HWSW Informatikai Kerekasztal: Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

  • (68 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? Értékeld!

#461 Felhasználó inaktív   Jakuza 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.056
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 22. 09:06

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2010. 05. 22. 08:13

Kösz a leírást ez alapján kipróbálnám, már úgy is ezer éve nem játszottam körökre osztott játékkal, csak egy dolog tart vissza: Ebben is olvasni kell az npc-k szövegét?


Marmint a kerdes a King's Bounty: AP-re vonatkozik ?
A kuldeteseket termeszetesen az NPC-k adjak, mint ahogy a storyline szempontjabol fontos kuldeteseket is. Ezeket bizony olvasni kell. De, ne ijedj meg es ez ne tantoritson el a jatektol, mert ezek a szovegek kozott is akad rengeteg humor, nem kell megijedni, hogy nyers unalmas monologokat kell olvasgatnod, amitol elmegy a kedved par perc alatt.

Peldakent alljon itt egy az elso reszbol a King's Bountybol, bar megjegyzem valoszinuleg nem fogom jol idezni, hiszen mar reg jatszottam azzal es nincs elottem a szoveganyag, de valami hasonlo zajlik le egy parbeszednel, mikor a hercegnek kikellene szabaditania egy hercegnot, a sarkany karmaibol.

"Szabadits meg ettol a hercegnotol, mert csak a nyug van vele, allandoan uj ruhat akar, es emiatt csak kiabal. Hidd el jobban orulnek helyette egy kis aranynak, mert azzal nincs ennyi gond es nem budosodik meg ha feldobja a pracskert" :D
My name is penis.
1. Ha leesnél az EGOd-ról, szörnyet halnál az IQd-on.
2. A szó fegyver, de neked még egy csúzlid sincs.

#462 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 22. 10:30

Nekem konkrétan az olvasással van baj, a mondott szöveget ne kelljen már olvasni, függetlenül attól hogy mit mond. Manapság egy játék költségébe nehogy már ne férjen bele az, hogy néhány szinkron színésszel felolvastatják a szövegeket. Régen amikor egy garázsban három ember összeállt és csináltak egy játékot persze nem fért bele, de most amikor dobálóznak a millió eurókkal, ahhoz képest néhány nap stúdióbérlet nem hiszem, hogy kútba döntené a projekteket. Bár konkrétan nem ismerem ennek a játéknak a költségvetését, de a star trek online-ban is olvasni kell a szövegeket, meg egy csomó mmo-ban, amit mostanában láttam, pedig egyik se garázsproject.

#463 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 22. 18:07

Sajnos amitől tartottam valóban úgy van, megnéztem ezt a kings bounty-t szépen néz ki, igényes munkának néz ki tényleg. De még semmit se csináltam már annyit kellett volna olvasni, hogy ha végigolvasok mindent, akkor a játékidő 95%-a maga az olvasás lenne, ez pedig nem begyere, ha olvasni akarok előveszek egy könyvet és nem a monitor előtt rontom a szemem.

Szerkesztette: Mumia 2010. 05. 22. 18:08 -kor


#464 Felhasználó inaktív   Valdy 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.453
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 22. 18:41

:laugh:
Asus M4A785TD-V Evo, AMD Phenom™ II X4 960T @ X6, 8GB Geil Leggera DDR3, MSI R6870 Hawk, OCZ Vertex 4 128 GB, WD Caviar Black 1TB, WD Caviar Green 1TB , Pioneer BDR-206D, Asus PA246Q, Corsair VX550, Antec Three Hundred

#465 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 23. 08:27

Ebben mi a vicces, nem értem.

#466 Felhasználó inaktív   Valdy 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.453
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 23. 09:19

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2010. 05. 23. 09:27

Ebben mi a vicces, nem értem.


Csak azon nevettem hogy neked egyszerűen semmi se tetszik :)
Asus M4A785TD-V Evo, AMD Phenom™ II X4 960T @ X6, 8GB Geil Leggera DDR3, MSI R6870 Hawk, OCZ Vertex 4 128 GB, WD Caviar Black 1TB, WD Caviar Green 1TB , Pioneer BDR-206D, Asus PA246Q, Corsair VX550, Antec Three Hundred

#467 Felhasználó inaktív   Diopapa 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.220
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 23. 12:36

Én is elég szőrösszívű vagyok, de a KB tényleg jó... :) Kezdem azt hinni, hogy nem a játékokban van a hiba :)
National Organization of Men Against Amazonian Masterhood

#468 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 23. 13:16

Hol mondtam én, hogy rossz? Azt mondtam, hogy játék közben nem szeretek olvasni, ennyi. Nem értem mi a problémátok. Vagy talán azt állítjátok, hogy nem kell benne olvasni?

