. Majd ha itt ülök a PC előtt 2009-ben és azt látom, hogy a PC-s megjelenési listán 2010-re három közepes játék van bejegyezve, akkor elhiszem, hogy haldoklik.  Az utóbbi két évben volt FarCry, Doom3, Hl2, FEAR, Quake4, Riddick, meg mittoménmégmi, azért elég szép teljesítmény egy haldoklótól :D

Szerkesztette: Mumia 2005. 10. 27. 21:12 -kor


#43 Felhasználó inaktív   BoGab 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 16.399
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 27. 21:20

Idézet: Mumia - Dátum: 2005. okt. 27., csütörtök - 22:11

Kb annyi budget játék van konzolra, amennyire haldoklik a PC játékpiac jelenleg. Évente 3-4 nagy név jelenik meg PC-re, ezt én nem nevezném haldoklásnak. Azelőtt sem volt több nagy durranás egy évben. A statisztikusoknak meg nem hiszek, trendek, meg tendenciák meg számok. Akár holnap megfordulhatnak, vagy más olvasatában egészen mást jelenthetnek. Majd ha itt ülök a PC előtt 2009-ben és azt látom, hogy a PC-s megjelenési listán 2010-re három közepes játék van bejegyezve, akkor elhiszem, hogy haldoklik.  Az utóbbi két évben volt FarCry, Doom3, Hl2, FEAR, Quake4, Riddick, meg mittoménmégmi, azért elég szép teljesítmény egy haldoklótól :D

Azért volt már böjtös időszak :D

De való igaz fura mód az eladási listákat vezető cuccok mind PC-re jönnek ki első körben, aztán jön csak a konzolosítás, amit általában nem is a PC-s kiadó taknyol össze (Far Cry pl), hanem kiadják valaki másnak.

Haldokló PC-s játékpiacnak cseppet ellentmond, hogy az eddigi óriási licensz lehetőségekhez képest (Q3E :D ), hirtelen, mintha verseny kezdene kirajzolódni (Source, Pain, Cry, D3E... X-Ray, ja az még nem :D ).

Kis garázscsapat nem alkot?

Black Widow Games? :D

Rahedli modderből lett már játkfejlesztő :D

Unreal Engine meg a Lithtech simán kimaradt a felsorolásból :D

És akkor még nem is böfögtem arról, hogy mekkora frankó nagy RPG-s bukások vannak konzolon. Csendesen megjegyzem, majd eljön ezeknek az ideje a konzolon, meg az RTS-é is, de megint csendesen nem azok fejlesztenek konzolra, akik ezeket szeretik. Ezek valahol sztem mindig megmaradnak a PC-s világ privilégiumai. A populárisabb termékek (autóverseny...) konzolosíthatók, de egy RPG fejlesztése sztem nem öl fel annyi pénzt PC-s oldaon, mint pl konzolon.

Szerkesztette: BoGab 2005. 10. 27. 21:25 -kor

Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...

We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.

Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!

#44 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 27. 21:24

Idézet: BoGab - Dátum: 2005. okt. 27., csütörtök - 22:20

Azért volt már böjtös időszak :D

Az mindig van, év eleje és a nyári időszak mindig az. A Nagy nevek általában tavasszal, vagy nyár végén, vagy karáncsony előtt jönnek.

De én olyan évre nem emlékszem, amikor ne jelent volna meg komolyabb játék, persze az én memóriám sem tökéletes.

Szerkesztette: Mumia 2005. 10. 27. 21:24 -kor


#45 Felhasználó inaktív   BoGab 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 16.399
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 27. 21:31

Én nem a PC-s játékpiac bukását látom, hanem inkább egy átalakulást. Persze a konzolos rész fejlődik, de valahol mindig a PC húzta maga mögött. Egyszerűen túl sok a fejlesztő, túl sok a kiadó, rengeteg a rosszul gazdálkodó kiadó (EA, Jowood). Egyre nagyobb a verseny, az emberek ma már elvárják, hogy minimális fizika legyen egy játékban, nem lehet kiszúrni a szemüket egy FPS-sel, amiben nincs ragdoll, hanem a hulla lóg a levegőben (nem mintha ragdollal ezt nem lehetne megcsinálni :D ).

Szóval a sok semmittevő, aki időnként előrukkolt 1-2 screenshottal, de a háttérben semmit nem csinált szépen elhullik.

Mumia említette a modokat, én a kiegeket hoznám fel, ami rövid távon elkészíthető, alacsony költséggel...

Szerkesztette: BoGab 2005. 10. 27. 21:55 -kor

Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...

We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.

Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!

#46 Felhasználó inaktív   Etele 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 19.713
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 27. 21:55

Idézet: special - Dátum: 2005. okt. 27., csütörtök - 21:41

...A többit nem ismétlem, eddig csak súlytalan böfögések hangzottak el a "long live pc-gaming" táborából. ...

No comment.

Ezzel a kijelentéseddel gyönyörűen minősítetted magadat.

Gratulálok. :rolleyes:

(Tippelek: te vagy Bizó Dániel? Ez esetben maximálisan érthető - bár el nem fogadható - a reakciód. :omg: )

Szerkesztette: Etele 2005. 10. 27. 21:57 -kor


#47 Felhasználó inaktív   Etele 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 19.713
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 27. 21:56

Idézet: BoGab - Dátum: 2005. okt. 27., csütörtök - 22:31

Én nem a PC-s játékpiac bukását látom, hanem inkább egy átalakulást. ...

Ezzel egyetértek.

#48 Felhasználó inaktív   dh1 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 348
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 27. 21:58

Csak ugy megjegyzem, hogy 5 ev mulva az XBOX360 es a PS3 sehol nem lesz az akkori PC-khez kepest ... mivel egyik konzol sem bovitheto ...

Mitobb sokan hisznek a prerenderelt nextgen bemutatoknak. Lesz nagy csalodas ... legalabbis jo ideig ...

Meg csak annyit, hogy a Nintendonal mar reg nem a Gameboy a csucs kezikonzol ... :)
COMMODORE AMIGA 500
COMMODORE AMIGA 3000
COMMODORE AMIGA CD32
AMIGA RULEZ!!!

#49 Felhasználó inaktív   sKeLeToR 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 2.673
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 27. 22:07

Idézet: -=(Chrystopher)=- - Dátum: 2005. okt. 27., csütörtök - 20:16

Te ennek örülsz?  :eek:  :eek:  :down:

Szerintem ez az aláírásából kiderül :p
Ha Chuck Norris beleesik a vízbe, akkor ő nem lesz vizes, hanem a víz lesz Chuck Norris-os! :-D



                             

#50 Felhasználó inaktív   rode 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 887
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 27. 22:11

Érdemes megnézni az eladási statisztikákat, egyértelmü a trend.

PS2 Grand Theft Auto: San Andreas - 5,690,000 db
XBX Halo 2 - 4,628,000 db
N64 Super Mario 64 - 5,944,000 db

Melyik PC s játék tud manapság ilyen eladott példányszámmal büszkélkedni?
Madden FL 2006 ból eddig már majdnem 1,5 milló fogyott el.

És még egy statisztika a 2004/5 évről (db) júniusi adat

PlayStation 2 Hardware
Japan - 21,250,000
America - 36,780,000
Europe - 32,970,000
Total - 91,000,000

PlayStation 2 Software
Japan - 174,000,000
America - 394,000,000
Europe - 291,000,000
Total - 859,000,000

Szerkesztette: rode 2005. 10. 27. 22:14 -kor


#51 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 10. 27. 22:56

Idézet: Etele - Dátum: 2005. okt. 27., csütörtök - 22:55

No comment.

Ezzel a kijelentéseddel gyönyörűen minősítetted magadat.

Gratulálok. :rolleyes:

(Tippelek: te vagy Bizó Dániel? Ez esetben maximálisan érthető - bár el nem fogadható - a reakciód. :omg: )

Igen, én. Örülök, hogy akkor legalább valamit értesz. :D Elnézést, ha erős lett volna, nem mindenki gyomra bírja. Tudom, nem ez az évszázad írása, se nem túl eredeti, ráadásul ez kevésbé geek körökben közhelyes tény kérdése.

De...

Ha nem is részletesen kifejtett, de valós üzleti (keresztfinanszírozás, üzleti modell), gazdasági (méretgazdaságosság, tanulási görbe), technikai (testreszabott felépítés) szociális (kényelem, erősebb társaági vonzerő) jellegű érvrendszerrel szemben mi is hangzott el?

Mondjuk vegyük a te soraidat, hogy hirtelen ne vegyük bele másokat:

Idézet

Minden évben temetik a PC-s játékokat, mégis köszönik szépen, jól megvannak.

És ez így is marad, szerintem.


