Dragon Age: Origins (2009)
Eddig négyszer futottam neki a játék végigjátszásának, ebből háromszor képtelen voltam befejezni. Elsősorban azért mert unalomba fulladt, a játék az első 4-5 óra után semmi de semmi újat nem tud felmutatni, az embernek herótja lesz a végeláthatatlan és az esetek többségében értelmetlen párbeszédektől. A harcrendszer pedig a harcot is monoton kulimunkává teszi. Nem az ügyességeden múlnak a harcok kimenetelei, ill nem közvetlenül, hanem azon múlik, hogy megfelelően oszd el a kapott skill pontokat, és a tactics menüben jó startégiát állíts be. Az aktuális harcoknál inkább éreztem magam tehetlen nézőnek mint aktív résztvevőnek.
Ennek a tehetetlenségnek köszönhetően pedig a játék inkább idegesítő, mintsem szórakoztató. Harctéren két lehetőséged van vagy leállítod a társaidat, vagy hagyod hogy szabadon mozogjanak, de mindkét megoldás rosszul van megvalósítva a játékban. Ha előbbit választod akkor még az őt támadó ellenfeleknek se ütnek vissza valójában teljesen mozdulatlanok. Utóbbi esetben, meg rengetegszer előfordul, hogy kamikaze módjára elszakadnak a csapattól és berohannak az ellenfelek tömegébe, ahol másodpercek alatt szétaprítják őket. Az egyetlen hatékony stratégia, ha nem viccelek, 2mp-enként leállítod a játékot, és egyesével kiosztod mindenkinek hogy pont abban a másodpercben mit csináljon, ellenkező esetben biztos nem azt fogják csinálni ami a legjobb megoldás lenne adott esetben. A tactics menü meg csak korlátozott lehetőségeket nyújt, nem lehet minden eshetőségre felkészülni csak azzal. Ha túl sok utasítást állítasz be egy-egy embernek, akkor állandóan csak azzal lesznek elfoglalva az aktuális harc helyett, mert véletlenül teljesülni fog egy feltétel és rögtön mást kezd csinálni mint ami adott helyzetben célszerű lenne. Példának okáért, he beállítom, hogy a mágus igyon lírium-ot, amikor lemegy a manája 10%-alá, ez jó stratégia lenne, de ez önmagában nem biztos, hogy azt jelentiszükség is van rá, még ezer más faktor van, amit figyelembe kéne venni ahhoz, hogy eldönthesd, hogy szükség van e a líriumra. Összetett feltételeket pedig nem lehet beállítani.
A másik problémám a játékkal, hogy túl sok speciális mozdulat és varázslat van, a játék vége felé annyi, hogy fel se fér mind a gyorsmenüre, márpedig ha túl akarod élni, akkor minden képességedet használni kell, nincs olyan, hogy van egy jó képesség és csak azt használod, mivel minden képességnek hosszú cooldownja van, némelyiket csak 1x tudod használni egy harc során. Alap mozdulatokkal meg sose intézed el az ellenfeleket, így a játék leginkább abból áll, hogy folyamatosan nyomod sorba a specialis mozdulatokat a harcosokkal, és a varázslatokat a mágusokkal, és jó eséllyel mire az utolsó puskapord is ellőtted addigra az először használt varázslat már újra elérhetővé válik. Nekem sokkal jobban bejött volna, ha nincs ezernyi ilyen képesség, hanem minden megszerzett skill állandóan aktív lenne.
Visszakanyarodva az idegsítőségre, nem tartom magamat amatőr játékosnak, rengeteg játékot végigjátszottam már, jónéhányat legnezebb fokozaton. Ennek ellenére ebben a játékban easy-n játszva is volt néhány olyan rész ami majdhogynem teljességgel lehetetlen volt, voltak harcok amit 20x kellett újra próbálnom mire valami csoda folytán sikerült megnyerni. És még azt se mondanám, hogy a megfelelő helyen nehéz a játék, a fontos csaták valóban könnyűek easy-n, beleértve a legvégső főellenséget is. De van néhány teljesen mellékküldetés ahol egy hajszálnyi esélyed van kb még így is, el nem tudom képzelni hogy lehet azokat a helyzeteket nehezebb fokozaton megoldani. PL:
De negatívumokon túl ami pozitív a játékban az a történet, és az, hogy többféle befejezési, de méginkább hogy többféle kezdési lehetőséged van. Attól függően, hogy milyen karakterrel indulsz neki teljesen eltérő előtörténetet kapsz. Ez egy jó megoldás, érdemes minden kezdést kipróbálni a játékban. Más kérdés, hogy nincs az az erő az univerzumban ami rábírna, hogy mégegyszer végigszenvedjem az egész játékot. 24 óra volt a játék, ennyi idő alatt értem a történet végére, de ez volt életem leghosszabb 24 órája, ha azt írta volna, hogy 80 órát játszottam azt is elhittem volna szemrebbenés nélkül, még csodálkoztam is, hogy csak ennyi volt.
Nekem a grafika is tetszett, egyedül az zavar, mint ami oly sok rpg-ben is, hogy az attributumok egyáltalán nem hatnak a külső megjelenésre, pl hogy a 15-ös strength-el rendelkező karakter is ugyanúgy néz ki mint az 50-es. És hogy kezdésnél egyáltalán nem lehet testre szabni a kinézetet, még olyan alapvető attribútumot sem lehet változtatni, hogy magasság, a karakter nyaktól lefelé teljesn fix.
+
- Hangulat
- Történet
- Karakterek
- Grafika
- Többféle kezdés
-
- Harcrendszer
- Az egész játék során nem vettem semmi hasznát a pénznek, egyszerűen soha egyetlen árusnál sincs használható termék, vagy ha mégis, olyan áron, amit a játék legvégére tudsz összeszedni, de addigra a játék elején még táposnak gondolt cucc úgyis totál érdektelen lesz.
- Unalmas párbeszédek
- A saját karaktered néma
- Repetitív és idegőrlő játékmenet
- Rossz balance, a játék néhány része még easy-ben is túlságossan nehéz.
Nem azt mondom, hogy rémesen rossz játék, de a vele párhuzamosan futó bioware sorozattól, a mass effect-től, messze elmarad. Ill majd a második rész eldönti, de a demo alapján a legtöbb betegségét megőrizte a játék, ilyenkor jön ki a vezeték nélküli kontroller legnagyobb hátránya: akadály nélkül földhözvághatom, ami meg is történt a demo során. Ebből következtetve semmivel se lesz kevésbé idegesítő a 2 mint az 1 volt. De egyelőre következzen az első rész értékelése pontokban:
grafika/megvalósítás: 8/10
történet/hangulat: 9/10
játékmenet/irányítás: 2/10
összhatás: 6/10
Szerkesztette: Mumia 2011. 03. 15. 20:45 -kor