A játékról ennyi véleményem volt:

Idézet

szépen néz ki, igényes munkának néz ki tényleg


Ezt nem tudom hogy lehet úgy csavarni, hogy az jöjjön le belőle, hogy szerintem rossz :rolleyes2:

Szerkesztette: Mumia 2010. 05. 23. 13:20 -kor


#469 Felhasználó inaktív   Valdy 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.453
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 23. 14:23

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2010. 05. 23. 14:16

Hol mondtam én, hogy rossz? Azt mondtam, hogy játék közben nem szeretek olvasni, ennyi. Nem értem mi a problémátok. Vagy talán azt állítjátok, hogy nem kell benne olvasni?

A játékról ennyi véleményem volt:



Ezt nem tudom hogy lehet úgy csavarni, hogy az jöjjön le belőle, hogy szerintem rossz :rolleyes2:


Én nem azt mondtam (és sztem Diopapa se), hogy szerinted rossz, hanem azt hogy neked semmi se tetszik.

És igen lehet benne olvasni de nem kötelező. Én se olvastam el benne a legtöbb mindent csak vettem fel a küldiket, holott tudom, hogyha elolvastam volna mindent az csak a játékélményt növelte volna.

Szerkesztette: Valdy 2010. 05. 23. 14:24 -kor

Asus M4A785TD-V Evo, AMD Phenom™ II X4 960T @ X6, 8GB Geil Leggera DDR3, MSI R6870 Hawk, OCZ Vertex 4 128 GB, WD Caviar Black 1TB, WD Caviar Green 1TB , Pioneer BDR-206D, Asus PA246Q, Corsair VX550, Antec Three Hundred

#470 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 23. 23:03

Üzenet megtekintéseIdézet: Valdy - Dátum: 2010. 05. 23. 15:23

hanem azt hogy neked semmi se tetszik.

Ennek a megcáfolásához elég ezt az egyetlen oldalt visszaolvasni, de ha még tovább visszaolvasol a témában, szerintem legalább féltucat ellenpéldát találsz.

Az igaz, hogy nagyon kritikus szemmel nézek mindent, és nem vagyok hajlandó elsiklani banális hibák felett, még akkor sem ha egyébként jó játékról van szó. Ha mindenkinek ugyanazok tetszenének, akkor unalmas lenne a világ, és nem lenne értelme mások véleményét olvasni, mert úgyis megegyezne a sajátoddal.

Egyébként tetszett volna a kings bounty első ránézésre, de az olvasás olyan dolog amiben nem vagyok hajlandó kompromisszumra. Másik dolog ami miatt első körben dobni szoktam rpg-ket az ha nem szabható saját ízélsre a karakter, persze kivétel ez alól ha tetszik az alap főszereplő, akkor nem baj hogy nem változtatható meg. Pl ezen okból nem játszottam mirror's edge-vel, mert antipatikus volt a főhős, pedig a koncepció meg a játék képi világa bejött.

Szerkesztette: Mumia 2010. 05. 23. 23:07 -kor


#471 Felhasználó inaktív   M@Xtreme 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.497
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 24. 08:11

Kép

Ami tetszett:
- Korrekt grafika
- Remek izgalmas arcade játékélmény
- A játékhoz passzoló zenék
- Elfogadható optimizáció de *
- Nem fullad unalomba (legalábbis én nem untam egy percig sem)
- Látványos filmszerű bejátszások.


Ami nem:
- Kevés autó és pálya
- Piszkosul csal a gép (remek mikor már az adott kör elején lehagyja a mezei terepjáró a legdurvább sportkocsim. Meg oylan is előfordul nem egyszer hogy a célegyenes előtt kb 4m-el, húz el előtted 3-4 autó :/)
- * De a very highot, nem kell erőltetni, mert ott valami nagyon elszúrtak.. Pedig elvileg mást nem csinál mint hogy AA-t kapcsol.
- Miért csak 2 kameranézet van?
- Nincs rendes törésmodell.
- A menü nagyon átgondolatlan
- Replay hiánya
- Azért egy kilométerórát tehettek volna be. :)
- Lehetett volna hosszabb is, ráadásul a játék végét inkább nem kommentálnám...



Összességében azt mondom nagyon kellemest csalódtam a játékban. Bár az eső 1-2 pálya nem tetszett, de ahogy halad előre az ember folyamatosan jobb és jobb lesz.
Végre egy oylan autós játék ahol nem csak az a cél hogy unalmasan menjünk körbe és körbe. (tény hogy ez más célközönséget is céloz meg mint mondjuk a dirt, vagy az nfs shift, de ez így van jól)
Tetszett, bár ebből a témából sokkal többet ki lehetett volna hozni. Részemről megérdemli a 7.5/10-et így is.

#472 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 24. 15:46

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory (2005)

A harmadik az igazság? Splinter Cell esetén nagyon úgy néz ki, ugyanis erre a részre sikerült a legtöbb zavaró hiányosságot megoldaniuk. Remélem nem lesz igazam, hogy ez a sorozat csúcspontja és innentől már újra romlani fog.

Grafika sokkal szebb ebben a részben mint az előző kettőben, ez az első pillanattól kezdve szembeötlő. Sokkal jobbak lettek a mozgás animációk is, mind ingame mind az átvezetők alatt. De ami a legjobban tetszik az Sam beszólásai Lambertnek, meg a vallatásoknál. Most már nem csak néhány kiemelt ellent lehet vallatni, hanem szinte az összes katonát, és bár sokszor csak triviális dolgokat árulnak el amire amúgy is könnyen rájönnél, a szövegek miatt érdemes akit csak lehet kihallgatni. És az egész játék során talán egy ismétlődésre emlékszem a vallató szövegek során, szóval emiatt se lehet unalmas.

A küldetéseket, most már nem csak a videókból kell leszűrni, hanem mindegyik előtt van egy briefing ahol többen is elmondják, a küldetés őket érintő részét, persze elsősorban Lambert mondja, és a mondjákot itt szó szerint kell érteni, ugyanis nem kell olvasni :-p

Viszont ezzel együtt játék közben jóval kevesebb segítséget kapsz arra vonatkozólag hogy mit is kéne csinálni, és hova kéne menni. Jobban magadra vagy utalva, többször előfordult, hogy nem tudtam mit kell csinálni, és kicsit gondolkozni kellett. Bár ez részben annak is volt köszönhető néha, hogy nem voltam tisztában teljesen, hogy milyen új "képességek" vannak, pl távhackelés, amire az utolsó küldetésben jöttem rá, hogy van mert azt másképp nem lehetett megcsinálni :-D Pedig mennyivel egyszerűbb dolgom lett volna egy csomó küldetés során, ha ezt tudom :omg:

Lehet játék előtt változtatni, a felszerelésen, de ez a rész abban a formában ahogy belerakták értelmetlen, ugyanis, nem te döntheted el konkrétan, hogy mit viszel, hanem három előre definiált kiosztás közül választhatsz, amiből persze mindig a default a leghasználhatóbb a többi mindig felejtős. Már csak azért is, mert úgyse tudod előre, hogy egy küldetés során mire nem lesz vagy lesz szükséged, így azokat kell vinni, ami a legnagyobb gáz ha kéne de nincs.

Mintha most már nem lennének telepatikusak az ellenfelek, ha egy észrevesz nem tudja az összes többi is azonnal, hogy hol vagy.

Az ajtókat ki lehet most már nyitni résnyire is, nem csak kitárni lehet, és be is lehet rúgni, a mögötte álló ellent kiütve ezzel. (ezt ők is előszeretettel alkalmazzák, nagyon vicces nézni, hogy valahol észrevesznek akkor elindulnak és az összes ajtót berúgják) És ami még fontosabb nem önzáródók az ajtók, hanem ugyanúgy lehet becsukni ahogyan kinyitottad.

Nyilvánvaló, hogy a pandora tomorrow-al párhuzamosan fejlesztették, mert különben nem tudtak volna ennyi mindenen változtatni.

Ami még változás, bár nem számolom se pozitívnak se negatívnak, hogy kivették a játékból az osprey-t, vagyis nincs olyan igazi saját jármű amivel a küldetések helyszínére visznek, a másik, hogy eltűnt Sam lánya is, már a második részben is csak említés szintjén szerepelt, ebből viszont már teljesen kiírták, említés se esik róla az egész játék során, ami fura. Helyette behozták azt, hogy Grim folyamatosan ugratja Sam-et, hogy milyen vén fütyi :-D

A küldetések végén kapsz egy %-os értékelést arról, hogy hogyan teljesítettél, ami abból jön össze, hogy elvégeztél e mindne mellékküldetést, hányszor vettek észre, meg hányszor szólalt meg a riasztó, és hány ellenfelet öltél meg 100%-hoz senkit se szabad megölni. Ez leginkább csak érdekességként jó, arra azért nem ösztönöz, hogy emiatt újrajátszak egy-egy pályát. A legjobb eredményem 98% volt a legrosszabb meg 27 :-D de a küldetés úgy is sikeres volt.

Azért nem csak pozitív változás van, hanem negatív is. Sam még mindig nem tanult meg célozni sőt ha lehet talán még kiegyenlítetlenebb lett a tűzharc az ellenfelek javára.
Kivették a játékból az autosave-et, de olyan szinten, hogy még a küldetések elején se ment automatikusan a játék. Többször előfordult, hogy nem mentettem az elején és utána amikor valamit elszűrtam reflexből nyomtam a quickload-ot. Aztán szentségelhettem, hogy visszarakott az előző pályára. És miután visszatöltötte az előző pályát már arra sincs lehetőség, hogy restart mission-t nyomjak, ez nagyon idegesítő volt. Talán az utolsó 3-4 küldetésre szoktam meg, hogy menteni kell az elején mert a program nem teszi meg magától. Nem értem ezt miért vették ki belőle.

Kicsit számolgattam, és arra jutottam, hogy nagyon drága szórakozás volt ez a maga idejében. Ebben is csak 10 pálya van az első kettőhöz hasonlóan, és egy-egy pálya 40 perc kb. Vagyis 6-7 óra a játékidő amit tud nyújtani, amiből az jön ki, hogy majd 2000ft-ot fizetsz egy óra játékért, ha az AAA címek árát nézem, ami 12 ezer körül van. Szóval frissen megvenni biztos nem érte meg, de azt az 1800 ft-ot amibe most kerül többszörösen megéri.

Ami a küldetéseket illeti kicsit talán könnyebb lett a játék, és sokszor inkább az akción van a hangsúly mint lopakodáson, nem igazán vagy rákényszerítve a lopakodásra, sokszor egyszerűbb és gyorsabb minden ellent kiiktatni mint elosonni mellettük, ez az előző részekben nem így volt.

Ami a történetet illeti sokkal összeszedettebb, mint a pandora tomorrow, de az első résznél is jobb. Tipikus Jack Bauer-es összeesküvéselméletes.

Összességében a pozitív változások bőven túlsúlyban vannak a negatívakkal szemben.

+
  • Hangulat
  • Grafika
  • Játékmenet
  • Szövegek és beszólások
  • Történet


-
  • Nagyon Nagyon rövid.
  • Az hogy mennyire vagy látható sokszor nincs összhangban azzal, hogy mennyire vagy látható :-) Úgy értem sokszor előfordul, hogy bár tisztán látható a karakter a képernyőn világít a képe mint a hold az égen, mégis azt jelzi a program, hogy 0 a láthatóság és valóban nem vesznek észre az ellenfelek, és ennek az ellenkezője is sokszor előfordul, hogy bár vak sötétben állok én egyáltalán nem látom magamat, meg semmit, mégis észrevesznek.
  • Szupertitkusügynök létére a célzás nem erőssége sam fishernek.
  • A különféle interakcióknak nincsen prioritása, nem egyszer fordult elő, hogy el akartam kapni egy ellenfelet, erre a mellette fekvő testet kezdte el fölszedni fisher, vagy a villanyt kapcsolta fel, mert éppen elérhető távolságba került az is, amikor az ellenfél is. Nem értem miért nem a lista legelején vannak az akciók és a többi triviális dolog kerüljön lejjebb a listában, hogy ha azt akarom akkor kelljen mászkálnom a menüben.
  • Az opsat megnyitása közben nincs pause, vagyis nem lehet olvasgatni a parancsokat vagy térképet nézegetni nyílt helyen, persze ez így logikus, én mégse érzem ezt egy játékban szükségesnek. Ha a realitásra akartak volna menni, akkor eleve nem kéne legyen 3d-s térkép, amibe a teljes építmény pontosan fel van tüntetve :)


9/10

#473 Felhasználó inaktív   M@Xtreme 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.497
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 24. 15:59

Na kiv leszek majd a DA-ra mit mondasz... :Đ
Ott is fejlődött a gfx. Vissza :-D

#474 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 24. 17:54

Üzenet megtekintéseIdézet: M@Xtreme - Dátum: 2010. 05. 24. 16:59

Na kiv leszek majd a DA-ra mit mondasz... :Đ
Ott is fejlődött a gfx. Vissza :-D

Fura, nekem nem tűnik olyan rossznak így első ránézésre. Nem mondanám, hogy rosszabb, inkább jobb.

#475 Felhasználó inaktív   M@Xtreme 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.497
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 24. 17:57

várjál csak.. :D Az első 1-2 map nagyon jó, aztán.. :D (a vége főleg szörnyű sztem)

#476 Felhasználó inaktív   indipendent 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 104
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 24. 22:42

Mostanság az Assassin's Creed II-t játszom, nagyon jó!

Ami tetszik:

- nagyon jó a sztorija
- fejleszthető fegyverek, páncélok,stb
- hosszú játékmenet

Ami hagy kívánnivalót maga után:

- a küldetések hasonló jellegűek, kicsit azért lehetett volna változatosabb is, bár azért így se rossz,engem leköt.
- az iránytás néha nehézkes,mikor úgy tapad Enzio a falhoz mint egy tapadókorong


Összességében megvagyok elégedve a játékkal, sokat fejlődött az előző részhez képest.

#477 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 26. 22:08

Üzenet megtekintéseIdézet: M@Xtreme - Dátum: 2010. 05. 24. 18:57

várjál csak.. :D Az első 1-2 map nagyon jó, aztán.. :D (a vége főleg szörnyű sztem)

Még mindig nem érzem, hogy szar lenne :-D

#478 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 27. 23:24

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent (2006)

Na az ominózus DA, többen riogattak itt, hogy mennyire rossz, meg fúj meg szörnyű. De azt kell mondanom nincs igazuk, sőt, még jó is, hogy nem pont ugyanolyan mint az előző három, mert halálra untam volna magamat. Az ún. undercover küldetések különösképpen tetszettek mint ötlet, más kérdés, hogy a megvalósításuk eléggé béna, mert rém egyszerű az összes feladatot megcsinálni mindkét fél számára, úgy hogy még egy rakat idő marad is. De a hagyományos terepi küldetések is jóval könnyebbek ebben. Még ami zavart az undercover küldetésekben, hogy nem lehetett beszélgetni npc-kel miközben császkáltam a bázison, meg semmilyen tárgyat nem lehetett használni, pedig poén lett volna ha pl belerakják, hogy fisher főz magának egy kávét, vagy legalább amikor már mindent megcsináltam le lehessen ülni egy székre, és ne kelljen álldogálni mint bálám szamarának.

Viszont azt el kell mondanom, hogy bár nem rossz a játék, de hogy a legbugosabb amivel valaha játszottam az biztos, nem tudom mi ez, de én még beta-nak se nevenzém nyugodt szívvel, ez simán alpha verziójú. A játék folyamán bugok garmadájával találkoztam, grafikai, tereptárgyakba beragadás, ha szűk helyen próbálok letenni hullát, akkor sérülök, stb stb... de a leges legdurvább: A játék nem játszotta le a vége videót, hanem a küldetés végén átváltott külső nézetre és onnantól kész vége, nem történt semmi, semmilyen gombra nem reagált, nem lehetett csinálni semmit. vagy 5x csináltam meg a játék végét emiatt (ebből a szempontból szerencse, hogy az is rém egyszerű) újratelepítettem, próbáltam patchelve, patch nélkül, de sose lépett tovább. Szégyen szemre, youtube-on kellett megnéznem, hogy mi a játék vége :omg: És a bonus küldetést nem is csinálhattam meg emiatt, merthogy ugye oda el se jutok, ugyanis az a vége főcím után lenne.

Az előzőekre azt mondtam, hogy rövid, akkor erre nincsenek jelzők, ugyanis ez villámjáték. Szerintem az egész végigvitele nem volt 5 óra összesen, pedig elhihetitek nem speedrun -ra gyúrtam.

Ami még tetszett, hogy többször lehetetlen döntések elé állítanak, ahol minden opció rossz, de mégis döntened kell.

A történet kissé (najó nem kissé) eröltetett, az összes beépített ügynökös klisét elsütik a játékban, ami nem lenne baj, csakhogy az írók valami tanoncok lehettek, mert csomószor minden felvezetés nélkül olyan dolgokat nyomnak le a torkodon, pl:
Spoiler

totálisan életszerűtlen, ok eleve a játék életszerűtlen, de attól a történetnek még nem kéne annak lennie. Már eleve amiatt nem élheti magát bele az ember a történetbe, hogy a JBA-ról (a szervezet amibe be kell épülni) nem tudunk meg semmit a játékban, sem az ideológiájukat, sem azt, hogy mi a céljuk, csak annyit tudunk, hogy fúj terroristák, és
Spoiler


Másik problémám, hogy a küldetések a 2. részhez hasonlóan megint nem függenek össze, hanem egymástól szinte totálisan független megbizatásokat teljesítesz, amik során többször ellentétes feladatokat kapsz az NSA-tól meg a JBA-tól, de úgyis rájössz a 2. küldetés után, hogy valójban ennek semmi jelentősége, ugyanis úgy vannak megalkotva a küldetések, hogy nem tudsz lebukni, hogy kettős ügynök vagy, ha végigmész a készítők által megálmodott útvonalon. Emiatt viszont a 3. küldetésre már teljesen elveszíti az izgalom faktort a játék, mert tudod, hogy úgyse bukhatsz le, nyugodtan csinálhatod az NSA által adott feladatot, amikor 5 percre otthagy a főnök, mert úgyse jön vissza fél órán át, ha meg mégis, bele lesz építve a küldetésbe, hogy vissza tudj jutni, amikor keres.

A karakterek is felületesek, senkiről nem lehet megtudni semmit a játék során, így utálni vagy megkedvelni se lehet senkit, na jó talán kivéve moss-t.

Grafikai minőség valóban csökken a játék vége felé, gondolom kevesebb idő jutott már ezeknek a pályáknak a kidolgozására.

Az irányításban minimális de totálisan szükségtelen változtatások vannak csak, a mehanizmus nem változott semmit, ugyanazokat lehet csinálni mint korábbi részekben, mégis átalakították a kezelőfelületet, meg a default kiosztást, nem értem minek, mikor már megszokta az ember. Mert ha egyszerűbb lenne az irányítás mint volt, akkor azt mondom ok, de semmivel se egyszerűbb csak más.

A játékmehanizmusban az változott még, hogy nincs többé láthatóság jelző csak a saját érzékszerveidre hagyatkozhatsz, ez pozitív változás, és nincs többé helath bar se, csak sejteni lehet, hogy mennyire vagy sérült, és nincs medkit se, hanem egy idő után öngyógyuláson :-D megy át fisher, ez viszont hülyeség.

Az ellenfelek bizonyos pályákon respawnolódnak, ez megintcsak negatív változás, volt egy rész ahol ha lelőttem az ellenfelet és utána elfordultam és visszafordultam akkor újra élt, nagyon röhelyes volt. Először reménykedtem, hogy azt tették bele a játékba, hogy halottnak tetteti csak magát és felkel amikor elfordulok, de nem, az biza respawnolodótt, ha 10x lőttem le, akkor 10x respawnolódott, és nem is ugyanaz a katona hanem mindig másik.

Amitől még a hajamat téptem az a mentési rendszer, az is egy bughalmaz az egész, ha már benne vagy a játékban nem működik többé a load game menü, hiába mész rá bármelyik mentésre megkérdezi a játék, hogy valóban be akarod e tölteni az állást, de bármit nyomsz neki nem csinál semmit. quick save, csak session-on belül működik, ha kilépsz majd újra elindítod a játékot a quickload nem működik, csak akkor ha már legalább egyszer mentettél quicsave-el. A játék többször kiírja, hogy saving menet közben, mintha autosave lenne, de egy frászt, nem menti el az állást, ha utána load-ra mész bizony a legutolsó quicksave-et tölti vissza (nem csak a quickload hanem a load last save opció is). Többször előfordult, hogy a quicksave hibásan mentett és betölthetetlen lett az állás amit csinált. Szerencse, hogy párhuzamosan 4 quicsave állást tart meg a program. Gondolom úgy ment a bugfix, hogy
"-Figyi néha hibásan ment a játék, ki fognak akadnia játékosok ha elvész az állásuk."
"-Á nem baj, belerakunk 4 quicksave slotot, az úgyis valószínűtlen, hogy egymás után 4x hibásan mentsen"
Az is vicces, hogy nem időrendben sorolja a mentéseket a játék, hanem valami random algoritmus szerint, és még el se lehet nevezni a mentéseket, az összesnek az a neve, hogy save, így lehet keresgélni, hogy melyik az utolsó dátumos a listában.


+
  • Hangulat
  • Játékmenet
  • Döntéshelyzetek
  • Ellentmondásos küldetések
  • Undercover mód


-
  • Nagyon Nagyon Nagyon Nagyon rövid.
  • Bug hegyek
  • Respawnolódó katonák
  • Újra telepatikusak az ellenfelek.
  • A JBA bázison a legutolsó karbantartók is feletted állnak a rangsorban.
  • Ócska és hibás mentési rendszer.


Hogy lehet értékelni ezt a bughalmazt, ami amúgy jó játék lenne? Nem tudom eldönteni, ha csak a játékot nézem, akkor 8/10, ha csak a minőséget, akkor 0/10, totálisan értékelhetetlen. Leátlagolom 4/10-re, ha nem lenne bugos bátran ajánlanám mindenkinek, de így csak azoknak akinek van fölösleges haja, és nincs pénze fodrászra.

Szerkesztette: Mumia 2010. 05. 27. 23:31 -kor


#479 Felhasználó inaktív   Yv@n 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.069
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 27. 23:40

Üzenet megtekintéseIdézet: indipendent - Dátum: 2010. 05. 24. 23:42

Mostanság az Assassin's Creed II-t játszom, nagyon jó!

Ami tetszik:

- nagyon jó a sztorija
- fejleszthető fegyverek, páncélok,stb
- hosszú játékmenet

Itt volt annyi gondom a páncélzattal, hogy nem teljesen gondolták végig mintha az időrendet. Egész pontosan az utolsó komplett áncélt, amivel aztán semmit sem kell foglalkozni hamarabb szereztem meg, mint az előtte levő utolsó darabjait, így annak nem sok értelme volt.

Üzenet megtekintéseIdézet: indipendent - Dátum: 2010. 05. 24. 23:42

Ami hagy kívánnivalót maga után:

- a küldetések hasonló jellegűek, kicsit azért lehetett volna változatosabb is, bár azért így se rossz,engem leköt.
- az iránytás néha nehézkes,mikor úgy tapad Enzio a falhoz mint egy tapadókorong

No ettől néha szétbaszott az ideg. Betudtam konzolos betegségnek, hisz ott gyak kényszerű kompromisszum a kevés gomb miatt, de a context sensitive irányítástól mindíg ideges leszek.
Menet közben is rendszeresen csinált mást a karakter, mint ahogy én szerettem volna, de a leg szembetűnőbb akkor volt, amikor egy komolyabb henchmen tömegben(küldetés során már vagy 10en voltak velem) beszorultam a saját embereim közé, lábam alatt 3-4hullával, fegyverrel, körülöttem pedig a csomó saját ember.
Nah innen kb. 5percig tartott kievickélni, mert a shift gomb ami a lassú sétálás lenne a földön lévő fegyvereket és hullákat kapta fel, ha pedig shift nélkül akartam kijutni, akkor állandóan pofára estem a saját emberekben. Kínomban már az asztallapot csapkodtam...

Összességében az AC2 nekem nagyon tetszett, kicsit hiányoltam mondjuk a városok közti zónákat, nekem az első részben sem volt vele semmi problémám. Nagyon remélem, hog ymegkapjuk pc-re a 3as részt is.

Szerkesztette: Yv@n 2010. 05. 27. 23:41 -kor


#480 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 05. 30. 17:39

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction (2010)

Elgondolkozom mi lehetett a készítők indítatása arra, hogy lesöpörjék az asztalról mindazt amiről a splinter cell eddig szólt és egy teljesen más játékot adjanak ki a név felhasználásával. De az, nem volt nekik elég, hogy lesöpörték a játék koncepciót, a történetet és a karaktereket is teljesen felrogatták. Pl, Grimsdottir nem elég, hogy jellemében totálisan átalakult, és hirtelen terepi ügynök lett, de még a kinézetét is totálisan átszabták, és nem pozitív irányba. Gátlástalanul felforgatták mindazt amit a korábbi részek lefektettek, a cél úgy látszik szentesítette az eszközt, bár nem tudom mi volt a cél, ha az, hogy felbőszítsék a korábbi részek rajongóit, akkor ez gondolom sikerült. De leginkább az lehetett a cél, hogy az eladásokat növeljék, mainstreamebbé tegyék, ehhez pedig ütős történet kellett, telepakolva minden divatos dramaturgiai klisével, összeesküvés, elrabolt családtag, áruló az ügynökségen (tisztára mintha a 24 egyik évadja lenne). És természetesen az se maradhatott ki az elcsépelt húzások sorából, hogy úgy indít a játék hogy a legvégét megmutatja, és utána jön a 72 hours earlier felirat.

Alapvetően tetszett is volna a történet, ha nincs ez a kavarás grim körül, meg nem húznak be néhány nagyon olcsó és elcsépelt fordulatot.

Ami egyértelműen látszik, hogy a látványra nagyon rágyúrtak, pl sokszor van, hogy a játék közben a falra vetítenek animációkat, ami marha látványos, ügyes trükk, minden elismerésem a programozóknak, de én max egy tech demo-ban tudnám elképzelni, itt inkább csak zavaró, és a videó se látszik rendesen. Bár néha sikerül vele feldobniuk a hangulatot, elismerem. Ami viszont ennél sokkal zavaróbb, hogy a feladatokat is a falra vetíti a játék, el se tudom mondani mennyire illuzíóromboló, amikor belépsz egy szobába és az ránt ki a hangalatból, hogy a szemközti falra oda van vetítve ARIAL BLACK-el, hogy mit kell csinálni. Ráadásul ezek a vetítések nem is statikusak, hanem ha eléállsz a karakterre is rávetül a felirat.

Ami a játékmenetet illeti, semmi se maradt az eredeti splinter cellből, döntéshelyzet nincs a játékban, a 90%-a akciózás a 10%-a lopakodás. És nem is tehetsz mást, erre a pályadesign meg a sciptek gondoskodnak. Azon a pályán ahol akciózni kell nem lopakodhatsz mert eredendően úgy van megtervezve, hogy csak akkor tudsz továbbmenni ha mindenkit kinyírtál. Igen kinyírtál, ez is iszonyatosan visszás volt nekem, hogy sam most már válogatás nélkül mindenkit kinyír, nincs non-lethal takedown, holott a legtöbb ember akivel szembe találkozik csak parancsot teljesítő katona, neked meg hideg vérrel fejbe kell lőnöd őket sorra.

Írtam, hogy 90%-a a játéknak akciózás, ez úgy működik, hogy raktak egy bizonyos kombó rendszert a játékba, hogy ha egy embert közelharcban ölsz meg, utána a program lehetőséget ad rá, hogy, fegyvertől függően 2-3 embert "halálra jelölj" és akkor egy kattintásra sam megöli mindet egy lövéssel. És erre rá is kényszerít a játék, mert az egyetlen dolog amit áthoztak az előző részekből, hogy nyílt tűzharcban fisher még mindig nem tud célozni, szóval az egész játék alatt arra törekedsz, hogy egy a csoporttól elkülönült katonát legyakj kézzel, hogy utána kettőt hármat lelőhess.

A kihallgatás jelentősége megint elveszett, ismét csak néhány kulcs szereplőt lehet kihallgatni a játékban, de ez is elég bénán van megoldva, sam egy kézzel tartja az embereket ilyenkor, mint valami terminátor a nyakánál fogva, és bezár a játék egy 4x4-es négyzetbe amiből ki se mehetsz amíg a kihallgatás tart. Ami jó benne, hogy a tereptárgyakat amik a közelben vannak használja a kihallgatásnál. De ezt nem volt nehéz lescriptelniük, hiszen kb 3-4 kihallgatás van az egész játék során, ha viszont nem viszed oda egyetlen tárgyhoz sem, akkor ugyan az az animáció ismétlődik mindig, ami elég gáz.

Ami a játékmenetben a legzavaróbb változás számomra, hogy most úgy jelzi a program, hogy nem vagy látható, hogy átvált a kép fekete-fehérre :omg: HIHETETLEN. Ezzel együtt ki is vették a játékból az éjjelátót meg a hőkamerát is, mert ugye innentől, hogy vak sötétben is tökéletesen látni csak éppen fekete fehérben teljesen jelentőségét vesztette.

A mentési rendszer most már nem szabad, hanem checkpoint rendszer van, ráadásul jó béna, sokszor előfordul, hogy úgy van a checkpoint, hogy pont egy hosszabb animáció előtt, és ha utána meghalsz akkor újra és újra végig kell nézni ugyanazt az animációt mert nem lehet elnyomni még 10. alkalommal sem. Bezzeg az átvezető videókat el lehet nyomni, de az ingame animációkat nem. Meg az is rendszeres, hogy jön egy kemény tűzharc, és utána nincs rögtön checkpoint, hanem továbbmenve egy újabb kemény tűzharc következik, és ha meghalsz csinálhatod meg újra az előzőt is. Én normálon játszottam de így is volt jónéhány rász, ahol a hajamat téptem annyira nehéz volt.

Az irányítást megváltoztatták ismételten, nem is kicsit. Rengeteg funkció van amit ugyanazzal a gombbal lehet használni, és csak helyzetfüggő, hogy éppen melyiket csinálod, ebből kifolyólag, számtalanszor haltam meg úgy, hogy nem azt csinálta amit én szerettem volna. Pl a gurulás meg a fedezékbe húzódás ugyanaz a gomb, így sokszor nem az ajtónál fedezékbe vonult, hanem begurult az ellenségekkel teli szobába, ahol szitává lőttek. Az, hogy több funkció van egy gombon, gondolom konzolos örökség, mert ott csak korlátozott számú gomb áll rendelkezésre. De ugyanakkor vannak funkciók, amiket illett volna egy gombra vagy intuitívabbá tenni, és mégis 3 gombot kell hozzá használni. Ilyen a mark&execute funkció amiről már írtam, külön gombbal kell egyesével megjelelni a kivégzendő elleneket, és a kijelölést megszüntetni másik gombbal kell, és elvégezni a kivégzést megint másik gombbal kell. Ráadásul ha egymás mögött áll két ellen csak az elsőt tudod megjelölni a hátrébb állót nem. Vagy ha kimegy egy megjelelöt ellen a szobából akkor onnantól csak az összes kijelölés megszüntetésével tudod róla levenni a jelölést.

A gadgetek teljességgel hasznavehetetlenek a játék során, a különféle aknák és bombák olyan kis hatótávval rendelkzenek, hogy csak a közvetlenül rajta álló elleneket intézik el, így nem is érdemes használni mert ha van időm odadobni egy bombát akkor van időm becélozni és lelőni is így is úgy is csak egyet tudok leszedni. Van még emp meg flashbang is, de ezeknek meg a hatása kb 3-4mp-ig tart ami megint semmire nem elég csak arra, hogy mindenki megtudja hogy ott vagyok és szitává lőjenek ha sokan vannak. Ha meg nincsenek sokan eleve értelmetlen használni.

Ha weapon stash mellett van a checkpoint, akkor visszatöltésnél elvesznek a fegyvereid, és minden egyes alkalommal újra fel kell szedni őket, ha nem alap kispisztollyal akarsz nekimenni az ellenfeleknek. Ez különösen akkor vicces, amikor visszatöltöd, és azonnal jönnek az ellenfelek, így nincs időd felszedni a fegyvereket.

Az ai egész jó, gránátokat dobálnak, lőnek minden felé, bekerítenek, nem hagynak nyugodni.

+
  • Hangulat (a pályák hangulata egész jó, nem tudják teljesen hazavágni a rávetítésekkel)
  • Játékmenet (elsőre rémes splinter cellhez szokva, eszement iq mentes akciójátéknak viszont jó)
  • Fedezék rendszer
  • viszonylag jó ai (bár ez eléggé változó mert néha egész okosak máskor meg vágóhídra tartó barmokként viselkednek)


-
  • Rövid
  • Tereptárgyakba nem egyszer szorultam bele. Főleg akkor vicces ez, amikor éppen legyaktam egy szakasz ellent de a következő checkpointot még nem értem el.
  • Néha falon keresztül is észrevesznek a katonák, és néha fedezékben is sebeznek a lövések.
  • Kiforgatott karakterek
  • Eröltetett és közhelyes történet.
  • Döntéshelyzetek teljes hiánya.
  • Csőjáték
  • Bele vagy kényszerítve a lopakodásba vagy az akciózásba nem te döntöd el, hogy mikor mit csinálsz.
  • Falra vetített feliratok.
  • Rosszul elhelyezett checkpointok
  • Semmi köze korábbi Splinter Cell-ekhez
  • Elfuserált irányítás
  • Fekete-fehér
  • Nincs se hackelés se zártörés se semmi ilyesmi.


He reálisan akarom értékelni akkor 7/10, de ez nem splinter cell, hanem egy random akciójáték. (kb az alpha protocolnak kellett volna ilyennek lennie ill szeretett volna ilyen lenni)

Téma megosztása:


  • (68 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó