HWSW Informatikai Kerekasztal: T-Home - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (76 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

T-Home Együtt. Veled Értékeld a témát: ***-- 2 szavazás

#121 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 24. 13:46

Azért a bérelt vonal, az egy másik tészta. :)

Nekünk jóval olcsóbb lesz, mert jelenleg még 1 hónap hűséggel fizetünk ISDN telefon + T-Online 8 megabites csomaggal összesen havi fixen nettó 20 ezer Ft-ot (ebből csak az üzleti ISDN majdnem 6000 Ft), amiből semmi nem beszélhető le, nincs 60 db e-mail cím (csak 10, igaz domain az van), nincs 500 megás webtárhely, nincs router, nincs kedvezményes, nem publikus percdíj a telefonra (több mint 3 Ft /perccel olcsóbb).

Szerkesztette: Kory 2008. 09. 24. 13:48 -kor


#122 Felhasználó inaktív   mizsepizse22 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.695
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 24. 15:49

Idézet: djculture - Dátum: 2008. szept. 23., kedd - 14:36

t-dsl favorit plusz /4megás net+favorit plusz telefon/ 13600ft .Mai napig ennyit fizetek ,ezért nem mindegy átmentem erre:adsl medium classic+alap telefon csomag/ 8 megás net +alap telefon /9300ft

Ez melyik csomag hogy 8mega net + telefon 9300? Ilyen nekem is kéne, de nem találom én most fizetek 8 mega netér 8900 at + felező díjcsomagért 3300 at (fele lebeszélhető de nem használom) azaz . 13.200 ftot fizetek... 9300 ér korrektebb lenne... :D

#123 Felhasználó inaktív   mokuskerek 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 8
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 24. 16:26

Idézet: matternoster - Dátum: 2008. szept. 24., szerda - 6:17

Valamilyen hálókártyát kell venned (>>ilyesmiket<<), vagy USB stick-et (>>ilyesmiket<<).

Telepíted és egyszerűen tudsz csatlakozni, nem kell kézzel konfigurálnod, ha tűzfal van arra kell figyelni, hogy engedje a működését. A thomson-ban már be van állítva a net.

Köszönöm a segítséget. Már működik.

#124 Felhasználó inaktív   djculture 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.810
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 24. 17:15

Idézet: Buga_Laci - Dátum: 2008. szept. 24., szerda - 15:49

Ez melyik csomag hogy 8mega net + telefon 9300? Ilyen nekem is kéne, de nem találom én most fizetek 8 mega netér 8900 at + felező díjcsomagért 3300 at (fele lebeszélhető de nem használom) azaz . 13.200 ftot fizetek... 9300 ér korrektebb lenne... :D

Ez ugy jön ki hogy az alap telefon csomagért ha adsl el együtt fizetsz elő 1000ft kedvezményt kapsz 1 évig.Utána viszont ha ujra aláirsz 1 évet ismét járni fog.Igy az alap telefon csomag kerül 3500 helyett 2500-ba.Na mostan a dsl classic medium 8 megas adsl meg 6890 igy amit fizetni kell az a 9390ft...
Ki a halott vinyók istene?
Hádédész..

#125 Felhasználó inaktív   lenbazso 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 358
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 25. 08:04

Idézet: Buga_Laci - Dátum: 2008. szept. 24., szerda - 14:49

Ez melyik csomag hogy 8mega net + telefon 9300? Ilyen nekem is kéne, de nem találom én most fizetek 8 mega netér 8900 at + felező díjcsomagért 3300 at (fele lebeszélhető de nem használom) azaz . 13.200 ftot fizetek... 9300 ér korrektebb lenne... :D

Akkor téged valaki jól lehúz, mert a kettő együtt csak 12200. Véletlen nem az asszony fizeti be?  :think:  Lehet abból megy kozmetikushoz.  :D

#126 Felhasználó inaktív   Naked Lunch 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 123
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 25. 11:30

Engem komolyan érdekelne, hogy lehet-e a fogyasztóvédelemhez fordulni, hogy a T-Home árukapcsolással
rákényszerít az ő általa forgalmazott STB vásárlására/bérlésére. Ha nekem olyan tv-m van, hogy van benne hely a ktv-s előfizetői kártyának, akkor miért nem lehetséges egy olyan megoldás, hogy az előfizetési díjért megkapom a kártyát és azt a saját tv-mben használom?

Ha Európában működik ez a módszer, akkor itthon miért nem?

Jogos ilyen esetben a fogyasztóvédelemhez fordulni, vagy sem, mert úgy sem lenne eredménye?

#127 Felhasználó inaktív   djculture 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.810
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 25. 11:34

Idézet: Naked Lunch - Dátum: 2008. szept. 25., csütörtök - 11:30

Engem komolyan érdekelne, hogy lehet-e a fogyasztóvédelemhez fordulni, hogy a T-Home árukapcsolással
rákényszerít az ő általa forgalmazott STB vásárlására/bérlésére. Ha nekem olyan tv-m van, hogy van benne hely a ktv-s előfizetői kártyának, akkor miért nem lehetséges egy olyan megoldás, hogy az előfizetési díjért megkapom a kártyát és azt a saját tv-mben használom?

Ha Európában működik ez a módszer, akkor itthon miért nem?

Jogos ilyen esetben a fogyasztóvédelemhez fordulni, vagy sem, mert úgy sem lenne eredménye?

Tv-be teljesen más rendszer van ez olyan mint a sok eladott tv amibe digitális földi tuner van csak épp mpeg2 es nállunk meg mpeg4 szabvány van.Kilehet vele törölni.
Ki a halott vinyók istene?
Hádédész..

#128 Felhasználó inaktív   Naked Lunch 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 123
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 25. 12:11

Idézet: djculture - Dátum: 2008. szept. 25., csütörtök - 11:34

Tv-be teljesen más rendszer van ez olyan mint a sok eladott tv amibe digitális földi tuner van csak épp mpeg2 es nállunk meg mpeg4 szabvány van.Kilehet vele törölni.

Már miért lenne más rendszer, amikor van olyan tv, amiben van DVB-T és DVB-C tuner is?

#129 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 25. 12:28

Idézet: Naked Lunch - Dátum: 2008. szept. 25., csütörtök - 13:11

Már miért lenne más rendszer, amikor van olyan tv, amiben van DVB-T és DVB-C tuner is?

Minden szolgáltató (pl. nálunk a helyi kábeles is), a saját set top boxával együtt garantálja a digitális szolgáltatás biztosítását, tetszik nem tetszik alapon. :)

Nem tudom hova fordulhatnál ez ügyben, és azt sem hogy vajon minden tévébe azonos típusú kártyák kellenének-e? Így a szolgáltató felől van egy egységes STB felület, amire tudnak fejleszteni.

#130 Felhasználó inaktív   erdeklodo 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 599
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 25. 12:52

Idézet: Kory - Dátum: 2008. szept. 25., csütörtök - 11:28

Minden szolgáltató (pl. nálunk a helyi kábeles is), a saját set top boxával együtt garantálja a digitális szolgáltatás biztosítását, tetszik nem tetszik alapon. :)

Háát ez a "garantálja" mindig olyan szándékosan félreérthetőnek fogalmazódik meg a "szolgáltatóktól"

Most megy, vagy nem?
Szabványos, vagy nem?

Ez így nem csak gány, de tisztességtelen is. Így a dvb-c szolgáltatásuk nem használható pc-s tunerrel, ami a mai htpc-s időkben nem túl előremutató.

#131 Felhasználó inaktív   Naked Lunch 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 123
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 25. 13:45

Idézet: Kory - Dátum: 2008. szept. 25., csütörtök - 12:28

Minden szolgáltató (pl. nálunk a helyi kábeles is), a saját set top boxával együtt garantálja a digitális szolgáltatás biztosítását, tetszik nem tetszik alapon. :)

Hát ez az ami nem tetszik.

Ez kb. olyan, mintha az Antenna Hungária csak az általa adott tv-vel garantálná a vételt.
Vagy az analóg ktv szolgáltatáshoz is a ktv társaság adná tv-t.

Ez az egész egy nagy lenyúlás és visszaélés a monopol helyzettel.

Gondolom a tv gyárak nem véletlenül teszik a tv-be a tunert meg a kártya helyet, ez a rendszer már kialakult és bejáratódott a világ többi részén, akkor mi miért nem tudjuk átvenni?

Tényleg az a kérdés, hogy jogos az STB rámerőltetése vagy sem?

Szerkesztette: Naked Lunch 2008. 09. 25. 13:46 -kor


#132 Felhasználó inaktív   lenbazso 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 358
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 25. 14:05

Idézet: Naked Lunch - Dátum: 2008. szept. 25., csütörtök - 12:45

Hát ez az ami nem tetszik.

Ez kb. olyan, mintha az Antenna Hungária csak az általa adott tv-vel garantálná a vételt.
Vagy az analóg ktv szolgáltatáshoz is a ktv társaság adná tv-t.

Ez az egész egy nagy lenyúlás és visszaélés a monopol helyzettel.

Gondolom a tv gyárak nem véletlenül teszik a tv-be a tunert meg a kártya helyet, ez a rendszer már kialakult és bejáratódott a világ többi részén, akkor mi miért nem tudjuk átvenni?

Tényleg az a kérdés, hogy jogos az STB rámerőltetése vagy sem?

Lenyúlás ez egyértelmű.  :reklamacio:
Sajnos semmi mást nem lehet tenni, mint okolni a tisztelt legfelsőbb vezetést, aki államkérdésekben dönt.  :( Igaz mondhatnám, hogy okoljuk azt a többséget, aki erre szavazott de nincs értelme. Szerintem a sok szar közül már mindegyik ült a székben, és lehet előbb-utóbb még fog is.  :mad: Egyikkel sem megyünk semmire, ezek közül lehet választani, nincs mit tenni. Gondolom nemcsak nekem tünt már fel, hogy a meghozott döntések nem a nép érdekeit veszik figyelembe, hanem mindig az aktuális időben ott ülő döntéshozó zsebe, meg a rokoné vagy haverjáé vagy mindegyiké tellik meg, mert az a beszállító cég tulajdonosa.  :reklamacio:  Tisztelet a kivételnek, már ha van ilyen.  :D
Ügyvéd megmondta, bárki polgári peres utón beperelheti a szolgáltatót a perc alapú számlázás miatt. Megnyeri, de kb a folyamat 2év, meg kb50e a büntetés, mert megsértette az alkotmányos jogot. Akkor lenne változás, ha nagyon sok ember perelne, addig megéri a szolgáltatónak.  :omg:
Ha valamit rosszul tudok, akkor elnézést kérek.  :respect:

#133 Felhasználó inaktív   shabba 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.433
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 25. 14:42

Naked Lunch:

Az a gond hogy a TV-kbe integrált STB-k életciklus messze nem azonos a TV készülékek életciklusával, épp ezért az ilyen jellegű integráció nem túl szerencsés, ezért választják a szolgáltatók inkább a külső STB-t. És nem szórakozásból teszik, nekik is az lenne a legjobb ha nem kellene STB-re költeniük, de ahhoz hogy a szolgáltatásukat garantáltabb körülmények között tudják nyújtani rákényszerülnek.

Gondolj bele megveszi a TV-t az előfizető, de olyan DVB-C tuner van benne ami csak SD-s és MPEG-2-es. Szolgáltató is elkezd ebben szolgáltatni, juhéjj nem kell külső STB mindenki boldog. Szolgáltató bevezeti a HD-t vagy áttér H.264 kódolsára, előfizető nem tudja az új csatornákat elérni vagy a meglévőkből tűnik el az amit a TV-je integrált STB-je nem tud értelmezni. Reklamák, szolgáltató szétteszik a karják, vegyen új TV-t ez nem az ő problémájuk. Előfizető megveszi az új TV-t ami már HD, H.264-es és újra örül. A szolgáltató bevezeti a VoD szolgáltatást, de azt a TV-vel ismét nem működik együtt, mivel kétirányú adatkapcsolat kellene hozzá. NVoD esetén még meg lehetne oldani hogy külső pl. webes felületen megrendeli a filmet és azt a TV integrált STB-je letöltené, már ha lenne benne merevlemez, de sajnos nincs PVR képessége. Valódi kétirányú streamelt VoD-hoz meg kétirányú képesség kellene, amit általában integrált DOCSIS modemmel oldanak meg kábeltv esetén. Előfizető reklamál, szolgáltató ismét szétteszi kezét, vegyek új TV-t. Előfizető ismét új TV-t vesz(nem fog venni csak bosszankodni). A szolgáltató ismét új technológiát vezet be az SDV-t, ehhez már alapvető szükséglet a kétirányú adatkapcsolat, amire a TV STB-je nem képes. Az előfizető 1x csak azt veszi észre eltűntek a csatornái vagy annak egy része és nem működik a szolgáltatás. Reklamál, szolgáltató szétteszi a kezét, vegyen SDV-t támogató TV-t. Előfizető ismét ideges, vesz új TV-t ami már HD, H.264-es, PVR-os, kétirányú adatkommunikációra képes így VoD, SDV is megy. Szolgáltató ismét újít és bevezeti az IPTV-t, az előfizető készülékén ismét nem működik a TV szolgáltatás, reklamál, azt ajánják vegyen új TV-t amiben már IPTV STB is integrálva van.

Zanzásítva kb ez az a probléma kör ami miatt a szolgáltatók a külső STB-t favorizálják. És ez előbb leírt még csak a hardware rész, a software kompatibilítás egy külön nagy témakör. Mi a garancia arra hogy a szolgáltató által üzemeltetett és akár időszakosan lecserélt szerver oldali eszközpark software részével az előfizető oldalon lévő sok-sok gyártó eltérő kliens softwarei gond nélkül megértik egymást és probléma nélkül működnek. A válasz erre szinte semmi garancia nincs. Márpedig az ügyfél tuti reklamálni fog ha valami nem működik és a szolgáltató nem sokat tud tenni, max TV gyártóra mutogat hogy oldja meg ő. Ez pedig a tv szolgáltatónak nem érdeke, ő nem állandóan perlekedni akar az ügyfelével különböző beazonosíthatatlan működési problémák miatt, hanem arra törekszik hogy elégedett legyen az ügyfélköre.

Épp ezért törekednek a szolgáltatók egy szűk, bevizsgálható eszközparkra, amivel ők látják el az ügyfeleiket és ha a technológiai váltások, fejlesztések úgy kívánják akkor cserélik ezeket az eszközöket az ügyfélnél, így a problémák forrása minimalizálható. Gondolj bele a szolgáltató vesz egy szerver oldali eszköz softwarekkel és egy pár kliens oldali eszközt, amiket először hosszasan tesztel. Ha összeférthetetlenségi problémák vannak, márpedig azok még ilyen kevés eszköz esetén is lehetnek akkor egyeztet a gyártókkal, javítást kér, esetleg külön pénzért fejlesztett, módosítatt hogy ezek az eszközök legalább jól tudjanak együtt működni. Aztán ha egy bizonyos hibahatáron belül megfelelőnek találja akkor elindulhat a szolgáltatás. Új eszközök rendszerbe kerülésénél ugyanezeket a köröket újra lefutja mielőtt azok is bekerülnek a felhasználási körben.

De ez ugyanúgy elmondható akár a földfelszínire is. Ott aki az elmúlt években vett DVB-T-s készüléket abba nagy valószínűséggel csak SD MPEG-2 támogatás volt. Nemrég az Olimpiai közvetítéseknél szembesülthetett azzal hogy a HD H.264-et az ő TV-je beépített STB-je nem tudja értelmezni. Ha e miatt vett egy új TV-t akkor bosszankodhatott. Jővőre pedig majd jön a DVB-T2 és ha esetleg abban is elkezdenek szórni akkor azon multiplexeket megint nem tudja majd értelmeznie a TV-je, megint vehet egy újat.

Az a probléma gyökere hogy az STB és a TV megjelenítő felületének életciklusa egészen más élettartamra szól. Kvázi olyan ez mint egy személygépkocsi amibe integrált és nem cserélhető égszíjat vagy olajtartályt raktak. Hiába bírná a kocsi egyes főalkatrészei akár több évtizedig is, ha nem cserélhető részek élettartama miatt ez kivitelezhetetlen lenne.

Annak lenne értelme ha a TV gyártók moduláris STB-ket készítenének, amiket egy modulattal újra lehetne cserélni. Persze ez csak úgy működne ha a TV gyártók folyamatosan nagyrakészek lennének az új technológiák implementálásával és a szükséges software környezettel. Persze az előfizető ezt sem szeretné igazán, hisz míg a szolgáltató a saját STB-it ingyen cseréli, ha az szükségessé válik, addig ezeket az ügyfélnek saját pénzen kellene cserélgetni és bizony a TV gyártók biztos elkérnek 20-30 ezreket egy-egy új modulért, sőt garantálható hogy még a software frissítések sem ingyért lennének.

A szolgáltatók persze ezzel jól járnának, hisz megszabadulnának egy igen költséges, nagyösszegű tőkeberuházástól amiket az STB-k állandó cserélgetése emészt föl. Gondolj bele egy 1 milliós ügyfélkör esetén egy 30 ezer körüli STB-vel számolva ez 30 milliárdos beruházási keret. De ha minden ügyfél saját költségen veszi az eszközt, akkor a szolgáltatónak ilyen tételekkel nem kell terhelnie a működési költségeit. Viszont hibabejelentés terén sokkal több bosszúsággal szembesülnének. Míg saját STB esetén van egy előfizetői végpontjuk, ahol kontrollálni tudják a folyamatokat, távolról is meghézhetik működik-e vagy az általul letesztelt készülékek miatt erre nagy biztonsággal számíthatnak, addig nagyszámú eszközgyártó, nagyszámú modellkínálatának, nagyszámú software kombinációja esetén ezzel sok mindent nem tudnak kezdeni. Azt is nehéz behatárolni ilyenkor hol a hiba forrása, csak egymásra mutogatás lenne az egészből. Mivel a hibák nagyrész nem a szolgáltatótól erednének, ez hamar azt eredményezné, amire külföldön már most is van példa hogy a support hamar fizetőssé válna. Ha az ügyfél reklamálni akar akkor azt csak komoly percdíjak mellett tehetné meg, esetleg ha kiderülne nem a szolgáltatótól ered a hiba, akkor kiszámláznának neki egy komolyabb tételt azért mert feleslegesen foglalta a szolgáltató erőforrásait.

Egyértelműen jó megoldás erre sosem lesz, de véleményem szerint a szolgáltatók eddig is olyan megoldásra törekedtek ami a lehető legkevesebb kellemetlenséget eredményezi. Márpedig a fogyasztót nem igazán érdekli a technológia, nem érdekli a softwarek, nem akar software frissíteni a tv-jén vagy abban modulokat cserélgetni. Ő csak a távirányítóval a kezében használni akarja a szolgáltatást a legkevesebb bonyodalom nélkül.

A TV gyárak meg azért teszik bele a tunert a készülékükbe mert erős piaci verseny van és valamivel mindig ki kell tűnni a konkurensek termékei közül. A gyakorlati használhatóságát kevésbé tartják szem előtt. Ráadásul nekik üzletileg külön előnyös ha az integrált STB hiányosságai miatt 2-3 évente új TV-t vesz az ügyfél. Bár szerintem ez hamar a visszájára sülhet el, mert a felbosszantott ügyfél könnyen más gyártó termékére pártol át.

Szerkesztette: shabba 2008. 09. 25. 14:54 -kor


#134 Felhasználó inaktív   jozsef85 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 983
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 25. 22:52

minap jött a szerelő rokonékhoz ide IX. kerület mester utcába
én ajánlottam nekik hogy mondják le a régi 4megás DSL-t meg a favorit díjcsomagot
és helyette lett 8megás csupasz DSL meg DSLtelefon lett rendelve mert igencsak jobban járnak.

a szerelő T-home speedtouch gateway-t hozott, és egész jó cucc ahogy néztem.
az internet simán 8megabitre csatlakozott mivel a páva utcában van a központ ami innen úgy 300-400méter
a VOIP telefon is tökjó minőségű és tetszik hogy egy cucc kezeli a netet telefont és IPTV-t is (bár ők tévére nem fizettek ezt csak a fickó mondta hogy kezeli azt is )
szóval rokonék jól jártak mert eddig fizettek 8ezret 4megás netre meg 5-6ezer körül a telefonra
most meg 8390 a 2x gyorsabb net és már bennevan a telefon is amit meg ritkán használnak szóval nem nagyon fogja megdobni nekik a számlát.

akinek a telefon ritkán van használva és jó vonala van annak szerintem megéri egy ilyenre átváltani  :respect:

#135 Felhasználó inaktív   matternoster 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 649
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 26. 06:20

Idézet: jozsef85 - Dátum: 2008. szept. 25., csütörtök - 21:52

minap jött a szerelő rokonékhoz ide IX. kerület mester utcába
én ajánlottam nekik hogy mondják le a régi 4megás DSL-t meg a favorit díjcsomagot
és helyette lett 8megás csupasz DSL meg DSLtelefon lett rendelve mert igencsak jobban járnak.

a szerelő T-home speedtouch gateway-t hozott, és egész jó cucc ahogy néztem.
az internet simán 8megabitre csatlakozott mivel a páva utcában van a központ ami innen úgy 300-400méter
a VOIP telefon is tökjó minőségű és tetszik hogy egy cucc kezeli a netet telefont és IPTV-t is (bár ők tévére nem fizettek ezt csak a fickó mondta hogy kezeli azt is )
szóval rokonék jól jártak mert eddig fizettek 8ezret 4megás netre meg 5-6ezer körül a telefonra
most meg 8390 a 2x gyorsabb net és már bennevan a telefon is amit meg ritkán használnak szóval nem nagyon fogja megdobni nekik a számlát.

akinek a telefon ritkán van használva és jó vonala van annak szerintem megéri egy ilyenre átváltani  :respect:

Amikor mi még a IX. kerületben, a Liliom utcában laktunk, közvetlen rálátás volt a Páva utcai központra, sőt, az épület gyak. szomszédos volt vele, hasított is a net, most egy 15 perc sétára vagyunk a központtól Solymáron, a szerelő mutatta, hogy a vonalat 3 mbps-re állították be ( :think:  :confused: ), tegnap a letöltéssel 2,5 mbps-sel ment a hivatalosan 2 mbps-es ADSL  :Đ .

És ez a gateway nekem is tetszik, ez egy olyan cca. 10k-s cucc, teljesen normális kezelőfelülettel. Nagyon gondolkozom azon, hogy bevállalom az IPTV-t, de még várok, hátha lesz olyan csomag, ami nem több 2k-nál és viasat3, natgeo, spektrum, hírtv együtt van.  :Đ
Matternoster

M2N-SLI- AMD Athlon X2 5000+ (Windsor) - 2x1 Gb Kingston 800 MHz - ASUS nVIDIA 8600 GT 256 Mb- Samu (2x320 Gb SATA) - Seagate (80 Gb ATA) - Samu SH-S223Q - Chieftec 400W

#136 Felhasználó inaktív   djculture 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.810
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 26. 06:30

Idézet: jozsef85 - Dátum: 2008. szept. 25., csütörtök - 22:52

minap jött a szerelő rokonékhoz ide IX. kerület mester utcába
én ajánlottam nekik hogy mondják le a régi 4megás DSL-t meg a favorit díjcsomagot
és helyette lett 8megás csupasz DSL meg DSLtelefon lett rendelve mert igencsak jobban járnak.

a szerelő T-home speedtouch gateway-t hozott, és egész jó cucc ahogy néztem.
az internet simán 8megabitre csatlakozott mivel a páva utcában van a központ ami innen úgy 300-400méter
a VOIP telefon is tökjó minőségű és tetszik hogy egy cucc kezeli a netet telefont és IPTV-t is (bár ők tévére nem fizettek ezt csak a fickó mondta hogy kezeli azt is )
szóval rokonék jól jártak mert eddig fizettek 8ezret 4megás netre meg 5-6ezer körül a telefonra
most meg 8390 a 2x gyorsabb net és már bennevan a telefon is amit meg ritkán használnak szóval nem nagyon fogja megdobni nekik a számlát.

akinek a telefon ritkán van használva és jó vonala van annak szerintem megéri egy ilyenre átváltani  :respect:

Én dsl telefont csak azért nemkértem mert áramszünet esetén, ami itt gyakori ,telefon se lenne..
Ki a halott vinyók istene?
Hádédész..

#137 Felhasználó inaktív   Naked Lunch 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 123
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 26. 06:50

shabba

Köszi a hosszú, ás kimerítő választ, szépen leírtad a dolgokat  :respect:

Lényegében igazad van, csak bennem az van, hogy az ember szeret a választás szabadságával élni, és eldönteni, hogy a neki tetsző készüléket vásárolja és használja.

Igazad van abban, hogy ez az egész digitális műsorszórás még túl gyorsan változik, mert még mindíg csak kialakulóban van, és hiába sírja vissza az ember azt az idő, amikor az analóg sugárzás évtizedekig változatlan (vagy legalábbis alúról és felűről is  kompatibilis) szabványokkal működött, és egy bármilyen márkájú megvásárolt tv-t nyugodtan lehetett hosszú ideig használni.

#138 Felhasználó inaktív   matternoster 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 649
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 26. 08:12

Idézet: shabba - Dátum: 2008. szept. 25., csütörtök - 13:42

Naked Lunch:

Az a gond hogy a TV-kbe integrált STB-k életciklus messze nem azonos a TV készülékek életciklusával, épp ezért az ilyen jellegű integráció nem túl szerencsés, ezért választják a szolgáltatók inkább a külső STB-t. És nem szórakozásból teszik, nekik is az lenne a legjobb ha nem kellene STB-re költeniük, de ahhoz hogy a szolgáltatásukat garantáltabb körülmények között tudják nyújtani rákényszerülnek.

Gondolj bele megveszi a TV-t az előfizető, de olyan DVB-C tuner van benne ami csak SD-s és MPEG-2-es. Szolgáltató is elkezd ebben szolgáltatni, juhéjj nem kell külső STB mindenki boldog. Szolgáltató bevezeti a HD-t vagy áttér H.264 kódolsára, előfizető nem tudja az új csatornákat elérni vagy a meglévőkből tűnik el az amit a TV-je integrált STB-je nem tud értelmezni. Reklamák, szolgáltató szétteszik a karják, vegyen új TV-t ez nem az ő problémájuk. Előfizető megveszi az új TV-t ami már HD, H.264-es és újra örül. A szolgáltató bevezeti a VoD szolgáltatást, de azt a TV-vel ismét nem működik együtt, mivel kétirányú adatkapcsolat kellene hozzá. NVoD esetén még meg lehetne oldani hogy külső pl. webes felületen megrendeli a filmet és azt a TV integrált STB-je letöltené, már ha lenne benne merevlemez, de sajnos nincs PVR képessége. Valódi kétirányú streamelt VoD-hoz meg kétirányú képesség kellene, amit általában integrált DOCSIS modemmel oldanak meg kábeltv esetén. Előfizető reklamál, szolgáltató ismét szétteszi kezét, vegyek új TV-t. Előfizető ismét új TV-t vesz(nem fog venni csak bosszankodni). A szolgáltató ismét új technológiát vezet be az SDV-t, ehhez már alapvető szükséglet a kétirányú adatkapcsolat, amire a TV STB-je nem képes. Az előfizető 1x csak azt veszi észre eltűntek a csatornái vagy annak egy része és nem működik a szolgáltatás. Reklamál, szolgáltató szétteszi a kezét, vegyen SDV-t támogató TV-t. Előfizető ismét ideges, vesz új TV-t ami már HD, H.264-es, PVR-os, kétirányú adatkommunikációra képes így VoD, SDV is megy. Szolgáltató ismét újít és bevezeti az IPTV-t, az előfizető készülékén ismét nem működik a TV szolgáltatás, reklamál, azt ajánják vegyen új TV-t amiben már IPTV STB is integrálva van.

Zanzásítva kb ez az a probléma kör ami miatt a szolgáltatók a külső STB-t favorizálják. És ez előbb leírt még csak a hardware rész, a software kompatibilítás egy külön nagy témakör. Mi a garancia arra hogy a szolgáltató által üzemeltetett és akár időszakosan lecserélt szerver oldali eszközpark software részével az előfizető oldalon lévő sok-sok gyártó eltérő kliens softwarei gond nélkül megértik egymást és probléma nélkül működnek. A válasz erre szinte semmi garancia nincs. Márpedig az ügyfél tuti reklamálni fog ha valami nem működik és a szolgáltató nem sokat tud tenni, max TV gyártóra mutogat hogy oldja meg ő. Ez pedig a tv szolgáltatónak nem érdeke, ő nem állandóan perlekedni akar az ügyfelével különböző beazonosíthatatlan működési problémák miatt, hanem arra törekszik hogy elégedett legyen az ügyfélköre.

Épp ezért törekednek a szolgáltatók egy szűk, bevizsgálható eszközparkra, amivel ők látják el az ügyfeleiket és ha a technológiai váltások, fejlesztések úgy kívánják akkor cserélik ezeket az eszközöket az ügyfélnél, így a problémák forrása minimalizálható. Gondolj bele a szolgáltató vesz egy szerver oldali eszköz softwarekkel és egy pár kliens oldali eszközt, amiket először hosszasan tesztel. Ha összeférthetetlenségi problémák vannak, márpedig azok még ilyen kevés eszköz esetén is lehetnek akkor egyeztet a gyártókkal, javítást kér, esetleg külön pénzért fejlesztett, módosítatt hogy ezek az eszközök legalább jól tudjanak együtt működni. Aztán ha egy bizonyos hibahatáron belül megfelelőnek találja akkor elindulhat a szolgáltatás. Új eszközök rendszerbe kerülésénél ugyanezeket a köröket újra lefutja mielőtt azok is bekerülnek a felhasználási körben.

De ez ugyanúgy elmondható akár a földfelszínire is. Ott aki az elmúlt években vett DVB-T-s készüléket abba nagy valószínűséggel csak SD MPEG-2 támogatás volt. Nemrég az Olimpiai közvetítéseknél szembesülthetett azzal hogy a HD H.264-et az ő TV-je beépített STB-je nem tudja értelmezni. Ha e miatt vett egy új TV-t akkor bosszankodhatott. Jővőre pedig majd jön a DVB-T2 és ha esetleg abban is elkezdenek szórni akkor azon multiplexeket megint nem tudja majd értelmeznie a TV-je, megint vehet egy újat.

Az a probléma gyökere hogy az STB és a TV megjelenítő felületének életciklusa egészen más élettartamra szól. Kvázi olyan ez mint egy személygépkocsi amibe integrált és nem cserélhető égszíjat vagy olajtartályt raktak. Hiába bírná a kocsi egyes főalkatrészei akár több évtizedig is, ha nem cserélhető részek élettartama miatt ez kivitelezhetetlen lenne.

Annak lenne értelme ha a TV gyártók moduláris STB-ket készítenének, amiket egy modulattal újra lehetne cserélni. Persze ez csak úgy működne ha a TV gyártók folyamatosan nagyrakészek lennének az új technológiák implementálásával és a szükséges software környezettel. Persze az előfizető ezt sem szeretné igazán, hisz míg a szolgáltató a saját STB-it ingyen cseréli, ha az szükségessé válik, addig ezeket az ügyfélnek saját pénzen kellene cserélgetni és bizony a TV gyártók biztos elkérnek 20-30 ezreket egy-egy új modulért, sőt garantálható hogy még a software frissítések sem ingyért lennének.

A szolgáltatók persze ezzel jól járnának, hisz megszabadulnának egy igen költséges, nagyösszegű tőkeberuházástól amiket az STB-k állandó cserélgetése emészt föl. Gondolj bele egy 1 milliós ügyfélkör esetén egy 30 ezer körüli STB-vel számolva ez 30 milliárdos beruházási keret. De ha minden ügyfél saját költségen veszi az eszközt, akkor a szolgáltatónak ilyen tételekkel nem kell terhelnie a működési költségeit. Viszont hibabejelentés terén sokkal több bosszúsággal szembesülnének. Míg saját STB esetén van egy előfizetői végpontjuk, ahol kontrollálni tudják a folyamatokat, távolról is meghézhetik működik-e vagy az általul letesztelt készülékek miatt erre nagy biztonsággal számíthatnak, addig nagyszámú eszközgyártó, nagyszámú modellkínálatának, nagyszámú software kombinációja esetén ezzel sok mindent nem tudnak kezdeni. Azt is nehéz behatárolni ilyenkor hol a hiba forrása, csak egymásra mutogatás lenne az egészből. Mivel a hibák nagyrész nem a szolgáltatótól erednének, ez hamar azt eredményezné, amire külföldön már most is van példa hogy a support hamar fizetőssé válna. Ha az ügyfél reklamálni akar akkor azt csak komoly percdíjak mellett tehetné meg, esetleg ha kiderülne nem a szolgáltatótól ered a hiba, akkor kiszámláznának neki egy komolyabb tételt azért mert feleslegesen foglalta a szolgáltató erőforrásait.

Egyértelműen jó megoldás erre sosem lesz, de véleményem szerint a szolgáltatók eddig is olyan megoldásra törekedtek ami a lehető legkevesebb kellemetlenséget eredményezi. Márpedig a fogyasztót nem igazán érdekli a technológia, nem érdekli a softwarek, nem akar software frissíteni a tv-jén vagy abban modulokat cserélgetni. Ő csak a távirányítóval a kezében használni akarja a szolgáltatást a legkevesebb bonyodalom nélkül.

A TV gyárak meg azért teszik bele a tunert a készülékükbe mert erős piaci verseny van és valamivel mindig ki kell tűnni a konkurensek termékei közül. A gyakorlati használhatóságát kevésbé tartják szem előtt. Ráadásul nekik üzletileg külön előnyös ha az integrált STB hiányosságai miatt 2-3 évente új TV-t vesz az ügyfél. Bár szerintem ez hamar a visszájára sülhet el, mert a felbosszantott ügyfél könnyen más gyártó termékére pártol át.

Ez egy valóban kimerítő válasz, és tényleg felvázolja azt az "érdekességet", hogy olyan szinten felgyorsítják a fejlesztéseket, vagy csak annyira a félkész stádiumban lévő fejlesztéseket dobják a piacra, hogy az ember csak kapkodja a fejét. Szvsz, a gyártóknak leginkább arra kellene menniük, hogy minél energia- és költséghatékonyabb legyen a megoldás, mert hiába csökken pl. a fogyasztása egy adott terméknek, amikor helyette még háromféle terméket vásárol az ember.

Szvsz nem biztos, hogy a fenntarthatóság mintaképe az, ami ma informatika téren zajlik.
Matternoster

M2N-SLI- AMD Athlon X2 5000+ (Windsor) - 2x1 Gb Kingston 800 MHz - ASUS nVIDIA 8600 GT 256 Mb- Samu (2x320 Gb SATA) - Seagate (80 Gb ATA) - Samu SH-S223Q - Chieftec 400W

#139 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 26. 09:21

Idézet: djculture - Dátum: 2008. szept. 26., péntek - 7:30

Én dsl telefont csak azért nemkértem mert áramszünet esetén, ami itt gyakori ,telefon se lenne..

Nálam áramszünet esetén normál telefon sincs, mivel a hordozható készülékem van csak, amihez mindig kell áram. :D

Szerkesztette: Kory 2008. 09. 26. 09:22 -kor


#140 Felhasználó inaktív   erdeklodo 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 599
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 09. 26. 10:09

Idézet: shabba - Dátum: 2008. szept. 25., csütörtök - 13:42

Naked Lunch:

Az a gond hogy a TV-kbe integrált STB-k életciklus messze nem azonos a TV készülékek életciklusával, épp ezért az ilyen jellegű integráció nem túl szerencsés, ezért választják a szolgáltatók inkább a külső STB-t. És nem szórakozásból teszik, nekik is az lenne a legjobb ha nem kellene STB-re költeniük, de ahhoz hogy a szolgáltatásukat garantáltabb körülmények között tudják nyújtani rákényszerülnek.

Gondolj bele megveszi a TV-t az előfizető, de olyan DVB-C tuner van benne ami csak SD-s és MPEG-2-es. Szolgáltató is elkezd ebben szolgáltatni, juhéjj nem kell külső STB mindenki boldog. Szolgáltató bevezeti a HD-t vagy áttér H.264 kódolsára, előfizető nem tudja az új csatornákat elérni vagy a meglévőkből tűnik el az amit a TV-je integrált STB-je nem tud értelmezni. Reklamák, szolgáltató szétteszik a karják, vegyen új TV-t ez nem az ő problémájuk. Előfizető megveszi az új TV-t ami már HD, H.264-es és újra örül. A szolgáltató bevezeti a VoD szolgáltatást, de azt a TV-vel ismét nem működik együtt, mivel kétirányú adatkapcsolat kellene hozzá. NVoD esetén még meg lehetne oldani hogy külső pl. webes felületen megrendeli a filmet és azt a TV integrált STB-je letöltené, már ha lenne benne merevlemez, de sajnos nincs PVR képessége. Valódi kétirányú streamelt VoD-hoz meg kétirányú képesség kellene, amit általában integrált DOCSIS modemmel oldanak meg kábeltv esetén. Előfizető reklamál, szolgáltató ismét szétteszi kezét, vegyek új TV-t. Előfizető ismét új TV-t vesz(nem fog venni csak bosszankodni). A szolgáltató ismét új technológiát vezet be az SDV-t, ehhez már alapvető szükséglet a kétirányú adatkapcsolat, amire a TV STB-je nem képes. Az előfizető 1x csak azt veszi észre eltűntek a csatornái vagy annak egy része és nem működik a szolgáltatás. Reklamál, szolgáltató szétteszi a kezét, vegyen SDV-t támogató TV-t. Előfizető ismét ideges, vesz új TV-t ami már HD, H.264-es, PVR-os, kétirányú adatkommunikációra képes így VoD, SDV is megy. Szolgáltató ismét újít és bevezeti az IPTV-t, az előfizető készülékén ismét nem működik a TV szolgáltatás, reklamál, azt ajánják vegyen új TV-t amiben már IPTV STB is integrálva van.

Zanzásítva kb ez az a probléma kör ami miatt a szolgáltatók a külső STB-t favorizálják. És ez előbb leírt még csak a hardware rész, a software kompatibilítás egy külön nagy témakör. Mi a garancia arra hogy a szolgáltató által üzemeltetett és akár időszakosan lecserélt szerver oldali eszközpark software részével az előfizető oldalon lévő sok-sok gyártó eltérő kliens softwarei gond nélkül megértik egymást és probléma nélkül működnek. A válasz erre szinte semmi garancia nincs. Márpedig az ügyfél tuti reklamálni fog ha valami nem működik és a szolgáltató nem sokat tud tenni, max TV gyártóra mutogat hogy oldja meg ő. Ez pedig a tv szolgáltatónak nem érdeke, ő nem állandóan perlekedni akar az ügyfelével különböző beazonosíthatatlan működési problémák miatt, hanem arra törekszik hogy elégedett legyen az ügyfélköre.

Épp ezért törekednek a szolgáltatók egy szűk, bevizsgálható eszközparkra, amivel ők látják el az ügyfeleiket és ha a technológiai váltások, fejlesztések úgy kívánják akkor cserélik ezeket az eszközöket az ügyfélnél, így a problémák forrása minimalizálható. Gondolj bele a szolgáltató vesz egy szerver oldali eszköz softwarekkel és egy pár kliens oldali eszközt, amiket először hosszasan tesztel. Ha összeférthetetlenségi problémák vannak, márpedig azok még ilyen kevés eszköz esetén is lehetnek akkor egyeztet a gyártókkal, javítást kér, esetleg külön pénzért fejlesztett, módosítatt hogy ezek az eszközök legalább jól tudjanak együtt működni. Aztán ha egy bizonyos hibahatáron belül megfelelőnek találja akkor elindulhat a szolgáltatás. Új eszközök rendszerbe kerülésénél ugyanezeket a köröket újra lefutja mielőtt azok is bekerülnek a felhasználási körben.

De ez ugyanúgy elmondható akár a földfelszínire is. Ott aki az elmúlt években vett DVB-T-s készüléket abba nagy valószínűséggel csak SD MPEG-2 támogatás volt. Nemrég az Olimpiai közvetítéseknél szembesülthetett azzal hogy a HD H.264-et az ő TV-je beépített STB-je nem tudja értelmezni. Ha e miatt vett egy új TV-t akkor bosszankodhatott. Jővőre pedig majd jön a DVB-T2 és ha esetleg abban is elkezdenek szórni akkor azon multiplexeket megint nem tudja majd értelmeznie a TV-je, megint vehet egy újat.

Az a probléma gyökere hogy az STB és a TV megjelenítő felületének életciklusa egészen más élettartamra szól. Kvázi olyan ez mint egy személygépkocsi amibe integrált és nem cserélhető égszíjat vagy olajtartályt raktak. Hiába bírná a kocsi egyes főalkatrészei akár több évtizedig is, ha nem cserélhető részek élettartama miatt ez kivitelezhetetlen lenne.

Annak lenne értelme ha a TV gyártók moduláris STB-ket készítenének, amiket egy modulattal újra lehetne cserélni. Persze ez csak úgy működne ha a TV gyártók folyamatosan nagyrakészek lennének az új technológiák implementálásával és a szükséges software környezettel. Persze az előfizető ezt sem szeretné igazán, hisz míg a szolgáltató a saját STB-it ingyen cseréli, ha az szükségessé válik, addig ezeket az ügyfélnek saját pénzen kellene cserélgetni és bizony a TV gyártók biztos elkérnek 20-30 ezreket egy-egy új modulért, sőt garantálható hogy még a software frissítések sem ingyért lennének.

A szolgáltatók persze ezzel jól járnának, hisz megszabadulnának egy igen költséges, nagyösszegű tőkeberuházástól amiket az STB-k állandó cserélgetése emészt föl. Gondolj bele egy 1 milliós ügyfélkör esetén egy 30 ezer körüli STB-vel számolva ez 30 milliárdos beruházási keret. De ha minden ügyfél saját költségen veszi az eszközt, akkor a szolgáltatónak ilyen tételekkel nem kell terhelnie a működési költségeit. Viszont hibabejelentés terén sokkal több bosszúsággal szembesülnének. Míg saját STB esetén van egy előfizetői végpontjuk, ahol kontrollálni tudják a folyamatokat, távolról is meghézhetik működik-e vagy az általul letesztelt készülékek miatt erre nagy biztonsággal számíthatnak, addig nagyszámú eszközgyártó, nagyszámú modellkínálatának, nagyszámú software kombinációja esetén ezzel sok mindent nem tudnak kezdeni. Azt is nehéz behatárolni ilyenkor hol a hiba forrása, csak egymásra mutogatás lenne az egészből. Mivel a hibák nagyrész nem a szolgáltatótól erednének, ez hamar azt eredményezné, amire külföldön már most is van példa hogy a support hamar fizetőssé válna. Ha az ügyfél reklamálni akar akkor azt csak komoly percdíjak mellett tehetné meg, esetleg ha kiderülne nem a szolgáltatótól ered a hiba, akkor kiszámláznának neki egy komolyabb tételt azért mert feleslegesen foglalta a szolgáltató erőforrásait.

Egyértelműen jó megoldás erre sosem lesz, de véleményem szerint a szolgáltatók eddig is olyan megoldásra törekedtek ami a lehető legkevesebb kellemetlenséget eredményezi. Márpedig a fogyasztót nem igazán érdekli a technológia, nem érdekli a softwarek, nem akar software frissíteni a tv-jén vagy abban modulokat cserélgetni. Ő csak a távirányítóval a kezében használni akarja a szolgáltatást a legkevesebb bonyodalom nélkül.

A TV gyárak meg azért teszik bele a tunert a készülékükbe mert erős piaci verseny van és valamivel mindig ki kell tűnni a konkurensek termékei közül. A gyakorlati használhatóságát kevésbé tartják szem előtt. Ráadásul nekik üzletileg külön előnyös ha az integrált STB hiányosságai miatt 2-3 évente új TV-t vesz az ügyfél. Bár szerintem ez hamar a visszájára sülhet el, mert a felbosszantott ügyfél könnyen más gyártó termékére pártol át.

Azért ez a "baromi gyors a fejlődés" csak egészen kis részben magyarázat.

Ezek a megoldások szinte kivétel nélkül szoftveresek, így egyszerű szoftvercserével orvosolhatók lennének (attól most tekintsünk el, hogy szándékosan úgy készítik, hogy erre ne legyen lehetőség).
Pusztán szabályozás (állam!!!!) dolga volna, hogy egy megvásárolt terméket hosszabban  tudjunk használni -->> kevesebb szemét, tisztább környezet

Téma megosztása:


  • (76 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó