HWSW Informatikai Kerekasztal: Kétkeréken VII. - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (139 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Kétkeréken VII. a bringás különítmény Értékeld a témát: ***** 1 szavazás

#2581 Felhasználó inaktív   LightBringer 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.668
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 09. 08:59

Üzenet megtekintéseIdézet: enpera - Dátum: 2017. 10. 07. 11:02

Van egy szomszédunk, az asszony nagyon szeretett volna egy elektromos kerékpárt. Kibulizta, hogy vegyenek. Most ezzel jár melóba. A bringa 3 hónapos most kábé, egy Ecoride Ambassador.
A fullos 8-sebességes változat minden földi jóval.

[img /img]

Nem olcsó a gép, ők leárazva vették 15k SEK-ért, ennyiért már vannak Shimano 105-ös karbon országúti gépek is akár. Ez gyakorlatilag egy kínai bringa, amit úgy próbálnak marketingelni, hogy a skandináv viszonyokra tervezték és a városi kerékpáros közlekedés jövője. Ehhez képest elég furcsa megoldások vannak rajta:

- sima patkófék elöl, pedig itt durván sóznak, murváznak és homokoznak az utakon. Tehát a fék a felnit szétcsiszolja télen, mivel az összes koszt masszírozza bele a fékpofába és felnibe. Lehetne rajta tárcsafék, de az drága lenne alighanem
- a gép nehéz, mint a sár. Akksi nélkül 22 kg.
- az akksi alatt van egy teljesen zárt dobozban az elektromos vezérlő. A kábelek úgy vannak lefogatva, hogy bevezetik (!) a vizet a dobozba, de onnan ki nem jön semmi. Tehát áll a latyakos vízben a vezérlő, amíg fel nem adja a harcot. A legtöbb ilyen gép 2 évesen elkezd zárlatos lenni, aztán elfüstöl a vezérlő
- a masina nem annyira rozsdamentes, mint amennyire a "skandináv viszonyok" indokolnák, a picit régebbieken csámcsog a rozsda.

Tegnap éppen mentem vásárolni, amikor a szomszédasszony megérkezett a csodamasinával. Most már nem annyira optimista, mint amikor 1 hetes volt a gép. A következő problémák voltak a bringával eddig:

- iszonyatosan ráz, amikor 25 km/h sebességgel halad maximális elektromos rásegítéssel
- a fék harmatos. Elöl patkó, hátul kontra.
- ha lemerül az akksi (elfelejti feltölteni otthon), akkor a legkisebb emelkedőn is tolnia kell, mivel valami 25 kg körül van akksival.
- már 2x elengedett az első fék, tehát megszűnt a fékhatás teljesen. Ekkor a kontrával megállni félelmetes az elmondása szerint.
- a héten simán kilazult a kormány és amikor elindult hazafelé lefordult oldalra a kormány, miközben a villa ugyebár nem követte a kormány elfordulását (alighanem kispórolták a menetrögzítőt a kritikus részekről)

Kezdi elveszíteni a bizalmat a masinában. Mondjuk nem csodálom ezek után. Át kéne nézni az egészet jól és utána bringázgatni vele.

Ilyen hibalista után nézze át a halál... Visszaadni és másikat venni.
"A zen az, ha szívünkben és lelkünkben megmaradunk kisgyermeknek." - Takuan
Kép

#2582 Felhasználó inaktív   chris77 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.255
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 09. 11:40

Üzenet megtekintéseIdézet: enpera - Dátum: 2017. 10. 07. 11:02

Most már nem annyira optimista, mint amikor 1 hetes volt a gép. A következő problémák voltak a bringával eddig:

- iszonyatosan ráz, amikor 25 km/h sebességgel halad maximális elektromos rásegítéssel

Akkor ott tényleg nagy lehet a gond a szigeteléssel.. :rolleyes: :D

#2583 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 09. 14:07

Üzenet megtekintéseIdézet: LightBringer - Dátum: 2017. 10. 09. 09:59

Ilyen hibalista után nézze át a halál... Visszaadni és másikat venni.