Érzem, súlyosak itt már az érvek...

#52 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 27. 22:57

Idézet: Ombuccmann - Dátum: 2005. okt. 27., csütörtök - 17:36

Jó kis gumicsont téma, hiába rágjuk úgyse fogy el  :rolleyes:
Egy dolog viszont biztos: én nem fogok a nappaliban tv-ről játszani vagy netezni, amiként nem fogok a fürdőszobában ebédelni vagy a padláson aludni sem, mert nálam ez nem oda való. Marad az íróasztal-keyboard-mouse, marad a monitor is. Az pedig hogy aktuálisan milyen hardver van az asztal alá dugva - nekem már nem sokat számít.

háttod éppen most jártam Svédbe és bezony a szllodai Tv felkínálja az internet access lehetőségét. ha éppen nem úgy vagy eleresztve, és free, akkor bizony az ember él vele. kicsit szokatlan TV távrángatóval, 800x600-ban netezni, de jelentem, lehet :)
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#53 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 27. 23:00

Idézet: Yv@n - Dátum: 2005. okt. 27., csütörtök - 17:50

Amúgy miért is akarnék a nappaliban játszani? A saját szobám a saját birodalmam, nekem ne nézze senki ahogy bármit is csinálok, mert felidegesít vele, ha pl 20adszor zakózok le valami peremről a méllybe egy játékban. Ez a nappali a központ nézet nálatok stimmel? Úgyértem nekem egy ismerősöm sincs aki hazamegy és leül a nappaliban körbeülve az asztalt a barátokkal/családdal, és ott örömködik,szal egy konzol valszeg úgyanott helyezkedne el, mint most a gépem. A szobámban az asztalon/alatt, és max a monitor helyén lenne egy komolyabb valami, amin élvezhetném a HD élményt.

te most kb ott tartasz ahol john doe családja tartott 2000-ben. Öt év mulva bezony a 70"-os HDTV plazmatvd ernyőjén fox, jáccani, mint a többiek, mert akkorra már az lesz a trendi. 2000-ben az átlag ami későkamasz se hitte el, hogy ez nóómális dolog :)
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#54 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 27. 23:05

80-ban azt hitték, 2000-re vilégvége lesz, vagy kánaán, egyik sem lett. Sőt gyakorlatilag semmi sem változott.

#55 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 27. 23:09

Idézet: bugger - Dátum: 2005. okt. 27., csütörtök - 19:18

Kissé nevetséges a cikk...

A régebbi motorosok emlékeznek, ugyanez volt minden egyes új konzolgeneráció megjelenése körül. Aztán meg szép lassan beérte a PC hardwerileg, sőt, jócskán le is hagyta azokat minden egyes esetben.

Egyetértek azon kijelentéssel is, hogy aki az informatikában, főleg egy ilyen változó iparág-szegmensben, mint a játékgyártás, ahol lehet, hogy a leghülyébbnek kinéző ötlet lesz a legkelendőbb évekig. (lásd Sims) Nagy cégek buknak és állnak talpra, egyszerűen lehetetlen megjósolni, mikor jönnek ki egy jó játékötlettel, vagy mikor mennek tönkre.Főleg nem 5-10 évre előre!

ez tök igaz. csakhogy kb összeraktam ezeleddig 7db PC-t az idők során. így vagy úgy belement 10000 dollárom, ma egy modern videozsuga kb $500, egy SP3 fixbox360 is $500. számoljunk. vesz az ember egy irodai pc-t athlon64/radeon xpress chipset, ami már tud mpeg4 AVC video-t lejátszani. ez mondjuk $600, a konzol $500. vegetál ezzel a cuccal el 5 évig. A 7 db PC-t úgy 13 év alatt hoztam össze. számoljunk 5 évente a diétáspc+konzol felállással, ami $3300. ezt vessük össze a $10000-rel. A fennmaradó $6700-ból elmehetek egy 2 hetes délamerikai körútra, vehetek részvényt vagy 1/3 középkategóriás verdát. szóval?
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#56 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 10. 27. 23:09

Idézet: Mumia - Dátum: 2005. okt. 28., péntek - 0:05

80-ban azt hitték, 2000-re vilégvége lesz, vagy kánaán, egyik sem lett. Sőt gyakorlatilag semmi sem változott.

Semmi se változott???? :) Felment a kőolaj ára, rekordszámú hurrikánunk volt, egy elérte Európát, először mióta figyelik vagy 150 éve, IT-robbanás, internet, nőtt a népesség, romlott a környezetterhelés, Kína és India belépett a globális munkaerőpiacra, és a ruszkik helyett mindenki az amcsikat utálja.

#57 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 27. 23:16

Idézet: rode - Dátum: 2005. okt. 27., csütörtök - 22:11

Melyik PC s játék tud manapság ilyen eladott példányszámmal büszkélkedni?

erre azt tudom mondani, hogy bizonyos falsh 2.5D-flash3D motrokra épülő játékok iszonyat magas, 40-50 milliós paid downloaddal büszkélkednek, persze a kb 2-3 USD revenue/download mezsgyéjén nem hoznak persze annyit, mint a nagy játékcímek...

Szerkesztette: SFIJ 2005. 10. 27. 23:26 -kor

νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

#58 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 10. 27. 23:19

Idézet: Mumia - Dátum: 2005. okt. 28., péntek - 0:05

80-ban azt hitték, 2000-re vilégvége lesz, vagy kánaán, egyik sem lett. Sőt gyakorlatilag semmi sem változott.

de baz, nem látod, nem változni _fog_, hanem évek óta változóban van? 2000-ben a konzolpiac 2x-ese volt a PC-nek, ma már 3x-osa, mert előbbi növekedett 30 %-kal, utóbbi csökkent úgy 15-tel? és azok az erők, amelyek ezt okozták, ma is érvényesek, és semmi olyanról nem tud a szakma, amely belátható időn belül ezen változtatna? könyörgöm, itt nem arról van szó, hogy nem lesznek PC-s játékok, hanem hogy perifériára szorul, és a zászlót egyértelműen a konzolos címek fogják vinni, és a PC a konzolokat hónapokkal, vagy évvel követően fogják megkapni a krosszplatformos játékokat, ha megkapják egyáltalán. persze lehet beleszarni, lesz ahogy lesz, de ettől ezek a folyamatok élnek, és elég ostobán hat számomra ennek a jelentőségét, hatását a PC-s játékkínálat nagyságára és minőségére figyelmen kívül hagyni.

#59 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 10. 27. 23:20

Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. okt. 28., péntek - 0:16

erre azt tudom mondani, hogy bizonyos falsh 2.5D-flash3D motrokra épülő játékok iszonyat magas, 40-50 milliós paid downloaddal büszkélkednek, persze a kb 2-3 USD revenue/download mezsgyéjén nem hoznak persze annyit, mint a nagy játékcímek...

ehh, csakhogy ezek ráadásul magasabb ASP-vel mennek, mint a PC-sek...

#60 Felhasználó inaktív   SFIJ 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.145
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 10. 27. 23:25

Idézet: special - Dátum: 2005. okt. 27., csütörtök - 23:19

de baz, nem látod, nem változni _fog_, hanem évek óta változóban van? 2000-ben a konzolpiac 2x-ese volt a PC-nek, ma már 3x-osa, mert előbbi növekedett 30 %-kal, utóbbi csökkent úgy 15-tel? és azok az erők, amelyek ezt okozták, ma is érvényesek, és semmi olyanról nem tud a szakma, amely belátható időn belül ezen változtatna? könyörgöm, itt nem arról van szó, hogy nem lesznek PC-s játékok, hanem hogy perifériára szorul, és a zászlót egyértelműen a konzolos címek fogják vinni, és a PC a konzolokat hónapokkal, vagy évvel követően fogják megkapni a krosszplatformos játékokat, ha megkapják egyáltalán. persze lehet beleszarni, lesz ahogy lesz, de ettől ezek a folyamatok élnek, és elég ostobán hat számomra ennek a jelentőségét, hatását a PC-s játékkínálat nagyságára és minőségére figyelmen kívül hagyni.

special és azért azt hiszem, hogy a turn based/mud/szimuláción alapuló/stratégiai  játékok jobban fognak mindig is menni PC-n. Ezek valódi AI-t igényelnek hatalmas tudásbázist, decision red-black fák kiértékeését. a konzoloknak az architektúrája erre nem jó, és a memóriínségük is korlát abban. hogy gigászi adatbázisokban realtime turkáljanak. Nelem van pl rengeteg bitangjó Emacs-os játékom lisp-ben megírva. mind szöveges, ofkorz :)
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν

What do stars do? They shine.(Yvaine)

Téma megosztása:


  • (111 Oldal)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó