HWSW Informatikai Kerekasztal: Gyorshajtás V. - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (124 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Gyorshajtás V. Értékeld a témát: -----

#741 Felhasználó inaktív   tolvaly 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.583
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 18:49

Idézet: *Macika* - Dátum: 2006. máj. 13., szombat - 22:46

Ez nagyon komoly kérdés.

Apám idén 68 éves, 7. éve nyugdíjas, simán vezet, barkácsol, meg minden, fiatalosnak mondható, ennek ellenére ragaszkodom hozzá, hogy amikor leköltöznek a nyaralóba, meg vissza (májustól októberig), akkor én vezessek végig. Mert hiába no a fiatalosság, azért >400 km-t végigvezetni...

28 évvel idősebb nálam, nem bízom benne sajnos, hogy 28 év múlva én leszek ilyen állapotban. :(

Nem sok esélyed van, sem az egészségügyi állapotok, sem a jövőbeli közbiztonság miatt. Nagyon össze kell szedned magad, ha ilyen komoly terveid vannak. A szülészeteken megdöbbentő a feketelábúak aránya. A jelenlegi társadalmi összetétel is katasztrofális, az a sok kis feketelábú dobja majd össze a nyugdíjadat szorgos munkával, mert a roma integráció, mint liberális zászlószlogen addigra már beteljesül.....a remény hal meg utoljára  :D
Ezt még nem éred föl, azt a kanyart ne is próbáld, maradj itt a helyeden.

#742 Felhasználó inaktív   tolvaly 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.583
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 18:52

Idézet: *Macika* - Dátum: 2006. máj. 14., vasárnap - 19:35

Ma este mondták az m1 híradón, hogy ma is 2 motorossal lett kevesebb... :(

Nem mondok semmit, holnap lehet én leszek a következő. Katasztrofális ami az utakon van.
Ezt még nem éred föl, azt a kanyart ne is próbáld, maradj itt a helyeden.

#743 Felhasználó inaktív   Harlequin 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.976
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 19:05

Gárdonyi gyrosos gondolom mindenkinek ismerős:
Szembe vele kapubejáró és elágazás. Bmw-s kisebbségi barátunk pont ott tudott csak megállni, (a gyrosos mögött ugyan van parkoló) rögtön meg is jelentek a rend hű őrei elkedzték megbüntetni őt is meg egy másikat is. Aztán egyszercsak látom, hogy indulnak a parkolóba testületileg. Na itt már tudtam mi van készülőben. Aztán egyszercsak megjelent a bmw-s gyerek és meséli a gyrosos csókának, hogy "a rohadékok direkt odaálltak a parkolóba, hogy nehogy pénzt adjak nekik"
Ennyi.
"Megmondtam pisztráng és világosan."
www.radioQ.hu

#744 Felhasználó inaktív   tolvaly 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.583
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 19:22

Motorkerékpár balesetek I.


Az Európai Motorkerékpár-gyártók Szövetsége három évig tartó, öt országot – Olasz-, Francia-, Spanyol-, Németországot és Hollandiát – magába foglaló felmérést végzett, amelyben ezen országok baleseti körülményeit vizsgálta. Ennek során kiderült: a balesetek 87,5 százaléka emberi mulasztás miatt következett be, 37,1 százalékuk a motoros, 50,4 százalék pedig az egyéb jármű vezetőjének hibája miatt.
Az ütközések 60 százaléka személygépkocsival történt, ezen belül a balesetet okozó vezetők 66,7 százalékának csak az adott gépjármű-kategóriára volt vezetői engedélye, míg 21 százalékuknak motorra is. Érdekes megállapítása a tanulmánynak, miszerint a nem kívánt események nagy részében az autósok észre sem vették a motorost.
A legtöbb balesetet robogóval okozták – 38,4 százalék –, ezt a sportmotorok követték 14,8 százalékkal, míg a hagyományosnak nevezhető kétkerekűek 14,2 százalékban voltak okolhatók a történtekért.
Az összes baleset közel 70 százalékában a sebesség 30 és 60 km/óra között következett be, ami azért nem meglepő, mert a legtöbb ütközés is a városi forgalomban történt. A motoros balesetek 49,7 százalékánál a sebesség 40 és 70 km/óra közti volt, míg 21,7 százalékában 100 km/óra vagy annál több.
Az esetek csupán 5 százalékában játszott szerepet a motor hibája, ezen belül 3,7 százalék a gumira vagy a kerékre, míg 1,2 százalék a fék hibájára volt visszavezethető. A vezetők 3,9 százaléka ült ittasan a motor nyergébe, míg drog befolyása alatt 0,5 százalékuk tette ugyanezt. Az egyéb járművezetőknél ez az arány kedvezőbben alakult, ott e két körből összesen 2,8 százalékuk okozott balesetet.
Magyarországon hasonló átfogó és több évre kiterjedő felmérés még nem készült. Viszont a rendelkezésre álló adatok bizonyos következtetésekhez alapot szolgáltathatnak.
A két keréken gurulók között a legkevesebb balesetet a motorosok szenvedték el 2004-ben. A 20.957 esetből 747 alkalommal váltak az események szereplőivé, ebből 52-en – közülük hatan a fővárosban – életüket vesztették. A motoros szerencsétlenségek zöme (490) lakott területen belül következett be, ebből 142 Budapesten.
Augusztusban történt a legtöbb nem kívánt esemény, szám szerint 237, míg januárban a legkevesebb, 10 eset. Ittasan 110-en ültek a motor kormányához – ami az előző év 77 alkalmához képest jelentős növekedés – ennek következtében hatan meghaltak. A drogos befolyásoltságról egyelőre nem áll rendelkezésre adat.
A nagyteljesítményű motor fokozottan veszélyes lehet vezetőjére is, amennyiben az nem rendelkezik kellő jártassággal és a különböző forgalmi szituációkban követendő magatartásmintákkal. Az erő, ami a nyugvó, de bármikor kitörni kész „paripában” rejlik, csak akkor használható fel eredményesen, ha az tudatossággal, megfontoltsággal és adott esetben akár az elsőbbségről lemondással is kész párosulni. Sajnos, a tapasztalatok egy része azt mutatja, hogy akik megtehetik, azok sem járják végig a motorozás gyakorlati lépcsőfokait. Friss jogosítvánnyal, kellő gyakorlat hiányában ülnek a nagy teljesítményű motorokra, miközben figyelmen kívül hagyják azokat a figyelmeztető jeleket, amelyek egy rutinnal rendelkező motorost is óvatosságra intenek. Tavasszal, az első napfényes napon még az országút is nedves, párás lehet. A gumi sem úgy tapad, mint a nyári melegben, nem is szólva az úttestre felhordott szennyeződésekről, vízátfolyásokról, netán olajfoltokról, amelyek végzetes balesetek előidézői lehetnek.

Motorkerékpár balesetek II.

A sebesség növekedésével hatványozottan lerövidül a reakcióidő és a fizikai észlelés lehetősége is beszűkül. Minden – korábban jelentéktelennek tűnő – körülmény felerősödik és meghatározóvá válik az adott helyzetben, amire ha a vezető nincs felkészülve, könnyen tragédiát idézhet elő.
A motor kifogástalan műszaki állapota mellett legalább olyan fontos, hogy a biztonságra is kellő hangsúlyt helyezzen a vezető. Ez nem csak az önmérsékletben ölthet formát, hanem a motorozás veszélyeinek elfogadásában is.
A bukósisakon és a motoros ruhán nem szabad spórolni még akkor sem, ha ezek együttes értéke elérheti akár egy használt, közepes kategóriájú motor árát is.
A legkorszerűbb anyagokat tartalmazó és a legmodernebb technológiákat felhasználó bukósisak – az előírt sebességhatárok betartása mellett – képes tulajdonosának biztonságot nyújtani. A motorosruhák anyaga és kialakítása a térd, a könyök, a gerinc, a vese és a nyak számára nyújt védelmet egy esetleges bukásnál vagy balesetnél. Az egészség és az emberi élet nem mérhető pénzben.
Egy új-zélandi kutatás szerint a biztonságos motorozás három legfontosabb kelléke a láthatóság szempontjából: a rikító bukósisak, a fényvisszaverő csíkokkal ellátott dzseki és az állandóan bekapcsolt reflektor.

Forrás: ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottság- Baleset-megelőzési kézikönyv
Ezt még nem éred föl, azt a kanyart ne is próbáld, maradj itt a helyeden.

#745 Felhasználó inaktív   MisterY 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.979
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 19:34

Idézet: tolvaly - Dátum: 2006. máj. 14., vasárnap - 20:22

Egy új-zélandi kutatás szerint a biztonságos motorozás három legfontosabb kelléke a láthatóság szempontjából: a rikító bukósisak, a fényvisszaverő csíkokkal ellátott dzseki és az állandóan bekapcsolt reflektor.

Figyeltem a motorosokat hazafele.
- Szerencsére kevésnek ment az országúti fénye, mert azok még nappal is vakítottak. Remélem a "javaslat" nem az országúti fényre vonatkozik, hanem csak arra, hogy bármilyen fényforrás égjen a motoron.
- A rendszám a felénél úgy fel volt hajtva, hogy még akkor sem volt esélyem leolvasni, amikor pont mögötte mentem, távolabbról pedig végképp esélytelen lett volna.

#746 Felhasználó inaktív   tolvaly 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.583
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 19:52

A láthatósági mellénynél az volt a vélemény, ha egy ember életét megmenti, már megérte. Tehát....
Ha a vakegér meglátja a a fényszórót, vagy a sükethal meghallja a sportdobot, ezzel megmentettünk egy (szerintemsokkaltöbb) embert. 
Saját tapasztalatom is az, úgy kell vezetni, mintha mindegyik rám vadászna. 
Ezt még nem éred föl, azt a kanyart ne is próbáld, maradj itt a helyeden.

#747 Felhasználó inaktív   Omega 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 47.832
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 20:19

:omg:

#748 Felhasználó inaktív   Syner 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.856
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 20:24

most előttem egy szerencsétlen hülye Vaneo-s ment az országúton 60-al, nem tudtam megelőzni, mert kanyar + folyamatosan jöttek szembe, szóval vagy 3km-en keresztül követtem, aztán beérünk a városba, a marharépa meg felgyorsít 70-re és tartja :omg:
így hamarabb megtalálsz:
MSN: gaborszi@msn.com

#749 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 20:27

Idézet: MisterY - Dátum: 2006. máj. 14., vasárnap - 20:34

- A rendszám a felénél úgy fel volt hajtva, hogy még akkor sem volt esélyem leolvasni, amikor pont mögötte mentem, távolabbról pedig végképp esélytelen lett volna.

Ez motorosoknál teljesen "bevett szokás".

#750 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 20:28

Idézet: Syner - Dátum: 2006. máj. 14., vasárnap - 21:24

most előttem egy szerencsétlen hülye Vaneo-s ment az országúton 60-al, nem tudtam megelőzni, mert kanyar + folyamatosan jöttek szembe, szóval vagy 3km-en keresztül követtem, aztán beérünk a városba, a marharépa meg felgyorsít 70-re és tartja :omg:

Néhány kamionos szokta azt játszani, hogy belövi a tempomatot 80-ra aztán had szóljon, mindegy, hogy országút vagy falu, részeg biciklistákkal.
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#751 Felhasználó inaktív   tolvaly 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.583
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 21:01

Idézet: Omega - Dátum: 2006. máj. 14., vasárnap - 21:19

:omg:

Ne kössél bele mindenbe, olyan lapos a topik  :reklamacio:
Ezt még nem éred föl, azt a kanyart ne is próbáld, maradj itt a helyeden.

#752 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 21:03

Idézet: Harlequin - Dátum: 2006. máj. 14., vasárnap - 20:05

Gárdonyi gyrosos gondolom mindenkinek ismerős:
Szembe vele kapubejáró és elágazás. Bmw-s kisebbségi barátunk pont ott tudott csak megállni, (a gyrosos mögött ugyan van parkoló) rögtön meg is jelentek a rend hű őrei elkedzték megbüntetni őt is meg egy másikat is. Aztán egyszercsak látom, hogy indulnak a parkolóba testületileg. Na itt már tudtam mi van készülőben. Aztán egyszercsak megjelent a bmw-s gyerek és meséli a gyrosos csókának, hogy "a rohadékok direkt odaálltak a parkolóba, hogy nehogy pénzt adjak nekik"
Ennyi.

3x olvastam el, a végén már szótagolva, és nem értem. Segítenél? Kicsit fáradt vagyok...
Gondolkoztál már ma?

#753 Felhasználó inaktív   tolvaly 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.583
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 21:05

Idézet: *Macika* - Dátum: 2006. máj. 14., vasárnap - 22:03

3x olvastam el, a végén már szótagolva, és nem értem. Segítenél? Kicsit fáradt vagyok...

A lényeg. Van gyros Gárdonyban, csak ott is sok a cigány  :D
Ezt még nem éred föl, azt a kanyart ne is próbáld, maradj itt a helyeden.

#754 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 21:09

Ennyit magamtól is megértettem, de ezért nem postolt volna Harlequin...
Gondolkoztál már ma?

#755 Felhasználó inaktív   MisterY 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.979
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 21:16

Idézet: Kory - Dátum: 2006. máj. 14., vasárnap - 21:27

Ez motorosoknál teljesen "bevett szokás".

Bevett vagy sem, én ugyanúgy a helyszínen venném le az ilyennek a rendszámát, mint a kékledes lazafiúknál. Aztán mehetne haza busszal/taxival, az autót/motort meg később átvehetné a terepen.

#756 Felhasználó inaktív   Harlequin 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.976
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 21:17

Idézet: *Macika* - Dátum: 2006. máj. 14., vasárnap - 22:03

3x olvastam el, a végén már szótagolva, és nem értem. Segítenél? Kicsit fáradt vagyok...

A lényeg az, hogy a csóka megállt egy elágazásban+kapubejáró előtt. Jöttek a yardok és megpróbálták a "szokásos" megoldást megtalálni. Feltételezem nem sikerült, mert az szabálytalanul parkoló fószer panaszkodva mesélte a gyrososnak, hogy a "valami szemét direkt odaállt, hogy ne tudjak a rendőröknek pénzt adni"
"Megmondtam pisztráng és világosan."
www.radioQ.hu

#757 Felhasználó inaktív   Harlequin 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.976
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 21:18

Idézet: tolvaly - Dátum: 2006. máj. 14., vasárnap - 22:05

A lényeg. Van gyros Gárdonyban, csak ott is sok a cigány  :D

1et láttam, az sztem még nem sok :D
"Megmondtam pisztráng és világosan."
www.radioQ.hu

#758 Felhasználó inaktív   Fanatic 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.642
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 21:18

Idézet: tolvaly - Dátum: 2006. máj. 14., vasárnap - 20:52

A láthatósági mellénynél az volt a vélemény, ha egy ember életét megmenti, már megérte. Tehát....
Ha a vakegér meglátja a a fényszórót, vagy a sükethal meghallja a sportdobot, ezzel megmentettünk egy (szerintemsokkaltöbb) embert. 
Saját tapasztalatom is az, úgy kell vezetni, mintha mindegyik rám vadászna. 

Angliában mindenki láthatósági mellényt (kabátot, köpenyt, pántokat)visel. Nem csak a motorosok, de a bringások, teherautó vezetők és rakodók, parkolóőrök, de még a parkokban a hajnali kocogók közül is jónéhányan, tehát majd' mindenki, aki valahogy az utakra tévedhet.

A merényleteket óta egyébként is nagyon megnőtt bringával, robogóval munkába járók száma. A újonnan "bevándorolt" kelet-európaiak pl. onnan lehet megismerni, hogy még sisak és mellény nélkül közlekednek. Nem a pénz miatt, mert egy sisak+mellény néhány fontba kerül, még benne van az otthonról hozott mentalitás, hogy ez "ciki".
"...Magyarország eljátszotta a lehetőségeit, és most nagy bajban van. Ez a szélsőségesen elitvezérelt ország beleragadt a nyolcvanas évek félkapitalista mutyivilágába. Ezen nem segít sem a reform, sem a kormányváltás. Itt elitváltástra van szükség..."

#759 Felhasználó inaktív   Omega 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 47.832
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 21:20

És tényleg az. Nem a színe miatt, hanem hogy tényleg ez kell.

#760 Felhasználó inaktív   tolvaly 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.583
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 05. 14. 21:20

Idézet: Harlequin - Dátum: 2006. máj. 14., vasárnap - 22:18

1et láttam, az sztem még nem sok :D

Én nem vagyok az oláhcsalád tagja, megpróbálnál harmadszor is nekifutni, hátha megértem én is, mert még mindig nem világos :D
Ezt még nem éred föl, azt a kanyart ne is próbáld, maradj itt a helyeden.

Téma megosztása:


  • (124 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó