Far Cry (2004)
Legtöbben semmire se tartják ezt a játékot, vagy csak techdemo-ként hallom hogy emlegetik. Rettenetesen alulértékelt, pedig nekem egyik kedvenc játékom, top10-es listán valószínű szerepelne. Az alulértékeltsége pedig valószínű annak köszönhető, hogy normal vagy easy nehézségen valóban egy tucat fps-nek tűnhet, ami dzsungelben játszódik (ez utóbbi megfigyeltem sokakat irritál, pedig az egyik legjobb helyszín a kommandózásra a dzsungel). De amint realistic nehézségi fokozaton kezdünk neki, egy teljesen más játékélményt fog nyújtani.
Mivel realistic nehézségen te is olyan sérülékeny vagy mint az ellenfél minden lépést meg kell fontolni, és rögtön óriási jelentősége lesz annak, hogy az ellenséges bázist távolról távcsővel feltérképezd amennyire csak lehet, melyik ellenfél a legveszélyesebb melyiket érdemes először kiiktatni, honnan érdemes támadni. És a lopakodásnak is jelentősége lesz, a hangtompítós géppuska aranyat ér, mert ha azzal lősz le valakit nem rohan oda a fél bázis. Ami ellen esélyed sincs nyílt csatában. Csakis a kommandózás célravezető, távolról a bozótból pontos célzással leszedegetni őket, vagy csapdába csalni, vagy hátulról becserkészni, gránátot dobni közéjük, ezek a célravezető eszközök.
Így már egyáltalán nem tucat fps-ről beszélünk, hanem splinter cell, vagy rainbow six csak éppen nagy nyílt területekre átültetve ahol teljesen szabad kezed van abban, hogy honnan támadsz és hogyan. Így egyedül az utolsó pályán köszön kicsit vissza a tipikus fps érzés. Belépsz egy ajtón az becsukódik mögötted visszamenni nem lehet, és egy rejtett ajtó mögül rádzúdúl 20 ellenfél, tiszta doom feeling. De ismétlem ez csak a legutolsó pályán fordul elő korábban nem, és azok a hatalmas nyílt pályák ahol különféle járművekkel nyomulsz km-eket megtéve bőven ellensúlyozzák ezt az egy gyengébb részt.
De nem csak mint lopakodós játék, hanem mint horror is megállja a helyét, mert igenis fosni fogsz, hogy melyik sarokból ugrik elő egy mutáns, mivel nem csak az a tét, hogy jajj 1 centit lejjebb megy a hp, hanem igenis ha rádugrik egy olyan véged. És mivel a mentési rendszer checkpoint alapú ez mégjobban növeli a tétet és még megfontoltabbá tesz.
Igaz azért néha már sok a jóból amikor 1-2 checkpoint között sokat kell menni, de az esetek 90%-ában jól vannak elhelyezve, és jó is a mentési rendszer mert majdnem mindent megjegyez, ellenfelek pozícióját, te pozíciódat, kivétel egyedül amit nem az az ellenfelek éberségi szintje, így lehet egy kicsit "csalni" mivel ha visszatöltesz egy állást az összes ellenfél nyugalmi helyzetben lesz akkor is ha mind rohant feléd előtte ordítva.
Általánosságban az irányítás és a játékmenet is jó. 1-2 bug becsúszik, meg néha kidobált desktopre de utóbbi betudható annak, hogy 1.0 verzióval mentem sokáig. Pályadesign nagyon jó, az utolsó pályát kivéve. A grafika mai szemmel már eléggé idejétmúlt, pedig emlékszem anno az állunkat keresgéltük. Az idő mindenképpen megszépítette a játékot, da azért nem kell semmi szörnyűségre gondolni a grafika nagyrésze ma is vállalható, csak már nem állejtős. Egyedül a fények és megvilágítás az ami nagyon elavult a külső pályákon, mert beltérben még az is teljesen elfogadható, különösen az archive pályán, amiből a screenshotokat emlékszem nagy ati-nv flamek alatt is rendszeresen használtunk bizonyításként, hogy melyik jobb.
Erre gondolok
Ami még zavart a játékban, hogy a történetet nem nagyon fejtik ki, az átvezető animációk rövidek és semmitmondóak, mintha meg lett volna a készítőknek szabva, hogy egyikben sem lehet 3 sornál több szöveg és 15mp-nél hosszabb.
+
- Hangulat
- Játékmenet
- Grafika (helyén kezelve)
- agresszív ai
- sokféle fegyver
- Járművek
- 2004-ben még nem ment a minőség a mennyiség rovására, így megfelelő játékidőt nyújt nem túl rövid mint a legtöbb mai játék
-
- Néhány apróbb grafikai és játékmenetbeli bug
- Utolsó pálya
- Csak a fejlövések hatékonyak, ha testre célzol vagy végtagra akár 2 tárat is "magába fogad" egy mezei katona.
- Kifejtetlen történet, csak utalások vannak a big picture-ra.
- Rövid és szűkszavú átvezető animációk
- Rakéta/Gránát/ és minden robbanás hatósugara pici és a sebzése kicsi, kb annyit sebez mint egy pontos pisztolylövés.
9/10, nincs mit hozzáfűzni, hacsak nem azt, hogy minden amit leírtam realistic nehézségi szintre értendő.
Szerkesztette: Mumia 2010. 06. 15. 22:32 -kor