HWSW Informatikai Kerekasztal: UHU Linux - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

• (80 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

UHU Linux Minden a magyar operációsrendszerről Értékeld a témát: -----

#161 Felhasználó inaktív   alonso123 

• Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag

Elküldve: 2004. 03. 14. 12:25

az hogy én a linux 1.1 (kamion) rendszer alatt szeretném belőni a netet. Ha rosz topicot választottam akkor bocs de én abszolut kezdő vagyok és még nem is merem itt magam.

#162 Felhasználó inaktív   alonso123 

• Törzsvendég
  • PipaPipaPipa

Elküldve: 2004. 03. 14. 12:28

idézet:
Ezt írta Öregszem:
Úgy látom, howto-k vannak rajta.
Továbblépés: el kell olvasni.

(Mi köze ennek a kamionhoz?)
[/quote]

ja és amugy elolvastam csak pl olyan kezdő vagyok hogy nemtudom hogy az uhu deb vagy rpm alaku vagy a tar.gz (ugye ez a linuxféle tömörítés mint pl: rar) telepítési metódust alkalmazzam.

#163 Felhasználó inaktív   Zsömbi 

• Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa

Elküldve: 2004. 03. 14. 17:45

idézet:
Ezt írta alonso123:

ja és amugy elolvastam csak pl olyan kezdő vagyok hogy nemtudom hogy az uhu deb vagy rpm alaku vagy a tar.gz (ugye ez a linuxféle tömörítés mint pl: rar) telepítési metódust alkalmazzam.
[/quote]

Szia!

Nos az UHU elvileg deb alapú, mert úgy döntöttek a fejlesztők, hogy a Debian irányvonalán haladnak tovább a fejlesztéssel (ha tévednék, akkor javítsatok ki). Ettől függetlenül legjobb tudomásom szerint az rpm-et is használhatod, mert olyan csomagkezelő is van az UHU-ban. De szerintem a .deb-bel jobban jársz, de a legjobb a .uhu :D. A tar.gz-ben pedig igazad van, mert tényleg egy tömörítést jelent. Azonban itt a forrását fogod megtalálni az adott programnak, ennek az az előnye, hogy a gépedre optimalizálva lesz felrakva a program, azonban sajnos forrásból nehezebb felrakni a programokat (függőségek miatt).