HWSW Informatikai Kerekasztal: Radeon HD3800 - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (128 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Radeon HD3800 RV670 Értékeld a témát: -----

#141 Felhasználó inaktív   Pietrosz 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.119
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 01. 17:37

Idézet

Ha nem ezt tesszük akkor grafikus anomáliákba lehet futni - bevágódó poligonok, többnyire szűretlen területek, stb...

Erre hozhatnál példákat, és akkor el is hiszem, hogy ez tényleg probléma.
Miért nem futottam akkor ebbe bele egyszer sem se Bioshock, se UT3 demo alatt?
A többi részt amúgy értem már és köszi :D

Szerkesztette: Pietrosz 2007. 11. 01. 17:39 -kor

- Where are we going?
- Let's go find out.

#142 Felhasználó inaktív   Abu85 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.149
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 01. 17:44

Idézet: decibel86 - Dátum: 2007. okt. 31., szerda - 23:22

Őszintén kit érdekel a raytracing? Komolyan gondolod, hogy az elkövetkezendő 10 évben mindenki hátat fordít a raszterizálásnak és elkezd raytracelni, amikor egy-két területen kívül semmi előnnyel nem jár, de legalább kib@ lassú?
"Szvsz talán rövidtávú pénzszerzés lehet az ok" Wov nem rossz elképzelés, erről szól a vga piac.  :)
Szerintem meg azért nem nyúltak a "problémás" részekhez, mert az egész fejlesztői közösség azt teszi amit ők mondanak. Az nV pénzt áldoz a fejlesztők támogatásba, finanszírozza a portolást. Tipikusan olyan kártyákat készítenek, amit a pc-s társadalom elvár, nem gpgpu-t.

Ja UE3 alatt működik nV-nél az aa.

Nézzen pár előadást a Ray-Tracingről. :D
Már pár évvel ezelött is felmerült, hogy a raszterizálás igen problémás terület lehet, ha magas a geometriai részletesség. Pár mai tanulmányban már le is vezették, hogy a geometria egyenesen arányos növekedésével a raszterizálás hatékonysága logaritmikusan csökken. A Ray-Tracing fokozatosan fog megjelenni. 5-6 éven belül igen problémássá is válhat a helyzet, mert a mérések alapján, az akkoriban elképzelhető magas geometriai részletesség függvényében bármekkora Fill-rate mellett képtelenség raszterizálással elérni a 10-15FPS-nyi sebességet. Innentől sokkal hatékonyabbá válik a Ray-Tracing, bármekkora erőforrást is igényel. :)

AMD-nél is csak nem jól működik. Bárki rákényszeríthati a jelenlegi AA megoldást egy Defered processzing motorra, de soha nem lesz megfelelő a mintavételezés.
Szösszenetek és egyéb dolgok: katt

#143 Felhasználó inaktív   Abu85 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.149
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 01. 17:50

Idézet: Pietrosz - Dátum: 2007. nov. 1., csütörtök - 18:37

Erre hozhatnál példákat, és akkor el is hiszem, hogy ez tényleg probléma.
Miért nem futottam akkor ebbe bele egyszer sem se Bioshock, se UT3 demo alatt?
A többi részt amúgy értem már és köszi :D

Kép
[ Kattints ide a teljes méretű képhez ]

A kék nyíl jelzi, ahol működik az AA, a piros pedig ahol nem.
Szösszenetek és egyéb dolgok: katt

#144 Felhasználó inaktív   Pietrosz 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.119
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 01. 20:12

És ez biztos, hogy emiatt van? :D
Ha rv670-el és vistával néznénk dx10-ben akkor tökéletes lenne? De ahhoz előbb még dx10.1-nek ki kell jönnie nem? Valami frissítésként :think: Vagy ez hogy megy?
- Where are we going?
- Let's go find out.

#145 Felhasználó inaktív   Abu85 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.149
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 01. 20:17

Idézet: Pietrosz - Dátum: 2007. nov. 1., csütörtök - 21:12

És ez biztos, hogy emiatt van? :D
Ha rv670-el és vistával néznénk dx10-ben akkor tökéletes lenne? De ahhoz előbb még dx10.1-nek ki kell jönnie nem? Valami frissítésként :think: Vagy ez hogy megy?

Mi mástól lehetne. :D
Nem...
Két esetben lenne tökéletes az AA.:
1. Ha egy patch-el csinálnának egy szoftveres algoritmust, ahol shader alapon lehetne mintavételezni. Ehhez még vista sem kellene és minden karin működne (persze a mikrofos úgyis lekenyerezi őket, hogy csak Vistára csinálják meg).
2. A Vista SP1 után csinálnának egy patch-et a D3D10.1 pre-defined mntavételezésének megfelelően. Ilyenkor csak Vistán és D3D10.1-et támogató karin lenne AA.
Szösszenetek és egyéb dolgok: katt

#146 Felhasználó inaktív   carr 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.741
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 02. 01:34

Abu elérted az 500. hsz-ed! Gratula! :)

#147 Felhasználó inaktív   max-pain 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 02. 14:08

Kép
[ Kattints ide a teljes méretű képhez ]

#148 Felhasználó inaktív   arn 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 28.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 02. 15:01

ez nem regi? "regen" volt 300 dollcsi az 3870ert. azota mar volt egy 200as hir - ami lehet realisabb a varhato teljesitmenyt nezve.

#149 Felhasználó inaktív   FragMaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.456
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 02. 17:08

Idézet: arn - Dátum: 2007. nov. 2., péntek - 15:01

ez nem regi? "regen" volt 300 dollcsi az 3870ert. azota mar volt egy 200as hir - ami lehet realisabb a varhato teljesitmenyt nezve.

Egyrészt, másrész itt még a 8800gt 3dmark eredményéhez TBD van írva, valamint ezen még 512mb-os az "új" gts, holott az már kiderült hogy marad 640.
Szal igen, elég réginek látszik :)
Gigabyte GA-P35-DS3, Core2Quad Q9550 + CM TX2, 2*1gb Adata 800+, 2*1gb Supertalent, MSI GeForce GTX460 Cyclone OC 1GB, SB Audigy, Chieftec CFT-550, Pioneer DVR-216D, Samsung SH-D163B, Samsung 320gb, Dell U2311H

#150 Felhasználó inaktív   max-pain 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 02. 19:41

http://www.diamondmm.../3870PE4512.php

Diamond Viper - ATI Radeon™ HD 3870 PCIE 512MB GDDR4 Video Card

ATI Avivo™ HD Video & Media
The ATI Radeon HD 3800 Series of GPUs allow you to experience the power of HD with graphics processing designed for how you work and play™ The Diamond Radeon™ HD 3870 delivers outstanding performance at a great price. Advance to the next generation of HD game performance and life-like realism thanks to DirectX¨ 10.1 capabilities and plug-and-play ATI CrossFireXú multi-GPU upgradeability. Watch the latest Blu-ray and HD-DVD videos in full 1080p HD ö and upscale beyond - without placing huge demands on your CPU. Enjoy break-through efficiency with more processing performance per watt and energy-saving features to help save you money. ™.

Features at a glance

    * Superscale unified shader architecture
    * PCI Express 2.0 support
    * 320 Unified Stream Processors
    * 256-bit memory interface
    * Direct X 10.1 / Shader Model 4.1 / OpenGL 2.0
    * ATI Crossfire X Multi-GPU Support for highly scalable performance
    * Up to four GPU support with an AMD 790FX based motherboard
    * High-speed 128-bit-HDR (High Dynamic Range) rendering
    * Up to 24x Custom Filter Anti-Aliasing
    * 55nm process technology
    * ATI Avivo HD Video and Display Technology
    * Game Physics processing capability
    * Up to 24X Custom Filter Anti-Aliasing
    * Built-in HDMI with Multi-channel 5.1 surround audio
    * Support for the ATI Radeon DVI to HDMI adapter
    * Unified Video Deoder (UVD) for Blu-ray and HD DVD
    * ATI PowerPlay energy conserving technology
    * RoHS compliant
    * Build in HDCP Support
    * Windows Vista™ 3D environment Support

Optimized for Windows Vista™ with comprehensive DirectX® 10 and DirectX® 9 support

    * ATI Avivo™ HD Video and Display Technology
    * Built-in HDMI with Multi-channel 5.1 surround audio
    * Two Dual Link DVI with full resolution HDCP support
    * HD video playback
    * Full 30-bit display processing
    * CATALYST Software Drivers
    * Windows Vista™ 3D environment Support
    * Support ATI Radeon™ DVI-I to HDMI adapter

Specifications

    * GPU: ATI Radeon™ 3870
    * Bus Type: PCI-Express X16 (PCI Express 2.0)
    * Core Clock: 775 MHZ
    * Memory Size: 512MB
    * Memory Configuration: 16Mx32 GDDR4
    * Memory Interface: 256-Bit
    * Memory Speed: 1.2 GHz
    * API Support: DirectX® 9.0 and 10.0, OpenGL
    * Display Formats: Two Dual Link DVI + HDTV-Out

#151 Felhasználó inaktív   max-pain 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 02. 19:46

Diamond Multimedia jumps the gun on Radeon HD 3800 (update)

http://www.tcmagazin...d=16657&catid=2

The Phoenix of card manufacturers, Diamond Multimedia seems to be so excited about its AMD/ATI-based cards that it has already posted the upcoming and yet unannounced Radeon HD 3800 series on its website. The three cards available are the 512MB Radeon HD 3870 and the 512 and 256MB version of the HD 3850, unfortunately only the first and last being actually detailed. The Radeon HD 3870 page includes some interesting information like the core clock which is claimed to be 775 MHz and not the rumored 825 MHz (the memory clock is at 1200 MHz - 2400 MHz DDR as expected). The rest of the specs are in line with the information already available, DirectX 10.1 support, 320 Stream Processors, 256-bit memory interface, Crossfire X support and built-in 5.1 audio.

As for the HD 3850, the memory is posted as being set to 828 MHz (1656 MHz DDR) while the core clock is 668 MHz. There are no prices of real pictures of the cards posted but we have a pretty good idea of both. And now we wait.

Kép
Kép

#152 Felhasználó inaktív   NetTom 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.563
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 02. 19:59

:p Ezek szerint alig gyorsabb mint az XT órajelekben?
Ráadásul "csak" 256bit... érdekes lesz. :)

#153 Felhasználó inaktív   FragMaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.456
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 02. 20:06

Idézet: ThomasS31 - Dátum: 2007. nov. 2., péntek - 19:59

:p Ezek szerint alig gyorsabb mint az XT órajelekben?
Ráadásul "csak" 256bit... érdekes lesz. :)

256bit sokat nem jelent, élő példa a 88gt ami mégis megy mint a bokrosló ~gtx körüli sebességen néhol
bumm 256bit :)

Amúgy Diamond Sitemap
Az oldaltérképen alul 3 féle új hd3 radeon található és az érdekesség az, hogy 3870-ból gddr3 és gddr4 variáns is szerepel.
Talán 3850 512mb helyett lesz inkább egy 3870 gddr3 512 alacsonyabb órajelen?

Szerkesztette: FragMaster 2007. 11. 02. 20:52 -kor

Gigabyte GA-P35-DS3, Core2Quad Q9550 + CM TX2, 2*1gb Adata 800+, 2*1gb Supertalent, MSI GeForce GTX460 Cyclone OC 1GB, SB Audigy, Chieftec CFT-550, Pioneer DVR-216D, Samsung SH-D163B, Samsung 320gb, Dell U2311H

#154 Felhasználó inaktív   NetTom 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.563
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 02. 20:57

Idézet: FragMaster - Dátum: 2007. nov. 2., péntek - 20:06

256bit sokat nem jelent, élő példa a 88gt ami mégis megy mint a bokrosló ~gtx körüli sebességen néhol
bumm 256bit :)

Amúgy Diamond Sitemap
Az oldaltérképen alul 3 féle új hd3 radeon található és az érdekesség az, hogy 3870-ból gddr3 és gddr4 variáns is szerepel.
Talán 3850 512mb helyett lesz inkább egy 3870 gddr3 512 alacsonyabb órajelen?

Azért van ahol ez megfogja a GT-t, pedig menne jobban is. :)

Bár az ATI-t nem érinti valóban pl FSAA alatt... mert ami nincs... :)

#155 Felhasználó inaktív   FragMaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.456
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 02. 21:00

Idézet: ThomasS31 - Dátum: 2007. nov. 2., péntek - 20:57

Azért van ahol ez megfogja a GT-t, pedig menne jobban is. :)

na jólvan azért 55-60k-s karitól ne akarjunk ultra teljesítményt :p
van még ráció a 256bitben a mostani generáció felsőközepében szvsz, majd a következő családokban kél el igazán a nagyobb sávszél
Gigabyte GA-P35-DS3, Core2Quad Q9550 + CM TX2, 2*1gb Adata 800+, 2*1gb Supertalent, MSI GeForce GTX460 Cyclone OC 1GB, SB Audigy, Chieftec CFT-550, Pioneer DVR-216D, Samsung SH-D163B, Samsung 320gb, Dell U2311H

#156 Felhasználó inaktív   arn 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 28.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 02. 21:07

256b, @775mhz - ha nem modositottak vmi jelentoset a gpuban, akkor kemeny bukta lesz. legalabbis sebessegileg... mert ha ket ftert adjak, en allok elebe.

furi, hogy 80 helyett 55nano es alig nott az orajel  :think:

lehet inkabb picivel alacsonyabb orajelet celoztak be de kevesebb fesszel, igy lesz egy adu a kezukben fogyasztasugyileg - ez nalam is szempont. bar az r600bol kiindulva ezen a teren sem lesz egyszeru a 8800gtvel versenyezni.

#157 Felhasználó inaktív   arn 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 28.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 02. 21:09

az a 24x aa kicsit vicc, amikor 4x aa mellett is boszbe sokat esik a teljesitmeny.  :Đ

#158 Felhasználó inaktív   NetTom 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.563
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 02. 21:10

Idézet: FragMaster - Dátum: 2007. nov. 2., péntek - 21:00

na jólvan azért 55-60k-s karitól ne akarjunk ultra teljesítményt :p
van még ráció a 256bitben a mostani generáció felsőközepében szvsz, majd a következő családokban kél el igazán a nagyobb sávszél

Nagy kérdőjellel, de továbbra is tartom a tippem hogy sebességben az XT alatt lesz, vagy kb azonos max... és nagyon olcsó lesz relative. Kb mint az 2600XT vs 8600GTS árban. :)

És még azt is el tudom képzelni, hogy hiába lesz DX10.1 sosem lesz hozzá elég gyors.

#159 Felhasználó inaktív   FragMaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.456
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 02. 21:11

Idézet: arn - Dátum: 2007. nov. 2., péntek - 21:09

az a 24x aa kicsit vicc, amikor 4x aa mellett is boszbe sokat esik a teljesitmeny.  :Đ

crossfire esetén értetendő, legalábbis úgy olvastam vala :)
Gigabyte GA-P35-DS3, Core2Quad Q9550 + CM TX2, 2*1gb Adata 800+, 2*1gb Supertalent, MSI GeForce GTX460 Cyclone OC 1GB, SB Audigy, Chieftec CFT-550, Pioneer DVR-216D, Samsung SH-D163B, Samsung 320gb, Dell U2311H

#160 Felhasználó inaktív   arn 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 28.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 11. 02. 21:14

Idézet: ThomasS31 - Dátum: 2007. nov. 2., péntek - 22:10

És még azt is el tudom képzelni, hogy hiába lesz DX10.1 sosem lesz hozzá elég gyors.

ez a masik - meg a dx10 is gyerekcipoben, mire eljutunk a dx10.1ig olyan gamek lesznek, amik ketszer korberohogik.

Téma megosztása:


  • (128 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó