Star Wars - The Force Unleashed II (2010)
A Lucasarts szégyene ez a játék. Persze tudom, hogy a klasszikus lucasartsnak akinek a nagy klasszikusokat köszönhetjük semmi köze ehhez a játékhoz, attól még a nevet beszennyezi.
Kezdve azzal, hogy tele van buggal méghozzá nem apróságokkal, hanem komoly gameplayt befolyásoló hibákkal. Az egyik ilyen, hogy néha az átvezető animációk helyett üres fekete képernyőt mutat, néha hallani a hangot, de volt hogy azt se. És mivel ebből okosan kivették azt az opciót ami az első részben volt, hogy utólag menüből visszalehetett nézni az átvezetőket, gyakorlatilag ha elöjön a bug, megszívtad, nem láthatod az adott átvezetőt, csak ha újra végigjátszod a pályát ami után következik és imádkozol, hogy másodszorra ne jöjjön elő a bug. Nekem szégyen szemre a játék vége videót youtube-on kellett megnéznem. Másik bug, hogy néha a textúrák feketednek ki teljesen és akkor nem látni semmit az adott pályán, a falat nem tudod megkülönböztetni a padlótól, minden 0,0,0 színű lesz, még csak a fény se látszik a textúra nélküli objektumokon ilyenkor. És mivel nem lehet tájékozódni így megintcsak megszívtad és pályarész újrakezdésével oldható csak meg. Harmadik bug amibe sikeresen belefutottam az, hogy az egyik pályán ha csak egyszer is meghalsz akkor a kb 2/3-ánál nem fogsz tudni tovább menni mert egy power cell nem lesz megfogható, aminek megfoghatónak kellene lennie. Az egyetlen megoldás a bugra, ha újrakezded a pályát és egyszer sem halsz meg rajta.
Ennyit a bugokról, most akkor térjünk át arra, ami miatt bugok nélkül is lesajnáló kritikát érdemelne a játék: Viccesen rövid, ráadásul a viccesen rövid talán 4-5 órás játékidőnek is a felét a bossfightok teszik ki. Amik ráadásul önmagukban is paródiába illőek. Az első részben azért főleg hagyományos hack&slash alappon mentek ezek is, na itt ezt el lehet felejteni. Scriptelt az egész, és több főellenség olyan, hogy karddal el se érheted.
Az első rész remek története után, ennek gyakorlatilag nincs története, mondjuk ilyen rövid idő alatt nem is lehetne sok történetet mesélni, de még az a kevés is teljesen súlytalan és értelmetlen. Még a vége is gyakorlatilag alapjaiban ássa alá az egész tétjét a játéknak, ugyanis innentől nincs jelentősége a halálnak, mert bárki feltámadhat.
Az egyetlen pozitív része ami megmaradt a játéknak az a pörgős játékmenet, azon kívül semmit se tud felmutatni. A kombó rendszert megszüntették, ami jó is meg rossz is, mert bár utáltam a kombókat tanulgatni, legalább valami taktikázási lehetőséget adott a játéknak az első részben. Itt viszont minden ellenfél csak egyféle módon intézhető el az alap stormtroopereket kivéve. A skill pontok bár megmaradtak eléggé súlytalanok lettek mert nem lehet vele új kombókat beszerezni, meg nincsen levelup, egyszerűen csak a meglévő 5 képesség fejleszthető belőle, amitől minimálisan hatásosabb lesz pl a kard dobás, vagy a lightning.
Ami még szót érdemel az a pályadesign, ami viccesen szar. Különösképpen a gépterem a hajódon. Mintha minden csak a te szórakoztatásodra lenne kitalálva. Ez a pályafelépítés elment volna egy 2d scrollozódós duke nukemben. de itt azért többet várna az ember annál, hogy minden tereptárgy funkciója a te szórakoztatásodban merül ki. Pl a saját hajód géptermében szét kell robbantani dolgokat hoyg továbbjuss. És egyébként a hajó személyzete is mindig így közlekedik, hogy elpusztítja a fél hajót? Na meg hogy kerülnek stormtrooperek, meg sith harcosok a te hajód belselyébe? Az, hogy a hangárba bejönnek leszálló egységekkel még ok, de tudtommal star wars univerzumban teleportálás nincs. Meg a másik vicces dolog, hogy az összes platform catwalk és alagút pontosan egy-egy dupla force jump-ra van méretezve. Biztos bennem van a hiba, de nem hiszem, hogy a hajó teljes személyzete jedikből áll, akkor megint ott tartunk, hogy akkor a snassz mezei legénység hogy a frászba közeledik?
Ja mégegy dolog ami végig idegsített, hogy kota az egész játék alatt neked dumál, hogy mit csinálj, nem telik el fél perc, hogy ne mikormenedzselne, mintha nem lenne jobb dolga. Persze gondolom azért került ez bele, hogy vérpistikének még arra se kelljen az agysejtjeit pazarolnia, hogy megjegyezze mit kell csinálnia, mert kota 5 mp-enként elmondja rádión, 50x is, általában feleslegesen, pl a power cellt töltöd éppen force lightingal de ő azért benyögi, hogy feleslegesen csinálod, mert nem tudod sebezni (a főellent), ez is ócska scriptelési hiba.
Az első rész se tette túl magasra a mércét, de egy élvezhető játék volt, kellően erős kihívással, és a remek történet miatt végig élvezetes maradt. Ez viszont ezer sebből vérzik.
+
-
- Pályadesign
- Semmilyen történet
- <5 óra játékidő a bugok miatti szenvedést is beleszámítva és ez egy teljes árú AAA cím, katasztrófális ár/érték arány.
- Rövidsége ellenére unalmassá válik a harc nagyon hamar, mivel minden ellenfél csak egyféleképpen pusztítható el.
- Bugok
- Hülye befejezés
2/10
Szerkesztette: Mumia 2010. 11. 07. 23:39 -kor