Idézet: zZsOlTi - Dátum: 2011. 04. 13. 21:51
A tábla önmagában miért nem elég? Ha egy veszélyes helyen kint a sárga villogó, kint a 30-as tábla, gyalogosveszély stb, az vajon viccből van ott? Vagy a figyelembe vétele opcionális? Minden tábla mellé kell egy jól látható rendőrautó, hogy a sok hülye hajlandó legyen figylembe venni egy rövid ideig -amíg a rendőr látókörében van és fél- azt, ami egyébként is kötelező lenne? És amit megtanult egyszer és levizsgázott belőle, máskülönben nem is lehetne jogsija? Na nemár. Akinek jogsija van, az tudja mit jelent az 50-es tábla vagy a településhatár. Azt jelenti, hogy előtte le kell lassítani a megengedett sebességre. Nem utána, nem 100-zal begurulni, nem leszarni a táblát. Azt is tudja mindenki, hogy ha nem így tesz, akkor bemérhetik és megbüntethetik, jogosan. Ezen felül szerintem semmiylen egyéb finomkodásra, fairplay-re, figyelmeztetésre, szájbarágásra nincs szükség. A komoly büntetés -és az attól való félelelm- meg bizony nevel, simán érezni az utakon, hogy nem úgy mennek az emberek, mint pár éve.
Gyorshajtásért egyszer büntettek meg. Lefotóztak a Béke úton, a Shell kúttal szemben. 72-vel. 1986-ban. (akkor még 60 km/h volt a lakott területen engedélyezett sebesség).
Fiatalabb is voltam kicsit, meg akkor még "minden perc számított".
Azóta már jobb autókkal is sikerült odalépni a gázra, leginkább autópályán. A 90-es években az M7-es éjjel olyan kihalt volt, mint manapság az M6-os fényes nappal. Márpedig az M6-on sem prevenciós jelleggel trafiznak. Nem állítom, hogy nem balesetveszélyes "száguldozni" a 80-nal kitáblázott szakaszon, de Dunaújvárosig 10-12 másik járművel találkozni csak. Ebből kettő trafizós rendőr.
Ha manapság lefotóznak, az csak 30-as táblánál történhet 36-tal. Az meg ugye ámokfutás...
"Ha már minden kisérleted csődöt mond, olvasd el a használati utasítást" (Murphy)
"Úgy vezess, mintha te jönnél szemben is."
"semmi sem olyan állandó, mint az ideiglenes megoldások"