Japp, valami rendes tekerőset :up:
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2584 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 09. 14:08

Üzenet megtekintéseIdézet: chris77 - Dátum: 2017. 10. 09. 12:40

Akkor ott tényleg nagy lehet a gond a szigeteléssel.. :rolleyes: :D


Good vibrations.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2585 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 13. 18:33

Follow-up. Jönnek a szerszámok szépen lassan, egy már megjött. A hajtókart kinyomó szerszám érkezett meg eddig, de a többit még fel sem adta a Chain Reaction valami okból.

Közben csináltam egy tesztet. Hazafelé van egy szakasz, ahol nagyon huplis az aszfalt, de kábé 30-al tudok ott átgurulni. Ma amennyire tudtam tehermentesítettem a pedált (nem nyomtam semmit és picit emeltem a lábaimat), de az ülésen teljes súllyal ültem és nem tekertem, hanem csak gurultam. És a huplikon ugyanazon a módon recsegett a váz, mint amikor erőből tekerek. Most vagy sikerült mozgatni picit a pedált mégis (be voltam klipszelve), vagy pedig talán a váz repedt el?

Holnap elviszem a gépet mosóba, jól lemosom és megpróbálok repedést keresni a vázon.

- A nyeregcső új, az tutira jó. A csere nem változtatott semmi a recsegésen, szerintem a nyeregcső indifferens.
- a nyereg egy Selle San Marco, az igen stabil. Ha teljesen kitekert és természetellenes módon nyomorgatom combbal, akkor valami halvány hangot tudok belőle kicsikarni, de a hang jellege teljesen más, mint a fémes recsegés-kattogás, ami a vázból jön. Szerintem a nyereg ártatlan.
- a hajtókar csapágya már volt cserélve egyszer, mivel játéka lett a csapágynak. Egy elég kutyaütő helyen cserélték, lehet valami silány csapágyat raktak be vagy rosszul húzták meg. Ha megjön a szerszám, akkor ezt meg tudom nézni én.

Mi lehet még? Megőrjít a recsegés.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2586 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 14. 18:08

Ma lemostam a bringát nagyon alaposan. Elmentem egy gőzborotvás autómosóhoz és végigmentem minden részen, a vázat is lemostam nagyon alaposan. A csapágyakba próbáltam nem "belőni", de egyébként részletesen végigmentem mindenen. Végignéztem a hegesztéseket, de nem látok repedést a vázon. Mondjuk cifra dolog is lenne, ha ennyi idő alatt eltört volna.

Odafelé próbálgattam, hogy pedálon állva tekerek, nincs recsegés.
Pedálon állva fekvőrendőrön mentem át elég gyorsan, nincs recsegés.
Ülésen ülve fekvőrendőrön mentem át teljesen kiklipszelve, recsegett.
Ülésen ülve fekvőrendőrön mentem át, beklipszelve ugyan, de zsengén felfelé húzva mindkét pedált. Recsegett.

A mosás után feltünően csendes lett a gép, picit recsegett a váz az út elején, aztán hazafelé menet gyakorlatilag elhalkult a bringa és nem recsegett többet.

Lehet, hogy a mosás (gőzborotva) miatt bediffundált víz a nyeregcső és a váz közé és azért nem recseg most?

Mi lenne, ha bezsíroznám lithiumos zsírral a nyeregcsövet?

Kínomban már a nyergeteket is néztem Chainreaction oldalon, de ezt a bezsírozást még megpróbálom ha nem beszéltek le róla azonnal.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2587 Felhasználó inaktív   des 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.619
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 14. 19:37

Üzenet megtekintéseIdézet: enpera - Dátum: 2017. 10. 14. 19:08

Ma lemostam a bringát nagyon alaposan. Elmentem egy gőzborotvás autómosóhoz és végigmentem minden részen, a vázat is lemostam nagyon alaposan. A csapágyakba próbáltam nem "belőni", de egyébként részletesen végigmentem mindenen. Végignéztem a hegesztéseket, de nem látok repedést a vázon. Mondjuk cifra dolog is lenne, ha ennyi idő alatt eltört volna.

Odafelé próbálgattam, hogy pedálon állva tekerek, nincs recsegés.
Pedálon állva fekvőrendőrön mentem át elég gyorsan, nincs recsegés.
Ülésen ülve fekvőrendőrön mentem át teljesen kiklipszelve, recsegett.
Ülésen ülve fekvőrendőrön mentem át, beklipszelve ugyan, de zsengén felfelé húzva mindkét pedált. Recsegett.

A mosás után feltünően csendes lett a gép, picit recsegett a váz az út elején, aztán hazafelé menet gyakorlatilag elhalkult a bringa és nem recsegett többet.

Lehet, hogy a mosás (gőzborotva) miatt bediffundált víz a nyeregcső és a váz közé és azért nem recseg most?

Mi lenne, ha bezsíroznám lithiumos zsírral a nyeregcsövet?

Kínomban már a nyergeteket is néztem Chainreaction oldalon, de ezt a bezsírozást még megpróbálom ha nem beszéltek le róla azonnal.


Én is zsírozom a nyeregcsövet, mert ha nem, akkor egy idő múlva nekem is kattog fémesen. (persze nem onnan hallom, hanem a kormány felől) Csak így meg az a baj, hogy folyton lecsúszik és állítanom kell hetente. De így legalább nem kattan. :) Nagyon vékonyan próbáld meg zsírozni. Magyarul utána száraz ronggyal töröld le. Így is fog maradni rajta valamennyi kenőanyag.
A gépemről küldve billentyűzettel | Egy bringás blogja: http://deviantrider.co.nf

#2588 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 14. 20:44

Üzenet megtekintéseIdézet: des - Dátum: 2017. 10. 14. 20:37

Én is zsírozom a nyeregcsövet, mert ha nem, akkor egy idő múlva nekem is kattog fémesen. (persze nem onnan hallom, hanem a kormány felől) Csak így meg az a baj, hogy folyton lecsúszik és állítanom kell hetente. De így legalább nem kattan. :) Nagyon vékonyan próbáld meg zsírozni. Magyarul utána száraz ronggyal töröld le. Így is fog maradni rajta valamennyi kenőanyag.


Köszi! Ezért nem mertem még zsírozni, mert ha folyamatosan süllyed alattam a cső az nem annyira mókás. Bekenem érzéssel, aztán jól letörlöm konyhai papír törlőkendővel. Ez ubóbbiból korlátlan mennyiség van otthon állandóan, mivel a gyereket ezzel szárítom pelenkázás után Kép
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2589 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 14. 20:57

Még nem volt egyetlen egy videóm sem Alan Walker zenéjével. Mostanáig. Most már van. Lemostam a bringát. A kamera mindent vett, főleg a karjaimat. A mosásból a lényeget nem annyira...
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2590 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 15. 10:23

Most megzsíroztam vékonyan a csövet, bedugtam a vázba, kicsit "megjárattam", aztán kihúztam és letöröltem. Így elvileg van a csőben (vázban) is valamennyi film a zsírból, a nyeregcsövet pedig letöröltem. Remélem pont elég lett. Visszaraktam a nyerget most, aztán hétfőn kiderül mi van. A nyeregcsövön van egy felirat és egy lámpa is, ami elég jól mutatja mennyire magasan van a nyereg. Ha süllyedne, akkor egyrészt érezni is lehet, másrészt a felirat miatt jól látszik majd a süllyedés.

Holnap éles bevetés van, viszem a gyerekeket oviba, meg tekerek melóba. Ha nem kattog, akkor igen nagy lesz a boldogság.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2591 Felhasználó inaktív   -NoVa- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.854
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 15. 11:47

Enyém vagy 5 éve kattog, zsír se hatotta meg. Személyes minipokol.
...
"Lelkem sötét odvában megdöglött a bagoly."
"Bringa által vész mind, ki bringát ragad."

#2592 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 15. 11:50

Üzenet megtekintéseIdézet: -NoVa- - Dátum: 2017. 10. 15. 12:47

Enyém vagy 5 éve kattog, zsír se hatotta meg. Személyes minipokol.


Engem szétszed az ideg a kattogástól. Amikor tekerek haza az emelkedőn és megyek el a gyalogosok mellett és kattog, mint valami rossz Csepel Tacskó.... Kép
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2593 Felhasználó inaktív   -NoVa- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.854
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 15. 12:05

Ezért vettem az NRS-t. Az nem kattog. A fixi meg annyit sem.
...
"Lelkem sötét odvában megdöglött a bagoly."
"Bringa által vész mind, ki bringát ragad."

#2594 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 15. 16:18

Üzenet megtekintéseIdézet: -NoVa- - Dátum: 2017. 10. 15. 13:05

Ezért vettem az NRS-t. Az nem kattog. A fixi meg annyit sem.


Az NRS mitől nem kattog?
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2595 Felhasználó inaktív   -NoVa- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.854
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 15. 21:17

Üzenet megtekintéseIdézet: enpera - Dátum: 2017. 10. 15. 17:18

Az NRS mitől nem kattog?


Ha tudnám, hogy az XTC mitől igen, már nem kattogna. De legalább ha sarat kap az össztelós hátsó rugóstag, vagy a bowdenházak vége a mozgó résznél, recseg az is mosásig lelkesen. Az legalább okkal.
...
"Lelkem sötét odvában megdöglött a bagoly."
"Bringa által vész mind, ki bringát ragad."

#2596 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 16. 18:57

Ma nem nyekergett az ülésoszlop. Ha egy hétig nem nyekereg és/vagy kattog, akkor nagyon-nagyon boldog leszek.

Megvarrtam a bringás nadrágomat, egy szakaszon kiengedett a varrás. Hogy a svéd feminizmusnak is adjak ki teret rózsaszín cérnával varrtam meg. Nagyon ütős. Bár rettentő közelről kell nézni, hogy a rózsaszín látszódjon. Úgyhogy nem igazán komoly coming-out a varrás Kép
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2597 Felhasználó inaktív   chris77 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.255
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 17. 07:21

Üzenet megtekintéseIdézet: enpera - Dátum: 2017. 10. 14. 21:57

Még nem volt egyetlen egy videóm sem Alan Walker zenéjével. Mostanáig. Most már van. Lemostam a bringát. A kamera mindent vett, főleg a karjaimat. A mosásból a lényeget nem annyira...

Azon a tekergetőn mit lehet beállítani? :mellow:

#2598 Felhasználó inaktív   chris77 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.255
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 17. 07:27

Üzenet megtekintéseIdézet: -NoVa- - Dátum: 2017. 10. 15. 12:47

Enyém vagy 5 éve kattog, zsír se hatotta meg. Személyes minipokol.

Ha bevinnétek egy hivatalos kerékpárszervizbe, akkor ezen problémát ők se tudnák feltárni és orvosolni? :unsure:

#2599 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 17. 07:38

Üzenet megtekintéseIdézet: chris77 - Dátum: 2017. 10. 17. 08:21

Azon a tekergetőn mit lehet beállítani? :mellow:


A mosóprogramot. Forró nagynyomású vagy habos, et cetera, et cetera. Az et cetera nem mos olyan jól, a forró magasnyomásúval mostam le inkább... :)
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2600 Felhasználó inaktív   -NoVa- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.854
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 17. 09:29

Üzenet megtekintéseIdézet: chris77 - Dátum: 2017. 10. 17. 08:27

Ha bevinnétek egy hivatalos kerékpárszervizbe, akkor ezen problémát ők se tudnák feltárni és orvosolni? :unsure:


A hivatalos kerékpárszerviz rendelkezik szerelőállvánnyal, aztán ennyi a különbség. Aki hozzányúl a bringához, az esélyesen kevesebbet szerelt, mint én, de mindenképp kevésbé tekinti sajátjának a problémát, és műszaki igényességben is akadhat némi hiányosság szerviz oldalon.

Csak hogy egy kis belső példát mondjak, deformált váltókanalat pl preciziós kalibrációs szerszámmal szoktak állítani a szervizben, kb fél nap átfutási idővel. Ebből a placebo hatás a legfontosabb (meg az ügyfél távolléte), amúgy maga a műszer otthon is akad, csak ott svédfogó néven.
...
"Lelkem sötét odvában megdöglött a bagoly."
"Bringa által vész mind, ki bringát ragad."

Téma megosztása:


  • (139 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó