Idézet: Samott - Dátum: 2005. okt. 28., péntek - 7:42
A warez lehetosege a nexgen cuccokkal meg fog valtozni es lenyegesen vissza fog szorulni... ezek a gepek mar allando online kapcsolattal mutatjak majd meg igazan az erejuket, lehetosegeiket... es ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy a konzol barmifele modositasa eseten kitilthato a halozatbol... illetve tanultak az elozo generaciokbol es valoszinuleg sokkal nehezebb lesz megtorni ezeket az eszkozoket. Ez megintcsak a konzol iranyaba tereli a kiadokat es a fejlesztoket...
Samott
Ebben jobb imho megvárni tényleges eseményeket. Igértek ilyesmit a PS2 és xbox megjelenésekor is, és mi lett a vége...
Az online hálozatokra pedig már régóta létezik alternatívként az "árnyékhálózat". Már PC játékoknál is kitalálták a hivatalos szervereket ahol csak eredeti játékok vehetnek részt, erre megszülettek a nemhivatalos serverek. Egyetlen hátulütője, hogy azokon talán több lehet a cheater, de ez nem változtat a lényegen. Igazán csak az lehetne biztos megoldás, ha maga a játék nem a konzolon hanem a serveren futna és a konzol csak amolyan terminál lenne. (Pl. ATM atutómaták nem váletlenül csak terminálok) De erre még igen sokat kell várni, ha egyáltalán meg is valósul valamikor, amit ma kétlek.
Az új generációs konzoloknál -bár továbbra is csak jóslás ami bizonytalan- is variáhatják majd a játékokat, hogy elfogadják az "alternatív" servereket is. De van más megoldás is. Pl. egy PC router, ami a konzol után kötve, a hivatalos server cimeit az alternatívra cseréli, és erről a konzol mit sem tud. Persze ehhez kell a serverprogram, de ezek jóval egyszerübbek mint maga a játék.
Ha valóban nagyon megnehezítenék az új konzolok chipelését, az csak mégjobban felgyorsítaná a PCs konzolemulátorok fejlődését, a kényszer nagy úr. Emulátoron már természetesen minden védelem eltüntethető.
És természetesen ott vannak még az opensoure játékok, amelyek szintén megizmosodtak az elmúlt időben, ezek is növelik a PC vonzerejét. A moddolás szabadsága, ami csak PCn van. Akár a saját játékok írásának a szadabsága szintén csak a PCkre jellemző. Nagyobb gépekhez nagyobb gárda kell? ez csak részben igaz. Aki már régóra ir programokat tudja miért. Régen más volt a probléma, akkor az assembly nehézsége jelentett problémát, ma PCn jóval könnyebb a feladat, bár komplexebb a feladat. PS2 játékok derékhada viszont ma is assemblyben készül ezért oly jó a hw kihasználtás, az ilyen összetett enginek mellett már tényleg nagy teamet igényel, nem véletlen hogy PS2n kis kiadók önállónak alig találhatóak. persze van más lehetőség is, de a PS2 mára elavult hw-e miatt, az eredmény nem lesz látványos azaz nehezebben eladható. Ráadásul számtalan opensource (jellemzően LGPL) ütőképes engine van ma is. Ezekre lehet kereskedelmi jatékot is építeni. Csak az engine módosítását kell kiatni, ami egyébként is szabad volt. Ami probléma az a nagy mennyiségű grafikai és zenei munka. Erre remélhetőleg a CC licensz hoz megoldást. Ha lesz kellő számú szabadon elérhető autómodell házmodell embermodell stb. már nem kell olyan nagy és drága team egy jó játék fejlesztéséhez.
És pont ez volt eddig jó a számitogepes játékok között a jó ötlet, ami inkább jellemző a kisebb feltörekvő cégekre, amit a megajatékkiadó 'gyárakra'. Számtalan folytatást ismerek amit ezeknek a 'nagy' kiadóknak a sajátos szemlélete tett tönkre (Tomb Raider, Fallout Deus Ex... biztos van sokkal több is, nem vegyok egyébként mostanában nagy játékos).
A PC a játékok számára szabadságot jelent, és innovációt eredeti ötletek szintjén is. A konzol inkább egy iparág, ami hasznos a konzol hardawre szempontjából, de káros hosszútávon a játékok sokszínűségére nézve.
Bármelyik út hozzájárul ahhoz, hogy a jelenlegi játékokban érdekelt PC gyártók (intel amd nvidia ati creative...) megtartsák (növeljék) hatalmas bevételüket, támogatni fogják (akár nyíltan akár a háttérben meghúződva) ezeket és minden más nekik kedvező lehetőséget.
Még a Microsoft is jelenleg a PC ágazatból profitál, az xbox igencsak veszteséges. Nekik sem tetszene a cikkíró által felvázolt jövőkép. A valóság bizonyára sokkal többszínűbb lesz mint azt bármelyik jósló előre látni véli, hiszen a jóslatok egy ember agyában születnek, a valóságot pedig milliárdok elméje formálja.