HWSW Informatikai Kerekasztal: Kétkeréken VII. - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (139 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Kétkeréken VII. a bringás különítmény Értékeld a témát: ***** 1 szavazás

#2561 Felhasználó inaktív   Bujdy 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.838
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 09. 18. 14:39

Üzenet megtekintéseIdézet: -NoVa- - Dátum: 2017. 09. 18. 15:35

54-11 -es áttétellel az kell egy jó 68km/h utazótempóhoz jól jöhet :)

Aztán azt ki tekeri ki? ;)

Még egy 15 kilométeres időfutamon sem nagyon tekeri ki azt senki.

Nekem most 50-11 a maximum, normál pedálfordulattal az kb. 50 km/h, de azt sem tudom kitekerni síkon. Ha az 50-13-at ki fogom tudni tekerni (42-es utazó), már azzal elégedett leszek.

De még egy centit lejjebb rakok a kormányon és leveszem a pedál toldókat, mert az is légellenállás javítás. Ja, és persze a katicás csengőt is otthon kell hagyjam! :up:

#2562 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 09. 18. 17:59

Üzenet megtekintéseIdézet: Bujdy - Dátum: 2017. 09. 18. 15:39

Aztán azt ki tekeri ki? ;)

Még egy 15 kilométeres időfutamon sem nagyon tekeri ki azt senki.

Nekem most 50-11 a maximum, normál pedálfordulattal az kb. 50 km/h, de azt sem tudom kitekerni síkon. Ha az 50-13-at ki fogom tudni tekerni (42-es utazó), már azzal elégedett leszek.

De még egy centit lejjebb rakok a kormányon és leveszem a pedál toldókat, mert az is légellenállás javítás. Ja, és persze a katicás csengőt is otthon kell hagyjam! :up:


A levett alkatrészek elférnek egy hátizsákban a nehéz lakat és az egyéb cuccok mellett Kép
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2563 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 09. 18. 19:46

Milyen cyclocross bringa jó a következő feltételekkel?

- Hidraulikus tárcsafék
- Shimano 105 csoport vagy valami SRAM Apex jellegű (elöl nincs váltó, hátul nagy átfogás)
- Alu váz nekem bőven elég, villa lehet karbon
- 28"-os kerék, maximum 35 mm széles abroncs
- lehessen rá fém sárhányót tenni

Amit néztem eddig:

- Canyon
- Rosebikes
- Cube
- Scott
- Merida
- Specialized

Az első kettőnél van bizodalmam benne, hogy saját fejlesztésű a váz és rendesen össze van rakva. A többinél picit vegyesfelvágott a kínálat. Legtöbb helyen mechanikus a tárcsafék. Meg variálnak akár Tiagra rendszerrel is. A következő bringán nem szívesen mennék 105 alá.

Ez lenne a bejárós bringa, tehát 365 napos használatra kell, sok a por, sok a só, sok a murva az úton télen. És a tél hosszú. Jégen is megyek, akkor megy rá szöges gumi természetesen.

Szerkesztette: enpera 2017. 09. 18. 19:47 -kor

Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2564 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 09. 28. 19:30

Megjött az ülésoszlop. Beszereltem és tekergetve hangtalan eddig. Holnap ezzel megyek melózni. Ha nem recseg, akkor hallelúja.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2565 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 09. 29. 19:54

Kellene egy kis Gyurcsókos segítség.

Kicseréltem a nyeregcsövet, teljesen patent. A nyerget csavargatva nincs hangja a váznak. Ez javult. Viszont erősen tekerve még mindig kattog a váz. Sajnos a fémben olyan jól terjed a hang, hogy nem tudom tekerés közben lokalizálni a zajt.

Egy kollégám mondta, hogy nézzem meg a hajtóművet elöl, hátha ott laza valami és azért kattog. Ehhez nincs semmilyen szerszámom, de tudok venni. Ha elméletileg laza a hajtómű, akkor az kattoghat? Kézzel átlóban rángatva a hajtókart nem érzek játékot, de persze ez nem garancia semmire.

Megőrülök az ilyen zajoktól. A tanácstalan rovarok: mitévő legyek?
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2566 Felhasználó inaktív   des 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.619
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 09. 29. 20:01

Üzenet megtekintéseIdézet: enpera - Dátum: 2017. 09. 29. 20:54

Kellene egy kis Gyurcsókos segítség.

Kicseréltem a nyeregcsövet, teljesen patent. A nyerget csavargatva nincs hangja a váznak. Ez javult. Viszont erősen tekerve még mindig kattog a váz. Sajnos a fémben olyan jól terjed a hang, hogy nem tudom tekerés közben lokalizálni a zajt.

Egy kollégám mondta, hogy nézzem meg a hajtóművet elöl, hátha ott laza valami és azért kattog. Ehhez nincs semmilyen szerszámom, de tudok venni. Ha elméletileg laza a hajtómű, akkor az kattoghat? Kézzel átlóban rángatva a hajtókart nem érzek játékot, de persze ez nem garancia semmire.

Megőrülök az ilyen zajoktól. A tanácstalan rovarok: mitévő legyek?

Lánctányér csavart is nézd meg, illetve pedál, hajtókar. Nekem ezek szoktak néha kattogni. Illetve az üléscső is. De azt már említetted te is. És valóban nehéz a kattogás helyének meghatározása, mert a váz elvezeti máshova. :(
A gépemről küldve billentyűzettel | Egy bringás blogja: http://deviantrider.co.nf

#2567 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 09. 29. 20:42

Üzenet megtekintéseIdézet: des - Dátum: 2017. 09. 29. 21:01

Lánctányér csavart is nézd meg, illetve pedál, hajtókar. Nekem ezek szoktak néha kattogni. Illetve az üléscső is. De azt már említetted te is. És valóban nehéz a kattogás helyének meghatározása, mert a váz elvezeti máshova. :(


Köszönöm! Megnézem milyen szerszámok kellenek, mert nincs sok specifikus szerszámom még. Aztán kis jutyúb tutorial (tudom, :lama: vagyok :) ), majd tekergetek és csavargatok.

Van azért öröm is az ürömben. Ma 2 másodperc hiányzott, hogy megdöntsem a Strava rekordomat a melóhely felé. Egyszer ki kell próbáljam hétvégén az utat, amikor nincs forgalom és nem kell megállni a STOP táblánál és ki tudom optimalizálni a sikánt is a parkolóház után. Ott a kocsik levágják a kanyart és ezért nem tudom teljesen kihasználni az aszfaltot, pedig lenne még potenciál. Csak mindig jön szembe egy XC60 vagy valami hasonló és az alá kár lenne becsúszni. Csúnyán összekarcolnám a köténylemezt a fogaimmal.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2568 Felhasználó inaktív   Iguana 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.336
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 09. 29. 22:36

Üzenet megtekintéseIdézet: enpera - Dátum: 2017. 09. 29. 21:42

Egyszer ki kell próbáljam hétvégén az utat, amikor nincs forgalom és nem kell megállni a STOP táblánál és ki tudom optimalizálni a sikánt is a parkolóház után.

STOP táblánál mindig meg kell állni.
Egy alkoholista nyakpárna kalandjai amarra, meg túl: phulop.wordpress.com BBM channel: C00490982 Twitter: @phulopblog

#2569 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 09. 30. 18:56

Üzenet megtekintéseIdézet: Iguana - Dátum: 2017. 09. 29. 23:36

STOP táblánál mindig meg kell állni.


Igaz :up:
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2570 Felhasználó inaktív   -NoVa- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.854
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 09. 30. 19:27

Üzenet megtekintéseIdézet: Iguana - Dátum: 2017. 09. 29. 23:36

STOP táblánál mindig meg kell állni.


Te még a lecsukott sorompókat se tiszteled.
...
"Lelkem sötét odvában megdöglött a bagoly."
"Bringa által vész mind, ki bringát ragad."

#2571 Felhasználó inaktív   des 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.619
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 01. 10:17

Üzenet megtekintéseIdézet: enpera - Dátum: 2017. 09. 29. 21:42

Köszönöm! Megnézem milyen szerszámok kellenek, mert nincs sok specifikus szerszámom még. Aztán kis jutyúb tutorial (tudom, :lama: vagyok :) ), majd tekergetek és csavargatok.


Én is folyamatában vettem meg a szerszámokat. Még 1 szerszám mindig hiányzik, mert azzal még nem volt dolgom. (középcsapágy) Meg van, amit én készítettem házilag. (láncos kulcs).

Nem lámaság, ha valamit nem tud az ember. Én se tudtam sok mindent, aztán szépen lassan megtanultam. (szintén utube, meg egyéb netes irományok)
Viszont egyik nap én "lámáztam" :D. Kaptam új pedált és a régit meg nem tudtam leszedni. Legalábbis az egyiket. A villáskulccsal szépen lekerekítettem az anyát, amivel kicsavarom a pedált. (rendes pedálkulcs lenne az igazi, de az nincs). Jó, hát mondom magamban, nem baj. Lereszelem 14-ig az anyát és majd azzal. Hát azzal se lett jó, mert akkor meg a 14-es kulcs tágult ki. :D Jó, akkor marad 2 opció. Kifúrom hátulról, vagy lefűrészelem és akkor egy csőkulcsal leszedem. Na az utóbbi lett végülis. Azzal simán lejött, csak előtte még fűrészelnem kellett, meg megint picit reszelnem. Nem gond, hogy kuka lett az egyik pedál, mert amúgy is egy olcsó (3500 ft kb) volt.

A mostani pedálomat is hackelnem kell kicsit, mert az Downhill pedál, és olyan hosszúak a "tüskéi, hogy tönkretenné a cipőm. Szóval majd rövidebbre kell csinálnom a csavarjait. (nem fogom lefűrészelni, hanem csak veszek rá anyákat, és úgy nem fog annyira kiállni. Vagy a másik opció, keményebb talpú cipőben kell használnom. Viszont erről tuti nem fog lecsúszni a lábam.
Ja és ennek a le-felszerelése is már imbusz-os. :)

Szerkesztette: des 2017. 10. 01. 10:19 -kor

A gépemről küldve billentyűzettel | Egy bringás blogja: http://deviantrider.co.nf

#2572 Felhasználó inaktív   des 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.619
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 01. 10:19

(dupla)

Szerkesztette: des 2017. 10. 01. 10:20 -kor

A gépemről küldve billentyűzettel | Egy bringás blogja: http://deviantrider.co.nf

#2573 Felhasználó inaktív   Bujdy 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.838
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 01. 12:56

Wiggle.com ról szoktam rendelni cuccot. Egyszer nem értem el a minimális értékhatárt, ami felett ingyenes a posta. Bedobtam még egy padálkulcsot, kettő fonttal lett több az összeg, mint nélküle, de postával.

Vettem nyomaték kulcs szettet is, karbon bicajhoz kell az is. :)

#2574 Felhasználó inaktív   Bujdy 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.838
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 02. 14:04

Tegnap voltam egy időfutam versenyen. Nem lettem utolsó! :up:
Bő 15 km volt, szinte teljesen sík, 35,8-as átlagot sikerült menni. A végén nem akartam hányni és az átlag pulzus is csak 161 volt, szóval nem hajtottam ki magamat eléggé! :D

#2575 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 02. 14:14

Hátha van köztetek laptop szaki. A régebbi, Latitude E5430-as laposomban kicseréltem a benne lévő kétmagos i5-3340M procit négymagos i7-3740QM-re, mivel kaptam bele olcsón az eBayen. Viszont nem kapcsolt be vele a gép. Visszatettem a régi procit, de már azzal sem kapcsol be. A laptop ledjei CPU hibát villognak a Dell supportleírása szerint. Lehet ezen valahogy segíteni, vagy nem úszom meg, hogy másik alaplapot vegyek bele?

Azt tudom, hogy a QM-es procik hivatalosan nem támogatottak ebben a gépben (mivel 45W TDP-sek, míg a gépet kétmagos M-es procikra tervezték, amelyek 35W TDP-sek), de nem hivatalosan bírja a chipset és a hűtés, egy csomó ember használja ezt a gépet még 3740QM-nél is nagyobb, i7-3820QM és 3840QM-es procikkak.

Ráadásul így az új procival nem tudok mit kezdeni, mivel lehet jó, nem küldhetem vissza, de mivel lehet rossz, el sem adhatom (nehogy a leendő tulajnál is elbarmoljon valamit), meg ha veszek új lapot, akkor abba sem tehetem be, mert azt is hazavághatja. Ti mit tennétek a helyemben?

Elvileg BIOS-t kellett volna a művelet előtt frissíteni, amiről megfeledkeztem, de a régi procit visszatéve mennie kéne. Próbáltam aksit kivenni, tápot lehúzni, úgy bekapcsológombot nyomni 30 mp-ig, meg memóriákat, SSD-t ki-beszerelni. Most majd a CMOS elemet távolítom el, ha megtalálom. Valami egyéb tipp?

Szerkesztette: Raynes 2017. 10. 02. 14:16 -kor

„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#2576 Felhasználó inaktív   JonesC 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.957
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 02. 15:12

Próbálj meg időgppel visszamenni, frissíts biost, és utána cserélj procit.
world, my finger, is on the button...
Határozottan egyetértek az enyémmel megegyező véleményekkel!
Éheztesd a fákat! Csökkentsd a co2 kibocsátást!

Idézet

Hi mi name is Paco frome Mexico, please sorry for mi bad inglisco. Mi dead cousine frm america told me how to winned at Lauge of Legan and made me win against bots. My cousin deaded yesterday thogh,but im ok because i sexed his sister. pls no copy pastarino. bye

#2577 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 02. 15:33

Üzenet megtekintéseIdézet: JonesC - Dátum: 2017. 10. 02. 15:12

Próbálj meg időgppel visszamenni, frissíts biost, és utána cserélj procit.

Nem hinném, hogy a BIOS a gond, mert egyrészt egy elég friss volt rajta (ha nem a legújabb), nem emlékszem, másrészt, ha csak a BIOS a baj, akkor a régi procit visszatéve működnie kéne (és tudnom kéne alóla frissíteni a BIOS-t). Szerintem kinyírta az alaplapot, de egyrészt ha teljesen halott lenne a lap, akkor semmit nem villognának a ledek, vagy esetleg alaplaphibát (mindhárom led egyszerre villogna). Viszont nálam csak a storage led villog, ami procihibát jelent.

Egyébként bocs, mindjárt átmegyek vele az autós chattopikba. Ezt is abban akartam, csak egymás mellett van a két topik, és félrekattintottam.
„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#2578 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 02. 19:55

Üzenet megtekintéseIdézet: des - Dátum: 2017. 10. 01. 11:17

Én is folyamatában vettem meg a szerszámokat. Még 1 szerszám mindig hiányzik, mert azzal még nem volt dolgom. (középcsapágy) Meg van, amit én készítettem házilag. (láncos kulcs).

Nem lámaság, ha valamit nem tud az ember. Én se tudtam sok mindent, aztán szépen lassan megtanultam. (szintén utube, meg egyéb netes irományok)
Viszont egyik nap én "lámáztam" :D. Kaptam új pedált és a régit meg nem tudtam leszedni. Legalábbis az egyiket. A villáskulccsal szépen lekerekítettem az anyát, amivel kicsavarom a pedált. (rendes pedálkulcs lenne az igazi, de az nincs). Jó, hát mondom magamban, nem baj. Lereszelem 14-ig az anyát és majd azzal. Hát azzal se lett jó, mert akkor meg a 14-es kulcs tágult ki. :D Jó, akkor marad 2 opció. Kifúrom hátulról, vagy lefűrészelem és akkor egy csőkulcsal leszedem. Na az utóbbi lett végülis. Azzal simán lejött, csak előtte még fűrészelnem kellett, meg megint picit reszelnem. Nem gond, hogy kuka lett az egyik pedál, mert amúgy is egy olcsó (3500 ft kb) volt.

A mostani pedálomat is hackelnem kell kicsit, mert az Downhill pedál, és olyan hosszúak a "tüskéi, hogy tönkretenné a cipőm. Szóval majd rövidebbre kell csinálnom a csavarjait. (nem fogom lefűrészelni, hanem csak veszek rá anyákat, és úgy nem fog annyira kiállni. Vagy a másik opció, keményebb talpú cipőben kell használnom. Viszont erről tuti nem fog lecsúszni a lábam.
Ja és ennek a le-felszerelése is már imbusz-os. :)


Megpróbáltam sima kézi imbusszal meghúzni a csavarokat a pedál és a hajtókar között. Nem tűnt lazának. Megnéztem a lánctányérokat, az sem laza.
Viszont az agyba menő "kis recés nagy csavart" (ez most iszonyatosan konyhai volt, de nem tudom mi a neve), ami a hajtókarcsapágyat fogja a helyén kívülről azt nem mertem piszkálni. Ahhoz kell valami szerszám, ami nekem nincs.

Még nézek tutorialt, aztán alighanem veszek szerszámot.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2579 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 02. 20:36

Vettem Shimano bottom bracket szerszámot és crank extractort is. Meg egy extra betétet a hajtókar csapágyas témához, ha megtépném a szerszámot. Majd 2 hét múlva jön kábé.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2580 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 07. 10:02

Van egy szomszédunk, az asszony nagyon szeretett volna egy elektromos kerékpárt. Kibulizta, hogy vegyenek. Most ezzel jár melóba. A bringa 3 hónapos most kábé, egy Ecoride Ambassador.
A fullos 8-sebességes változat minden földi jóval.

Kép

Nem olcsó a gép, ők leárazva vették 15k SEK-ért, ennyiért már vannak Shimano 105-ös karbon országúti gépek is akár. Ez gyakorlatilag egy kínai bringa, amit úgy próbálnak marketingelni, hogy a skandináv viszonyokra tervezték és a városi kerékpáros közlekedés jövője. Ehhez képest elég furcsa megoldások vannak rajta:

- sima patkófék elöl, pedig itt durván sóznak, murváznak és homokoznak az utakon. Tehát a fék a felnit szétcsiszolja télen, mivel az összes koszt masszírozza bele a fékpofába és felnibe. Lehetne rajta tárcsafék, de az drága lenne alighanem
- a gép nehéz, mint a sár. Akksi nélkül 22 kg.
- az akksi alatt van egy teljesen zárt dobozban az elektromos vezérlő. A kábelek úgy vannak lefogatva, hogy bevezetik (!) a vizet a dobozba, de onnan ki nem jön semmi. Tehát áll a latyakos vízben a vezérlő, amíg fel nem adja a harcot. A legtöbb ilyen gép 2 évesen elkezd zárlatos lenni, aztán elfüstöl a vezérlő
- a masina nem annyira rozsdamentes, mint amennyire a "skandináv viszonyok" indokolnák, a picit régebbieken csámcsog a rozsda.

Tegnap éppen mentem vásárolni, amikor a szomszédasszony megérkezett a csodamasinával. Most már nem annyira optimista, mint amikor 1 hetes volt a gép. A következő problémák voltak a bringával eddig:

- iszonyatosan ráz, amikor 25 km/h sebességgel halad maximális elektromos rásegítéssel
- a fék harmatos. Elöl patkó, hátul kontra.
- ha lemerül az akksi (elfelejti feltölteni otthon), akkor a legkisebb emelkedőn is tolnia kell, mivel valami 25 kg körül van akksival.
- már 2x elengedett az első fék, tehát megszűnt a fékhatás teljesen. Ekkor a kontrával megállni félelmetes az elmondása szerint.
- a héten simán kilazult a kormány és amikor elindult hazafelé lefordult oldalra a kormány, miközben a villa ugyebár nem követte a kormány elfordulását (alighanem kispórolták a menetrögzítőt a kritikus részekről)

Kezdi elveszíteni a bizalmat a masinában. Mondjuk nem csodálom ezek után. Át kéne nézni az egészet jól és utána bringázgatni vele.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

Téma megosztása:


  • (139 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó